prokomeni Δημοσ. 7 Ιουνίου Share Δημοσ. 7 Ιουνίου 17 minutes ago, adastra said: Νομίζω ότι θα πάρει μερικά χρόνια ακόμα, και μπορεί να αλλάξουν κάποια πράγματα στην σχεδίαση (γιαυτό και είναι τόσο ρευστή) αλλά ναι θα το καταφέρουν. Οι κινητήρες Raptor θεωρητικά μπορεί να γίνουν πιο αξιόπιστοι από τους κινητήρες Jet των αεροπλάνων. Εχουν πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και η τεράστια ώση αποδείχτηκε με τον Merlin ότι δεν επηρεάζει την μακροζωία και αξιοπιστία. Και ο kerolox open cycle Merlin είναι μακριά από την ιδανική σχεδίαση για επαναχρησιμοποίηση. Το σκάφος από ανοξείδωτο ατσάλι αποδείχθηκε ακόμα πιο ανθεκτικό από ότι περίμεναν. O Musk είχε γράψει πριν την πτήση ότι είναι πολύ πιθανό ότι ακόμα και ένα πλακίδιο να ξεκολλήσει πάνω από τις δεξαμενές να οδηγήσει στην ολική απώλεια του σκάφους. Είδαμε όλοι εχτές ορισμένα πλακίδια να αποκολλώνται από διάφορά σημεία και το σκάφος επέζησε σχεδόν αλώβητο (εκτός από το hinge στο eloneron που είναι όυτως ή άλλως ξεπερασμένη σχεδίαση και το V2 έχει τελείως διαφορετικά πτερύγια) αυτο με την διαφορετικη σχεδιαση στο πτερυγιο μου ειχε διαφυγει και ειναι οντως πολυ σημαντικο γιατι οπως φανηκε ειναι πολυ αδυναμο σημειο. Οποτε το εχουν ηδη σκεφτει και αλλαξαν εκει που πιανει το πτερυγιο απο οτι καταλαβα. Θα δουμε πραγματα και θαυματα 1 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
adastra Δημοσ. 7 Ιουνίου Share Δημοσ. 7 Ιουνίου 3 ώρες πριν, prokomeni είπε αυτο με την διαφορετικη σχεδιαση στο πτερυγιο μου ειχε διαφυγει και ειναι οντως πολυ σημαντικο γιατι οπως φανηκε ειναι πολυ αδυναμο σημειο. Οποτε το εχουν ηδη σκεφτει και αλλαξαν εκει που πιανει το πτερυγιο απο οτι καταλαβα. Ναι αυτά που πετάνε τώρα είναι μερικές γενιές πίσω. Τα πετάνε μόνο για τα δεδομένα και για να δοκιμάσουν διάφορες ιδέες. Δεν τους στοιχίζει και πολλά χρήματα, και αφού τα έχουν (και έχουν μπόλικα, δεν είναι σαν σαν τα SLS/Orion για παράδειγμα που κάνουν 4.1δις η πτήση!) λένε να αποσύρουν λίγο ακόμα κίνδυνο πριν πάνε στα πιο εξελιγμένα. Αναφορά σε κείμενο Θα δουμε πραγματα και θαυματα Ναι απίστευτα πράγματα. Το Starship δεν είναι απλά ένας μεγαλύτερος πύραυλος από τους άλλους, είναι ολοκληρωτική αλλαγή στην τεχνολογία και τα οικονομικά του Διαστήματος. Αν φτάσουν έστω και κοντά στο οριακό κόστος (marginal cost) εκτόξευσης των 2-3εκ. για 200τ σε LEO είναι $10-15/κιλό, ο Falcon 9 (το φτηνότερο σύστημα στον κόσμο κατά πολύ) είναι περίπου 100 φορές ακριβότερος! Το διαστημόπλοιο του V3 για να φανταστούμε ένα σενάριο έχει συνολικό όγκο ~6200m^3 (wet+dry workshop), δηλαδή 15+ φορές μεγαλύτερο όγκο από τον συμπιεζόμενο χρήσιμο όγκο του διαστημικού σταθμού ISS (<400m^3)! Δηλαδή ένα διαμορφωμένο σε σταθμό Starship θα μπορούσε να στείλει με την μια 15 ISS με ένα απειροελάχιστο κλάσμα του κόστους (μιλάμε για 5-6 τάξεις μεγέθους λιγότερο). Και τα πλοία αυτά σχεδιάζονται για μαζική παραγωγή μεγαλύτερη από των επιβατικών αεροσκαφών. Με 10 τέτοια χτίζεις ένα σταθμό von braun με τεχνητή βαρύτητα, ή μια μικρή πόλη στον Άρη! 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
