megapaixtaras Δημοσ. 31 Ιουλίου Μέλος Δημοσ. 31 Ιουλίου (επεξεργασμένο) ειπα να δωσω τοπο στην οργη και να απαντησω αλλα βλεπω οτι πρωτον αλοιωνεις αυτα που λεω,δευτερον δεν διαβαζεις αυτα που λεω και γραφεις δικα σου και πιο σημαντικο δεν μπορεις να μιλησεις ηρεμα ,χωρις δραματα και ευγενεια. επειδη εγω αρχισα το τοπικ ,και πιστευω οτι δεν εχω να πω κατι αλλο σαν γνωση ,ειναι ολα γραμμενα ,και δεν θελω να κανιβαλιζεται το τοπικ απο τον καθε ...προτεινω στους διαχειριστες για να μην γινει ροντεο να κλειδωθει η' ακομα και να κλεισει το τοπικ.ας σβηστουν τα ασχημα σχολια να καθαρισει και να μεινουν μονο οι γνωμες που αφορουν το θεμα χωρις προσβλητικα σχολια σαν στικυ. οποιος θελει πληροφοριες για το τι λαδι να επιλεξει εχει αλλα τοπικ,οπου μπορουν ποσταρουν.εκει θα μπαινω και εγω να λεω την γνωμη μου. ευχαριστω. Επεξ/σία 31 Ιουλίου από megapaixtaras
aetos1988 Δημοσ. 31 Ιουλίου Δημοσ. 31 Ιουλίου 5 ώρες πριν, katargedon είπε Λιπαντικα 'value for money' με pao αυτη τη στιγμη στην Ελληνικη αγορα με κοστος κατω απο 60 ευρω τα 5 λιτρα.Μονο αυτα που μπορουν να αγοραστουν απο καταστημα,για να μπορουμε να δουμε την ημερομηνια τους,οχι autodoc κλπ(παθων).A3/B4:Total Quartz 9000 energy 0w30,Elf Evolution 900 FT 0w30,Liqui moly Synthoil longtime 0w30,Cyclon Magma Syn V1 0w30,Motul 8100 X-max 0w40,Aral Supertronic G 0w40,Total Quartz 9000 energy 0w40,Valvoline Synpower 0w40,Cyclon Magma syn ultra 0w40. A5/B5:Valvoline Synpower FE 0w30,Total Quartz energy 0w30(σκετο,οχι energy).Τα υπολοιπα ειτε ανεβαινουν σαν τιμη,ειτε δεν εχουν pao,ειτε δεν υπαρχει προς το παρων διαθεσιμοτητα.Δεν εχω βαλει τις κατηγοριες c2,c3 κλπ απλα γιατι δεν εχω μιλησει ακομα με ολους τους εμπορους για να ξερω ακριβως τις τιμες και την διαθεσιμοτητα.Μολις ψαξω τους παντες θα αναρτησω λιστα. Τα 5w30 Α5 ειναι τα 'λεπτα' 30αρια με κινηματικο ιξωδες συνηθως 9,2-10 και υψηλη αλκαλικη βαση,συνηθως 12 με 12,5. Ειναι στα ορια του w30 με w20.Ειναι οπως πολυ σωστα λες πολυ λεπτορευστα,περισσοτερο ακομα και απο τα 0w30 α3/β4,τα οποια σου προτεινω ανεπιφυλακτα να βαλεις καθως τα 0w30 εχουν βαση pao,ενω τα 5w30 οχι.Δεν ειμαι σιγουρος αν το manual σου λεει οτι μπορεις να βαλεις α3/β4 αλλα αυτη η προδιαγραφη ποιανει και αυτη την κατηγορια.Αν οντως σου λεει οτι μπορεις,τοτε αλλαξε με κλειστα ματια 😉Επισης χαλαρα μπορεις να βαλεις και 0w30 Α5.Fiesta εχεις? Όντως όπως λες η προδιαγραφή Α5 είναι σχεδόν 5W-20! Αλλά το manual γράφει μόνο 5W-30 A5 σαν επιλογή, τα A3/A4 τα δίνει μόνο ως συμπλήρωμα αλλά με ''σημειώσεις''. Έχω το Ford Focus C-MAX 1.6 100ps( έχω 275.000χλμ). Manual : Εγχειρίδια Χρήσης – PDFs για όλα τα μοντέλα | Ford GR 1
katargedon Δημοσ. 31 Ιουλίου Δημοσ. 31 Ιουλίου 1 ώρα πριν, megapaixtaras είπε ειπα να δωσω τοπο στην οργη και να απαντησω αλλα βλεπω οτι πρωτον αλοιωνεις αυτα που λεω,δευτερον δεν διαβαζεις αυτα που λεω και γραφεις δικα σου και πιο σημαντικο δεν μπορεις να μιλησεις ηρεμα ,χωρις δραματα και ευγενεια. επειδη εγω αρχισα το τοπικ ,και πιστευω οτι δεν εχω να πω κατι αλλο σαν γνωση ,ειναι ολα γραμμενα ,και δεν θελω να κανιβαλιζεται το τοπικ απο τον καθε ...προτεινω στους διαχειριστες για να μην γινει ροντεο να κλειδωθει η' ακομα και να κλεισει το τοπικ.ας σβηστουν τα ασχημα σχολια να καθαρισει και να μεινουν μονο οι γνωμες που αφορουν το θεμα χωρις προσβλητικα σχολια σαν στικυ. οποιος θελει πληροφοριες για το τι λαδι να επιλεξει εχει αλλα τοπικ,οπου μπορουν ποσταρουν.εκει θα μπαινω και εγω να λεω την γνωμη μου. ευχαριστω. Τουλαχιστον ανεβασε τα τεχνικα δελτία και την συζήτηση σου με τα blackstone πριν φυγεις 😪 2
aetos1988 Δημοσ. 31 Ιουλίου Δημοσ. 31 Ιουλίου 6 λεπτά πριν, katargedon είπε Τουλαχιστον ανεβασε τα τεχνικα δελτία και την συζήτηση σου με τα blackstone πριν φυγεις 😪 Επειδή βλέπω ότι έχει γνώσεις μπορείς να πει μια γνώμη για τα παρακάτω; 1) Total Quartz 9000 NFC 5W-30 TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W30 5L (motorantallaktika.gr) 2) Ford Motorcraft FORD MOTORCRAFT 5W30 A5 5L (motorantallaktika.gr) 3) Castrol Magnatec A5 Castrol Λάδι Αυτοκινήτου Ford Magnatec Professional 5W-30 A5 5lt | Skroutz.gr Εδώ και δύο αλλαγές έβαλα τα Total. Σκέφτομαι για τα Valvoline ή τα Motorcraft
katargedon Δημοσ. 31 Ιουλίου Δημοσ. 31 Ιουλίου 59 λεπτά πριν, aetos1988 είπε Επειδή βλέπω ότι έχει γνώσεις μπορείς να πει μια γνώμη για τα παρακάτω; 1) Total Quartz 9000 NFC 5W-30 TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W30 5L (motorantallaktika.gr) 2) Ford Motorcraft FORD MOTORCRAFT 5W30 A5 5L (motorantallaktika.gr) 3) Castrol Magnatec A5 Castrol Λάδι Αυτοκινήτου Ford Magnatec Professional 5W-30 A5 5lt | Skroutz.gr Εδώ και δύο αλλαγές έβαλα τα Total. Σκέφτομαι για τα Valvoline ή τα Motorcraft Δεν καταλαβα αν εννοεις εμενα,αν ναι θα τα κοιταξω το πρωι με την ησυχια μου και θα σου πω και για τα τρια 1
aetos1988 Δημοσ. 31 Ιουλίου Δημοσ. 31 Ιουλίου 13 λεπτά πριν, katargedon είπε Δεν καταλαβα αν εννοεις εμενα,αν ναι θα τα κοιταξω το πρωι με την ησυχια μου και θα σου πω και για τα τρια Σε σένα αναφέρομαι 😛. Οκ όποτε έχεις χρόνο
koskef Δημοσ. 31 Ιουλίου Δημοσ. 31 Ιουλίου Στις 7/6/2024 στις 1:21 ΠΜ, megapaixtaras είπε ηθελα καιρο να γραψω περι λαδιων οτι εχω μαθει μετα το μεταπτυχιακο που εκανα στο διασημο bitog εδω και 2 χρονια,, και να μεταφερω καποια πραγματα που μαθαμε λαθος ,εδω. τωρα θα μου πειτε ειναι οντως λαθος? εγω δεν ξερω.ομως εκει γραφουν ατομα που εχουν δουλεψει χρονια στην βιομηχανια των λιπαντικων και σε ερευνα και σε δοκιμες λαδιων και σε αυτοκινητα που δοκιμαζαν τα λαδια τους για εγκρισεις και γενικα οτι εχει να κανει με το θεμα λαδι σε κινητηρα αυτοκινητου.ειχα την τυχη με καποιους απο αυτους ,τους πιο σημαντικους που συνομιλουσα και διδασκομουν πληροφοριες και γνωση . αρχιζουμε λοιπον: το θεμα ιξωδες και βαρος κ.λ.π. που διακρινουμε εξω απο την συσκευασια εχουμε μαθει οι περισοτεροι να το διαβαζουμε λαθος. το 5-W30 που διαβαζουμε ..ολοι ξερουμε οτι ο πρωτος αριθμος το 5 αναφερεται σε μια κλιμακα κρυας εξωτερικης θερμοκρασιας ,στην οποια το λαδι ειναι ρευστο κατα την εκκινηση ωστε να μπορει να κυκλοφορησει μεσα στην μηχανη.δεν θυμαμαι ακριβως το ευρος ,υπαρχουν πινακακια παντου. ετσι εχουμε το 0-30 εως το 5-40 στα περισσοτερα μοντελλα κινητηρων του σημερα. το 5-30 ειναι το λαδι που πρεπει να χρησιμοποιουμε για ολη την υφηλιο ,εκτος της αλασκας,της βορειας σκανδιναβιας,ισλανδιας και γενικα ολη την παγωμενη βορεια υφηλιο.εκει θα πρεπει να χρησιμοποιουμε το 0-30. και το 0-40? τα 40αρια λαδια ειτε 0-40 ειτε 5-40 εχουν να κανουν με την χρηση.ετσι παμε στο δευτερο αριθμο-δεικτη ειναι αυτος με τον οποιο περισσοτερο τα εχουμε κανει μπαχαλο το βαρος δλδ. το W30. μεχρι τωρα πολυ λιγοι ,μετρημενοι ελεγαν το σωστο.εμεις οι υπολοιποι αν και μαθαιναμε το σωστο ωστοσο επιμεναμε στην δικια μας γνωμη που ηταν και η επικρατεστερη λαναθασμενα.οτι ο δευτερος αριθμος αυτος εκφραζει μια κλιμακα παλι θερμοκρασιων αλλα αυτη την φορα των ζεστων εξωτερικων θερμοκρασιων κατω απο την οποια λειτουργει ο κινητηρας και το λαδι αντεχει οταν ''λεπταινει'' ,στους 100c.αυτη βεβαια την αποψη δεν την σκαρφιστηκαμε μονοι μας.υπαρχουν παλι εκατονταδες πινακακια που την ενισχυουν. αυτο ομως συμφωνα με το εξειδικευμενο φορουμ ειναι ΛΑΘΟΣ.η εξωτερικη δεν επηραζει καθολου.