Προς το περιεχόμενο

Τριτροχο ή διτροχο 125cc για αρχάριο οδηγό;


Lunar

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ την παρέα!

Ήρθε o καιρος στα γεράματα να κοιτάξω για το πρωτο μου μηχανάκι. Ο λόγος είναι οτι πλέον χρειάζομαι σίγουρα γύρω στις 2μιση ώρες τη μέρα για μετακίνηση (Κέντρο προς Βόρεια και πάλι πίσω), και νιώθω οτι κάπως πρέπει να το βελτιώσω.

Κοιτάζω αποκλειστικά μέχρι 125 κυβικά (μετατροπή διπλώματος αυτοκινήτου, χωρίς εξετάσεις). Δεν έχω καθόλου εμπειρία με μηχανάκια στο παρελθόν, έχω όμως οδηγήσει αρκετά ποδήλατο (και μέσα στην πόλη, κίνηση, μεγάλους δρόμους κλπ)

Το ερώτημα είναι αν πρέπει να κοιτάξω για τρίτροχο (Yamaha tricity 125) ή για κλασικό σκουτερ.
Τα τρίτροχα είναι ιδιαίτερη κατηγορία και δεν είναι ευκολο να βρεις πολλούς να έχουν οδηγήσει. Επίσης, νομίζω οτι οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές δεν τα έχουν σε εκτίμηση. Από την άλλη, έχω ακούσει οτι τα τρίτροχα προσφέρουν καλύτερη σταθερότητα και "συγχωρούν" περισσότερο νέους αναβάτες.

Μπατζετ δεν έχω συγκεκριμένο. Προφανώς θέλω να μείνω όσο πιο χαμηλά γίνεται, αλλά στην φάση που είμαι περισσότερο με ενδιαφέρει η ασφάλεια. Αν μιλήσουμε για απλό σκούτερ θα κοίταζα τα Sym (γύρω στα 3k καινούργιο), αλλά και δεν θα απέκλεια και το Honda (που προτείνουν όλοι λόγω αξιοπιστίας). Εκεί θα έπρεπε να ανέβω στα 4k. Το Τricity έχει 4400 καινούργιο, που σαν Yamaha λογικά θα έχει καλή αξιοπιστία.

Γνώμες, παρακαλώ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 38
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Είσαι και βιαστικός στα γεράματα :0

Καταρχάς δεν έχεις εμπειρία και το θες για καθημερινή μετακίνηση σε αστικό ιστό. Δεν μπαίνεις στον κόπο να κάνεις μαθήματα, ώστε να πάρεις δίπλωμα που θα σου έδινε περισσότερες επιλογές (aka κυβικά και μοντέλα). Χώρια του να εξοικειωθείς με το άθλημα.

Γνώμη μου λοιπόν:

- Κάνε μαθήματα να εξοικειωθείς και κυνήγα δίπλωμα μηχανής

- Ξεκίνα με 2τροχο, στα λεφτά του 3τροχου έχεις περισσότερες επιλογές 2τροχου

- Διάβασε ειδικό τύπο για μοντέλα και χαρακτηριστικά

- Πολλή πολλή προσοχή, είναι άλλη η εμπειρία οδήγησης με 2τροχο από ό,τι νομίζεις ( καμία σχέση με ποδήλατο και ειδικά όπως αυτό οδηγείται άναρχα στην Ελλάδα).

 

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και στις σχολές δεν σε μαθαίνουν πως να οδηγείς εντός αστικού ιστού, σίγουρα θα σου δώσουν μια οπτική στην οδήγηση και στον χειρισμό. Αν πας και για Α2 δίπλωμα, θα μπορείς να πάρεις και λίγο μεγαλύτερο από 125αρι, γιατί το 125αρι θα το ξεπεράσεις πολύ γρήγορα.

Οπως και να χει όμως, να θυμάσαι ότι ο εξοπλισμός είναι πολύ σημαντικός, ακόμα περισσότερο και από το ίδιο το μηχανάκι.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το 3 τροχο εχει 2 πλεονεκτήματα. ειναι πιο ασφαλες ειδικα στην κλασσικη στραβη "μου βγηκε απο στοπ και εσκασα στην πορτα" και παει πολύ καλα στη βροχη.

