nchatz Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου Η ψηφιακή αναβάθμιση των μεταφορών στην Αθήνα προχωρά με δύο σημαντικά έργα τεχνολογικής υποδομής. Το πρώτο αφορά την εγκατάσταση δωρεάν WiFi στους σταθμούς του μετρό, ενώ το δεύτερο στοχεύει στην παροχή δικτύου 5G σε όλο το υπόγειο σύστημα. Η χρηματοδότηση για το έργο του WiFi προέρχεται από αδιάθετα κονδύλια του προγράμματος "WiFi4GR" από το 2022. Το πρόγραμμα, το οποίο υποστηρίχθηκε οικονομικά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είχε αρχικά σχεδιαστεί για την εγκατάσταση σημείων ασύρματης πρόσβασης σε 2.500 τοποθεσίες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η υλοποίηση του έργου WiFi αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα, με τον πρώτο σταθμό να τίθεται σε λειτουργία προς το τέλος του τρέχοντος μήνα. Οι αρμόδιοι φορείς προβλέπουν γρήγορη πρόοδο στην επέκταση της υπηρεσίας και σε άλλους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Παράλληλα με το έργο του WiFi, σχεδιάζεται η εγκατάσταση δικτύου 5G στις υπόγειες σήραγγες του μετρό. Ο στόχος είναι να επιτραπεί στους επιβάτες η απρόσκοπτη χρήση του διαδικτύου κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους. Για την υλοποίηση του έργου 5G, έχει συναφθεί στρατηγική συμφωνία μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα για το έργο 5G παραμένει ασαφές λόγω τεχνικών προκλήσεων. Οι εργασίες εγκατάστασης μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο κατά τις νυχτερινές ώρες, όταν το μετρό δεν λειτουργεί. Το σχέδιο προβλέπει την έναρξη των εργασιών από την περιοχή του Ελληνικού, με στόχο την αρχική κάλυψη πέντε σταθμών και των ενδιάμεσων σηράγγων. Τα δύο έργα αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας εκσυγχρονισμού των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα. Η παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο στους σταθμούς και η διασφάλιση συνεχούς συνδεσιμότητας κατά τη διάρκεια των διαδρομών αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία των επιβατών. Η υλοποίηση των έργων αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις. Για το WiFi, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η ταχεία και αποτελεσματική εγκατάσταση του εξοπλισμού σε πολλαπλούς σταθμούς. Όσον αφορά το 5G, οι τεχνικές δυσκολίες σχετίζονται κυρίως με την εγκατάσταση εξοπλισμού σε περιορισμένους χώρους και την εξασφάλιση αδιάλειπτης κάλυψης σε υπόγειες συνθήκες. Η επιτυχής υλοποίηση των έργων αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη. Πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών, θα συμβάλει στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της πόλης και στην προσέλκυση περισσότερων χρηστών στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Επιπλέον, η βελτιωμένη συνδεσιμότητα μπορεί να διευκολύνει την εισαγωγή νέων ψηφιακών υπηρεσιών στο μέλλον, όπως εφαρμογές πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο ή συστήματα ενημέρωσης επιβατών. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο 1
kalmik Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου Λίγο πυκνότερα δρομολόγια θα άλλαζαν θεαματικά τη ζωή μας σε σχέση με έργα βιτρίνας. Καλώς ή κακώς έχουμε όλοι κάποια 4G data στα συμβόλαια και δεν ξημεροβραδιαζόμαστε μέσα στα τρένα. 22 2
Tablet Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου αντί να πετάξουν τα λεοφορεια σιχαμα-μπαγλαντεζ σε όλη την Αθήνα το 5G μας έλειπε.. Έχει να πέσει μάσα με τις κεραίες και την ανάθεση αυτών... 11 3
Δημοφιλής ανάρτηση AtiX Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 10 Ιουλίου (επεξεργασμένο) Σαν χθες μου φάνηκε ότι το διάβασα και ας περάσανε μόνο έντεκα χρόνια… Επεξ/σία 10 Ιουλίου από AtiX 6 1 27
kaiadas4 Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου Στο μετρό της Θεσσαλονίκης τίποτα; ...κλασικά για άλλη μια φορά όλα τα προνόμια στην πρωτεύουσα 😆😅😂 12
stgreat Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου 5G > Air Condition. Βράζουμε στα γαμιότρενα, τα λεωφορεία έρχονται όποτε θέλουν, το 5G θα "συμβάλει [...] στην προσέλκυση περισσότερων χρηστών στα μέσα μαζικής μεταφοράς". Εννοείται πως όποιος κυκλοφορεί με αυτοκίνητο το κάνει γιατί δεν πιάνει το δίκτυο στο μετρό και για κανέναν άλλο λόγο. ...Εμένα με ρώτησαν αν θέλω κι άλλους επιβάτες? 😅 13 1
basilis_k6 Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου 17 λεπτά πριν, AtiX είπε Σαν χθες μου φάνηκε ότι το διάβασα και ας περάσανε μόνο έντεκα χρόνια… πριν 11 χρονια ηταν σε πιλοτικη λειτουργεια. το δοκιμαζαμε. τωρα ειμαστε σχεδον βεβαιοι οτι δουλευει. η καλη δουλεια αργει να γινει. 5 χρονια ελεγχος, 5 χρονια επανελεγχος και 1 χρονος να βρουμε τα χαρτια του πρωτου ελεγχου γιατι ειχαν περασει 5 χρονια και τα ειχαμε χασει. οποτε νατα τα 11. 27
xtrmsnpr Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου 39 λεπτά πριν, nvel είπε δηλαδή δεν έχει wifi στο μετρό; τι 1 χρόνος τι 13 χρόνια μετά 1
redhotstef Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου Ναι και μέχρι να συνδεθείς θα σου πετάει και από μια διαφήμιση, η οποία θα τελειώνει μόλις κατέβεις τη στάση.. 1 3
Ntinaras Δημοσ. 10 Ιουλίου Δημοσ. 10 Ιουλίου 52 λεπτά πριν, kalmik είπε Λίγο πυκνότερα δρομολόγια θα άλλαζαν θεαματικά τη ζωή μας σε σχέση με έργα βιτρίνας. Καλώς ή κακώς έχουμε όλοι κάποια 4G data στα συμβόλαια και δεν ξημεροβραδιαζόμαστε μέσα στα τρένα. Ε ναι, γιατι το ιδιο κοστος εχει να προσθεσεις εξτρα συρμους, οδηγους, βαρδιες με το να βαλεις 20 κεραιες. 2 1 1 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα