Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, geopro είπε

Η όλη κατάσταση είναι αντιφατική από μόνη της.

Γιατί η ίδια η αντιπροσωπεία (η οποία έχει και την ευθύνη της τήρησης των όρων εγγύησης) να επιμένει για 0W-20 ?

Μήπως θεωρεί το 0W-8 ακατάλληλο για την ελληνική πραγματικότητα ;

Το manual ναι μεν προτείνει 0W-8 αλλά γιατί δεν εξαιρεί και το 5W-30 ? 

Ζούμε σε ένα πολύπλοκο κόσμο. Η μακροζωία του κινητήρα δεν είναι ψηλά στην λίστα των προτεραιοτήτων. Ψηλά στην λίστα βρίσκονται πλέον οι χαμηλοί ρύποι και η οικονομία καυσίμων.

πολυ σωστα.τερμα η προστασια απο φθορα,βαλτε ψιλα λαδια για να κανετε οικονομια καυσιμου και οσο παει ο κινητηρας σας.εξαλου δεν πρεπει να κρατατε χρονια το αυτοκινητο σας ,πρεπει να μας τα χωσετε ξανα για καινουριο,εμεις γιατι βγαζουμε πλεον νεα μοντελλα καθε 5 χρονια? αν δεν μπορειτε παρτε leasing για πεντε χρονια,το χρημα να πεφτει.

7 ώρες πριν, atheatos είπε

Και καλά έκανες . Το ιξώδες που συνιστά ο κατασκευαστής είναι το σωστό.  Ειδικά στα γιαπωνέζικα . Τώρα το αν είναι ακριβό το λαδι είναι σχετικό.  Εκτός και αν εννοείς το ότι  πλήρωσες έξτρα.

αυτα που λες ειναι αντιφατικα.με προλαβε ο geopro βεβαια.η αντιπροσωπεια λεει 0-20 για τον οποιοδηποτε λογο.συνεχεια επικαλεισαι οτι η εταιρεια ξερει και ο κατασκευαστης.μα η αντιπροσωπεια ειναι ο εκφραστης της κατασκευαστριας,εκει πας για εγγυηση.πως γινεται να ακυρωνεις την επισημη αντιπροσωπεια που ειναι ο εκφραστης των οδηγιων της κατασκευαστριας? 

η επισημη αντιπροσωπεια στην ελλαδα λεει 0-20.αυτη δινει την εγγυηση στον πελατη.αρα πρεπει να βαλει 0-20.ξερεις εσυ αν για καποιο λογο,κλιμα η' χρηση στην ελλαδα αποφασισε να πει να βαζουν το 0-20? δεν γινεται οποτε μας συμφερει να επικαλουμαστε την αντιπροσωπεια

7 ώρες πριν, atheatos είπε

Όπως έγραψα και προηγουμένως κάποιες προδιαγραφες καλύπτονται μόνο από λαδια 0-16 και κάτω. Έχει να κάνει κυρίως με τις εκπομπές ρύπων και του συστήματος διαχειρίσεις των βαλβίδων egr και εισαγωγής. Ένα λάδι εκτός προδιαγραφών μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα σε καταλύτη,  φθορά βαλβίδων και αυξημένη κατανάλωση. Πιστεύω ότι και με 0-16 θα είσαι απόλυτα ασφαλής. Με 0-20 δεν μπορώ να σου εγγυηθώ.

μα το 0-20 και το 5-30 οπως ειδες ειναι εντος προδιαγραφων.αν υπηρχε,ΑΝ ,καποιο προβλημα και πηγαινε νομικα ,το γραφει μεσα  στο μανιουαλ και ειναι καλλυμενος.πως του λες οτι ειναι εκτος προδιαγραφων?δεν διαβασες το μανιουαλ που παρεθεσα? ολοι το διαβασαμε.γιατι τον τρομοκρατεις?

γιατι να μην ειναι ασφαλης με το 0-20 ,αφου το γραφει στο μανιουαλ και το δινει η επισημη αντιπροσωπεια? ξερεις καλυτερα εσυ απο την επισημη?  δεν χρειαζεται να εγγυηθεις εσυ,η επισημη δεν ειπες οτι ειναι υπευθυνη? η κατασκευαστρια εγγυαται μεσα απο τις οδηγιες και την επισημη αντιπροσωπεια στην ελλαδα και εσυ του λες να αν την ακουσει θα χασει την δικια σου εμπιστοσυνη εγγυησης? η δικη σου εγγυηση ειναι μεγαλυτερη και πιο ισχυρη απο της αντιπροσωπειας?

και πες μου λιγο τι ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ  εχει το 0-16 με το 0-20? εχει κατι το τοσο διαφορετικο? η διαφορα στο ''παχος'' τους στο κινηματικο ιξωδες τους στου; 100 βαθμους ειναι 7.6 με 7.9 και στο hths ειναι 2.3 με 2.6

https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-0w16

https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-esp-x2-0w-20

σιγα τις διαφορες και του λες οτι θα παθει ζημια αν βαλει το 20αρι? η μονη διαφορα τους δεν ειναι οτι θα παθει ζημια ,ειναι οτι το 16αρι ειναι λαδι για περισοτερη οικονομια.το γραφει και στο μανιουαλ ''βελτιστη επιλογη για οικονομια καυσιμου'' δεν λεει οτι αν δεν το βαλετε θα παθει ζημια ο κινητηρας σας.και πιο κατω λεει οτι μπορειτε να βαλετε και 0-20 και 5-30 οχι οτι αν τα βαλετε θα παθει ζημια ο κινητηρας σας.να ξερουμε οτι διαβαζουμε τα ιδια πραγματα.

οι κατασκευαστες οταν δινουν οδηγιες για λαδια λαμβανουν σαν κριτηριο τον μεσο οδηγο και την ηπια εκμεταλευση/χρηση του αυτοκινητου.δλδ. οδηγηση ηπια,ψωνια,παιδια στο σχολειο,μεσα στην πολη ,χαμηλες ταχυτητες σε ταξιδι κλ.π γιαυτο δινουν μια γκαμα ιξωδους αλλα προτεινουν παντα αυτο που εκεινοι νομιζουν οτι ανταποκρινεται καλυτερα σαυτην την οδηγια.παντα ομως δινουν επιλογες για να διαλεξεις εσυ.

5 ώρες πριν, andreas-d είπε

inbound8893330106007462542.jpg.30db5cb7e5334ef2a5a30e5383b25557.jpgΕμένα στην αντιπροσωπεία της toyota προάστια Φρανκφούρτης, 

0w20 λάδια έβαλαν και αναγράφονται και στο τιμολόγιο, ενώ το manual λέει 0w16, βέβαια το θεώρησα πταίσμα..

Στο επόμενο σέρβις θα το διευκρινίσω καλύτερα..

φιλε ανδρεα ,οπως στις περισοτερες κατασκευαστριες τα μανιουαλ ειναι μπερδεμενα και σε αφηνουν εσενα να ξεμπλεξεις.την πρωτη και την τριτη παραγραφο απο αυτα που γραφουν την καταλαβαινω.την δευτερη ας μην την σχολιασω,ειναι βλακεια.επιβεβαιωνει αυτο που λεμε ,να μην πανε εναντια στην οδηγια που εχουν για οικονομια καυσιμου=μαρκετινγκ πωλησεων .αφου το χρησιμοποιεις μονο σε ταξιδια και μαλιστα σε υψηλες θερμοκρασιες ,βαλε 5-30 να εισαι σιγουρος λογω υψηλοτερου hths 3.5 και προστατευεις το κινητηρα σου καλυτερα.αν τωρα θελεις να πας στα 0 εγω θα προτιμουσα το 0-20 .οπως ηδη κανεις.

Επεξ/σία από megapaixtaras
  • Like 3
Δημοσ.
4 ώρες πριν, megapaixtaras είπε

πολυ σωστα.τερμα η προστασια απο φθορα,βαλτε ψιλα λαδια για να κανετε οικονομια καυσιμου και οσο παει ο κινητηρας σας.εξαλου δεν πρεπει να κρατατε χρονια το αυτοκινητο σας ,πρεπει να μας τα χωσετε ξανα για καινουριο,εμεις γιατι βγαζουμε πλεον νεα μοντελλα καθε 5 χρονια? αν δεν μπορειτε παρτε leasing για πεντε χρονια,το χρημα να πεφτει.

αυτα που λες ειναι αντιφατικα.με προλαβε ο geopro βεβαια.η αντιπροσωπεια λεει 0-20 για τον οποιοδηποτε λογο.συνεχεια επικαλεισαι οτι η εταιρεια ξερει και ο κατασκευαστης.μα η αντιπροσωπεια ειναι ο εκφραστης της κατασκευαστριας,εκει πας για εγγυηση.πως γινεται να ακυρωνεις την επισημη αντιπροσωπεια που ειναι ο εκφραστης των οδηγιων της κατασκευαστριας? 

η επισημη αντιπροσωπεια στην ελλαδα λεει 0-20.αυτη δινει την εγγυηση στον πελατη.αρα πρεπει να βαλει 0-20.ξερεις εσυ αν για καποιο λογο,κλιμα η' χρηση στην ελλαδα αποφασισε να πει να βαζουν το 0-20? δεν γινεται οποτε μας συμφερει να επικαλουμαστε την αντιπροσωπεια

μα το 0-20 και το 5-30 οπως ειδες ειναι εντος προδιαγραφων.αν υπηρχε,ΑΝ ,καποιο προβλημα και πηγαινε νομικα ,το γραφει μεσα  στο μανιουαλ και ειναι καλλυμενος.πως του λες οτι ειναι εκτος προδιαγραφων?δεν διαβασες το μανιουαλ που παρεθεσα? ολοι το διαβασαμε.γιατι τον τρομοκρατεις?

γιατι να μην ειναι ασφαλης με το 0-20 ,αφου το γραφει στο μανιουαλ και το δινει η επισημη αντιπροσωπεια? ξερεις καλυτερα εσυ απο την επισημη?  δεν χρειαζεται να εγγυηθεις εσυ,η επισημη δεν ειπες οτι ειναι υπευθυνη? η κατασκευαστρια εγγυαται μεσα απο τις οδηγιες και την επισημη αντιπροσωπεια στην ελλαδα και εσυ του λες να αν την ακουσει θα χασει την δικια σου εμπιστοσυνη εγγυησης? η δικη σου εγγυηση ειναι μεγαλυτερη και πιο ισχυρη απο της αντιπροσωπειας?

και πες μου λιγο τι ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ  εχει το 0-16 με το 0-20? εχει κατι το τοσο διαφορετικο? η διαφορα στο ''παχος'' τους στο κινηματικο ιξωδες τους στου; 100 βαθμους ειναι 7.6 με 7.9 και στο hths ειναι 2.3 με 2.6

https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-0w16

https://www.mobil.com/en/lubricants/for-personal-vehicles/our-products/products/mobil-1-esp-x2-0w-20

σιγα τις διαφορες και του λες οτι θα παθει ζημια αν βαλει το 20αρι? η μονη διαφορα τους δεν ειναι οτι θα παθει ζημια ,ειναι οτι το 16αρι ειναι λαδι για περισοτερη οικονομια.το γραφει και στο μανιουαλ ''βελτιστη επιλογη για οικονομια καυσιμου'' δεν λεει οτι αν δεν το βαλετε θα παθει ζημια ο κινητηρας σας.και πιο κατω λεει οτι μπορειτε να βαλετε και 0-20 και 5-30 οχι οτι αν τα βαλετε θα παθει ζημια ο κινητηρας σας.να ξερουμε οτι διαβαζουμε τα ιδια πραγματα.

οι κατασκευαστες οταν δινουν οδηγιες για λαδια λαμβανουν σαν κριτηριο τον μεσο οδηγο και την ηπια εκμεταλευση/χρηση του αυτοκινητου.δλδ. οδηγηση ηπια,ψωνια,παιδια στο σχολειο,μεσα στην πολη ,χαμηλες ταχυτητες σε ταξιδι κλ.π γιαυτο δινουν μια γκαμα ιξωδους αλλα προτεινουν παντα αυτο που εκεινοι νομιζουν οτι ανταποκρινεται καλυτερα σαυτην την οδηγια.παντα ομως δινουν επιλογες για να διαλεξεις εσυ.

φιλε ανδρεα ,οπως στις περισοτερες κατασκευαστριες τα μανιουαλ ειναι μπερδεμενα και σε αφηνουν εσενα να ξεμπλεξεις.την πρωτη και την τριτη παραγραφο απο αυτα που γραφουν την καταλαβαινω.την δευτερη ας μην την σχολιασω,ειναι βλακεια.επιβεβαιωνει αυτο που λεμε ,να μην πανε εναντια στην οδηγια που εχουν για οικονομια καυσιμου=μαρκετινγκ πωλησεων .αφου το χρησιμοποιεις μονο σε ταξιδια και μαλιστα σε υψηλες θερμοκρασιες ,βαλε 5-30 να εισαι σιγουρος λογω υψηλοτερου hths 3.5 και προστατευεις το κινητηρα σου καλυτερα.αν τωρα θελεις να πας στα 0 εγω θα προτιμουσα το 0-20 .οπως ηδη κανεις.

 Όπως έγραψα προηγουμένως δεν υπάρχει λαδι 0-20 που να καλύπτει την προδιαγραφή ilsac GF 6B.Ολα είναι από 0-16 και κάτω. Η προδιαγραφή για σένα είναι αδιάφορη από ότι κατάλαβα γιατί ασχολησε μόνο με ευρωπαϊκά.  Αλλά ο όλος υπόλοιπος κόσμος σε Ασία και Αμερική,  την χρησιμοποιεί ως μπούσουλα. 

Μπορεί να μπει λαδι 0-20 και 5-30 αλλά από την στιγμή που δεν καλύπτουν την παραπάνω προδιαγραφή εγώ προσωπικά δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα.  Δεν τρομοκρατώ κανένα . Απλά λέω τα στοιχεία. 

Εικάζω οτι οι διαφορές στην σύνθεση του 0-16 με 0-20 ειναι τέτοιες ώστε το 0-16 να δημιουργεί λιγότερα κατάλοιπα. Που σημαίνει λιγότερη φθορά σε καταλύτες,  αισθητήρες και εξανθρακωματα σε βαλβίδες. 

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι απόψεις εσένα και του geopro ειναι διαφορετικές και κολλημένες σε μια παλαιότερη ιδεολογία.  Είναι σίγουρο ότι θα ανακαλέσετε στο μέλλον μιας και βαδίζουμε προς πλήρη ενσωμάτωση των σύγχρονων λαδιων .  

  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, atheatos είπε

 Όπως έγραψα προηγουμένως δεν υπάρχει λαδι 0-20 που να καλύπτει την προδιαγραφή ilsac GF 6B.Ολα είναι από 0-16 και κάτω. Η προδιαγραφή για σένα είναι αδιάφορη από ότι κατάλαβα γιατί ασχολησε μόνο με ευρωπαϊκά.  Αλλά ο όλος υπόλοιπος κόσμος σε Ασία και Αμερική,  την χρησιμοποιεί ως μπούσουλα. 

και καλα κανω γιατι αν ηξερες καλα απο προδιαγραφες η' διαβαζες αυτα που παραθετω απο εξειδικευμενα site, θα ηξερες οτι οι μονες προδιαγραφες που αναγνωριζουν ,ενδιαφερουν και σεβονται και ακολουθουν σε ολο τον κοσμο ειναι αυτες του ευρωπαικου  acea γιατι ειναι οι πιο αυστηρες.αρα κανεις λαθος και ο μονος που ειναι αναχρονιστικος εδω εισαι εσυ και καποιοι αλλοι που εχετε κολλησει και δεν λετε να μπειτε να ψαξετε οτι καποια πραγματα που μαθατε ειναι λαθος.γνωση σημαινει επιμορφωση και διευρυνση.

1 ώρα πριν, atheatos είπε

Μπορεί να μπει λαδι 0-20 και 5-30 αλλά από την στιγμή που δεν καλύπτουν την παραπάνω προδιαγραφή εγώ προσωπικά δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα.  Δεν τρομοκρατώ κανένα . Απλά λέω τα στοιχεία. 

παλι το ιδιο λες,μπαινεις πανω απο την κατασκευαστρια και την αντιπροσωπεια ξανα.εφοσον εισαι στην ευρωπη ακολουθεις τα ευρωπαικα στανταρ ,οδηγιες,προδιαγραφες συμφωνα με τον acea και αυτες λενε 0-20 και 5-30.εκτος αν θελεις να πεις οτι εισαι πανω απο αυτους και αυτοι δεν ξερουν,εισαι δλδ. και γνωριζεις περισοτερα απο τους ευρωπαικους οργανισμους.

1 ώρα πριν, atheatos είπε

Εικάζω οτι οι διαφορές στην σύνθεση του 0-16 με 0-20 ειναι τέτοιες ώστε το 0-16 να δημιουργεί λιγότερα κατάλοιπα. Που σημαίνει λιγότερη φθορά σε καταλύτες,  αισθητήρες και εξανθρακωματα σε βαλβίδες. 

