Προς το περιεχόμενο

Σχάρες ποδηλάτου οροφής Thule


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γειά χαρά στην παρέα.

Αναζητώ εμπειρίες άλλων οδηγών από τα διαφορετικά μοντέλα στις σχάρες ποδηλάτου για την οροφή των αυτοκινήτων, της Thule.

Μοντέλα που έχω δει για παράδειγμα, είναι τη σειρά Freeride 532 και εναλλακτικά κοιτάω και τη σειρά Proride 598.

Ακούω και άλλες προτάσεις, απλά περισσότερο διερευνώ αν μού διαφεύγει κάτι από τις προδιαγραφές, π.χ. αν με κάποιο μοντέλο δεν κουμπώνουν όλα τα ποδήλατα. Βλέπω μεγέθη σκελετού, αλλά κάπου γίνεται και αναφορά σε στρογγυλά πλαίσια, κα.

Ευχαριστώ.

Επεξ/σία από kostasgr78
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικά μιλώντας (δεν θα πλατιάσω πιο πολύ γιατί το θέμα είναι μεγάλο για να το καλύψουμε με γενικότητες) όταν ο σκελετός του ποδηλάτου είναι από στρογγυλό "σωλήνα" τότε μπορεί πολύ απλά να πάει σε οικονομικές λύσεις με "δαγκάνα" για στρογγυλό σωλήνα (φυσικά μιλάμε πάντα για βάσεις που το ποδήλατο μπαίνει ολόκληρο πάνω και όχι για λύσεις που βγαίνει ο μπροστινός τροχός που είναι άλλη ιστορία). Αρκεί βέβαια να είναι σωστή η διατομή.

Αν το ποδήλατο έχει οβάλ διατομή στο σκελετό τότε πάει σε άλλες σχάρες με "δαγκάνες" που να τον υποστηρίζουν, οι οποίες συνήθως είναι ακριβότερες αλλά έχουν το πλεονέκτημα ότι ασφαλίζουν/συγκρατούν και ποδήλατα με στρογγυλό σκελετό (ενώ το αντίστροφο δεν συμβαίνει).

Εννοείται πως πάντα, στρογγυλή ή μη, εξετάζουμε και τις διαστάσεις (μέγιστο/ελάχιστο) διατομής που υποστηρίζουν γιατί δεν κάνουν όλες για όλα. Και βέβαια κάτι που θα είναι όρθιο στην οροφή πρέπει να στέκεται σωστά και με ασφάλεια γιατί αν φύγει το οτιδήποτε.....:o Πολλοί μπορεί να βάζουν σε σωστή σχάρα το ποδήλατο, να το ασφαλίζουν σωστά αλλά να ξεχνάνε ότι τα διάφορα "aftermarket τζέρτζελα" που κούμπωσαν πάνω μετά για το βλαστάρι τους (κουδουνάκια, φωτάκια, κλπ) δεν έχουν στις προδιαγραφές τους κίνηση με 130χλμ στην εθνική και κόντρα αέρα. Και σε αυτές τις ταχύτητες ακόμα κι ένα πλαστικό φωτάκι με 2 μπαταρίες ΑΑΑ γίνεται πραγματικά "βλήμα" για τον αποπίσω.

Τα παραπάνω αφορούν γενικά τις σχάρες και όχι μόνο της thule (αν και προσωπικά είμαι φαν της thule της οποίας έχω μπάρες σε δύο αυτοκίνητα, μπαγκαζιέρα και σχάρα ποδηλάτου)

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, theopan είπε

Να μην πάρεις σχάρα ποδηλάτων οροφής. Είναι προβληματική από πολλές απόψεις.

Θα ήθελα να ακούσω σε ποιό επίπεδο εννοείς προβληματικές. Ευχαριστώ πολύ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Θα ήθελα να ακούσω σε ποιό επίπεδο εννοείς προβληματικές. Ευχαριστώ πολύ.

Σε όλα τα επίπεδα. Αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση, αυξημένος θόρυβος, ταλαντώσεις και κίνδυνος πτώσης, "περιπέτεια" ολόκληρη να φορτώσεις/ξεφορτώσεις τα ποδήλατα εκτός κι αν είσαι 2 μέτρα ψηλός (αν έχεις SUV ούτε και τα 2 μέτρα φτάνουν, μπορεί να θες και σκάλα).

Επεξ/σία από theopan
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, theopan είπε

Αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση, αυξημένος θόρυβος, "περιπέτεια" ολόκληρη να φορτώσεις/ξεφορτώσεις τα ποδήλατα εκτός κι αν είσαι 2 μέτρα ψηλός (αν έχεις SUV ούτε και τα 2 μέτρα φτάνουν, μπορεί να θες και σκάλα).

Ας πούμε ότι αυτά είναι αναμενόμενα/γνωστά και κάποιος τα έχει εκτιμήσει και τα έχει αποδεχθεί.

45 λεπτά πριν, theopan είπε

ταλαντώσεις και κίνδυνος πτώσης

Αυτά δεν εκμηδενίζονται (σχεδόν) ως πιθανότητες, με λύσεις σοβαρών κατασκευαστών σαν την Thule;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, kostasgr78 είπε

Ας πούμε ότι αυτά είναι αναμενόμενα/γνωστά και κάποιος τα έχει εκτιμήσει και τα έχει αποδεχθεί.

Αυτά δεν εκμηδενίζονται (σχεδόν) ως πιθανότητες, με λύσεις σοβαρών κατασκευαστών σαν την Thule;

Δεν γίνεται να τα αποδεχθείς αυτά που έγραψα. Είναι σοβαρά μειονεκτήματα. Εδώ μόνο 2 εγκάρσιες μπάρες μόνες τους βάζουμε πάνω στις διαμήκεις ράγες και πολλές φορές ο αέρας χαλάει τον κόσμο από το θόρυβο. Ειδικά αν έχεις σκοπό να κινείσαι "εκτός" σε μεγάλες διαδρομές και αυτοκινητόδρομους, ούτε καν epass στα διόδια δεν θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις γιατί θα υπερβαίνεις σίγουρα τα 2,20 μέτρα που είναι το όριο για διόδιο Ι.Χ., θα σου χρεώνουν διόδιο ...φορτηγού και αναγκαστικά θα πρέπει να περνάς κάθε φορά από ταμία και να διαπραγματεύσαι για να σου μειώσει "χειροκίνητα" το διόδιο. Τίποτα δεν εκμηδενίζεται από όσο σοβαρό κατασκευαστή κι αν είναι γιατί πολύ απλά παραμένει ο κίνδυνος ακόμα κι αν δεν φύγουν ολόκληρα να φύγουν κομμάτια από τα ποδήλατα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, motoboots είπε

Δίνω την 532 μισοτιμής, αν ενδιαφέρεσαι. 

Πώς την αξιολογείς αν επιτρέπεται;

7 ώρες πριν, theopan είπε

Δεν γίνεται να τα αποδεχθείς αυτά που έγραψα. Είναι σοβαρά μειονεκτήματα. Εδώ μόνο 2 εγκάρσιες μπάρες μόνες τους βάζουμε πάνω στις διαμήκεις ράγες και πολλές φορές ο αέρας χαλάει τον κόσμο από το θόρυβο. Ειδικά αν έχεις σκοπό να κινείσαι "εκτός" σε μεγάλες διαδρομές και αυτοκινητόδρομους, ούτε καν epass στα διόδια δεν θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις γιατί θα υπερβαίνεις σίγουρα τα 2,20 μέτρα που είναι το όριο για διόδιο Ι.Χ., θα σου χρεώνουν διόδιο ...φορτηγού και αναγκαστικά θα πρέπει να περνάς κάθε φορά από ταμία και να διαπραγματεύσαι για να σου μειώσει "χειροκίνητα" το διόδιο. Τίποτα δεν εκμηδενίζεται από όσο σοβαρό κατασκευαστή κι αν είναι γιατί πολύ απλά παραμένει ο κίνδυνος ακόμα κι αν δεν φύγουν ολόκληρα να φύγουν κομμάτια από τα ποδήλατα.

Σίγουρα όλα αυτά που περιέγραψες είναι εμπόδια πρακτικότητας, αλλά από την άλλη συζήτηση που έχω ανοίξει για τη νομιμότητα όλων των λύσεων, φαίνεται οι άλλες λύσεις να έχουν κάποια εμπόδια νομιμότητας και η τοποθέτηση στην οροφή να είναι η πιο προβλεπόμενη, παρά τα εμπόδια πρακτικότητας.

 

Συζήτηση για τα θέματα νομιμότητας, στο άλλο θέμα, για να μη βγούμε off-topic.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Πώς την αξιολογείς αν επιτρέπεται;

Για την 532: Εξαιρετική ποιότητα, στιβαρότητα και σχεδιασμός, εύκολη αφαίρεση και τοποθέτηση - για όσους δεν τη θέλουν μόνιμα. Βράχος το ποδήλατο. Με κλειδαριά για να κλειδώνει πάνω στις μπάρες οροφής ώστε να μην στην κλέψουν, έχει και δεύτερη κλειδαριά για το ποδήλατο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 1/6/2024 στις 7:41 ΜΜ, kostasgr78 είπε

Θα ήθελα να ακούσω σε ποιό επίπεδο εννοείς προβληματικές.

Συμπληρωματικά στα όσα ανέφερε ο @theopan, να σου πω τη δική μου εμπειρία με βάση οροφής: Καλοκαίρι '22 θέλω να κάνω ταξίδι με ποδήλατο παιδιού. Επειδή δεν προλαβαίνω λόγω δουλειάς, στέλνω τη γυναίκα μου να την βάλει κατευθείαν στο μαγαζί. Όχι από τις ακριβότερες, κάπου στα 70-80€. Της παίρνει και ένα 20αρικο για την "εξειδικευμένη" εγκατάσταση. Την τοποθετεί, ανεβάζει και το ποδήλατο και κατευθείαν έρχεται η γυναίκα να με πάρει από την δουλειά να φύγουμε. Πριν ξεκινήσουμε, κάνω και ένα γρήγορο έλεγχο, όλα οκ.

150 χλμ μετά, στα καλά καθούμενα φεύγει όλο το ποδήλατο στο πλάι και σκάει πάνω στις πόρτες. Μαζί με την δαγκάνα συγκράτησης του σκελετού. Τελικά από τους κραδασμούς έφυγε το παξιμάδι που συγκρατούσε τη δαγκάνα πάνω στη ράγα... Πάλι καλά που,το σημαντικότερο, δεν σκότωσα κανένα άνθρωπο και δεν έπαθε ζημιά το αυτοκίνητο. Από τότε μακριά κι αλάργα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, apostolispd είπε

Συμπληρωματικά στα όσα ανέφερε ο @theopan, να σου πω τη δική μου εμπειρία με βάση οροφής: Καλοκαίρι '22 θέλω να κάνω ταξίδι με ποδήλατο παιδιού. Επειδή δεν προλαβαίνω λόγω δουλειάς, στέλνω τη γυναίκα μου να την βάλει κατευθείαν στο μαγαζί. Όχι από τις ακριβότερες, κάπου στα 70-80€. Της παίρνει και ένα 20αρικο για την "εξειδικευμένη" εγκατάσταση. Την τοποθετεί, ανεβάζει και το ποδήλατο και κατευθείαν έρχεται η γυναίκα να με πάρει από την δουλειά να φύγουμε. Πριν ξεκινήσουμε, κάνω και ένα γρήγορο έλεγχο, όλα οκ.

150 χλμ μετά, στα καλά καθούμενα φεύγει όλο το ποδήλατο στο πλάι και σκάει πάνω στις πόρτες. Μαζί με την δαγκάνα συγκράτησης του σκελετού. Τελικά από τους κραδασμούς έφυγε το παξιμάδι που συγκρατούσε τη δαγκάνα πάνω στη ράγα... Πάλι καλά που,το σημαντικότερο, δεν σκότωσα κανένα άνθρωπο και δεν έπαθε ζημιά το αυτοκίνητο. Από τότε μακριά κι αλάργα.

Ούτε σωστή τοποθέτηση έγινε, ούτε σωστός έλεγχος από μέρους σου, και κατά πάσα πιθανότητα ήταν μέτριας - κακής ποιότητας υλοποίηση και λανθασμένος τρόπος τοποθέτησης - δεσίματος του ποδηλάτου. 
 

Έχω γυρίσει τη μισή Ελλάδα με δυο ποδήλατα ή ένα και μπαγκαζιέρα, χωρίς κανένα πρόβλημα.
 

Υπάρχουν ποιότητες υλικών όπου αναλόγως προσαρμόζουμε τις ταχύτητες μας. Αν βάλει κανείς φτηνές σχάρες και μπάρες, δεν δέσει σωστά και πάει με 150, θα έχει αποτελέσματα παρόμοια με τα δικά σου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, motoboots είπε

Ούτε σωστή τοποθέτηση έγινε

Η τοποθέτηση ήταν τόσο απλή που γι αυτό ακριβώς έγραψα "εξειδικευμένη". Στο κάτω κάτω ακριβώς αυτός είναι ο σκοπός, να την τοποθετεί κάποιος εντελώς άσχετος.

