Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

2024-10-0312_56_05.png.beadb8a7f2003a80be006ca6206627c7.png2024-10-0312_56_36.png.6c061f9f4cd9a14f5466259d3443bae2.png

2024-10-031_05_02.png.2f00e89a5bdb8fb4b908a036b59a5e62.png

2024-10-031_04_18.png.dc0d7805caf0e15e81fbab677e63fc7c.png

 

ο edy εχει εργαστει στην ευρωπη σε εταιρεια στην γερμανια που τεσταρε λαδια για  κατασκευαστες αυτοκινητων .ειναι απο τα πιο αξιοσεβαστα μελη στο ειδικο φορουμ για λαδια με μεγαλο αριθμο μυνηματων,πολυ ενεργο μελος..στο  ενα και μοναδικο ειιδκο φορουμ που ασχολειται σχεδον αποκλειστικα με λαδια δεν μπορεις τις αποψεις του μελους αυτου που σεβονται ολοι να τις αμφισβητεις.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024-10-03, 1.04.48 πμ.png

  • Thanks 1
  • Απαντ. 300
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

2024-10-0410_54_47.png.3a6bd86a4b893b4f8656acf39c37c023.png

το φοβερο συνθετικο 0-40 τρωει την σκονη απο το νερακι 5-30!!

και μια αναλυση απο ενα νερακι 40αρι στα κοντα 11.000κμ!

2024-10-0411_40_40.png.429412355bccb262076400b72826600e.png

Επεξ/σία από megapaixtaras
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

2024-10-0411_02_42.png.82fe15091338adb1d081e5d75509af8b.png

2024-10-0411_05_23.png.f3e25808694e962f5db42bdae5194008.png

2024-10-0411_06_27.png.6abffcb3ff3b59f82afaab53143c3781.png

2024-10-0411_08_53.png.634357252bb9e63f6d312d974cc2728c.png

2024-10-0411_10_50.png.aff3ea774d757ab623d447d9229911b0.png

συμπερασμα: 

δεν εχει σημασια αν ενα λαδι ειναι 0-30 η' 5-30 αν ειναι 0-40 η' 5-40..

αυτο που μετραει ειναι το συνολικο απποτελεσμα,μονο αυτο μετραει.υπαρχουν λαδια που εχουν ελαχιστους εστερες εως 2% η' /και λιγο ΡΑΟ και βαση απο υδροκαρμπον ,ομως ειναι εφαμιλλα απο τα λεγομενα φουλ συνθετικα οπως ενα redline-amsoil .

.ενα τετοιο παραδειγμα ειναι το μοτουλ xcess 5-40 gen 2 ,xlean gen 2.ο συνδυασμος των 2, προσθετων και βασεων λαδιου ειναι αυτο που μετραει για ενα καλο συνολικο προιον και οχι  μονο η καλυτερη βαση.π/χ η repsol που διαφημιζει οτι ειναι φουλ ΡΑΟ βγαζει μετρια λαδια,προφανως δεν κανει καλο blending.

τελος κανενα λαδι ,ακομα και αυτα που λανθασμενα αποκαλουνται φουλ συνθετικα η' ΡΑΟ η' εστερικα, δεν εμπεριεχουν μονο αυτα τα συστατικα αλλα εμπεριεχουν συστατικα και απο αλλα γκρουπ,ολα τα λαδια αναμιγμυονται με διαφορετικες βασεις λαδιων Group III. Petroleum based with synthetic additives,Group IV. True synthetic using poly-alpha-olefin (PAO),Group V. True synthetic using esters.

οι εστερες μονοι τους δεν μπορουν να υπαρξουν γιατι οξειδωνονται ευκολα ,επομενως το λαδι διαρκει για λιγα χιλιομετρα,π.χ το παλιο λαδι motul 300v εχει αλλαξει τωρα και εχει λιγο ΡΑΟ και λιγο υδροκαρμπον για ανα αντεχει παραπανω χιλιομετρα.

τα ΡΑΟ επισης μονα τους δεν μπορουν να υπαρξουν γιατι θα χαλουσαν λογω της ιδιοτητας τους τα ελαστομερη μεσα στον κινητηρα,γιαυτο εχουν επισης μικρη ποσοστητα ειτε και εστερων και υδροκαρμπον.

τελος τα υδροκαμρπον για να εχουν καλυτερα αποτελεσματα αποδοσης περιεχουν και μικρη ποσοστητα οπως ειπαμε εστερων και /η ΡΑΟ.

φυσικα και τα συστατικα ΡΑΟ ,εστερες και υδροκαρμπον εχουν ποιοτητες διαφορετικες,δεν ειναι ολα ιδια κατηγορια και ποιοτητα.υπαρχουν λαδια που εμφανιζουν συνθετικη βαση και νομιζουμε οτι ειναι ΡΑΟ αλλα περιεχουν την πιο φθηνη εκδοχη τους τα ΡΟΕ.αυτο το αναγνωριζουμε,οχι παντα, απο το υψηλο VISCOSITY ανω απο 190.

εχει τοσα πολλα να μαθει καποιος που δεν ξερει ,καποιος που θελει να μαθει τι λαδι πρεπει να βαζει και δεν ξερει:

2024-10-0512_25_43.png.d7a3aa160e17e882804c54fa6014c47c.png

εδω ειμαι για να του μαθω οτι θελει...

Επεξ/σία από megapaixtaras
Δημοσ.
Στις 8/8/2024 στις 9:30 ΜΜ, liopyr είπε

offtopic, νομίζω πως αυτή η παγκοσμιοποίηση στους κινητήρες πάντως, μαζί με την εξέλιξη της τεχνολογίας (και των λαδιών) έχει ανεβάσει σημαντικά την αξιοπιστία όλων των αυτοκινήτων λίγο-πολύ.

