Super Moderators Snoob Δημοσ. 22 Ιουνίου Super Moderators Δημοσ. 22 Ιουνίου Η απόφαση ελήφθη από τη NASA προκειμένου να διερευνηθούν περαιτέρω τα ζητήματα που προέκυψαν κατά την πρώτη επανδρωμένη αποστολή του νέου διαστημοπλοίου της Boeing. Η επιστροφή του Starliner στη Γη, από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) όπου βρίσκεται τώρα, έχοντας μεταφέρει για πρώτη φορά αστροναύτες εκεί, αναβλήθηκε, όπως ανακοίνωσε η NASA την Παρασκευή. Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δεν έδωσε συγκεκριμένη νέα ημερομηνία, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πότε πρόκειται να επιστρέψουν οι δύο αστροναύτες που έφτασαν στον ISS με το νέο διαστημόπλοιο, καθώς στην πορεία έχουν προκύψει διάφορα ζητήματα, τα οποία μεταφράζονται σε καθυστερήσεις. Προηγουμένως, η επάνοδος των δύο αστροναυτών στην πλανήτη μας ήταν προγραμματισμένη για τις 26 Ιουνίου. Το διμελές πλήρωμα, αποτελούμενο από τους Μπουτς Γουίλμορ και Σάνι Γουίλιαμς, βετεράνους αστροναύτες της NASA, απογειώθηκε στις 5 Ιουνίου, στο πλαίσιο του τελικού σκέλους πιστοποίησης του νέου διαστημοπλοίου, προκειμένου να είναι πλέον σε θέση να εκτελεί τακτικές αποστολές για λογαριασμό της NASA. H επανδρωμένη αποστολή του διαστημοπλοίου, το οποίο είχε πραγματοποιήσει δύο δοκιμαστικές πτήσεις στο διάστημα, χωρίς να μεταφέρει ανθρώπους, από το 2019, αντιμετώπισε πέντε δυσλειτουργίες των 28 προωθητήρων του, πέντε διαρροές ηλίου, που χρησιμοποιείται για τη διατήρηση των προωθητήρων αυτών υπό πίεση, καθώς και μια βραδυκίνητη βαλβίδα προωθητικού καυσίμου, παράμετροι που συντείνουν στο ότι ακόμη δεν έχουν λυθεί ζητήματα τα οποία είχαν εντοπιστεί και στο παρελθόν. Τα ζητήματα αυτά, σε συνδυασμό με τις επιπλέον δοκιμές που χρειάστηκε να πραγματοποιήσουν από κοινού NASA και Boeing αφήνουν να αιωρείται το ερώτημα πότε ακριβώς θα μπορέσει το Starliner να επιστρέψει στη Γη με το πλήρωμά του, ενώ έρχονται να προστεθούν σε έναν ευρύτερο κατάλογο προβλημάτων που έχει αντιμετωπίσει η Boeing στην πορεία του προγράμματος Starliner. Η εταιρία έχει δαπανήσει 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε υπερβάσεις κόστους, επιπλέον των 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε εξασφαλίσει από τη NASA. Στόχος της NASA είναι να καταστεί το Starliner το δεύτερο αμερικανικό διαστημόπλοιο ικανό να μεταφέρει αστροναύτες από και προς τον ISS, μετά το Crew Dragon της SpaceX, στο οποίο βασίζεται η αμερικανική διαστημική υπηρεσία από το 2020. Το πρόγραμμα Starliner της Boeing έχει αντιμετωπίσει διάφορα θέματα λογισμικού, σχεδιαστικά προβλήματα αλλά και διαφωνίες με υπεργολάβους, εδώ και χρόνια. Όταν το Starliner πλησίασε στο χώρο όπου κινούταν ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός, στις 6 Ιουνίου, οι αστοχίες των πέντε προωθητήρων δεν επέτρεψαν στο διαστημόπλοιο να προσεγγίζει περισσότερο, έως ότου κατορθώσει η Boeing να εφαρμόσει κάποια προσωρινή λύση. Η εταιρία προχώρησε σε αλλαγές στο λογισμικό και μετέβαλε ορισμένες διαδικασίες, κατορθώνοντας να επαναφέρει σε λειτουργία τέσσερις από τους πέντε προωθητήρες, με το διαστημόπλοιο να συνεχίζει και να συνδέεται με τον ISS. Η αποσύνδεση του Starliner