sakis697 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Στα πλαίσια ενος e-shop που σκεφτομαι να ανοίξω, έχω μερικές απορίες σχετικα με τις εγγυήσεις. Όποιος μπορεί να βοηθήσει ή να με παραπέμψει κάπου. Ποια είναι η ελάχιστη νόμιμη εγγύηση σε τιμολόγιο και ποια σε απόδειξη λιανικής; Σε περίπτωση που η νόμιμη εγγύηση δεν συμπίπτει με την ανακοίνωση του κατασκευαστή (πχ. 1 έτος ο κατασκευαστής ή ο προμηθευτής και 2 έτη η νομοθεσία) ποιος επιβαρύνεται και πως εξυπηρετείται η εγγύηση; Από ποια ημερομηνία ισχύει η εγγύηση του πελάτη; Πχ. σε περίπτωση στοκαρισμένων υλικών; Στο 3 οκ, μπορώ να μιλήσω με τους προμηθευτές και να το ξεκαθαρίσω, αυτό ειναι το εύκολο κομματι.
christos4 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Για το 3, οποτε έχω χρειαστεί να κάνω χρήση εγγύησης, πάω με βάση την ημερομηνία αγορά και φυσικά αυτό γίνεται δεκτό. Αν ήταν από την μέρα που στοκαρε το μαγαζί, η αγορά ενός προϊόντος θα είχε πολύ μεγάλο ρίσκο.. Μου έχει τύχει κινητό που ΔΕΝ είχα απόδειξη αγοράς (ήταν από κλήρωση) να δεχτούν την επισκευή εντός εγγύησης, επειδη η συσκευή κυκλοφορούσε λιγότερο από δύο χρόνια στην αγορά.
SeNNinhA Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, sakis697 είπε Στα πλαίσια ενος e-shop που σκεφτομαι να ανοίξω, έχω μερικές απορίες σχετικα με τις εγγυήσεις. Όποιος μπορεί να βοηθήσει ή να με παραπέμψει κάπου. Ποια είναι η ελάχιστη νόμιμη εγγύηση σε τιμολόγιο και ποια σε απόδειξη λιανικής; Σε περίπτωση που η νόμιμη εγγύηση δεν συμπίπτει με την ανακοίνωση του κατασκευαστή (πχ. 1 έτος ο κατασκευαστής ή ο προμηθευτής και 2 έτη η νομοθεσία) ποιος επιβαρύνεται και πως εξυπηρετείται η εγγύηση; Από ποια ημερομηνία ισχύει η εγγύηση του πελάτη; Πχ. σε περίπτωση στοκαρισμένων υλικών; Στο 3 οκ, μπορώ να μιλήσω με τους προμηθευτές και να το ξεκαθαρίσω, αυτό ειναι το εύκολο κομματι. Εμεις εδώ μπορουμε να σου πουμε πολλά αλλά εσύ θα πας να ανοίξεις επιχείρηση ακούγοντας τι σου λέμε εμεις? Δεν το βλέπω λογικο. Ωφείλεις να διαβάσεις την νομοθεσία περί εγγυήσεων ολόκληρη. Μονο ετσι θα εχεις πλήρη και προσωπική γνώση και άποψη. Δεν ειναι δυσκολο να την βρεις με μια απλη αναζήτηση. Δεν θα σε βοηθήσω με τα links γιατι καλό ειναι να αρχίσετε να ψάχνετε και μονοι σας τις πληροφορίες για να γνωρίζετε και που να ανατρέξετε μετά. Υπάρχουν επίσημες πηγές. Θα σου δώσω την δική μου απάντηση σε αυτά που ρωτάς: 1) Ποια είναι η ελάχιστη νόμιμη εγγύηση σε τιμολόγιο και ποια σε απόδειξη λιανικής; ΝΟΜΙΜΗ εγγύηση σε αντικείμενο αγορασμένο με τιμολόγιο δεν υφίσταται. Μόνο η ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγυηση του καθε κατασκευστή υφίσταται. Ο επαγγελματιας δεν συμπεριλαμβανεται στην εννοια του καταναλωτη και δεν καλύπτεται απο τις αντιστοιχες διαταξεις προστασιας των καταναλωτων. Η ΝΟΜΙΜΗ εγγυση σε αντικείμενο αγορασμένο με απλή απόδειξη λιανικής είναι 2 ΕΤΗ και ο υπόχρεος σε αυτή ειναι ο τελικός πωλητής του προιόντος. 