Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η εταιρία έχει αρχίσει ήδη να μεταφέρει μέρος της παραγωγής στο Βέλγιο, ενόψει των μέτρων που αναμένεται να λάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιχορηγούμενες από το Πεκίνο εισαγωγές.

Η εταιρία, με έδρα τη Σουηδία, θεωρείται ως η πλέον εκτεθειμένη μεταξύ των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών στα αμφιλεγόμενα σχέδια επιβολής δασμών στα φτηνά ηλεκτρικά οχήματα που κατακλύζουν την Ευρώπη, προερχόμενα από κινεζικά εργοστάσια.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η Volvo, η οποία ανήκει στην κινεζική Geely, εξέταζε το ενδεχόμενο τερματισμού των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής παραγωγής στην Ευρώπη, εφόσον επιβάλλονταν δασμοί. Η μεταφορά της παραγωγής των μοντέλων EX30 και EX90 της Volvo από την Κίνα στο Βέλγιο αναμένεται να ακυρώσει την ανάγκη λήψης ενός τέτοιου μέτρου. Αντίστοιχα, θα μπορούσε να μεταφερθεί στο Βέλγιο η παραγωγή ορισμένων μοντέλων της Volvo που προορίζονται για το Ηνωμένο Βασίλειο. Πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις στην εταιρία υπογράμμιζαν ότι η αναστολή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων κατασκευασμένων στην Κίνα είχε πάψει πλέον να εξετάζεται ως ενδεχόμενο.

Οι πληροφορίες αυτές προέκυψαν τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στο χείλος ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα, που θα μπορούσε να έχει σημαντικές οικονομικές προεκτάσεις για σειρά γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκκίνησε διαδικασία εξέτασης του ενδεχομένου επιβολής δασμών στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, εν μέσω ισχυρισμών ότι οι κατασκευαστές εκεί υπέσκαπταν τη θέση των Δυτικών ανταγωνιστών τους, χάρη στις τεράστιες κρατικές επιχορηγήσεις που λάμβαναν.

Η Κομισιόν ξεκίνησε τη διαδικασία ελέγχου των κρατικών επιχορηγήσεων προς κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τον περασμένο Οκτώβριο. Η διαδικασία αυτή προέκυψε μονομερώς, χωρίς να έχει υποβληθεί καταγγελία από κάποια εταιρία ή βιομηχανία, πράγμα ασυνήθιστο για τα δεδομένα της Ε.Ε.

 Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιντεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχε προειδοποιήσει ότι η Ε.Ε. "κατακλυζόταν" από φτηνά εισαγόμενα οχήματα από την Κίνα, με τις τιμές να διατηρούνται τεχνητά χαμηλές λόγω "τεραστίων κρατικών επιχορηγήσεων". Αναλυτές της HSBC ανέφεραν ότι οι επιχορηγήσεις προσφέρουν στους κατασκευαστές περίπου 30% πλεονέκτημα κόστους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι πρότινος επέβαλε 10% δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα. Οι ΗΠΑ πρόσφατα ανακοίνωσαν σχέδια αύξησης των δασμών που επιβάλουν στις αντίστοιχες εισαγωγές από την Κίνα, από το 25% στο 100%.

Η κίνηση αυτή αποτελεί πηγή ανησυχίας για τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς από την Κίνα, λόγω των μεγάλων εργοστασίων που διαθέτει η χώρα. Η Tesla είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας από την Ε.Ε. στην Κίνα, όμως η Αμερικανική εταιρία έχει αφήσει να εννοηθεί πως θα τερματίσει αυτές τις κινήσεις μέσα στο τρέχον έτος.

Πάντως, αναλυτές εκτιμούν ότι εταιρίες όπως η BYD και η SAIC δεν πρόκειται να επηρεαστούν από τις όποιες μεταβολές στους δασμούς. Ο Γουίλ Ρόμπερτς, επικεφαλής της εταιρίας ερευνών Rho Motion, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ακόμη και δασμοί της τάξης του 30% ενδεχομένως να μην ήταν αρκετοί ώστε να επηρεάσουν τα περιθώρια κέρδους ορισμένων μεγάλων παικτών από την Κίνα.

Παράλληλα, υπάρχει το ενδεχόμενο εμπορικών αντιποίνων από το Πεκίνο. Η HSBC εκτιμά ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συγκεντρώνουν το 20% έως 23% των κερδών τους από την Κίνα. Εντωμεταξύ, η Κίνα διατηρεί απόλυτα κυρίαρχη θέση στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 60%.

Ο Ρόμπερτς εκτιμά ότι "Εφόσον προκληθεί [η Κίνα] η αντίδραση και οι επιπτώσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εμπορικό πόλεμο, που θα ήταν καταστροφικός για μια περιοχή η οποία εξακολουθεί να εξαρτάται καθοριστικά από τις εφοδιαστικές αλυσίδες στις οποίες κυριαρχεί η Κίνα, προκειμένου να επιτύχει τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους της".


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Κάποιος να ενημερώσει την κυβέρνησή μας, εάν δεν πουν τις ίδιες βλακείες που είπαν στον musk to 18 και έφυγε τρέχοντας, μπορεί να φτιαχτεί κάτι και εδώ.

  • Like 2
Δημοσ.

tldr: ολοι οι κατασκευαστες βασιζονται στα μεγαλα κ φτηνα εργαστασια της κινας (child labor κτλ κτλ) για να δημιουργησουν τα προιοντα τους κ η Ευρωπη wants a piece of the pie.

  • Like 1
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, Retromaniac είπε

Έτσι, να αρχίσει να μεταφέρεται σιγά σιγά η παραγωγή εδώ

Εστω η συναρμολογηση αφου τα περισσοτερα τμηματα θα ερχονται και παλι απο την Κινα.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η σύγκριση με την Tesla είναι άκυρη. Το μόνο Volvo σε αυτά τα αυτοκίνητα είναι το σηματάκι, 100% κινέζικη Geely πλατφόρμα, τεχνολογία, μπαταρίες, κτλ. Το εργοστάσιο της Tesla στην Γερμανία δεν συναρμολογεί απλά εξαρτήματα από Κίνα αλλά τα παράγει σε πολύ μεγάλο βαθμό τοπικά από Ευρωπαίους προμηθευτές, και σύντομα θα φτιάχνει και όλες τις μπαταρίες τους (για παραγωγή έως 2εκ αυτοκινήτων).

Η Ευρώπη χρειάζεται να δώσει κίνητρα για εξολοκλήρου τοπική παραγωγή, από την πλατφόρμα μέχρι τις μπαταρίες όπως κάνει η Αμερική.

Επεξ/σία από adastra
  • Like 5
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, nepomuk είπε

Εστω η συναρμολογηση αφου τα περισσοτερα τμηματα θα ερχονται και παλι απο την Κινα.

Και σε αυτό γίνονται προσπάθειες. Μοτέρ χωρίς μαγνήτη και μπαταρίες χωρίς λίθιο, για να σταματήσει η απεξάρτηση από τη Κίνα που και στα δύο έχει το μεγαλύτερο ποσοστό της παγκόσμιας παραγωγής.

 

Επεξ/σία από Retromaniac
  • Like 1
Δημοσ.
36 λεπτά πριν, Retromaniac είπε

Έτσι, να αρχίσει να μεταφέρεται σιγά σιγά η παραγωγή εδώ

Θα μπορούσε να κάνει και η κίνα το ίδιο στο Ευρωπαϊκά προϊόντα τεχνολογίας αλλά μάντεψε... Δεν έχουμε τέτοια προϊόντα.

Η παραγωγή μπορεί να μεταφερθεί εδώ αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν θα δεις ένα 15%+ παραπάνω να φεύγει απ' την τσέπη σου. Η Ευρώπη δεν έχει αντίστοιχα προϊόντα να πουλήσει και όταν χρειαστείς να αγοράσεις θα πληρώσεις είτε τους δασμούς είτε τα ακριβότερο κόστος συντήρησης επιχείρησης στην Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο που οι ίδιες οι γερμανικές εταιρείες έχουν πάει χρόνια τώρα Κίνα και Τουρκία. Δεν είναι η παιδική εργασία ή τα φθηνά εργατικά χέρια μόνο. Είναι ότι στην Ευρώπη σε γενικές γραμμές βλέπουμε τις επιχειρήσεις ως ένα λεφτόδεντρο για να γεμίσουμε τα κρατικά σακιά και οι παροχές του κράτους είναι ένα τίποτα ειδικά σε σχέση με αυτές της Κίνας.

  • Like 2
Δημοσ.

Αν απαντήσει η Κίνα σε αυτό η πρώτη που θα βαρέσει κανόνι είναι η ΒΜW με τέτοια εξάρτηση που έχει από την Κίνα.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, cpc464 said:

Κάποιος να ενημερώσει την κυβέρνησή μας, εάν δεν πουν τις ίδιες βλακείες που είπαν στον musk to 18 και έφυγε τρέχοντας, μπορεί να φτιαχτεί κάτι και εδώ.

Εδώ θα τους ζητήσουν 100% προκαταβολή φόρου επιτηδεύματος πριν καν σκεφτούν να ξεκινήσουν την εταιρία.

Όταν οι άλλοι έτρωγαν βελανίδια εμείς σκοτώναμε δημοκρατικά τον Σωκράτη με κώνειο.
Και όταν οι άλλοι πήγαιναν στο φεγγάρι εμείς φορολογούσαμε ακόμα και τον αέρα.

Επεξ/σία από Diavolos666
  • Like 5
  • Sad 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι για γέλια! Αντί να φτιάξουν κάτι ευρωπαϊκό και φτηνό, πυροβολεί η ΕΕ τα πόδια της. Η Γερμανία για παράδειγμα αυτή την στιγμή έχει τεράστιο εμπορικό πλεόνασμα, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο επειδή η εγχώρια ζήτηση είναι τόσο αδύναμη και το δημόσιο χρέος είναι εντυπωσιακά χαμηλό. Αν υποθέσουμε αυτή τη στιγμή πως όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της γυρίσουν στην Γερμανία και πως η Κίνα "κόψει" δασμούς εξίσου υψηλούς για τα Γερμανικά αυτοκίνητα, η Γερμανία θα βαρέσει κανόνι.

Η Σουηδία είναι σε ακόμη χειρότερη κατάσταση με ύφεση και για φέτος και μάλιστα είναι αμφίβολο αν θα τα καταφέρει να τα γυρίσει το 2025.

Είπαμε, η ΕΕ έχει κορυφαίους τραπεζίτες αλλά για κλάματα πολιτικούς. Όσο είχε χρόνο ν' αντιδράσει δεν έκανε τίποτα. Τώρα, ζήσε Μάη μου...

Επεξ/σία από spectaculator
  • Like 2
Δημοσ.

Να χαρώ εγώ. Αλλά γιατί στο Βέλγιο-Γερμανία-κλπ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΛΛΑΔΑ μήπως δεν είμαστε εδώ Ευρώπη?. Στο κάτω κάτω οι μισθοί εδώ είναι στο 1/3 αυτών των  χωρών γιατί δηλαδή να μας σκάσουν πάλι τη δικαιολογία ότι εκεί δεν γίνεται γιατί.... (κάτι θα βρουν να πουν) 

  • Confused 1
Δημοσ.
19 minutes ago, Aprile said:

Αν απαντήσει η Κίνα σε αυτό η πρώτη που θα βαρέσει κανόνι είναι η ΒΜW με τέτοια εξάρτηση που έχει από την Κίνα.

Γιατί έχουν φτιάξει εργοστάσια στην Κίνα οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές? 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...