Προς το περιεχόμενο

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η τέταρτη δοκιμαστική πτήση του Starship


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, oldnew είπε

Δεν ξέρω τι κερδίζεις ακόμα και αν προσγείωσεις τον πύραυλο. Ουσιαστικά κατεστημένος φτάνει. Τα μέταλλα είναι καμενα, θα έχουν αποκτήσει μικρές ή μεγάλες ρογμες. Τι αξιόπιστια θα έχει η επαναχρησιμοποιηση τοσο επιβάρυνμενων κομμάτιων? Και τα τσαλεντζερ γι αυτο εκρήγνονταν, λογω επιβάρυνσης. Ελπίζω να εχω άδικο. 

Άδικο έχεις. Δεν καταστρεφοντουσαν τα space shuttles. Το Challenger που έμεινε στην ιστορία είχε ένα σχεδιαστικό πρόβλημα σε κάποιες "τσιμουχες" (o-rings) ,και το κακό έγινε γιατί δεν έδωσαν όση σημασία έπρεπε οι τεχνικοί στο στο οτι η χαμηλές θερμοκρασίες προκαλούσαν φθορά και διαρροές. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το έκανε πάλι το θαύμα του ο Elon και η εταιρία του κάνει άλματα στον διαστημικό τομέα που ζηλεύουν όλες οι εθνικές δημόσιες υπηρεσίες παγκοσμίως , η συνέχεια θα είναι εκπληκτική!

Αναμένουμε τo Starship Enterprise 🖖 

Επεξ/σία από Ne0n
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, oldnew είπε

Δεν ξέρω τι κερδίζεις ακόμα και αν προσγείωσεις τον πύραυλο. Ουσιαστικά κατεστημένος φτάνει. Τα μέταλλα είναι καμενα, θα έχουν αποκτήσει μικρές ή μεγάλες ρογμες. Τι αξιόπιστια θα έχει η επαναχρησιμοποιηση τοσο επιβάρυνμενων κομμάτιων? Και τα τσαλεντζερ γι αυτο εκρήγνονταν, λογω επιβάρυνσης. Ελπίζω να εχω άδικο. 

Ο Falcon που είναι από αλουμίνιο μια χαρά αντέχει μετά από 20+ χρήσεις και το πάνε σιγά-σιγά για 40.

Το Starship είναι από ανοξείδωτο ατσάλι και έχει και θερμική προστασία.

Το πρόβλημα είναι τα μη αξιόπιστα σημεία της αρχιτεκτονικής (που τα βρίσκουν και διορθώνουν με τις δοκιμαστικές πτήσεις που κάνουν), όχι τα υλικά.

Το Shuttle έσκαγε λόγω βλακείας, όχι υλικών.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, grayden said:

Ο Falcon που είναι από αλουμίνιο μια χαρά αντέχει μετά από 20+ χρήσεις και το πάνε σιγά-σιγά για 40.

Το Starship είναι από ανοξείδωτο ατσάλι και έχει και θερμική προστασία.

Το πρόβλημα είναι τα μη αξιόπιστα σημεία της αρχιτεκτονικής (που τα βρίσκουν και διορθώνουν με τις δοκιμαστικές πτήσεις που κάνουν), όχι τα υλικά.

Το Shuttle έσκαγε λόγω βλακείας, όχι υλικών.

Ok το μέλλον θα δείξει, αλλά από το βιντεο φαινόταν τεράστια η καταπόνηση των υλικών.. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο στοχος ειναι fast and rapid reuse.

Βλεποντας την επανεισοδο μου φανηκε πολυ χλωμο.

Αν γυρναει και θελει κανα μηνα φτιαξιματα δεν ηταν αυτος ο στοχος.

Ο φαλκον που ειναι απο αλουμινιο δεν εχει γυρισει ποτε απο τροχιακη ταχυτητα μην τα μπερδευετε.

Μονο το dragon γυρναει και αυτο εχουν για μπουσουλα αλλα αυτο ειναι μια σταλιτσα οχι ολοκληρο θηριο.

Αν και ειμαι υπερμαχος της spacex και αυτων που εχει πετυχει εκει με την επανεισοδο μεζευτηκα λιγο ειναι τρομερα δυσκολο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

To έβλεπα live, ανατριχιαστικό, δυστυχώς λίγοι άνθρωποι θα καταλάβουν το πόσο σημαντικό είναι για την ανθρωπότητα όλο αυτό.

Δεν ξέρω αν τουλάχιστον αναφέρθηκε στις τηλεοράσεις, γιατί δεν βλέπω χρόνια, έστω να το έβλεπε ο πολύς κόσμος που αποβλακώνεται ακόμα εκεί.

Επεξ/σία από hammerd
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, oldnew είπε

Δεν ξέρω τι κερδίζεις ακόμα και αν προσγείωσεις τον πύραυλο. Ουσιαστικά κατεστημένος φτάνει. Τα μέταλλα είναι καμενα, θα έχουν αποκτήσει μικρές ή μεγάλες ρογμες. Τι αξιόπιστια θα έχει η επαναχρησιμοποιηση τοσο επιβάρυνμενων κομμάτιων? Και τα τσαλεντζερ γι αυτο εκρήγνονταν, λογω επιβάρυνσης. Ελπίζω να εχω άδικο. 

Κατά πάσα πιθανότητα αναφέρεσαι στο Columbia το οποίο εκρήχτηκε κατά την είσοδο του στην ατμόσφαιρα της γης… εκεί όμως δεν είχαμε καταπόνηση υλικών αλλά ουσιαστικά αποκόλληση κατα την εκτόξευση και καταστροφη της εξωτερικής επιφάνειας του διαστημικού λεωφορείου…

μην ξεχνάμε επίσης πως όλα τα διαστημικά λεωφορεία στην ουσία ήταν επαναχρησιμοποιημένα οχήματα και δεν παρουσίασαν προβλήματα στην εξωτερική τους προστατευτικής τους επιφάνεια λόγω επιβάρυνσης των υλικών…

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 minutes ago, bushidocougar said:

Κάθε φόρα, ένα βήμα μπροστά. Με payload ή χωρίς payload, η βελτίωση της όλης διαδικασίας έχει εμφανή αποτελέσματα.

Σωστός… Το παρακολουθώ απο εποχές Starhopper. Ειναι απίστευτο που εχουν φτάσει, βήμα βήμα..! 

Χτες για πρώτη φορά έχασα το live το είδα αμέσως μετα. Δεν ήξερα το αποτέλεσμα. Emotional rolercoaster, όλη η πτήση, ειδικά η επιστροφή. 

Τρελη φαση η προσγείωση του booster. 

Wtf πτερύγιο ηταν αυτό; Came back from the dead! 😂

 

  • Like 2
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 minutes ago, TheGrisGrisMan said:

Τρελη φαση η προσγείωση του booster. 

Wtf πτερύγιο ηταν αυτό; Came back from the dead! 😂

Το έβλεπα από Everyday Astronaut και έπρεπε να δεις στο live τι γινόταν μόλις άρχισε να κινείται (και να κινείται σωστά) το κατεστραμμένο πτερύγιο. Οι μισοί πανηγύριζαν λες και πήραν το Ευρωπαϊκό, οι άλλοι μισοί κοντευαν να πάθουν καρδιά από την αγωνία για το αν θα προσγειωθεί  😂

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, oldnew είπε

Δεν ξέρω τι κερδίζεις ακόμα και αν προσγείωσεις τον πύραυλο. Ουσιαστικά κατεστημένος φτάνει. Τα μέταλλα είναι καμενα, θα έχουν αποκτήσει μικρές ή μεγάλες ρογμες. Τι αξιόπιστια θα έχει η επαναχρησιμοποιηση τοσο επιβάρυνμενων κομμάτιων? Και τα τσαλεντζερ γι αυτο εκρήγνονταν, λογω επιβάρυνσης. Ελπίζω να εχω άδικο. 

Αυτό δεν είναι το τελικό σύστημα. Είναι πειραματικό πρωτότυπο 2-3 γενιές πίσω από το πρώτο επιχειρησιακό το V2.

