Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Συνεχίζονται τα ανησυχητικά αποτελέσματα, εν μέσω εντεινόμενου ανταγωνισμού, για την αυτοκινητοβιομηχανία της οποίας ηγείται ο Ίλον Μασκ.

Οι παραδόσεις οχημάτων για την Tesla κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, που έκλεισε τον Ιούνιο, πιθανότατα κατέγραψαν πτώση της τάξης του 3,7%, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η εταιρία καταγράφει πτωτική πορεία για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, καθώς επιχειρεί να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα, αλλά και τη χαμηλή ζήτηση, εξαιτίας της έλλειψης οικονομικών, νέων μοντέλων.

Η Tesla αναμένεται να ανακοινώσει την παράδοση 438.019 οχημάτων στο διάστημα από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 12 αναλυτών, επτά από τους οποίους προχώρησαν σε δραστικό περιορισμό των προσδοκιών τους, κατά τους τελευταίους τρεις μήνες. Η επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αναμένεται την Τρίτη.

Η εταιρία της οποίας ηγείται ο Ίλον Μασκ συναντά δυσκολίες, μετά από χρόνια ταχείας ανάπτυξης που τη βοήθησαν να βρεθεί στην κορυφή της αγοράς. Ήδη από τον Ιανουάριο η εταιρία προειδοποίησε ότι η ανάπτυξη των παραδόσεών της μέσα στο 2024 θα παρουσίαζε "αισθητή επιβράδυνση", καθώς η τόνωση που προκάλεσαν οι εκπτώσεις που εφάρμοσε επί μήνες η Tesla φαίνεται πως εξασθενεί.

Την κατάσταση επιδεινώνει η στροφή των καταναλωτών προς υβριδικά οχήματα, με αποτέλεσμα η Tesla να έχει στα χέρια της ετοιμοπαράδοτα οχήματα τα οποία επιχειρεί να διαθέσει στην αγορά μειώνοντας την τιμή τους και προσφέροντας επιπλέον κίνητρα, μεταξύ των οποίων δελεαστικότερες επιλογές χρηματοδότησης και χρονομίσθωσης.

Νωρίτερα στη χρονιά που διανύουμε, ο Μασκ ματαίωσε το σχέδιο κατασκευής ενός νέου, οικονομικότερου οχήματος, στρέφοντας τις προσπάθειες της Tesla στα ρομποτικά ταξί, απόφαση που προβλημάτισε ορισμένους επενδυτές, οι οποίοι φοβούνται πως η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα αποδειχτεί δύσκολο να τελειοποιηθεί. Σε κάθε περίπτωση, οι επενδυτές υπερψήφισαν με συντριπτική πλειοψηφία το πακέτο αποζημίωσης του Μασκ, ύψους 56 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα.

Ο Ντάιν Λίβαϊ, αναλυτής της Barclays, προέβλεψε πτώση της τάξης του 11% στις παραδόσεις της Tesla για το δεύτερο τρίμηνο, ποσοστό που εφόσον επιβεβαιωθεί θα είναι το υψηλότερο στην ιστορία της εταιρίας. 

Εντωμεταξύ, η μετοχή της Tesla απώλεσε το ένα τέταρτο της αξίας της μέσα στο 2024, καταγράφοντας μία από τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ εκείνων που συμπεριλαμβάνονται στο δείκτη S&P 500, παρά τις προβλέψεις του Μασκ τον Απρίλιο πως η Tesla θα κατόρθωνε να αυξήσει τις πωλήσεις της φέτος. Ήδη, ο Μασκ έχει προχωρήσει σε δραστικές περικοπές, συμπεριλαμβανομένων μαζικών απολύσεων.

Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι η εταιρία θα καταγράψει φέτος για πρώτη φορά μείωση των πωλήσεών της. Στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου, οι παραδόσεις είχαν καταγράψει τη μεγαλύτερη πτώση τους εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, ξεπερνώντας ακόμη και τις πλέον δυσοίωνες προβλέψεις της Wall Street.

Ιδιαίτερα αναιμικές αποδείχτηκαν οι πωλήσεις της εταιρίας στην Ευρώπη, όπου το Μάιο σημείωσαν πτώση της τάξης του 36%, εξαιτίας της μείωσης των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα αλλά και της περιορισμένης ζήτησης από διαχειριστές στόλων οχημάτων, εκεί όπου καταγράφηκαν σχεδόν οι μισές πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη το 2023.

Κι ενώ οι κινεζικές ανταγωνίστριες εταιρίες παρουσιάζουν οικονομικότερα μοντέλα, η Tesla έχει καθυστερήσει να εμφανίσει νέες προτάσεις στην αγορά. Τον Απρίλιο, ο Μασκ είχε υποστηρίξει πως η εταιρία θα παρουσίαζε νέα μοντέλα αργότερα μέσα στη χρονιά, μεταξύ των οποίων και πιο οικονομικά οχήματα, όμως δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη πληροφορία ως προς τις τιμές.

Η Tesla προχώρησε στην ανανέωση του Model 3 πέρυσι, χωρίς όμως κάποια σημαντική αλλαγή στο σχεδιασμό του. Το Model Y SUV, το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις, όπως και το Model S, αλλά και το Model X SUV, δεν έχουν ανανεωθεί σημαντικά εδώ και χρόνια.

Η εταιρία ξεκίνησε τις παραδόσεις των Cybertruck στα τέλη του 2023, όμως ο Μασκ δεν αναμένει να περάσει το μοντέλο αυτό σε μαζική παραγωγή πριν το 2025. Εντωμεταξύ, το Cybertruck μετρά ήδη τέσσερις ανακλήσεις και διάφορα θέματα σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής.

Το Μάιο, η Tesla παρέλειψε το στόχο της παράδοσης 20 εκατομμυρίων οχημάτων ανά έτος μέχρι το 2030 από την τελευταία της έκθεση, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο, καθώς επί χρόνια διαφήμιζε το στόχο της ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του 50% για τις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Tesla αναμένεται να παρουσιάσει τα ρομποτικά ταξί στις 8 Αυγούστου, καθώς επιχειρεί να ενισχύσει την υιοθέτηση του "Πλήρως Αυτο-οδηγούμενου" λογισμικού της. Ασαφές παραμένει, όμως, το πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή, όπως και το πόσα τέτοια οχήματα θα παραχθούν συνολικά.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 45
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φθηνό Tesla ;

😂

Αυτό δεν μπορεί να υπάρξει όπως και φθηνό Apple αφού το επιχειρηματικό της μοντέλο έχει πάρει μαζί με πολλούς πρώην υπαλλήλους της για να το εφαρμόσουν κυριολεκτικά copy paste στη Tesla o Elon...

 Μετά την ηλιθιότητα του Cybertrack με το RoboTaxi  τα παίζει όλα ή τίποτα.  Η τεχνολογική πρωτοπορία που είναι το επιχειρηματικό μοντέλο της Apple από την εποχή του μακαρίτη θέλει υψηλά περιθώρια κέρδους όπως το παραδοσιακό 30%  της Apple για να υπάρξει. Δεν είναι φθηνό το R&D που ξεπερνά τον ανταγωνισμό...

Επεξ/σία από Aprile
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υπάρχει μεγάλη πίεση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών λόγω της αύξησης των πωλήσεων των υβριδικών στην Ευρώπη που επηρεάζει όλες τις εταιρίες, αλλά η Tesla κυριαρχεί ξεκάθαρα.Screenshot2024-07-01at19-22-03ElectricVehicleregi....png.747453e6130ea08b6bb98b7bcd679caf.png

https://eu-evs.com/bestSellersCharts/ALL/Brands/Line-Cumulative/All-time-by-Quarters

Η πτώση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οφείλεται σε πολλούς λόγους, όπως ο πληθωρισμός και οι τιμές του φυσικού αερίου. Ο κυριότερος όμως είναι ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησαν οι Κινέζοι πριν 1 χρόνο περίπου και απάντησαν οι Ευρ. εταιρίες καθώς και η Tesla (περιορίζοντας απλώς τα περιθώρια κέρδους της καθώς είναι η μόνη εταιρία που κερδίζει από την παραγωγή EV σήμερα) που μείωσε τις δραματικά τις τιμές των μεταχειρισμένων EV, που οδήγησε τις εταιρίες leasing (που είναι ο νούμερο ένα αγοραστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη) να μειώσουν τους στόλους EV λόγω μεγαλύτερης του αναμενόμενου απαξίας των στόλων τους και να στραφούν στα hybrid (που είναι και πιο προσοδοφόρα επιχειρηματικά αφού συντηρούν τα συνεργεία). Το μόνο που έπρεπε να κάνουν ήταν να στρέψουν τον κόσμο στα υβριδικά με τον Τύπο. Την αρχή την έκανε η Hertz πέρυσι για όσους θυμούνται.

