Προς το περιεχόμενο

Εξωδικαστικό συμβιβασμό πέτυχε η Tesla σε υπόθεση θανατηφόρου τροχαίου με εμπλοκή του συστήματος Autopilot


Axlmon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Είναι η δεύτερη φορά σε ισάριθμους μήνες που η Tesla κλείνει εξωδικαστικά υπόθεση που αφορά τροχαίο δυστύχημα με την εμπλοκή του συστήματος υποβοηθούμενης οδήγησης που αναπτύσσει.

H Tesla κατέληξε προ ημερών σε συμφωνία προκειμένου να διευθετηθεί εξωδικαστικά υπόθεση που αφορούσε το θάνατο επιβάτη σε Model S, σε τροχαίο δυστύχημα το 2016, με την εξέλιξη αυτή να είναι η δεύτερη φορά μέσα σε δύο μήνες που η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων απέφυγε να βρεθεί ενώπιον ενόρκων στην Καλιφόρνια, για ανάλογη υπόθεση.

Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο η εταιρία είχε καταλήξει σε εμπιστευτική, εξωδικαστική διευθέτηση υπόθεσης που αφορούσε τροχαίο με εμπλοκή του Autopilot, παραμονές της έναρξης της δίκης. Σε εκείνη την υπόθεση, μηχανικός της Apple είχε σκοτωθεί καθ' οδόν προς τη δουλειά του το 2018, όταν το Model X στο οποίο επέβαινε εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε διάζωμα, κινούμενο με ταχύτητα περίπου 113 χιλιομέτρων την ώρα.

Παρότι η Tesla έχει βρεθεί στο μικροσκόπιο των ρυθμιστικών αρχών, ενώ εμπλέκεται και σε σειρά μηνυτηρίων αναφορών, βάσει των οποίων εγκαλείται για αστοχίες στο λογισμικό υποβοηθούμενης οδήγησης που έχει αναπτύξει, το τροχαίο στο κέντρο της Ιντιανάπολις, πριν από σχεδόν οκτώ χρόνια, αφορούσε διαφορετικά ζητήματα.

Οι ενάγοντες ισχυρίζονταν ότι η οδηγός του οχήματος, Κέισι Σπέκμαν, έχασε τον έλεγχο του Model S, μοντέλου του 2015, όταν το αυτοκίνητο ξαφνικά επιτάχυνε από μόνο του, προσκρούοντας σε δέντρο, οπότε τυλίχτηκε στις φλόγες. Ο προϊστάμενος της Σπέκμαν, Κέβιν Μακάρθι, που βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού, φέρεται να επέζησε της πρόσκρουσης, όμως έχασε τη ζωή του στη φωτιά που ξέσπασε από έκρηξη μπαταρίας, σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η οικογένειά του σε πολιτειακό δικαστήριο του Σαν Χοζέ. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριζε η οικογένεια, αυτό οφειλόταν "στην ευκολία με την οποία αναφλέγεται το όχημα, καθώς και στον ελλαττωματικό σχεδιασμό του συστήματος απασφάλισης της πόρτας, με αποτέλεσμα [το θύμα] να παγιδευτεί μέσα στο όχημα".

Η Tesla αντέτεινε πως το αυτοκίνητο δεν είχε κανένα θέμα. Υποστήριξε ότι τα δεδομένα που συλλέχθηκαν πριν το δυστύχημα αποδείκνυαν ότι η Σπέκμαν διατηρούσε το πόδι της πάνω στο πεντάλ του γκαζιού πριν την πρόσκρουση και σε καμία στιγμή δεν επιχείρησε να φρενάρει. Παράλληλα, ανέφερε ότι οι εκθέσεις της αστυνομίας αποκάλυπταν ότι η Σπέκμαν βρέθηκε να έχει στο αίμα της ποσοστό αλκοόλ δύο φορές υψηλότερο του νόμιμου ορίου.

Η εταιρία επιχείρησε ανεπιτυχώς το Φεβρουάριο του 2023 να τερματιστεί η εκδίκαση της υπόθεσης, καθώς δικαστής έκρινε ότι η Tesla είχε αποτύχει να αποδείξει ότι οι ενάγοντες δεν διέθεταν στοιχεία για να καταρρίψουν την εκδοχή της εταιρίας. Σε εκείνη την υπόθεση, μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, η Tesla επέλεξε τον εξωδικαστικό συμβιβασμό με την οικογένεια της Σπέκμαν.