η μηχανη ανεβαζει θερμοκρασιες υπερδιπλασιες απο την εξωτερικη,αν θα βαλουμε ενα ιξωδες πανω θα μας κρατησει δλδ την μηχανη κρυα? μεσα στην μηχανη εχει 100 βαθμους και θα την επηρεασει το 40αρι εξω? ειναι μια παλαιομενη αντιληψη που ισχυε για τα μονοτυπα λαδια ,τα παλια.ο δευτερος αριθμος W30 μας δειχνει ποσο λεπτο ειναι το λαδι στην λειτουργια θερμοκρασιας των 100c ,οταν φτανει ,και κατω απο την χρηση για την οποια προοριζεται να δουλεψει το αυτοκινητο και ο κινητηρας του.και αν φτανει να πιασει αυτην την θερμοκρασια..θα εξηγησω μετα γιαυτο. με λιγα λογια το WΧΧ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ.μονο ο πρωτος δεικτης-αριθμος αναφερεται στην εξωτερικη θερμοκρασια. Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ στην λειτουργια θερμοκρασιας του κινητηρα που προσδιοριζεται απο την χρηση και μονο.και εξηγω. ειπαμε οτι το 0- W30 ειναι για χωρες με κατωτερες ακραιες θερμοκρασιες.αυτο για το 0.το W30 σημαινει για νορμαλ χρηση αυτοκινητου.για χρηση αυτοκινητου μεσα στην πολη,μικρες αποστασεις,ψωνια σε σουπερ μαρκετ,στα προαστια,λιγες μακρινες με εξοδους σε αυτοκινητοδρομους με ελαχιστο ζορισμα στον κινητηρα και γενικα μια χρηση που αντιστοιχει σχεδον στην πλειοψηφια των οδηγων,οπου η θερμοκρασια του κινητηρα δεν πιανει κοκκινο. το αντιστοιχο 0- W40 ειναι παλι για αυτες τις κρυες χωρες αλλα το W40 ειναι για μικτη,νορμαλ - βαρια χρηση,πιστα,αναβασεις σε βουνα,σκισιμο για πολυ ωρα σε αυτοκινητοδρομους με τερμα γκαζια κ.λ.π. ακομα και εδω εχουμε μια νεα πληροφορια. ο μονος παραγοντας που επηρεαζει τον δευτερο δεικτη εκτος της χρησης και ειναι εξωτερικος παραγοντας,δεν ειναι η εξωτερικη θερμοκρασια οπως λανθασμενα νομιζαμε αλλα το υψομετρο! ναι το υψομετρο. συστολη-διαστολη υγρων.ωραια και αφου λεμε οτι το 0-W40 ειναι για σκισιματα τι επιλογες εχουμε συμφωνα με το υψομετρο? και εδω παμε στα υπολοιπα ιξωδη.οποτε μιας και ειμαστε στο σκισιμο θα πουμε κατευθειαν για το 5-40. ειναι για χρηση αντιστοιχη του 0-40 δλδ. σκισιματα,πιστα κ.λ.π αλλα για εξωτερικες θερμοκρασιες πιο ζεστων κλιματων δλδ. ολη την υπολοιπη υφηλιο.και το 5-30 για την νορμαλ χρηση οπως ειπαμε αντιστοιχα για το 0-30, αλλα παλι για αυτες τις ζεστες χωρες. ετσι ας κανουμε ενα συγκεντρωτικο ,θα βγαζω το W για την ευκολια στην πληκτρολογηση,εξαλου ολοι ξερετε τι εννοω πλεον! 0-30 ,0-40 για χωρες με κατωτερες ακραιες θερμοκρασιες. 0-30 για χρηση αυτοκινητου μεσα στην πολη,μικρες αποστασεις,ψωνια σε σουπερ μαρκετ,στα προαστια,λιγες μακρινες με εξοδους σε αυτοκινητοδρομους με ελαχιστο ζορισμα στον κινητηρα και γενικα μια χρηση που αντιστοιχει σχεδον στην πλειοψηφια των οδηγων,οπου η θερμοκρασια του κινητηρα δεν πιανει κοκκινο. 0-40 ειναι παλι για αυτες τις κρυες χωρες αλλα το W40 ειναι για νορμαλ χρηση ομως μαζι με ενα μεγαλο ποσοστο σε βαρια χρηση,πιστα,αναβασεις σε βουνα,σκισιμο για πολυ ωρα σε αυτοκινητοδρομους με τερμα γκαζια κ.λ.π. 5-30,5-40 για εξωτερικες θερμοκρασιες πιο ζεστων κλιματων δλδ. ολη την υπολοιπη υφηλιο 5-30 για χρηση αυτοκινητου μεσα στην πολη,μικρες αποστασεις,ψωνια σε σουπερ μαρκετ,στα προαστια,λιγες μακρινες με εξοδους σε αυτοκινητοδρομους με ελαχιστο ζορισμα στον κινητηρα και γενικα μια χρηση που αντιστοιχει σχεδον στην πλειοψηφια των οδηγων,οπου η θερμοκρασια του κινητηρα δεν πιανει κοκκινο. 5-40 παλι για αυτες τις χωρες με νορμαλ κλιμα-θερμοκρασιες και πιο ζεστες δλδ . ολη την υπολοιπη υφηλιο εκτος των βορειων κρυων χωρων ,αλλα το W40 ειναι για νορμαλ χρηση ομως μαζι με ενα μεγαλο ποσοστο σε βαρια χρηση,πιστα,αναβασεις σε βουνα,σκισιμο για πολυ ωρα σε αυτοκινητοδρομους με τερμα γκαζια κ.λ.π. για τους πιο ψαγμενους το αν θα μπει 0-40 η' 5-40 σε μια πιστα εξαρταται αν κανεις αναβαση σε βουνο η' πιστα διπλα στην θαλλασα δλδ αναλογα το υψομετρο. α και για τους τρελλα ψαγμενους η' τρελλους κανονικα και την θεση που θα εχει η σεληνη ! οσο απιστευτο και αν φαινεται. υπαρχουν ομως καποιες επισημανσεις στην αμερικη οι ψαγμενοι οι περισοτεροι αγοραζουν το 0-30-40..μα γιατι,αφου η αμερικη ειναι οπως ειπαμε ολη η υπολοιπη υφηλιος,ζεστη κ.λ.π γιατι 0- ο πρωτος δεικτης? γιατι εκτος των βαθμων της εξωτερικης θερμοκρασιας και την χρηση ,κοιταμε και την συσταση των λαδιων,τα συστατικα που περιλαμβανουν,ανιοξειδωτικα,antiwear,zddpp κ.λ.π. γιατι διαφερουν αυτα των 0- με αυτα των 5- αφου προοριζονται για διαφορετικη χρηση.και που τα βλεπουν αυτα.ειτε βαζουν τα λαδια στους κινητηρες ,τα χρησιμοποιουν και μετα τα στελνουν για αναλυση,ειτε διαβαζουν τα σπεκς,τα χαρακτηριστικα αυτα που διαβαζουν και βρισκονται στα techsheets,msds και οπως αλλιως τα ονομαζει καθε ιντερνετικο σαιτ και εταιρεια..τα τεχνικα χαρακτηριστικα των λαδιων. αυτα ειναι: STANDARDS - REQUIREMENTS για την ευρωπη ACEA C3, για αμερικη API SM,SN,SP APPROVALS π.χ BMW LL-04 PROPERTIES - SPECIFICATIONS Viscosity grade Density at 20°C (68°F) Viscosity at 40°C (104°F) Viscosity at 100°C (212°F) HTHS viscosity at 150°C (302°F) Viscosity Index Pour point Sulfated Ash TBN Flash point Noack που δυσκολα το βλεπεις,δεν το βαζουν οι περισοτερες εταιρειες. με αυτα, προδιαγραφες,χαρακτηριστικα,δεικτες, προσπαθουν να διαβασουν την ποιοτητα του λαδιου.καποιοι βεβαια προσπαθουν και απο το δελτιο δεδομενων ασφαλειας αν και εκει δεν μπορει να βγει συμπερασμα,ενδεικτικα ειναι, γιατι τα συστστικα που παραγουν το τελικο προιον και καποια απο αυτα, μονο φαινονται εκει για λογους ασφαλειας κυριως,δεν μπορουν να προσδιορισουν το τελικο προιον . ετσι παμε στον πρωτο κανονα των λαδιων: the final product is what matters, no matter where it comes from and from what materials was initially produced. και αυτο γιατι πλεον χρησιμοποιουνται πολλα υλικα βασεις ,base oil stock ,οπως αναφερονται πανω στα οποια αρχικα χτιζεται η συσταση του λαδιου ,ομως μετα προστιθενται και αλλα τοσα additives,antiwear or cleaners,που διαφοροποιουν το τελικο προιον απο αυτο το αρχικο. (σορυ για τα αγγλικα που παρεμβαλονται,ειναι επειδη μου εχει μεινει η γλωσσα και οι ενοιες σαυτην την γλωσσα μετα τοσα χρονια στο μεταπτυχιακο) το τελικο προιον μπορει να διαφερει απο αυτο που ξερουμε οποτε η θεωρια των ζεστων και κρυων θερμοκρασιων ,τα ιξωδη κλ.π. μπορει σε καποιες περιπτωσεις να ανατρεπονται εξαιτιας της συνθεσης.δλδ.: υπαρχουν καποια 0-40 οπως το mobil 1 fs 0-40 ,το πιο δημοφιλες λαδι μαζι με το castrol edge 0-30 ll01 λογω προτιμησης στα additives,antiwear, cleaners που εχουν στην συνθεση τους αλλα και γιατι εχουν καλυτερη και πιο συνθετικη βαση ,ειναι τα αληθινα μοντερνα full synthetic,απο οτι καποια 5-30,5-40. και που μπορει να συμπεριφερονται σαν πιο βαρια λαδια απο αυτα.λεω αληθινα μοντερνα γιατι τα παραδοσιακα που γνωριζουμε οπως τα redline βασιζονται σε εστερες η΄ΡΑΟ σκετα η΄μαζι.ομως αυτα τα λαδια λογω οτι οι εστερες οξειδωνονται γρηγορα, οπως ειναι ας πουμε και το μοτουλ 300 v , motul 5-40 sport ,και γιατι οταν αυτα τα υλικα ειναι μονα τους στην βαση ,προκαλουν ζημιες σε πολυμερη μεσα στον κινητηρα,γιαυτο και οι περισοτερες εταιρειες αυτοκινητων δεν δινουν εγκρισεις για τετοια λαδια. παμε ομως να εξηγησουμε ενα-ενα τα χαρακτηριστικα ως προς την σημασια τους στο λαδι. αν θελουμε τον ευκολο τροπο να μην ασχολουμαστε βαζουμε το λαδι της μαμας εταιρειας που προτεινει.