εξηγησε ποιες ειναι αυτες οι διαφορες που θα πρεπει να βαζει το 0-16.εγω σου εξηγησα οτι η μονη διαφορα ειναι η οικονομια.το λενε οι ιδιοι οι κατασκευαστες εξαλλου ,δεν χρειαζεται να το πω εγω.ολοι μας βλεπουμε κατι και που ερχεται απο οδηγιες.ευρωπαικες,τις πιο αυστηρες.και εσυ λες οτι ξερεις καλυτερα απο το μανιουαλ απο την μια αλλα λες οτι πρεπει να ακολουθουμε τις προδιαγραφες της αμερικης αλλα/ενω  ζουμε στην ευρωπη που εχει διαφορετικες και πιο αυστηρες.το λεει στο κοκκινο πλαισιο ΞΕΚΑΘΑΡΑ,

image.png.756bcc0be954cef40f56fdacc660c095.png 

γιατι επιμενεις,ριξε λιγο τον εγωισμο σου και δεξου οτι αυτα που πιστευεις ειναι λαθος.

μα και τα 2 ειναι λαδια οικονομιας.ακομα και το 5-30 που εμεις που δεν εχουμε υβριδικα σαν οικονομιας μας το πασαρουν.κανεις ομως δεν μας ειπε οτι αν βαλουμε 5-40 θα βουλωσουν ολα.εκτος ορισμενων κινητηρων που διαθετουν συστημα dpf,gpf και ορισμενοι κινητηρες αμμεσου ψεκασμου λογω σχεδιασμου που ομως το απαγορευουν στο μανιουαλ,δεν τους λεει μπακαλιστικα καποιος που ετσι του ηρθε.

στην αμερικη διαθετουν και λαδια για την αμερικανικη αγορα που εμεις εδω τα διαθετουμε με διαφορετικη φορμουλα.ενα τρανο παραδειγμα γιαυτο ειναι το καστρολ 0-30,το μονο καλο λαδι της εταιρειας που αξιζει να αγορασει κανεις.στην αμερικη το βγαζουν ακομα σε εκδοση SL !!! και ειναι high saps.και μαλιστα το θεωρουν το καλυτερο λαδι αυτην την στιγμη εκει ,αρκει να το βρουν γιατι εξαφανιζεται.

εδω το  παραγουν με αλλη εκδοση low saps γιατι στην ευρωπη πλεον εχουμε πολλα dpf,gpf αυτοκινητα που απαγορευονται να βαλουν high saps oils ενω στην αμερικη δεν εχουν πολλα ακομα,τωρα προωθουν σιγα-σιγα ,φυσικα ευρωπαικα μοντελλα και φυσικα ακολουθουν τις ευρωπαικες προδιαγραφες.

τα προβληματα που αναφερεις συμβαινουν μονο σε λαδια που εχουν πολλα  saps ,(high saps oils)  με   sulphated ash πανω απο 1.2 .και οχι σε ολους τους κινητηρες οπως σου ανεφερα.ολα τα ιξωδη και οι προδιαγραφες τους που αναφερονται στο μανιουαλ που δινει στο γιαρις, ειναι low saps  λαδια που εχουν sulphated ash κατω απο 0,9 saps .κανενας φοβος,ειναι λαδια που δεν προκαλουν κανενα προβλημα.

αν το αυτοκινητο εχει θεματα λογω κακου σχςδιασμου ,οπως το δικο μου δεν θα το ριχνουμε στο λαδι.ειναι παντα η πρωτη υποψια και η ευκολη δικαιολογια,το λαδι και τα καυσιμα στην ελλαδα .ο οδηγος και η συντηρηση του παιζουν μεγαλο ρολο αλλα κυριως ειναι η σχεδιαση του κινητηρα.και εδω εχουμε σωστη σχεδιαση,γιαυτο αν υπαρξει προβλημα τοτε φταιειτα αλλα,οχι το λαδι.

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, atheatos είπε

 Όπως έγραψα προηγουμένως δεν υπάρχει λαδι 0-20 που να καλύπτει την προδιαγραφή ilsac GF 6B.Ολα είναι από 0-16 και κάτω. Η προδιαγραφή για σένα είναι αδιάφορη από ότι κατάλαβα γιατί ασχολησε μόνο με ευρωπαϊκά.  Αλλά ο όλος υπόλοιπος κόσμος σε Ασία και Αμερική,  την χρησιμοποιεί ως μπούσουλα. 

Μπορεί να μπει λαδι 0-20 και 5-30 αλλά από την στιγμή που δεν καλύπτουν την παραπάνω προδιαγραφή εγώ προσωπικά δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα.  Δεν τρομοκρατώ κανένα . Απλά λέω τα στοιχεία. 

Εικάζω οτι οι διαφορές στην σύνθεση του 0-16 με 0-20 ειναι τέτοιες ώστε το 0-16 να δημιουργεί λιγότερα κατάλοιπα. Που σημαίνει λιγότερη φθορά σε καταλύτες,  αισθητήρες και εξανθρακωματα σε βαλβίδες. 

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι απόψεις εσένα και του geopro ειναι διαφορετικές και κολλημένες σε μια παλαιότερη ιδεολογία.  Είναι σίγουρο ότι θα ανακαλέσετε στο μέλλον μιας και βαδίζουμε προς πλήρη ενσωμάτωση των σύγχρονων λαδιων .  

Την άποψη μου προσπαθώ να την έχω βασισμένη σε γεγονότα και γεγονός είναι ότι τα μάνιουαλ είναι συχνά συγκεχυμένα. Είναι τόσο συγκεχυμένα που είναι προφανές ότι κάτι θέλουν να αναδείξουν, κάτι θέλουν να αποκρύψουν, κάτι θέλουν να ενθαρρύνουν, κάτι θέλουν να αποθαρρύνουν.

Δεν λένε ξεκάθαρα ότι ο κινητήρας σχεδιάστηκε μόνο για 0W-8 και άντε το πολύ πολύ μέχρι 0W-20 αλλά αφήνουν συνειδητά και άλλα ενδεχόμενα έως και το μακρινό 15W-40 !!!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μάνιουαλ που ανέβασε ο φίλος μας @andreas-d από Toyota 

inbound8893330106007462542.jpg.30db5cb7e5334ef2a5a30e5383b25557.jpg.6e944e675089e78e7cbd9bfdc98cf310.jpg

Προτιμώμενο λέει το 0W-16 (κάτι στο οποίο δεν πειθάρχησε ούτε η Toyota Φρανκφούρτης) ως βέλτιστη επιλογή για οικονομία καυσίμου και για καλή εκκίνηση όταν ο καιρός είναι κρύος.

Παράλληλα επιτρέπει και το 15W-40 αν δεν ξεκινούμε σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες του τύπου -20 βαθμούς. Ακόμη και το 5W-30 συστήνεται για εκκίνηση σε θερμοκρασία -20 βαθμούς.

Ούτε οι ελληνικές αντιπροσωπείες πειθαρχούν στη χρήση πολύ λεπτών λαδιών και μάλιστα αρκετές έχουν απορρίψει ακόμη και το 0W-20 επιστρέφοντας στην σιγουριά του 5W-30 .

Έχουν παρατεθεί αυτά τα στοιχεία περί επιστροφής στο 5W-30 και αν κάποιος αμφιβάλλει μπορεί να τα βρει μέσα στο νήμα.

Όλα δείχνουν ότι τα πολύ λεπτά λάδια είναι αποτέλεσμα μιας επίπλαστης πραγματικότητας στοχευμένης στην (μικρή) οικονομία καυσίμου και στους μειωμένους (ελαφρώς) ρύπους και όχι στην μακροζωία του κινητήρα.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, megapaixtaras είπε

οι κατασκευαστες οταν δινουν οδηγιες για λαδια λαμβανουν σαν κριτηριο τον μεσο οδηγο και την ηπια εκμεταλευση/χρηση του αυτοκινητου.δλδ. οδηγηση ηπια,ψωνια,παιδια στο σχολειο,μεσα στην πολη ,χαμηλες ταχυτητες σε ταξιδι κλ.π γιαυτο δινουν μια γκαμα ιξωδους αλλα προτεινουν παντα αυτο που εκεινοι νομιζουν οτι ανταποκρινεται καλυτερα σαυτην την οδηγια.παντα ομως δινουν επιλογες για να διαλεξεις εσυ.

 

Ετσι ακριβως!

Στο δικο μου ολα τα συνεργεια βαζουν 10/40 και γω 5/30!

Στο βιβλιαρακι το δινει αυτο το ιξωδες και μαλιστα το χαρακτηριζει  για την οικονομια καυσιμου!

Απλα με το 5/30 θελει ''συγκρατηση'' στις υψηλες στροφες ενω το καλοκαιρι προσεχω..!

Το μοτερ κουβαλαει 150000χλμ δεν καιει σταγονα ενω αρπαζει τα μεγιστα!

Ετσι και με το 0/16 μπορεις ανετα να παιξεις και με 5/30 για εδω Αττικη!

IMG_20241204_122446.jpg

  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, megapaixtaras είπε

και καλα κανω γιατι αν ηξερες καλα απο προδιαγραφες η' διαβαζες αυτα που παραθετω απο εξειδικευμενα site, θα ηξερες οτι οι μονες προδιαγραφες που αναγνωριζουν ,ενδιαφερουν και σεβονται και ακολουθουν σε ολο τον κοσμο ειναι αυτες του ευρωπαικου  acea γιατι ειναι οι πιο αυστηρες.αρα κανεις λαθος και ο μονος που ειναι αναχρονιστικος εδω εισαι εσυ και καποιοι αλλοι που εχετε κολλησει και δεν λετε να μπειτε να ψαξετε οτι καποια πραγματα που μαθατε ειναι λαθος.γνωση σημαινει επιμορφωση και διευρυνση.

παλι το ιδιο λες,μπαινεις πανω απο την κατασκευαστρια και την αντιπροσωπεια ξανα.εφοσον εισαι στην ευρωπη ακολουθεις τα ευρωπαικα στανταρ ,οδηγιες,προδιαγραφες συμφωνα με τον acea και αυτες λενε 0-20 και 5-30.εκτος αν θελεις να πεις οτι εισαι πανω απο αυτους και αυτοι δεν ξερουν,εισαι δλδ. και γνωριζεις περισοτερα απο τους ευρωπαικους οργανισμους.

εξηγησε ποιες ειναι αυτες οι διαφορες που θα πρεπει να βαζει το 0-16.εγω σου εξηγησα οτι η μονη διαφορα ειναι η οικονομια.το λενε οι ιδιοι οι κατασκευαστες εξαλλου ,δεν χρειαζεται να το πω εγω.ολοι μας βλεπουμε κατι και που ερχεται απο οδηγιες.ευρωπαικες,τις πιο αυστηρες.και εσυ λες οτι ξερεις καλυτερα απο το μανιουαλ απο την μια αλλα λες οτι πρεπει να ακολουθουμε τις προδιαγραφες της αμερικης αλλα/ενω  ζουμε στην ευρωπη που εχει διαφορετικες και πιο αυστηρες.το λεει στο κοκκινο πλαισιο ΞΕΚΑΘΑΡΑ,

image.png.756bcc0be954cef40f56fdacc660c095.png 

γιατι επιμενεις,ριξε λιγο τον εγωισμο σου και δεξου οτι αυτα που πιστευεις ειναι λαθος.

μα και τα 2 ειναι λαδια οικονομιας.ακομα και το 5-30 που εμεις που δεν εχουμε υβριδικα σαν οικονομιας μας το πασαρουν.κανεις ομως δεν μας ειπε οτι αν βαλουμε 5-40 θα βουλωσουν ολα.εκτος ορισμενων κινητηρων που διαθετουν συστημα dpf,gpf και ορισμενοι κινητηρες αμμεσου ψεκασμου λογω σχεδιασμου που ομως το απαγορευουν στο μανιουαλ,δεν τους λεει μπακαλιστικα καποιος που ετσι του ηρθε.

στην αμερικη διαθετουν και λαδια για την αμερικανικη αγορα που εμεις εδω τα διαθετουμε με διαφορετικη φορμουλα.ενα τρανο παραδειγμα γιαυτο ειναι το καστρολ 0-30,το μονο καλο λαδι της εταιρειας που αξιζει να αγορασει κανεις.στην αμερικη το βγαζουν ακομα σε εκδοση SL !!! και ειναι high saps.και μαλιστα το θεωρουν το καλυτερο λαδι αυτην την στιγμη εκει ,αρκει να το βρουν γιατι εξαφανιζεται.

εδω το  παραγουν με αλλη εκδοση low saps γιατι στην ευρωπη πλεον εχουμε πολλα dpf,gpf αυτοκινητα που απαγορευονται να βαλουν high saps oils ενω στην αμερικη δεν εχουν πολλα ακομα,τωρα προωθουν σιγα-σιγα ,φυσικα ευρωπαικα μοντελλα και φυσικα ακολουθουν τις ευρωπαικες προδιαγραφες.

τα προβληματα που αναφερεις συμβαινουν μονο σε λαδια που εχουν πολλα  saps ,(high saps oils)  με   sulphated ash πανω απο 1.2 .και οχι σε ολους τους κινητηρες οπως σου ανεφερα.ολα τα ιξωδη και οι προδιαγραφες τους που αναφερονται στο μανιουαλ που δινει στο γιαρις, ειναι low saps  λαδια που εχουν sulphated ash κατω απο 0,9 saps .κανενας φοβος,ειναι λαδια που δεν προκαλουν κανενα προβλημα.

αν το αυτοκινητο εχει θεματα λογω κακου σχςδιασμου ,οπως το δικο μου δεν θα το ριχνουμε στο λαδι.ειναι παντα η πρωτη υποψια και η ευκολη δικαιολογια,το λαδι και τα καυσιμα στην ελλαδα .ο οδηγος και η συντηρηση του παιζουν μεγαλο ρολο αλλα κυριως ειναι η σχεδιαση του κινητηρα.και εδω εχουμε σωστη σχεδιαση,γιαυτο αν υπαρξει προβλημα τοτε φταιειτα αλλα,οχι το λαδι.

https://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-classifications/latest-oil-categories

Οι προδιαγραφές που υποστηρίζεις εσυ ,είναι αναχρονιστικες. 

Και όχι η Ευρώπη δεν είναι παράδειγμα για όλο τον κόσμο.  Όταν εταιρίες σαν την vw καθορίζουν τι θα ισχύει στην Ευρώπη ανάλογα τα συμφέροντα τους. 

Είναι θέμα χρόνου το 0-16 να γίνει το νέο 5-30 σας αρέσει δεν σας αρέσει. 

 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, PLACEBO_89 είπε

Ετσι ακριβως!

Στο δικο μου ολα τα συνεργεια βαζουν 10/40 και γω 5/30!

Στο βιβλιαρακι το δινει αυτο το ιξωδες και μαλιστα το χαρακτηριζει  για την οικονομια καυσιμου!

Απλα με το 5/30 θελει ''συγκρατηση'' στις υψηλες στροφες ενω το καλοκαιρι προσεχω..!

Το μοτερ κουβαλαει 150000χλμ δεν καιει σταγονα ενω αρπαζει τα μεγιστα!

Ετσι και με το 0/16 μπορεις ανετα να παιξεις και με 5/30 για εδω Αττικη!

IMG_20241204_122446.jpg

Σε ποιο αυτοκίνητο αναφέρεται η φωτογραφία του μάνιουαλ ;

Δημοσ.
2 ώρες πριν, atheatos είπε

https://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-classifications/latest-oil-categories

Οι προδιαγραφές που υποστηρίζεις εσυ ,είναι αναχρονιστικες. 

Και όχι η Ευρώπη δεν είναι παράδειγμα για όλο τον κόσμο.  Όταν εταιρίες σαν την vw καθορίζουν τι θα ισχύει στην Ευρώπη ανάλογα τα συμφέροντα τους. 

Είναι θέμα χρόνου το 0-16 να γίνει το νέο 5-30 σας αρέσει δεν σας αρέσει. 

 

μα τι κανεις τωρα? μπλεκεις τα λαδια με αλλα πραγματα για να βγεις ...Λαδι?? τετοια επιχειρηματα ειναι εντελως λαθος και δεν σε δικαιωνουν,μονο υπεκφευγουν.

οι ευρωπαικες προδιαγραφες ειναι οι αυστηροτερες οτι και να λες.το λενε και οι αμερικανοι:

2024-12-046_10_11.png.efb0b339d3e8a60885f29784f3bd0191.png

χρειαζεσαι μια επιμορφωση σε αυτα που ηξερες. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, megapaixtaras είπε

μα τι κανεις τωρα? μπλεκεις τα λαδια με αλλα πραγματα για να βγεις ...Λαδι?? τετοια επιχειρηματα ειναι εντελως λαθος και δεν σε δικαιωνουν,μονο υπεκφευγουν.

οι ευρωπαικες προδιαγραφες ειναι οι αυστηροτερες οτι και να λες.το λενε και οι αμερικανοι:

2024-12-046_10_11.png.efb0b339d3e8a60885f29784f3bd0191.png

χρειαζεσαι μια επιμορφωση σε αυτα που ηξερες. 

