Προς το περιεχόμενο

Λάδια, εξέλιξη, προδιαγραφές, αναλύσεις, χαρακτηριστικά, μύθοι και αλήθειες


megapaixtaras

Προτεινόμενες αναρτήσεις

20 λεπτά πριν, megapaixtaras είπε

τριτος μυθος.αυτο με τις ανοχες και τις αλλαγες με τα ιξωδη δεν ισχυει,οι ανοχες μεγαλωνουν οτι και να κανεις λογω παλαιοτητας και οχι λογω εναλλαγης ιξωδους.μπορεις αφοβα να γυρισεις απο 40ρι σε 30ρι ξανα γιατι αν θυμηθεις το κειμενο ο βαθμος δεν εχει καμμια σχεση ,αυτο που  οριζει το ιξωδες ειναι το hths.κανονικα τα λαδια απο εξω θα επρεπε να αναγραφουν την εγκριση .π.χ  porshe Α40 και το  HTHS και οχι τον βαθμο/βαρος δλδ 5-40 κ.λπ.

Δεν ειναι μονο το HTHS αυτο που καθοριζει το λαδι που θα βαλουμε. Αμα ηταν ετσι δεν θα μας ενοιαζαν τα υπολοιπα παρα μονο το  HTHS. Οπως επισης στα φθαρμενα μοτερ βαζουμε λιγο πιο χοντρο λαδι , γιατι αυτο καλυπτει καπως την φθορα και την επιβραδινει να επεκταθει κι αλλο 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 278
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, kaykis27 είπε

Ωραίο το θέμα, προσωπικά έχω ψάξει αρκετά για να βρω καλό λάδι(κοιτώντας και συγκρίνοντας κυρίως τα χαρακτηριστικά τους).. αν μπορείς να μας πεις και για τα 100% συνθετικά , τα full συνθετικά και τα  συνθετικής τεχνολογίας, γιατί εκεί γίνεται πανηγύρι (και πιστεύω κοροϊδεύουν αρκετά τον κόσμο).

πού καλη ερωτηση!ειναι μεγαλο θεμα. κοιτα συνθετικα λεγονται ολα μετα την διαμαχη της castrol  με την mobil  οταν την κερδισε η πρωτη.αμεσως μετα αλλαξε η αγορα και η ονομασια συνθετικο.αυτην την στιγμη υπαρχουν 2 μεθδοι παραγωγης:

hydrocrack ημισυνθετικα

και αυτα που παραγονται απο μεθοδο συνθεσης απο πολυμερη και αλλα συνθετικα στοιχεια ,ΡΑΟ,esters  και συνδυασμος αυτων απο το μηδεν

τα αληθινα συνθετικα ειναι τα δευτερα,τετοια ειναι π.χ redline,amsoil,hpl,motul 300v  και καποια αλλα που ειναι λιγα.

τα περισοτερα ειναι της πρωτης κατηγοριας δλδ. hydrocrack,ειναι αυτα που βρισκουμε ευρεια και φθηνοτερα.καποια απο αυτα εχουν μεσα πολυ απο την πρωτη κατηγορια αλλα σε ολη την ευρωπη θα τα δεις σαν συνθετικα στην ετικετα να αναγραφονται ενω στην πληρη ενοια της λεξης δεν ειναι.το αν ειναι η' οχι μπορεις να το τσεκαρεις μονο σε γερμανικα σαιτ.και αυτο γιατι σε αντιθεση με ολη την ευρωπη στην γερμανια υπαρχει νομος που αν ενα λαδι αναγραφει οτι ειναι συνθετικο και ειναι θα ονομαζεται και αναλογα,νομιζω θα λεγεται fullsynthese ενω αν δεν ειναι synthese technology.

δεν ηθελα να σε μπερδεψω μα κατηγορια 3 και 4 οπως συνηθιζεται γιατι εχω δαιβασει οτι μπλεκονται αυτα μερικες φορες.

παντως τα ημισυνθετικα οπως ονομαζονται τα hydrocrack  ειναι τοσο καλ πλεον φτιαγμενα που δνε εχουν να ζηλεψουν σε τιποτα απο τα πληρη συνθετικα,οποτε μην μπαινεις στον κοπο να ασχοληθεις.αν αλλαζεις καθε 6-10.000 μια χαρα ειναι.τα πληρη συνθετικα μεταξυ 2-3 ακομα ωφελειων απλως  αντεχουν για περισοτερα χιλιομετρα σε ιδιες συνθηκες με τα αλλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

38 λεπτά πριν, megapaixtaras είπε
39 λεπτά πριν, megapaixtaras είπε

το ξεπλυμα η' πλυση οπως γραφω,εγω δεν το εγκρινω.ομως το ποσταρα,ειναι πληροφορια ενος εγκυρου μηχανικου,γιατι αν ειναι να ειναι να κανετε το γνωστο flush να το κανετε με λαδι και οχι χρησιμοποιωντας τα προσθετα,καποια απο τα οποια περιεχουν επικυνδυνα χημικα που κανουν κακο στις ανοχες και τα πολυμερη.

 

Σ αυτο συμφωνω, Το flush δεν κανει καλο. Καλυτερα να καθαρισει το μοτερ σιγα σιγα με τα καθαριστικα των λαδιων 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, atheatos είπε

Οπως έγραψα προηγουμένως , μοτερ με φθορά συνεχίζει να δουλεύει με 5-30 άσχετα αν εχει κατανάλωση . Προτιμουσα να καίω λάδια , παρά να κάψω τον κινητήρα. Κάποιοι καλή ώρα,  κανουν το αντίθετο . Προτιμούν να κάψουν τον κινητήρα παρά  λάδια….

πολυ σωστη αποψη,αυτο κανω τωρα που εχω τετοιο προβλημα,πιο νωρις αλλαγη αλλα το ιδιο ιξωδες.

33 λεπτά πριν, 2MM είπε

Εγραψες οτι οταν αλλαζουμε τυπο ή μαρκα λαδιου , να κανουμε μια γρηγορη αλλαγη και μια 2η μετα για να φυγει ολο το παλιο λαδι . Αυτο ισχυει γιατι δεν ειναι ολα τα λαδια αναμιξιμα . Τωρα αυτο το διαβασες στο φορουμ με τα λαδια αλλά δεν συμφωνεις ? Σε άλλα συμφωνεις και σε άλλα οχι ? 

παλι δεν ερμηνευσες καλα τα λογια μου.ισως να φταιω και εγω  αν το εγραψα πολυπλοκα,οταν κανεις μια αλλαγη λαδιων με μια νεα μαρκα ,με ιδιο η' διαφορετικο ιξωδες η΄την ιδια μαρκα αλλα αλλο ιξωδες μην βγαλεις συμπερασμα απο την πρωτη αλαλγη.και πεις αυτο δνε ηταν καλο και ξαναλλαξεις παλι μαρκα η' ιξωδες.οταν ερθει η ωρα της αλλαγης λαδιου,σερωις λαδιου ξαναβαλε αυτο που εβαλες πριν για 2η φορα για να βγαλεις συμπερασμα.

αν λες κατι αλλο μεσα απο κειμενο δειξε μου το αποσπασμα σε παρκαλω για να καταλαβω.αν ειναι αυτο που ειπα τοτε σου εδωσα την απαντηση και ελπιζω να καταλαβες.

 

υ,γ μην εισαι επιθετικος,εγω δεν κανω κωλοτουμπες και εσυ πρεπει να ξερεις τι λες.αν ενοεις το πλυσιμο το εβαλα γιατι καποιοι το θελουν αλλα ξεχωρισα την θεση μου μεσα στο κειμενο και ειπα οτι ειναι μυθος.απλως αν γινει να γινει με σωστο τροπο.συμφωνω με ενα πλυσιμο μονο στην περιπτωση που υπαρχει προβλημα και θεουμε να ξεμπυκωσει απο πισω,να ξεχαρμανιασει στο πλαισο επιδιορθωσης βλαβης.οχι για να ξεπλυνουμε κινητηρα.

31 λεπτά πριν, NT1G είπε

Η Opel σε κινητήρες μεταξύ το 2015-2019 έλεγε 5W-30 και μετά κάτι έγινε και το άλλαξε σε 0W-20. Τι έγινε εκεί; Δεν σε διάβασε; Θέλει να σπάσουν οι κινητήρες για να πάρει ο κόσμος καινούργια αμάξια;

καλα περιμενα τετοιες αντιδρασεις.ετσι ειναι οταν σου ανατρεπουν αιωνες κακων συνηθειων και πεποιθησεων.αν η οπελ εγαλε νεους κινητηρες που δουλευουν με ευρος πιο μικρο και εσυ δνε το πηρες χαμπαρι.σε καμμια περιπτωση ομως καμμια βιομηχανια σωστη δεν δινει εναν κινητηρα με ευρος 0-30 πιο ψιλο εως 5-40 πιο χοντρο και μετα να σου λεει βαλε 0-20.

ψαξου λιγο και μην πετας σκορπια.

Επεξ/σία από megapaixtaras
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 7/6/2024 στις 1:21 ΠΜ, megapaixtaras είπε

"πλυση" κινητηρα.
Μην παει το μυαλο σας σε ειδικα χημικα (απορυπαντικα) που καθαριζουν τη λασπη κτλ. Ολα τα συγχρονα λιπαντικα, σε μικροτερο ή μεγαλυτερο βαθμο εχουν απορυπαντικα στοιχεια μεσα στη συσταση τους τα οποια καθαριζουν τον κινητηρα. Οποτε αν καποιος θελει να αλλαξει ιξωδες/μαρκα λιπαντικου, ο γνωστος τροπος ειναι γνωστος...
Ο σωστος τροπος ειναι ο εξης:
Αδειαζετε το λιπαντικο, κρατωντας ομως το φιλτρο λαδιου.
Γεμιζετε στο 50% το καρτερ (γινεται μια χαρα και με το 1/4 αλλα επειδη σε λιγοτερη ποσοτητα θα "ξεπιασει" η αντλια λαδιου για αυτο λεω το fool proof value 50%) και δουλευετε το κινητηρα σας για 10 λεπτα στο ρελαντι σε ισια επιφανεια.
Μετα αδειαζετε το λιπαντικο και βαζετε καινουργιο φιλτρο λαδιου.
(Υποψιν πως αν γινεται παντα να "γεμιζετε" με φρεσκο λαδι το φιλτρο λαδιου, ποτέ αδειο)
Βαζετε καινουργιο φιλτρο, το καινουργιο σας λιπαντικο και μετα απο 1000 χλμ ή ενα μηνα (οτι ερθει πρωτο) κανετε ακομα μια (τυποποιημενη) αλλαγη λαδιου/φιλτρου.
Και απο εκεινο το σημειο και επειτα ειναι ενταξει το συστημα λιπανσης.

Aυτο εγραψες στο αρχικο κειμενο . Μετα ειπες οτι δεν χρειαζεται αυτο . Τελικα χρειαζεται ή δεν χρειαζεται ??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, 2MM είπε

Δεν ειναι μονο το HTHS αυτο που καθοριζει το λαδι που θα βαλουμε. Αμα ηταν ετσι δεν θα μας ενοιαζαν τα υπολοιπα παρα μονο το  HTHS. Οπως επισης στα φθαρμενα μοτερ βαζουμε λιγο πιο χοντρο λαδι , γιατι αυτο καλυπτει καπως την φθορα και την επιβραδινει να επεκταθει κι αλλο 

την  εκγριση που εχεις για να επιλεγεις λαδι,την καθοριζει πρωτα απο ολα αυτο το στοιχειο,ειπα οτι δεν  ειναι το μοναδικο αλλα ειναι το πιο σημαντικο.

για τα υπολοιπα αν δεν με πιστευεις δικαιωμα σου.εγω παντως διαφωνω μαζι σου και το εξηγησα με επιχειρηματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, megapaixtaras είπε

την  εκγριση που εχεις για να επιλεγεις λαδι,την καθοριζει πρωτα απο ολα αυτο το στοιχειο,ειπα οτι δεν  ειναι το μοναδικο αλλα ειναι το πιο σημαντικο.

για τα υπολοιπα αν δεν με πιστευεις δικαιωμα σου.εγω παντως διαφωνω μαζι σου και το εξηγησα με επιχειρηματα.

Ποια επιχειρηματα που τα εχεις κανει αχταρμα ολα. Και σε ενοχλει που διαφωνουμε μαζι σου . Η ημιμαθεια ειναι χειροτερη της αμαθειας. Νομιζεις οτι απο ενα φορουμ θα γινεις επιστημονας των λιπαντικων . Κακως ασχοληθηκα , Μιλα μονος σου  και υποστηριξε αυτα που νομιζεις οτι ξερεις . Και μην μου πεις να σου εξηγησω  ποιο ειναι το σωστο . Αν η επιστημη των λιπαντικων γραφονταν σε μια σελιδα θα ηταν ολοι επιστημονες 

αντε καλη συνεχεια 

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, 2MM είπε

Aυτο εγραψες στο αρχικο κειμενο . Μετα ειπες οτι δεν χρειαζεται αυτο . Τελικα χρειαζεται ή δεν χρειαζεται ??

Αναφορά σε κείμενο

Ολα τα συγχρονα λιπαντικα, σε μικροτερο ή μεγαλυτερο βαθμο εχουν απορυπαντικα στοιχεια μεσα στη συσταση τους τα οποια καθαριζουν τον κινητηρα. Οποτε αν καποιος θελει να αλλαξει ιξωδες/μαρκα λιπαντικου, ο γνωστος τροπος ειναι γνωστος...

επρεπε να προσθεσω '' οποτε αν καποιος θελει σωνει και καλα να κανει πλυση κινητηρα για να αλλαξει ιξωδες...ο γνωστος τροπος ειναι αυτος..''

θεωρησα οτι δνε επρεπε να το τονισω γιατι

 πιο πριν ειπα ''οσον αφορα το flush engine ..FLUSH καθε φορα που αλλαζιυμε μαρκα και γενικα αλλο ιξωδες,δεν χρειαζεται.και κυριως  δεν χρειαζεται σε νεαρα μοτερ.επεμβαινουμε στην χημεια του λαδιου και την ισοροπια των προσθετων γιατι αυτα τα FLUSH εχουν δυνατα καθαριστικα και διαλυτες.  γενικα δεν θα μπορεις να βγαζουμε σωστα συμπερασματα για τις μαρκες που δοκιμαζουμε ουτε θα εχουμε σωστες αναλυσεις ,πειραζουμε  την χημεια των λαδιων.επισης  παντα να βαζουμε τα ιδια λαδια 2 φορες,την πρωτη μπορει να εχουν κρατησει τα προσθετα υπολλειματα απο τα προηγουμενα λαδια η' στην περιπτωση που   χρησιμοποιουμε φλασ,τα καθαριστικα πουμειωνουν την χημεια .το λαδι κανει ολη την δουλεια και εχει μεσα οτι χρειαζεσαι ,οπως και καθαριστικα .''

 εγω δεν κανω ποτε .αν ομως θελεις να κανεις καντο ετσι.

Μόλις τώρα, 2MM είπε

Ποια επιχειρηματα που τα εχεις κανει αχταρμα ολα. Και σε ενοχλει που διαφωνουμε μαζι σου . Η ημιμαθεια ειναι χειροτερη της αμαθειας. Νομιζεις οτι απο ενα φορουμ θα γινεις επιστημονας των λιπαντικων . Κακως ασχοληθηκα , Μιλα μονος σου  και υποστηριξε αυτα που νομιζεις οτι ξερεις . Και μην μου πεις να σου εξηγησω  ποιο ειναι το σωστο . Αν η επιστημη των λιπαντικων γραφονταν σε μια σελιδα θα ηταν ολοι επιστημονες 

αντε καλη συνεχεια 

δεν με ενοχλησε που διαφωνεις.αλλα οτι διαστρεβλωνεις τα λεγομενα μου.δεν φταιω εγω που δεν καταλαβαινεις ειναι δικο σου θεμα .αντι να με ευχαριστεις που καθομαι και γραφω τα ισοπεδωνεις ολα και με προσβαλεις.

μαλλον εγω κακως ασχοληθηκα,δεν σε ηξερα,τωρα σε εμαθα και δεν εντυπωσιαστηκα και πολυ.

τελικα  doom εχει πολλους και σε αλλα τοπικ 😉. χαλασες και το θεμα..

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, megapaixtaras είπε

επρεπε να προσθεσω '' οποτε αν καποιος θελει σωνει και καλα να κανει πλυση κινητηρα για να αλλαξει ιξωδες...ο γνωστος τροπος ειναι αυτος..''

θεωρησα οτι δνε επρεπε να το τονισω γιατι

 πιο πριν ειπα ''οσον αφορα το flush engine ..FLUSH καθε φορα που αλλαζιυμε μαρκα και γενικα αλλο ιξωδες,δεν χρειαζεται.και κυριως  δεν χρειαζεται σε νεαρα μοτερ.επεμβαινουμε στην χημεια του λαδιου και την ισοροπια των προσθετων γιατι αυτα τα FLUSH εχουν δυνατα καθαριστικα και διαλυτες.  γενικα δεν θα μπορεις να βγαζουμε σωστα συμπερασματα για τις μαρκες που δοκιμαζουμε ουτε θα εχουμε σωστες αναλυσεις ,πειραζουμε  την χημεια των λαδιων.επισης  παντα να βαζουμε τα ιδια λαδια 2 φορες,την πρωτη μπορει να εχουν κρατησει τα προσθετα υπολλειματα απο τα προηγουμενα λαδια η' στην περιπτωση που   χρησιμοποιουμε φλασ,τα καθαριστικα πουμειωνουν την χημεια .το λαδι κανει ολη την δουλεια και εχει μεσα οτι χρειαζεσαι ,οπως και καθαριστικα .''

 εγω δεν κανω ποτε .αν ομως θελεις να κανεις καντο ετσι.

δεν με ενοχλησε που διαφωνεις.αλλα οτι διαστρεβλωνεις τα λεγομενα μου.δεν φταιω εγω που δεν καταλαβαινεις ειναι δικο σου θεμα .αντι να με ευχαριστεις που καθομαι και γραφω τα ισοπεδωνεις ολα και με προσβαλεις.

μαλλον εγω κακως ασχοληθηκα,δεν σε ηξερα,τωρα σε εμαθα και δεν εντυπωσιαστηκα και πολυ.

τελικα  doom εχει πολλους και σε αλλα τοπικ 😉. χαλασες και το θεμα..

 

Μονος σου ειπες οτι επρεπε να το γραψεις αλλιως. Κατα τα άλλα εγω δεν καταλαβαινω. Οτι πεις μαστορα . Μαλλον επιστημονα απο το bitog . Αντε δεν σε ξαναενοχλω. Ζητω συγνωμη που χαλασα το παραμυθι 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, megapaixtaras είπε

πού καλη ερωτηση!ειναι μεγαλο θεμα. κοιτα συνθετικα λεγονται ολα μετα την διαμαχη της castrol  με την mobil  οταν την κερδισε η πρωτη.αμεσως μετα αλλαξε η αγορα και η ονομασια συνθετικο.αυτην την στιγμη υπαρχουν 2 μεθδοι παραγωγης:

hydrocrack ημισυνθετικα

και αυτα που παραγονται απο μεθοδο συνθεσης απο πολυμερη και αλλα συνθετικα στοιχεια ,ΡΑΟ,esters  και συνδυασμος αυτων απο το μηδεν

τα αληθινα συνθετικα ειναι τα δευτερα,τετοια ειναι π.χ redline,amsoil,hpl,motul 300v  και καποια αλλα που ειναι λιγα.

τα περισοτερα ειναι της πρωτης κατηγοριας δλδ. hydrocrack,ειναι αυτα που βρισκουμε ευρεια και φθηνοτερα.καποια απο αυτα εχουν μεσα πολυ απο την πρωτη κατηγορια αλλα σε ολη την ευρωπη θα τα δεις σαν συνθετικα στην ετικετα να αναγραφονται ενω στην πληρη ενοια της λεξης δεν ειναι.το αν ειναι η' οχι μπορεις να το τσεκαρεις μονο σε γερμανικα σαιτ.και αυτο γιατι σε αντιθεση με ολη την ευρωπη στην γερμανια υπαρχει νομος που αν ενα λαδι αναγραφει οτι ειναι συνθετικο και ειναι θα ονομαζεται και αναλογα,νομιζω θα λεγεται fullsynthese ενω αν δεν ειναι synthese technology.

δεν ηθελα να σε μπερδεψω μα κατηγορια 3 και 4 οπως συνηθιζεται γιατι εχω δαιβασει οτι μπλεκονται αυτα μερικες φορες.

παντως τα ημισυνθετικα οπως ονομαζονται τα hydrocrack  ειναι τοσο καλ πλεον φτιαγμενα που δνε εχουν να ζηλεψουν σε τιποτα απο τα πληρη συνθετικα,οποτε μην μπαινεις στον κοπο να ασχοληθεις.αν αλλαζεις καθε 6-10.000 μια χαρα ειναι.τα πληρη συνθετικα μεταξυ 2-3 ακομα ωφελειων απλως  αντεχουν για περισοτερα χιλιομετρα σε ιδιες συνθηκες με τα αλλα.

Έτσι είναι ,
Το αν αναγνωρίζεται ως πλήρη συνθετικο ή όχι είναι θέμα νομοθεσίας.
Ορίστε ένα δημοφιλές λιπαντικό που ενώ στην Γερμανία είναι “συνθετικής τεχνολογίας” (ας πούμε ημισυνθετικο)

mobil1.jpg.f0223816de99e77bca9eb9bff5e2da23.jpg

 

, το ίδιο ακριβώς λιπαντικό στην Ελλάδα θεωρείται full συνθετικό.

mobil1_full.jpg.93cd682fa7898a2535cc6d37cc022265.jpg

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, NT1G είπε

Η Opel σε κινητήρες μεταξύ το 2015-2019 έλεγε 5W-30 και μετά κάτι έγινε και το άλλαξε σε 0W-20. Τι έγινε εκεί; Δεν σε διάβασε; Θέλει να σπάσουν οι κινητήρες για να πάρει ο κόσμος καινούργια αμάξια;

Όπως έγραψα προηγουμένως, αν ήταν  μόνο στο χέρι τους , να ζητάνε οι κατασκευαστές σύγχρονων κινητήρων 0-20 για λάδι θα το κάναν. Αλλά πρέπει να φτιαχτούν αυτά τα λάδια πρώτα από τις εταιρείες μαζικά, να αλλάξουν τα manual στα service τους, να αλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα κτλ. Αυτό τώρα είναι εφικτό πια και θα δεις ότι σχεδόν όλοι το γυρνάνε σε 0-20. Γιατί πέρα από την λίπανση των μερών του κινητήρα, το λάδι, εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς με υδραυλικές βαλβίδες και υδραυλικά ωστηρια καθώς και άλλα που έχουν να κάνουν με τον έλεγχο του κινητήρα.  Ξεχάστε τα πρωτόγονα 40 άρια και 50αρια λάδια.... Αυτά είναι παρελθόν. 

Ο κινητήρας πρέπει να έχει την σωστή πίεση και θερμοκρασία λαδιού άμεσα. Με το που γυρνάς την μίζα. Η παραμικρή φθορά θα τον καταστρέψει τελείως. 

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι κατασκευαστές δεν έχουν στόχο να κρατήσουμε το αυτοκίνητο τους για 20 χρόνια , αυτό που θέλουν είναι το στείλουμε για ανακύκλωση πολύ νωρίτερα.
Τα ερωτήματα που αφορούν ειδικά τη λίπανση ενός αυτοκίνητου συνεχίζουν να αιωρούνται....
Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι δεν συμμερίζομαι την λογική του να πηγαίνω αυστηρά by the book.
Αν ακολουθούσαμε αυστηρά το by the book θα κάναμε τα εξής:
Θα αλλάζαμε μπουζί κάθε 60K Κμ !!!
Θα αλλάζαμε λάδια κάθε 30Κ Κμ !!!
Θα αλλάζαμε βαλβολινη κιβωτίου κάθε ... ποτέ !
Παρόλα αυτά AN θέλετε να πάμε by the book , ας το κάνουμε.....

Διαβάζοντας το βιβλίο του κατασκευαστή για το  polo 1.0tsi 115ps βλέπω τα εξής:
Για σταθερό service (του τύπου κάθε 15Κ κμ ή ανά έτος , οποίο έρθει πρώτο) , ότι κάνει ο μέσος άνθρωπος δηλαδή, η οδηγία της vw είναι: vw502 και ....τίποτα άλλο !

VW_POLO_OILspec_1.jpg.ab37baeebfa4eb865732350b126e8c83.jpg


Αρκεί δηλαδή να φύγει από την εξίσωση το (ψευτο)περιβαλλοντολογικό αφήγημα της (κάθε) VW για να μεταμορφωθεί ο ίδιος ακριβώς κινητήρας των δήθεν “μικρών ανοχών” που δήθεν απαιτούσε vw508 (0w-20) σε ένα κανονικό κινητήρα προδιαγραφής vw502 που απαντάται (ευτυχώς) σε μια μεγάλη γκάμα από ιξώδη όπως 0W-30 , 0W-40 , 5W-40 , 10W-40 και άλλα.

Συνοψίζοντας αυτό που θέλω να πω είναι ότι η πολιτική χρήσης του 0W-20 , 0W-16 κάθε 30.000 km υπαγορεύθηκε από το μάρκετινγκ για την (μικρή) οικονομία στα καύσιμα και για την μείωση του κόστους συντήρησης (ελκυστικό για το leasing)  μέχρι τα 150.000 km και μετά ανακύκλωση λόγω ασύμφορης επισκευής της αναπόφευκτης φθοράς.

Και μετά ξανά εισροή χρημάτων στις τσέπες τους αγοράζοντας νέο αυτοκίνητο.

26 λεπτά πριν, atheatos είπε

Όπως έγραψα προηγουμένως, αν ήταν  μόνο στο χέρι τους , να ζητάνε οι κατασκευαστές σύγχρονων κινητήρων 0-20 για λάδι θα το κάναν. Αλλά πρέπει να φτιαχτούν αυτά τα λάδια πρώτα από τις εταιρείες μαζικά, να αλλάξουν τα manual στα service τους, να αλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα κτλ. Αυτό τώρα είναι εφικτό πια και θα δεις ότι σχεδόν όλοι το γυρνάνε σε 0-20.

Το έκαναν ήδη αυτό εδώ και καποια χρόνια αλλά “έφαγαν ξύλο” οι αντιπροσωπείες οπότε υπαναχώρησαν σιωπηλά- φανερά και επέστρεψαν στην σιγουριά του 5W-30

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

57 λεπτά πριν, atheatos είπε

Όπως έγραψα προηγουμένως, αν ήταν  μόνο στο χέρι τους , να ζητάνε οι κατασκευαστές σύγχρονων κινητήρων 0-20 για λάδι θα το κάναν. Αλλά πρέπει να φτιαχτούν αυτά τα λάδια πρώτα από τις εταιρείες μαζικά, να αλλάξουν τα manual στα service τους, να αλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα κτλ. Αυτό τώρα είναι εφικτό πια και θα δεις ότι σχεδόν όλοι το γυρνάνε σε 0-20. Γιατί πέρα από την λίπανση των μερών του κινητήρα, το λάδι, εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς με υδραυλικές βαλβίδες και υδραυλικά ωστηρια καθώς και άλλα που έχουν να κάνουν με τον έλεγχο του κινητήρα.  Ξεχάστε τα πρωτόγονα 40 άρια και 50αρια λάδια.... Αυτά είναι παρελθόν. 

Ο κινητήρας πρέπει να έχει την σωστή πίεση και θερμοκρασία λαδιού άμεσα. Με το που γυρνάς την μίζα. Η παραμικρή φθορά θα τον καταστρέψει τελείως. 

Η Opel σε μια σειρά κινητήρων από το 2015-2019 έδινε τα κλασσικά νούμερα λαδιού 0/5-30/40.

Μέσα σε αυτό τον καιρό άλλαξε τις προδιαγραφές 2 φορές.

Μετά το 2020 είπε ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ 2015-2019, αυτούς που πριν έλεγε 5/30, από δω και πέρα 0W-20.

Δηλαδή το έκανε αυτό γιατί παλιότερα δεν υπήρχε το 0W-20;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, NT1G είπε

Η Opel σε μια σειρά κινητήρων από το 2015-2019 έδινε τα κλασσικά νούμερα λαδιού 0/5-30/40.

Μέσα σε αυτό τον καιρό άλλαξε τις προδιαγραφές 2 φορές.

Μετά το 2020 είπε ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ 2015-2019, αυτούς που πριν έλεγε 5/30, από δω και πέρα 0W-20.

Δηλαδή το έκανε αυτό γιατί παλιότερα δεν υπήρχε το 0W-20;

Μπορεί να μην υπήρχε το 0-20 με τις προδιαγραφές που ήθελε η Opel. Δεν θα πω ότι ήθελε να ξεστοκαρει πρώτα τα 5-30 που μπορεί να είχε απόθεμα στα συνεργεία της, αλλά ναι δεν είναι τόσο εύκολο να αλλάξει η εφοδιαστική αλυσίδα από το standard.

Ξαναγράφω, γιατί κάποιοι δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι οι κινητήρες δεν είναι όπως παλιά, το λάδι δεν έχει πια μόνο σκοπό την λίπανση. Οι κινητήρες είναι πιο περίπλοκοι, με συστήματα ελέγχου όπου το λάδι παίζει σημαντικό ρόλο. Πχ. αλλάζει θέση του εκκεντροφόρου στις βαλβίδες, κάνει δουλειά υδραυλικού μέσου και όχι μόνο λιπαντικού. 

Φυσικά αυτοί οι πολύπλοκοι κινητήρες θα χαλάσουν πιο εύκολα, όχι γιατί το λάδι είναι 0-20 ,αλλά γιατί δεν έχουν δοκιμαστεί αρκετά ώστε να είναι ανθεκτικοί. Δεν είπαν βάλτε 0-20 για να χαλάνε πιο γρήγορα... έλεος....το 0-20 είναι απαραίτητο βάση σχεδίασης κινητήρα ,που αν είναι προβληματική, ούτε το 0-30 ,0-40 τον σώζει. Ίσα ίσα που πολλοί από αυτούς τους κινητήρες καταστράφηκαν γιατί κάποιος έξυπνος έβαλε 0-40, μια φορά ,γιατί είναι γκαζιαρης και κάνει ζέστη στην Ελλάδα....έλεος.

1 ώρα πριν, geopro είπε

Συνοψίζοντας αυτό που θέλω να πω είναι ότι η πολιτική χρήσης του 0W-20 , 0W-16 κάθε 30.000 km υπαγορεύθηκε από το μάρκετινγκ για την (μικρή) οικονομία στα καύσιμα και για την μείωση του κόστους συντήρησης (ελκυστικό για το leasing)  μέχρι τα 150.000 km και μετά ανακύκλωση λόγω

Βρήκες και εσύ εταιρεία να υποστηρίξεις το δικό σου συνομοσιολογικο αφήγημα ,μάρκετινγκ και αναλώσιμα αυτοκίνητα (έλεος) . Σοβαρά την VW που βγάζει κινητήρες και συστήματα που μικρή αντοχή στο χρόνο έχουν? Σοβαρά τώρα?

Κορεατικά και γιαπωνέζικα δουλεύουν απροβληματιστα εκατοντάδες χιλιόμετρα με 0-20 , άντε 5-30(το πολύ) αλλά ναι το 0-20 φταίει που χαλάνε τα VW και όχι η μάπα σχεδίαση του κινητήρα...και όχι μόνο.

Επεξ/σία από atheatos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, atheatos είπε

Όπως έγραψα προηγουμένως, αν ήταν  μόνο στο χέρι τους , να ζητάνε οι κατασκευαστές σύγχρονων κινητήρων 0-20 για λάδι θα το κάναν. Αλλά πρέπει να φτιαχτούν αυτά τα λάδια πρώτα από τις εταιρείες μαζικά, να αλλάξουν τα manual στα service τους, να αλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα κτλ. Αυτό τώρα είναι εφικτό πια και θα δεις ότι σχεδόν όλοι το γυρνάνε σε 0-20. Γιατί πέρα από την λίπανση των μερών του κινητήρα, το λάδι, εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς με υδραυλικές βαλβίδες και υδραυλικά ωστηρια καθώς και άλλα που έχουν να κάνουν με τον έλεγχο του κινητήρα.  Ξεχάστε τα πρωτόγονα 40 άρια και 50αρια λάδια.... Αυτά είναι παρελθόν. 

Ο κινητήρας πρέπει να έχει την σωστή πίεση και θερμοκρασία λαδιού άμεσα. Με το που γυρνάς την μίζα. Η παραμικρή φθορά θα τον καταστρέψει τελείως. 

διαφωνω οπως γραφω και στο κειμενο,δεν ειναι καθολου παρελθον,γιατι:

α) οι ανοχες ειναι ιδιες,αυτα λαδια δεν φτιαχτηκαν για τιποτα αλλο παρα για οικονομια καυσιμου και ολα αυτα που λεει ο φιλος geopro πιο κατω αναλυτικα και εξαιρετικα.ειναι μια οδηγια απο τον οργανισμο CAFE Corporate Average Fuel Economy https://www.nhtsa.gov/laws-regulations/corporate-average-fuel-economy. και WLTP (World Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). https://el.wikipedia.org/wiki/WLTP

b)οι περισοτεροι οδηγοι μετα την εγγυηση ξαναβαζουν αυτα τα ιξωδη που ηξεραν,30-40.θα σου δωσω ενα κειμενο που εγραψα στα αγγλικα γιατι πρωτον βαριεμαι να το ξαναγραφω στα ελληνικα και δευτερον  τα εχει πει σχεδον ολα ο φιλος πιο κατω εν περιληψη.

ειναι για εναν τυπο αγγλο που του ειπαν να χρησιμοποιησει πιο ψιλο λαδι,το προτεινομενο αλλαειχε οπως και πολλοι αλλοι τις αμφιβολιες του.

thin oils, efficiency oils for new engines... Different markets have different recommendations. Initially, that engine in Europe was recommended for BMW Longlife LL04, thenLL17FE, now BMW Longlife-17 FE+ and moving to LL19FE and LL22FE.-12 FE. reason is CAFE and WLTP. Tuned B58 are running 15W50 and 5W50 on tracks in many instances.

Recommendation BMW gives, is based on specific markets, emission requirements, gas quality, competitive OCI to other manufacturers.

So you can run higher HTHS ,or in your knowledge ,higher grade oils with no fear.
Higher HTHS gives more safety, more stability in oils film and perfomance. Manufacturers when choosing low HTHS oils, and with that improving efficiency, calculate majority of drivers ,groceries ,short trips,kids to school,road to work etc. and whether low HTHS will cause premature wear for that majority. But, if majority is the one expected to use vehicle hard, then you get approvals like Porsche C30,C40 or VW511.00,mb 229.5. much more higher hths or grade if you prefer ,though sometimes a lower grade oil has more hths than a higher grade.castrol you mention is a brand that used to do this in its oils even though is not the most transparent blender for hths info.others give that info always in their tech sheet,like motul,mobil,..That tells you that there is no substitute for HTHS. 
Generally, higher HTHS oils pack more Zinc etc.better protection . not that thin oils dont supply protection but with lower hths this work is given to additives , different additives .the thing with additives is that you dont know how long they will last in thin oils.
addpack becomes more important as the HTHS is reduced. The 20 and sub-20 grade oils the addpack is extremely important because the HTHS is so low than a metal damage can happen anytime.
that is why experts always advise drivers running thinner economy oils meaning FE oils, not LL04 or LL01 , to change their oils more often.

engine is designed to run a LL04 oil but bcs, of environmental and emissions system compliance they are forced to conform with organisations and suggest a thinner oil. when BMW TIS was accessible for free you could confirm this.

εκανα επισης ενα edit στο αρχικο κειμενο  και προσθεσα το thinner vs thick οπου εξηγω αυτο που λανθασμενα αναφερεις .ριξε σε παρακαλω μια ματια.και  οποιος ενδιαφερεται.

4 ώρες πριν, NT1G είπε

Η Opel σε μια σειρά κινητήρων από το 2015-2019 έδινε τα κλασσικά νούμερα λαδιού 0/5-30/40.

Μέσα σε αυτό τον καιρό άλλαξε τις προδιαγραφές 2 φορές.

Μετά το 2020 είπε ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ 2015-2019, αυτούς που πριν έλεγε 5/30, από δω και πέρα 0W-20.

Δηλαδή το έκανε αυτό γιατί παλιότερα δεν υπήρχε το 0W-20;

σου εξηγει γιατι τους αλλαξε πιο κατω ο φιλος geopro και πιο πανω εγω.μετα μπορεις να πιστευεις την οπελ αν θες, εμεις που ασχολουμαστε με vw και  bmw παντως δεν τους πιστεψαμε.ειχε πλακα το καλοκαιρι οταν ημουν στην αντιπροσωπεια για μια ερωτηση και ηρθε ενα παληκαρι με MX5 BMW που του ειχαν πει να βαζει 0-20 και φυσικα αισθνθηκε μια ανασφαλεια και ρωτουσε μηπως μπορει να βαλει 0-30 η' 5-30.ο τεχνικος ,να τον κανει,ειχε την οδηγια να πει αυτο που λεει η εταιρεια,0-20 ειναι το σωστο.του ειπα εγω μετα βαλε οτι θες απο τα 2 επομενα και ειπε θα βαλω 5-30 λογω ζεστης.εγω του εξηγησα οτι καλα κανει αλλα οχι λογω ζεστης,τον σωστο λογο για προστασια κινητηρα.

τωρα θα μου πεις γινομαστε σαν τους παλιους που ορκιζονταν στο 10-40 και εμεις τους λεγαμε το 5-30 ειναι πιο νεο -συνγχρονο λαδι ,εχει κανει βηματα μπροστα η επιστημη.ομως δεν ειναι το ιδιο.γιατι εκεινα τα λαδια δεν ηταν συνθετικα οπως τα 30-40 μετα.τωρα εχουμε να κανουμε με 20 συνθετικο και 30-40 ιδια συνθετικα,οποτε ειναι συγκρισιμα.

4 ώρες πριν, atheatos είπε

Μπορεί να μην υπήρχε το 0-20 με τις προδιαγραφές που ήθελε η Opel. Δεν θα πω ότι ήθελε να ξεστοκαρει πρώτα τα 5-30 που μπορεί να είχε απόθεμα στα συνεργεία της, αλλά ναι δεν είναι τόσο εύκολο να αλλάξει η εφοδιαστική αλυσίδα από το standard.

Ξαναγράφω, γιατί κάποιοι δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι οι κινητήρες δεν είναι όπως παλιά, το λάδι δεν έχει πια μόνο σκοπό την λίπανση. Οι κινητήρες είναι πιο περίπλοκοι, με συστήματα ελέγχου όπου το λάδι παίζει σημαντικό ρόλο. Πχ. αλλάζει θέση του εκκεντροφόρου στις βαλβίδες, κάνει δουλειά υδραυλικού μέσου και όχι μόνο λιπαντικού. 

Φυσικά αυτοί οι πολύπλοκοι κινητήρες θα χαλάσουν πιο εύκολα, όχι γιατί το λάδι είναι 0-20 ,αλλά γιατί δεν έχουν δοκιμαστεί αρκετά ώστε να είναι ανθεκτικοί.

Δεν είπαν βάλτε 0-20 για να χαλάνε πιο γρήγορα... έλεος....το 0-20 είναι απαραίτητο βάση σχεδίασης κινητήρα ,που αν είναι προβληματική, ούτε το 0-30 ,0-40 τον σώζει. Ίσα ίσα που πολλοί από αυτούς τους κινητήρες καταστράφηκαν γιατί κάποιος έξυπνος έβαλε 0-40, μια φορά ,γιατί είναι γκαζιαρης και κάνει ζέστη στην Ελλάδα....έλεος.

ο κινητηρας θα χαλασει γιατι πλεον ειναι περιορισμενης ζωης ,θελουν να χαλανε οι βιομηχανιες για να αγοραζεις νεο.πανε οι εποχες που πουλουσαν αυτοκινητα γιατι διαφημιζαν οτι κρατανε χρονια.τοτε εβγαζαν μοντελλο ανα 10 και βαλε χρονια.τωρα καθε 3 γινεται φεισλιφτ και καθε 7 νεο.αν εχετε παει σε συνεργειο,οποιοδηποτε,που να εχει πολυ δουλεια,δεν υπαρχει περιπτωση να μην δειτε παραπανω απο ενα κινητηρες να κανουν ρεκτιφιε.αυτο κατι λεει και δνε φταιει ο τυπος λαδιου αλλα η ποιοτητα των κινητηρων που ειναι ολοι ανακυκλωσιμοι και οι χαζοοδηγιες για αραια 25.000 χιλ. και βαλε για αλλαγη λαδιων και αλλων αναλωσιμων.

για τον σχεδιασμο και ανοχες δες το εντιτ που εκανα στο κειμενο thinner vs thick,ειχα ξεχασει να το αναφερω αλλα βλεπω οτι εχει ζητηση.τα εξηγει ολα.

Επεξ/σία από megapaixtaras
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...