από στο σταθμό και η επιστροφή του στη Γη αποτελούν τα πλέον σύνθετα στάδια της δοκιμαστικής αποστολής του διαστημοπλοίου. Αξιωματούχοι της NASA έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα το λόγο της αστοχίας των προωθητήρων, το ζήτημα με τη βαλβίδα καθώς και τις διαρροές ηλίου, πριν ξεκινήσει το Starliner το ταξίδι της επιστροφής, που αναμένεται να διαρκέσει περίπου έξι ώρες. Παρότι αυτή τη στιγμή μόνο ένας προωθητήρας παραμένει ανενεργός στην τρέχουσα αποστολή του Starliner, η Boeing αντιμετώπισε τέσσερις αστοχίες προωθητήρων στη διάρκεια της επιστροφής του διαστημοπλοίου στη Γη μετά από μη επανδρωμένη αποστολή, το 2022. Σύμφωνα με τους κανόνες της αποστολής, τους οποίους Boeing και NASA συμφώνησαν από κοινού, οι προωθητήρες του Starliner οφείλουν, κατ' ελάχιστο, να προσφέρουν "6 βαθμούς ελευθερίας ελέγχου" και ο καθένας να υποστηρίζεται από αναπληρωματικό προωθητήρα, όπως δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της NASA. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πως τουλάχιστον οι 12 από τους 28 προωθητήρες -οι περισσότεροι από τους οποίους είναι ούτως ή άλλως εφεδρικοί- απαιτούνται για μια ασφαλή πτήση ή ενδεχομένως λιγότεροι, εφόσον οι εναπομείναντες ενεργοί προωθητήρες διαθέτουν από έναν εφεδρικό και μπορούν να συνεργαστούν κατά τρόπο που δεν περιορίζει την ελευθερία κινήσεων του Starliner στο διάστημα. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Δημοφιλής ανάρτηση fast8 Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 22 Ιουνίου (επεξεργασμένο) Πραγματικό προϊον Boeing του 21ου αιώνα. Είναι ένα παράδειγμα του πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει μια εταιρεία η οποία έβαλε την επιστήμη και την τεχνολογία σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τους μετόχους. Κάποιοι νόμιζαν πως κοιτώντας και χειραγωγόντας καμπύλες σε λογιστικά φύλλα, μπορούσαν να λειτουργήσουν μια εταιρία η οποία παράγει τεχνολογία και ποιότητα, αλλά δεν είναι έτσι. Ξέρω πως οι αστροναύτες γενικά είναι γενναίοι άνθρωποι, αλλά είμαι σίγουρος πως οι συγκεκριμένοι δεν πρέπει να είναι πολύ ενθουσιασμένοι με την προοπτική να γυρίσουν πίσω με το Starliner. Επεξ/σία 22 Ιουνίου από fast8 31 1
vastegial_74 Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου Μου κάνει εντύπωση που είναι τόσο δύσκολο να αντιμετωπίσουν τεχνικά προβλήματα σε μια απόσταση τόσο κοντά στη Γη. Όταν ακούει ο άλλος που δεν ξέρει διαστημικός σταθμός, φαντάζεται κάτι τύπου deep space 9. Μιλάμε για μια κατασκευή στα όρια του διαστήματος σε μια απόσταση μόλις 400 χιλιομέτρων από τη Γη. Τι θα γίνει δηλαδή σε επανδρωμένες αποστολές στη Σελήνη τα προσεχή έτη ή στον Αρη, αν τυχόν προκύψουν προβλήματα; Αν ζορίζονται στα 400 χιλιόμετρα τι θα γίνει στα 385.000 που χωρίζουν τη Γη με τη Σελήνη ή στα εκατομμύρια χιλιόμετρα που απέχει ο Άρης; 5
PCharon Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου 4 λεπτά πριν, vastegial_74 είπε Τι θα γίνει δηλαδή σε επανδρωμένες αποστολές στη Σελήνη τα προσεχή έτη ή στον Αρη, αν τυχόν προκύψουν προβλήματα; Αν ζορίζονται στα 400 χιλιόμετρα τι θα γίνει στα 385.000 που χωρίζουν τη Γη με τη Σελήνη ή στα εκατομμύρια χιλιόμετρα που απέχει ο Άρης; Θεός σχωρέσ'τα θα γίνει. Κάποιο σούπερμαν δεν έχουμε να μας σώζει, η τεχνολογία μας είναι περίπλοκη κι εύθραυστη, οπότε... μέχρι τότε ας δούμε καμιά ταινία ακόμα. 🤣 3
patentas11 Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου Και αυτοί τώρα πήγανε μέχρι την σελήνη, προσσεληνώθηκαν, έκαναν βόλτες και βγάλανε φωτογραφίες... το απογείωσαν και επέστρεψαν στη γη. Τώρα περισσότερα απο 50 χρόνια μετά δεν μπορούνε να κάνουν ούτε τα μισά;; Καλά... 5 2 3 1 15
Evangelos Anagnostou Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου Όταν προσπάθεις να μην δημιουργηθεί μονοπώλιο αλλά μόνο ένας την παλεύει. Επισης όλα αυτά για μόνιμες βάσεις στο φεγγάρι άρη κτλ, απέχουν τουλάχιστον μισό αιώνα από το να γίνουν πραγματικότητα. Μπορει να μην γίνουν και ποτέ, αν στο ενδιάμεσο αποκτήσουμε πραγματικά αυτόνομες μηχανές. Μόνο τουρίστες και επιστήμονες θα πηγαίνουν στο διάστημα. 2
Aprile Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου Έχει σκάσει στα γέλια ο Elon με το 737 ΜΑΧ του διαστήματος ! Όταν είσαι Deep State company τρως όσα λεφτά θέλεις σε υπερβάσεις κόστους. 1
Le Perv Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου Αναφορά σε κείμενο Η εταιρία έχει δαπανήσει 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια σε υπερβάσεις κόστους, επιπλέον των 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε εξασφαλίσει από τη NASA. Ρε τι μου θυμιζει? Τι μου θυμιζει? 1 1
MikeKata Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου 12 minutes ago, patentas11 said: Και αυτοί τώρα πήγανε μέχρι την σελήνη, προσσεληνώθηκαν, έκαναν βόλτες και βγάλανε φωτογραφίες... το απογείωσαν και επέστρεψαν στη γη. Τώρα περισσότερα απο 50 χρόνια μετά δεν μπορούνε να κάνουν ούτε τα μισά;; Καλά... Μόλις 4ο σχόλιο. Βελτιωνομαστε στο forum, δεν μπορώ να πω. Ναι, τα έκαναν όλα αυτά που είπες. Όπως και η SpaceX έχει κάνει καθημερινότητα τις πτήσεις του Falcon και του Dragon capsule στον ISS. Έχουμε φωτογραφίες, πετρώματα, φωτογραφίες από τα landers από δορυφόρους στη Σελήνη, ένα κάτοπτρο που μπορείς να χτυπήσεις από τη Γη με ένα δυνατό laser, όλη την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για τις αποστολές εκείνες και χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου και χίλια δυο ακόμα. Αλλά, ναι, το "Καλά..." είναι ακράδαντο επιχείρημα, δεν μπορώ να πω... Υ.Γ. "Το ότι ακόμα ανακαλούνται αυτοκίνητα λόγω ελαττωμάτων που ανακαλύπτονται, σημαίνει ότι δεν ξέρουμε να φτιάχνουμε αυτοκίνητα από την εποχή του Henry Ford". Τώρα, με αυτή την αναλογία κατάλαβες τι είπες ή να το εξηγήσω πιο απλά; 13 5 2 2 5
JcD Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου Δεν μπορούν άραγε να επιστρέψουν με κανένα από τα ρώσικα ms21? 1