22 λεπτά πριν, Aprile είπε

Φθηνό Tesla ;

😂

Αυτό δεν μπορεί να υπάρξει όπως και φθηνό Apple αφού το επιχειρηματικό της μοντέλο έχει πάρει μαζί με πολλούς πρώην υπαλλήλους της για να το εφαρμόσουν κυριολεκτικά copy paste στη Tesla o Elon...

 Μετά την ηλιθιότητα του Cybertrack με το RoboTaxi  τα παίζει όλα ή τίποτα.  Η τεχνολογική πρωτοπορία που είναι το επιχειρηματικό μοντέλο της Apple από την εποχή του μακαρίτη θέλει υψηλά περιθώρια κέρδους όπως το παραδοσιακό 30%  της Apple για να υπάρξει. Δεν είναι φθηνό το R&D που ξεπερνά τον ανταγωνισμό...

Η Tesla όμως πουλάει τα πιο φτηνά αυτοκίνητα στην κατηγορία τους έχοντας μειώσει εσκεμμένα το περιθώριο κέρδους. Πουλάει φτηνότερα από τα Κινέζικα (παρόλο που για αυτά που φέρνει από Κίνα πληρώνει τους ίδιους 10% δασμούς, δες π.χ. BYD Seal που είναι 7 χιλιάδες ακριβότερο από το base Model3) και 40-50% κάτω από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.

Επεξ/σία από adastra
  • Like 7
  • Thanks 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, chek2fire είπε

Πάντως στην Ελλάδα έχουμε γεμίσει tesla

Πριν καμιά 10ετία+ είχαμε γεμίσει Porsche Cayenne. Θέλω να δω τι επόμενη 10ετία που θα είναι η μόδα.

  • Haha 1
Δημοσ.

Γιατί δέν μου κάνει εντύπωση?, θα βγούν τώρα στα σχόλια οι Ζηλωτές του Έλονα να διαρυγνύουν τα ιμάτιά τους οτι δεν είναι έτσι.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, dalan2007 είπε

Ωωωωχχχχχ το x θα πληρώσει τα νεύρα του πάλι άνω κάτω θα το κάνει...

Όλοι λένε ότι κάποια στιγμή θα το πουλήσει.

  • Like 1
Δημοσ.

Είναι το Model 3 αυτή τη στιγμή, σε αυτή την τιμή, με την επιδότηση, το απόλυτο αυτοκίνητο ? 

Είναι. 

  • Like 12
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
50 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Είναι το Model 3 αυτή τη στιγμή, σε αυτή την τιμή, με την επιδότηση, το απόλυτο αυτοκίνητο ? 

Είναι. 

Με πίσω κίνηση,  long range ή performance  ;;;

Μέχρι να βγει το πιο οικονομικό tesla  το οποίο το κόβω να είναι κουτσουρεμενο model 3 χωρίς κάποια από τα έξτρα και με μικρότερη αυτονομία μπαταρίας. 

Αν κάποιος έχει εγκαταστήσει και ταχυφορτιστή στο σπίτι του (στο γκαράζ του αν έχει) πιστεύω αξίζει. 

Επεξ/σία από svartevarg
  • Thanks 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, NiKoSmile είπε

Πριν καμιά 10ετία+ είχαμε γεμίσει Porsche Cayenne. Θέλω να δω τι επόμενη 10ετία που θα είναι η μόδα.

Οι cayenne ηταν status symbol με πανακριβη συντηρηση και χρηση.

Καμια σχεση με το Model 3

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδη ειμαι κατοχος του model 3 RDW highland.. μην σκουτε ανοησιες για το αν η ηλεκτροκινηση ειναι το μελλον.. ειναι το πσρον και ειναι σιγουρα το καλυτερο αυτοκινητο εχω οδηγησει ποτε στη ζωη μου. Και ας βγουν να πει ο καθενας το κοντο του και το μακρυ του. Εχω και φορτιστη εγκαταστησει και φ/β και το φορτιζω τζαμπα! Μακραν το καλυτερο αυτοκινητο e v e r! Το μονο που μπορω να δεχτω ειναι η τιμη του που με το κινουμαι ηλεκτρικα εχει και 8-9000 επιδοτηση. Οταν το παιρνεις εταιρικο παιρνεις και το φπα πισω. Αρα τι; 25000 αυτοκινητο!! Μο νο δρο μος! Πιστεψτε με!

Επεξ/σία από toylis
  • Like 6
  • Thanks 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, toylis είπε

. Οταν το παιρνεις εταιρικο παιρνεις και το φπα πισω. Αρα τι; 25000 αυτοκινητο!! Μο νο δρο μος! Πιστεψτε με!

Τι εννοείς παίρνεις τον ΦΠΑ πίσω;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...