Προς το περιεχόμενο

Η Stellantis συνεργάζεται με τη γαλλική CEA πάνω στην έρευνα για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η κίνηση εντάσσεται στο πλαίσιο ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που θα καταστήσουν τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα δελεαστικότερα έναντι των υβριδικών.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, η οποία ελέγχει μάρκες όπως η Peugeot, η Fiat και η Chrysler, ανακοίνωσε την Τετάρτη μια νέα συνεργασία, με τον γαλλικό κρατικό ερευνητικό οργανισμό CEA, με στόχο την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.

Η εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζεται από κύκλους της αγοράς ως σημαντική, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρο τον κόσμο διερευνούν νέες τεχνολογίες κατασκευής μπαταριών, με στόχο τον περιορισμό του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πρωτοβουλίες αυτές καταγράφονται εν μέσω μιας βραδύτερης του αναμενόμενου αύξησης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, εξαιτίας του υψηλού κόστους δανεισμού, της ευρύτερης οικονομικής αβεβαιότητας και της προτίμησης των καταναλωτών προς τα υβριδικά οχήματα.

Επιχειρώντας να αντιμετωπίσουν την κατάσταση αυτή, εταιρίες όπως η Tesla έχουν προχωρήσει σε μειώσεις τιμών ή προσφέρουν κίνητρα, προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές στις εκθέσεις τους.

Την ίδια ώρα, αναλυτές εκτιμούν ότι θα εξακολουθήσουν να ασκούνται πιέσεις για τον περιορισμό του κόστους της όλης κατασκευής και ειδικότερα των μπαταριών.

"Γνωρίζουμε ότι η τεχνολογία μπαταριών βρίσκεται στο μεταίχμιο αλλαγών. Παρότι δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς θα συμβεί αυτό, είμαστε αποφασισμένοι να βρεθούμε στην πρώτη γραμμή αυτής της μετάβασης. Εσωτερικά, καταβάλουμε διαρκείς προσπάθειες, ποντάροντας σε διάφορες περιπτώσεις, καθώς διερευνούμε μια σειρά τεχνολογιών", δήλωσε ο Νεντ Κιούρικ, επικεφαλής του τομέα Μηχανικής και Τεχνολογίας της Stellantis.

"Παράλληλα, συνεργαζόμαστε στενά με τεχνολογικές εταιρίες, εργαστήρια, π[ανεπιστήμια και τα πλέον διακεκριμένα ερευνητικά ιδρύματα στον κόσμο, όπως η CEA. Πιστεύουμε ότι η συνεργασία αυτή θα επιταχύνει την άφιξη σημαντικών τεχνολογιών ως προς τις κυψέλες μπαταριών, υποστηρίζοντας έτσι την αποστολή μας να προσφέρουμε καθαρές, ασφαλείς και οικονομικές προτάσεις αυτοκίνησης στους πελάτες μας", συμπλήρωσε.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε διεθνές επίπεδο αναμένεται να αυξηθούν στα 16,6 εκατομμύρια οχήματα μέσα στο 2024, από 13,7 εκατομμύρια το 2023, σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας, με την ανάπτυξη που καταγράφεται στην Κίνα να υπερβαίνει αυτή των υπολοίπων περιοχών.

Τον Ιούνιο, ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, δήλωσε ότι οι συνέργειες που προέκυψαν από τη συγχώνευση, το 2021, μεταξύ της Fiat-Chrysler με τη γαλλική PSA, την εταιρία πίσω από τα Peugeot, ανήλθαν στα 8,4 δισεκατομμύρια ευρώ, υπερδιπλάσια των αρχικών στόχων.

Παράλληλα, η Stellantis ανακοίνωσε πως θα έθετε ως στόχο να διανείμει υψηλότερα μερίσματα, έως και 30%, μέσα στο 2025, έναντι του 25% που διένεμε τα τελευταία χρόνια, ενώ θα αποδώσει στους μετόχους της ποσό ύψους τουλάχιστον 7,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, μέσω μερισμάτων και επαναγοράς μετοχών, μέσα στο 2024.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι μπαταρίες των (ηλεκτρικών) αυτοκινήτων είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Το κόστος τους (και ενδεχομένως η ποιότητά τους) είναι πολύ μεγάλο και τέτοιες κινήσεις θα βοηθούσαν στη διάδοση των ηλεκτρικών με προοπτική να αποσυρθούν οι μηχανές εσωτερικής καύσης. Αλλά ως τότε έχουμε ακόμα....