Πήγη  trust me bro. Είναι γνωστό σε όλους μας οτι τα αγγλικά σου , μετα από τόσα link που έχεις κάνει παράθεση , δεν είναι καλά. 
Αλλα να μην μπορείς δεις το  πότε  ,  μπήκαν σε εφαρμογή τα specifications ILSAC GF 6A και 6B που είναι μετά την χρονολογία του post που ξέθαψες και που φυσικά είναι ακόμα πιο αυστηρά μετά το 2022 ( api forum) απο τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά., δείχνει ότι την επιμόρφωση στα βασικά μαθηματικά τουλάχιστον την θέλεις εσυ.

Θα σε παρακαλούσα να αφήσεις τους φτηνους χαρακτηρισμούς και προσβολές και να απαντάς χωρίς να το παίζεις διάνοια . Καταλαβαίνω ότι έχεις στριμωχτεί και γίνεσαι επιθετικός αλλά κάπου πρέπει να έχεις κάποια όρια. 
 

Επεξ/σία από atheatos
Δημοσ.

Να πω κατι εξτρα επειτα απο σημερινες εξελίξεις και κουβέντες..

Ατομα με τογιοτα υβριδικα που βάλανε τα 0w20 παρατηρήσανε τα εξής:

  1. Αυξημένη κατανάλωση
  2. Αυξημένη χρονική λειτουργία θερμικού ( με ίδιες καιρικές συνθήκες)
  3. Αύξηση χρόνου μέχρι το θερμόμετρο λαδιού να πιάσει την ονομαστική τιμη
  4. Λίγο τραχύ θόρυβο κατα την εκκίνηση σε μεγάλες ταχύτητες

Παράλληλα, με βάση την έρευνα απο την SAE: Test results obtained with 0W-8 and 0W-16 JASO reference oils show a fuel economy improvement due to low viscosity and the friction reduction effect of the Mo friction modifier.

 

 

Δημοσ.

 

Στις 4/12/2024 στις 8:41 ΜΜ, Ribopaido είπε

Να πω κατι εξτρα επειτα απο σημερινες εξελίξεις και κουβέντες..

Ατομα με τογιοτα υβριδικα που βάλανε τα 0w20 παρατηρήσανε τα εξής:

  1. Αυξημένη κατανάλωση
  2. Αυξημένη χρονική λειτουργία θερμικού ( με ίδιες καιρικές συνθήκες)
  3. Αύξηση χρόνου μέχρι το θερμόμετρο λαδιού να πιάσει την ονομαστική τιμη
  4. Λίγο τραχύ θόρυβο κατα την εκκίνηση σε μεγάλες ταχύτητες

Παράλληλα, με βάση την έρευνα απο την SAE: Test results obtained with 0W-8 and 0W-16 JASO reference oils show a fuel economy improvement due to low viscosity and the friction reduction effect of the Mo friction modifier.

 

 

Φίλε τζάμπα τα γράφεις . Εδώ νομίζουν ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με τα σωστά λάδια είναι μόνο τα ευρωπαϊκά και ότι τα λάδια που χρησιμοποιούν τα υπόλοιπα 2/3 του πλανήτη τα τελευταία  χρόνια είναι καταστροφικά για τον κινητήρα. 
Μετα θα σου πούνε ότι το manual λέει ότι μπορείς να βάλεις και 10-40 , άρα τα υπόλοιπα από κάτω είναι λάθος. ( καλά ακόμα γελάω με το highlight , που λέει ότι μπορείτε να Βαλέτε 0-20 , αλλά μετά βάλτε 0-16 πάλι )

Κατά τα αλλά δεν έχουν ανάμιξη και ότι πει ο δάσκαλος… Έχουν βγει ειδικές προδιαγραφές για το 0-16 και κάτω αλλά όχι, το έτος είναι 2020 και οι προδιαγραφές  του api είναι χειρότερες των ευρωπαϊκών…. 
Φυσικα και μπορούν να βάλουν 10-40 σε υβριδικό του 2024 , χωρίς να έχει σοβαρό προβλημα για τα επόμενα 100.000 χιλιόμετρα , αλλα για μετά δεν ειναι σίγουρο.

ΥΓ. Μην γράφεις  JASO .Μόνο ACEA. Θα σε μαλώσει ο δάσκαλος….

  • Like 1
Δημοσ.

Ανέβασα ολόκληρες τις σελίδες από το manual του toyota chr..

Πιστεύω με τις λίγες γνώσεις που έχω ότι για την δική περίπτωση που κάνω χιλιόμετρα καλοκαίρι και σε ταξίδι, καλύτερα να μείνω σε αυτά που βάζει η αντιπροσωπεία τα 0w20.  

Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, σε μερικά χρόνια θα δούμε με στοιχεία, ακόμα στην Ελλάδα δεν έχουμε ανοίξει κινητήρες με 200.000κλμ που να έβαζαν  0w16 η 0w20 ώστε να έχουμε στοιχεία..

inbound5863370345122486308.jpg

inbound3906614796102340270.jpg

  • Like 1
Δημοσ.
23 λεπτά πριν, andreas-d είπε

Ανέβασα ολόκληρες τις σελίδες από το manual του toyota chr..

Πιστεύω με τις λίγες γνώσεις που έχω ότι για την δική περίπτωση που κάνω χιλιόμετρα καλοκαίρι και σε ταξίδι, καλύτερα να μείνω σε αυτά που βάζει η αντιπροσωπεία τα 0w20.  

Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, σε μερικά χρόνια θα δούμε με στοιχεία, ακόμα στην Ελλάδα δεν έχουμε ανοίξει κινητήρες με 200.000κλμ που να έβαζαν  0w16 η 0w20 ώστε να έχουμε στοιχεία..

inbound5863370345122486308.jpg

inbound3906614796102340270.jpg

Φίλε γνωρίζω το manual σου και γνωρίζω ότι τα γιαπωνέζικα (καθώς όλα τα ασιατικά  και τα αμερικανικά) ακολουθούν τις προδιαγραφές API . Όπως έγραψα και προηγουμένως λάδια που να καλύπτουν τις προδιαγραφες αυτές , στην Ευρώπη είναι λίγο δύσκολο να βρεις. Σχεδόν κανένας δεν τα γνωρίζει και μάλιστα όπως είδες όταν τα ανέφερα ,πέσανε και να με φάνε με φτηνους χαρακτηρισμούς. Από την στιγμή που τα 0-20 που σου βάζουν καλύπτουν τις προδιαγραφες GF 6A για μένα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Προσοχή δεν είναι όλα τα 0-20 GF-A certified. Θα προτιμούσα να σου πω την αλήθεια αν δεν έβρισκα 0-20 certified, να εβαζα 5-30 αρκεί να ήταν GF-A. Ξέρω ότι στην αντιπροσωπεία σου βάζουν ένα λαδι από ένα κουτί που γράφει TOYOTA πάνω και μπορεί να μην έχει τις ενδείξεις του api. Ας ελπίσουμε ότι είναι GF -A ή τουλάχιστον να σε επιβεβαιώσουν προφορικά. ( αν και χλωμό το κόβω μιας και έχουν μεσάνυχτα από api , προδιαγραφες λαδιών κτλ.)

Τελος πάντων κάνε υπομονή , μέχρι και οι υπόλοιποι που ζούνε στον κόσμο τους , καταλάβουν τι συμβαίνει γύρω τους και φιλοτιμηθούν να ασχοληθούν με τα γιαπωνέζικα σοβαρά και όχι μόνο για κόντρες…

  • Like 2
Δημοσ.
42 λεπτά πριν, atheatos είπε

Φίλε γνωρίζω το manual σου και γνωρίζω ότι τα γιαπωνέζικα (καθώς όλα τα ασιατικά  και τα αμερικανικά) ακολουθούν τις προδιαγραφές API . Όπως έγραψα και προηγουμένως λάδια που να καλύπτουν τις προδιαγραφες αυτές , στην Ευρώπη είναι λίγο δύσκολο να βρεις. Σχεδόν κανένας δεν τα γνωρίζει και μάλιστα όπως είδες όταν τα ανέφερα ,πέσανε και να με φάνε με φτηνους χαρακτηρισμούς. Από την στιγμή που τα 0-20 που σου βάζουν καλύπτουν τις προδιαγραφες GF 6A για μένα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Προσοχή δεν είναι όλα τα 0-20 GF-A certified. Θα προτιμούσα να σου πω την αλήθεια αν δεν έβρισκα 0-20 certified, να εβαζα 5-30 αρκεί να ήταν GF-A. Ξέρω ότι στην αντιπροσωπεία σου βάζουν ένα λαδι από ένα κουτί που γράφει TOYOTA πάνω και μπορεί να μην έχει τις ενδείξεις του api. Ας ελπίσουμε ότι είναι GF -A ή τουλάχιστον να σε επιβεβαιώσουν προφορικά. ( αν και χλωμό το κόβω μιας και έχουν μεσάνυχτα από api , προδιαγραφες λαδιών κτλ.)

Τελος πάντων κάνε υπομονή , μέχρι και οι υπόλοιποι που ζούνε στον κόσμο τους , καταλάβουν τι συμβαίνει γύρω τους και φιλοτιμηθούν να ασχοληθούν με τα γιαπωνέζικα σοβαρά και όχι μόνο για κόντρες…

Από τα στοιχεία του τιμολογίου τα λάδια πού βάζουν είναι αυτά..

inbound6150724170856856525.jpg

  • Like 1
Δημοσ.

 

Επί της ουσίας τώρα διαφωνείς- συμφωνείς ( εσύ θα μας πεις) που στοχεύουν τα υπερλεπτα λιπαντικά τύπου 0W-8 , 0W-16 , 0W-20 ?

Υπάρχει η άποψη,με την οποία συμφωνώ, ότι τα υπέρλεπτα στοχεύουν σε οικονομία καυσίμων και την μείωση των ρύπων και παράλληλα ελπίζουν-προσδοκούν ότι το φίλμ προστασίας θα είναι επαρκές στις απαιτητικές καταστάσεις. Είναι προφανές ότι η μακροζωία δεν είναι πάνω - πάνω στις προτεραιότητες.

Δανείζομαι μια παράγραφο του μάνιουαλ της Toyota που αναφέρει:

Το 16 στο 0W-16 δηλώνει το χαρακτηριστικό ιξώδους του λαδιού, όταν το λάδι βρίσκεται σε υψηλή θερμοκρασία. Ένα λάδι με υψηλότερο ιξώδες ( με υψηλότερη τιμή) θα είναι καλύτερο εάν το όχημα λειτουργεί σε υψηλές ταχύτητες ή υπό ακραίες συνθήκες φορτίου.

IMG_20241204_220036.jpg.5862d300035403910eafcb4e5a8f1024.jpg

Εσένα αυτό τί σου λέει ; Πώς το ερμηνεύεις ;

Η ελληνική πραγματικότητα έχει ιδιαιτερότητες. Τα αυτοκίνητα δεν καλόπερνάνε. Φορτία και μποτιλιάρισμα κάτω από ακραίες συνθήκες καύσωνα.Δρόμοι με μεγάλες κλίσεις, ανηφόρες κατηφόρες και στα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα.

Τί φανταζόμαστε να συμβαίνει στον αυτοκινητόδρομο Άρτας - Ιωαννίνων όταν λόγω της μεγάλης κλίσης για μεγάλο μήκος χιλιομέτρων τα συστήματα ψύξης και λίπανσης των αυτοκινήτων φτάνουν στα όρια τους; Τον συγκεκριμένο δρόμο τον γνωρίζεις ;

Νομίζεις ότι ένα υπέρλεπτο λάδι δεν θα τα βρει "σκούρα" ?

 

 

  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...