Προς το περιεχόμενο

Καμία έκθεση σε οθόνες για τα παιδιά κάτω των δύο ετών, συμβουλεύουν τους γονείς οι αρχές της Σουηδίας


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 43
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

5 ώρες πριν, billdanos είπε

Και όμως η παγίδα σε όλα αυτά ήταν οι σκέψεις των γονιών «μα θελουμε να ηρεμήσουμε 1-2 ωριτσες»… Και μετά το σενάριο αυτό βόλευε όλο και περισσότερο με αποτέλεσμα τα μικρά αυτά παιδιά να βρίσκονται για ώρες μπροστά σε μια οθόνη, άσχετα με το τι έδειχνε…

Μετα έκαναν ένα  πείραμα εκθέτοντας ποντίκια εργαστηρίου σε ίδιες συχνότητες παλόμενου φωτός με μια οθόνη κλπ για χρονικό διάστημα ανάλογο με τα 2 πρώτα έτη ενός παιδιού, και παρατήρησαν πως σε σχέση με τα υπόλοιπα, αυτά δεν μπορούσαν εύκολα να κάνουν λογικούς συσχετισμούς για να βγουν από το λαβύρινθο. 

Φυσικά συμβαίνει και αυτό, αλλά δεν είναι κανόνας και δε μπορούμε να θεωρούμε ότι όλοι οι γονείς θα το κάνουν, ώστε να γίνει και νόμος...

Δεν ξέρω το κατά πόσο τα ποντίκια προσομοιάζουν την ανθρώπινη εγκεφαλική λειτουργία και κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται σε ανήλικους κάθε ηλικίας, ώστε να στοιχειοθετήσει τον περιορισμό τους.

2 ώρες πριν, freegr είπε

Όλα είναι θέμα Παιδείας για αυτό στην χώρα όφειλαν να θεσπίσουν κανόνες 

Το άρθρο γράφει ότι πρόκειται για συστάσεις. Δεν είναι δεσμευτικές, αν κατάλαβα καλά. Αν κάνω λάθος διόρθωσέ με.

4 ώρες πριν, Ne0n είπε

Απόλυτα σωστή η έρευνα και η εφαρμογή της σε κράτη που σέβονται τους πολίτες τους, πέρα από την φυσική φθορά που μπορεί να προκαλέσει η υπερβολική έκθεση των παιδιών σε οθόνες, η χειρότερη ζημιά είναι ψυχολογικής φύσεως κατά την ανάπτυξη τους, αφού λόγο έλλειψης κριτικής σκέψης, αντιγράφουν ότι δουν με αποτέλεσμα προβλήματα και ψυχικές δυσλειτουργίες που μπορούν να παρουσιάσουν αργότερα στην ενήλικη ζωή τους. 

Εξαρτάται από το τι βλέπουν. Αν θεωρήσεις ότι βλέπουν σαβούρες, τότε συμφωνώ. Αυτό που γράφεις, όμως, δεν ισχύει πάντα. Μπορούν να δουν και ποιοτικά προγράμματα που μπορεί να ψυχαγωγηθούν ή να διασκεδάσουν σωστά. Εκεί ο γονιός θα πρέπει να προσέχει.

Η λογική "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι" είναι λάθος κατ' εμέ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, Tlykog είπε

Φυσικά συμβαίνει και αυτό, αλλά δεν είναι κανόνας και δε μπορούμε να θεωρούμε ότι όλοι οι γονείς θα το κάνουν, ώστε να γίνει και νόμος...

Δεν ξέρω το κατά πόσο τα ποντίκια προσομοιάζουν την ανθρώπινη εγκεφαλική λειτουργία και κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται σε ανήλικους κάθε ηλικίας, ώστε να στοιχειοθετήσει τον περιορισμό τους.

Το άρθρο γράφει ότι πρόκειται για συστάσεις. Δεν είναι δεσμευτικές, αν κατάλαβα καλά. Αν κάνω λάθος διόρθωσέ με.

Εξαρτάται από το τι βλέπουν. Αν θεωρήσεις ότι βλέπουν σαβούρες, τότε συμφωνώ. Αυτό που γράφεις, όμως, δεν ισχύει πάντα. Μπορούν να δουν και ποιοτικά προγράμματα που μπορεί να ψυχαγωγηθούν ή να διασκεδάσουν σωστά. Εκεί ο γονιός θα πρέπει να προσέχει.

Η λογική "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι" είναι λάθος κατ' εμέ.

Βασικά δεν είναι λογική τύπου "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι" , είναι μια ωραιότατη συμβουλή και σύσταση έπειτα από επιστημονική έρευνα και μελέτες, είμαι σίγουρος πως σε αυτά τα κράτη δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτά που θα προτείνουν στους πολίτες τους με σκοπό το ευρύτερο καλό τους και όχι για κάποιον συμφεροντολογικό σκοπό, άλλωστε αναφέρονται σε παιδιά που όπως όλα τα παιδιά χρειάζονται προστασία και οι συστάσεις δίνονται σε ώριμους ενήλικες με κριτική σκέψη, λογικές "ξένες" και "ακαταλαβίστικες" για πολλούς γονείς στην χώρα μας δυστυχώς.

Επεξ/σία από Ne0n
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Arkin είπε

Αυτο το πραγμα τα τελευταια χρονια δεν ξερω που οφειλετε. Τα κινητα φταινε και το ιντερνετ που εχουν γινει τα παιδια τοσο κακομαθημενα με μηδεν σεβασμο και γεματα κακια? Το αλλο 14 χρονων σκοτωσε 4 ανθρωπους 2 παιδια 2 δασκαλους στην αμερικη προχθες. Δηλαδη που παμε? Και εμεις παιζαμε 10-11 χρονων gta και soldier of fortune με αιματα κτλ αλλα δεν εχουμε καμια σχεση με αυτο που γινεται τωρα. Μεγαλωσαμε γιναμε 30+ και συνεχιζουμε να εχουμε σεβασμο και οχι να κανουμε κακο οπως αυτα. Που παμε δεν ξερω. 

Αυτά τα φαινόμενα υπήρχαν και παλιότερα. Δε νομίζω ότι σχετίζονται απαραίτητα με τις οθόνες. Πρέπει να υπάρχει και κάποια διαταραχή...

Πχ Mary Bell (1968), ήταν 11 ετών και σκότωσε δύο μικρά παιδάκια 3 και 4 ετών. Είχε υποστεί κακοποίηση από τη μητέρα της... Jesse Pomeroy (1871-1874), Nathan Leopold και Richard Loeb (1924), Robert Thompson και Jon Venables (1993) κ.α. Όλοι/όλες παιδιά 10-12 ετών.

Δε θέλω να αναλύσω της κάθε περίπτωση που ανέφερα γιατί είναι πολύ λυπητερές ιστορίες. Όποιος θέλει ας τις ψάξει. Σε κάθε περίπτωση το φαινόμενο που αναφέρεις δεν είναι καινούριο και δε σχετίζεται απαραίτητα με τα παιχνίδια... Πολλοί δοκίμασαν να κάνουν σύνδεση, αλλά το θέμα είναι αμφιλεγόμενο και η επιστημονική τεκμηρίωση ελλιπής επί αυτού.

Ψυχολογικοί παράγοντες, οικογενειακές συνθήκες, κοινωνικοί παράγοντες και η έκθεση σε άλλες μορφές βίας υπήρξαν πάντα καταλυτικοί. Επομένως, η σύνδεση βίας και βιντεοπαιχνιδιών πρέπει να εξεταστεί μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.

27 λεπτά πριν, Ne0n είπε

Βασικά δεν είναι λογική τύπου "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι" , είναι μια ωραιότατη συμβουλή και σύσταση έπειτα από επιστημονική έρευνα και μελέτες, είμαι σίγουρος πως σε αυτά τα κράτη δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτά που θα προτείνουν στους πολίτες τους με σκοπό το ευρύτερο καλό τους και όχι για κάποιον συμφεροντολογικό σκοπό, άλλωστε αναφέρονται σε παιδιά που όπως όλα τα παιδιά χρειάζονται προστασία και οι συστάσεις δίνονται σε ώριμους ενήλικες με κριτική σκέψη, λογικές "ξένες" και "ακαταλαβίστικες" για πολλούς γονείς στην χώρα μας δυστυχώς.

Θέλω, λοιπόν, την επιστημονική τεκμηρίωση και τις μελέτες που στοιχειοθετούν τα όρια που αναφέρονται στο άρθρο.

Πως συμπέραναν από τα ποντίκια ότι κάθε ηλικία θα πρέπει να έχει τα όρια που αναφέρουν. Εκτός αυτού, ξαναρωτώ:

α) αν κάποιος νέος παίζει σκάκι ηλεκτρονικά 4 ώρες την ημέρα κάνει κακό στην πνευματική του ανάπτυξη; Δεν είναι σχολική εργασία, που το άρθρο την εξαιρεί από τα όρια.

β) Αν ένα παιδάκι 8-10 παίζει παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητές του πχ παζλ ή βλέπει ντοκιμαντέρ με ζώα 3 ώρες την ημέρα, του κάνει κακό; Να σταματήσει;

νομίζω κατάλαβες το νόημα...

Ισοπεδώνει τα πάντα και θεωρεί ότι το παιδί ΣΙΓΟΥΡΑ βλέπει σαβούρες και μόνο στο κινητό του και δε διαχωρίζει τίποτα, γι αυτό θεωρώ ότι είναι ΜΙΑ ΚΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ.

Ήμουν και είμαι της λογικής: κάνε κάτι σωστά ή άστο να το κάνει κάποιος άλλος.

Ένα παιδι στη δική μου γενιά δέχονταν τα λάθος ερεθίσματα από λάθος πρότυπα στο σχολείο, στη γειτονία, στην πόλη του ή και από την τηλεόραση. Τώρα μπορεί να είναι και στο διαδίκτυο. Δεν άλλαξε κάτι. Το παιδί ΠΑΝΤΑ δέχονταν ερεθίσματα και δε μπορούσε να κρίνει. Ο γονιός του έπρεπε να είναι δίπλα του για να το βοηθήσει.

Από εκεί πρέπει να ξεκινήσουν λοιπόν: να βρούνε τρόπο, ώστε ο γονιός να μη δουλεύει σα το σκυλί και να προλαβαίνει να διαπαιδαγωγήσει το παιδί του και όχι να το μεγαλώνουν παππούδες και γιαγιάδες. Δε φταίει ο Έλληνας, που τόσο εύκολα απαξίωσες, γιατί δουλεύει ώρες ατελείωτες και δεν έχει χρόνο για το παιδί του... άλλοι φταίνε, αλλά δε θέλω να το προχωρήσω σε αυτή τη κατεύθυνση...

Η τεχνολογία ήταν πάντα ένα εργαλείο. Το να αποτρέπεις τη χρήση της είναι λάθος. Θα πρέπει να βοηθήσεις, ιδιαίτερα τους νέους, να τη χρησιμοποιούν σωστά και να μάθουν να κρίνουν ότι διαβάζουν ή βλέπουν μέσω αυτής και όχι να την περιορίζεις.

Λες "τί συμφέρον έχουν;". Είναι απλό: προτιμούν υπάκουους και παραγωγικούς πολίτες/εργάτες/υπαλλήλους/εργαζόμενους, στους κανόνες του κράτους, παρά πολίτες που ξέρουν να κρίνουν αυτά που αντιλαμβάνονται και να έχουν γνώση και άποψη. Οπότε όλες οι κινήσεις γίνονται προς αυτή τη κατεύθυνση.

Επεξ/σία από Tlykog
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Tlykog είπε

Θέλω, λοιπόν, την επιστημονική τεκμηρίωση και τις μελέτες που στοιχειοθετούν τα όρια που αναφέρονται στο άρθρο.

α) αν κάποιος νέος παίζει σκάκι ηλεκτρονικά 4 ώρες την ημέρα κάνει κακό στην πνευματική του ανάπτυξη; Δεν είναι σχολική εργασία, που το άρθρο την εξαιρεί από τα όρια.

β) Αν ένα παιδάκι 8-10 παίζει παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητές του πχ παζλ ή βλέπει ντοκιμαντέρ με ζώα 3 ώρες την ημέρα, του κάνει κακό; Να σταματήσει;

νομίζω κατάλαβες το νόημα...

1 Ισοπεδώνει τα πάντα και θεωρεί ότι το παιδί ΣΙΓΟΥΡΑ βλέπει σαβούρες και μόνο στο κινητό του και δε διαχωρίζει τίποτα, γι αυτό θεωρώ ότι είναι ΜΙΑ ΚΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ.

2.Ήμουν και είμαι της λογικής: κάνε κάτι σωστά ή άστο να το κάνει κάποιος άλλος.

3 Ένα παιδι στη δική μου γενιά δέχονταν τα λάθος ερεθίσματα από λάθος πρότυπα στο σχολείο, στη γειτονία, στην πόλη του ή και από την τηλεόραση. Τώρα μπορεί να είναι και στο διαδίκτυο. Δεν άλλαξε κάτι. Το παιδί ΠΑΝΤΑ δέχονταν ερεθίσματα και δε μπορούσε να κρίνει. Ο γονιός του έπρεπε να είναι δίπλα του για να το βοηθήσει.

4 Από εκεί πρέπει να ξεκινήσουν λοιπόν: να βρούνε τρόπο, ώστε ο γονιός να μη δουλεύει σα το σκυλί και να προλαβαίνει να διαπαιδαγωγήσει το παιδί του και όχι να το μεγαλώνουν παππούδες και γιαγιάδες. Δε φταίει ο Έλληνας, που τόσο εύκολα απαξίωσες, γιατί δουλεύει ώρες ατελείωτες και δεν έχει χρόνο για το παιδί του... άλλοι φταίνε, αλλά δε θέλω να το προχωρήσω σε αυτή τη κατεύθυνση...

5 Η τεχνολογία ήταν πάντα ένα εργαλείο. Το να αποτρέπεις τη χρήση της είναι λάθος. Θα πρέπει να βοηθήσεις, ιδιαίτερα τους νέους, να τη χρησιμοποιούν σωστά και να μάθουν να κρίνουν ότι διαβάζουν ή βλέπουν μέσω αυτής και όχι να την περιορίζεις.

6 Λες "τί συμφέρον έχουν;". Είναι απλό: προτιμούν υπάκουους και παραγωγικούς πολίτες/εργάτες/υπαλλήλους/εργαζόμενους, στους κανόνες του κράτους, παρά πολίτες που ξέρουν να κρίνουν αυτά που αντιλαμβάνονται και να έχουν γνώση και άποψη. Οπότε όλες οι κινήσεις γίνονται προς αυτή τη κατεύθυνση.

Όσον αφορά την επιστημονική τεκμηρίωση και τις μελέτες μπορείς να βρεις πολλές, εγώ θα σου παραθέσω μερικές :

Η έκθεση των παιδιών στην οθόνη για πάνω από δύο ώρες σχετίζεται με αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς - PsychologyNow.gr

Παιδιά και οθόνες - Ποιές οι επιπτώσεις; - Psychomotor Athens (psychomotor-athens.gr)

1. Προτιμότερο το παιδί να διαδράσει με τους γονείς του και με χειροπιαστά παιχνίδια για δύο ώρες από το να εκτεθεί σε μια οθόνη για δύο ώρες, όσον αφορά γενικότερα την ψυχολογική του ανάπτυξη και διασύνδεση με τους γονείς.

2. Αυτό σου προτείνουν, στην ουσία:  εάν δεν μπορείς να το κάνεις εσύ σωστά , σου προτείνουν τον τρόπο να το κάνεις σωστά

3. Μιλάς για ένα παιδί με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες η ικανότητες, διότι οι έρευνες και οι συστάσεις αφορούν γενικότερα τα παιδιά.

4. Άσχετα με τις ώρες που δουλεύει ο Έλληνας, από την στιγμή που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει θα μπορούσε να προσλάβει ειδικούς για να φροντίσουν τα παιδιά του ή για να το πω λίγο πιο σκληρά ας μην έκανε παιδιά εάν δεν μπορούσε πρώτα να εξασφαλίσει τις συνθήκες ώστε να κάνει παιδιά και στην συνέχεια υπεύθυνα να τα μεγαλώσει, είναι όμως η λανθάνουσα νοοτροπία του Έλληνα σε πάρα πολλά πράγματα γενικότερα και τα διάφορα ταμπού που τον κατατρώνε και φταίνε για την παρούσα κατάσταση που αναφέρεις....δεν θα επεκταθώ άλλο σε αυτό γιατί μπορώ να γράψω σελίδες ολόκληρες που πρώτον δεν θα αρέσουν και δεύτερον θα βγω εντελώς offtopic.

5. Η Τεχνολογία ως εργαλείο λοιπόν μπορεί να κάνει καλό ή να βλάψει ανεπανόρθωτα, οι κυβερνώντες σε αυτά τα κράτη γνωρίζουν πολύ καλά την διαφορά και φροντίζουν με τις συστάσεις τους ώστε τα τεχνολογικά εργαλεία να χρησιμοποιούνται σωστά και με μέτρο όταν έχουν να κάνουν με παιδιά, για αυτό και οι συστάσεις τους απευθύνονται σε ώριμους και σκεπτόμενους ενήλικες οι οποίοι έχουν το υπόβαθρο να αντιληφθούν την χρησιμότητα τους και με νοοτροπία που  οι περισσότεροι γονείς στην Ελλάδα δυστυχώς δεν μπορούν να καταλάβουν.

6. Το αντίθετο ακριβώς, σε αυτά τα κράτη έχουν ανεπτυγμένη Δημοκρατία και απευθύνονται σε σκεπτόμενους και ώριμους πολίτες με τρόπο δημοκρατικό που σέβεται τις απόψεις τους φυσικά και σκοπό έχουν το ευρύτερο καλό και όχι μεμονωμένο ολιγαρχικό συμφέρον και αυτό είναι γεγονός. Την Δημοκρατία τους δυστυχώς εμείς δεν την έχουμε δει στην χώρα μας τα τελευταία 200 χρόνια ανεξαρτησίας μας και για αυτό ίσως δεν την καταλαβαίνουμε.

Αναμένω τώρα από την πλευρά σου, με όλο τον σεβασμό μου προς εσένα, να μου αναρτήσεις σχετικές έρευνες και επιστημονικές μελέτες που να καταρρίπτουν τις συγκεκριμένες συστάσεις τους.

Επεξ/σία από Ne0n
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, valkon είπε

Τεχνολογικό φορουμ ή πρωτο θέμα; Πάντα μπερδεύομαι.

Σοβαρή ερώτηση, η πλειοψηφία εδώ δηλαδή δεν έφαγε την ζωή του στις οθόνες από τα 90ς; Τι πάθατε ακριβώς;

Έχεις δίκιο , εγώ μικρός ,9-16 όμως, είχα ατέλειωτες ώρες σε οθονη. Το θέμα όμως είναι οτι η οθονη αυτή ήταν ασπρόμαυρη, με μια απόχρωση πράσινη  στα 50,08 που δεν κούραζε .( amstrad 464) Το άρθρο λέει, για τις σημερινές οθόνες που έχουν παρα πολλά χρώματα με εναλλαγές αυτών και μεγάλη φωτεινότητα. Εγώ έχω δυο παιδιά και μέχρι την ηλικία των 3-4 χρόνων δεν τους έδινα ποτε κάτι με οθονη για να είναι «ήσυχα» . Τώρα βλέπω κάτι γονείς να δίνουν κινητά στα μωρά 1,5 χρόνων του στιλ «Ελα να μιλήσεις στην γιαγιά» αν είναι δυνατόν … τι να πεις όμως .. μέχρι πριν 5-6 χρόνια λέγαμε πιο κινητό έχει πιο πολύ ακτινοβολία … τώρα τα ξεχάσαμε και τα δίνουμε και στα μωρά … :(  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Ne0n είπε

Αυτά είναι άρθρα όπως αυτό και παραθέτουν ευρήματα μελετών. Για να μη μπερδευόμαστε. Παρόλα αυτά δεν απαντούν στα ερωτήματά μου:

7 ώρες πριν, Tlykog είπε

α) αν κάποιος νέος παίζει σκάκι ηλεκτρονικά 4 ώρες την ημέρα κάνει κακό στην πνευματική του ανάπτυξη; Δεν είναι σχολική εργασία, που το άρθρο την εξαιρεί από τα όρια.

β) Αν ένα παιδάκι 8-10 παίζει παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητές του πχ παζλ ή βλέπει ντοκιμαντέρ με ζώα 3 ώρες την ημέρα, του κάνει κακό; Να σταματήσει;

Από ότι διαβάζω και καταλαβαίνω, στις μελέτες που μου έδωσες, εννοούν την παθητική παρακολούθηση. Όχι την ενεργητική πχ παιχνίδια παζλ, σκάκι, mahjong κτλ

6 ώρες πριν, Ne0n είπε

1. Προτιμότερο το παιδί να διαδράσει με τους γονείς του και με χειροπιαστά παιχνίδια για δύο ώρες από το να εκτεθεί σε μια οθόνη για δύο ώρες, όσον αφορά γενικότερα την ψυχολογική του ανάπτυξη και διασύνδεση με τους γονείς.

Σε ποιο πλανήτη; Μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν καθαρές 2 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα, για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους. Στο γράφω σαν ελεύθερος επαγγελματίας και παιδί 2 γονιών που δούλευαν στο δημόσιο. Τόσες ώρες μόνο το ΣΚ. Εκεί ναι, παίζουμε, ζωγραφίζουμε και πάμε βόλτες.

6 ώρες πριν, Ne0n είπε

2. Αυτό σου προτείνουν, στην ουσία:  εάν δεν μπορείς να το κάνεις εσύ σωστά , σου προτείνουν τον τρόπο να το κάνεις σωστά

Μου προτείνουν  το ιδανικό γι αυτούς. Χαίρω πολύ...

6 ώρες πριν, Ne0n είπε

3. Μιλάς για ένα παιδί με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες η ικανότητες, διότι οι έρευνες και οι συστάσεις αφορούν γενικότερα τα παιδιά.

Γιατί ιδιαίτερες ικανότητες; Η μεγάλη μου κόρη, που είναι 6 ετών, μαθαίνει σκάκι εδώ και μήνες. Είναι έξυπνο παιδί, αλλά δεν έχω δει κάποιες ιδιαίτερες ικανότητες. Παρόλα αυτά από περυσι παίζει mahjong. Λες να αποκτήσει διάσπαση προσοχής; Μέχρι στιγμής μια χαρά συγκεντρώνεται. Όπως ξαναέγραψα: μιλάνε για παθητική θέαση, όχι για ενεργή συμμετοχή από το παιδί.

6 ώρες πριν, Ne0n είπε

4. Άσχετα με τις ώρες που δουλεύει ο Έλληνας, από την στιγμή που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει θα μπορούσε να προσλάβει ειδικούς για να φροντίσουν τα παιδιά του ή για να το πω λίγο πιο σκληρά ας μην έκανε παιδιά εάν δεν μπορούσε πρώτα να εξασφαλίσει τις συνθήκες ώστε να κάνει παιδιά και στην συνέχεια υπεύθυνα να τα μεγαλώσει, είναι όμως η λανθάνουσα νοοτροπία του Έλληνα σε πάρα πολλά πράγματα γενικότερα και τα διάφορα ταμπού που τον κατατρώνε και φταίνε για την παρούσα κατάσταση που αναφέρεις....δεν θα επεκταθώ άλλο σε αυτό γιατί μπορώ να γράψω σελίδες ολόκληρες που πρώτον δεν θα αρέσουν και δεύτερον θα βγω εντελώς offtopic.

Τώρα είναι που πιάνεις τη σφαίρα της φαντασίας... Ο Έλληνας; Με το βασικό μισθό; Που δουλεύει 10ώρο; Να προσλάβει και ειδικούς; Τέλεια. Τί θα φάει μετά;

Αυτή τη σκέψη, του να μην κάνει παιδιά αν δεν μπορεί, τη βρίσκω ΑΠΟΛΥΤΑ ΛΑΘΟΣ. Θα έπρεπε το αν θα κάνει παιδιά ή όχι να ήταν καθαρά επιλογή του και όχι με οικονομικά κριτήρια.

Να κάτι που αξίζει να παλέψει κανείς σαν πολίτης: για ένα κράτος που η επιλογή του να κάνεις παιδιά θα ήταν ελεύθερη από οικονομικά κριτήρια. Σίγουρα ΔΕΝ είναι λανθάνουσα νοοτροπία του Έλληνα.

6 ώρες πριν, Ne0n είπε

5. Η Τεχνολογία ως εργαλείο λοιπόν μπορεί να κάνει καλό ή να βλάψει ανεπανόρθωτα, οι κυβερνώντες σε αυτά τα κράτη γνωρίζουν πολύ καλά την διαφορά και φροντίζουν με τις συστάσεις τους ώστε τα τεχνολογικά εργαλεία να χρησιμοποιούνται σωστά και με μέτρο όταν έχουν να κάνουν με παιδιά, για αυτό και οι συστάσεις τους απευθύνονται σε ώριμους και σκεπτόμενους ενήλικες οι οποίοι έχουν το υπόβαθρο να αντιληφθούν την χρησιμότητα τους και με νοοτροπία που  οι περισσότεροι γονείς στην Ελλάδα δυστυχώς δεν μπορούν να καταλάβουν.

 Σιγά μη γνωρίζουν οι κυβερνώντες την ορθή χρήση της τεχνολογίας...

Καμία σχέση. Κανένα κράτος δεν θέλει σκεπτόμενους και ώριμους πολίτες. Δε συμφέρει. Γι αυτό και τους αντιμετωπίζουν και σαν ανώριμους θέτωντας όρια σαν αυτά που βάζουμε στα παιδάκια, αντί να ξεκινήσουν καμπάνιες ενημέρωσης από ειδικούς, ώστε να επιμορφώσουν τους πολίτες τους. Είπα και παραπάνω: δε φταίνε οι γονείς.

6 ώρες πριν, Ne0n είπε

6. Το αντίθετο ακριβώς, σε αυτά τα κράτη έχουν ανεπτυγμένη Δημοκρατία και απευθύνονται σε σκεπτόμενους και ώριμους πολίτες με τρόπο δημοκρατικό που σέβεται τις απόψεις τους φυσικά και σκοπό έχουν το ευρύτερο καλό και όχι μεμονωμένο ολιγαρχικό συμφέρον και αυτό είναι γεγονός. Την Δημοκρατία τους δυστυχώς εμείς δεν την έχουμε δει στην χώρα μας τα τελευταία 200 χρόνια ανεξαρτησίας μας και για αυτό ίσως δεν την καταλαβαίνουμε.

Απάντησα παραπάνω... Κανένα κοινό καλό. Παντού υπάκουους εργάτες θέλουν.

Προφανώς και εξυπηρετούν το ολιγαρχικό συμφέρον, αφού σε κάθε κράτος, οι πολιτικοί εξαρτώντα από το κεφάλαιο, με ελάχιστες εξαιρέσεις, που οι ίδιοι οι πολιτικοί ανήκουν στο κεφάλαιο. Δημοκρατία δεν έχουμε σε παγκόσμιο επίπεδο... Τουλάχιστον όχι όπως εφαρμόστηκε από αυτούς που την ανέπτυξαν και θέσπισαν τους κανόνες τους.

6 ώρες πριν, Ne0n είπε

Αναμένω τώρα από την πλευρά σου, με όλο τον σεβασμό μου προς εσένα, να μου αναρτήσεις σχετικές έρευνες και επιστημονικές μελέτες που να καταρρίπτουν τις συγκεκριμένες συστάσεις τους.

Τί να αποδείξω; Άλλο σου είπα και άλλο μου απάντησες. Σου είπα ότι οι ερευνες προϋποθέτουν την παθητική ενασχόληση με τις οθόνες και μου έφερες παραδείγματα που δείχνουν ακριβώς αυτό. Δεν διαφώνησα ποτέ σε αυτό: η παθητική ενασχόληση δημιουργεί προβλήματα. Το θέμα είναι ότι οι οδηγίες του άρθρου δεν κάνουν κανένα διαχωρισμό. Αυτό γράφω σε τόσα ποστς. Σε αυτό που γράφω, λοιπόν, έφερες τεκμηρίωση εσύ. Σου ζήτησα επιστημονική τεκμηρίωση που να αποδεικνύει ότι και η ενασχόληση με πνευματικά παιχνίδια ή πχ ζωγραφική σε οθόνη δημιουργεί προβλήματα. Δε μου απάντησες.

Να θυμίσω τί έγραψα:

Θέλω, λοιπόν, την επιστημονική τεκμηρίωση και τις μελέτες που στοιχειοθετούν τα όρια που αναφέρονται στο άρθρο.

Πως συμπέραναν από τα ποντίκια ότι κάθε ηλικία θα πρέπει να έχει τα όρια που αναφέρουν. Εκτός αυτού, ξαναρωτώ:

α) αν κάποιος νέος παίζει σκάκι ηλεκτρονικά 4 ώρες την ημέρα κάνει κακό στην πνευματική του ανάπτυξη; Δεν είναι σχολική εργασία, που το άρθρο την εξαιρεί από τα όρια.

β) Αν ένα παιδάκι 8-10 παίζει παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητές του πχ παζλ ή βλέπει ντοκιμαντέρ με ζώα 3 ώρες την ημέρα, του κάνει κακό; Να σταματήσει;

νομίζω κατάλαβες το νόημα...

Ισοπεδώνει τα πάντα και θεωρεί ότι το παιδί ΣΙΓΟΥΡΑ βλέπει σαβούρες και μόνο στο κινητό του και δε διαχωρίζει τίποτα, γι αυτό θεωρώ ότι είναι ΜΙΑ ΚΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ.

Επεξ/σία από Tlykog
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Tlykog είπε

Αυτά είναι άρθρα όπως αυτό και παραθέτουν ευρήματα μελετών. Για να μη μπερδευόμαστε. Παρόλα αυτά δεν απαντούν στα ερωτήματά μου:

Από ότι διαβάζω και καταλαβαίνω, στις μελέτες που μου έδωσες, εννοούν την παθητική παρακολούθηση. Όχι την ενεργητική πχ παιχνίδια παζλ, σκάκι, mahjong κτλ

Σε ποιο πλανήτη; Μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν καθαρές 2 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα, για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους. Στο γράφω σαν ελεύθερος επαγγελματίας και παιδί 2 γονιών που δούλευαν στο δημόσιο. Τόσες ώρες μόνο το ΣΚ. Εκεί ναι, παίζουμε, ζωγραφίζουμε και πάμε βόλτες.

Μου προτείνουν  το ιδανικό γι αυτούς. Χαίρω πολύ...

Γιατί ιδιαίτερες ικανότητες; Η μεγάλη μου κόρη, που είναι 6 ετών, μαθαίνει σκάκι εδώ και μήνες. Είναι έξυπνο παιδί, αλλά δεν έχω δει κάποιες ιδιαίτερες ικανότητες. Παρόλα αυτά από περυσι παίζει mahjong. Λες να αποκτήσει διάσπαση προσοχής; Μέχρι στιγμής μια χαρά συγκεντρώνεται. Όπως ξαναέγραψα: μιλάνε για παθητική θέαση, όχι για ενεργή συμμετοχή από το παιδί.

Τώρα είναι που πιάνεις τη σφαίρα της φαντασίας... Ο Έλληνας; Με το βασικό μισθό; Που δουλεύει 10ώρο; Να προσλάβει και ειδικούς; Τέλεια. Τί θα φάει μετά;

Αυτή τη σκέψη, του να μην κάνει παιδιά αν δεν μπορεί, τη βρίσκω ΑΠΟΛΥΤΑ ΛΑΘΟΣ. Θα έπρεπε το αν θα κάνει παιδιά ή όχι να ήταν καθαρά επιλογή του και όχι με οικονομικά κριτήρια.

Να κάτι που αξίζει να παλέψει κανείς σαν πολίτης: για ένα κράτος που η επιλογή του να κάνεις παιδιά θα ήταν ελεύθερη από οικονομικά κριτήρια. Σίγουρα ΔΕΝ είναι λανθάνουσα νοοτροπία του Έλληνα.

 Σιγά μη γνωρίζουν οι κυβερνώντες την ορθή χρήση της τεχνολογίας...

Καμία σχέση. Κανένα κράτος δεν θέλει σκεπτόμενους και ώριμους πολίτες. Δε συμφέρει. Γι αυτό και τους αντιμετωπίζουν και σαν ανώριμους θέτωντας όρια σαν αυτά που βάζουμε στα παιδάκια, αντί να ξεκινήσουν καμπάνιες ενημέρωσης από ειδικούς, ώστε να επιμορφώσουν τους πολίτες τους. Είπα και παραπάνω: δε φταίνε οι γονείς.

Απάντησα παραπάνω... Κανένα κοινό καλό. Παντού υπάκουους εργάτες θέλουν.

Προφανώς και εξυπηρετούν το ολιγαρχικό συμφέρον, αφού σε κάθε κράτος, οι πολιτικοί εξαρτώντα από το κεφάλαιο, με ελάχιστες εξαιρέσεις, που οι ίδιοι οι πολιτικοί ανήκουν στο κεφάλαιο. Δημοκρατία δεν έχουμε σε παγκόσμιο επίπεδο... Τουλάχιστον όχι όπως εφαρμόστηκε από αυτούς που την ανέπτυξαν και θέσπισαν τους κανόνες τους.

Τί να αποδείξω; Άλλο σου είπα και άλλο μου απάντησες. Σου είπα ότι οι ερευνες προϋποθέτουν την παθητική ενασχόληση με τις οθόνες και μου έφερες παραδείγματα που δείχνουν ακριβώς αυτό. Δεν διαφώνησα ποτέ σε αυτό: η παθητική ενασχόληση δημιουργεί προβλήματα. Το θέμα είναι ότι οι οδηγίες του άρθρου δεν κάνουν κανένα διαχωρισμό. Αυτό γράφω σε τόσα ποστς. Σε αυτό που γράφω, λοιπόν, έφερες τεκμηρίωση εσύ. Σου ζήτησα επιστημονική τεκμηρίωση που να αποδεικνύει ότι και η ενασχόληση με πνευματικά παιχνίδια ή πχ ζωγραφική σε οθόνη δημιουργεί προβλήματα. Δε μου απάντησες.

Να θυμίσω τί έγραψα:

Θέλω, λοιπόν, την επιστημονική τεκμηρίωση και τις μελέτες που στοιχειοθετούν τα όρια που αναφέρονται στο άρθρο.

Πως συμπέραναν από τα ποντίκια ότι κάθε ηλικία θα πρέπει να έχει τα όρια που αναφέρουν. Εκτός αυτού, ξαναρωτώ:

α) αν κάποιος νέος παίζει σκάκι ηλεκτρονικά 4 ώρες την ημέρα κάνει κακό στην πνευματική του ανάπτυξη; Δεν είναι σχολική εργασία, που το άρθρο την εξαιρεί από τα όρια.

β) Αν ένα παιδάκι 8-10 παίζει παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητές του πχ παζλ ή βλέπει ντοκιμαντέρ με ζώα 3 ώρες την ημέρα, του κάνει κακό; Να σταματήσει;

νομίζω κατάλαβες το νόημα...

Ισοπεδώνει τα πάντα και θεωρεί ότι το παιδί ΣΙΓΟΥΡΑ βλέπει σαβούρες και μόνο στο κινητό του και δε διαχωρίζει τίποτα, γι αυτό θεωρώ ότι είναι ΜΙΑ ΚΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ.