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως ο κόσμος μην τσιμπάει με αυτά. Τα ηλεκτρικά τώρα, ως έχουν, είναι ήδη υπερ-κομπλέ αρκεί πάντα να μπορείς να τα φορτίσεις σπίτι σου.

Οι νέες τεχνολογίες μπαταρίας τύπου στερεάς κατάστασης, θα αργήσουν και όταν μπουν σε παραγωγή, θα είναι πανάκριβες σε σχέση με την υπάρχουσα τεχνολογία. Εάν περιμένεις πότε θα βγει η μπαταρία που θα διανύεις 1.000χλμ και θα φορτίζει σε 5 λεπτά θα περάσουν άνετα και 20 χρόνια.  

Μια μεγάλη μπαταριά τώρα της Tesla μπορεί να τη βρεις και μεταχειρισμένη με λίγα χιλιόμετρα στα  6.000 ευρώ, σε μια 20ετια που θα χρειαστεί αλλαγή το ποσό θα είναι πολύ μικρο.

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Vasilisxd said:

Πάντως ο κόσμος μην τσιμπάει με αυτά, τα ηλεκτρικά τώρα, ως έχουν, είναι ήδη υπερ-κομπλέ αρκεί πάντα να μπορείς να τα φορτίσεις σπίτι σου.

Οι νέες τεχνολογίες τύπου στερεάς κατάστασης, θα αργήσουν να ενσωματωθούν και όταν μπουν σε παραγωγή, θα είναι πανάκριβες σε σχέση με την υπάρχουσα τεχνολογία. Εάν περιμένεις πότε θα βγει η μπαταρία που θα διανύεις 1.000χλμ και θα φορτίζει σε 5 λεπτά θα περάσουν άνετα και 20 χρόνια.  

Μια μεγάλη μπαταριά τώρα της Tesla μπορεί να τη βρεις και μεταχειρισμένη με λίγα χιλιόμετρα στα  6.000 ευρώ, σε μια 20ετια που θα χρειαστεί αλλαγή το ποσό θα είναι πολύ μικρο.

τα ηλεκτρικα ως εχουν ειναι σαν τα blackberry κινητα....... περιμενουμε τα iphone με αγωνια!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Vasilisxd είπε

 Εάν περιμένεις πότε θα βγει η μπαταρία που θα διανύεις 1.000χλμ και θα φορτίζει σε 5 λεπτά θα περάσουν άνετα και 20 χρόνια.

ε, τότε βλέπουμε σε μια 20ετία τι θα παίζει (και με τι τιμές...)  😛

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως σε 10ετίας tesla με πάνω από 300.000 χιλιόμετρα είχαμε μια μείωση απόδοση της μπαταρίας στο 26% δλδ μια χαρά για τόσο καταπονημένο αυτοκίνητο 

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 minutes ago, Dinos1973 said:

τα ηλεκτρικα ως εχουν ειναι σαν τα blackberry κινητα....... περιμενουμε τα iphone με αγωνια!

Τι άλλο μπορεί να θέλει κανείς από ένα ηλεκτρικό ; Καίει 2€/100χλμ, είναι αθόρυβο και πολύ ευκολοδήγητο, δεν έχει σέρβις.  

Φορτίζει αρκετά γρήγορα σε ένα ενδεχόμενο ταξίδι και υπάρχουν παντού φορτιστές εάν ξεμένεις.

Υπάρχει επιδότηση 9.000€ και ως εκτούτου με π.χ 30.000€ παίρνεις ένα αμάξι πολύ ανώτερο από θερμικά σε αυτά τα λεφτά. 

  • Like 4
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, Vasilisxd said:

Τι άλλο μπορεί να θέλει κανείς από ένα ηλεκτρικό ; Καίει 2€/100χλμ, είναι αθόρυβο και πολύ ευκολοδήγητο, δεν έχει σέρβις.  

Φορτίζει αρκετά γρήγορα σε ένα ενδεχόμενο ταξίδι και υπάρχουν παντού φορτιστές εάν ξεμένεις.

Υπάρχει επιδότηση 9.000€ και ως εκτούτου με π.χ 30.000€ παίρνεις ένα αμάξι πολύ ανώτερο από θερμικά σε αυτά τα λεφτά. 

κόψε κάτι......

εάν έχεις γκαράζ μπορεί να έχεις φορτιστή.