Tα διαστημικά λεωφορεία είχαν πάρα πολλά θεμελιώδη σφάλματα στην σχεδίαση που τα έκαναν μη οικονομικά και επικίνδυνα. Ήταν ένα σύστημα σχεδιασμένο πρωτίστως από επιτροπές πολιτικών και όχι από μηχανικούς. Η όλη βασική σχεδίαση ως μεγάλου spaceplane (με φτερά) και σύστημα προώθησης τύπου sustainer (δηλαδή με χαμηλής ώσης κινητήρες υδρογόνου και προωθητήρες στερεών καυσίμου) ήταν λάθος και οδήγησε σε όλα τα προβλήματα. Παράδειγμα τα πλακίδια ήταν το κάθε ένα ξεχωριστό και ο έλεγχος και αλλαγή έπαιρναν μήνες και τεράστιο κόστος. Η επιλογή του υδρογόνου το καταδίκασε να χρησιμοποιεί τα τεράστια SRB (Solid Rocket Booster) που αν ανάψουν δεν σβήνουν και μετά βίας ελέγχονται που οδήγησαν στην τραγωδία του Challenger.  Επίσης έκαναν την χρήση οποιουδήποτε συστήματος διαφυγής κατά την εκτόξευση (LAS, launch escape system) είτε με εκτινασσόμενο σύστημα ή διαφυγή με το σκάφος εντελώς αδύνατο (λόγω SBR και αδύναμων SSME) Επίσης οι θεωρητικά επαναχρησιμοποιούμενοι (πανάκριβοι, 150 εκατ. ο ένας σήμερα) κινητήρες απαιτούσαν μήνες ελέγχων και ανακατασκευής για να διαπιστευτούν για την επόμενη πτήση. Οι πολύ ανώτεροι Raptor των $500Κ (με την τιμή να πέφτει στο μισό με μαζική παραγωγή στο μέλλον) είναι πολύ πιο αξιόπιστοι, άναψαν ακόμα και μετά την "καφτερή" επαείσοδο που δεν το περίμενα με τίποτα!

Το υδρογόνο για τους αδύναμους SSME (Space Shuttle Main Engine/RS-25) υποχρέωσε την σχεδίαση με το Διαστημόπλοιο αναρτημένο στο πλάι της γιγαντιαίας παγωμένης δεξαμενής κρυογονικού υδρογόνου που σημαίνει σε κάθε εκτόξευση το σκάφος βομβαρδιζόταν από κομμάτια πάγου που κατέστρεφαν τα πλακίδια της θερμόασπίδας. Πολλά σκάφη γλίτωσαν από καθαρή τύχη, και δεν είχαν την μοίρα του Columbia. Η λάθος σχεδίαση αυτή που δεν διορθωνόταν οδήγησε στην ολική αποτυχία του Διαστημικού λεωφορείου σαν σύστημα εκτόξευσης (από τους αρχικούς υπολογισμούς για $3-4000/κιλό κατέληξε στα >$60.000/κιλό με το κόστος ανά πτήση να υπολογίζεται μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος στα $1.6 δισεκατομμύρια (σε τιμές 2011).

5 ώρες πριν, prokomeni είπε

Ο στοχος ειναι fast and rapid reuse.

Βλεποντας την επανεισοδο μου φανηκε πολυ χλωμο.

Αν γυρναει και θελει κανα μηνα φτιαξιματα δεν ηταν αυτος ο στοχος.

Ο φαλκον που ειναι απο αλουμινιο δεν εχει γυρισει ποτε απο τροχιακη ταχυτητα μην τα μπερδευετε.

Μονο το dragon γυρναει και αυτο εχουν για μπουσουλα αλλα αυτο ειναι μια σταλιτσα οχι ολοκληρο θηριο.

Αν και ειμαι υπερμαχος της spacex και αυτων που εχει πετυχει εκει με την επανεισοδο μεζευτηκα λιγο ειναι τρομερα δυσκολο.

Καταρχήν αυτό που εκτοξεύτηκε χτες είναι ένα πρωτότυπο δεν είναι το τελικό σύστημα. Το σύστημα Starship έχει 2 μέρη, τον Booster και το διαστημόπλοιο. Μεγαλύτερη σημασία έχει η γρήγορη επαναχρησιμοποιηση του τεράστιου Booster που θα εκτοξεύεται πολύ συχνότερα (θα αναλογούν δεκάδες Ships ανά Booster). Το Ship δεν χρειάζεται το ίδιο launch cadence οπότε μπορεί για τις πρώτες εκδόσεις να καθυστερεί σχετικά στους ελέγχους και refurbishment.

2 ώρες πριν, MikeKata είπε

Το έβλεπα από Everyday Astronaut και έπρεπε να δεις στο live τι γινόταν μόλις άρχισε να κινείται (και να κινείται σωστά) το κατεστραμμένο πτερύγιο. Οι μισοί πανηγύριζαν λες και πήραν το Ευρωπαϊκό, οι άλλοι μισοί κοντευαν να πάθουν καρδιά από την αγωνία για το αν θα προσγειωθεί  😂

Δες τις αντιδράσεις στο NASASpaceFlight (που είχαν και την καλύτερη κάλυψη με φοβερά πλάνα από πολλαπλές κάμερες)

 

Επεξ/σία από adastra
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 minutes ago, adastra said:

Αυτό δεν είναι το τελικό σύστημα. Είναι πειραματικό πρωτότυπο 2-3 γενιές πίσω από το πρώτο επιχειρησιακό το V2.

Tα διαστημικά λεωφορεία είχαν πάρα πολλά θεμελιώδη σφάλματα στην σχεδίαση που τα έκαναν μη οικονομικά και επικίνδυνα. Ήταν ένα σύστημα σχεδιασμένο πρωτίστως από επιτροπές πολιτικών και όχι από μηχανικούς. Η όλη βασική σχεδίαση ως μεγάλου spaceplane (με φτερά) και σύστημα προώθησης τύπου sustainer (δηλαδή με χαμηλής ώσης κινητήρες υδρογόνου και προωθητήρες στερεών καυσίμου) ήταν λάθος και οδήγησε σε όλα τα προβλήματα. Παράδειγμα τα πλακίδια ήταν το κάθε ένα ξεχωριστό και ο έλεγχος και αλλαγή έπαιρναν μήνες και τεράστιο κόστος. Η επιλογή του υδρογόνου το καταδίκασε να χρησιμοποιεί τα τεράστια SRB (Solid Rocket Booster) που αν ανάψουν δεν σβήνουν και μετά βίας ελέγχονται που οδήγησαν στην τραγωδία του Challenger. Επίσης οι θεωρητικά επαναχρησιμοποιούμενοι κινητήρες απαιτούσαν μήνες ελέγχων και ανακατασκευής για να διαπιστευτούν για την επόμενη πτήση.

Το υδρογόνο για τους αδύναμους SSME (Space Shuttle Main Engine/RS-25) υποχρέωσε την σχεδίαση με το Διαστημόπλοιο αναρτημένο στο πλάι της γιγαντιαίας παγωμένης δεξαμενής κρυογονικού υδρογόνου που σημαίνει σε κάθε εκτόξευση το σκάφος βομβαρδιζόταν από κομμάτια πάγου που κατέστρεφαν τα πλακίδια της θερμόασπίδας. Πολλά σκάφη γλίτωσαν από καθαρή τύχη, και δεν είχαν την μοίρα του Columbia. Η λάθος σχεδίαση αυτή που δεν διορθωνόταν οδήγησε στην ολική αποτυχία του Διαστημικού λεωφορείου σαν σύστημα εκτόξευσης (από τους αρχικούς υπολογισμούς για $3-4000/κιλό κατέληξε στα >$60.000/κιλό με το κόστος ανά πτήση να υπολογίζεται μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος στα $1.6 δισεκατομμύρια (σε τιμές 2011).

Καταρχήν αυτό που εκτοξεύτηκε χτες είναι ένα πρωτότυπο δεν είναι το τελικό σύστημα. Το σύστημα Starship έχει 2 μέρη, τον Booster και το διαστημόπλοιο. Μεγαλύτερη σημασία έχει η γρήγορη επαναχρησιμοποιηση του τεράστιου Booster που θα εκτοξεύεται πολύ συχνότερα (θα αναλογούν δεκάδες Ships ανά Booster). Το Ship δεν χρειάζεται το ίδιο launch cadence οπότε μπορεί για τις πρώτες εκδόσεις να καθυστερεί σχετικά στους ελέγχους και refurbishment.

Ναι τα ξερω ολα αυτα τα παρακολουθω πολυ στενα. Τον Μπουστερ το κανουν και στον φαλκον αργα η γρηγορα θα το εκαναν το μεγεθος αλλαζει.

Αλλα επειδη πρωτη φορα ειδαμε live επανεισοδο απο τροχια μεχρι τωρα χαναμε το σημα και με τοσο τεραστιο σκαφος εκλασα μεντες που λενε με τις δυναμεις που αναπτυσονται. 

Παντως εχεις δικιο το μπουστερ με τους 33 κινητηρες ειναι πολυ σημαντικο και μαλλον στην επομενη η την μεθεπομενη θα τον πιανουν στον αερα.

Και αν φτανει κατω το starship και το εχουν στα χερια τους θα μπορουν να δουνε που ποναει και να το βελτιωσουν.

Παντως το πτερυγιο σε καποιες φασεις ειχε γινει σαν ψησταρια με καρβουνα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, prokomeni είπε

Ναι τα ξερω ολα αυτα τα παρακολουθω πολυ στενα. Τον Μπουστερ το κανουν και στον φαλκον αργα η γρηγορα θα το εκαναν το μεγεθος αλλαζει.

Αλλα επειδη πρωτη φορα ειδαμε live επανεισοδο απο τροχια μεχρι τωρα χαναμε το σημα και με τοσο τεραστιο σκαφος εκλασα μεντες που λενε με τις δυναμεις που αναπτυσονται. 

Παντως εχεις δικιο το μπουστερ με τους 33 κινητηρες ειναι πολυ σημαντικο και μαλλον στην επομενη η την μεθεπομενη θα τον πιανουν στον αερα.

Και αν φτανει κατω το starship και το εχουν στα χερια τους θα μπορουν να δουνε που ποναει και να το βελτιωσουν.

Παντως το πτερυγιο σε καποιες φασεις ειχε γινει σαν ψησταρια με καρβουνα

Ούτε η Spacex περίμενε να επιβιώσει την επανείσοδο! Ο σκοπός ήταν να πάρουν δεδομένα για να μάθουν λίγα πράγματα παραπάνω για την συμπεριφορά του TPS. Γιαυτό και είχαν αφαιρέσει επίτηδες μερικά πλακίδια και είχαν βάλει αισθητήρες για να δουν πόσο θα καταστραφεί το σκάφος από την θερμοκρασία, όχι αν θα καταστραφεί.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, adastra said:

Ούτε η Spacex περίμενε να επιβιώσει την επανείσοδο! Ο σκοπός ήταν να πάρουν δεδομένα για να μάθουν λίγα πράγματα παραπάνω για την συμπεριφορά του TPS. Γιαυτό και είχαν αφαιρέσει επίτηδες μερικά πλακίδια και είχαν βάλει αισθητήρες για να δουν πόσο θα καταστραφεί το σκάφος από την θερμοκρασία, όχι αν θα καταστραφεί.

Επειδη σε βλεπω το κατεχειςτο αθλημα πιστευεις οτι καποια στιγμη στο μελλον θα τα καταφερουν να το κανουν σας αεροπλανο που λενε; Δηλαδη με λιγους οπτικους ελεγχους να ειναι ετοιμο για πτηση;

Εγω δεν ξερω να απαντησω δεν εχει γινει απο κανεναν κατι τετοιο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, prokomeni είπε

Επειδη σε βλεπω το κατεχειςτο αθλημα πιστευεις οτι καποια στιγμη στο μελλον θα τα καταφερουν να το κανουν σας αεροπλανο που λενε; Δηλαδη με λιγους οπτικους ελεγχους να ειναι ετοιμο για πτηση;

Εγω δεν ξερω να απαντησω δεν εχει γινει απο κανεναν κατι τετοιο

Νομίζω ότι θα πάρει μερικά χρόνια ακόμα, και μπορεί να αλλάξουν κάποια πράγματα στην σχεδίαση (γιαυτό και είναι τόσο ρευστή) αλλά ναι θα το καταφέρουν.

Οι κινητήρες Raptor θεωρητικά μπορεί να γίνουν πιο αξιόπιστοι από τους κινητήρες Jet των αεροπλάνων. Εχουν πολύ λιγότερα κινούμενα μέρη και η τεράστια ώση αποδείχτηκε με τον Merlin ότι δεν επηρεάζει την μακροζωία και αξιοπιστία. Και ο kerolox open cycle Merlin είναι μακριά από την ιδανική σχεδίαση για επαναχρησιμοποίηση.  

Το σκάφος από ανοξείδωτο ατσάλι αποδείχθηκε ακόμα πιο ανθεκτικό από ότι περίμεναν. O Musk είχε γράψει πριν την πτήση ότι είναι πολύ πιθανό ότι ακόμα και ένα πλακίδιο να ξεκολλήσει πάνω από τις δεξαμενές να οδηγήσει στην ολική απώλεια του σκάφους. Είδαμε όλοι εχτές ορισμένα πλακίδια να αποκολλώνται από διάφορά σημεία και το σκάφος επέζησε σχεδόν αλώβητο (εκτός από το hinge στο eloneron που είναι όυτως ή άλλως ξεπερασμένη σχεδίαση και το V2 έχει τελείως διαφορετικά πτερύγια)

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...