Προς το περιεχόμενο

Toyota και BMW ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να ξεπεράσουν τις προκλήσεις των κυψελών υδρογόνου


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου εξακολουθεί να αποτελεί δύσκολο γρίφο, όμως οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες εκτιμούν ότι, από κοινού, θα κατορθώσουν να υπερκεράσουν τα εμπόδια.

Η Toyota και η BMW επικαιροποιούν τη συνεργασία τους πάνω στα οχήματα που ενσωματώνουν κυψέλες υδρογόνου, υπογράφοντας νέο μνημόνιο, με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης οχημάτων επόμενης γενιάς με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η BMW αναμένεται να λανσάρει το πρώτο της μοντέλο με κινητήρα υδρογόνου το 2028.

Το υδρογόνο είναι το πλέον άφθονο στοιχείο στο σύμπαν, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δυσκολευτεί να προωθήσουν τα οχήματα κυψελών καυσίμου στο κοινό. Η σοβαρή έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού εκτός της πολιτείας της Καλιφόρνιας στις ΗΠΑ έχει εμποδίσει το υδρογόνο να καταστεί τόσο δημοφιλές ή διαδεδομένο όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες. Εντωμεταξύ, οι πωλήσεις οχημάτων έχουν ουσιαστικά καταρρεύσει: μόνο 322 οχήματα κυψελών καυσίμου πωλήθηκαν στις ΗΠΑ το πρώτο εξάμηνο του 2024, 82% λιγότερα από ό,τι ένα χρόνο πριν.

Η Toyota και η BMW πιστεύουν ότι μπορούν να ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις από κοινού. Η αναβαθμισμένη σύμπραξη στοχεύει στην τυποποίηση των εξαρτημάτων και στη μείωση του κόστους των οχημάτων κυψελών καυσίμου, αναπτύσσοντας ένα δικό τους, κοινό σύστημα κίνησης. Θα συνεργαστούν επίσης για την κατασκευή σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, ώστε να αντιμετωπιστεί το βασικό εμπόδιο στην υιοθέτηση των οχημάτων κυψελών καυσίμου. Οι εταιρείες συνεργάστηκαν για πρώτη φορά το 2012 πάνω στην ανάπτυξη υδρογονοκίνητων οχημάτων.

Η BMW ανακοίνωσε ότι το μοντέλο που θα περάσει σε στάδιο παραγωγής θα είναι κάποιο υφιστάμενο μοντέλο της γκάμας της, το οποίο θα προσφέρεται ως παραλλαγή με υδρογόνο. Οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν επίσης σε εμπορικά οχήματα που κινούνται με κυψέλες καυσίμου, αλλά δεν διευκρίνισαν τι είδους. Ζήτησαν επίσης τη δημιουργία ενός «ευνοϊκού πλαισίου» μεταξύ κράτους και βιομηχανίας, ώστε να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογία υδρογόνου θα αποκτήσει στέρες βάσεις.

Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου χρησιμοποιούν συμπιεσμένο υδρογόνο ως καύσιμο, απελευθερώνοντας υδρατμούς ως μοναδική εκπομπή. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πρόσφατα εκμεταλλευτεί την τεχνολογία αυτή για τα πλεονεκτήματά της στην ανάπτυξη βαρέων οχημάτων αλλά και κινητών γεννητριών ενέργειας, καθώς και ως έναν τρόπο για την περαιτέρω μετάβαση από τα ρυπογόνα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο και την επίτευξη των δικών τους κλιματικών στόχων.

Η Toyota, ειδικότερα, είναι μία από τις λίγες εταιρείες που εξακολουθούν να πωλούν επιβατικά οχήματα που κινούνται με κυψέλες καυσίμου. Το Toyota Mirai είναι διαθέσιμο μόνο στην Καλιφόρνια και συνοδεύεται από δωρεάν κουπόνι ανεφοδιασμού καυσίμων αξίας έως και 15.000 δολαρίων. Μέχρι τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε πουλήσει περίπου 26.000 Mirai από τη στιγμή που το μοντέλο διατέθηκε στην αγορά, σύμφωνα με την εταιρεία. Η BMW έχει επίσης το δικό της όχημα με κυψέλες καυσίμου, το iX5, όμως η εταιρεία μέχρι στιγμής κινείται πολύ προσεκτικά, θέλοντας να βολιδοσκοπήσει τις διαθέσεις της αγοράς, με αποτέλεσμα να έχει κατασκευάσει ελάχιστα τέτοια οχήματα μέχρι στιγμής.

Σε κάθε περίπτωση, η BMW και η Toyota αντιμετωπίζουν μια δύσκολη μάχη. Οι υποδομές ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Καλιφόρνια φαίνεται να βρίσκονται στα πρόθυρα της κατάρρευσης, με δεκάδες σταθμούς εκτός λειτουργίας ανά πάσα στιγμή. Νωρίτερα φέτος, η Shell έκλεισε τα ειδικά πρατήριά της στην αμερικανική πολιτεία, εν μέσω ελλείψεων καυσίμων. Παράλληλα, η τιμή του υδρογόνου συνεχίζει να ανεβαίνει, καθώς τα προβλήματα παραγωγής και οι ελλείψεις εφοδιασμού κλυδωνίζουν την αγορά.

Η BMW και η Toyota διοργανώνουν στρογγυλό τραπέζι την Πέμπτη για να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με την αναβαθμισμένη συνεργασία τους, καθώς και τις προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στο μέλλον.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 50
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

μέχρι να υλοποιήσουν οι Ευρωπαίοι και οι Ιάπωνες τις κυψέλες υδρογόνου, ο Κινέζος θα δίνει 2Κ χιλιόμετρα αυτονομία σε 5 λεπτά φόρτιση. Έχουν τέτοιο budget και αντί να γίνουν πρωτοπόροι στην νέα εποχή θέλουν ακόμα να κινούμαστε με ενέργεια η όποια πρέπει να μεταφερθεί, αποθηκευτεί κτλ, ενώ πλέον είναι εφικτό να γίνει αυτό με ενέργεια που έχουμε όλοι κυριολεκτικά στο σπίτι μας. 

Το μόνο καλό είναι ότι αν προχωρήσει αυτή η τεχνολογία, όταν εξαντληθεί το πετρέλαιο, θα υπάρχει καύσιμο για τα βαρέα οχήματα, πλοία κτλ 

Επεξ/σία από Macosj
  • Like 13
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η τεχνολογια (κυψελων) υδρογονου, ακομα κι αν επικρατησει η ηλεκτροκινηση κατ' εμε ειναι απαραιτητη σαν επιλογη, τουλαχιστον για μεσα μαζικης μεταφορας ή logistics οπου εκει το efficiency μετριεται σε λεπτα (και το υδρογονο μπορει να προσφερει λυσεις).

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το υδρογονο εχει νοημα μονο σε μεγαλης κλιμακας αποθηκευση περισσιας ενεργειας απο ΑΠΕ.

Σε ιχ δεν προκειται να παει πουθενα.

3 λεπτά πριν, techon1 είπε

RIP

Ποιος να μας το λεγε ότι τόσο διάσημες εταιρείες θα πόνταραν σε τόσο λάθος άλογο.

Εχει γινει απειρες φορες στο παρελθον αυτο, με αποτελεσμα να κλεισουν η να συρρικνωθουν στο ελαχιστο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποια στιγμή θα καταλάβουμε ότι το δίκτυο ρεύματος δεν σηκώνει και πολλά. Toyota και BMW ποντάρουν σε μια τεχνολογία που θα τους δώσει βάδισμα για κάτι άλλο που δεν θα στηρίζεται σε αυτό. 

Μιλάει για Καλιφόρνια επίσης που εκεί πέρα σου κλείνουν τον φορτιστή διότι το δίκτυο δε σηκώνει και πας για blackout διότι έχει υπέρ αρκετά EV οχήματα που τραβάνε σε συνδυασμό με όλα τα άλλα. 

Καλή τύχη αν κινδυνεύεις να σου κλείνουν τον διακόπτη όποτε θέλουν με το στανιο ή αν όχι να τρως blackout. Καλά κάνουν λοιπόν και οι δύο εταιρίες και βάζουν μπροστά μια ακόμα τεχνολογία που μπορεί να αποδειχτεί καλή λύση (και πράσινη). 

  • Like 9
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, labr είπε

βγηκαν οι επιστημοναρες του ινσομνια, να μας πουν οτι θα παει ακλαυτο το υδρογονο χαχα

Φαινεσαι γνωστης, πες μας κι αλλα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, nchatz είπε

Η BMW αναμένεται να λανσάρει το πρώτο της μοντέλο με κινητήρα υδρογόνου το 2028.

Τα αυτοκίνητα με κυψέλες καύσιμου δεν έχουν κινητήρες υδρογόνου...

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

 

Εχει γινει απειρες φορες στο παρελθον αυτο, με αποτελεσμα να κλεισουν η να συρρικνωθουν στο ελαχιστο.

Για ποιες μιλας.Παντως οχι για την toyota, που τους γλενταει ολους.Ο Ακιο βλεπει 10ετιες μπροστα.Ειδε και πιστεψε στα υβριδικα οταν τον κοροιδευαν και γελουσαν ολοι.Μετα βεβαια ακολουθησαν.Ειναι πολεμιος των ηλεκτρικων.Κατι ξερει,Δικαιωνεται.Πολλοι κατασκευαστες ακυρωνουν ηλεκτρικα γιατι δεν τα παιρνει κανενας.Εβγαλε καποια ηλεκτρικα η toyota-lexus ετσι για να τα βγαλει.Το μελλον ειναι καθαροι κινητηρες και υβριδικα τουλαχιστων για τα επομενα 20-30 χρονια.

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως και δεν αναπτύσσουν αυτο και δεν μιλάει κανείς είναι άξιο απορίας. 
https://media.porsche.com/mediakit/innovation-sustainability-performance/en/innovation-sustainability-performance/synthetic-fuels
δεν θέλει καμία μετατροπή και μπαίνει σε όλα τα βενζινοκίνητα υφιστάμενα αμάξια. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόβλημα και εδώ, είναι ανεφοδιασμού. Οι τιμές εγκατάστασης υδρογόνου ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια ευρώ.

Φανταστείτε βενζινάδικα να πρέπει να δώσουν προκαταβολικά 2εκ ευρώ για την εγκατάσταση - και πότε θα τα πάρουν πίσω σε σχέση με τις ελάχιστες πωλήσεις που θα κάνουν. Ένας ταχυφορτιστής 180kwh έχει ~50.000 ευρώ. Η διαφορά είναι χαοτική.

Εάν οι ταχυφορτιστές είναι ακόμα σε έλλειψη, φανταστείτε τι θα γίνεται με τα πρατήρια υδρογόνου. Ποιος θα αγοράσει αμάξι υδρογόνου και που θα το γεμίζει. Η επαρχεία θα πρέπει να κατεβαίνει Αθήνα για γέμισμα.  

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...