χανει σε ολους τους αλλους τομεις. ειναι πιο ακριβο σε συντηρηση οταν και αν θες επισκευη στα μπροστινα, καιει παραπανω, εχει ογκο που του απαγορευει τα σλαλομ αναμεσα στα σταματημενα, κακες επιδοσεις, περιεργη οδικη συμπεριφορα που ουσιαστικα δεν σε μαθαινει να οδηγας σωστα διτροχο. οταν αλλαξεις κατηγορια και βγαλεις διπλωμα (αν σου αρεσει η μηχανη κατα 99% αυτο θα γινει σε 2-3 χρονια) θα πρεπει να ξαναμαθεις να οδηγας. ειναι παρομοια αλλα οχι ιδια.

 

αν μπορεις να οδηγησεις ανετα ενα διτροχο δεν βρισκω λογο να πας στο τρισιτι. αν θες να το οδηγας ομως ακομα και οταν ριχνει καρεκλες ναι ειναι μια καλη επιλογη.

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο πλεονέκτημα του τρίτροχου που είχα στο μυαλό μου είναι το απότομο φρενάρισμα όπου με το δίτροχο (αν δεν έχει ABS) έχεις πέσει. Ο basilis_k6 λέει και για τη βροχή και δεν έχω λόγο να μην τον πιστέψω.

Κατά τ' άλλα, στην κίνηση θα χάνεις χρόνο αφού δε θα χωράς να περάσεις σε αρκετές περιπτώσεις. Εδώ πολλοί με ογκώδη σκούτερ δε χωράνε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρίς εμπειρία, κατ εμέ σε συμβουλεύω να κάνεις το εξής,

Πήγαινε σε μια αντιπροσωπεία honda, ανέβα στο sh125 και στο pcx, αν μπορείς κάνε test ride και πάρε αυτό που σε βολεύει περισσότερο. ναι, δεν θα μείνεις χαμηλά σε λεφτά, αλλά θα πάρεις κάτι αξιόπιστο, με δυνατό (για 125) κινητήρα και καλή παθητική ασφάλεια.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 minutes ago, tasoe said:

Αν οδηγάς αμάξι με συμπλέκτη, να πάρεις και μηχανάκι με συμπλέκτη. Θα το μετανιώσεις το σκούτερ.

οδηγαω μηχανη 20 χρονια παο 125cc μεχρι 1400cc, εχω στην πλατη μου συνολικά πάνω από 600,000 χιλομετρα με μηχανη και άλλα 300,000 +/- με αυτοκινιτο

μέσα στην πολύ για δουλειά σπιτι και μικρές διαδρομές δεν υπάρχει τπτ καλύτερο από ένα αυτόματο scooter 125 αντεεεεε 150cc και αν τραβαει η τσέπη ενα καλό ηλεκτρικό ειναι ακομη καλύτερα
συμπλέκτης ειναι μια κατάρα στην πόλη οταν είσαι άπειρες φορές με ταχύτητες 15 20 χιλομετρα ωρα (και αν) και για ώρα και το χέρι σου από άπειρες πιέσεις στο συμπλεκτη αρχίζει και μουδιάζει και παλεύεις για χιλομετρα και άπειρη ώρα με πρώτη  και συμπλεκτη παρακαλώντας τον θεο να ξεμπλοκάρει ο δρόμος να προχωρήσεις λίγο φυσιολογικά
πλέον για έξω και οτιδιποτε δεν περιλαμβάνει κέντρο της πόλης εχω το 900 και μεσα στην πόλη ένα ωραίο ηλεκτρικό της cfmoto (ZEEHO AE8S+) και ετσι όπως πάει και σιγα σιγά κόβονται τα ταξιδια οπως ηρθε το 900 θα παρει το ποδι και αυτο καθώς γεράσαμε πλέον

  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οδηγώ παπί, αλλά κι εγώ νομίζω ότι ο συμπλέκτης στην κίνηση είναι αποτρεπτικός. Κάποιοι προφανώς τον έχουν συνηθίσει, αλλά και πάλι.

Βέβαια με αυτή τη λογική τα σκούτερ είναι ακόμα πιο άνετα. Προφανώς, απλά τα σκούτερ είναι ογκώδη και έχουν χειρότερο κέντρο βάρους και αρκετά έχουν μικρούς τροχούς.

Επίσης, πόλη είναι και το κέντρο, πόλη είναι και τα προάστια. Σε συνθήκες σταμάτα ξεκίνα που δε χωράνε ούτε ποδήλατα, ποιος συμπλέκτης, τι συζητάμε τώρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 hours ago, Lunar said:

Έλα ρε σεις, πείτε καμιά γνώμη!

αντε να γραψω και εγω γιατι ειχα τετοια διλληματα.

Αποσο μιλησα με μηχανοβιους (επαγγελματιες εμπορους αλλα και αναβατες) το τριτροχο ειναι για καμμια βολτα για τους ιχηδες κανα σ/κ ή αν θες να πας νησι (αντι για ιχ) ή γενικα καλοκαιρακι με λιγο κοσμο. Δε μπορεις να κινηθεις ευκολα σε κινηση σε σχεση με απλη μηχανη ενω αποτι μου ελεγαν και η συντηρηση ειναι λιγο πιο ακριβη.

Σκουτερακι ειναι πολυ καλη λυση ειδικα αν οπως λες εχεις καποια εξεικοιωση με ποδηλατο (αρα ξερεις πως να βαζεις το σωμα σου) αλλα (το γραφω και για μενα) μη μπεις στο τριπακι οτι αν παρεις 100/125cc μετα να πας για μεγαλυτερο γιατι δεν εχει επιστροφη. Πιστεψε με το γκαζι ειναι γλυκο και επισης ισως μετα γλυκαθεις και θες να βγεις και πιο εξω πχ εθνικη. Απο την αλλη θελει τρελη προσοχη το κλασσικο μηχανακι οπως γραφτηκε με βροχη και εγω να σκεφτεις το χειμωνα ειδικα λογω του %^$6λου του οδοστροματος εχω εξοπλισμο για 1000αρα μηχανη (!). Φουλ φεις κρανος, πανω κατω ρουχα αδιαβροχα για μηχανη, μποτακια για μηχανη κτλ! Να σκεφτεις ο πατερας μου με απειρα χλμ σε μηχανες εχει πεσει μονο σε βροχη και χιονονερο μονος του λογω δρομου και με λιγα χλμ..

Εναλλακτικα και αυτο πλεον προτεινω, δες και ηλεκτρικο ποδηλατο με μεγαλη αυτονομια: εχουν ελαχιστα μικροτερο κοστος απο μια μτχ μηχανη αλλα μετα εχουν μηδενικο κοστος συντηρησης, μπορεις να το αποθηκευεις παρκαρεις σε σπιτια αποθηκες σε σχεση με μηχανη, ενω αναλογα και το λαστιχο μπορεις ευκολα να πας και σε δασικο. Η τεχνολογια εκει εχει προχωρησει και να σκεφτεις κεντρικη ευρωπη σπανια βλεπεις πλεον σκουτερακια!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
15 ώρες πριν, tasoe είπε

Αν οδηγάς αμάξι με συμπλέκτη, να πάρεις και μηχανάκι με συμπλέκτη. Θα το μετανιώσεις το σκούτερ.

Για μέσα στην πόλη και κοντινές διαδρομές ο συμπλέκτης είναι κούραση

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 minutes ago, Inuyasha said:

Για μέσα στην πόλη και κοντινές διαδρομές ο συμπλέκτης είναι κούραση

Συνήθεια είναι. Εφόσον δεν είναι ντελιβεράς δε θα έχει πρόβλημα.

 

5 minutes ago, NickTG said:

Γιατί? 

Για προφανείς λόγους. Αν δεν είναι προφανείς για όλους θα πω γιατί με το αυτόματο η οδηγική αίσθηση πάει περίπατο. Ανέβασμα στροφών για προσπέραση, κατέβασμα σχέσης για φρενάρισμα κλπ κλπ όλα καταργούνται. Είναι η μισή εμπειρία, μη σου πω το ένα τέταρτο. Αν μένει σε κανά νησάκι και θέλει να πηγαίνει από παραλία σε παραλία ας πάρει σκούτερ, και γω στις διακοπές σκούτερ παίρνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...