Προς το περιεχόμενο

Κόφτες σε όλα τα νέα οχήματα επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

To ερώτημα είναι κατά πόσο θα εκτιμήσουν οι οδηγοί αυτή την παρέμβαση.

Σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τους οδηγούς από την παραβίαση του νόμου και το να καταστούν κίνδυνος για τους ίδιους και τους γύρω τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να καταστούν υποχρεωτικοί οι κόφτες ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Οι νέοι κανονισμοί τίθενται σε ισχύ από τις 7 Ιουλίου και, παρότι δεν επηρεάζουν πλέον το Ηνωμένο Βασίλειο, μετά την αποχώρησή του από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα πρέπει να εφαρμοστούν στη Βόρεια Ιρλανδία, στο πλαίσιο της συμφωνίας για την αποτροπή δημιουργίας σκληρών συνόρων με την Ιρλανδία.

Η τεχνολογία Intelligent Speed Assistant (Ευφυής Βοηθός Ταχύτητας, ISA) χρησιμοποιεί μια βιντεοκάμερα αναγνώρισης των πινακίδων με τα όρια ταχύτητας και/ή δεδομένα ορίων ταχύτητας που λαμβάνονται μέσω GPS προκειμένου να ενημερώνει τους οδηγούς για τα τρέχοντα όρια ταχύτητας και να τους προειδοποιεί σε περίπτωση που τα υπερβαίνουν.

Παρότι οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να επιταχύνουν και να επιβραδύνουν όπως θα έκαναν υπό οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες, όταν το ISA είναι ενεργό, ο μηχανισμός εκπέμπει απτά, ηχητικά και οπτικά προειδοποιητικά σήματα στους οδηγούς που υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας, έως ότου επιβραδύνουν.

Πολλά νέα οχήματα διαθέτουν ήδη την τεχνολογία ISA, όμως αυτή εύκολα παρακάμπτεται. Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν ότι τα οχήματα θα ενσωματώνουν συστήματα ISA τα οποία θα είναι αδύνατο να απενεργοποιηθούν οριστικά, αλλά αντίθετα θα επανέρχονται σε κάθε επανεκκίνηση του κινητήρα.

2024-07-05-image-9.jpg

Επισημαίνεται ότι πολλοί κατασκευαστές ήδη περιλαμβάνουν εργοστασιακά συστήματα ISA σε ορισμένα μοντέλα τους, μεταξύ των οποίων οι Citroen, Ford, Honda, Jaguar, Peugeot, Renault και Volvo. Ο Όμιλος Renault μάλιστα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, περιορίζοντας τη μέγιστη ταχύτητα σε όλα τα νέα μοντέλα Renault και Citroen, που πάντως διατηρούν τη δυνατότητα να αναπτύξουν ταχύτητες 180 χιλιομέτρων την ώρα.

Ορισμένοι οδηγοί υποστηρίζουν ότι οι προειδοποιητικές ενδείξεις που λαμβάνουν από τα συστήματα ISA μπορούν να αποδειχτούν ενοχλητικές, σε σημείο να τους αποσπάσουν την προσοχή ενώ οδηγούν. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο αυτό, οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών τρόπων ενημέρωσης του οδηγού: το πεντάλ επιτάχυνσης να προβάλει αντίσταση όταν επιχειρεί να το πατήσει ο οδηγός, η δύναμη που διοχετεύει ο κινητήρας να περιορίζεται αυτόματα (αν και αυτό το σύστημα παρακάμπτεται εφόσον ο οδηγός πατήσει και πάλι το πεντάλ), οπτικά και ηχητικά σήματα που κάποια στιγμή διακόπτονται και, τέλος, ένα οπτικό σήμα το οποίο, εφόσον αγνοηθεί, καταλήγει στη δόνηση του πεντάλ.

Εκτός από τον κόφτη, οι νέοι κανονισμοί καθιστούν υποχρεωτική την ενσωμάτωση και άλλων μηχανισμών ενίσχυσης της ασφάλειας στα οχήματα, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας και της αυτόνομης πέδησης σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης.