αυτη ειναι η ευκολη λυση και ειμαστε οκ.. οταν λοιπον δεν θελουμε το προτεινομενο της εταιρειας και παμε να διαλεξουμε αλλο, ειτε βαζουμε το ιξωδες που μας προτεινουν 5-30 το πιο συχνο τωρα, ειτε παμε για να διαλεξουμε και να παιξουμε λιγο και με την γκαμα ολη, απο 0-30 εως 5-40. οποιο και αν διαλεξουμε κοιταμε πρωτα τα εξης : use,χρηση οπως ειπαμε,που σημαινει οτι διαλεγουμε ιξωδες 30 η΄40 approvals ..εδω στεκομαι..καλο ειναι εκτος της δικια μας εγκρισης να διαλεγουμε λαδι που αν γινεται, και γινεται,να εχει και 2 αλλες πολυ σημαντικες εγκρισεις.mb 229.5-.51-.52 ,porsche c30,c40 ,A40, bmw LL04-01. ο λογος ειναι οτι η εγκριση LL04 η' LL01αφορα την οικονομια καυσιμου,οξειδωση λαδιου και την μειωση των ρυπων-προστασια των ανταλλακτικων που ευθυνονται γιαυτα,ενω των 2 αλλων αφορουν στο outstanding shear resistance properties,regarding oil film resistance. η μοτουλ στο λαδι το οποιο χρησιμοποιω τωρα εξηγει ολα αυτα αναλυτικα.ειναι πολυ καλη σαυτο. εδω το λινκ : https://azupim01.motul.com/media/mot...0_20230214.pdf εδω μαθαινουμε τον δευτερο ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κανονα : "as thin as possible, as thick as necessary" αυτο σημαινει οτι πρεπει να χρησιμοποιεις ενα λαδι που να ειναι οσο λεπτο γινεται για να φτανει γρηγορα και να πιανει την θερμοκρασια του και οσο παχυ χρειαζεται για την συγκεκριμενη χρηση που το θες ,ετσι ωστε να προστατευει τον κινητηρα σου. και παμε και στο τριτο που ειναι το σημαντικοτερο γιατι εκει ειναι η ουσια της προστασιας του κινητηρα και ειναι το πιο σημαντικο χαρακτηριστικο τεχνικα που πρεπει να βλεπεις πριν αγορασεις λαδι. " what really matters is HTHS ( High Temperature High Shear) " το οποιο παλι ναι μεν δεν πρεπει να ειναι κατωτερο απο ενα οριο ,π.χ στο 5-30 πρεπει να ειναι ισο και μεγαλυτερο απο 3.5..συνηθως σαυτην την γκαμα ιξωδους απο 30 -40 δεν υπερβαινει το 4 και νομιζω μονο καποια redline εχουν 4.4 αν θυμαμαι καλα.βεβαια μεγαλυτερο δεν σημαινει παντα και καλυτερο..το ιδιο αυτο το σπεκ πρεπει να ειναι συμφωνα με την χρηση που το θες .αν π.χ θες χρηση νορμαλ τοτε πρεπει να ειναι μεχρι 3.6 αντε 3.7..πειραζει να ειναι μεγαλυτερο? οχι αλλα θα εχεις μειωση δυναμης και ροπης. less drag και μεγαλυτερη καταναλωση εξαιτιας αυτης της μειωσης. αν θελεις να πας πιστα η' κανεις ταξιδια με σανιδα γκαζι τοτε πρεπει να κοιταξεις για μεγαλυτερο κοντα στο 3.7-3.9 ωστε το φιλμ να αντεχει πιο μεγαλες ταρζανιες μην γινει νερακι. τωρα εδω μπλεκονται λιγο-πολυ λιγο τα πραγματα. γιατι μερικα πιο λεπτα λαδια οπως ειπαμε εχουν μεγαλυτερο HTHS αποτι πολλα πιο παχια. και εδω παμε στα υπολοιπα χαρακτηριστικα.ομως πριν παμε να πω κατι διαφορετικο που δεν ξερετε.ο συνδυασμος των χαρακτηριστικων ειναι αυτος που μας δινει το τελικο προιον και την ποιοτητα του λαδιου και οχι μονο το ιξωδες η' το HTHS κ.λ.π. χαρακτηριστικα. δλδ. μεχρι τωρα ξεραμε οτι ενα λαδι π.χ το motul excess 8100 5-40 που ειναι ενα χιτ και εδω και παντου με Viscosity at 100°C 14.2 ειναι η απολυτη προστασια εναντι ενος 5-30 οπως το δικο μου με σχεδον 12 (11.9).αυτο μαλιστα το ιξωδες στους 100 του excess εχει Pour point -36 και HTHS viscosity at 150°C που ειναι 3.7 ενω το δικο μου 3.5. η διαφορα ειναι μικρη σχετικα με το ιξωδες του 30.αυτο σημαινει οτι και τα 2 ειναι καλης ποιοτητας λαδια στην βαση τους με καλα προσθετα.ομως για να καταλαβετε την διαφορα με μια ακομα καλυτερη βαση και ενα ακομα πιο δυνατο προιον τελικα το motul 8100 x-clean 5-40 gen 2 πετυχαινει μεγαλυτερο HTHS viscosity at 150°C που ειναι 3.9 με ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ! ιξωδες στους 100c μοιλς 13.5 δλδ . με μειον 0.7 στους 100 πετυχαινει 0.2 μεγαλυτερο HTHS ! αυτο ειναι καλυτερο τελικο προιον απο το ξαδερφακι του excess επομενως καλυτερο λαδι γιατι εχει πιο ποιοτικα υλικα βασης και προσθετα αρα καλυτερο λαδι και με ενα ευρος χρησης καλυτερο που κανει και για πιστα και για καθημερινη χρηση.για πιστα γιατι εχει δυνατο HTHS ,αντεχει το φιλμ την μεγαλη καταπονηση και για καθημερινη χρηση γιατι εχει χαμηλοτερο ιξωδες ,σχεδον σαν ενα παχυ 30αρι που σημαινει οτι ρεει πιο σωστα στις κοντινες αποστασεις,μεσα σε χρηση πολης για τις οποιες καλα ειναι να κοιταμε και τον δεικτη viscosity at 40 °C να ειναι απο 65 εως 80 οχι πιο ψηλα θα ειναι πολυ χοντρο για τετοιες χρησεις. αυτη ειναι η motul,πρωτοπορα και παντα ψαχνει και ερευνα για το καλυτερο,δεν ειναι τυχαιο που μαζι με την mobil ειναι πλεον οι εταιρειες που πρωτες βγαζουν υλικα και συνθεσεις πολυ πιο μπροστα απο τις αλλες. εδω λοιπον με το το λαδι αυτο motul 8100 x-clean 5-40 gen 2 επιβεβαιωνεται μαυτο το παραδειγμα ο χρυσος κανονας πιο πανω: "as thin as possible, as thick as necessary" σε συγκριση με το πολυ πετυχημενο motul excess 8100 5-40 gen 1 βεβαια αν καποιος δεν παει πιστα και τετοια σπορ ,παει για 30αρι,το 40αρι ειναι περιττο. ας πουμε ομως και ενα ακομα παραδειγμα.συγκριση αναμεσα σε ενα πιο θεωρητικα παχυ λαδι το ,πιο πανω,το δικο μου motul x-clean + 5-30 ιξωδες με ενα θεωρητικα πιο λεπτο το Castrol EDGE 0W-30. motul x-clean + 5-30 Viscosity at 100°C (212°F) - 11.8 HTHS viscosity at 150°C (302°F) - 3.5 Pour point -36 Castrol EDGE 0W-30 Viscosity at 100°C (212°F) - 12.3 HTHS viscosity at 150°C (302°F) - 3.6 Pour point -51 εδω βλεπουμε τελικα οτι εχουμε ενα προιον Castrol EDGE 0W-30 που παρολο θεωρειται πιο λεπτο λαδι συμφωνα με τα χαρακτηριστικα του εχει πιο συνθετη βαση και καλυτερα προσθετα και χαρη σαυτα στο τελικο προιον βλεπουμε πιο ψηλο HTHS και Viscosity at 100°C.ακομα και ιδιο να ηταν 3.5 το γεγονος οτι ενα πιο λεπτο λαδι αντεχει το φιλμ στις καταπονησεις σημαινει οτι συμπεριφερεται συμφωνα και με το ιξωδες του στους 100 σαν πιο παχυ. αυτο ηταν το παραδοξο που λεγαμε στην αρχη,οτι εχει πολλες παραμετρους ο προσδιορισμος λεπτο - παχυ. το ποσο καλης ποιοτητας λαδι ειναι αυτο που βλεπουμε φαινεται απο το αν εχουμε ενα λεπτο λαδι στους 100 '' as thin as possible " σε συνδυασμο με το ψηλο hths '' as thick as necessary" αλλα και το πολυ χαμηλο pour point( οσο πιο χαμηλο κατω απο -40-42 ειναι αυτο και το ιξωδες Viscosity at 100°C και πιο ψηλο ειναι το hths τοσο καλυτερο ειναι το λαδι μας και πιο συνθεκτικο και ανθεκτικο. και τελος οσο πιο υψηλο flash point ιδανικα πανω απο 230 .τοτε κανει και για ταρζανιες οπως ειπαμε. π.χ. το castrol 0-30 σε Α3/Β4 βγηκε φετος ξανα σε αμερικη ομως μονο ...οχι με την ιδια παλια συνθεση αλλα ειναι εξισου καλο με το τοτε.και παροτι εχει μονο 210 flash point ειναι κλασης ανωτερο απο αυτα που σας εδειξα γιατι ειναι και ο συνδυασμος ολων των αλλων χαρακτηριστικων που το δειχνει αυτο. δειτε: https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/35873D9E7D50FF12802588DE005BE9D3/$File/bpxe-a9tnq9.pdf το -60 δειχνει οτι εχει πολυ ΡΑΟ πανω απο 50% και σιγουρα και κατι αλλο που το κανει φοβερα ανθεκτικο το φιλμ του στις καταπονησεις γιατι ειπαμε οτι το ΡΑΟ το εχει σαν πλεονεκτημα αυτο.γιαυτο και κοστιζει ακριβα. εχει ομως υψηλη τεφρα κατι που δεν αρεσει στους αμμεσου ψεκασμου. ομως γιατι να δωσεις τοσα παραπανω χρηματα για ενα τετοιο λαδι,αφου ουτε στην αλασκα ζεις για να θες -60 ,ουτε πιστα κανεις.οποτε πας σε ενα λαδι hydrocrack με ελαχιστο ΡΑΟ η' λιγους εστερες στην συνθεση του,που εχει πανω απο 230 φλασακι ,σαν αυτα που εδειξα πανω ,και πιο κατω,που ειναι ιδανικα για την χρηση σου,μερικα ειναι και πιο οικονομικα και εισαι οκ. γιαυτο και οι αμερικανοι προτιμουν αυτα, τα λεπτοτερα λαδια.δεν θελουν ομως να ακουν για FE ( FUEL ECONOMY) λογω οτι εχουν hths χαμηλο ,κοντα στο 3.λενε μαλιστα χαρακτηριστικα οτι και τζαμπα να τους τα δινανε ,δεν θα τα εβαζαν με τιποτα. εκτος θεματος ,δεν πιστευουν επισης,,στα high milage oils.δλδ. 10-40,10-60 εκτος εξαιρεσεων ,αγωνιστικων και παλι με προυποθεσεις οπου παλι ενα λεπτοτερο λαδι εχει καλυτερη θεση απλα με διαφορεττικη συνθεση δλδ. περισοτερους εστερες και μεγαλο hths οπως το redline,amsoil,motul 300v.θεωρουν δλδ. καλυτερα αυτα παρα τα πιο χοντρα λαδια.επισης να προσθεσω οτι οταν καποιος παει σε ενα πιο χοντρο λαδι και μαλιστα εκτος προδιαγραφων-γκαμας δλδ. αν εισαι οπως εγω μεχρι 5-40 και βαζεις 10-40 για να σταματησεις διαροες η' καταναλωση το θεωρουν σαν band aid στιγμης και οχι σαν σωστη λυση.προτεινουν επισκευη της αιτιας. γιατι για αυτους ειπαμε : "as thin as possible, as thick as necessary" και " what really matters is HTHS ( High Temperature High Shear) " κοιτανε και το noack που πρεπει να ειναι μικροτερο του 8% και για το fuel dilution και το οτι μαρτυρα την καταναλωση και την οξειδωση κυριως του λαδιου αλλα αυτο δεν ειναι και πολυ ευκολο να το βρεις σαν δεικτη οποτε ειναι το λιγοτερο γιαυτους. εδω θελω να σταθω στο θεμα οξειδωση του λαδιου. η bmw ειναι πολυ αυστηρη σαυτο το θεμα ,ισως η πιο αυστηρη σαυτον τον δεικτη.μαλιστα το 2018 μειωσε ακομα περισοτερο αυτο το οριο και ετσι πολλα καλα λαδια σχεδον ολα τα συνθετικα που λατρευουν οι αμερικανοι και αναφεραμε πιο πανω οπως και το πολυ πετυχημενο εμπορικα και λατρεμενο στην χωρα μας mobil 1 esp 5-30 εχασαν την εγκριση της. και ο λογος που γινοταν αυτο ειναι γιατι αυτα τα λαδια εκτος των αλλων υλικων εχουν ενα μεγαλο μερος εστερων που σημαινει οτι ειναι πολυ καλης ποιοτητας αλλα οι εστερες οξειδωνονται γρηγορα.αυτος ειναι και ο λογος που τα αγωνιστικα σχεδον redline,amsoil,motul 300v δεν εχουν εκγριση.οπως και το υψηλο HTHS. η bmw θελει τα λαδια της να κινουνται μεταξυ 3.5 μινιμουμ μεχρι 4 το μεγαλυτερο.ειδικα μερικα λαδια ll01 το υπερβαινουν ,ελαχιστα βεβαια.οποτε αποριπτονται. ευτυχως ομως φετος η bmw εδωσε ξανα την εγκριση της σαυτα τα λαδια 0- και το διασημο,δημοφιλες mobil 1 esp 5-30 και εχει παλι την εκγριση τους.τωρα αν αυξησε η μαμα τα ορια η' αν οι εταιρειες εριξαν χρυσο στο r&d και βρηκαν υλικα και μεθοδους να τηρησουν τα μειωμενα ορια της μαμας και να παρουν εκγριση ,,ακομα το ψαχνουν. οι αγαπημενες εταιρειες των αμερικανων ειναι η mobil,motul,castrol,shell,valvoline. ειδικα το mobil 1 fs 0-40 ειναι το καλυτερο τους λογω καθαριστικων που εχει και καθαριζει την μηχανη σαν κανενα αλλο.δεν κανει για αμμεσου ψεκασμου ομως ,δεν το προτεινουν ,γιατι εχει μεγαλο βαθμο οξειδωσης και τον περισοτερο αριθμο σουλφουρ οξεων απο οποιοδηποτε.οχι οτι δεν μπορεις να το βαλεις μια φορα στις τοσες να καθαρισεις τον κινητηρα σου αλλα οχι συνεχεια γιατι θα ψαχνεις καταλυτη μετα. σε δευτερη επιλογη προτιμουν total,fuchs που δεν εχουν ομως καλη παρουσια εκει.ειδικα η fuchs δεν εχει ουτε στην ευρωπη παροτι θεωρω οτι ειναι μια απο τις 3-4 καλυτερες εταιρειες λιπαντικων.τελος η liqui molyπου εχει πολυ καλο μαρκετιωκ παντου και αρκετα καλα προιοντα,δυστυχως αρνειται να δωσει λεπτομερη στοιχεια για το HTHS.δινει μονο το οριο παντου. μπορουμε να αλλαζουμε λαδι με διαφορετικα ιξωδη και μαρκες ,παντα βεβαια μεσα στα ιξωδη του κατασκευαστη σε καθε νεα αλλαγη λαδιων.γιατι το πιο σημαντικο ειναι να μενεις στο ευρος που οριζει η μαμα εταιρεια.γιατι το ευρος αυτο προσδιοριζεται οπως ειπαμε απο το hths οχι απο τον βαθμο ιξωδους.αρα εφοσον μενεις στο ευρος του ιξωδους που δινει η μαμα εισαι μεσα στο οριο του hths και δεν εχει σημασια αν την μια φορα βαλεις 30αρι και την αλλη 40αρι.ποτε ομως οταν συμπληρωνεις δεν αναμιγνυεις διαφορετικα ιξωδη.αυτο που υπαρχει μεσα στην μηχανη σαν ιξωδες αυτο συμπληρωνουμε αν χρειαστει... αυτο που λεμε εμεις για ενα λαδι ιξωδες οτι μπορει το φιλμ του ενος λαδιου να καλυπτει του νεου που μπαινει κ.λ.π αυτο ισχυε πολυ παλια,τωρα ειναι χαζομαρα.υπαρχει ο ilsac και ο αμερικανικος στρατος που εχει βγαλει οδηγια οτι ολα πλεον τα λαδια μεσα απο την ιδια γκαμα δλδ. εμας ας πουμε απο 0-30 εως 5-40 μπορουν οποτε θελουν να αλλαζουν ,οπως και μαρκες γιατι.. οι οργανισμοι που δινουν οδηγιες αναφερουν οτι μεταξυ λαδιων που ειναι στην ιδια γκαμα ευρους,τα προσθετα ειναι ιδια σαν ποιοτητα και ιδιοτητες απλα διαφερουν ως προν αριθμο και την συνθεση τους οποτε η μηχανη τα αναγνωριζει μεταξυ τους. ανατρεπει οσα ξερουμε. αρα πως επιλεγουμε ενα λαδι απο ενα καταστημα? πρωτα εκγριση εταιρειας,μετα εγκρισεις αλλων εταιρειων και hths, standars ari sm,sn sp που ειναι η τελευταια . ενω στην ευρωπη εχουμε μονο μια και πιο αυστηρη την acea ,στην αμερικη το api . ενω η δικια μας δεν αλλαζει συχνα το αμερικανικο api αλλαζει συχνα και συνηθως μας ενδιαφερει γιατι οταν αλλαζει συνηθως προσθετει καποια νεα προστασια σαν αποτελεσμα και μας δινει τηνπληροφορια οτι κατι αλλαξε στην συνταγη των ηδη υπαρχουν λαδιων. π.χ το motul 5-40 8100 x-clean gen 2 ειχε και εχει παντα την ACEA C3 ομως στην αρχη βγηκε με API SN τωρα υπαρχει σε νεα εκδοση με API SP. αυτο εγινε γιατι αναφερεται η SP σε στοιχεια χημικα που προστεθηκαν στην φορμουλα για το γνωστο μας φαινομενο lspi, . αυτο το στανταρτ μας δινει αυτες τις πληροφοριες νεων εκδοσεων,απο εκει καταλαβαινουμε οτι κατι εχει αλλαξει.οπως και αν χαθει μια εκγριση ξαφνικα απο το μπουκαλο που στην αρχη υπηρχε . π.χ στο συγκεκριμενο χαθηκε η porsche c40 με το που αλλαξε σε sp. αφου λοιπον μπορουμε να βαζουμε μεσα απο την γκαμα που οριζει η εταιρεια καθε φορα που αλλαζουμε λαδια και διαφορετικο ιξωδες ,τοτε μπορουμε να ψωνιζουμε ελευθερα και με βαση την τιμη κρατωντας παντα σαν κανονα τα κριτηρια που ειπαμε παραπανω,αναλογα την χρηση που κανει ο καθενας κ.λ.π. οποτε συνοψιζω γιαυτους που χαθηκαν και θα θελουν να επιλεξουν οχι το καλυτερο αλλα το σωστοτερο λαδι για την σωστη χρηση που θελουν να κανουν: ιξωδες μεσα απο αυτο που προτεινει ο κατασκευαστης 0-30,0-40,5-30,5-40 "as thin as possible, as thick as necessary" και " what really matters is HTHS ( High Temperature High Shear) " standarts-acea c3 -Α3/Β4 ,api sp approvals - bmw ll04-01,mb 229.5- .51-.52 , porche A40,c30,c40,vw 504-507-502 hths - = and over 3.5 hths: οσο πιο παχυ ειναι απαραιτητο.εαν μικρες διαδρομες τοτε ενα μικρο,περιπου 3.5-3.6 ειναι αρκετο.εαν πιστα τοτε μεχρι 4.εαν μικτη τοτε μεχρι 3.8 -3.9 ειναι αρκετο.εαν κανουμε μικρες διαδρομες τοτε εκτος οτι θα εχουμε περισοτερη απωλεια φιλμ γιατι το ρελαντι μεσα στην πολη,κινηση ,ανεβασμα θερμοκρασιας ειναι οτι χειροτερο για το φιλμ και την αντοχη του,θα εχουμε και απωλεια δυναμης στις ροπες,λιγοτερους ιππους.ποσο? ελαχιστα ,μπορει να μην το αισθανθειτε πολυ αλλα θα υπαρχει αναλογα το λαδι και το φιλμ του σαν ποιοτητα και το αυτοκινητο επισης.γενικα οσο μεγαλυτερο hths=λιγοτερο τραβηγμα στα χαμηλα=μεγαλυτερη θερμοτητα .θελει το ιδανικο για καθε χρηση.αν εχετε ενα μεγαλο κινητηρα πανω απο 2000 κε τοτε ενα δυνατο hths δεν θα το αισθανθειτε.εαν με το ιδιο hths ,μεγαλο, το επιλεξετε για εναν μικρο κινητηρα 1200 κε τοτε θα το καταλαβετε.