αρκετά γρήγορα δεν φορτίζεις, και το κόστος είναι εφάμιλλο τις βενζίνης σε φορτιστές σε αυτοκινητόδρομο

να μην αναφέρουμε ότι πλήρως φορτισμένο δεν ανεβαίνεις σε πλοίο, σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει μεγαλύτερη επικινδυνότητα για φωτιά, κόστος αλλαγής μπαταριών υπέρογκο, πάντα με μικρή ταχύτητα τα ταξίδια για περισσότερη αυτονομία, τον χειμώνα και το καλοκαίρι η χρήση κλιματιστικού έχει επίπτωση στην αυτονομία, εάν δεν υπήρχε η επιδότηση δεν θα το αγόραζες!!!, κόστος επισκευής από ατύχημα είναι απλά απαγορευτικό…....κλπ κλπ κλπ....η λίστα είναι μεγάλη, οπότε κόψε κάτι!

  • Like 3
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Dinos1973 είπε

κόψε κάτι......

εάν έχεις γκαράζ μπορεί να έχεις φορτιστή.

αρκετά γρήγορα δεν φορτίζεις, και το κόστος είναι εφάμιλλο τις βενζίνης σε φορτιστές σε αυτοκινητόδρομο

να μην αναφέρουμε ότι πλήρως φορτισμένο δεν ανεβαίνεις σε πλοίο, σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει μεγαλύτερη επικινδυνότητα για φωτιά, κόστος αλλαγής μπαταριών υπέρογκο, πάντα με μικρή ταχύτητα τα ταξίδια για περισσότερη αυτονομία, τον χειμώνα και το καλοκαίρι η χρήση κλιματιστικού έχει επίπτωση στην αυτονομία, εάν δεν υπήρχε η επιδότηση δεν θα το αγόραζες!!!, κόστος επισκευής από ατύχημα είναι απλά απαγορευτικό…....κλπ κλπ κλπ....η λίστα είναι μεγάλη, οπότε κόψε κάτι!

ακόμα και σε 0.55 που το πουλάνε το ρεύμα στους ταχυφορτιστές σου βγαίνει πιο χαμηλά από της βενζίνας

Τα θερμικά είναι 30 φορές πιο εύκολο να πιάσουν φωτιά από ενα ηλεκτρικό. Ιδίως εδώ στην Ελλάδα που τα βενζινάδικα τα έχει πάρει η μαφία και πουλάνε βενζίνες με ότι νάναι προσμίξεις βλέπουμε σχεδόν κάθε βδομάδα να πιάνει φωτιά ένα αυτοκίνητο έτσι στα καλά καθούμενα. 

https://www.ethnos.gr/greece/article/323040/sokaristikobinteomegalhfotiakatakaieiaytokinhtosesokoodhgos

Επεξ/σία από chek2fire
  • Like 2
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, chek2fire είπε

Πάντως σε 10ετίας tesla με πάνω από 300.000 χιλιόμετρα είχαμε μια μείωση απόδοση της μπαταρίας στο 26% δλδ μια χαρά για τόσο καταπονημένο αυτοκίνητο 

Να διορθώσω , μείωση της υγείας της μπαταρίας ένα 16% και όχι 26% που έγραψες !! 😉

1 ώρα πριν, Dinos1973 είπε

κόψε κάτι......

εάν έχεις γκαράζ μπορεί να έχεις φορτιστή.

αρκετά γρήγορα δεν φορτίζεις, και το κόστος είναι εφάμιλλο τις βενζίνης σε φορτιστές σε αυτοκινητόδρομο

να μην αναφέρουμε ότι πλήρως φορτισμένο δεν ανεβαίνεις σε πλοίο, σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει μεγαλύτερη επικινδυνότητα για φωτιά, κόστος αλλαγής μπαταριών υπέρογκο, πάντα με μικρή ταχύτητα τα ταξίδια για περισσότερη αυτονομία, τον χειμώνα και το καλοκαίρι η χρήση κλιματιστικού έχει επίπτωση στην αυτονομία, εάν δεν υπήρχε η επιδότηση δεν θα το αγόραζες!!!, κόστος επισκευής από ατύχημα είναι απλά απαγορευτικό…....κλπ κλπ κλπ....η λίστα είναι μεγάλη, οπότε κόψε κάτι!

Συμφωνώ με το πάργκινγκ . Δυστυχως όσοι μένουν σε πολυκατοικίες παλιές χώρις χώρους στάθμευσης , η φόρτιση είναι πρόβλημα στο σπίτι καθόσον είναι άκυρο να πετάς μπαλαντέζα απο μπαλκόνι να φορτίσεις το αμάξι σου το βράδυ ... ένα αλλο που έχω δεί ειναι σε κάποιες ισόγειες κατοικίες , ειτε πολυκατοικιών παλιών έιτε μονοκατοικιών χώρις χώρο στάθμευσης , βάζουν φορτιστή έξω στον τοίχο τους αλλά αμα έχει παρκάρει κάποιος άλλος τοτε αντε γειά η βραδινή φόρτιση , κάποιοι σε τέτοια κατάσταση έχω δει να  δεσμέυουν τον χώρο έξω απο το σπίτι τους με ταμπέλες τύπου " χώρος παρκινγκ και φορτισης ηλεκτρικου αυτοκινητου" δεσμέυοντας όλη μέρα χώρο δημόσιο , έξω απο την πόρτα του σπιτιού τους , οπού δεν νομίζω να είναι και νόμιμο .........

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, chek2fire said:

ακόμα και σε 0.55 που το πουλάνε το ρεύμα στους ταχυφορτιστές σου βγαίνει πιο χαμηλά από της βενζίνας

Τα θερμικά είναι 30 φορές πιο εύκολο να πιάσουν φωτιά από ενα ηλεκτρικό. Ιδίως εδώ στην Ελλάδα που τα βενζινάδικα τα έχει πάρει η μαφία και πουλάνε βενζίνες με ότι νάναι προσμίξεις βλέπουμε σχεδόν κάθε βδομάδα να πιάνει φωτιά ένα αυτοκίνητο έτσι στα καλά καθούμενα. 

https://www.ethnos.gr/greece/article/323040/sokaristikobinteomegalhfotiakatakaieiaytokinhtosesokoodhgos

Και γιατί δεν υπάρχει απαγόρευση για τα θερμικά στα πλοία;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 hours ago, Dinos1973 said:

κόψε κάτι......

εάν έχεις γκαράζ μπορεί να έχεις φορτιστή.

αρκετά γρήγορα δεν φορτίζεις, και το κόστος είναι εφάμιλλο τις βενζίνης σε φορτιστές σε αυτοκινητόδρομο

να μην αναφέρουμε ότι πλήρως φορτισμένο δεν ανεβαίνεις σε πλοίο, σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει μεγαλύτερη επικινδυνότητα για φωτιά, κόστος αλλαγής μπαταριών υπέρογκο, πάντα με μικρή ταχύτητα τα ταξίδια για περισσότερη αυτονομία, τον χειμώνα και το καλοκαίρι η χρήση κλιματιστικού έχει επίπτωση στην αυτονομία, εάν δεν υπήρχε η επιδότηση δεν θα το αγόραζες!!!, κόστος επισκευής από ατύχημα είναι απλά απαγορευτικό…....κλπ κλπ κλπ....η λίστα είναι μεγάλη, οπότε κόψε κάτι!

Κοιτά, για να πάρεις ηλεκτρικό ️ σημαίνει ότι έχεις δικό σου χώρο φόρτισης.  

Στο ταξίδι τα πρώτα ~300χλμ θα τα πας με τιμή σπιτιού, και θα κάνεις στάση για 25 λεπτά. Π.χ Τεσλα 170Kw γρήγοροι φορτιστές. 

Τι σημασία έχει που θα κάνεις στάση για 25 λεπτά σε ένα ταξίδι 🧭 όταν τον υπόλοιπο καιρό γλυτώνεις άπειρα από βενζίνες.  ️ 

Πλήρως φορτισμένο δεν ανεβαίνεις σε πλοίο 🚢 όπως και με αέριο και plugin υβριδικά. 

Σε περίπτωση ατυχήματος ΔΕΝ έχει περισσότερες πιθανότητες για φωτιά.🔥 

Οι μπαταρίες αλλάζουν στην 20ετια.  

Σε ταξίδια πάς με 120, κλιματισμό και φούλ φορτωμένος.   

4 hours ago, korakios said:

ε, τότε βλέπουμε σε μια 20ετία τι θα παίζει (και με τι τιμές...)  😛

Εσύ τσίμπα ένα Atto να γουστάρεις ! 

Θα σου καίει μισά λεφτά από το αέριο και θα έχεις και αμαξάρα ! 

Η μπαταρία 🔋 του είναι για 1,5εκ χλμ, θα σου βγει σκυλί !!! 

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Dinos1973 είπε

Και γιατί δεν υπάρχει απαγόρευση για τα θερμικά στα πλοία;

ρωτα τους βενζινάδες στα νησία που σου πουλάνε τη βενζίνα 2.5 ευρό το λίτρο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

51 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Εσύ τσίμπα ένα Atto να γουστάρεις ! 

Θα σου καίει μισά λεφτά από το αέριο και θα έχεις και αμαξάρα ! 

Η μπαταρία 🔋 του είναι για 1,5εκ χλμ, θα σου βγει σκυλί !!! 

όχι ευχαριστώ δε θα πάρω , απόσβεση ποτέ (σε σχέση με αέριο...)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...