20 λεπτά πριν, motoboots είπε

ούτε σωστός έλεγχος από μέρους σου

Τα φώτα σου εδώ, ποιός είναι ο ενδεικνυόμενος έλεγχος μετά από 20 χλμ, πέρα από το μακροσκοπικό που έκανα εγώ στα σημεία σφιξίματος;

23 λεπτά πριν, motoboots είπε

πάει με 150

Μέγιστη ταχύτητα βαριά τα 90, μέση 60-70 καθ' όλη τη διάρκεια ως τότε.

22 λεπτά πριν, motoboots είπε

κακής ποιότητας υλοποίηση

Αυτό λέω κι εγώ.

Το θέμα όμως είναι ότι σε θέμα ασφάλειας το "φτηνό" σαν δικαιολογία είναι απαράδεκτο. Από τη στιγμή που πουλιέται για βάση ποδηλάτου πρέπει να κάνει ακριβώς αυτό. Μπορείς να δεχτείς ότι πχ θα σου γρατζουνίσει το σκελετό λόγω κακών υλικών, αλλά όχι ότι στη διαδρομή θα φύγει το ποδήλατο στη μέση του δρόμου. Αντίστοιχα σε μπάρες, μπαγκαζιέρες κλπ, μπορεί η Thule των €800 να υπερέχει σε ντιζάιν, θόρυβο, ευκολίες κλπ από την Hermes των €200, αλλά όχι και να θεωρήσουμε αναμενόμενο ότι η Hermes θα ανοίξει στη μέση του δρόμου ή θα φύγει όλη μαζί από τις μπάρες επειδή είναι φτηνή.

Επειδή βγαίνουμε εκτός θέματος, το ποστ ήταν συμπληρωματικό σε απάντηση συμφορουμίτη για το επικίνδυνο της βάσης οροφής. Το ότι δεν έτυχε σε σένα και άλλους 500 δε σημαίνει ότι δεν θα φύγει σε κανέναν - όπως και ότι μου έφυγε εμένα δε σημαίνει ότι θα φύγει σε όλους. Σαν ενδεχόμενο υπάρχει όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς οτιδήποτε είναι έξω από το όχημα (και ειδικά πάνω από το όχημα) έχει τα τρωτά του. Τα οποία όλα ειπώθηκαν.

Σε ένα ιδανικό σενάριο η πιο ασφαλής μετακίνηση είναι να μην υπάρχει τίποτα εκτός οχήματος. Από τη στιγμή όμως που για Χ λόγους "πρέπει" τότε υπάρχουν λύσεις οι οποίες όμως ΑΠΑΙΤΟΥΝ σοβαρό εξοπλισμό (οι σχάρες του τζάμπο δεν νοούνται σαν τέτοιες), σωστή τοποθέτηση (ξέρω ότι όλοι "ξέρουμε" ή "είναι απλό" αλλά ας ρίξουμε μια ματιά και στο manual) και ΦΥΣΙΚΑ αλλαγή τρόπου οδήγησης. Από τη στιγμή που έχουμε κάτι (μπαγκαζιέρα, ποδήλατο, κλπ) που διαφοροποιεί τις παραμέτρους του οχήματος (ύψος, κέντρο βάρους ή πλευρική επιφάνεια) είμαστε υποχρεωμένοι να τα λάβουμε υπ' όψιν. Δεν θα πηγαίνουμε μαλλιοκούβαρα όπως θα κάναμε χωρίς εξωτερικά φορτία.

Προσωπικά έχω γυρίσει την Ελλάδα (από Αθήνα και Θεσ/νίκη μέχρι Σαμοθράκη προς τα ανατολικά και μέχρι Κεφαλλονιά προς τα δυτικά) χωρίς κανένα απολύτως θέμα (μόνο μία γδαρμένη σέλα όταν μπαίνοντας σε camping "ξέχασα" το ύψος του αυτοκινήτου με το ποδήλατο και πήγα κάτω από ένα δυσανάλογα χαμηλό δέντρο)

Ένα (παράπλευρο) υπέρ που έχουν οι σχάρες οροφής (όταν έχουν ποδήλατο βέβαια) αφορά και την φόρτωση του οχήματος σε πλοίο κλειστού τύπου αφού λόγω ύψους δεν θα σε χώσουν σε καμιά απόμερη χαμηλή γωνιά του γκαράζ με αποτέλεσμα να βγεις τελευταίος έχοντας ντουμανιάσει από τις εξατμίσεις όλων των υπολοίπων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...