Καταλαβαίνω αυτό που λες ότι εξαρτάται η χρήση, αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω απ' το δάχτυλο μας - η συντριπτική πλειοψηφία της χρήσης αναφέρεται σε social media και παθητική χρήση ίντερνετ.

Επίσης, βλέπω υπερβολικά πολλούς γονείς να δίνουν κινητά σε παιδιά ακόμα και κάτω των 12 μηνών για μέγαλα χρονικά διαστήματα. Αυτά τα παιδιά είναι πολύ πιθανό ότι θα έχουν ψυχοκοινωνικά προβλήματα (τύπου iPad kids) και μειώμενη πνευματική ανάπτυξη.

Μέρος της επιστημονικής τεκμηρίωσης (ίσως όχι για τις συγκεκριμένες κατευθυντήριες αλλά φαντάζομαι είναι παρεμφερείς) παρέχεται στο άρθρο με την περίπτωση της Γαλλίας.

Είχα ακούσει επίσης ένα πολύ καλό podcast με τον Jonathan Haidt στον Mark Manson πριν λίγους μήνες γι' αυτό το θέμα. Το παραθέτω.

Πάρτε κι ένα άρθρο/συνέντεξη του Inside Story που έκανε στον Heidt (είμαι συνδρομητής και το μοιράζομαι μαζί σας) που λέει πολλά από όσα λέει στον Manson πάνω.

Τέλος, όσοι λέτε ότι και σε μας τα ίδια λέγανε για την τηλεόραση και δεν πάθαμε τίποτα, μου θυμίζετε όλους όσους έχουν έναν παππού που κάπνιζε τρία πακέτα μέχρι τα 90 και πέθανε επειδή έπεσε από τις σκάλες. Και θυμίζω ότι κάποτε οι καπνοβιομηχανίες κάνανε λόμπινγκ ώστε οι ιατροί να λένε ότι το κάπνισμα είναι ακίνδυνο, ακόμα και ευεργετικό για την υγεία.

EDIT: Επίσης, κι εγώ είμαι γονέας και αυτό είναι ένα θέμα το οποίο με προβληματίζει πολύ. Δεν θα έλεγα σε καμία περίπτωση ότι το ότι έγινα γονέας με έκανε να πω "εντάξει, ας δει το παιδί για να ξεκουραστώ εγώ". Αντιθέτως, με προβλημάτισε περισσότερο και με έκανε ακόμα κι εμένα να προσπαθώ να είμαι πιο προσεκτικός με τη χρήση του κινητού μπροστά στον μικρό. Ο γιος μου είναι 3,5 χρονών και μπορεί να δει Disney+ και Netflix (και συγκεκριμένα πράγματα μόνο, τύπου Bluey, Lilo & Stitch) και όχι την πρέζα για μωρά που λέγεται Cocomelon και παρεμφερή υπερ-εθιστικά προγράμματα.

Τούτα λεχθέντα, δεν ζηλεύω ΚΑΘΟΛΟΥ γονείς που έχουν παιδιά στην εφηβεία αυτή την εποχή.

Επεξ/σία από cubilone
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 hours ago, angmar said:

Ποιός τυφλώθηκε απο CRT;

Εμεις τωρα .... ολα τα 90s τα περασαμε μπροστα σε μια CRT και μια χαρα ημασταν  :P Μηπως δε φταινε οι οθονες αλλα το σοσιαλ μυδια ?

Επεξ/σία από Mhlogiatros
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και πολυ καλα λεει, αρκετα με τους ανεύθυνους γονεις που πετανε τα παιδια τους μπροστά σε ενα tablet για να ειναι καλα "robot".

εαν δεν τα καταφέρνετε μαζι τους, τοτε να μην τα κάνετε. ε μα πια.... 🤬

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, cubilone είπε

Καταλαβαίνω αυτό που λες ότι εξαρτάται η χρήση, αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω απ' το δάχτυλο μας - η συντριπτική πλειοψηφία της χρήσης αναφέρεται σε social media και παθητική χρήση ίντερνετ.

Επίσης, βλέπω υπερβολικά πολλούς γονείς να δίνουν κινητά σε παιδιά ακόμα και κάτω των 12 μηνών για μέγαλα χρονικά διαστήματα. Αυτά τα παιδιά είναι πολύ πιθανό ότι θα έχουν ψυχοκοινωνικά προβλήματα (τύπου iPad kids) και μειώμενη πνευματική ανάπτυξη.

Μέρος της επιστημονικής τεκμηρίωσης (ίσως όχι για τις συγκεκριμένες κατευθυντήριες αλλά φαντάζομαι είναι παρεμφερείς) παρέχεται στο άρθρο με την περίπτωση της Γαλλίας.

Είχα ακούσει επίσης ένα πολύ καλό podcast με τον Jonathan Haidt στον Mark Manson πριν λίγους μήνες γι' αυτό το θέμα. Το παραθέτω.

Πάρτε κι ένα άρθρο/συνέντεξη του Inside Story που έκανε στον Heidt (είμαι συνδρομητής και το μοιράζομαι μαζί σας) που λέει πολλά από όσα λέει στον Manson πάνω.

Τέλος, όσοι λέτε ότι και σε μας τα ίδια λέγανε για την τηλεόραση και δεν πάθαμε τίποτα, μου θυμίζετε όλους όσους έχουν έναν παππού που κάπνιζε τρία πακέτα μέχρι τα 90 και πέθανε επειδή έπεσε από τις σκάλες. Και θυμίζω ότι κάποτε οι καπνοβιομηχανίες κάνανε λόμπινγκ ώστε οι ιατροί να λένε ότι το κάπνισμα είναι ακίνδυνο, ακόμα και ευεργετικό για την υγεία.

EDIT: Επίσης, κι εγώ είμαι γονέας και αυτό είναι ένα θέμα το οποίο με προβληματίζει πολύ. Δεν θα έλεγα σε καμία περίπτωση ότι το ότι έγινα γονέας με έκανε να πω "εντάξει, ας δει το παιδί για να ξεκουραστώ εγώ". Αντιθέτως, με προβλημάτισε περισσότερο και με έκανε ακόμα κι εμένα να προσπαθώ να είμαι πιο προσεκτικός με τη χρήση του κινητού μπροστά στον μικρό. Ο γιος μου είναι 3,5 χρονών και μπορεί να δει Disney+ και Netflix (και συγκεκριμένα πράγματα μόνο, τύπου Bluey, Lilo & Stitch) και όχι την πρέζα για μωρά που λέγεται Cocomelon και παρεμφερή υπερ-εθιστικά προγράμματα.

Τούτα λεχθέντα, δεν ζηλεύω ΚΑΘΟΛΟΥ γονείς που έχουν παιδιά στην εφηβεία αυτή την εποχή.

Θα συμφωνήσω σε αυτό που γράφεις. Άρα το πρόβλημα δεν είναι στο χρόνο ενασχόλησης, αλλά στον τρόπο ενασχόλησης. Ο γονιός δε θα πρέπει να σπρώχνει το παιδί του μακρυά από την τεχνολογία.

Καλώς ή κακώς (καλώς θα πω εγώ) είναι μέρος της ζωής μας. Άρα θα πρέπει να μάθουμε να την χρησιμοποιούμε σωστά, όχι να την αποφεύγουμε.

Εκεί διαφωνώ. Αν αποδεικνύεται πχ ότι η παθητική χρήση των κινητών ή η υπερβολική ενασχόληση με social media είναι βλαβερή, τότε τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν την ορθή χρήση και όχι τον στείρο περιορισμό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Αυτά είναι άρθρα όπως αυτό και παραθέτουν ευρήματα μελετών. Για να μη μπερδευόμαστε. Παρόλα αυτά δεν απαντούν στα ερωτήματά μου:

Οι μελέτες είναι σημαντικές για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα, από εκεί και πέρα ο καθένας έχει τις απόψεις του. Το να μην θέλει κάποιος όμως να καταλάβει, είναι κάτι άλλο που δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι αφού και η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά.

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Από ότι διαβάζω και καταλαβαίνω, στις μελέτες που μου έδωσες, εννοούν την παθητική παρακολούθηση. Όχι την ενεργητική πχ παιχνίδια παζλ, σκάκι, mahjong κτλ

Η ενεργητική παρακολούθηση είναι ταυτόχρονα και παθητική, όταν εκτίθεται ένα παιδί σε μια οθόνη για ώρες άσχετα με το αν αλληλεπιδρά με αυτήν ή απλά παρακολουθεί.

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Σε ποιο πλανήτη; Μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν καθαρές 2 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα, για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους. Στο γράφω σαν ελεύθερος επαγγελματίας και παιδί 2 γονιών που δούλευαν στο δημόσιο. Τόσες ώρες μόνο το ΣΚ. Εκεί ναι, παίζουμε, ζωγραφίζουμε και πάμε βόλτες.

Σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες, την Γερμανία, τον Καναδά, την Ελβετία και γενικότερα σε όλες τις προηγμένες Δημοκρατίες, όπου κάθε ημέρα μετά το σχολείο τα παιδιά είναι παιδιά που παίζουν και ξεκουράζονται και όχι σκληρά εργαζόμενοι μαθητές....αλλά αυτές οι χώρες είναι "άλλος πλανήτης" για την ελληνική νοοτροπία φυσικά που της αρέσει η ολιγαρχική νοοτροπία της γραφειοκρατίας και του ρουσφετιού, για αυτό μόνο οι Δημόσιοι υπάλληλοι που αποτελούν και το 1/10 του πληθυσμού της χώρας μας, απολαμβάνουν καθαρές 18 ώρες ημερησίως στις πλάτες των υπόλοιπων σκληρά εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα με 0 ώρες ελεύθερες ημερησίως αντίστοιχα. Τουλάχιστον το αναφέρεις! 

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Μου προτείνουν  το ιδανικό γι αυτούς. Χαίρω πολύ...

Σου προτείνουν το ιδανικό για τα παιδιά, από εκεί και πέρα χαίρω πολύ χαιρόπουλος....

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Γιατί ιδιαίτερες ικανότητες; Η μεγάλη μου κόρη, που είναι 6 ετών, μαθαίνει σκάκι εδώ και μήνες. Είναι έξυπνο παιδί, αλλά δεν έχω δει κάποιες ιδιαίτερες ικανότητες. Παρόλα αυτά από περυσι παίζει mahjong. Λες να αποκτήσει διάσπαση προσοχής; Μέχρι στιγμής μια χαρά συγκεντρώνεται. Όπως ξαναέγραψα: μιλάνε για παθητική θέαση, όχι για ενεργή συμμετοχή από το παιδί.

Είτε παθητική θέαση είτε ενεργή συμμετοχή από το παιδί, τα ίδια αρνητικά effect θα έχει εάν εκτίθεται καθημερινά σε οθόνες για πολλές ώρες, αυτό σου δείχνουν οι διάφορες μελέτες, για αυτό και δεν διαχωρίζουν την παθητική με ενεργητική θέαση.

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Τώρα είναι που πιάνεις τη σφαίρα της φαντασίας... Ο Έλληνας; Με το βασικό μισθό; Που δουλεύει 10ώρο; Να προσλάβει και ειδικούς; Τέλεια. Τί θα φάει μετά;

Αυτή τη σκέψη, του να μην κάνει παιδιά αν δεν μπορεί, τη βρίσκω ΑΠΟΛΥΤΑ ΛΑΘΟΣ. Θα έπρεπε το αν θα κάνει παιδιά ή όχι να ήταν καθαρά επιλογή του και όχι με οικονομικά κριτήρια.

Εάν δεν έχει να φάει ο ίδιος θα κάνει και παιδιά; Τι φάση , θα τα στέλνει μήπως στα φανάρια να "εργάζονται" για να του φέρνουν κιόλας; Πόσο ΑΝΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΚΗ είναι αυτή που δυστυχώς εκφράζει απόλυτα την ελληνική νοοτροπία του "θέλω μόνο δικαιώματα αλλά μηδέν υποχρεώσεις"

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Να κάτι που αξίζει να παλέψει κανείς σαν πολίτης: για ένα κράτος που η επιλογή του να κάνεις παιδιά θα ήταν ελεύθερη από οικονομικά κριτήρια. Σίγουρα ΔΕΝ είναι λανθάνουσα νοοτροπία του Έλληνα.

 Σιγά μη γνωρίζουν οι κυβερνώντες την ορθή χρήση της τεχνολογίας...

Οι δικοί μας κυβερνώντες σίγουρα δεν γνωρίζουν την ορθή χρήση της τεχνολογίας, όπως και οι περισσότεροι από αυτούς που τους ψηφίζουν, από ότι φαίνεται, καμία σχέση με τους κυβερνώντες των προηγμένων Δημοκρατικών χωρών. Εδώ δεν γνωρίζουν και δεν καταλαβαίνουν βασικές έννοιες, τι να λέμε τώρα...

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Καμία σχέση. Κανένα κράτος δεν θέλει σκεπτόμενους και ώριμους πολίτες. Δε συμφέρει. Γι αυτό και τους αντιμετωπίζουν και σαν ανώριμους θέτωντας όρια σαν αυτά που βάζουμε στα παιδάκια, αντί να ξεκινήσουν καμπάνιες ενημέρωσης από ειδικούς, ώστε να επιμορφώσουν τους πολίτες τους. Είπα και παραπάνω: δε φταίνε οι γονείς.

Απάντησα παραπάνω... Κανένα κοινό καλό. Παντού υπάκουους εργάτες θέλουν.

Προφανώς και εξυπηρετούν το ολιγαρχικό συμφέρον, αφού σε κάθε κράτος, οι πολιτικοί εξαρτώντα από το κεφάλαιο, με ελάχιστες εξαιρέσεις, που οι ίδιοι οι πολιτικοί ανήκουν στο κεφάλαιο. Δημοκρατία δεν έχουμε σε παγκόσμιο επίπεδο... Τουλάχιστον όχι όπως εφαρμόστηκε από αυτούς που την ανέπτυξαν και θέσπισαν τους κανόνες τους.

Μην γενικεύεις τα ελληνικά σου κριτήρια με το τί κάνουν στις προηγμένες Δημοκρατικές χώρες, καμία σχέση δεν έχουν με εμάς, είναι έτη φωτός μπροστά σε όλους τους τομείς.  Είπαμε η ελληνική νοοτροπία του τακτικού μπάχαλου, θέλει αυτό που αναφέρεις, χαζούς και δήθεν ανυπάκουους πολίτες για να περνάει η διαφθορά της και τα ολιγαρχικά της συμφέροντα πιό εύκολα γιατί αυτή η χώρα για κάποιο ανεξήγητο λόγο γουστάρει ολιγαρχία. 

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

Τί να αποδείξω; Άλλο σου είπα και άλλο μου απάντησες. Σου είπα ότι οι ερευνες προϋποθέτουν την παθητική ενασχόληση με τις οθόνες και μου έφερες παραδείγματα που δείχνουν ακριβώς αυτό. Δεν διαφώνησα ποτέ σε αυτό: η παθητική ενασχόληση δημιουργεί προβλήματα. Το θέμα είναι ότι οι οδηγίες του άρθρου δεν κάνουν κανένα διαχωρισμό. Αυτό γράφω σε τόσα ποστς. Σε αυτό που γράφω, λοιπόν, έφερες τεκμηρίωση εσύ. Σου ζήτησα επιστημονική τεκμηρίωση που να αποδεικνύει ότι και η ενασχόληση με πνευματικά παιχνίδια ή πχ ζωγραφική σε οθόνη δημιουργεί προβλήματα. Δε μου απάντησες.

Να θυμίσω τί έγραψα:

Θέλω, λοιπόν, την επιστημονική τεκμηρίωση και τις μελέτες που στοιχειοθετούν τα όρια που αναφέρονται στο άρθρο.

Πως συμπέραναν από τα ποντίκια ότι κάθε ηλικία θα πρέπει να έχει τα όρια που αναφέρουν. Εκτός αυτού, ξαναρωτώ:

α) αν κάποιος νέος παίζει σκάκι ηλεκτρονικά 4 ώρες την ημέρα κάνει κακό στην πνευματική του ανάπτυξη; Δεν είναι σχολική εργασία, που το άρθρο την εξαιρεί από τα όρια.

β) Αν ένα παιδάκι 8-10 παίζει παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητές του πχ παζλ ή βλέπει ντοκιμαντέρ με ζώα 3 ώρες την ημέρα, του κάνει κακό; Να σταματήσει;

Οι μελέτες που χρησιμοποιούν ποντίκια για να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με την ανθρώπινη υγεία βασίζονται σε βιολογικές και γενετικές ομοιότητες μεταξύ των δύο ειδών. Οι ερευνητές χρησιμοποιούν ποντίκια για να μελετήσουν τις επιπτώσεις της έκθεσης σε οθόνες και άλλους παράγοντες, καθώς τα ποντίκια έχουν παρόμοια νευρολογικά και αναπτυξιακά μονοπάτια με τους ανθρώπους.

Οθόνες: Επίδραση στην Παιδική Όραση - KomotiniPressKomotiniPress

Οθόνες: Επίδραση στην Παιδική Όραση - EyeCanLearn

Οθόνες, λειτουργία όρασης και εγκέφαλος - EyeCanLearn

 

Απαντήσεις στα  ερωτήματα που έθεσες:


α) Το ηλεκτρονικό σκάκι, όπως και άλλες πνευματικές δραστηριότητες, μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στην πνευματική ανάπτυξη, καθώς ενισχύει τη στρατηγική σκέψη, τη μνήμη και την επίλυση προβλημάτων. Ωστόσο, η υπερβολική χρήση ηλεκτρονικών συσκευών μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση των ματιών, διαταραχές ύπνου και μειωμένη φυσική δραστηριότητα. Είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία και να ενσωματώνονται και άλλες δραστηριότητες στην καθημερινότητα. Οπότε οι 4 ώρες σκάκι την ημέρα ΚΑΘΕ μέρα , είναι υπερβολή που του κάνει κακό σε άλλα επίπεδα.

β) Τα παιχνίδια που αναπτύσσουν δεξιότητες, όπως τα παζλ, και τα εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ μπορούν να είναι ωφέλιμα για τα παιδιά, καθώς ενισχύουν τη μάθηση και την περιέργεια. Ωστόσο, η υπερβολική χρήση μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις, όπως μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση και φυσική δραστηριότητα. Είναι σημαντικό να υπάρχει ποικιλία στις δραστηριότητες των παιδιών και να ενθαρρύνονται να περνούν χρόνο σε φυσικές δραστηριότητες και παιχνίδια με φίλους. Οπότε τρείς ώρες για πάζλ και εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ την ημέρα ΚΑΘΕ  μέρα ΝΑΙ είναι υπερβολή, γιατί κάνει τα παιδιά πχ αντικοινωνικά.

15 ώρες πριν, Tlykog είπε

νομίζω κατάλαβες το νόημα...

Ισοπεδώνει τα πάντα και θεωρεί ότι το παιδί ΣΙΓΟΥΡΑ βλέπει σαβούρες και μόνο στο κινητό του και δε διαχωρίζει τίποτα, γι αυτό θεωρώ ότι είναι ΜΙΑ ΚΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ.

Υπάρχει κανείς νορμάλ γονιός που συνειδητά να δίνει στο παιδί του να βλέπει σαβούρες; Εάν δεν το ελέγχει όμως τότε ναι στις περισσότερες περιπτώσεις το παιδί βλέπει ότι νά'ναι. Πώς το έβγαλες αυτό το συμπέρασμα και πώς η σύσταση περί περιορισμού των υπερβολικών ωρών έκθεσης παιδιών σε οθόνες, για λόγους υγείας και σωστής ψυχολογικής ανάπτυξης τους μπορεί να είναι και ΚΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ από πάνω; Από πότε έγινε η ΥΠΕΡΒΟΛΗ ΚΑΛΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ δηλαδή;

Αναμένω τώρα από εσένα να μου τεκμηριώσεις το εάν είναι αβλαβή γενικότερα για τα παιδιά αυτά που αναφέρεις:

α) αν κάποιος νέος παίζει σκάκι ηλεκτρονικά 4 ώρες την ημέρα , κάθε μέρα , κάνει κακό στην ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του;

β) Αν ένα παιδάκι 8-10 παίζει παιχνίδια που αναπτύσσουν τις δεξιότητές του πχ παζλ ή βλέπει ντοκιμαντέρ με ζώα 3 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα του κάνει κακό στην κοινωνική και φυσική του ανάπτυξη; Είναι υπερβολικό;

 

Edit: Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα λένε , αλλά...ένα μήλο την ώρα τον γιατρό τον φέρνει τώρα! νομίζω κατάλαβες το νόημα...

Επεξ/σία από Ne0n
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θέλω να μου απαντήσετε εδώ , μιας και γράφετε

πόσοι είστε γονείς 

και αφού απαντήσετε να πάτε στο κινητό στην μπαταρία και να γράψετε πόσο χρόνο χαλάτε ανά εφαρμογή / μέρα 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, TrialKid είπε

Θέλω να μου απαντήσετε εδώ , μιας και γράφετε

πόσοι είστε γονείς 

και αφού απαντήσετε να πάτε στο κινητό στην μπαταρία και να γράψετε πόσο χρόνο χαλάτε ανά εφαρμογή / μέρα 

 

Σωστό, αλλά οποιαδήποτε ζημιά γίνεται σε μας, σε ένα εφηβικό ή παιδικό μυαλό γίνεται επί 10 και 100.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...