εκει θελει μικροτερο κοντα στο 3.5 δλδ. ενα 30αρι η΄ενα ψιλο 40αρι αν εχει μεινει καποιο ακομα. Viscosity at 40°C αν προκειται για καθημερινη χρηση κοντες αποστασεις οσο πιο χαμηλο γινεται κατω απο 80 αν προκειται για μεγαλες αποστασεις χρηση,ταξιδια πιστα κ.λ.π. οσο μεγαλυτερο γινεται πανω απο 80 να αλλαζειτε λαδια πιο νωρις στα 6-8.000 χιλ. " oil is cheap ,engine is not'' flash point = over 230 flash point (σημείο ανάφλεξης)= Όσο χαμηλότερο είναι το σημείο ανάφλεξης τόσο μεγαλύτερη είναι η τάση για το λάδι να υποστεί απώλεια εξάτμισης σε υψηλές θερμοκρασίες και να καίγεται σε ζεστά τοιχώματα κυλίνδρων και έμβολα. στους κινητηρες ειδικα που ειναι αμμεσου ψεκασμου αυτο πρεπει να προσεχθει ιδιαιτερα. οι υψηλες θερμοκρασιες,οχι παντα,εξαρτωνται και απο τον τροπο οδηγησης.αν καποιος πιανει κοκκινα η' οδηγει ζωηρα με δυνατες και αποτομες αλλαγες ταχυτητων τερματιζοντας τις στροφες εκει ειναι που αρχιζει το σημειο αναφλεξης. και εκει ειναι που αρχιζει το noack=the evaporation loss of lubricants in high-temperature operation.οσο πιο υψηλο flash point και χαμηλοτερο noack εχεις μια λαδαρα! αν εχει το λαδι σου πανω απο 230 τοτε μπορεις να γκαζωσεις αφοβα στα κοκκινα.αν εχει το λαδι και noack χαμηλοτερο απο 8% εχεις ενα φοβερο λαδι που αντεχει ακομα και σκληρη καταπονηση για ζωηρες βολτες.ενα τετοιο ηταν παλια το mobil 1 esp 5-30 μεχρι το 2016 που φτιαχνονταν απο vissom συνθετικο υλικο .ειχε flash point πανω απο 230 και noack 6.5% ! η το παλιο καλο 0-30 γερμανικο πρασινο- καστρολ ,- ακομα και το 0-40 που δεν καταλάβαιναν τιποτα ,δεν μειωνονταν το φιλμ τους ακομα και με σκληρη καταπονηση.ομως παλιες συνθεσεις αλλα υλικα τοτε. Noack: χαμηλοτερο του 10% οταν βλεπετε χαμηλο Viskosity Index: 159 ας πουμε αυτο σημαινει οτι εχει καλη βαση λαδιου και προσεγμενα προσθετα.αν ομως ποτε δειτε Viskosity Index απο 190 και πανω ,η LMoly το κανει συχνα αυτο, σε ενα λαδι ψιλο δλ. 30αρι τοτε μεινετε μακρια.αυτο σημαινει οτι το λαδι βασης δεν ειναι πολυ καλης ποιοτητας και στα προσθετα εχουν βαλει πολλους viscosity modifiers, μια φτηνη λυση για να ενισχυσουν και να διατηρήσουν το ιξωδες ψηλα,το οποιο ομως εχει το μειονεκτημα οτι χανεται σχετικα πολυ πιο γρηγορα απο ενα αλλo λαδι που εχει καλυτερη βαση λαδιου. ειναι μυθος οτι ειναι ανωτερες οι εταιρειες οι γερμανικες που ας πουμε στο γερμανικο κλαμπ λαδιων τις προτιμουν οπως την divinol η' την rowe.δεν ειναι ομως τιποτα διαφορετικο απο τις αλλες που ξερουμε.και μην τσιμπατε επειδη ειναι γερμανικα λαδια.δεν σημαινει τιποτα αυτο. οσον αφορα το flush engine ..FLUSH καθε φορα που αλλαζιυμε μαρκα και γενικα αλλο ιξωδες,δεν χρειαζεται.και κυριως δεν χρειαζεται σε νεαρα μοτερ.επεμβαινουμε στην χημεια του λαδιου και την ισοροπια των προσθετων γιατι αυτα τα FLUSH εχουν δυνατα καθαριστικα και διαλυτες. γενικα δεν θα μπορεις να βγαζουμε σωστα συμπερασματα για τις μαρκες που δοκιμαζουμε ουτε θα εχουμε σωστες αναλυσεις ,πειραζουμε την χημεια των λαδιων.επισης παντα να βαζουμε τα ιδια λαδια 2 φορες,την πρωτη μπορει να εχουν κρατησει τα προσθετα υπολλειματα απο τα προηγουμενα λαδια η' στην περιπτωση που χρησιμοποιουμε φλασ,τα καθαριστικα που μειωνουν την χημεια .το λαδι κανει ολη την δουλεια και εχει μεσα οτι χρειαζεσαι ,οπως και καθαριστικα . "πλυση" κινητηρα. Μην παει το μυαλο σας σε ειδικα χημικα (απορυπαντικα) που καθαριζουν τη λασπη κτλ. Ολα τα συγχρονα λιπαντικα, σε μικροτερο ή μεγαλυτερο βαθμο εχουν απορυπαντικα στοιχεια μεσα στη συσταση τους τα οποια καθαριζουν τον κινητηρα. Οποτε αν καποιος θελει σωνει και καλα παροτι εχω αντιρρηση οπως ειπα ,να αλλαξει ιξωδες/μαρκα λιπαντικου, ο γνωστος τροπος ειναι γνωστος... Ο σωστος τροπος ειναι ο εξης: Αδειαζετε το λιπαντικο, κρατωντας ομως το φιλτρο λαδιου. Γεμιζετε στο 50% το καρτερ (γινεται μια χαρα και με το 1/4 αλλα επειδη σε λιγοτερη ποσοτητα θα "ξεπιασει" η αντλια λαδιου για αυτο λεω το fool proof value 50%) και δουλευετε το κινητηρα σας για 10 λεπτα στο ρελαντι σε ισια επιφανεια. Μετα αδειαζετε το λιπαντικο και βαζετε καινουργιο φιλτρο λαδιου. (Υποψιν πως αν γινεται παντα να "γεμιζετε" με φρεσκο λαδι το φιλτρο λαδιου, ποτέ αδειο) Βαζετε καινουργιο φιλτρο, το καινουργιο σας λιπαντικο και μετα απο 1000 χλμ ή ενα μηνα (οτι ερθει πρωτο) κανετε ακομα μια (τυποποιημενη) αλλαγη λαδιου/φιλτρου. Και απο εκεινο το σημειο και επειτα ειναι ενταξει το συστημα λιπανσης. μπερδεμα με τις οδηγιες,τα μανιουαλ των εταιρειων αυτοκινητων. το 5-30 θεωρειται πιο πασπαρτου λαδι οσον αφορα την χρηση γενικα,ειναι το πιο προτεινομενο ιξωδες σε ολες τις μαρκες.το θεμα προτινωμενο απο μια γκαμα ιξωδων που μας δινει ο κατασκευαστης ,προκυπτει απο το οτι απευθυνεται στον μεσο οδηγο και την εκμεταλευση του οχηματος που κανει.δλδ. μια μεση μικτη οδηγηση χαλαρη μεσα στην πολη και λιγο ταξιδια με βαση την οικονομια.ομως βαση χρησης αν ειναι διαφορετικη μπορουμε να ανεβουμε .το 0-30 ειναι πιο διασημο στο εξωτερικο.να δειτε αναλυση να καταλαβετε γιατι .επιβεβαιωνει παντως αυτο που ελεγα οτι τα 0-χ30-40 θεωρουνται για τους αμερικανους τουλαχιστον και οσους ξερουν η επιτομη της νεας τεχνολογιας στα λαδια και τα προτιμουν πολυ.γιαυτο και στις νες μηχανες προτεινουν 0-Χ..για την συνθεση τους .δεν χρειαζομαστε πλεον 10-40 για να πετυχουμε την σωστη λιπανση.οπως παλια φυγαμε απο τα μονα βαρη λαδια w30,w40 και πηγαμε στα 10-40 ,τωρα ηρθε η εποχη που τα 10- θεωρουνται και αυτα παλιας τεχνολογιας και εχουν δωσει την θεση τους σε πιο μικρα βαρη, 0-30,0-40,0-20. αν θα το κρατησετε το αυτοκινητο για πολλα χιλιομετρα,θα σας συμβουλευα να κανετε πιο μικρα διαστηματα τις αλλαγες σας,κατω απο 10.000 χιλ για να ειστε σιγουροι οτι κανετε το καλυτερο για τον κινητηρα σας απο θεμα λιπανσης.αυτο βεβαια εξαρταται απο πολλα.τον τροπο οδηγησης,που κινειστε και με τι ταχυτητες κ.λ.π. αλλα ενα σιγουρο οριο ειναι τα 8.000 χιλ. ξερω ,θα πειτε τα συγχρονα λαδια αντεχουν ...ναι ειναι σωστο,αν στειλεις σε εργαστηριο αναλυση θα σου πουν οτι πανε ανετα και μεχρι 14.000 και μπορει να εχει ακομα.ομως το οτι πανε δεν σημαινει οτι πανε μεχρι εκεινα τα χιλιομετρα με ολη την προστασια που διαθετουν.δεν ξερεις ποτε το TBN σου μπορει να καταρευσει κατω απο 3 ξαφνικα. στην αμερικη τηρουν εναν πιο συντηριτικο κανονα γιατι εκει κρατουν τα αυτοκινητα τους πολλα χιλιομετρα,το οριο τους ειναι 7.-8000 χιλ το πολυ.ελαχιστοι το πανε μεχρι χρονο η' 10.000 χιλ.κανεις ομως πιο πανω.το μονο που εχω να σου πω για την αντοχη του κινητηρα ειναι οτι τον σωζει η συχνη αλλαγη πρωτα απολα και το το σερβις στην ωρα του σε οτι αφορα την μηχανη.οπως ταυτοχρονα ειναι και θεμα τυχης να πεσεις σε μη προβληματικο κινητηρα.το καλυτερο λαδι απο αυτο που εχεις ειναι ενα απο τα εγκεριμενα.η' μαλλον το σωστο.ενα καλο η' καλυτερο λαδι ειναι το ιδιο καλο για τον κινητηρα γιατι και τα 2 ειναι τα σωστα εγκεκριμενα λαδια. πολλοι μαστορες εχουν συνεργασια με εταιρειες λιπαντικων αγνωστες που δεν εχουν εγκρισεις για το κερδος.το αν θα βγαλουν θεματα η' οχι δεν το ξερουν εφοσον η εταιρεια δεν ειναι γνωστη σαυτους και σε εμας.οποτε αφου δεν την ξερουν απο πριν δεν μπορουν να πειραματιζονται.στον αντιλογο οτι η μανολ ειναι μια φθηνη χωρις εγκρισεις και πολλοι την βαζουν. στην αγγλια υπαρχουν πολλες βιοτεχνιες λαδιων χωρις εγκρισεις που τις δοκιμασαν και ειναι αξιοπιστες.για να δουμε αν ο μαστορας βαζει κατι με εγκρισεις πρεπει πρωτα να δουμε τα τεχνικα στοιχεια του προιοντος,η γνωμη του δεν μου φτανει,μηχανικος ειναι οχι γνωστης τεχνικων στοιχειων των λαδιων.εγω δεν θα το διακινδυνευα εφοσον υπαρχουν τοσες αλλες.εφοσον ολα τα λαδια με εκγρισεις σχεδον ιδια ειναι σε αλλαγες 8-10.000 χιλ -οκ εμεις εδω το ψιρυζουμε λιγο-και το λαδι που βαζεις δεν σου δινει κατι παραπανω γιατι να διαλεξεις αυτο και οχι ενα απο τον καταλογο με τις γνωστες εταιρειες? που μπορεις να μαθεις και την συσταση τους απο το ιντερνετ και τις επιδοσεις τους επισημα.εκει ειναι η ενασταση μου με ολες αυτες τις ψαγμενες μαρκες καποιες αμερικανικες εταιρειες οπως η redline,amsoil,bardahl,hpl που δεν εχουν εγκρισεις,παραγουν βαρια λαδια ακομα και σε γνωστα ιξωδη -30,-40 σε εμας, τα οποια λογω συστασης με πολλους εστερες δεν καθονται καλα στην καθημερινη χρηση,το αυτοκινητο εχει δυσκολια,το αισθανεσαι πιο πεσμενο.νομιζεις οτι βαζεις οτι καλυτερο αλλα το δυσκολευεις γιατι αυτα τα λαδια ειναι περισοτερο για αγωνιστικη χρηση.εκει βρισκουν την θεση τους. αυτα τα λαδια εχουν μεγαλο hths 4,1 ειναι φουλ ΡΑΟ και ειναι βαρια λαδια.δεν κανουν για νορμαλ χρηση και στην καλυτερη δεν σου προσφερουν κατι παραπανω και αδειαζεις τσαμπα την τσεπη σου.ειναι μια φαση μαρκετινγκ και παραπληροφορησης που υπηρξε χρονια στην ελλαδα και παντου γιατι δεν ξεραμε.ειναι μονο για αγωνιστικη χρηση ,μεγαλους κινητηρες αλλα το πιο σημαντικο, δεν εχουν ΕΚΓΡΙΣΗ. .γραφουν συμφωνα με.οχι εγκριση..η' λενε προτεινεται,οχι εγκριση. ξαναλεω.αυτο εσας δεν σας καλυπτει..να ξερετε οτι ακομα και η blackstone,η εταιρεια που στελνουν πολλοι τα λαδια τους για αναλυση ,μου ειπαν οτι και αυτοι τα απλα hydrocrack λαδια χρησιμοποιουν οπως εμεις.νομιζουμε οτι οτι ειναι πιο ακριβο και ψαγμενο ειναι και καλυτερο.ΛΑΘΟΣ. mobil 1 esp 5-30 api sp motul 8100 xclean+ 5-30 liqui moly 4200 5-30 new generation Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 shell helix ultra 5-30 νομιζω οτι αυτα ειναι τα καλυτερα απλα συνθετικα 5-30 που κυκλοφορουν .. για πιο ανησυχες ψυχες και γκαζια : τα καλυτερα 40αρια motul 5-40 x-cess gen 2 motul xclean 5-40 gen 2 mobil 1 , 0-40 fuchs titan 5-40 shell helix ultra 5-40 οταν βαζετε ενα νεο λαδι και ακουγεται αλλιως ο ηχος του κινητηρα σε λειτουργια,συνηθως οι αλλαγες σε ηχους κ.λ.π οφειλονται σε διαφορετικα προσθετα.εκτος αν υπαρχει προβλημα.ο ηχος δλδ. δεν σημαινει οτι ενα λαδι ειναι κακο.καθε λαδι εχει τον δικο ηχο αποτελεσμα διαφορετικων προσθετων. με τα εξτρα χημικα προσθετα διαφωνω καθετα το εχουμε πει ,αλλα αυτοι πουλανε πολλα,μην πω πιο πολλα απο τα λαδια,οποτε γιαυτο ολη η διαφημιση.προσθετα οτι χρειαζεται τα εχουν τα λαδια μας,δεν χρειαζεται κιαλλα.. εχω γραψει και ενα κειμενο σε αμερικανικο φορουμ που συγκεντρωνει και καποιες ακομα πληροφοριες: when we choose an engine oil for our car always look for approvals on the bottle, there is an approved oil list to select our oil. there we find oils with grades ranging from 0-30 -5-40. there ,oils must have ACEA C3 - A3/B4 standards ,they are all we need actually. approvals are based on HTHS not grade. HTHS based oils are ranged from 3.5 to 4 . 4+ is usually strictly for rally cars. CHOOSING THE RIGHT OIL viscosity of oils is not affected by ambient temperature, only altitude does. within approvals choosing an oil with grade is irrelevant bcs, WHAT REALLY MATTERS IS HTHS (High Temperature High Shear) when we choose an oil within approvals we choose by HTHS there isnt such a thing like the best oil,there is only the right one for our USE and we always follow the golden rule: ''as thin as possible as thick as neccessary" by thick or thin we measure it with HTHS always and not grade. so: for normal everyday use ,like dropping kids to school,shopping,groceries,generally short trips we choose an oil with lower HTHS,3.5-3.7. for mix use,normal and track we ideally select an oil from 3.7-3.9. for strictly track use we choose a specific oil for track like motul 300v or even motul sport,redline,HPL with or without approvals.its the only case we can choose an oil without approval but not for longtime use bcs. these oils contain more esters thats why oxidation comes sooner and thats why these oils dont get bmw approval. bcs of high oxidation these oils need a sooner OCI . bmw has the most stringent oxidation limits. oils ,having decided the HTHS parameter we choose the one with the best synthesis: better base oil, additives. critiria for choosing the one with the best synthesis are these that combine at the same time: low KV=100 ideally KV100 12.8 to 13.5 high HTHS 3.6-3.9 : resistance of oil to temporary or permanent loss of viscosity. Higher HTHS=more resistance =more wear protection. very low pour point : Pour point in these oils is indicator that they are PAO based. Group III oils such as Castrol 5W40 are usually having pour point between-39 to -45. PAO based oils have very, very low pour point. As stated in Castrol 0W30/40 pds it is around-60. Actually pour point is irrelevant unless extremely cold climates. But, it gives us insight about base oil. PAO is stout, shear stable, provides higher HTHS out of similar KV100. e.x. castrol 0-30 a3/b4 api sl motul 8100 xcess 5-40 gen 2, motul 8100 xclean 5-40 gen 2, mobil 0-40 api sn NOACK is the third one: the lower the better but its not always noted from companies. MB 229.5 or 229.51-52 approval :now along with bmw approval its nice that the oil we choose has these mercedes approvals bcs, are the most stringent approval for oil shear resistance. porsche approval A40,C40 when track is the case then is also good to be there . see more info in a tech sheet e.x. motul 8100 x-cess 5-40 gen 2, from MOTUL's site about these 2 last approvals and requirements. and at last even if we choose the best one according to all these criteria above, the final product is what matters, no matter where it comes from and from what materials was initially produced. we choose it,we test in time and make conclusions. RESUME how to choose an oil: "as thin as possible, as thick as necessary" and " what really matters is HTHS ( High Temperature High Shear) " : normal everyday use ,like dropping kids to school,shopping,groceries,generally short trips we choose an oil with lower HTHS,3.5-3.7. mix use,normal and track we ideally select an oil from 3.7-3.9. track use we choose a specific oil for track like motul 300v or even motul sport,redline,HPL with or without approvals acea c3 , Α3/Β4 standards bmw ll04,bmw ll01, mb 229.5- .51-.52 , porche A40,c30,c40,vw 504/507-502/505 approvals hths = and over 3.5-4.0 for daily-mix track use noack - ideally less than 10% flash point - ideally over 230 DI ENGINES OIL for DI engines is better not to choose an oil with high Ash like mobil 0-40 sn, the reason is CBU.the reason why Mobil1 0W40 should not be used in DI engines, turbo or not, is TBN value. It is super rich in additives. Sulfated Ash value is at 1.32% which is extremely high, probably highest in ACEA A3 category. Higher Sulfated Ash=more CBU. Extremely high TBN oils don't match well to direct injection engines. Turbos especially like lower SAPS oil.Anywhere where there is a lot of heat, oils with lower sulfated ash and phosphorus are better. Also, bcs. VANOS, and, yes OCI, engines like oils that have oxidation in check. Newer engines are not affected as much by CBU,but in old ones we should avoid this oil like a plague. for turbo DI engines its better to choose an API SP oil to help avoiding LSPI,even though the oil is not the cause.LSPI event happens when people drive in Eco mode and rpms are way too low and suddenly they slam on gas pedal. It is not oil that is the problem, but architecture of an engines. Lower calcium oil is a band aid. NEWER ENGINES AND THIN OILS thin oils, efficiency oils for new engines : These are not designed with grade in mind. Different markets have different recommendations. Generally, higher HTHS oils pack more Zinc etc.better protection . not that thin oils dont supply protection but with lower hths this work is given to additives , different additives .the thing with additives is that you dont know how long they will last in thin oils. addpack becomes more important as the HTHS is reduced. The 20 and sub-20 grade oils the addpack is extremely important because the HTHS is so low than an ENGINE damage can happen anytime. IMO, HTHS of around 3 is really low for these vehicles. I personally would run this oil only if I was doing trips where I cannot reach operating oil temperature, so short trips. they are not designed with any viscosity in mind. You can run 0W12 or 20W60. Recommendation automakers give, is based on specific markets, emission requirements, gas quality, competitive OCI to other manufacturers. So you can run higher HTHS ,or in your knowledge ,higher grade oils with no fear. Higher HTHS gives more "cushion", for the lack if better word. More margin.. Manufacturers when choosing low HTHS oils, and with that improving efficiency, calculate majority of drivers ,groceries ,short trips,kids to school,road to work etc. and whether low HTHS will cause premature wear for that majority. But, if majority is the one expected to use vehicle hard, then you get approvals like Porsche A40 , C30,C40 or mb 229.5. That tells you that there is no substitute for HTHS. much more higher hths or grade if you prefer ,though sometimes a lower grade oil has more hths than a higher grade.castrol is a brand that used to do this in its oils even though is not the most transparent blender for hths info.others give that info always in their tech sheet,like motul,mobil,.. thinner vs thick A thinner oil, while having a slightly lower heat capacity, actually transfers heat quicker because it moves faster.but a thicker oil does dissipate heat quicker than the thinner.the reason is that it carries big capacity of heat and with more hths there is more drag ,a minisculus harder pump and there you have more pressure and temp goes up faster bcs. of this more drag. so with newer cars you have exhaust piping in the head, and more complicated cooling system and engine will get warm faster. so its normal. bmw's cooling system works fine. now about tolerances and clearances. there is a myth.You can’t have clearances that are too small for any SAE grade. If you did then the engine would fail on any start. Inappropriate winter ratings are possible however.bmw specifies an oil with a minimum HTHS that will prevent excessive wear. But a greater HTHS will not harm.a thinner grade/hths from what.bmw specifies will harm. thinner than your specification/hths can harm your engine,which is below 3.0 in your case.on the opposite all the engines can take thicker and be more protected.within approvals of course. that rule tells you that going to lower hths,even if its within specification you are playing with your luck concerning engine wear.less wear with thicker oil, less efficiency on the other hand.your choice! as i told again, there is never a technical reason to move to lower HT/HS oils other than fuel economy.And restrictions on promoting varying oil grades isn't only a US limitation. There are European and UK carbon emission restrictions similar to CAFE. Politics dictate here.it is all about fuel economy. It always is since that's where the money is at. Massive amounts of engineering work is being done to allow engines to operate on lower HT/HS oils without incurring unacceptable wear.All of which is to save energy and ultimately fuel, and to accommodate lower HT/HS oils without causing engine damage or excessive wear. but none of this precludes the use of a higher viscosity oil ,which is the best and secure way to be sure about wear.we know that tech and used it for years unlike thinner oils and hths.you have to take consider another parameter.european cars like bmw are heading for a short term of use owners, meaning 100.000km tops.so going there with less emissions and fuel economy is the best advertise for their models.but wear is there,so if you keep it longer than these miles then you will might notice it.if you dont keep your vehicles that long then you can play a roulette with wear gaining fuel economy.its your choice. So,as long as the oil can be pumped (related to the W rating), film thickness protects, not harms. No SAE grade is too thick for normal operating conditions.Wear is caused by metal-to-metal contact and if that is prevented it minimizes wear. Not the other way around.A higher HT/HS always results in less wear. PORSCHE APPROVALS /TRACK USE When you do occasionally some drag races or track, you want to look for oil that has Porsche A40 approval bcs. it simulates 5hrs of Nurburgring run.Porsche A40 testing procedure: This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through: - 4 times the simulation of 35 hours of summer driving, - 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving, - 40 cold starts, - 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack, - 3.5 hours of “running-in” program Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter will be taken into account to grant the approval or not: - torque curve (internal friction), - oxidation of the oil, - Piston cleanliness and ring sticking, - Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm. - Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible. - Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method." (JamesGames) BMW OXIDATION LIMITS BMW LL approvals have extremely stringent oxidation requirements (and when I say extremely, it is impossible to emphasize it). That is bcs. emphasis is on OCI. Latest update of BMW LL approvals (2018) increased oxidation requirements and that increase eliminated most 0W oils such as Castrol, Mobil1 etc. Usual suspects. thing about 0W and LL01. All LL approvals went through major update in 2018. BMW increased oxidation requirement from ridiculous to extremely ridiculous. 0W30 and 0W40 oils that have HTHS above 3.5 are usually having such combination of base stocks that tends to produce bit higher oxidation. That is where my thinking goes when to reason why 0W30 and 0W40 lost LL01 and LL04. BMW will never recommend 300V or similar oils bcs. oxidation of such oils is very high. Also, dispersants and detergents are not as present as in regular oils. Street regular oils are jack of all trades. They have to do a lot of detergent and dispersant work. Short trips, trips to work, grocery, daycare etc. That is when oxidation happens and regular oils are much better than track or especially racing oils (300V). Motul has new Gen2 line up. It is Group III based but it “packs the punch.” However, unless you are going for LL01, I would go their 5W40 Sport line up for street/track use. HTHS is just part of the story. Ester based oils are more thermally stable and have bit better heat dissipation. You can run 5W50 in summer, and 5W40 in winter. Not that ambient temperature matters in wear protection, but 5W40 will flow better below 100c during cold months when oil needs bit more time to reach operating temperature. Ester based oils will always have very strong HTHS compared to other oils. USING EXTRA CHEMICAL ADDITIVES First, if you look in your manual you will see somewhere not to use additives. Let me explain why. Flush chemicals are used when you have a dead engine, and that is your last option to see if you can bring it from dead. In the healthy engine, flush chemicals can dislodge some deposits that are a normal byproducts of lubrication, and those deposits can get stuck in oil lines and temper lubrication. That is why you should never flush the transmission, but always replenish fluid, meaning replace whatever you released from the transmission. Additives? All good oils, approved oils, have carefully balanced additives. When you introduce anything to oil, you messed up that balance. Oxidation is messed up (potential sludge), detergent and dispersant properties etc. You actually have no idea how that additive will react with particular oil in your sump. Everything you need for an engine, you have in regular oil. OIL ANALYSIS Run TAN and TBN. As long as TBN is higher than TAN, you are good. • When doing oil analysis, order TBN & TAN ◦ TBN is your leftover additives in oil. Total Base Number. ◦ TAN is total acidic number. It you basically oxidation. ◦ TAN should not exceed TBN. Sometimes it is OK, but only if oils with a lot of ester is used like Redline. ◦ Without that you really don't know state of your oil. You should not rely on an oil analysis right after switching motor oils as it will take time for the oil chemistry to produce results. This will take at least 2 oil change intervals so it's best to take an oil sample on the 2nd oil change of the same brand/grade/type. SHELL και TOTAL δεν εχουν καλους δεικτες Στα καλύτερα 5-30 που αναμφιβολα πρωταγωνιστεί το esp formula πρεπει να προσθεσεις το FUCHS titan 5-30. Ειναι φοβερό θέμα τα λάδια. Αλλά μετά από πολύ διάβασμα και ψάξιμο καθώς και δοκιμές (οι οποίες ισως σε μπερδευουν) καταλήγεις στο γεγονός οτι οποιοδήποτε σχεδόν λάδι να βάλεις αν το αλλάζεις καθε περίπου 7000-8000 km πρι προλάβουν δηλ να ¨σπάσουν¨ εισαι καλυμένος για καθημερινή χρήση ακόμα και λιγο γκαζι παραπάνω. Δεν θα έχει ίσως την extra προστασία της κακιάς στιγμής, 'οπως πχ με κάποια αστοχία να ανεβάσει μεγάλη θερμοκρασία ο κινητήρας ή να χάσεις το ψυκτικό υγρό. Επίσης εξ όσων γνωρίζω τα πλήρως εστερικά λάδια ειναι αυτά που αντεχουν περισσότερο στο "σπάσιμο" καθότι λόγω καλύτερης ποιότητας χρησημοποιούν λιγότερα πρόσθετα. Υπάρχουν και εξαιρεσεις όπως τα 300V που ειναι για ειδικές χρήσεις, έχουν πολλά πρόσθετα αν και εστερικά αλλά σπάνε γρήγορα. 2
katargedon Δημοσ. 1 Αυγούστου Δημοσ. 1 Αυγούστου (επεξεργασμένο) 15 ώρες πριν, aetos1988 είπε Επειδή βλέπω ότι έχει γνώσεις μπορείς να πει μια γνώμη για τα παρακάτω; 1) Total Quartz 9000 NFC 5W-30 TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W30 5L (motorantallaktika.gr) 2) Ford Motorcraft FORD MOTORCRAFT 5W30 A5 5L (motorantallaktika.gr) 3) Castrol Magnatec A5 Castrol Λάδι Αυτοκινήτου Ford Magnatec Professional 5W-30 A5 5lt | Skroutz.gr Εδώ και δύο αλλαγές έβαλα τα Total. Σκέφτομαι για τα Valvoline ή τα Motorcraft Κοιταξα ολα τα λιπαντικα που αναφερεις.Δεν γραφεις πιο Valvoline θελεις,αλλα φανταζομαι ειναι το Synpower fe Α5.Δεν εχουν και τρελες διαφορες μεταξυ τους,ουτε σαν 'κατασκευη',ουτε σαν specs.Aν μου ελεγες να διαλεξω κατι απο αυτα,θα εβαζα η το Total,η το Valvoline.Aν ειχα ολες τις επιλογες της κατηγοριας τοτε Shell helix ultra professional AF A5. Επεξ/σία 1 Αυγούστου από katargedon 1 1
liopyr Δημοσ. 1 Αυγούστου Δημοσ. 1 Αυγούστου Δεν ξέρω πόσο σημασία έχει σαν πληροφορία, πάντως, τα LiquiMolly molygen new gen 5w40 που έχω βάλει, μετά από σχεδόν 1500 χλμ που πρόλαβα να κάνω φαίνονται να μην έχουν κάψει ούτε σταγόνα, αρκετά ενθαρρυντικό αυτό σε Tsi κινητήρα με CNG. 1
katargedon Δημοσ. 1 Αυγούστου Δημοσ. 1 Αυγούστου (επεξεργασμένο) Εντομεταξυ η Total εχει μακραν την χειροτερη αντιπροσωπεια εδω στην Ελλαδα.Και στα κεντρικα,και οι επισημοι αντιπροσωποι,ειναι ολοι τους 'δεν ξερουμε ακομα'....'και εμεις περιμενουμε'....'θα σας παρουμε τηλεφωνο'....'εχει ο Θεος' και κατι τετοια κουλα...συν οτι εχουν και απο τις πιο χαλια διαθεσιμοτητες.Πολυ πιο γρηγορα σε εξυπηρετει η Total Γαλλιας παρα οι ντοπιοι.Πρεπει να το κοιταξουν λιγο αυτο.Εκτος θεματος,το ξερω αλλα ηθελα να πω τον πονο μου 💀 Επεξ/σία 1 Αυγούστου από katargedon 1
kostasw Δημοσ. 4 Αυγούστου Δημοσ. 4 Αυγούστου On 17/06/2024 at 22:52, Panark said: @megapaixtaras Ποιά η γνώμη σου για τα Pakelo? Σε fiat grande punto, βάση προδιαγραφών κατασκευαστή (5w40, ACEA C3, Fiat 9.55535 S2) βάζω αυτό: Krypton XT LA - SAE 5W-40 Πού τα βρίσκεις; το σκέφτομαι κι εγώ να τα δοκιμάσω. Στην γείτονα χώρα τα δουλεύουν αρκετά.
kostasw Δημοσ. 4 Αυγούστου Δημοσ. 4 Αυγούστου On 28/07/2024 at 22:50, atheatos said: Μιας και θίχτηκε το θέμα για τους diesel και το C3 που οι περισσότεροι diesel κινητήρες έχουν ως προδιαγραφή στο manual τους, ποιο C3 κατά την γνώμη σας αξίζει? Αν δεν αξίζει κανένα C3 ποια είναι η εναλλακτική του? Valvoline, rektol, lukoil, shell. Αυτά ξεχώρισα εγώ
katargedon Δημοσ. 4 Αυγούστου Δημοσ. 4 Αυγούστου 21 λεπτά πριν, 2MM είπε Σου ζητησε να κανετε Live συζητηση και δεν θελεις. Αρα δεν κρυβεται ουτε φοβαται οπως λες Τι συζήτηση να κάνει; 🤣🤣🤣🤣🤣 3-4 ερωτησεις θα του κανω πχ τι ειναι ο διθειοφωσφορικος ψευδαργυρος και θα εχουμε βραχυκύκλωμα.Πραγματα που δεν ξερει καν ότι ειναι βασικα(τωρα θα γκουγκλαρει) 🤣🤣🤣🤣.Σιγα μην ασχοληθω περαιτέρω.Αν θελει ας μου κανει αναφορα,να με διωξουν.
kostasw Δημοσ. 4 Αυγούστου Δημοσ. 4 Αυγούστου Πολύ καλά όλα αυτά που γράφετε λίγο τις προστριβές να μην είχατε θα ήταν ακόμα καλύτερα. Παίρνοντας το τελευταίο μου αυτοκίνητο κατά την παραγγελία άρχισα να ψάχνω τι λάδι παίρνει. Εκεί έκπληκτος διαπίστωσα ότι δίνει μία και μόνο επιλογή σε 0/20 c2 (diesel 130hp fiat) Εκείνη την στιγμή άρχισα να ψάχνω τι επιλογές έχω εκτός από τα selenia. Έκπληκτος διαπίστωσα πως από τις γνωστές μάρκες καμία δεν πληρούσε τις προδιαγραφές (motul, castrol, valvoline, total κτλ) Βρήκα τις ίδιες προδιαγραφές από την Rektol μόνο. Έχει εδώ και κανένα χρόνο που έχουν αρχίσει αν όχι όλες οι περισσότερες να καλύπτουν τις προδιαγραφές. Ε λοιπόν αυτό το 0/20 μού έχει κάτσει στον λαιμό εδώ και 2.5 χρόνια. Δεν ξέρω αν θα κάνω καλά να πάω σε 0/30. Το 0w δεν με ενοχλεί τόσο όσο το 20 για τις θερμοκρασίες πού έχουμε στην χώρα μάς.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα