Προς το περιεχόμενο

Λάδια, εξέλιξη, προδιαγραφές, αναλύσεις, χαρακτηριστικά, μύθοι και αλήθειες


megapaixtaras

Προτεινόμενες αναρτήσεις

6 ώρες πριν, kostasw είπε

Έκριναν απλά ότι για να βγει στην αγορά το αυτοκίνητο και τηρεί τις απαιτήσεις της Ευρώπης σε ρύπους να βάλουν 0/20. Λιγότερες αντιστάσεις κατά την εκκίνηση και κατά την λειτουργία. 

Αυτο ακριβως ειναι . Λεπτοτερα λαδια, λιγοτερες τριβες στο μοτερ, μικροτερη καταναλωση=λιγοτεροι ρυποι 

H Toyota 0w-8 βαζει στα υβριδικα της και στην ευρωπη. Αλλά αυτα ειναι "ειδικη" περιπτωση . Αν το πηγαινεις με μεγαλες ταχυτητες (που δουλευει συνεχεια το μοτερ) προτεινει να βαζεις πιο χοντρο λαδι 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 278
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

6 ώρες πριν, katargedon είπε

Η Toyota παιζει πλεον στο 0w8 σαν λιπαντικο πρωτης τοποθέτησης.Τι να πουν και αυτοι;

τι να πουν; προφανώς δεν έχουν ιδέα από αυτά και θέλουν να χαλάσουν σύντομα για να μας φάνε τα λεφτά με καινούργιο αμάξι.

(έχει αναφερθεί εδώ ότι κάτοχος υβριδικού yaris θα βάλει 5-30 στην πρώτη αλλάγη γιατί έχει πολύ ζέστη εκεί που είναι και δεν κάνει το 0w8)

  • Like 1
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 minutes ago, 2MM said:

Αυτο ακριβως ειναι . Λεπτοτερα λαδια, λιγοτερες τριβες στο μοτερ, μικροτερη καταναλωση=λιγοτεροι ρυποι 

H Toyota 0w-8 βαζει στα υβριδικα της και στην ευρωπη. Αλλά αυτα ειναι "ειδικη" περιπτωση . Αν το πηγαινεις με μεγαλες ταχυτητες (που δουλευει συνεχεια το μοτερ) προτεινει να βαζεις πιο χοντρο λαδι 

0/16 για υβριδικό το θεωρώ έως ένα σημείο λογικό. Την στιγμή που θα πάρει εμπρός ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εν κίνηση πρέπει να λιπανει ακαριαία. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, kostasw είπε

0/16 για υβριδικό το θεωρώ έως ένα σημείο λογικό. Την στιγμή που θα πάρει εμπρός ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εν κίνηση πρέπει να λιπανει ακαριαία. 

 

0-8 το έχει κάνει η toyota στα υβριδικά και 0-16 στα κανονικά

Επεξ/σία από NT1G
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσοι θέλουν να πάνε by the book να πάνε σε όλα by the book .

Ας το βάλουν το 0W-16 στην συνεχή ανηφόρα των 25 km από Άρτα προς Ιωάννινα και να το αλλάζουν κάθε 20.000 - 30.000 . Όλα by the book 

Μόνο να μας το πουν όταν το πουλήσουν στα 120.000 Km για να τους προτιμήσουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 5/8/2024 στις 1:39 ΠΜ, Ukforthemoment είπε

Η μηχανή θα φτάσει κοντά στους 95° με 100° όταν θα ειναι σε λειτουργία.Τι σχέση έχει η θερμοκρασία περιβάλλοντος αν θα είναι 30° ή 40° ?

Ώστε δεν έχει σχέση η θερμοκρασία περιβάλλοντος ; Καμιά σχέση αν είναι τριάντα ή σαράντα ;

Η total έχει άλλη άποψη.

During winter and for cars used in cooler regions, your engine will benefit from using oil with low winter viscosity. During summer and in hotter regions, your engine will benefit more from oil with higher viscosity at 100 degrees Celsius.When comparing oils, it is important to take into account the location in which the car will be used. Thin oils that are less prone to thickening in low temperatures will help you start your engine more quickly in winter while thick oils that are less prone to thinning in hot temperatures will help your engine perform better in summer. As a result, 0W-20 and 5W-30 oils have been developed for colder climates while 15W-40 and 20W-50 oils have been developed with hotter climates in mind.

Επεξ/σία από geopro
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, geopro είπε

Μάθε να διαβάζεις. Γιατί έτσι όπως το παρουσιάζεις βγάζεις ακατάλληλο το 0w-40 για κρύα κλίματα....

Σου έφερε παράδειγμα η Total με λάδια που έχουν ως πρώτο νούμερο το 15w και 20w και εσύ έβγαλες το συμπέρασμα επειδή είναι 40 και 50 αντίστοιχα, κάνουν για ζεστά κλίματα άσχετα αν ο κατασκευαστής του κινητήρα έχει φτιάξει τα διάκενα για 20 και 30. 

Το μόνο που θα καταφέρεις βάζοντας λάδια με μεγαλύτερο ιξώδες είναι να καταστρέψεις το κινητήρα. Αναγκαστικά θα σηκώνει μεγαλύτερη πίεση λαδιού ο κινητήρας και θα σκορπάει το λάδι μέσα στον θάλαμο καύσης και όπου αλλού μπορεί να εκτόνωση την πίεση.

Δεν διορθώνει τίποτα το χοντρητερο λάδι από αυτό που συνιστά ο κατασκευαστής. Κακώς μερικοί το συνιστούν σε αυτοκίνητα που καίνε λάδια ή έχουν φθορές. Είναι σαν να κυκλοφορείς με Μπαλωμα στο πλαϊνό του ελαστικού σου. Είναι επικίνδυνο!

Για τελευταία φορά: Το πρώτο νούμερο στα πολυτυπα λάδια αφορά την θερμοκρασία περιβάλλοντος και όχι το δεύτερο. Επειδή τυγχάνει μόνο τα λάδια με μεγάλο ιξώδες να έχουν αντίστοιχα μεγάλο πρώτο νούμερο δεν σημαίνει ότι αυτά μόνο κάνουν για ζεστά κλίματα.

https://www.midlandslubricants.co.uk/agricultural/agricultural-oils-tractor/tractor-oils-lubricants/midlands-lubricants-15w30-super-universal-tractor-oil/

To παραπάνω λάδι για τρακτέρ κάνει για κρύα κλίματα Ναι ή όχι?

Δεν είσαι υποχρεωμένος να απαντήσεις, αλλά μετά από αυτό εύχομαι να καταλάβεις την διαφορά.

Επεξ/σία από atheatos
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα σε όλους/ες. Πολλές και εξιδικευμένες πληροφορίες στο θέμα. Δεν θέλω να  αμφισβητήσω τις γνώσεις που ενδεχομένως έχετε στο αντικείμενο αλλά εγώ που δεν είμαι μηχανικός ή ειδικός στα λάδια ακολουθώ τις οδηγίες του κατασκευαστή. Στο Bmw 318 του 2008 που έχω έως και σήμερα έχω αλλάξει λάδια 9 φορές (ανά 30.000 χιλιόμετρα) και έχω διανύσει έως τώρα 287.000 χιλιόμετρα. Το φίλτρο αντικατάσταση ανά δύο αλλαγές λαδιού (κάθε 60.000). Η κίνηση μικτή (πόλη - αυτοκινητόδρομος). Τις δύο πρώτες φορές άλλαξα στην αντιπροσωπία (υψηλό κόστος) ενώ τις επόμενες με 45 ευρώ συνθετικά 5 - 30 ή διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια μπορεί και ημισυνθετικά (στο πρατήριο βενζίνης της γειτονιάς μου με λάδια του ίδιου μπραντ). Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν ανεξάντλητες πληροφορίες σχετικά με τις χημικές συνθέσεις, θερμοκρασίες κ.α. αλλά θεωρώ παράλογο ο κατασκευαστής να θέλει να καταστραφεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου αυξάνοντας τα χιλιόμετρα για την αντικατάσταση λαδιών το αντίθετο θα έλεγα ενώ προκύπτει εξοικονόμηση σε χρόνο και χρήμα. Έχω κάνει πολλά χιλιόμετρα και ο κινητήρας είναι οκ και ελπίζω και στο μέλλον γιατί δεν έχω πρόθεση να αγοράσω άλλο αυτοκίνητο σύντομα (άντε ίσως κανένα ηλεκτρικό στο μέλλον). Αυτά...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, spirostolios είπε

Καλημέρα σε όλους/ες. Πολλές και εξιδικευμένες πληροφορίες στο θέμα. Δεν θέλω να  αμφισβητήσω τις γνώσεις που ενδεχομένως έχετε στο αντικείμενο αλλά εγώ που δεν είμαι μηχανικός ή ειδικός στα λάδια ακολουθώ τις οδηγίες του κατασκευαστή. Στο Bmw 318 του 2008 που έχω έως και σήμερα έχω αλλάξει λάδια 9 φορές (ανά 30.000 χιλιόμετρα) και έχω διανύσει έως τώρα 287.000 χιλιόμετρα. Το φίλτρο αντικατάσταση ανά δύο αλλαγές λαδιού (κάθε 60.000). Η κίνηση μικτή (πόλη - αυτοκινητόδρομος). Τις δύο πρώτες φορές άλλαξα στην αντιπροσωπία (υψηλό κόστος) ενώ τις επόμενες με 45 ευρώ συνθετικά 5 - 30 ή διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια μπορεί και ημισυνθετικά (στο πρατήριο βενζίνης της γειτονιάς μου με λάδια του ίδιου μπραντ). Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν ανεξάντλητες πληροφορίες σχετικά με τις χημικές συνθέσεις, θερμοκρασίες κ.α. αλλά θεωρώ παράλογο ο κατασκευαστής να θέλει να καταστραφεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου αυξάνοντας τα χιλιόμετρα για την αντικατάσταση λαδιών το αντίθετο θα έλεγα ενώ προκύπτει εξοικονόμηση σε χρόνο και χρήμα. Έχω κάνει πολλά χιλιόμετρα και ο κινητήρας είναι οκ και ελπίζω και στο μέλλον γιατί δεν έχω πρόθεση να αγοράσω άλλο αυτοκίνητο σύντομα (άντε ίσως κανένα ηλεκτρικό στο μέλλον). Αυτά...

Αυτό σημαίνει:

1) Τα λάδια που έβαλες έτυχε να είναι καλά.

2) Η βενζίνη που έβαλες έτυχε να είναι καλή.

3) Η χρήση του κινητήρα που έκανες έτυχε να είναι βέλτιστη.

4) Ο κινητήρας σου εκ κατασκευής έτυχε να έχει μεγάλες αντοχές.

Υπάρχουν και άλλες εξηγήσεις που έχουν σχέση με το νόμο των πιθανοτήτων.

Δεν είναι απαγορευτικό να κάνεις αυτό που λέει ο κατασκευαστής, αλλά δεν είμαστε όλοι το ίδιο τυχεροί και κάποιοι θέλουμε να ελαττώσουμε τις πιθανότητες αστοχίας. Άλλοι πάλι θέλουν να ξεπεράσουν τα 500.000 χιλιόμετρα και ας πάνε συνέχεια κόφτες...😄

 

By the way εσένα δεν λέει στο manual  ο κατασκευαστής x χιλιόμετρα ή ένας χρόνος οποίο έρθει πρώτο?Κανονικά αν πας με τον κατασκευαστή έπρεπε να είχες αλλάξει τουλάχιστον 15 φορές τα λάδια...

Επεξ/σία από atheatos
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, atheatos είπε

Αυτό σημαίνει:

1) Τα λάδια που έβαλες έτυχε να είναι καλά.

2) Η βενζίνη που έβαλες έτυχε να είναι καλή.

3) Η χρήση του κινητήρα που έκανες έτυχε να είναι βέλτιστη.

4) Ο κινητήρας σου εκ κατασκευής έτυχε να έχει μεγάλες αντοχές.

Υπάρχουν και άλλες εξηγήσεις που έχουν σχέση με το νόμο των πιθανοτήτων.

Δεν είναι απαγορευτικό να κάνεις αυτό που λέει ο κατασκευαστής, αλλά δεν είμαστε όλοι το ίδιο τυχεροί και κάποιοι θέλουμε να ελαττώσουμε τις πιθανότητες αστοχίας. Άλλοι πάλι θέλουν να ξεπεράσουν τα 500.000 χιλιόμετρα και ας πάνε συνέχεια κόφτες...😄

 

By the way εσένα δεν λέει στο manual  ο κατασκευαστής x χιλιόμετρα ή ένας χρόνος οποίο έρθει πρώτο?Κανονικά αν πας με τον κατασκευαστή έπρεπε να είχες αλλάξει τουλάχιστον 15 φορές τα λάδια...

Ανά δύο χρόνια αλλά δεν το έχω τηρήσει κατά γράμμα. Επίσης τα ίδια υποθέτω λάδια τα άρχισα με 5 ευρώ το λίτρο και σήμερα βγαίνουν 11 ευρώ το λίτρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, atheatos είπε

Δεν διορθώνει τίποτα το χοντρητερο λάδι από αυτό που συνιστά ο κατασκευαστής. Κακώς μερικοί το συνιστούν σε αυτοκίνητα που καίνε λάδια ή έχουν φθορές. Είναι σαν να κυκλοφορείς με Μπαλωμα στο πλαϊνό του ελαστικού σου. Είναι επικίνδυνο!

Εχεις δίκιο.Αυτη η άποψη είναι κατάλοιπο του παρελθόντος,οπως και πολλες άλλες.Εγω στο παρελθον εβαζα 5w30 γιατι αυτο λεει το manual.5w30 η 10w40 αναλογα με την εξωτερικη θερμοκρασια.Οταν ανακαλυψα οτι τα 5w...ειναι απλα λαδια για να κανεις τη δουλεια σου και τίποτα περισσότερο(εκτος απο πολυ ελαχιστες εξαιρεσεις,amsoil κλπ),ηθελα να το γυρισω σε 0w30 που ειναι πολυ καλυτερα απο χημικής αποψεως,αλλα ημουν διστακτικος,γιατι και εγω ακουγα τις γνωμες των 'μαστρομιχαληδων'.Οποτε πολυ απλα εστειλα mail στην mazda ιαπωνιας και η απαντηση ηταν οτι μπορω να βαλω 0w...χωρις κανενα προβλημα.Δυστυχως δεν τους ειχα ρωτησει για πιο χοντρο.

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, geopro είπε

Όσοι θέλουν να πάνε by the book να πάνε σε όλα by the book .

Ας το βάλουν το 0W-16 στην συνεχή ανηφόρα των 25 km από Άρτα προς Ιωάννινα και να το αλλάζουν κάθε 20.000 - 30.000 . Όλα by the book 

Μόνο να μας το πουν όταν το πουλήσουν στα 120.000 Km για να τους προτιμήσουμε.

Δεν θα αναφέρω παραδείγματα σαν αυτό του spirostolios αλλά όλα τα manual γράφουν x χιλιόμετρα ή ένας χρόνος ότι έρθει πρώτο. Αν κάποιο δεν το αναφερει αποτελεί εξαίρεση και όχι ο κανόνας.

Εσυ μην πάρεις αυτοκίνητο από αυτούς και άσε εμάς να τους προτιμήσουμε. Γιατί by the book σημαίνει αλλαγή κάθε χρόνο λάδια είτε αυτά είναι 0-8 είτε 0-16 είτε 0-0. 
Μονο πες μας ποιοι είστε εσείς που βάζεται 10-50 ή 10-60 να σας αποφύγουμε…

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, atheatos είπε

Για τελευταία φορά: Το πρώτο νούμερο στα πολυτυπα λάδια αφορά την θερμοκρασία περιβάλλοντος και όχι το δεύτερο. Επειδή τυγχάνει μόνο τα λάδια με μεγάλο ιξώδες να έχουν αντίστοιχα μεγάλο πρώτο νούμερο δεν σημαίνει ότι αυτά μόνο κάνουν για ζεστά κλίματα.

Επιμένεις να θεωρείς ότι το δεύτερο νούμερο δεν αφορά την θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Και το πρώτο νούμερο (W Θερμοκρασία περιβάλλοντος στη περίοδο χειμώνα) αλλά και το δεύτερο νούμερο (κυρίως ιξώδες) αφορούν την εξωτερική θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Και η Total και η Valvoline το δηλώνουν όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται.

"Therefore, when selecting engine oil for your car, it is essential to consider your ambient temperatures, as well as your location. During cold winter days, engines benefit from thin oils that are less likely to thicken at low temperatures. Their higher flowability at sub-zero temperatures may help you start the engine faster. For example, these could be 0W-20 and 5W-30 motor oils.In tropical weather, pick thick oils that do not thin out at high temperatures. For instance, 15W-40 and 20W-50 oils are specifically designed for hot climates."

Πόσο πιο απλά μπορει να ειπωθεί ότι και το δεύτερο νούμερο σχετίζεται με τις υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες των θερμών κλιμάτων ;

Πόσο πιο απλά μπορει να ειπωθεί ότι το 0W-20 & 0W-16 ΔΕΝ κάνουν για την Ελλάδα ;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 hours ago, geopro said:

Βρε συ, αυτό που παραθέτεις, αναφέρεται σε κρύα και ζεστά κλίματα. Άλλο να μένεις κάπου όπου οι θερμοκρασίες είναι απο -40 μέχρι +10, και άλλο όπως Ελλάδα απο 0 μέχρι +40. Σε αυτές τις τεράστιες διαφορές, εννοείται οτι παίζει ρόλο.

Αλλά οχι, δεν παίζει ρόλο σε μικρές αποκλίσεις, τύπου +30 ή +40.

Και το 2ο νούμερο, δεν έχει σχέση με την θερμοκρασία περιβάλλοντος!

"For example, if the oil is 5W-30, “5W” describes the oil's viscosity at low temperatures. The lower the number, the faster the oil will flow at vehicle start-up. The “30” represents the oil's viscosity at normal engine temperatures or when your vehicle has been warmed up"

Engin-Oil-Viscosity-Classification-1.png

Επεξ/σία από Sorath
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα σε όλους.Το δευτερο νουμερο στο ιξωδες,βαση της sae,αφορα την συμπεριφορα του λιπαντικου σε θερμοκρασιες λειτουργιας του κινητηρα.Εχει οριστει η μετρηση αυτη να γινεται στους 100°C (μεθοδος j300).Δεν εχει καποια σχεση με την εξωτερικη θερμοκρασια.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...