Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ειχα παει προσφατα το αυτοκινητο για το ετησιο service του, στην επισημη αντιπροσωπεια. Στην Toyota, ενα Aygo μοντελο 2014 - 2ης γενιας aygo.

Του ειπα και φετος, οπως και καθε χρονο, να κανει ενα τσεκ στο a/c. Παροτι, δεν κανω μεγαλη χρηση του ειναι αληθεια. Μου ειπε οτι μονο εμπειρικα θα το δει, δηλαδη με την αισθηση και με θερμομετρο που θα το βαλει να το χτυπα στον αεραγωγο το a/c, γιατι η αλλη διαδικασια, να βγει το φρεον, να το μετρησουν, να δουν αν λειπει λιγο κλπ, απαιτει ωρες, και μαλλον ειναι αδικος κοπος, αν ο χρηστης δεν εχει αισθανθει πτωση στην αποδοση.

Αυτο που μου ειπε ομως, και ειναι ο λογος που ανοιγω το θεμα, να γινει μια μικρη συγκριση,  ειναι οτι παλιοτερα οντως τα a/c ηταν αρκετα 'προβληματικα', εχαναν φρεον/ξεθυμαναν κλπ, ενω στα νεοτερα αμαξια, τετοια προβληματα πια δεν υπαρχουν.

Δεν καθισα να το κουβεντιασω εκει περισσοτερο, δεν ειχα και πολυ χρονο - κρατησα την επιβεβαιωση που μου εδωσε ομως, αλλα το μεταφερω εδω προς συζητηση και ανταλλαγη αποψεων.

Τι εχει συμβει, τι εχει αλλαξει ή βελτιωθει, ας πουμε τα τελευταια 15 χρονια, και τα a/c ειναι πιο αξιοπιστα ως συστηματα, αν καταλαβα καλα, στα αμαξια;

Ειναι πιο προσεγμενα, εχουν καλυτερο ψυκτικο υγρο, τι εχει αλλαξει;

Ισχυει τελικα αυτο που μου είπε ή οχι και τοσο ή εξαρταται;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

νομιζω ^%$6σες σε φλομωσε: επειδη ειχα το ιδιο αυτοκινητακι νομιζω οτι ολες οι εκδοσεις βγαινουν με απλο μηχανικο κλιματιστικο αρα οχι clima ουτε μοναδα ελεγχου ηλεκτρονικη ουτε εγκεφαλο ξεχωριστο και και..Αυτο σημαινει οτι ειναι πιο απλο στη συντηρηση αλλα και στην επιδιορθωση.

Με ενα απλο οργανο που εχουν ακομα και τα γενικα συνεργεια μπορει να μετρησει αν θελει πληρωση με ψυκτικο υγρο γιατι αφενος θα ξερει ποσο δεχεται (σε lt) αφετερου μπορει ευκολα με ενα θερμομετρο να μετρησει θερμοκρασια στο εσωτερικο (μιλαμε για κανα δεκαλεπτο διαδικασια και τα 2).

Η μονη διαφορα (εκτος απο το ψυκτικο υγρο γιατι εχει πλεον αλλα standards λογω μολυνσης και επιπτωση στην υγεια) ειναι οτι μερικες σωληνωσεις ειναι πλαστικουρα ενω παλια ηταν μεταλλικες/σιδερο. Ωστοστο οι κατασκευαστες δε βαζουν πλαστικο της πλακας εκει και ουτε θα δεις σε συγχρονο ιχ να αλλαζουν σωληνα κλιματιστικου. Τα κομπρεσερ σε τεχνολογια ειναι σχεδον τα ιδια για τα μηχανικα κλιματιστικα οπως το δικο σου

Επεξ/σία από vamvakoolas
  • Like 1
Δημοσ.
21 λεπτά πριν, mindreader είπε

Ειχα παει προσφατα το αυτοκινητο για το ετησιο service του, στην επισημη αντιπροσωπεια. Στην Toyota, ενα Aygo μοντελο 2014 - 2ης γενιας aygo.

Του ειπα και φετος, οπως και καθε χρονο, να κανει ενα τσεκ στο a/c. Παροτι, δεν κανω μεγαλη χρηση του ειναι αληθεια. Μου ειπε οτι μονο εμπειρικα θα το δει, δηλαδη με την αισθηση και με θερμομετρο που θα το βαλει να το χτυπα στον αεραγωγο το a/c, γιατι η αλλη διαδικασια, να βγει το φρεον, να το μετρησουν, να δουν αν λειπει λιγο κλπ, απαιτει ωρες, και μαλλον ειναι αδικος κοπος, αν ο χρηστης δεν εχει αισθανθει πτωση στην αποδοση.

Αυτο που μου ειπε ομως, και ειναι ο λογος που ανοιγω το θεμα, να γινει μια μικρη συγκριση,  ειναι οτι παλιοτερα οντως τα a/c ηταν αρκετα 'προβληματικα', εχαναν φρεον/ξεθυμαναν κλπ, ενω στα νεοτερα αμαξια, τετοια προβληματα πια δεν υπαρχουν.

Δεν καθισα να το κουβεντιασω εκει περισσοτερο, δεν ειχα και πολυ χρονο - κρατησα την επιβεβαιωση που μου εδωσε ομως, αλλα το μεταφερω εδω προς συζητηση και ανταλλαγη αποψεων.

Τι εχει συμβει, τι εχει αλλαξει ή βελτιωθει, ας πουμε τα τελευταια 15 χρονια, και τα a/c ειναι πιο αξιοπιστα ως συστηματα, αν καταλαβα καλα, στα αμαξια;

Ειναι πιο προσεγμενα, εχουν καλυτερο ψυκτικο υγρο, τι εχει αλλαξει;

Ισχυει τελικα αυτο που μου είπε ή οχι και τοσο ή εξαρταται;

Kαλό είναι τα το χρησιμοποιείς συχνά για να μην ξεραίνονται λαστιχάκια κλπ.Ακόμα και τον χειμώνα βάζεις  ac και τον αέρα στο ζεστό και καθαρίζει το εσωτερικό απο την υγρασία ,τα τζάμια δεν θολώνουν,σε κάποια αμάξια όταν το βάζεις να ξεθολωσει τζαμια ανάβει το  ac αυτόματα.Επίσης βοηθά να ζεσταθεί και πιο γρήγορα το αμάξι ,το ψυγείο του ac ζεσταίνεται πιο γρήγορα  απο της μηχανής.

Δεν ξέρω πόσο προβληματικά ήταν παλιά,και πόσο παλιά μιλάς.Σε πουντο του 2005 δεν είχε ποτέ πρόβλημα,σε κουπε χιουντάι του 1999 επίσης κανένα πρόβλημα .Αυτό το αμάξι και αν είχε δυνατό ac,πάγωνες στην κυριολεξία.

  • Like 2
Δημοσ.

Σε φλόμωσε, και μάλιστα πολύ άσχημα. Αυτοκίνητο του 2014 έχει ψυκτικό υγρό R134. Η συντήρηση γίνεται με ειδικό μηχάνημα, το οποίο ανακτά το υγρό και το λάδι, εκπλένει το κύκλωμα, κάνει κενό, ελέγχει για διαρροή, και μετά κάνει πλήρωση με νέο λάδι και ψυκτικό υγρό - στη σωστή ποσότητα - αυτόματα. Όλο αυτό δεν απαιτεί «ώρες», αλλά κοντά στα 20-30 λεπτά. Τυπικό κόστος για τη διαδικασία 40-60 ευρώ, στα πλαίσια της συντήρησης. 

Σε νεότερα οχήματα (με R1234) η διαδικασία είναι λίγο - πολύ η ίδια, αλλά αρκετά πιο ακριβή, λόγω του κόστους του ψυκτικού υγρού.

Στ' αυτοκίνητα, ενώ το air-condition είναι κλειστό κύκλωμα, όπως στα σπίτια, απαιτείται τακτική συντήρηση λόγω του ότι έχουν εμβολοφόρους συμπιεστές, αντί για rotary.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 minutes ago, Ukforthemoment said:

Kαλό είναι τα το χρησιμοποιείς συχνά για να μην ξεραίνονται λαστιχάκια κλπ.Ακόμα και τον χειμώνα βάζεις  ac και τον αέρα στο ζεστό και καθαρίζει το εσωτερικό απο την υγρασία ,τα τζάμια δεν θολώνουν,σε κάποια αμάξια όταν το βάζεις να ξεθολωσει τζαμια ανάβει το  ac αυτόματα.Επίσης βοηθά να ζεσταθεί και πιο γρήγορα το αμάξι ,το ψυγείο του ac ζεσταίνεται πιο γρήγορα  απο της μηχανής.

Δεν ξέρω πόσο προβληματικά ήταν παλιά,και πόσο παλιά μιλάς.Σε πουντο του 2005 δεν είχε ποτέ πρόβλημα,σε κουπε χιουντάι του 1999 επίσης κανένα πρόβλημα .Αυτό το αμάξι και αν είχε δυνατό ac,πάγωνες στην κυριολεξία.

Ωπ, αυτο δεν ειχα σκεφτει. Εκτος απο το ζεστο της μηχανης, εχει νοημα, βασικα δεν το ειχα σκεφτει καν αν γινεται, να ζεσταινεσαι με a/c στο αυτοκινητο; Βεβαια, ακομη και αν γινεται που μαλλον αν το λες γινεται, γιατι να το προτιμησεις αυτο, και να μη ζεσταινεσαι απο τη μηχανη.

=============================================

Χαζη αλλα σχετικη ερωτηση:

ολος ο εισερχομενος αερας, ειτε απο τη μηχανη (ζεστη), ειτε απο αερα σε θερμοκρασια περιβαλλοντος, ειτε μεσω a/c, ολα διερχονται/περνουν, μεσω φιλτρου καμπινας;

7 minutes ago, Haldol said:

Σε φλόμωσε, και μάλιστα πολύ άσχημα. Αυτοκίνητο του 2014 έχει ψυκτικό υγρό R134. Η συντήρηση γίνεται με ειδικό μηχάνημα, το οποίο ανακτά το υγρό και το λάδι, εκπλένει το κύκλωμα, κάνει κενό, ελέγχει για διαρροή, και μετά κάνει πλήρωση με νέο λάδι και ψυκτικό υγρό - στη σωστή ποσότητα - αυτόματα. Όλο αυτό δεν απαιτεί «ώρες», αλλά κοντά στα 20-30 λεπτά. Τυπικό κόστος για τη διαδικασία 40-60 ευρώ, στα πλαίσια της συντήρησης. 

Σε νεότερα οχήματα (με R1234) η διαδικασία είναι λίγο - πολύ η ίδια, αλλά αρκετά πιο ακριβή, λόγω του κόστους του ψυκτικού υγρού.

Στ' αυτοκίνητα, ενώ το air-condition είναι κλειστό κύκλωμα, όπως στα σπίτια, απαιτείται τακτική συντήρηση λόγω του ότι έχουν εμβολοφόρους συμπιεστές, αντί για rotary.

Οποτε, ή 'βαριονταν', ειτε απλα δεν ειχαν προϋπολογισει τον χρονο (αν και δεν το βρισκω σωστο, παω καθε φορα, και τους λεω τι εξτρα θελω να κοιταξουν, αναλογα τι εχω παρατηρησει), και ηθελε να με ξεπεταξει. Μπορει να ειχε αλλο 'στριμωγμενο' ραντεβου, αλλα δεν παει ετσι. Βεβαια κι εγω δεν επεμενα. Δεν ηξερα βεβαια, γι'αυτο και το συζητω εδω. Πας στο επισημο σερβις, κι υποτιθεται σου δινουν την αξιοπιστη ενημερωση. Καμια φορα ο κοσμος παραπονιεται οτι ειναι 'ακριβα', αλλα πες το εσυ, κι ασε με εμενα να αποφασισω τι θελω να κανω.

