Προς το περιεχόμενο

Προγραμματισμός σε 10χρονο?


georgep800

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σας,
 
Παρατήρησα ότι το μικρό μου ξαδερφάκι(10 χρονών), βλέποντας βιντεάκια στο youtube προσπαθούμε να τρέψει σκριτπάκια σε C++ μέσω του Visual Studio(που και αυτό το κατέβασε και εγκατέστησε με οδηγίες απο το youtube).
 
Σκέφτηκα ότι ίσως είναι καλή ιδέα να του δείξω κάποιο συγκεκριμένο εργαλείο/γλώσσα προγραμματισμού έτσι ώστε να ασχοληθεί στοχευμένα με αυτό και να μπορεί εντέλει να μάθει και κάτι. Υπάρχει κάτι χρήσιμο που να μπορεί να ασχοληθεί ένα 10χρονο;
 
Στο μυαλό μου έχω κάτι το οποίο να μπορεί να παράξει σχετικά γρήγορα ένα χειροπιαστό αποτέλεσμα, που να του κρατήσει το ενδιαφέρον.
 
Καμιά ιδέα;
Ευχαριστώ!
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

10 χρονών, δηλ. μαθητής 4ης δημοτικού.
Τις βασικές πράξεις τις ξέρει;  π.χ., μπορεί να κάνει μια διαίρεση με δεκαδικούς;
Ξέρει πόσο είναι το άθροισμα των γωνιών ενός τριγώνου και πως να βρίσκει το εμβαδόν του;
Αν όχι, άλλα πράγματα πρέπει να μάθει αντί να ασχοληθεί με προγραμματισμούς και σκριπτάκια...

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Για γρήγορα + χειροπιαστό αποτέλεσμα μπορεί να κοιτάξει το redstone στο Minecraft. Μέσα στο παιχνίδι, το redstone λειτουργεί ως καλώδιο το οποίο μεταφέρει "ρεύμα", και υπάρχουν διακόπτες και blocks με τα οποία μπορείς να ελέγξεις πότε περνάει ρεύμα και πότε όχι, καθώς και blocks τα οποία αλληλεπιδρούν με το redstone (πόρτες που ανοιγοκλείνουν, pistons που σπρώχνουν ή τραβάνε άλλα blocks κλπ). Υπάρχουν πολλά βίντεο στο youtube με δημιουργίες από redstone.

Εναλλακτικά, αν θέλει "κανονικό" προγραμματισμό, θα μπορούσε να δει την go. Έψαξα λίγο και βρήκα tutorials στα Ελληνικά, οπότε δε θα έχει θέμα με τη γλώσσα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κατάλληλο για την ηλικία του είναι το Scratch3

https://scratch.mit.edu/

Οδηγό για το Scratch3 θα βρεις εδώ

https://blogs.sch.gr/sym86-deach/2021/06/22/scratch-3-odigos-kyriakoy/

Αν μπορείς να βοηθήσεις δώσε ιδιαίτερη έμφαση στον δομημένο προγραμματισμό (δομή ακολουθίας , επανάληψης, επιλογής)

https://www2.dmst.aueb.gr/dds/isdi/style/struct.htm

Και τμηματικό προγραμματισμό (συναρτήσεις – διαδικασίες)

Αργότερα (Γυμνάσιο) περνάει σε Python.

 

 

 

Επεξ/σία από Red_Phantom
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα. Θα συμφωνήσω και εγω για το Scratch, έμενα ο γιος μου παει στα 13, και ασχολείται με το scratch, το unity και το godot και φτιάχνει τα δικά του παιχνίδια. Απο οτι μου λέει θελει να ασχοληθεί με την Python και με φαίνεται να του αρέσει το HTML. Τώρα είμαι σε αναζήτηση ενος desktop PC γιατι το λαπτοπ του πλεον δεν τον καλύπτει 😅

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν χάνει κάτι να δει λιγο html τα απλά και θα βρει και τα άλλα.Τύπου κάνω μια σελίδα βάζω χρώμα και κάνω υποσελίδα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 12/07/2024 at 17:34, V.I.Smirnov said:

10 χρονών, δηλ. μαθητής 4ης δημοτικού.
Τις βασικές πράξεις τις ξέρει;  π.χ., μπορεί να κάνει μια διαίρεση με δεκαδικούς;
Ξέρει πόσο είναι το άθροισμα των γωνιών ενός τριγώνου και πως να βρίσκει το εμβαδόν του;
Αν όχι, άλλα πράγματα πρέπει να μάθει αντί να ασχοληθεί με προγραμματισμούς και σκριπτάκια...

-

Spoiler

Ναι, ας κόψουμε τα φτερά στο παιδάκι που θέλει να ασχοληθεί με ένα από τα πιο κερδοφόρα επαγγέλματα του μέλλοντος, και ας το βάλουμε να μάθει με το στανιό πράγματα στα οποία μπορεί να βρει λύση σε 5 δευτερόλεπτα από το google η το chatgpt.

Το δίλημμα εδώ δεν είναι "να κάτσει να διαβάσει ή να δει τηλεόραση" . 

Μια χαρά θα ακονίσουν το μυαλό του τα "σκριπτακια" και μάλιστα 1000 φορές περισσότερο από το να παπαγαλισει πόσο είναι το άθροισμα των γωνιών του τριγώνου!!!!

On topic τώρα, ts, εάν θέλεις, μπορείς να δεις και τα Lego Spike. 

23 hours ago, Kercyn said:

Εναλλακτικά, αν θέλει "κανονικό" προγραμματισμό, θα μπορούσε να δει την go. Έψαξα λίγο και βρήκα tutorials στα Ελληνικά, οπότε δε θα έχει θέμα με τη γλώσσα.

Κατευθείαν στα "Βαριά" 🤣🤣

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
44 λεπτά πριν, filip123go είπε
  Απόκρυψη περιεχομένων

Ναι, ας κόψουμε τα φτερά στο παιδάκι που θέλει να ασχοληθεί με ένα από τα πιο κερδοφόρα επαγγέλματα του μέλλοντος, και ας το βάλουμε να μάθει με το στανιό πράγματα στα οποία μπορεί να βρει λύση σε 5 δευτερόλεπτα από το google η το chatgpt.

Το δίλημμα εδώ δεν είναι "να κάτσει να διαβάσει ή να δει τηλεόραση" . 

Μια χαρά θα ακονίσουν το μυαλό του τα "σκριπτακια" και μάλιστα 1000 φορές περισσότερο από το να παπαγαλισει πόσο είναι το άθροισμα των γωνιών του τριγώνου!!!!

Τόσο βλέπεις, τόσο λες.
Το σημαντικό για έναν μαθητή σε αυτή την ηλικία είναι να μάθει καλά ότι συνιστά θεμελιώδες γνωστικό υπόβαθρο, όχι να παιζει τον προγραμματιστή.
Αν δυσκολεύεται να κάνει τις βασικές πράξεις ή να προσθέσει δυο κλάσματα, τι να τον κάνει τον προγραμματισμό;
Μήπως να μην μάθει να γράφει κιόλας γιατί είναι πιο ενδιαφέρον να παίζει με γραφίδες ή το πληκτρολόγιο;
διότι κάτι τέτοιο φαίνεται να μας λες.

Και παρεμπιπτόντως, σε ότι αφορά τη γεωμετρία, είναι εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη της σκέψης.
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να αναπτυχθεί η αναλυτική και η συνθετική σκέψη από την ευκλείδια γεωμετρία.
Είναι εγκληματικό για τους μαθητές το ότι την έχουν βγάλει από τη διδασκαλία, 
τις δε συνέπειες αυτού τις έχω διαπιστώσει κι εγώ και πολλοί άλλοι ουκ ολίγες φορές...


Το πραγματικό όφελος για το μυαλό και την εξέλιξή ενός μαθητή ΔΕΝ είναι να γράφει σκριπτάκια,
αλλά να ξέρει άριστα τα βασικά μαθηματικά και τη χρήση της γλώσσας.
Όποιος δεν το αντιλαμβάνεται,   ε, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα και κακό του κεφαλιού του....

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 minutes ago, V.I.Smirnov said:

Τόσο βλέπεις, τόσο λες.
Το σημαντικό για έναν μαθητή σε αυτή την ηλικία είναι να μάθει καλά ότι συνιστά θεμελιώδες γνωστικό υπόβαθρο, όχι να παιζει τον προγραμματιστή.
Αν δυσκολεύεται να κάνει τις βασικές πράξεις ή να προσθέσει δυο κλάσματα, τι να τον κάνει τον προγραμματισμό;
Μήπως να μην μάθει να γράφει κιόλας γιατί είναι πιο ενδιαφέρον να παίζει με γραφίδες ή το πληκτρολόγιο;
διότι κάτι τέτοιο φαίνεται να μας λες.

Και παρεμπιπτόντως, σε ότι αφορά τη γεωμετρία, είναι εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη της σκέψης.
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να αναπτυχθεί η αναλυτική και η συνθετική σκέψη από την ευκλείδια γεωμετρία.
Είναι εγκληματικό για τους μαθητές το ότι την έχουν βγάλει από τη διδασκαλία, 
τις δε συνέπειες αυτού τις έχω διαπιστώσει κι εγώ και πολλοί άλλοι ουκ ολίγες φορές...


Το πραγματικό όφελος για το μυαλό και την εξέλιξή ενός μαθητή ΔΕΝ είναι να γράφει σκριπτάκια,
αλλά να ξέρει άριστα τα βασικά μαθηματικά και τη χρήση της γλώσσας.
Όποιος δεν το αντιλαμβάνεται,   ε, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα και κακό του κεφαλιού του....

-

Το τι είναι "θεμελιώδες γνωστικό υπόβαθρο" το ορίζεις μόνος σου και αυθαίρετα, με κανόνες που έχουν θεσπιστεί πριν 80-100 χρόνια.!! 

Ναι εγώ θεωρώ ότι είναι πιο σημαντικό για ένα παιδί να ξέρει να γράφει ένα σκριπτακι και να χειρίζεται υπολογιστή, από το να ξέρει να προσθέσει 2 κλάσματα (πραγματικά απορώ που τα συγκρίνεις κ όλας. ) Ο κόσμος προχωράει. Δεν είμαστε πλέον στο 1989. Οι ίδιοι οι μαθητές έχουν γυρίσει τη πλάτη στο σχολείο (απόδειξη τα αποτελέσματα των πανελλαδικών) . Και όχι, όταν γράφουν πάνω από τους μισούς κάτω από τη βάση δεν φταίτε "τα παιδιά που δεν διαβάζουν", κάπου αλλού είναι το πρόβλημα.!! Δεν θα το συνεχίσω άλλο, είμαστε εκτός θέματος, είσαι και κάποιας ηλικίας και ξέρω και τις απόψεις σου από αλλά threads. Αν θέλεις ωστόσο, πολύ ευχαρίστως να ανοίξουμε ένα καινούργιο θέμα, και να το συζητήσουμε εκεί.!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, filip123go είπε

Το τι είναι "θεμελιώδες γνωστικό υπόβαθρο" το ορίζεις μόνος σου και αυθαίρετα, με κανόνες που έχουν θεσπιστεί πριν 80-100 χρόνια.!! 

Ναι εγώ θεωρώ ότι είναι πιο σημαντικό για ένα παιδί να ξέρει να γράφει ένα σκριπτακι και να χειρίζεται υπολογιστή, από το να ξέρει να προσθέσει 2 κλάσματα (πραγματικά απορώ που τα συγκρίνεις κ όλας. ) Ο κόσμος προχωράει. Δεν είμαστε πλέον στο 1989. Οι ίδιοι οι μαθητές έχουν γυρίσει τη πλάτη στο σχολείο (απόδειξη τα αποτελέσματα των πανελλαδικών) . Και όχι, όταν γράφουν πάνω από τους μισούς κάτω από τη βάση δεν φταίτε "τα παιδιά που δεν διαβάζουν", κάπου αλλού είναι το πρόβλημα.!! Δεν θα το συνεχίσω άλλο, είμαστε εκτός θέματος, είσαι και κάποιας ηλικίας και ξέρω και τις απόψεις σου από αλλά threads. Αν θέλεις ωστόσο, πολύ ευχαρίστως να ανοίξουμε ένα καινούργιο θέμα, και να το συζητήσουμε εκεί.!

Η άποψή μου είναι πάγια διότι αυτά που υποστηρίζω τα έχω δει να αποδεικνύονται μακροπρόθεσμα εκ του αποτελέσματος,
σε πολλές περιπτώσεις, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, και επί πολλά χρόνια.

Η γνωστική και εκπαιδευτική αξία κάποιων πραγμάτων ΔΕΝ αλλάζει όσος καιρός κι αν παρέλθει.
Ίσως αλλάζουν κάπως τα μέσα αλλά όχι το αντικείμενο.
ΔΕΝ νοείται μαθητής να μην έχει τη βασική μαθηματική και γλωσσική παιδεία.
Αυτά θα εξελίξουν πρωτίστως το μυαλό του, και αυτά πρέπει να είναι η πρωταρχική του μέριμνα.
Αν αυτά δεν πληρούνται, οτιδήποτε άλλο είναι δευτερεύον, και άχρηστο ως επιβλαβές.
Και τα λέω αυτά που όντας μαθητής έγραφα προγράμματα σε fortran από την 1η γυμνασίου....


Όσο για τις πανελλαδικές ως δείκτης της μαθησιακής απόδοσης, 
είναι μια άλλη συζήτηση, εντελώς διαφορετική, που δεν έχει θέση εδώ.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, Petros Electron είπε

Καλημέρα. Θα συμφωνήσω και εγω για το Scratch, έμενα ο γιος μου παει στα 13, και ασχολείται με το scratch, το unity και το godot και φτιάχνει τα δικά του παιχνίδια. Απο οτι μου λέει θελει να ασχοληθεί με την Python και με φαίνεται να του αρέσει το HTML. Τώρα είμαι σε αναζήτηση ενος desktop PC γιατι το λαπτοπ του πλεον δεν τον καλύπτει 😅

Μπράβο! 

Απο το 2025 μπαίνουν και στον διαγωνισμό της PISA (oecd)

image.png.1a6b92cdc2c7107c90fee0e8b89a6a96.png

 

Επεξ/σία από Red_Phantom
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν του αρέσει να φτιάχνει παιχνίδια μπορεί να ξεκινήσει από animation μέχρι να αποκτήσει το μαθηματικό υπόβαθρο για προγραμματισμό, είναι κάτι που ακονίζει το μυαλό και δεν έχει σωστό και λάθος τρόπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, KyrGR είπε

Αν του αρέσει να φτιάχνει παιχνίδια μπορεί να ξεκινήσει από animation μέχρι να αποκτήσει το μαθηματικό υπόβαθρο για προγραμματισμό, είναι κάτι που ακονίζει το μυαλό και δεν έχει σωστό και λάθος τρόπο.

Κάνει και animation, με κάτι blender, krita  και κάτι άλλα ασχολείται. Γενικά μου τα λέει, αλλα εγω δεν εχω τοσο ιδεα απο αυτα! :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
5 ώρες πριν, filip123go είπε
  Απόκρυψη περιεχομένων

 

 

Κατευθείαν στα "Βαριά" 🤣🤣

Νομίζω ότι είναι αρκετά απλή για να δει κάποια βασικά πράγματα, συν ότι η γλώσσα είναι αρκετά αυστηρή οπότε θα αναγκαστεί να μάθει κάποια πράγματα με το σωστό τρόπο. Δε λέμε τώρα να αρχίσει τα goroutines και τα channels, να κάνει κάνα print, κάνα function κλπ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο σωστός τρόπος είναι να συνδυάσει τον προγραμματισμό με τις γνώσεις των μαθηματικών και της φυσικής.
Π.χ., να επιδιώξει να γράψει το προγραμματάκι που προσθέτει δυο ετερώνυμα κλάσματα.
Ή δυο συμμιγείς αριθμούς.
Γενικά, ότι μαθηματικά ή φυσική διδάσκονται στο σχολείο, ακόμη και με βοήθεια στην αρχή.

Εγώ έτσι έκανα όταν ήμουν μαθητής, από την έκτη δημοτικού έως το πανεπιστήμιο.
Όταν διδάχτηκα την α'βάθμια εξίσωση έγραψα πρόγραμμα που την έλυνε.
Όταν διδάχτηκα το τριώνυμο έγραψα πρόγραμμα που έδινε τις ρίζες και το πρόσημό του.
Είχα γράψει πρόγραμμα που έλυνε τρίγωνο όταν δίνονταν τα απαραίτητα στοιχεία του.
κλπ κλπ
Ό,τι υπολογιστική μαθηματική ή φυσική διαδικασία διάβαζα που είχε ενδιαφέρον, 
προσπαθούσα να την υλοποιήσω σε πρόγραμμα,
σε αληθινό κώδικα (fortran) που έτρεχε και έβλεπα το αποτέλεσμα και έκανα δοκιμές.
Είχα επιδιώξει να λύσω ακόμη και δύσκολα προβλήματα που ήθελαν απαρίθμηση, 
γράφοντας την ρουτίνα που μετρούσε (όχι πάντα σωστά)...


Αυτό οδηγεί σε μια ουσιαστική εμπέδωση των μαθηματικών εννοιών αφού 
για να υλοποιηθούν πρέπει να κατανοηθούν σε όλες τους τις λεπτομέρειες, 
εκπαιδεύει στη διασύνδεση αφηρημένων εννοιών με την εφαρμογή τους, 
και αναπτύσει την αναλυτική σκέψη.
Διδάσκει επίσης την χρήση του προγραμματισμού ως εργαλείο για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων. 
Και τέλος, μαθαίνεις αληθινό προγραμματισμό, όχι άχρηστες συμβολικές γλώσσες.
Τα άλλα είναι εν πολλοίς χάσιμο χρόνου - κι ίσως κι επιβλαβή - διότι απομακρύνουν από την εκμάθηση
της σημαντικής σχολικής ύλης που πρέπει είναι ο πρωτεύων γνωστικός στόχος ενός μαθητή.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...