Η εκδίκαση της προσφυγής της οικογένειας του Μακάρθι ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 3 Ιουνίου. Ο εξωδικαστικός συμβιβασμός περιγράφεται ως "υπό όρους", όμως δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες όταν κατατέθηκε στο δικαστήριο η σχετική ενημέρωση από δικηγόρο της οικογένειας.

Σε υποθέσεις όπου οι ενάγοντες υποστήριζαν ότι το Autopilot ευθυνόταν για τα τροχαία, η Tesla δικαιώθηκε σε δύο προηγούμενες δίκες στην Καλιφόρνια, καθώς οι ένορκοι έκριναν ότι τα δυστυχήματα -ένα θανατηφόρο και ένα όχι- οφείλονταν σε οδηγικό λάθος και όχι στην τεχνολογία της εταιρίας. Μέσα στους ερχόμενους μήνες πρόκειται να εκδικαστούν και νέες υποθέσεις με εγκαλούμενη την Tesla, τόσο στην Καλιφόρνια όσο και τη Φλόριντα, την ίδια ώρα που ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ίλον Μασκ, επιμένει ότι τα Tesla είναι τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο εξωδικαστικός συμβιβασμός περιγράφεται ως "υπό όρους", όμως δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες

το κλασσικο.παρτε κανα εκατομμυριακι και ολα οκ.στην υγεια του πεθαμενου.

βεβαια το ερωτημα παραμενει.ποιος ειναι ο πιο ηλιθιος? αυτος που αφηνει το tesla να οδηγει μονο του και πεφτει για υπνο ή αυτος που ξεπουλαει τα παντα για να παρει πολλα λεφτα?

Επεξ/σία από poulinos
  • Like 6
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μα φυσικά αυτός που θα κερδίσει το διαγωνισμό ηλιθίων.

Μα καλά δίνεις τόσα λεφτά και αφήνεις το αμάξι να οδηγείται μόνο του ή πληρώνεις και μαύρο για να τον έχεις για οδηγό.

Μα φυσικά είσαι ηλίθιος.

Βέβαια κάποιοι άλλοι λένε πλούσιος για να σου χρυσώσουν το χάπι.

Επεξ/σία από alexpap
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύντομα τα αυτοκίνητα θα είναι αυτόνομα γύρω στα 10-15 χρονια

Όχι σαν τα σημερινά που είναι κίνδυνος θάνατος 

Όσο για την tesla οποίος πιστεύει στον αυτόματο πιλότο της τότε την πάτησε έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι ασφαλής και ότι η εταιρεία υποκρύπτει πληροφορίες με δικαιολογίες όπως εμπιστευτικές πληροφορίες και εταιρικά μυστικά όταν ακούς εταιρείες να λένε αυτήν την ορολογία είναι από δικηγόρο και σημαίνει ότι κρύβουν επιβλαβή πληροφορίες 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, mamak1989 είπε

Σύντομα τα αυτοκίνητα θα είναι αυτόνομα γύρω στα 10-15 χρονια

Όχι σαν τα σημερινά που είναι κίνδυνος θάνατος 

Όσο για την tesla οποίος πιστεύει στον αυτόματο πιλότο της τότε την πάτησε έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι ασφαλής και ότι η εταιρεία με δικαιολογίες όπως εμπιστευτικές πληροφορίες και εταιρικά μυστικά όταν ακούς εταιρείες να λένε αυτήν την ορολογία είναι από δικηγόρο και σημαίνει ότι κρύβουν επιβλαβή πληροφορίες 

Η Tesla είναι στο μικροσκόπιο από τις αρχές για κάθε περιστατικό που αναλύεται εξονυχιστικά εδώ και χρόνια και παραδίδει όλα τα διαθέσιμα στοιχεία πριν καν της τα ζητήσουν. Που βασίζεις την άποψη ότι έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι ασφαλής και ότι υποκρύπτει πληροφορίες με δικαιολογίες και κρύβει τα προβλήματα; Τα αυτοκίνητά της έχουν βρεθεί να είναι τα πιο ασφαλή από όλους τους οργανισμούw πιστοποίησης (NHTSA, IIHS, E-NCAP, W-NCAP κτλ), ισχυρίζεσαι ότι όλοι αυτοί ψεύδονται και είναι μια παγκόσμια συνωμοσία που παραπλανά τον κόσμο για την ασφάλεια των Tesla?

1 ώρα πριν, poulinos είπε

Ο εξωδικαστικός συμβιβασμός περιγράφεται ως "υπό όρους", όμως δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες

το κλασσικο.παρτε κανα εκατομμυριακι και ολα οκ.στην υγεια του πεθαμενου.

βεβαια το ερωτημα παραμενει.ποιος ειναι ο πιο ηλιθιος? αυτος που αφηνει το tesla να οδηγει μονο του και πεφτει για υπνο ή αυτος που ξεπουλαει τα παντα για να παρει πολλα λεφτα?

Οι περισσότερες υποθέσεις στην Αμερική πάνε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό γιατί το κόστος των μακροχρόνιων δικών είναι εξωφρενικά υψηλό. Αν κάποιος έχει αρκετά γερούς δικηγόρους για να σε τραβήξει στα δικαστήρια (και να μην απορριφθεί εκ των προτέρων όπως έχει γίνει στο 99% των περιπτώσεων δυστυχημάτων με το Autopilot) τότε συμφέρει να τον πληρώσεις ένα κλάσμα των εξόδων των δικηγόρων για να τελειώνει γρήγορα. Και το δικαστικό σύστημα επί Biden δεν είναι και το πιο αντικειμενικό όταν έχει να κάνει με εταιρίες του Musk θα λεγε κανείς μετά τα twitter files (δείτε π.χ. τον τραγέλαφο με την αποζημίωση του Musk στο Delaware)

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, adastra said:

 

Οι περισσότερες υποθέσεις στην Αμερική πάνε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό γιατί το κόστος των μακροχρόνιων δικών είναι εξωφρενικά υψηλό. Αν κάποιος έχει αρκετά γερούς δικηγόρους για να σε τραβήξει στα δικαστήρια (και να μην απορριφθεί εκ των προτέρων όπως έχει γίνει στο 99% των περιπτώσεων δυστυχημάτων με το Autopilot) τότε συμφέρει να τον πληρώσεις ένα κλάσμα των εξόδων των δικηγόρων για να τελειώνει γρήγορα. Και το δικαστικό σύστημα επί Biden δεν είναι και το πιο αντικειμενικό όταν έχει να κάνει με εταιρίες του Musk θα λεγε κανείς μετά τα twitter files (δείτε π.χ. τον τραγέλαφο με την αποζημίωση του Musk στο Delaware)

και ασχετα με αυτο που δεν το γνωριζω γενικα σε απειρες περιπτωσεις η καθε εταιρεια δινει χ λεφτα για να μην συνεχιστει. και γινεται σε πολλες χωρες αυτο. δεν ειναι τυχαιο που βγηκε η εκφραση. name the price. σου λεει ο αλλος εχασα που εχασα το χ ατομο ας τραβηξω και μια μυνηση τουλαχιστον να φτιαξω την ζωη μου. Δεν θα πω αν ειναι καλό ή κακό απλα αναφέρω οτι γίνεται. και όπως ειπες και απο το να τραβηξει χρονια και να χαλασουν και οι 2 πλευρες λεφτα το κλείνεις το case σε χρόνο μηδεν. τωρα αν ολο αυτο στην συγκεκριμενη περιπτωση γυρισει boomerang με την εννοια οτι συγκαλυπτονται περιπτώσεις δεν το ξερω. απλα το ολο ποστ μου ηταν για το απλο οτι ολα εχουν μια χρηματικη τιμη για ενα μεγαλο ποσοστο ανθρωπων. οχι για ολους αλλα για μεγαλο ποσοστο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, poulinos είπε

και ασχετα με αυτο που δεν το γνωριζω γενικα σε απειρες περιπτωσεις η καθε εταιρεια δινει χ λεφτα για να μην συνεχιστει. και γινεται σε πολλες χωρες αυτο. δεν ειναι τυχαιο που βγηκε η εκφραση. name the price. σου λεει ο αλλος εχασα που εχασα το χ ατομο ας τραβηξω και μια μυνηση τουλαχιστον να φτιαξω την ζωη μου. Δεν θα πω αν ειναι καλό ή κακό απλα αναφέρω οτι γίνεται. και όπως ειπες και απο το να τραβηξει χρονια και να χαλασουν και οι 2 πλευρες λεφτα το κλείνεις το case σε χρόνο μηδεν. τωρα αν ολο αυτο στην συγκεκριμενη περιπτωση γυρισει boomerang με την εννοια οτι συγκαλυπτονται περιπτώσεις δεν το ξερω. απλα το ολο ποστ μου ηταν για το απλο οτι ολα εχουν μια χρηματικη τιμη για ενα μεγαλο ποσοστο ανθρωπων. οχι για ολους αλλα για μεγαλο ποσοστο.

Ναι η δικομανία στην Αμερική έχει πάρει γελοίες διαστάσεις, το μόνο που έχουν να κάνουν για να πετύχουν συμβιβασμό και να πληρωθούν είναι να φτιάξουν όση υπόθεση χρειάζεται για να κάνει το κόστος της δίκης μεγαλύτερο από την αποζημίωση (π.χ. κερδίζουν τεράστια ποσά με το Patent trolling). Για το περιστατικό αυτό δεν υπάρχει θέμα συγκάλυψης. Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα το διερεύνησε εξονυχιστικά η NTSB (σαν αεροπορικό δυστύχημα!) με την πλήρη συνεργασία της Tesla που άνοιξε και έδωσε όλα τα log files και παραμετρικά δεδομένα (που είναι proprietary data) και έβγαλε πόρισμα από το 2018 (the NTSB meeting didn't find a single issue that caused the crash but cited a whole host of issues that it said contributed to the collision). Το μόνο που ζήτησε ήταν κάποιες σχετικά ανούσιες βελτιώσεις στην παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού. Όπως κάνει κάθε τόσο όποτε θέλει κάποιος χρήσιμα πρωτοσέλιδα όπως "η Tesla ανακαλεί όλα τα αυτοκίνητα της" ενώ το μόνο που συμβαίνει είναι η Tesla στέλνει ένα OTA Update που μεγαλώνει την γραμματοσειρά σε δυο εικονίδια στην οθόνη!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από την μια η προπαγάνδα με τα συνεχή ψέμματα που έχει πείσει τον κόσμο που δεν το ψάχνει παραπάνω και από την άλλη οι δοκιμές και οι αξιολογήσεις του Autopilot που το κατατάσσουν σαν το ασφαλέστερο σύστημα στον κόσμο.

Αντικειμενικά το Autopilot είναι το ασφαλέστερο και πιο ικανό σύστημα που υπάρχει αυτή την στιγμή. Και το κάνει επίσης μόνο με κάμερες και νευρωνικά δίκτυα χωρίς πανάκριβα lidar κτλ. Και αυτό είναι το απλό βοήθημα οδηγού όχι το κατά πολύ πιο εξελιγμένο FSD (που χαρακτήρισε ο Jenssen της Nvidia σαν το πιο εξελιγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης στον κόσμο) που είναι διαθέσιμο μόνο στην Αμερική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
On 01/06/2024 at 19:21, adastra said:

Ναι η δικομανία στην Αμερική έχει πάρει γελοίες διαστάσεις, το μόνο που έχουν να κάνουν για να πετύχουν συμβιβασμό και να πληρωθούν είναι να φτιάξουν όση υπόθεση χρειάζεται για να κάνει το κόστος της δίκης μεγαλύτερο από την αποζημίωση (π.χ. κερδίζουν τεράστια ποσά με το Patent trolling). Για το περιστατικό αυτό δεν υπάρχει θέμα συγκάλυψης. Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα το διερεύνησε εξονυχιστικά η NTSB (σαν αεροπορικό δυστύχημα!) με την πλήρη συνεργασία της Tesla που άνοιξε και έδωσε όλα τα log files και παραμετρικά δεδομένα (που είναι proprietary data) και έβγαλε πόρισμα από το 2018 (the NTSB meeting didn't find a single issue that caused the crash but cited a whole host of issues that it said contributed to the collision). Το μόνο που ζήτησε ήταν κάποιες σχετικά ανούσιες βελτιώσεις στην παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού. Όπως κάνει κάθε τόσο όποτε θέλει κάποιος χρήσιμα πρωτοσέλιδα όπως "η Tesla ανακαλεί όλα τα αυτοκίνητα της" ενώ το μόνο που συμβαίνει είναι η Tesla στέλνει ένα OTA Update που μεγαλώνει την γραμματοσειρά σε δυο εικονίδια στην οθόνη!

thanxs for the info. καλα ναι απειρα αρθρα εχω δει να γραφουν για Recall ωστε να ειναι click bait και μετα απο κατω σου λεει ναι θα γινει αναβαθμιση Remote. οτι και να πω λιγο θα ειναι

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...