 

Παλιά λέγαμε μόνο κάτι δεινόσαυροι (corolla κλπ.) έφταναν μισό εκ. χλμ, ενώ πλέον αυτό είναι σχεδόν στάνταρ σε πιο σύγχρονους κινητήρες, χωρίς σημαντικά προβλήματα, με την προϋπόθεση πως έχουν συντηρηθεί σωστά.

συγγνωμη που απαντω τοσο μετα ,αλλα υπηρξε μια διακοπη του θεματος ,μετα διακοπες κ.λ.π. εχεις δικιο ,διαφωνω ομως στο τελος.μπορει να φτασουν ,μπορει και οχι .ομως παρα πολλοι κινητηρες προβληματικοι στις μερες μας ,σε ολες τις μαρκες.τα αυτοκινητα ειναι φορτωμενα με πολλα ηλεκτρονικα και αισθητηρες και γινεται μεγαλο μπαχαλο.θυμαμαι χαρακτηριστικα οταν ετυχε να ειμαι παρων σε τεχνικο που φτιαχνει αυτοκινητα του ομιλου βαγκεν με ειδικοτητα σε πορσε που εφευγε στην αθηνα για σεμιναρια καθε 6μηνο γιατι η βαγκεν βγαζει συνεχεια 1.000.000 ανταλλακτικα σε καθε νεο μοντελλο.

αυτο δεν συνεβαινε παλια γιατι η τεχνολογια εξελισοταν πιο αργα,τα μοντελλα εκαναν τουλαχιστον 1οεται να δεις νεα ,οι κινητηρες ειχαν τα βασικα,δεν ηταν φορτωμενοι οποτε πηγαιναν ανετα μυρια χιλιομετρα.

Στις 8/8/2024 στις 10:17 ΜΜ, kostasw είπε

Πρέπει να ενσρμονιστουν με τις οδηγίες για τούς ρύπους όλες οι αυτοκινητοβιομηχανιες. Γίνονται συγχωνεύσεις γι αυτόν ακριβώς τον λόγο. 

Το λάδι είναι ένας παράγοντας που στα χαρτιά δείχνει να τους μειώνει αφού πλέον είναι λεπτό ρευστά. Μικρότερη αντίσταση του κινητήρα οπότε και ελαφρός καλύτερη κατανάλωση. Άρα έχουμε λιγότερους ρύπους όταν ένα όχημα καταναλώνει 0.3l λιγοτερα σε σύγκριση με το αν φορούσε ένα 5/30 ας πούμε. 

Το θέμα προστασίας δεν μπορεί να απαντηθεί επαρκώς. Έχουν πολύ λίγα χρόνια που χρησιμοποιούνται σε ευρεία κλίμακα. 

 

Θα σταθώ μόνο στην οδηγία που υπάρχει από το γκρουπ PSA για τον κινητήρα 1.5bluehdi και το θέμα με την καδένα πού ακουγόταν. Πέρα από την τοποθέτηση ποιο χοντρής καδένας λένε ότι πρέπει από 0/30 να μπαίνει 5/30 πλέον γιατί έχει καλύτερο viscosity στην κρύα εκκίνηση. 

 

κανεις λαθος ,τα λαδι αυτα κυκλοφορουν απο το 2002.

https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2002-01-1636/

ειναι απολυτα δοκιμασμενα.το γενικο συμπερασμα που βγηκε απο την χρηση τους ειναι ,οτι, αν θες οικονομια πας εκει,αν θες προστασια πας σε μεγαλυτερο ιξωδες.και αυτο δεν το λενε απλα οι χρηστες αλλα οι κατασκευαστες που αναθεωρησαν τα μανιουαλ τους.

και εσυ ο διος ουσαιστικα αντιφασκεις .γιατι λες οτι δνε μπορει να απαντηθει επαρκως οταν μετα λες οτι υπαρχει οδηγια απο μια μαρκα για αλλαγη ιξωδους.αρα καταλαβαν οτι δεν προστατευει ,και δεν ειναι η μονη κατασκευαστρια.

Στις 7/8/2024 στις 7:00 ΜΜ, kostasw είπε

Μία γρήγορη ιστορία. 

Όντως η τογιοτα δίνει 0/8.

Η προδιαγραφή 0/8 εγκρίθηκε περίπου τον Σεπτέμβριο του 2023. Η τογιοτα σε αυτοκίνητα πού βγήκαν αρχές του 2023 στο μπουκ έλεγε για 0/8.

Καθότι στην αγορά δεν υπήρχαν τα συνεργεία έβαζαν 0/16.

Όλα είναι για την οικονομία καυσίμου. Κατεβάζουν τα νούμερα γεμίζουν πρόσθετα το λάδι για να μην σπάει σε διάφορες συνθήκες και βου α λα. Καλύπτουμε τα θέλω της νομοθεσίας για λιγότερους ρύπους. 

Καλός ή κακός το λεπτορευστο ''σπαει''. Χάνει το viscosity τού. Αν δεν έβαζαν όλα αυτά τα πρόσθετα στις πρώτες χιλιάδες χιλιόμετρα θα είχαν θέματα όλα τα μοτέρ. 

Επίσης ναι το πρώτο νούμερο αναφέρεται στο γράμμα w από το winter και ουσιαστικά δίνει την τιμή που το λάδι σπάει σε χαμηλές θερμοκρασίες. Εκεί πάμε πάλι στα πρόσθετα που βάζουν για να διατηρούν το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

 

toyota εχω δωσει αν σκριν πριντ σε προηγουμενο ποστ που εξηγει τις βλακειες που κανει ..σελιδα 18, 5ο ποστ, 3η παραγραφος σκριν πριντ.

και δεν ειναι η μονη.ολες οι βιομηχανιες εκανα αυτο το λαθος.ειναι πολυ απλο.αυτο το θεμα ξεκινησε κυριως απο τις γερμανικες πριμιουμ εταιρειες που ειχαν ακριβα ανταλλακτικα και δεν απευθυνοταν μαζικα γιατι ηταν και ακριβα αυτοκινητα.οταν εριξαν την ποιοτητα κατασκευη τους και εφτιαξαν καθετες μοναδες σερβις στις αντιπροσωπειες,τοτε σκεφτηκαν να κατασκευασουν ενα μαρκετινγκ φθηνου σερβις.το πιο συχνο σερβις ειναι βεβαια το λαδι,η αλλαγη του.απο την μια αρχισε να γοραζει γερμανικα αυτοκινητα  λογω πτωσης τιμων αγοραστικο κοινο που δεν ηταν εξοικοιωμενο με τοσο βαρια αυτοκινητα,ασχετοι με τα μηχανικα οδηγοι και απο τα 2 φυλλα,οι ανθρωποι πλεον δεν ασχολουνται με το σπορ,απλα θελουν ενα ωραιο αυτοκινητο να κανουν την δουλεια τους.και εκει μπαινει το μαρκετινγκ που επειδη ακριβως αυτη η μεγαλη μεριδα ειναι ασχετοι με το αντικειμενο, επιασε...παραδειγμα.περιμενα στην αντιπροσωπεια πριν χρονια να μου πουν τιμες για κατι που δεν θυμαμαι.εκει λοιπον μπαινει μια κυρια πολυ κλασατη με ενα ακριβο μοντελλο bmw η οποια ηθελα να αλλαξει λαδια και περιμενε μαζι μου να βρει υπαλληλο.επειδη δεν εβρισκε με ρωταει. ξερετε αν μπορω να βαλω λαδι εκτος αυτο της αντιπροσωπειας?  επομενως καταλαβαινουμε πως αυτο το μαρκετινγκ εχει πιασει τοπο..οποτε ποιο 0-20 και αν κανει καλο η' κακο,εδω ο κοσμος δεν γνωριζει τα βασικα,οτι λαδι και αν του χωσουν στην μηχανη θα τους ευχαριστει. 

δανειζομαι ενα ποστ του φιλου geopro για να εξηγησω κατι.

Αναφορά σε κείμενο

Κατά τά φαινόμενα ο δείκτης HT/HS είναι το κλειδί για την κατανόηση του ζητήματος.

Το 0W-20 διαθέτει 2.6 το οποίο είναι οριακά επαρκή στις απαιτητικές ελληνικές συνθήκες. Αφήστε δε που ένα αυτοκίνητο δέκα χρόνων το θεωρούμε καινούργιο ενώ ο μέσος Γερμανός το θεωρεί ήδη παλιό.Εχει άλλη βαρύτητα για εμάς η προστασία λίπανσης που του ζητάμε να λειτουργήσει για είκοσι χρόνια μίνιμουμ.

Γιατί να πάω (πάμε) "γυρεύοντας" ?

επειδη θελω να ειμαι δικαιος,και στο ιδιο το φορουμ ,bitog,οταν αρχισαν να μιλανε για hths το 2006 αν θυμαμαι καλα,κανεις δεν ηξερε γιαυτο.και ειναι λογικο.στην χωρα μας κανεις, ακομα και τωρα εχουν αγνοια οι περισοτεροι,μονο καποιοι λιγοι σε ενα bmw forum και φυσικα οταν κατι ειναι νεο και φαινεται παραξενο το παρεξηγουν,θελει χρονο να ''ανοιξει΄΄το μυαλο.

εχω γραψει μερικους κανονες στην αρχη.

 

οτι στο λαδι το τελικο προιον μετραει,

οσο πιο ψιλο γινεται ,οσο πιο αναγκαια χοντρο απαιτει η συνθηκη οδηγησης

και οτι το hths ειναι αυτο που μετραει.

ολα αυτα ειναι χρυσοι κανονες που πανε μαζι

 

δλδ. μπορει ενα λαδι να εχει μεγαλυτερο hths ομως τα προσθετα του η' η βαση του να ειναι χαλια ,αρα το τελικο προιον να ειναι χαλια,εκει το hths χανει.

πολλα τετοια λαδια δυστυχως εχουν καποια καστρολ και liqui moly.

υπαρχει και κατι αλλο σημαντικο που λεγεται MOFT =minimum oil film thickness ...αλλα μην το παρακανουμε,ειπαμε..

Στις 6/8/2024 στις 8:05 ΠΜ, spirostolios είπε

Καλημέρα σε όλους/ες. Πολλές και εξιδικευμένες πληροφορίες στο θέμα. Δεν θέλω να  αμφισβητήσω τις γνώσεις που ενδεχομένως έχετε στο αντικείμενο αλλά εγώ που δεν είμαι μηχανικός ή ειδικός στα λάδια ακολουθώ τις οδηγίες του κατασκευαστή. Στο Bmw 318 του 2008 που έχω έως και σήμερα έχω αλλάξει λάδια 9 φορές (ανά 30.000 χιλιόμετρα) και έχω διανύσει έως τώρα 287.000 χιλιόμετρα. Το φίλτρο αντικατάσταση ανά δύο αλλαγές λαδιού (κάθε 60.000). Η κίνηση μικτή (πόλη - αυτοκινητόδρομος). Τις δύο πρώτες φορές άλλαξα στην αντιπροσωπία (υψηλό κόστος) ενώ τις επόμενες με 45 ευρώ συνθετικά 5 - 30 ή διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια μπορεί και ημισυνθετικά (στο πρατήριο βενζίνης της γειτονιάς μου με λάδια του ίδιου μπραντ). Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν ανεξάντλητες πληροφορίες σχετικά με τις χημικές συνθέσεις, θερμοκρασίες κ.α. αλλά θεωρώ παράλογο ο κατασκευαστής να θέλει να καταστραφεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου αυξάνοντας τα χιλιόμετρα για την αντικατάσταση λαδιών το αντίθετο θα έλεγα ενώ προκύπτει εξοικονόμηση σε χρόνο και χρήμα. Έχω κάνει πολλά χιλιόμετρα και ο κινητήρας είναι οκ και ελπίζω και στο μέλλον γιατί δεν έχω πρόθεση να αγοράσω άλλο αυτοκίνητο σύντομα (άντε ίσως κανένα ηλεκτρικό στο μέλλον). Αυτά...

φιλε σπυρο προφανως εχεις τον Ν43 αν ειναι βενζινη.

οσον αφορα το 5-30 σαν ιξωδες ειναι πολυ καλο γιαυτον τον κινητηρα ,απλα ποικιλει ποσο καλο αναλογα την εταιρεια.θα βοηθουσε να μας εδινες την μαρκα του λαδιου.ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΤΙ ΤΟ 5-30 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.ειναι απο τα πιο καλα ιξωδη,εξελισονται συνεχως και δεν εχει σημασια αν ειναι και ημισυνθετικα γιατι σημερα ειναι και αυτα πολυ εξελιγμενα.

Στις 6/8/2024 στις 8:49 ΠΜ, atheatos είπε

Αυτό σημαίνει:

1) Τα λάδια που έβαλες έτυχε να είναι καλά.

2) Η βενζίνη που έβαλες έτυχε να είναι καλή.

3) Η χρήση του κινητήρα που έκανες έτυχε να είναι βέλτιστη.

4) Ο κινητήρας σου εκ κατασκευής έτυχε να έχει μεγάλες αντοχές.

Υπάρχουν και άλλες εξηγήσεις που έχουν σχέση με το νόμο των πιθανοτήτων.

Δεν είναι απαγορευτικό να κάνεις αυτό που λέει ο κατασκευαστής, αλλά δεν είμαστε όλοι το ίδιο τυχεροί και κάποιοι θέλουμε να ελαττώσουμε τις πιθανότητες αστοχίας. Άλλοι πάλι θέλουν να ξεπεράσουν τα 500.000 χιλιόμετρα και ας πάνε συνέχεια κόφτες...😄

 

By the way εσένα δεν λέει στο manual  ο κατασκευαστής x χιλιόμετρα ή ένας χρόνος οποίο έρθει πρώτο?Κανονικά αν πας με τον κατασκευαστή έπρεπε να είχες αλλάξει τουλάχιστον 15 φορές τα λάδια...

επειδη εχω τον ιδιο κινητηρα,ειναι 2 χρονια η' 30.000 χιλ αν και τωρα το κατεβασαν στα 25.000 στην ελλαδα και αν δεν κανω λαθος στο εξωτερικο στα 20.000 εκει που βλεπουν οτι αλλαζουν πιο συχνα.

συμφωνω σε ολα, στο 4) οχι ο κινητηρας ειναι αθλιος,μετα τα 100.000 χιλ ολοι βγαζουν χοντρα προβληματα απο 500αρια και πανω.

ειναι σιγουρα τυχερος ο φιλος με αυτον τον κινητηρα.επαιξε και κερδισε.ομως το 3) εχει μεγαλη σημασια σαυτον τον κινητηρα,δεν ειναι για ανησυχους οδηγους,θελει στοργη και προδερμ,αυτο καταλαβα.γενικα οι κινητηρες της bmw θελουν μετα το ζεσταμα ξυλο,αλλα αυτος παραπονιεται.απο την αλλη αν δεν τον ανοιγεις,χαλανε τα μπεκ,ο νοξ και οτι εχει σχεση με την τροφοδοσια.

πραγματικα τυχερος!

Στις 5/8/2024 στις 8:23 ΠΜ, atheatos είπε

Σωστά σκέφτεσαι. Οι μάρκες μικρή σημασία έχουν. Οι περισσότεροι κάνουν rebranding το ίδιο λαδι.

Όσο για το λεπτόρρευστο και τις τριβές θεωρητικά ισχύει. Πρακτικά υπάρχουν λεπτόρρευστα λάδια με μεγαλύτερες τριβές απο αρκετα παχύρευστα…. Το ιξώδες που δείχνουν τα λάδια  είναι δείκτης συμπεριφοράς του λαδιου στις υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας και δεν είναι το ακριβές ιξώδες που θα έχει το λαδι στην συγκεκριμένη θερμοκρασία. Είναι γενικός δεικτης και όχι απαραίτητα αληθινός μιας και τα λάδια αλλάζουν ιδιότητες με το χρόνο και την χρήση .Μπορει ενα λαδι που γράφει ότι έχει 30 δείκτη σε θερμοκρασία λειτουργίας , αλλά να είναι στην πραγματικότητα 20. Ή και το 20 να γίνεται 10 αντίστοιχα. 
Το έχω γράψει και παλαιότερα , αν ήταν στο χέρι το κατασκευαστών κινητήρων να φτιάχνουν λάδια θα ήθελαν το λαδι με 0 ιξώδες και μηδενική τριβή,  ωστε να μην χρειάζονται να υπολογίσουν και τα διάκενα που θα πρέπει να έχουν ωστε να περάσει το λαδι. Έχουν φτάσει σε τέτοιο επίπεδο κατασκευαστικης ακρίβειας που επιπλέον υπολογισμοί για το λαδι και την συμπεριφορά του , μοιάζουν απαρχαιωμένοι.

και την καλα συντηρημενη μηχανη.

Στις 5/8/2024 στις 8:52 ΠΜ, atheatos είπε

20 και 30 χιλιάδες χιλιόμετρα είναι too much. Προσωπικά στα 10000 βαρια στα 15000 max, αλλάζω τα λάδια.Εδώ τα αλλάζω και με μηδέν χιλιόμετρα αν έχουν κλείσει χρόνο στο κινητήρα και μερικές φορές τα αλλάζω αν δω ότι ο κινητήρας δεν συμπεριφέρεται σωστά ή μυρίζει από την εξάτμιση. 
Πολλοι συμπληρώνουν λαδι που δεν ειναι κακό , αλλά δεν σημαίνει ότι θα το κρατήσεις μέχρι να φτάσεις τα χιλιόμετρα. Στο χρόνο πρέπει να φύγει το λαδι , έχει δεν έχει φτάσει τα χιλιόμετρα.

στα 8.000 χιλ αν χρειαστει μπορεις να συμπληρωσεις λαδι αλλα μετα στα 10.000 θελει αλλαγη .αν και ειναι καλα να τα αλλαζουμε προληπτικα καθε χρονο η' 8000.

παντως ολα εξαρτωνται απο το λαδι,την καλα συντηρημενη μηχανη και την χρηση.φιλος μου που εχει αυτα τα 3 σωστα για το αυτοκινητο του,εστειλε στην blackrock αναλυση για τα fuchs 5-30 και του ειπαν οτι ακομα εχουν ,μπορουν ανετα μεχρι 12.000χιλ.τα αντιστοιχα μομπιλ ομως ,η ιδια μηχανη τα εκαιγε στα ιδια χιλιομ.

Δημοσ.
Στις 31/7/2024 στις 5:57 ΜΜ, aetos1988 είπε

Επειδή βλέπω ότι έχει γνώσεις μπορείς να πει μια γνώμη για τα παρακάτω; 

1) Total Quartz 9000 NFC 5W-30   TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W30 5L (motorantallaktika.gr)

2) Ford Motorcraft FORD MOTORCRAFT 5W30 A5 5L (motorantallaktika.gr)

3) Castrol Magnatec A5  Castrol Λάδι Αυτοκινήτου Ford Magnatec Professional 5W-30 A5 5lt | Skroutz.gr

Εδώ και δύο αλλαγές έβαλα τα Total. Σκέφτομαι για τα Valvoline ή τα Motorcraft 

αν ακομα δεν εχεις κατασταλαξει ,σου απαντω εγω ..

https://www.filters.gr/wp-content/uploads/2019/07/SYNPOWER-FE-5W-30.pdf

εχει πολυ καλυτερη συσταση συμφωνα με τα χαρακτηριστικα του.

Στις 31/7/2024 στις 7:15 ΜΜ, koskef είπε

SHELL και TOTAL δεν εχουν καλους δεικτες

Στα καλύτερα 5-30 που αναμφιβολα πρωταγωνιστεί το esp formula πρεπει να προσθεσεις το FUCHS titan 5-30.

Ειναι φοβερό θέμα τα λάδια. Αλλά μετά από πολύ διάβασμα και ψάξιμο καθώς και δοκιμές (οι οποίες ισως σε μπερδευουν) καταλήγεις στο γεγονός οτι οποιοδήποτε σχεδόν λάδι να βάλεις αν το αλλάζεις καθε περίπου 7000-8000 km πρι προλάβουν δηλ να ¨σπάσουν¨ εισαι καλυμένος για καθημερινή χρήση ακόμα και λιγο γκαζι παραπάνω. Δεν θα έχει ίσως την extra προστασία της κακιάς στιγμής, 'οπως πχ  με κάποια αστοχία να ανεβάσει μεγάλη θερμοκρασία ο κινητήρας ή να χάσεις το ψυκτικό υγρό.

Επίσης εξ όσων γνωρίζω τα πλήρως εστερικά λάδια ειναι αυτά που αντεχουν περισσότερο στο "σπάσιμο" καθότι λόγω καλύτερης ποιότητας χρησημοποιούν λιγότερα πρόσθετα. Υπάρχουν και εξαιρεσεις όπως τα 300V που ειναι για ειδικές χρήσεις, έχουν πολλά πρόσθετα αν και εστερικά αλλά σπάνε γρήγορα.

λαθος.οι εστερες ΟΛΟΙ δεν αντεχουν και σπανε οπως λες λογω της γρηγορης οξειδωσης τους.γιαυτο και το 300V δεν αντεχε πολυ σχεδον 3.500 χιλ..αν αντεχουν πολυ τοτε εχουν και αλλα χημικα συστατικα για να αντεξουν την οξειδωση.συνηθως τα ακριβα λαδια εχουν μαζι αρκτες ποσοτητες ΡΑΟ/γιαυτο και το 300V πλεον εχει αλλαξει και αντεχει πιο πολυ.σε λιγο καιρο θα ξερουμε ποσο καθως ο φιλος απο το σχετικο φορουμ τα δοκιμαζει και θα τα δωσει για αναλυση.

 

Στις 1/8/2024 στις 10:19 ΠΜ, liopyr είπε

Δεν ξέρω πόσο σημασία έχει σαν πληροφορία, πάντως, τα LiquiMolly molygen new gen 5w40 που έχω βάλει, μετά από σχεδόν 1500 χλμ που πρόλαβα να κάνω φαίνονται να μην έχουν κάψει ούτε σταγόνα, αρκετά ενθαρρυντικό αυτό σε Tsi κινητήρα με CNG.

εχεις βαλει ενα απο τα πιο καλα και ιστορικα λαδια της αγορας,ειναι απο τα καλα 5-40 που κυκλοφορουν.να ξερεις οτι αυτο το λαδι εχει την ιδιοτητα να καθαριζει τον κινητηρα  πολυ πιο αποτελεσματικα.επισης τα λαδια αυτης της εταιρειας συνεργαζονται πολυ καλα με την βαγκεν..1500 χιλ παντως ειναι πολυ λιγα για να βγαλεις συμπερασματα.φανταζομαι τωρα θα εχεις κανει περισοτερα.

  • Thanks 1
Δημοσ.

Προσοχή σε όσους εχουν ford focus 1.0 mk3 (2011-2018) και ford fiesta με εμβαπτισμένο στο λιπαντικο ιμαντα χρονισμου.

Ειναι απαραιτητη η αλλαγη καθε 240000 χλμ (150000 μιλια) ή ανα δεκαετια (10 ετη).

Η αλλαγη κοστιζει πολυ.
Αν δεν αλλαχθει και υποστει βλαβη ο ιμαντας ειναι επικινδυνο.
Για σωστη συντηρηση του ιμαντα καθως και του αμαξιου απαιτειται αρμοζον λιπαντικο (λαδι).
Αλλα λιπαντικα πιθανως να φθειρουν πολυ τον ιμαντα.

Προδιαγραφη λιπαντικου για ford focus mk3 1.0 5W-20,ACEA A5/B5WSS-M2C948-B.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, meletis11 είπε

Προσοχή σε όσους εχουν ford focus 1.0 mk3 (2011-2018) και ford fiesta με εμβαπτισμένο στο λιπαντικο ιμαντα χρονισμου.

Ειναι απαραιτητη η αλλαγη καθε 240000 χλμ (150000 μιλια) ή ανα δεκαετια (10 ετη).

Η αλλαγη κοστιζει πολυ.
Αν δεν αλλαχθει και υποστει βλαβη ο ιμαντας ειναι επικινδυνο.
Για σωστη συντηρηση του ιμαντα καθως και του αμαξιου απαιτειται αρμοζον λιπαντικο (λαδι).
Αλλα λιπαντικα πιθανως να φθειρουν πολυ τον ιμαντα.

Προδιαγραφη λιπαντικου για ford focus mk3 1.0 5W-20,ACEA A5/B5WSS-M2C948-B.

αποτι βλεπω η προδιαγραφη σας και η εκγριση σας περιεχει και λαδια 0-30 που ειναι σαφως καλυτερα λογω οτι εχουν μεγαλυτερο hths και θα προστατευσει καλυτερα τον κινητηρα .

https://www.antallaktikaonline.gr/ladia-autokinhtou/ford-wss-m2c948-b

και εφοσον καλυπτει την προδιαγραφη σας ,καλυπτει και το θεμα ιμαντα.ο λογος που το αναφερω ειναι γιατι τα λαδια 5-20 με τετοια προδιαγραφη καποτε δεν ειχαν ποικιλια να βρεις.ελπιζω να βοηθησα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 4/10/2024 στις 10:56 ΜΜ, megapaixtaras είπε

2024-10-0410_54_47.png.3a6bd86a4b893b4f8656acf39c37c023.png

το φοβερο συνθετικο 0-40 τρωει την σκονη απο το νερακι 5-30!!

και μια αναλυση απο ενα νερακι 40αρι στα κοντα 11.000κμ!

2024-10-0411_40_40.png.429412355bccb262076400b72826600e.png

Το τεστ που κάνει αυτός ο τύπος στο youtube,δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα,δεν ειναι αποδεκτό απο καμία εταιρία λιπαντικων,καμία αυτοκινητοβιομηχανια και γενικα απο όποιον ξερει τα στοιχειώδη απο μηχανική.Δεν υπαρχει κατι τετοιο στους κινητήρες εσωτερικης καύσης.Αυτη η μηχανη δεν κατασκευαστηκε για να δοκιμάζει λιπαντικά.Επισης ΔΕΝ συγκρινουμε ενα λαδι SP με ενα λαδι SN,ουτε λαδια διαφορετικου ιξωδους.Εχουν διαφορετικη φορμουλα,πολυ απλα.Τελος...ΔΕΝ λαμβανουμε υπ'οψιν μια αναλυση στην οποια εχει μπει πρόσθετο στο λιπαντικο και παρ'ολα αυτα εχει τεράστια φθορά.Iron 20...🤯 απλα του γράφουν οτι δεν χειροτέρεψε η φθορα απο την προηγουμενη του ανάλυση.Επιτυχια...Επισης δεν παραθέτουμε τεχνικό φύλλο που είναι του 2013!!!! (Valvoline api SL) 🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯

19 ώρες πριν, megapaixtaras είπε

συνηθως τα ακριβα λαδια εχουν μαζι αρκτες ποσοτητες ΡΑΟ/

Εκτος πραγματικότητας...ολα σχεδον τα λιπαντικα 0w30 και 0w40 που πηραν εγκριση api sp,έχουν pao 10-25%,συμφωνα με τα στοιχεια των εταιριών,15% σύμφωνα με τις εργαστηριακες αναλύσεις.Το pao χρησιμοποιείται πλεον αποκλειστικά σαν τροποποιητης ιξωδους για να αποφευχθούν τα μακρομορια που χρησιμοποιουνται σε λιπαντικα κατώτερης ποιότητας(5w30,5w40,10w40,15w40 κλπ) και χαλανε το φιλμ.Δεν υπαρχουν πλεον οι μεγαλες διαφορες απο εταιρία σε εταιρία καθως τα λαδια ιδιου ιξωδους εχουν πανομοιότυπη φόρμουλα λογω του api.Ενα hths 3,7-3,8 ΔΕΝ ειναι για αναβαση οπως ασχετωδως εχει αναφερθει.Για αναβαση παιζεις απο 4,1-4,2 και πανω.

Επεξ/σία από katargedon
Δημοσ.
22 ώρες πριν, megapaixtaras είπε

συγγνωμη που απαντω τοσο μετα ,αλλα υπηρξε μια διακοπη του θεματος ,μετα διακοπες κ.λ.π. εχεις δικιο ,διαφωνω ομως στο τελος.μπορει να φτασουν ,μπορει και οχι .ομως παρα πολλοι κινητηρες προβληματικοι στις μερες μας ,σε ολες τις μαρκες.τα αυτοκινητα ειναι φορτωμενα με πολλα ηλεκτρονικα και αισθητηρες και γινεται μεγαλο μπαχαλο.θυμαμαι χαρακτηριστικα οταν ετυχε να ειμαι παρων σε τεχνικο που φτιαχνει αυτοκινητα του ομιλου βαγκεν με ειδικοτητα σε πορσε που εφευγε στην αθηνα για σεμιναρια καθε 6μηνο γιατι η βαγκεν βγαζει συνεχεια 1.000.000 ανταλλακτικα σε καθε νεο μοντελλο.

αυτο δεν συνεβαινε παλια γιατι η τεχνολογια εξελισοταν πιο αργα,τα μοντελλα εκαναν τουλαχιστον 1οεται να δεις νεα ,οι κινητηρες ειχαν τα βασικα,δεν ηταν φορτωμενοι οποτε πηγαιναν ανετα μυρια χιλιομετρα.

κανεις λαθος ,τα λαδι αυτα κυκλοφορουν απο το 2002.

https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2002-01-1636/

ειναι απολυτα δοκιμασμενα.το γενικο συμπερασμα που βγηκε απο την χρηση τους ειναι ,οτι, αν θες οικονομια πας εκει,αν θες προστασια πας σε μεγαλυτερο ιξωδες.και αυτο δεν το λενε απλα οι χρηστες αλλα οι κατασκευαστες που αναθεωρησαν τα μανιουαλ τους.

και εσυ ο διος ουσαιστικα αντιφασκεις .γιατι λες οτι δνε μπορει να απαντηθει επαρκως οταν μετα λες οτι υπαρχει οδηγια απο μια μαρκα για αλλαγη ιξωδους.αρα καταλαβαν οτι δεν προστατευει ,και δεν ειναι η μονη κατασκευαστρια.

toyota εχω δωσει αν σκριν πριντ σε προηγουμενο ποστ που εξηγει τις βλακειες που κανει ..σελιδα 18, 5ο ποστ, 3η παραγραφος σκριν πριντ.

και δεν ειναι η μονη.ολες οι βιομηχανιες εκανα αυτο το λαθος.ειναι πολυ απλο.αυτο το θεμα ξεκινησε κυριως απο τις γερμανικες πριμιουμ εταιρειες που ειχαν ακριβα ανταλλακτικα και δεν απευθυνοταν μαζικα γιατι ηταν και ακριβα αυτοκινητα.οταν εριξαν την ποιοτητα κατασκευη τους και εφτιαξαν καθετες μοναδες σερβις στις αντιπροσωπειες,τοτε σκεφτηκαν να κατασκευασουν ενα μαρκετινγκ φθηνου σερβις.το πιο συχνο σερβις ειναι βεβαια το λαδι,η αλλαγη του.απο την μια αρχισε να γοραζει γερμανικα αυτοκινητα  λογω πτωσης τιμων αγοραστικο κοινο που δεν ηταν εξοικοιωμενο με τοσο βαρια αυτοκινητα,ασχετοι με τα μηχανικα οδηγοι και απο τα 2 φυλλα,οι ανθρωποι πλεον δεν ασχολουνται με το σπορ,απλα θελουν ενα ωραιο αυτοκινητο να κανουν την δουλεια τους.και εκει μπαινει το μαρκετινγκ που επειδη ακριβως αυτη η μεγαλη μεριδα ειναι ασχετοι με το αντικειμενο, επιασε...παραδειγμα.περιμενα στην αντιπροσωπεια πριν χρονια να μου πουν τιμες για κατι που δεν θυμαμαι.εκει λοιπον μπαινει μια κυρια πολυ κλασατη με ενα ακριβο μοντελλο bmw η οποια ηθελα να αλλαξει λαδια και περιμενε μαζι μου να βρει υπαλληλο.επειδη δεν εβρισκε με ρωταει. ξερετε αν μπορω να βαλω λαδι εκτος αυτο της αντιπροσωπειας?  επομενως καταλαβαινουμε πως αυτο το μαρκετινγκ εχει πιασει τοπο..οποτε ποιο 0-20 και αν κανει καλο η' κακο,εδω ο κοσμος δεν γνωριζει τα βασικα,οτι λαδι και αν του χωσουν στην μηχανη θα τους ευχαριστει. 

δανειζομαι ενα ποστ του φιλου geopro για να εξηγησω κατι.

επειδη θελω να ειμαι δικαιος,και στο ιδιο το φορουμ ,bitog,οταν αρχισαν να μιλανε για hths το 2006 αν θυμαμαι καλα,κανεις δεν ηξερε γιαυτο.και ειναι λογικο.στην χωρα μας κανεις, ακομα και τωρα εχουν αγνοια οι περισοτεροι,μονο καποιοι λιγοι σε ενα bmw forum και φυσικα οταν κατι ειναι νεο και φαινεται παραξενο το παρεξηγουν,θελει χρονο να ''ανοιξει΄΄το μυαλο.

εχω γραψει μερικους κανονες στην αρχη.

 

οτι στο λαδι το τελικο προιον μετραει,

οσο πιο ψιλο γινεται ,οσο πιο αναγκαια χοντρο απαιτει η συνθηκη οδηγησης

και οτι το hths ειναι αυτο που μετραει.

ολα αυτα ειναι χρυσοι κανονες που πανε μαζι

 

δλδ. μπορει ενα λαδι να εχει μεγαλυτερο hths ομως τα προσθετα του η' η βαση του να ειναι χαλια ,αρα το τελικο προιον να ειναι χαλια,εκει το hths χανει.

πολλα τετοια λαδια δυστυχως εχουν καποια καστρολ και liqui moly.

υπαρχει και κατι αλλο σημαντικο που λεγεται MOFT =minimum oil film thickness ...αλλα μην το παρακανουμε,ειπαμε..

φιλε σπυρο προφανως εχεις τον Ν43 αν ειναι βενζινη.

οσον αφορα το 5-30 σαν ιξωδες ειναι πολυ καλο γιαυτον τον κινητηρα ,απλα ποικιλει ποσο καλο αναλογα την εταιρεια.θα βοηθουσε να μας εδινες την μαρκα του λαδιου.ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΤΙ ΤΟ 5-30 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.ειναι απο τα πιο καλα ιξωδη,εξελισονται συνεχως και δεν εχει σημασια αν ειναι και ημισυνθετικα γιατι σημερα ειναι και αυτα πολυ εξελιγμενα.

επειδη εχω τον ιδιο κινητηρα,ειναι 2 χρονια η' 30.000 χιλ αν και τωρα το κατεβασαν στα 25.000 στην ελλαδα και αν δεν κανω λαθος στο εξωτερικο στα 20.000 εκει που βλεπουν οτι αλλαζουν πιο συχνα.

συμφωνω σε ολα, στο 4) οχι ο κινητηρας ειναι αθλιος,μετα τα 100.000 χιλ ολοι βγαζουν χοντρα προβληματα απο 500αρια και πανω.

ειναι σιγουρα τυχερος ο φιλος με αυτον τον κινητηρα.επαιξε και κερδισε.ομως το 3) εχει μεγαλη σημασια σαυτον τον κινητηρα,δεν ειναι για ανησυχους οδηγους,θελει στοργη και προδερμ,αυτο καταλαβα.γενικα οι κινητηρες της bmw θελουν μετα το ζεσταμα ξυλο,αλλα αυτος παραπονιεται.απο την αλλη αν δεν τον ανοιγεις,χαλανε τα μπεκ,ο νοξ και οτι εχει σχεση με την τροφοδοσια.

πραγματικα τυχερος!

και την καλα συντηρημενη μηχανη.

στα 8.000 χιλ αν χρειαστει μπορεις να συμπληρωσεις λαδι αλλα μετα στα 10.000 θελει αλλαγη .αν και ειναι καλα να τα αλλαζουμε προληπτικα καθε χρονο η' 8000.

παντως ολα εξαρτωνται απο το λαδι,την καλα συντηρημενη μηχανη και την χρηση.φιλος μου που εχει αυτα τα 3 σωστα για το αυτοκινητο του,εστειλε στην blackrock αναλυση για τα fuchs 5-30 και του ειπαν οτι ακομα εχουν ,μπορουν ανετα μεχρι 12.000χιλ.τα αντιστοιχα μομπιλ ομως ,η ιδια μηχανη τα εκαιγε στα ιδια χιλιομ.

Αν δεν κάνω λάθος ζήτησες απο τους moderator να κλειδωθεί το θέμα και τώρα μας απαντάς,  να μας πεις τι? 
 


 

4 ώρες πριν, katargedon είπε

Το τεστ που κάνει αυτός ο τύπος στο youtube,δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα,δεν ειναι αποδεκτό απο καμία εταιρία λιπαντικων,καμία αυτοκινητοβιομηχανια και γενικα απο όποιον ξερει τα στοιχειώδη απο μηχανική.Δεν υπαρχει κατι τετοιο στους κινητήρες εσωτερικης καύσης.Αυτη η μηχανη δεν κατασκευαστηκε για να δοκιμάζει λιπαντικά.Επισης ΔΕΝ συγκρινουμε ενα λαδι SP με ενα λαδι SN,ουτε λαδια διαφορετικου ιξωδους.Εχουν διαφορετικη φορμουλα,πολυ απλα.Τελος...ΔΕΝ λαμβανουμε υπ'οψιν μια αναλυση στην οποια εχει μπει πρόσθετο στο λιπαντικο και παρ'ολα αυτα εχει τεράστια φθορά.Iron 20...🤯 απλα του γράφουν οτι δεν χειροτέρεψε η φθορα απο την προηγουμενη του ανάλυση.Επιτυχια...Επισης δεν παραθέτουμε τεχνικό φύλλο που είναι του 2013!!!! (Valvoline api SL) 🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯

Εκτος πραγματικότητας...ολα σχεδον τα λιπαντικα 0w30 και 0w40 που πηραν εγκριση api sp,έχουν pao 10-25%,συμφωνα με τα στοιχεια των εταιριών,15% σύμφωνα με τις εργαστηριακες αναλύσεις.Το pao χρησιμοποιείται πλεον αποκλειστικά σαν τροποποιητης ιξωδους για να αποφευχθούν τα μακρομορια που χρησιμοποιουνται σε λιπαντικα κατώτερης ποιότητας(5w30,5w40,10w40,15w40 κλπ) και χαλανε το φιλμ.Δεν υπαρχουν πλεον οι μεγαλες διαφορες απο εταιρία σε εταιρία καθως τα λαδια ιδιου ιξωδους εχουν πανομοιότυπη φόρμουλα λογω του api.Ενα hths 3,7-3,8 ΔΕΝ ειναι για αναβαση οπως ασχετωδως εχει αναφερθει.Για αναβαση παιζεις απο 4,1-4,2 και πανω.

Από ότι κατάλαβα με αυτά που γράφεις τα 0-30 και 0-40 είναι καλύτερα λάδια από τα υπόλοιπα . Σωστά?

Δημοσ.
1 ώρα πριν, atheatos είπε

Από ότι κατάλαβα με αυτά που γράφεις τα 0-30 και 0-40 είναι καλύτερα λάδια από τα υπόλοιπα . Σωστά?

Σωστά,λόγω χημικής σύστασης.Αυτη την στιγμη τα λιπαντικα 0w30 και 0w40 με την τελευταία φορμουλα api sp,ειναι τα καλύτερα λιπαντικά που μπορείς να βάλεις.Για νορμάλ οδήγηση μιλάω πάντα,οχι για πιστες κλπ,εκει παμε αλλού.

  • Like 1
Δημοσ.

Η ford καθως και ολοι έμποροι οδηγοι συνίστα/συνιστούν αυτης μόνο της προδιαγραφής λιπαντικο.

Ο ιμαντας αποτελει πολυ σοβαρο θεμα για αυτα τα μοντέλα.

  • Like 1
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, katargedon είπε

Σωστά,λόγω χημικής σύστασης.Αυτη την στιγμη τα λιπαντικα 0w30 και 0w40 με την τελευταία φορμουλα api sp,ειναι τα καλύτερα λιπαντικά που μπορείς να βάλεις.Για νορμάλ οδήγηση μιλάω πάντα,οχι για πιστες κλπ,εκει παμε αλλού.

Μάλιστα . Κατανοητό . 

Την άποψη σας για το παρακάτω λάδι θα ήθελα. Οι προδιαγραφές του με καλύπτουν , απλά θέλω να να ξέρω αν είναι πραγματικές.

https://www.kroon-oil.com/en/int/presteza-msp-fe-0w-30-1-x-15-l-bag-in-box-39853/

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...