patentas11 Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, MikeKata είπε Μόλις 4ο σχόλιο. Βελτιωνομαστε στο forum, δεν μπορώ να πω. Ναι, τα έκαναν όλα αυτά που είπες. Όπως και η SpaceX έχει κάνει καθημερινότητα τις πτήσεις του Falcon και του Dragon capsule στον ISS. Έχουμε φωτογραφίες, πετρώματα, φωτογραφίες από τα landers από δορυφόρους στη Σελήνη, ένα κάτοπτρο που μπορείς να χτυπήσεις από τη Γη με ένα δυνατό laser, όλη την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για τις αποστολές εκείνες και χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου και χίλια δυο ακόμα. Αλλά, ναι, το "Καλά..." είναι ακράδαντο επιχείρημα, δεν μπορώ να πω... Υ.Γ. "Το ότι ακόμα ανακαλούνται αυτοκίνητα λόγω ελαττωμάτων που ανακαλύπτονται, σημαίνει ότι δεν ξέρουμε να φτιάχνουμε αυτοκίνητα από την εποχή του Henry Ford". Τώρα, με αυτή την αναλογία κατάλαβες τι είπες ή να το εξηγήσω πιο απλά; Εξήγησε μου πιο απλά γιατί 50 χρόνια πιο μετά δεν έχουνε ξαναπάει. Τώρα απο τεχνολογίες της nasa που υιοθετήθηκαν στον απλό κόσμο χαίρω πολύ. Υ.Γ. Εντωμεταξύ μόνος σου αναφέρεσαι στο τεράστιο άλμα της τεχνολογίας που επιτρέπει εύκολα τις μη επανδρωμένες αποστολές... τόσο τεράστιο που με 1 λεπτό σκέψη πως ήταν η τεχνολογία το 60 και πως τώρα προκαλεί τρόμο. Επεξ/σία 22 Ιουνίου από patentas11 4 2 1 2 3
filip123go Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου 1 hour ago, MikeKata said: όλη την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε για τις αποστολές εκείνες και χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου και χίλια δυο ακόμα. Έχεμ.... Βασικά κάποια από την τεχνολογία, την έχουν χάσει (no joke, look it up) , όπως και τις original "κασέτες" από τις αποστολές. Δεν λέω ότι δεν πήγαν η κάτι τέτοιο, απλά κάποιοι εκεί στη ΝΑΣΑ είναι λίγο απρόσεκτοι και χάνουν πραγματακια που και που.... 2
dj_aggelos Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου 16 minutes ago, patentas11 said: Εξήγησε μου πιο απλά γιατί 50 χρόνια πιο μετά δεν έχουνε ξαναπάει. Τώρα απο τεχνολογίες της nasa που υιοθετήθηκαν στον απλό κόσμο χαίρω πολύ. Υ.Γ. Εντωμεταξύ μόνος σου αναφέρεσαι στο τεράστιο άλμη της τεχνολογίας που επιτρέπει εύκολα τις μη επανδρωμένες αποστολές... τόσο τεράστιο που με 1 λεπτό σκέψη πως ήταν η τεχνολογία το 60 και πως τώρα προκαλεί τρόμο. Δες αυτό και θα σου λυθούν όλες οι απορίες για το αν έχουμε πάει https://www.youtube.com/watch?v=09uL5El_NDw 4 1 2 1
patentas11 Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου 3 λεπτά πριν, dj_aggelos είπε Δες αυτό και θα σου λυθούν όλες οι απορίες για το αν έχουμε πάει https://www.youtube.com/watch?v=09uL5El_NDw Το έχω δει, αλλά και πάλι αυτό είναι μια άποψη. Έχουνε ρίξει το budget αλλά 50 χρόνια μετά δεν κάνουνε ούτε τα μισά. Ξαναλέω... Όσα και να ξόδεψαν τότε σήμερα γίνονται πολύ πιο εύκολα. 18 λεπτά πριν, dj_aggelos είπε Δες αυτό και θα σου λυθούν όλες οι απορίες για το αν έχουμε πάει https://www.youtube.com/watch?v=09uL5El_NDw Για να το ξεκαθαρίσω, υπάρχουν τα Άρτεμις 2 και 3 που τραβάνε αναβολή στην αναβολή. Μεγάλη κουβέντα να αναλύσουμε αν υπάρχει η γνώση, τα μέσα ή η τεχνολογία... 2
kallair Δημοσ. 22 Ιουνίου Δημοσ. 22 Ιουνίου 10 λεπτά πριν, patentas11 είπε Το έχω δει, αλλά και πάλι αυτό είναι μια άποψη. Έχουνε ρίξει το budget αλλά 50 χρόνια μετά δεν κάνουνε ούτε τα μισά. Ξαναλέω... Όσα και να ξόδεψαν τότε σήμερα γίνονται πολύ πιο εύκολα. εμενα παντως περισσοτερο με ανησυχει αυτη η ξαφνικη κουρσα κ μανια για "κατακτηση του διαστηματος και βασεις σε σεληνη κ Αρη" παρα το οτι 50 χρονια μετά δεν κανουν ουτε τα μισα. 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα