Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όπως λέει και ο τίτλος, ο προβληματισμός αφορά φόρτιση μπαταρίας (και πιθανές ιδιαιτερότητες αυτής) σε οχήματα με start-stop. Προσωπικά με ενδιαφέρει ibiza 2017+ αλλά προφανώς θα ισχύουν τα ίδια γενικότερα για τα vag "ξαδερφακια" (polo, κλπ) αν όχι και για άλλα μοντέλα σε άλλες μάρκες της αυτής τεχνολογίας/ηλικίας. 

Λοιπόν τα δεδομένα είναι ότι η μπαταρία έχει ελεγχθεί με tester και δείχνει σε καλή κατάσταση με εξαίρεση τη στάθμη φόρτισης λόγω μικρής χρήσης με μικρομετακινησεις σε αστικό περιβάλλον (σταμάτα/ξεκίνα). 

Δεν προβλέπεται μεγάλη μετακίνηση και το "βγες στον Κηφισό και κόβε βόλτες" δεν προκρίνεται σαν λύση. 

Το όχημα έχει start-stop (και άρα έχει την απαιτούμενη γι αυτό μπαταρία) αλλά είναι απενεργοποιημενο γιατί διαφωνώ (ξέρω ότι υπάρχουν διάφορες "σχολές" αλλά δεν είναι το θέμα του νήματος) 

Τα ερωτήματα τώρα:

1) Οι μπαταρίες αυτών των αυτοκινήτων φορτιζονται/συντηρούνται σωστά με φορτιστές τύπου lidl; (ας μην μείνουμε στην μάρκα την οποία ανέφερα μόνο για να καταλάβουμε ποιον τύπο λέω) 

2) Ενδείκνυται (ή έχει κάποιο μείον) η φόρτιση/συντήρηση να γίνεται με την μπαταρία συνδεδεμένη με το αμαξι ή όχι; 

3) Τέλος σε πιθανή αποσύνδεση της μπαταρίας (για φόρτιση ή για την όποια άλλη εργασία στο αμάξι) έχουμε κάποιο θέμα στα συγκεκριμένα οχήματα (πχ χάσιμο μνήμης/στοιχείων, και ΔΕΝ αναφέρομαι στις μνήμες του ραδιοφώνου 😀); Μήπως θα χρειαστεί το όποιο σεταρισμα/reset σε αντιπροσωπεία/συνεργείο μετά την επανασύνδεση; 

Επεξ/σία από haris_216
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, haris_216 είπε

Όπως λέει και ο τίτλος, ο προβληματισμός αφορά φόρτιση μπαταρίας (και πιθανές ιδιαιτερότητες αυτής) σε οχήματα με start-stop. Προσωπικά με ενδιαφέρει ibiza 2017+ αλλά προφανώς θα ισχύουν τα ίδια γενικότερα για τα vag "ξαδερφακια" (polo, κλπ) αν όχι και για άλλα μοντέλα σε άλλες μάρκες της αυτής τεχνολογίας/ηλικίας. 

Λοιπόν τα δεδομένα είναι ότι η μπαταρία έχει ελεγχθεί με tester και δείχνει σε καλή κατάσταση με εξαίρεση τη στάθμη φόρτισης λόγω μικρής χρήσης με μικρομετακινησεις σε αστικό περιβάλλον (σταμάτα/ξεκίνα). 

Δεν προβλέπεται μεγάλη μετακίνηση και το "βγες στον Κηφισό και κόβε βόλτες" δεν προκρίνεται σαν λύση. 

Το όχημα έχει start-stop (και άρα έχει την απαιτούμενη γι αυτό μπαταρία) αλλά είναι απενεργοποιημενο γιατί διαφωνώ (ξέρω ότι υπάρχουν διάφορες "σχολές" αλλά δεν είναι το θέμα του νήματος) 

Τα ερωτήματα τώρα:

1) Οι μπαταρίες αυτών των αυτοκινήτων φορτιζονται/συντηρούνται σωστά με φορτιστές τύπου lidl; (ας μην μείνουμε στην μάρκα την οποία ανέφερα μόνο για να καταλάβουμε ποιον τύπο λέω) 

2) Ενδείκνυται (ή έχει κάποιο μείον) η φόρτιση/συντήρηση να γίνεται με την μπαταρία συνδεδεμένη με το αμαξι ή όχι; 

3) Τέλος σε πιθανή αποσύνδεση της μπαταρίας (για φόρτιση ή για την όποια άλλη εργασία στο αμάξι) έχουμε κάποιο θέμα στα συγκεκριμένα οχήματα (πχ χάσιμο μνήμης/στοιχείων, και ΔΕΝ αναφέρομαι στις μνήμες του ραδιοφώνου 😀); Μήπως θα χρειαστεί το όποιο σεταρισμα/reset σε αντιπροσωπεία/συνεργείο μετά την επανασύνδεση; 

Θες φορτιστή που να κάνει για  AGM  μπαταρίες,του lidl κάνει .Τον είχα και φόρτιζα την παλιά μπαταρία του αστρα.Μου έπεσε κάτω και καπούτ.Αγορασα έναν απο το eshop https://www.e-shop.gr/fortistis-mpatarias-aytokinitoy-einhell-ce-bc-2-m-1002215-p-TLS.051660 και τον συνδέω όποτε κατεβαίνω Ελλάδα.Το αμάξι κινείται σχεδόν κάθε μέρα,το κάνω απλά για συντήρηση,έχω βάλει καινούργια μπαταρία πλέον . 

Το κάνω πάντα με συνδεδεμένη την μπαταρία,το αμάξι παρκαρει σε γκαραζ κάτω απο το σπίτι.

Ανάλογα το μοντέλο μπορεί να χρειαστεί να θέλει να μάθει τις θέσεις στα παράθυρα ή τον συναγερμό αν αποσυνδέσεις την μπαταρία.Στο άστρα ήθελε να ανεβοκατεβάσεις τα τζάμια και αυτό ήταν (όταν άλλαξα την μπαταρία).

  • Thanks 1
Δημοσ.

πάντως δικό μου αμαξι ειναι με σταρτ ανδ στοπ μπαταρια ειναι 5 χρονών πλέον, κινείται αμάξι μια με δυο φορές την εβδομάδα το start and stop δεν το εχω κλείσει ποτε.......... ακομη ζει η μπαταρια πρακτικά ηδη εχει ξεπεράσει τα  χρονια που σημαινει τον μέσο ορο ζωής της τον εβγαλε
οσο γα φορτιστή οτι και να παρεις κανει δουλειά αρκεί να εχει υποστήριξη για agm μπαταρια

  • Like 1
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, achilles_g_ είπε

Επιπλέον στην αλλαγή μπαταρίας θέλει δήλωση στον εγκέφαλο.

ως "αλλαγή" νοείται η τελείως νέα μπαταρία ή θεωρεί "αλλαγή" ακόμα και την αποσύνδεση και εκ νέου επανασύνδεση της ίδιας/παλιάς;

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, achilles_g_ είπε

Επιπλέον στην αλλαγή μπαταρίας θέλει δήλωση στον εγκέφαλο.

και πάλι ανάλογα το αμάξι.Πχ στο δικό μου αρκεί να το αφήσεις 4 ώρες χωρίς να το πειράξεις καθόλου,σε άλλα αμάξια θέλει να μπεις με διαγνωστικό και να βάλεις τα νούμερα της νεας μπαταρίας.

 

Πολύ σημαντικό όταν φορτίζεις στο αμάξι να βάλεις το καλώδιο του φορτιστή για τον αρνητικό πόλο στο σασί και όχι κατευθείαν στον πόλο της μπαταρίας.Εχουν έναν σένσορα που πρέπει να "μαθαίνει" 'οτι φορτίζεται η μπαταρία.

Δημοσ.
5 hours ago, achilles_g_ said:

Επιπλέον στην αλλαγή μπαταρίας θέλει δήλωση στον εγκέφαλο.

ανάλογα με όχημα πχ στα vag για να δουλέψει σωστά θέλει να μπεις σε διαγνωστικο και να γινει στο δικο μου κουβα μολις αποσυνδεθεί η μπαταρια και μπει ξανά ειτε ιδια είτε άλλη βγάζει μήνυμα στην οθονη learning bat για καμια 30 40 δευτερόλεπτα αν βγαλει οκ τοτε δεν κανεις τπτ αν βγαλει fail θέλει μαμά πρόγραμμα της mitsubishi να ορίσεις τιμές χειροκίνητα, αν δεν βαλεις δεν λειτουργει start and stop δυσλειτουργεί κλιματιστικό δεν λειτουργούν καμια αλλα 10 πραγματα η καθολου η σωστά 

Δημοσ.

Εντελώς επουσιώδες θέμα είναι η μπαταρία. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ασχολείστε μερικοί τόσο πολύ με ένα αναλώσιμο που κοστίζει 70-100-150 άντε 200 ευρώ σε ειδικές περιπτώσεις ακριβών αυτοκινήτων, αγχώνεστε, ψάχνετε φορτιστές, ψάχνετε "βέλτιστες πρακτικές" φόρτισης και χρήσης κλπ. Δεν ασχολούμαι καθόλου, δεν ασχολήθηκα ποτέ, κάνω τη δουλειά μου, το πολύ πολύ αν πρόκειται να το ακινητοποιήσω για 1 ή 2 μήνες βγάζω πόλο και όταν έρθει η ώρα της απλά την αλλάζω. Στα 2-3 χρόνια είναι φυσιολογικό να θέλει αλλαγή ούτως ή άλλως. Τα 2-3 χρόνια θα τα φτάσει ο κόσμος να χαλάσει. Μπορεί να βγάλει και 5 ή 7 χρόνια. Η διαφορά στο κόστος είναι αντί για 20€/χρόνο άντε να μου κοστίσει 50€/χρόνο. Ε και;

 

Δημοσ.
17 λεπτά πριν, theopan είπε

Εντελώς επουσιώδες θέμα είναι η μπαταρία. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ασχολείστε μερικοί τόσο πολύ με ένα αναλώσιμο που κοστίζει 70-100-150 άντε 200 ευρώ σε ειδικές περιπτώσεις ακριβών αυτοκινήτων, αγχώνεστε, ψάχνετε φορτιστές, ψάχνετε "βέλτιστες πρακτικές" φόρτισης και χρήσης κλπ. Δεν ασχολούμαι καθόλου, δεν ασχολήθηκα ποτέ, κάνω τη δουλειά μου, το πολύ πολύ αν πρόκειται να το ακινητοποιήσω για 1 ή 2 μήνες βγάζω πόλο και όταν έρθει η ώρα της απλά την αλλάζω. Στα 2-3 χρόνια είναι φυσιολογικό να θέλει αλλαγή ούτως ή άλλως. Τα 2-3 χρόνια θα τα φτάσει ο κόσμος να χαλάσει. Μπορεί να βγάλει και 5 ή 7 χρόνια. Η διαφορά στο κόστος είναι αντί για 20€/χρόνο άντε να μου κοστίσει 50€/χρόνο. Ε και;

 

Για την απίθανη περίπτωση που δεν τρολαρεις να σου πω ότι κι εγώ στο παλιό το αμάξι (καρμπυρατέρ και όλα τα σχετικά) δεν ζοριζομουν τόσο (όχι πως το είχα χύμα όπως εσύ) καθώς τα αυτοκίνητα ήταν πιο "χοντροπετσα". Έβγαζες την μπαταρία και το μόνο μειονέκτημα ήταν ότι έχανε τις μνήμες του το ραδιόφωνο. Δεν επηρέαζε τα ανύπαρκτα ηλεκτρονικά, οι (μηχανικές) πόρτες/παράθυρα δεν είχαν θέμα και αν "έμενες", 10 μέτρα σπρώξιμο από 2 περαστικούς και όλα ήταν οκ. Άσε που η φόρτιση μια χαρά γινόταν και φορτιστή σε κιτ της smart kit. 

Τώρα, πέρα από την ισοπεδωτική σου λογική του "πόσο έχει μια μπαταρία" υπάρχουν και διάφορα άλλα. Αν πχ χρειάζεται να ξαναδηλωθει η μπαταρία στο σύστημα πρέπει να φύγεις απ τη δουλειά και να πας στο (μη δωρεάν) συνεργείο. Αν λόγω κακού φορτιστή ή διαδικασίας "αρπάξει" η όποια πλακέτα δεν θες να ξέρεις τι θα στοιχίσει. 

Οπότε άσε εμάς τους χαζούς να χάνουμε το χρόνο μας στα "επουσιώδη" του αυτοκινήτου και χρησιμοποίησε το χρόνο σου παραγωγικά (σε φόρουμ) όπως ήδη κάνεις 

Δημοσ.
17 minutes ago, haris_216 said:

Για την απίθανη περίπτωση που δεν τρολαρεις να σου πω ότι κι εγώ στο παλιό το αμάξι (καρμπυρατέρ και όλα τα σχετικά) δεν ζοριζομουν τόσο (όχι πως το είχα χύμα όπως εσύ) καθώς τα αυτοκίνητα ήταν πιο "χοντροπετσα". Έβγαζες την μπαταρία και το μόνο μειονέκτημα ήταν ότι έχανε τις μνήμες του το ραδιόφωνο. Δεν επηρέαζε τα ανύπαρκτα ηλεκτρονικά, οι (μηχανικές) πόρτες/παράθυρα δεν είχαν θέμα και αν "έμενες", 10 μέτρα σπρώξιμο από 2 περαστικούς και όλα ήταν οκ. Άσε που η φόρτιση μια χαρά γινόταν και φορτιστή σε κιτ της smart kit. 

Τώρα, πέρα από την ισοπεδωτική σου λογική του "πόσο έχει μια μπαταρία" υπάρχουν και διάφορα άλλα. Αν πχ χρειάζεται να ξαναδηλωθει η μπαταρία στο σύστημα πρέπει να φύγεις απ τη δουλειά και να πας στο (μη δωρεάν) συνεργείο. Αν λόγω κακού φορτιστή ή διαδικασίας "αρπάξει" η όποια πλακέτα δεν θες να ξέρεις τι θα στοιχίσει. 

Οπότε άσε εμάς τους χαζούς να χάνουμε το χρόνο μας στα "επουσιώδη" του αυτοκινήτου και χρησιμοποίησε το χρόνο σου παραγωγικά (σε φόρουμ) όπως ήδη κάνεις 

κοίτα ενα δίκαιο το εχει αν το όχημα κινείται έστω μια φορά την εβδομάδα και δεν ειναι εξω στον δρομο τοτε βγαζει η μπαταρια πάνω κάτω 5 με6 χρονια
μια agm μπαταρια κάνει +/- 120 ευρώ

120/6 20
20 ευρω το χρόνο......... για 20 ευρώ το χρόνο πιστεύω δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς.......... (εξαιρούνται περιπτώσεις όπου όχημα πολύ συχνά ειναι για μήνες ακινητοποιημένο η το εχεις εξω στον δρομο που σημαίνει χειμώνα πέφτει πολύ κρύο μέσα σαν συνέπεια μπαταρια μπορει να παραδώσει πνεύμα πολυ ευκολα

Δημοσ.
Μόλις τώρα, Black Demis είπε

κοίτα ενα δίκαιο το εχει αν το όχημα κινείται έστω μια φορά την εβδομάδα και δεν ειναι εξω στον δρομο τοτε βγαζει η μπαταρια πάνω κάτω 5 με6 χρονια
μια agm μπαταρια κάνει +/- 120 ευρώ

120/6 20
20 ευρω το χρόνο......... για 20 ευρώ το χρόνο πιστεύω δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς.......... (εξαιρούνται περιπτώσεις όπου όχημα πολύ συχνά ειναι για μήνες ακινητοποιημένο η το εχεις εξω στον δρομο που σημαίνει χειμώνα πέφτει πολύ κρύο μέσα σαν συνέπεια μπαταρια μπορει να παραδώσει πνεύμα πολυ ευκολα

Φίλε μου δεν ασχολείσαι (εγώ τουλάχιστον) για το οικονομικό. Ή τουλάχιστον όχι μόνο για αυτό. Αλλά για να είσαι οκ με το αμάξι και να μην σε "αφήσει" σε ώρα και στιγμή που δεν θα ήθελες. Πχ οι περσινές ιστορίες με τις κακοκαιρίες (Αττική οδός και λοιπές φάσεις είναι ένα παράδειγμα) θα έβγαζαν άχρηστη με τις χαμηλές θερμοκρασίες μια κακοφορτισμένη μπαταρία. Και ίσως αν έχεις και την οικογένειά σου μέσα να μην το βλέπεις τόσο διασκεδαστικό ή adventurous. 

Τέλος πάντων, νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι το ερώτημα του νήματος αφορούσε το καθαρά τεχνικό σκέλος και τις διαδικασίες, όσων ξέρουν (και θέλουν να το μοιραστούν) και όχι την προσωπική στάση ζωής του καθενός μας. 

Δημοσ.
5 minutes ago, haris_216 said:

Φίλε μου δεν ασχολείσαι (εγώ τουλάχιστον) για το οικονομικό. Ή τουλάχιστον όχι μόνο για αυτό. Αλλά για να είσαι οκ με το αμάξι και να μην σε "αφήσει" σε ώρα και στιγμή που δεν θα ήθελες. Πχ οι περσινές ιστορίες με τις κακοκαιρίες (Αττική οδός και λοιπές φάσεις είναι ένα παράδειγμα) θα έβγαζαν άχρηστη με τις χαμηλές θερμοκρασίες μια κακοφορτισμένη μπαταρία. Και ίσως αν έχεις και την οικογένειά σου μέσα να μην το βλέπεις τόσο διασκεδαστικό ή adventurous. 

Τέλος πάντων, νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι το ερώτημα του νήματος αφορούσε το καθαρά τεχνικό σκέλος και τις διαδικασίες, όσων ξέρουν (και θέλουν να το μοιραστούν) και όχι την προσωπική στάση ζωής του καθενός μας. 

για αυτο και τόνισα εξαιρούνται αμαξια που παρκάρουν έξω εκεί δυστιχος θέλει ασχολία, σε ολες της άλλες περιπτώσεις προληπτική αλλαγη στα 5 χρονια και εχει μια λιγότερη ασχολία

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Black Demis είπε

για αυτο και τόνισα εξαιρούνται αμαξια που παρκάρουν έξω εκεί δυστιχος θέλει ασχολία, σε ολες της άλλες περιπτώσεις προληπτική αλλαγη στα 5 χρονια και εχει μια λιγότερη ασχολία

Αν διάβασες την αρχική περιγραφή μου μιλάω για όχημα που αυτό τον καιρό έχει πολύ λίγη χρήση (πολύ μικρές αστικές διαδρομές μονοψηφιων χιλιομέτρων την ημέρα, με σταμάτα-ξεκινά, και περιόδους χωρίς καθόλου χρήση) και κατά συνέπεια αν υπολογίσεις την μη επαρκή φόρτιση κατά την κίνηση και την εκφορτιση που έτσι κι αλλιώς υπάρχει κατά την ακινησία καταλήγουμε ότι το σενάριο που περιγράφεις για απλή προληπτική αλλαγή στην 5ετια απλά δεν με καλύπτει (δεν φτάνουμε εκεί). Θα χρειαστεί έτσι κι αλλιώς προληπτική φόρτιση κάποιες φορές μέσα στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας 

Δημοσ.
9 minutes ago, haris_216 said:

Αν διάβασες την αρχική περιγραφή μου μιλάω για όχημα που αυτό τον καιρό έχει πολύ λίγη χρήση (πολύ μικρές αστικές διαδρομές μονοψηφιων χιλιομέτρων την ημέρα, με σταμάτα-ξεκινά, και περιόδους χωρίς καθόλου χρήση) και κατά συνέπεια αν υπολογίσεις την μη επαρκή φόρτιση κατά την κίνηση και την εκφορτιση που έτσι κι αλλιώς υπάρχει κατά την ακινησία καταλήγουμε ότι το σενάριο που περιγράφεις για απλή προληπτική αλλαγή στην 5ετια απλά δεν με καλύπτει (δεν φτάνουμε εκεί). Θα χρειαστεί έτσι κι αλλιώς προληπτική φόρτιση κάποιες φορές μέσα στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας 

τοτε ανανγαστικα θα τρως την ταλαιπορια φόρτισης (ελπιζω να εχεις γκαραζ παντος αλλιος θα πεσει πολυυυυυυ κλαμμα)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, haris_216 είπε

Για την απίθανη περίπτωση που δεν τρολαρεις να σου πω ότι κι εγώ στο παλιό το αμάξι (καρμπυρατέρ και όλα τα σχετικά) δεν ζοριζομουν τόσο (όχι πως το είχα χύμα όπως εσύ) καθώς τα αυτοκίνητα ήταν πιο "χοντροπετσα". Έβγαζες την μπαταρία και το μόνο μειονέκτημα ήταν ότι έχανε τις μνήμες του το ραδιόφωνο. Δεν επηρέαζε τα ανύπαρκτα ηλεκτρονικά, οι (μηχανικές) πόρτες/παράθυρα δεν είχαν θέμα και αν "έμενες", 10 μέτρα σπρώξιμο από 2 περαστικούς και όλα ήταν οκ. Άσε που η φόρτιση μια χαρά γινόταν και φορτιστή σε κιτ της smart kit. 

Τώρα, πέρα από την ισοπεδωτική σου λογική του "πόσο έχει μια μπαταρία" υπάρχουν και διάφορα άλλα. Αν πχ χρειάζεται να ξαναδηλωθει η μπαταρία στο σύστημα πρέπει να φύγεις απ τη δουλειά και να πας στο (μη δωρεάν) συνεργείο. Αν λόγω κακού φορτιστή ή διαδικασίας "αρπάξει" η όποια πλακέτα δεν θες να ξέρεις τι θα στοιχίσει. 

Οπότε άσε εμάς τους χαζούς να χάνουμε το χρόνο μας στα "επουσιώδη" του αυτοκινήτου και χρησιμοποίησε το χρόνο σου παραγωγικά (σε φόρουμ) όπως ήδη κάνεις 

"Διάνα" έπεσες "Haris_216" ! Στην "απίθανη" περίπτωση ακριβώς. ΚΑΘΟΛΟΥ δεν τρολάρω. Ούτε ηλεκτρονικά επηρεάζονται ούτε πορτοπαράθυρα. Στα περισσότερα αυτοκίνητα τουλάχιστον. Μάλιστα συνίσταται η αποσύνδεση της μπαταρίας ακόμα και στα εγχειρίδια. Και όχι δεν μιλάω για παλιά αυτοκίνητα μα καρμπιρατέρ αλλά για μοντέλα του 2020. Δήλωση μπαταρίας με διαγνωστικό χρειάζονται τέλος λιγότερα από όσα νομίζετε και σε αυτά ούτως ή άλλως δεν  επιτρέπεται η φόρτιση και μάλιστα με φορτιστές της πλάκας από τα Lidl. Κάποια Audi και BMW. Και όχι, δεν είναι καν όλες οι μπαταρίες σε start/stop υλοποιήσεις AGM. Πολλές είναι EFB. Δαπάνησα λίγο ακόμα από τον χρόνο μου γιατί είναι κρίμα να μένουν ανακρίβειες και γενικεύσεις αναπάντητες.

Γενικά τα forum είναι για να ανταλλάσσονται απόψεις. Και οι ενδιαφερόμενοι αποφασίζουν -ανάλογα πόσο κοστίζει ο χρόνος τους- ποιά θα ακολουθήσουν. Όχι για να κρίνει ο ένας αν δαπανάται ο χρόνος του άλλου "ορθά" για την παράθεση των απόψεων.

Υ.Γ. Ό,τι μα ό,τι και να κάνεις η μπαταρία θα σε αφήσει συνήθως σε "ακατάλληλη" στιγμή. Δεν προειδοποιεί ποτέ επαρκώς. Εκτός κι αν την αλλάζεις προληπτικά κάθε 2 ή 3 χρόνια όπως κάνουν μερικοί που γνωρίζω.

Επεξ/σία από theopan

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...