prokomeni Δημοσ. 7 Ιουνίου Share Δημοσ. 7 Ιουνίου 45 minutes ago, adastra said: Ναι αυτά που πετάνε τώρα είναι μερικές γενιές πίσω. Τα πετάνε μόνο για τα δεδομένα και για να δοκιμάσουν διάφορες ιδέες. Δεν τους στοιχίζει και πολλά χρήματα, και αφού τα έχουν (και έχουν μπόλικα, δεν είναι σαν σαν τα SLS/Orion για παράδειγμα που κάνουν 4.1δις η πτήση!) λένε να αποσύρουν λίγο ακόμα κίνδυνο πριν πάνε στα πιο εξελιγμένα. Ναι απίστευτα πράγματα. Το Starship δεν είναι απλά ένας μεγαλύτερος πύραυλος από τους άλλους, είναι ολοκληρωτική αλλαγή στην τεχνολογία και τα οικονομικά του Διαστήματος. Αν φτάσουν έστω και κοντά στο οριακό κόστος (marginal cost) εκτόξευσης των 2-3εκ. για 200τ σε LEO είναι $10-15/κιλό, ο Falcon 9 (το φτηνότερο σύστημα στον κόσμο κατά πολύ) είναι περίπου 100 φορές ακριβότερος! Το διαστημόπλοιο του V3 για να φανταστούμε ένα σενάριο έχει συνολικό όγκο ~6200m^3 (wet+dry workshop), δηλαδή 15+ φορές μεγαλύτερο όγκο από τον συμπιεζόμενο χρήσιμο όγκο του διαστημικού σταθμού ISS (<400m^3)! Δηλαδή ένα διαμορφωμένο σε σταθμό Starship θα μπορούσε να στείλει με την μια 15 ISS με ένα απειροελάχιστο κλάσμα του κόστους (μιλάμε για 5-6 τάξεις μεγέθους λιγότερο). Και τα πλοία αυτά σχεδιάζονται για μαζική παραγωγή μεγαλύτερη από των επιβατικών αεροσκαφών. Με 10 τέτοια χτίζεις ένα σταθμό von braun με τεχνητή βαρύτητα, ή μια μικρή πόλη στον Άρη! περιμενε με μπερδεψες. Η πρωτη εκδοση ηταν λιγο παραπανω απο τον ISS σε ογκο payload. Τα 6300 τι ειναι; μηπως ειναι το συνολο του starship? Αν ειναι το συνολο πως θα φτασει σε τροχια δεν μπορει να διαμορφωθει απο πριν θα πρεπει να εχει και καυσιμα μεσα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
BadIronTree Δημοσ. 7 Ιουνίου Share Δημοσ. 7 Ιουνίου 1 hour ago, adastra said: Ναι αυτά που πετάνε τώρα είναι μερικές γενιές πίσω. Τα πετάνε μόνο για τα δεδομένα και για να δοκιμάσουν διάφορες ιδέες. Δεν τους στοιχίζει και πολλά χρήματα, και αφού τα έχουν (και έχουν μπόλικα, δεν είναι σαν σαν τα SLS/Orion για παράδειγμα που κάνουν 4.1δις η πτήση!) λένε να αποσύρουν λίγο ακόμα κίνδυνο πριν πάνε στα πιο εξελιγμένα. Ναι απίστευτα πράγμα Ναι να φανταστείς αυτό το έφτιαξαν πριν 13 μήνες και πέταξε εχθές.... λογικά το long ver 3 θα είναι ακόμα πιο έπος 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
adastra Δημοσ. 7 Ιουνίου Share Δημοσ. 7 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, prokomeni είπε περιμενε με μπερδεψες. Η πρωτη εκδοση ηταν λιγο παραπανω απο τον ISS σε ογκο payload. Τα 6300 τι ειναι; μηπως ειναι το συνολο του starship? Αν ειναι το συνολο πως θα φτασει σε τροχια δεν μπορει να διαμορφωθει απο πριν θα πρεπει να εχει και καυσιμα μεσα. O ISS έχει ολικό συμπιεζόμενο (pressurized volume) χώρο ~1000m^3 αλλά λόγω σχεδίασης (μικρά σχετικά κυλινδρικά τμήματα για να χωράνε στο shuttle κτλ) ο χώρος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί (usable volume) από τους αστροναύτες είναι <400m^3. Το σημερινό Ship έχει usable χώρο επιβατών >1100m^3. Ολόκληρο το Ship V3, δηλαδή ο χώρος του payload (dry) + οι δεξαμενές έχει όγκο 6.200m^3. Αυτού του είδους οι σταθμοί ονομάζονται wet workshop, δηλαδή οι δεξαμενές διαρρυθμίζονται με κατασκευές εσωτερικά ώστε όταν αδειάσουν από προωθητικά σε τροχιά να μπορούν σχετικά εύκολα να μετατραπούν σε κατοικήσιμα τμήματα. Μια ιδέα βασισμένη στο v1 διαστημόπλοιο για σεληνιακή βάση, το V3 είναι ~20 μέτρα ψηλότερο! Και μια λίστα με όλους τους διαστημικούς σταθμούς που έχουν πετάξει List of manned spacecraft and their pressurised/habitable volumes past and present. All volumes with a * are habitable volumes (usually significantly smaller than total pressurised volume). Current ISS: 931.57 m3, 388 m3* Tianggong-2: 14 m3 Soyuz MS: 10.5 m3 (Largest Soyuz craft according to this table) ShenZhou: 8 m3 Past Skylab: 351.6 m 3* Mir: 350 m3, Core Module 90 m3* Salyut 5: 100 m3*(pp 90) Salyut 1-4, 6-7: 90 m3*(pp 66-75) Space Shuttle: 74.3 m3*† Almaz: 47.5 m3* Tiangong-1: 15 m3* Apollo: C/SM 6.2 m3, LM 6.7 m3 Vostok: 2-3 m3* Voskhod: Supposedly the same as above (Vostok), with more habitable space. Mercury: 2.8 m3 (pp 47) Gemini: 2.25m3* Επεξ/σία 7 Ιουνίου από adastra 1 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kostaspota Δημοσ. 8 Ιουνίου Share Δημοσ. 8 Ιουνίου 16 ώρες πριν, adastra είπε O ISS έχει ολικό συμπιεζόμενο (pressurized volume) χώρο ~1000m^3 αλλά λόγω σχεδίασης (μικρά σχετικά κυλινδρικά τμήματα για να χωράνε στο shuttle κτλ) ο χώρος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί (usable volume) από τους αστροναύτες είναι <400m^3. Το σημερινό Ship έχει usable χώρο επιβατών >1100m^3. Ολόκληρο το Ship V3, δηλαδή ο χώρος του payload (dry) + οι δεξαμενές έχει όγκο 6.200m^3. Αυτού του είδους οι σταθμοί ονομάζονται wet workshop, δηλαδή οι δεξαμενές διαρρυθμίζονται με κατασκευές εσωτερικά ώστε όταν αδειάσουν από προωθητικά σε τροχιά να μπορούν σχετικά εύκολα να μετατραπούν σε κατοικήσιμα τμήματα. Μια ιδέα βασισμένη στο v1 διαστημόπλοιο για σεληνιακή βάση, το V3 είναι ~20 μέτρα ψηλότερο! Και μια λίστα με όλους τους διαστημικούς σταθμούς που έχουν πετάξει List of manned spacecraft and their pressurised/habitable volumes past and present. All volumes with a * are habitable volumes (usually significantly smaller than total pressurised volume). Current ISS: 931.57 m3, 388 m3* Tianggong-2: 14 m3 Soyuz MS: 10.5 m3 (Largest Soyuz craft according to this table) ShenZhou: 8 m3 Past Skylab: 351.6 m 3* Mir: 350 m3, Core Module 90 m3* Salyut 5: 100 m3*(pp 90) Salyut 1-4, 6-7: 90 m3*(pp 66-75) Space Shuttle: 74.3 m3*† Almaz: 47.5 m3* Tiangong-1: 15 m3* Apollo: C/SM 6.2 m3, LM 6.7 m3 Vostok: 2-3 m3* Voskhod: Supposedly the same as above (Vostok), with more habitable space. Mercury: 2.8 m3 (pp 47) Gemini: 2.25m3* Λάτρης και εγώ του αθλήματος, μα δηλώνω πολύ ενυπωσιασμένος από τις γνώσεις σου, και το μεράκι σου να γράωεις με τόση λεπτομέρεια και επεξήγηγση αυτά που γράφεις, ώστε να μαθαίνουμε και κάτι. Έφαγες και ενα follow να ξέρεις Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
adastra Δημοσ. 9 Ιουνίου Share Δημοσ. 9 Ιουνίου Στις 8/6/2024 στις 1:54 ΜΜ, kostaspota είπε Λάτρης και εγώ του αθλήματος, μα δηλώνω πολύ ενυπωσιασμένος από τις γνώσεις σου, και το μεράκι σου να γράωεις με τόση λεπτομέρεια και επεξήγηγση αυτά που γράφεις, ώστε να μαθαίνουμε και κάτι. Έφαγες και ενα follow να ξέρεις Σε ευχαριστώ 👍 . Είναι τόσο ενδιαφέροντα όλα αυτά, χαίρομαι να μοιράζομαι τα λίγα που ξέρω και τον ενθουσιασμό μου! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα