Προς το περιεχόμενο

Ειναι νομιμη η ολική που προτεινουν οι ασφαλιστικες?


IoannisSM

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτοκινητο του 2000. Προσεγμενο, ατρακαριστο, με τα σερβις ολα στην ωρα τους στην επισημη αντιπροσωπεια με σφραγιδες, κτλ. Τελευταιο σερβις κοστος 300 ευρω, αλλαγη ελαστικων 400 ευρω, συστημα υγραεριου τοποθετημενο κοστους 1500 ευρω (εννοειται δηλωμενο). Εστω οτι γινεται ατυχημα και η ασφαλιστικη λεει για ολικη και σου δινει 3000 ευρω. Δεν τα δεχεσαι, γιατι πρωτα απ'ολα δεν βρισκεις ισαξιο οχημα με 3000 να αγορασεις-ισως μονο κατι σαραβαλα. Επιπλεον, το οχημα αντικειμενικα κοστολογειται πολυ περισσοτερο. Τι γινεται στη συνεχεια? Πας δικαστικως. Μπορεις να δικαιωθεις και να ζητησεις πληρη αποκατασταση στην προτερη κατασταση του οχηματος? Παρακαλω απαντησεις μονο απο παθοντες κι εχοντες σχετικη εμπειρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θέλω να σε "κοντράρω" αλλά αναρωτήσου τι θα πει "αντικειμενικά κοστολογείται πάνω από €3000". Αντικειμένικά από ποιον ; Από εσένα που είσαι ιδιοκτήτης; Οι ασφαλιστικές στηρίζονται σε επαγγελματίες εκτιμητές, αντικειμενικά αυτοί δεν κοστολογούν ορθότερα από εσένα;

Πάντως για να το ασφαλίσεις περισσότερο από όσο σε αφήνουν και για να διεκδικήσεις αυτή την αξία σε περίπτωση που χρειαστεί (καταστροφή οχήματος κτλ.) πρέπει 1. να αποδείξεις με εκτιμητή στην ασφαλιστική ότι αξίζει τόσο 2. να αποδεχθεί η ασφαλιστική την αξία αυτή και να κάνετε συμβόλαιο με αυτή την αξία 3. εάν σου τα γυρίσουν μετά την τράκα ότι δεν αξίζει τόσο (χλωμό εφόσον ακολουθήσεις την προηγούμενη διαδικασία) τότε δικαστικά πας και φέρνεις πάλι πιστοποιημένο εκτιμητή να αποδείξει στο δικαστήριο ότι δεν κάνει €3.000 αλλά €10.000 ή όσο κάνει.

Γενικά για μη συλλεκτικά/πραγματικά ιδιαίτερα αυτοκίνητα είναι πολύπλοκη/κοστοβόρα και αμφιβόλου αποτελέσματος διαδικασία και imho δεν αξίζει. Πιο απλό είναι σε αυτοκίνητο 25 ετών να μην κάνει κανείς προσθήκες πάνω από ένα κόστος. Σέρβις και ελαστικά σε περίπτωση τράκας με ολική δεν αξιολογούνται (άλλωστε πολλές φορές καταστρέφονται).

  • Like 10
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

54 λεπτά πριν, panostza είπε

Δεν θέλω να σε "κοντράρω" αλλά αναρωτήσου τι θα πει "αντικειμενικά κοστολογείται πάνω από €3000". Αντικειμένικά από ποιον ; Από εσένα που είσαι ιδιοκτήτης; Οι ασφαλιστικές στηρίζονται σε επαγγελματίες εκτιμητές, αντικειμενικά αυτοί δεν κοστολογούν ορθότερα από εσένα;

Πάντως για να το ασφαλίσεις περισσότερο από όσο σε αφήνουν και για να διεκδικήσεις αυτή την αξία σε περίπτωση που χρειαστεί (καταστροφή οχήματος κτλ.) πρέπει 1. να αποδείξεις με εκτιμητή στην ασφαλιστική ότι αξίζει τόσο 2. να αποδεχθεί η ασφαλιστική την αξία αυτή και να κάνετε συμβόλαιο με αυτή την αξία 3. εάν σου τα γυρίσουν μετά την τράκα ότι δεν αξίζει τόσο (χλωμό εφόσον ακολουθήσεις την προηγούμενη διαδικασία) τότε δικαστικά πας και φέρνεις πάλι πιστοποιημένο εκτιμητή να αποδείξει στο δικαστήριο ότι δεν κάνει €3.000 αλλά €10.000 ή όσο κάνει.

Γενικά για μη συλλεκτικά/πραγματικά ιδιαίτερα αυτοκίνητα είναι πολύπλοκη/κοστοβόρα και αμφιβόλου αποτελέσματος διαδικασία και imho δεν αξίζει. Πιο απλό είναι σε αυτοκίνητο 25 ετών να μην κάνει κανείς προσθήκες πάνω από ένα κόστος. Σέρβις και ελαστικά σε περίπτωση τράκας με ολική δεν αξιολογούνται (άλλωστε πολλές φορές καταστρέφονται).

Toυ άλλου η ασφάλεια θα πληρώσει οπότε όσο και να το ασφαλίσει αυτός δεν λεει κάτι.Δεν μιλάει για ασφάλεια κλοπής .

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι πως το πρόσφατο σέρβις 300€ και τα λάστιχα 400€ δεν ανεβάζουν την αξία του αυτοκινήτου. Είναι λογική συντήρηση. Ούτε το πόσο κόστισε η μετατροπή σε αέριο έχει σημασία στην αξία. Είναι αυτοκίνητο του 2000, σου το κοστολογούν 3000€. Ακόμα και να πας δικαστικά άντε να σου ανεβάσουν 500€ την αξία. Περισσότερα θα πληρώσεις συν τον χρόνο που θα τραβήξει η διαδικασία.

  • Like 14
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τίποτα απολύτως πάνω σε ένα τόσο παλιό αυτοκίνητο δεν ανεβάζει την αξία του ούτε 1€. Έχεις δει κάτι αγγελίες (από κάγκουρες συνήθως :P) που λένε «φοράει 10.000 ευρώ πράγματα», ή «έχει 5.000 ευρώ "μουσική"», ενώ το αυτοκίνητο είναι χάρχαλο; Για το ίδιο πράγμα μιλάμε. Στα 25 έτη η αξία του ορίζεται από την ηλικία, τα χιλιόμετρα, και τα τρακαρίσματα, άντε στο τσακιρ κέφι και από τη γενικότερη κατάσταση (καθίσματα, κ.λπ) ΑΝ αυτή είναι άψογη. 

Αν μπορείς να βρεις στο car.gr αντίστοιχης κλάσης όχημα, κοντινής χρονολογίας, χιλιομέτρων, και κατάστασης, η συζήτηση τελειώνει εκεί. Υγραέριο, νέα λάστιχα, πρόσφατο service ή γεμάτο τεπόζιτο (όπως στ' ανέκδοτο με το Yugo) δεν αλλάζουν τίποτα. 

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το ερώτημα είναι αν είναι νόμιμη η αποζημίωση που δίνουν γενικά.

Αν μιλάμε για αστική ευθύνη (αποζημίωση από την ασφαλιστική του άλλου) μπορείς να διεκδικήσεις όσα θες (άλλο τι θα πάρεις) επικαλούμενος οτι το όχημα είναι σαν καινούριο, έχει λίγα χλμ, το κρατάς για αντίκα και ότι άλλο θες…

Η μέθοδος: «αποζημιώνω μέχρι το 80% της χαμηλότερης τιμής αγγελίας του car για το αντίστοιχο μοντέλο» είναι τελείως αυθέρετη καθώς δεν αποτελεί πραγματικά αντικειμενικό κριτήριο και αυτό το γνωρίζουν οπότε αν σκοπεύεις κινηθείς δικαστικά σου ζητάνε συμβιβασμούς.

Αν μιλάμε για μικτή ή κλοπή-πυρκαγιά εκεί τα πράγματα είναι πιο ζώρικα καθώς υπάρχουν οι όροι (ασαφείς πολλές φορές) της κάθε ασφαλιστικής στη μέση (τους οποίους θεωρητικά έχεις αποδεκτεί).

Επεξ/σία από agnostos13
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το δικό μου αυτοκίνητο (2001) η ασφαλιστική το ασφαλίζει στα 2900, και παλιότερα γύρω στα 3.500 χωρίς εγώ να το έχω ζητήσει. Οπότε αυτό που θα μπορούσα να σκεφτώ ότι αντικειμενικά η αξία του αυτοκινήτου μου είναι αυτή. Επισημαίνω ότι το αυτοκίνητο μου είναι πάντα άψογα συντηρημένο, μηχανολογικά άριστο και εξωτερικά στην πένα και δεν έχω σκοπό να το αλλάξω.

Όταν όμως αυτοκίνητο που ήταν ασφαλισμένο στην City Insurance ( μια παμφθηνη ασφαλιστική με έδρα την Ρουμανία) έπεσε πάνω στο δικό μου σταθμευμένο αυτοκίνητο άρχισαν τα παρατράγουδα.

Η εταιρία λοιπόν αυτή δεν ήταν στον φιλικό διακανονισμό μιας κ κάτι τέτοιο δεν είναι υποχρεωτικό ( το ξέρατε αυτό;;;).

Ευτυχώς που είχε έρθει η αστυνομία στο συμβάν και είχε γίνει καταγραφή μιας και η πελάτισσα τους είχε πάρει παραμαζωμα πολύ κόσμο.

Επικοινώνησα λοιπόν κ εγώ με την συγκεκριμένη ασφαλιστική ώστε να αρχίσω την διαδικασία της επισκευής. Πήγα σε ένα φανοποιειο , όπου κ έγινε η πραγματογνωμοσύνη. Ο φανοποιος ζητούσε 2.000 κ η ασφαλιστική έδινε 1200 αν θυμάμαι καλά. 

Τότε μου είπαν για ολική με αποζημίωση στα 1200. Όταν τους είπα για την ασφαλισμένη αξία στην δική μου ασφαλιστική αυτοί απάντησαν ότι και καλά θα μπορούσα να το πουλήσω σε ανακύκλωση άλλα τόσα περίπου κ να πλησιάσω την αξία. Στην ανακύκλωση που ζήτημα να σου δώσουν 500 ευρώ αν τους πας Φερράρι του  2024....

Όπως καταλαβαίνετε άκρη δεν έβγαινε εκτός κ αν πήγαινα δικαστικά, που λογικά θα δικαιωνομουν αλλά ο χρόνος εκδίκασης και το τελικό ποσό δεν δικαιολογούν την ταλαιπωρία... Και αυτά τα λαμόγια το γνωρίζουν καλά.

Εγώ ήμουν αποφασισμένος να το φτιάξω το αυτοκίνητο μιας κ η μόνη ζημιά ήταν το βουλιαγμα του πορτμπαγκάζ, σπασμένος πίσω προφυλακτήρας και χτύπημα στο δεξί πίσω φτερό.

Τους ταραξα στα τηλέφωνα καθημερινά αιτουμενος μεγαλύτερο ποσό για αποζημίωση και τελικά έφτασα στο αστρονομικό ποσό των 1400 ευρώ. Ζήτησα προσφορές και από άλλα φανοποιεια και τελικά βρήκα έναν με 1600 μαύρα. Τελικά έβαλα και 200 ευρώ από την τσέπη μου κ το έφτιαξα. Μετά από 6 μήνες η city insurance χρεοκόπησε και ελπίζω ο αλήτης υπάλληλος που μιλούσα τότε κ τον παρακαλούσα για το αυτονόητο να ψωμολυσσαει ακόμα ζητώντας κ αυτός εναν αυτονόητο βασικό μισθό.

Αυτα τα ωραια γίνονται με την υποχρεωτική ασφάλιση στην χώρα μας. Όταν τους χρειαστείς πιθανότατα θα ταλαιπωρηθείς.

  • Like 15
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν από περίπου 15 χρόνια είχε βγει ένας από κόκκινο και είχα τρακάρει και για πρώτη φορά ήρθα αντιμέτωπος με την ολική του αυτοκινήτου μου.

Από εκείνη την εμπειρία έβγαλα χρήσιμα συμπεράσματα για τον τρόπο που δουλεύουν οι ασφαλιστικές στη χώρα. Δουλεύουν πολλές φορές στην οριακή γραμμή μεταξύ της μη πλήρους κάλυψης του ασφαλισμένου και μεταξύ του αντικινήτρου που έχει ο ασφαλισμένος να πάει δικαστικά, από οικονομικής άποψης.

Εν ολίγοις τρακάροντας ακόμα και με πλήρη ευθύνη τρίτου, πάντα θα είσαι ριγμένος, ακόμα κι αν σου καλύψουν επισκευές, αλλά πλέον θα έχεις ένα τρακαρισμένο όχημα, άρα έχεις και μια παράπλευρη απομείωση αξίας που θα αποτυπωθεί στο μέλλον, σε μεταπώληση (αν εξαιρέσουμε το γεγονός να το πάει κάποιος μέχρι τέλους με απόσυρση).

Στις ολικές γίνεται γλέντι. Το δικό μου είχε βγει ολική, και μετά το είδα να κυκλοφορεί στο δρόμο κανονικά. Σού λέει, μαθηματικά, αφού το κόστος επισκευής πλησιάζει την τωρινή αξία του αυτοκινήτου στην αγορά, του δίνουμε την αξία της ολικής και το πουλάμε σε άλλον ως τρακαρισμένο. Φυσικά, το αγοράζουν άνθρωποι που μπορούν οι ίδιοι να το επισκευάσουν με πολύ χαμηλότερο κόστος (win-win).

Αυτός, υποθέτω, είναι ο βέλτιστος τρόπος των ασφαλιστικών για να μειώνουν την οικονομική τους έκθεση στη διαχείριση του ρίσκου που παίρνουν. Αυτά έμαθα από εκείνο το ατύχημα.

Ξέχασα να προσθέσω στο τέλος, ότι επί της ουσίας με τα χρήματα της ολικής δεν μπορείς να πάρεις ούτε ανάλογο με το αυτοκίνητο που είχες (ειδικά αν το πρόσεχες και το είχες σε καλύτερη κατάσταση από τον μέσο ιδιοκτήτη οχήματος) και αναγκαστικά δίνεις επιπρόσθετα (λιγότερα ή περισσότερα) χρήματα για να πάρεις κάτι άλλο.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω θεωρω οτι οι ασφαλιστικες το εχουν πλεον δεδομενο το βγαζουνε ολικη και ο αλλος θα δεχτει το ποσο που θα του δωσουν. Σε δικαστηριο θεωρω οτι τα κοστη των νεων ελαστικων, σερβις κτλ κι εφοσον αποδεικνυονται με παραστατικα, θα συνυπολογιστουν. Απλα η πλειοψηφια επιλεγει το γρηγορο δρομο της αποζημιωσης της ολικης χωρις να τραβιεται στα δικαστηρια με συνεπεια την οικονομικη επιβαρυνση τους. Οπως ειπα παραπανω δεν ξερω στην πραξη, απλα εκφραζω τη λογικη μου. Γι αυτο εξαλλου ζητησα πραγματικα γεγονοτα αν εχουν τα μελη εδω και μπορουν να μοιραστουν.

Για κατι ακυρες ασφαλιστικες οπως αυτη που αναφερθηκε πιο πανω: Ο ζημιωθεις γιατι δεν μπορει να στραφει με αγωγη εναντιον του υπαιτιου? τι παει να πει εχω μια ασφαλεια made in China και οποιον παρει ο χαρος και μετα δεν ξερω βρες τα με την ασφαλιστικη μου? Εσυ εκανες τη ζημια, εγω εναντιον σου θα στραφω, εφοσον δε με καλυπτει η ασφαλιστικη σου. Παλι ξαναλεω, αυτα λεει η (κοινη?) λογικη μου. Ελπιζω να εχουμε απαντησεις τι ισχυει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, IoannisSM είπε

ασφαλεια made in China

Από τη στιγμή που έχουν άδεια λειτουργίας στην Μπανανία μας είναι κ νόμιμες. Ο καθένας κοιτάει την τσέπη του κ από τη στιγμή που στη συγκεκριμένη ασφαλιστική μπορεί να βρείτε ασφάλεια με 50 ευρώ τον χρόνο θα πάει να την κάνει. Τώρα αυτόν δεν τον νοιάζει τι θα γίνει σε περίπτωση αποζημίωσης.

Είναι απλά τα πράγματα, όταν έρχεται η ώρα της διαμάχης μεταξύ εταιριών και πολίτη, ο χαμένος είναι πάντα ο πολίτης. Υπάρχουν τόσοι νόμοι που προστατεύουν τις εταιρίες, και ελάχιστοι που προστατεύουν τους πολίτες .

Το ίδιο συμβαίνει κ σε πιθανή διαμάχη σου με το κράτος. Ακόμη κ αν δικαιωθείς θα πρέπει να φας άπειρο χρόνο κ χρήμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Ukforthemoment said:

Toυ άλλου η ασφάλεια θα πληρώσει οπότε όσο και να το ασφαλίσει αυτός δεν λεει κάτι.Δεν μιλάει για ασφάλεια κλοπής .

Αναφερόμουν σε καλύψεις της δικής σου ασφαλιστικής (κλοπή και τυχόν ζημιές ιδίου). Σε περίπτωση ατυχήματος με τρίτο που φταίει αυτός, τότε απλά μια εκτίμηση προγενέστερη από ανεξάρτητο εκτιμητή και η ειδική συμφωνία που θα είχες κάνει για καλύτερη τιμή, απλώς θα είναι πρόσθετα στοιχεία στο όποιο δικαστήριο θα γίνει αναπόφευκτα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, panostza είπε

Οι ασφαλιστικές στηρίζονται σε επαγγελματίες εκτιμητές

Οι "επαγγελματίες εκτιμητές" είναι κάποιοι υπάλληλοι της ασφαλιστικής που μπαίνουν στο car.gr και βρίσκουν τα φθηνότερα μοντέλα

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 minutes ago, Nabuko said:

Οι "επαγγελματίες εκτιμητές" είναι κάποιοι υπάλληλοι της ασφαλιστικής που μπαίνουν στο car.gr και βρίσκουν τα φθηνότερα μοντέλα

Βασικά οι εκτιμήσεις είναι από ανεξάρτητους πιστοποιημένους εκτιμητές. Τώρα κατά πόσο εσύ ή εγώ διαφωνούμε με την εκτίμηση είναι άλλο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, panostza είπε

Βασικά οι εκτιμήσεις είναι από ανεξάρτητους πιστοποιημένους εκτιμητές. Τώρα κατά πόσο εσύ ή εγώ διαφωνούμε με την εκτίμηση είναι άλλο.

Ναι ναι ακριβώς έτσι είναι. Το ότι έχεις αμάξι με 80.000 χλμ περιποιημένο και σου λένε να πάρεις αποζημίωση ίδιο ποσό με ένα που έχει στο car με 250.000 γιατί "τόσο πουλιούνται" είναι γιατί το αποφάσισε ο "ανεξάρτητος πιστοποιημένος εκτιμητής"

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...