Επεξ/σία από mindreader
Δημοσ.
11 λεπτά πριν, mindreader είπε

Ωπ, αυτο δεν ειχα σκεφτει. Εκτος απο το ζεστο της μηχανης, εχει νοημα, βασικα δεν το ειχα σκεφτει καν αν γινεται, να ζεσταινεσαι με a/c στο αυτοκινητο; Βεβαια, ακομη και αν γινεται που μαλλον αν το λες γινεται, γιατι να το προτιμησεις αυτο, και να μη ζεσταινεσαι απο τη μηχανη.

=============================================

Χαζη αλλα σχετικη ερωτηση:

ολος ο εισερχομενος αερας, ειτε απο τη μηχανη (ζεστη), ειτε απο αερα σε θερμοκρασια περιβαλλοντος, ειτε μεσω a/c, ολα διερχονται/περνουν, μεσω φιλτρου καμπινας;

Οποτε, ή 'βαριονταν', ειτε απλα δεν ειχαν προϋπολογισει τον χρονο (αν και δεν το βρισκω σωστο, παω καθε φορα, και τους λεω τι εξτρα θελω να κοιταξουν, αναλογα τι εχω παρατηρησει), και ηθελε να με ξεπεταξει. Μπορει να ειχε αλλο 'στριμωγμενο' ραντεβου, αλλα δεν παει ετσι. Βεβαια κι εγω δεν επεμενα. Δεν ηξερα βεβαια, γι'αυτο και το συζητω εδω. Πας στο επισημο σερβις, κι υποτιθεται σου δινουν την αξιοπιστη ενημερωση. Καμια φορα ο κοσμος παραπονιεται οτι ειναι 'ακριβα', αλλα πες το εσυ, κι ασε με εμενα να αποφασισω τι θελω να κανω.

Το ac αφαιρεί την υγρασία,το νερό που τρέχει κάτω απο το αμάξι το καλοκαιρι.Δεν χρειάζεται να περιμένεις να ζεσταθεί το νερό της μηχανής για να φέρει ζεστό αέρα στην καμπίνα το καλοριφέρ.

Ολος ο εισερχόμενος αέρας περνάει απο το φίλτρο,για την επανακυκλοφορία δεν νομίζω καθώς μερικά αμάξια έχουν το φίλτρο καμπίνας κάτω απο τους υαλοκαθαριστήρες. 

 

 

  • Like 1
Δημοσ.
26 minutes ago, mindreader said:

Οποτε, ή 'βαριονταν', ειτε απλα δεν ειχαν προϋπολογισει τον χρονο (αν και δεν το βρισκω σωστο, παω καθε φορα, και τους λεω τι εξτρα θελω να κοιταξουν, αναλογα τι εχω παρατηρησει), και ηθελε να με ξεπεταξει. Μπορει να ειχε αλλο 'στριμωγμενο' ραντεβου, αλλα δεν παει ετσι. Βεβαια κι εγω δεν επεμενα. Δεν ηξερα βεβαια, γι'αυτο και το συζητω εδω. Πας στο επισημο σερβις, κι υποτιθεται σου δινουν την αξιοπιστη ενημερωση. Καμια φορα ο κοσμος παραπονιεται οτι ειναι 'ακριβα', αλλα πες το εσυ, κι ασε με εμενα να αποφασισω τι θελω να κανω.

Αυτό που λες και μόνος σου είναι - «υποτίθεται». Στα "επίσημα" συνεργεία δε τους απασχολεί να μείνεις ικανοποιημένος για να ξαναπάς, αφού κατά πάσα πιθανότητα έτσι κι αλλιώς θα ξαναπάς. Κι αν όχι εσύ, θα ξαναπάνε άλλοι. Γι' αυτό πολλοί λειτουργούν με λογική «ψεκάστε - σκουπίστε - τελειώσατε», ώστε να βγάλουν όσο πιο πολλά service γίνεται μεσ' τη μέρα.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...