Οι κανονισμοί αυτοί εισάγονται όχι μόνο προκειμένου να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια, να βελτιωθεί η οδηγική συμπεριφορά και να βοηθηθούν οι οδηγοί να αποφύγουν τα πρόστιμα για υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, αλλά και ως ένας τρόπος για να προκύψει οικονομικότερη οδήγηση, με την κατανάλωση λιγότερων καυσίμων. Το κατά πόσο οι οδηγοί θα συμμεριστούν αυτές τις ερμηνείες, είναι κάτι που χωρά συζήτηση.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 147
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μυρίζομαι πρόσχημα για να εξαναγκαστούμε να αγοράσουμε οχήματα που θα ενσωματώνουν αυτές τις νέες τεχνολογίες,στο μέλλον θα μας αναγκάζουν να αγοράζουμε αυτοκίνητο κάθε πενταετία.

  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όποιοι κι αν είναι "αυτοί" που αποφασίζουν, το αόρατο διευθυντήριο, η Μεγάλη Στοά, οι εξωγήινοι του Κάρπεντερ και ό,τι άλλο γεννά η γόνιμη φαντασία μας  τελικά τα δικά μας παιδιά σκοτώνονται στους δρόμους.

Επεξ/σία από KyrGR
  • Like 15
  • Confused 1
  • Haha 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλό αστειο. στην ελλαδα ειμαστε γεμάτοι με ταμπέλες "οριο 30". Θα μας πρηζει αυτο το πραμα ολη μερα. Εννοειται ξυλωμα, θα υπαρξει τροπος. 

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ααααντε να δούμε, μήπως και σταματήσει ο κόσμος να σκοτώνεται κάθε μέρα.. Και άντε αυτοί που πηγαίνουν γυρεύοντας. Οι αθώοι που περνούν μαζί τους, τι φταίνε....

  • Like 19
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Ορισμένοι οδηγοί υποστηρίζουν ότι οι προειδοποιητικές ενδείξεις που λαμβάνουν από τα συστήματα ISA μπορούν να αποδειχτούν ενοχλητικές, σε σημείο να τους αποσπάσουν την προσοχή ενώ οδηγούν."

(αντίθετα καθόλου δε δείχνει να ενοχλούν τους οδηγούς οι οθόνες των κινητών και των tablets που χαζεύουν, ΕΝΩ οδηγούν..)

  • Like 27
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, basilis_k6 said:

καλό αστειο. στην ελλαδα ειμαστε γεμάτοι με ταμπέλες "οριο 30". Θα μας πρηζει αυτο το πραμα ολη μερα. Εννοειται ξυλωμα, θα υπαρξει τροπος. 

Τρόπος σίγουρα θα υπάρξει. Αλλά υποψιάζομαι πως αν δεν έχεις τα συστήματα, μπορεί να μην στο ασφαλίζουν καθόλου, η να πηγαίνουν τα ασφάλιστρα Χ10...

  • Like 2
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν νοιαζοταν το κρατος για τους πολιτες του θα επρπ να πωλουνταν μονο οχηματα που εχουν οριο ταχυτητας 120 μαξ εξαρχης οπως στις περισσοτερες χωρες.Αυτο ειναι σοβαρο πεθαινουν νεοι ειτε απο λαθος τους ειτε απο λαθος αλλου δεν εχει σημασια.

  • Like 2
  • Confused 4
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλα ονειρα για αλλους ανρθωπους και αλλα κρατη. Ποσες φορες εχω συναντησει (παντα μεσω των επισημων χαρτων δικτυου της Ελλαδος) στενούς δρομους με στροφες 300° που τις παιρνεις με 2α και με οριο 90... Για να μην πω για την "εθνική" που συνδέει την Σέρρες με την Βουλγαρία. 7 χρόνια τώρα υπάρχει πινακίδα 80 στην αριστερή λωρίδα και 50 στην δεξιά - σε έναν δρόμο για 130.

Η ψευδαίσθηση μου αρέσει του παραμυθιού "η ταχύτητα σκοτώνει". Θυμάμαι αρχές 2000 που η Αγγλία 10πλασίασε τον αριθμό των καμερων ταχύτητας. Σε σχετική έρευνα το BBC που παρουσίασαν οι top gear, ο αριθμός των ατυχημάτων (θανατηφόρων και μη), ήταν ακριβώς ο ίδιος. Γιατί δεν κοιτάμε λοιπόν ότι στο 80% των τροχαίων ατυχημάτων, το όχημα έτρεχε με ταχύτητα μικρότερη των 70; Μη κάνουμε λόγο και για την κατάσταση των δρόμων, την ορατότητα, ή και την σχεδίαση πόλεων...

  • Like 25
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...