2) Σε περίπτωση που η νόμιμη εγγύηση δεν συμπίπτει με την ανακοίνωση του κατασκευαστή (πχ. 1 έτος ο κατασκευαστής ή ο προμηθευτής και 2 έτη η νομοθεσία) ποιος επιβαρύνεται και πως εξυπηρετείται η εγγύηση; Μην συγχέεις τις έννοιες ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση και ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγυηση (καλό ειναι να αρχίζεις να μαθαίνεις και την σωστή ορολογια). Ειναι δύο εγγυήσεις που ισχύουν ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ και η μία δεν καταργεί την άλλη ούτε η μία καλύπτει την άλλη. Την ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση ειναι υποχρεωμένος να την παράσχει ο τελικός πωλητής σύμφωνα με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία με όποιον τρόπο αυτός επιλέξει και έχει ισχύ 2 έτη. Στην δική σου περίπτωση σαν e-shop θα πρέπει να φροντίσεις να υποστηρίξεις τα 2 ετη εγγυησης. Ο καταναλωτής δεν επιβαρύνεται με κανενα κόστος (ούτε μεταφορικα) και η όποια επισκευη/αντικατασταση ωφείλει να ολοκληρώνεται σε χρόνο που δεν δημιουργεί προβλημα στον καταναλωτή. Σε περιπτωση καθυστερησης πανω απο 15 ημερες ωφειλει ο πωλητης σε προσωρινη παροχή αλλου προιοντος με δικα του εξοδα μεχρι την διευθέτηση του προβληματος του καταναλωτή. Για το 1ο ετος απο τα 2 το ελλατωμα τεκμαιρεται οτι προυπηρχε ενω για το 2ο ετος ο καταναλωτης πρεπει να αποδειξει ότι το ελλατωμα προυπηρχε. Δεν ειναι και πολυ δυσκολο να αποδειχθει κατι τετοιο οποτε προτεινω να μην αρχιζεις να μπλεκεις με αντιδικιες σε αυτα γιατι μακροπροθεσμα μαλλον χαμενος θα βγεις. Εννοειται οτι οι εγγυησεις δεν καλυπτουν κακη χρηση. Αλλα καλύπτουν ομως ελλατωματα που δεν εχουν σχεση με την κακη χρηση. Την ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγυηση ειναι υποχρεωμένος να την παράσχει ο κατασκευαστής σύμφωνα με τους όρους της δικής του εγγραφης εγγύησης. Ο κατασκευαστης δεν ειναι καν υποχρεωμένος να δωσει εγγυηση ούτε και η διαρκεια της εγγυησής του ειναι καθορισμενη. Ειναι ελευθερος να παρασχει την εγγυηση με τους δικους του ορους (οσο αυτοί δεν κρίνονται παρανομοι και κατασχρηστικοι). Ο τελικός πωλητής δεν ειναι υποχρεωμένος να καλύψει την εμπορική εγγυηση ουτε και να ανακατευτει με τα οποια διαδικαστικα της. Ο καταναλωτής ρυθμίζει τα της Εμπορικής εγγυησης μονος του με την εκαστοτε αντιπροσωπεία ή εξουσιοδοτημενο. Η οποιαδηποτε παροχη βοηθειας σε αυτο ειναι προαιρετικη. Οπότε σε απαντηση της ερωτησης: Εισαι υποχρεωμενος σαν καταστημα να καλυψεις πληρως τα 2 ετη ΝΟΜΙΜΗΣ εγγυσης με οποιον τροπο επιλεξεις εσυ. Το εαν θα καλύψει εσενα η αντιπροσωπεία, εαν θα εχεις δικο σου εργαστηριο επισκευων, εαν θα προβαινεις σε αντικαταστασεις, εαν θα πληρώσεις ασφαλιστική να σε καλύπτει ή οτι αλλο ειναι δικη σου αποφαση. 3) Από ποια ημερομηνία ισχύει η εγγύηση του πελάτη; Πχ. σε περίπτωση στοκαρισμένων υλικών; Σε καθε περίπτωση οι εγγυήσεις (ΝΟΜΙΜΗ & ΕΜΠΟΡΙΚΗ) δεν καλύπτουν εσενα ως πωλητη. Καλύπτουν τον τελικό καταναλωτή. Ως εκ τούτου η ισχύς τους ξεκινάει μετά την αγορά του προϊόντος και από την στιγμή που το προϊον εχει παραδοθεί στα χέρια του καταναλωτή. Πχ αγοραζει κατι καποιος απο το e-shop, το εξοφλει, του κόβεις την αποδειξη και στελνεις το πακετο. Η ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση του ξεκινάει από την στιγμή που το πακέτο θα παραδοθεί στα χέρια του πελάτη σου πχ μετα απο 10 ημέρες από την ημερα που κοπηκε το παραστατικο. Αντιστοιχα και οι ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ εγγυησεις ξεκινουν απο την ημερα της αγορας του προιοντος δηλαδη της εκδοσης του παραστατικου αγορας του. Στοκαρισμένα υλικά εξακολουθουν να εχουν εγγυησεις που δεν εχουν ενεργοποιηθεί καν. Εαν μιλάς για ημερομηνίες λήξης των υλικών (πχ τα κρανη μηχανης εχουν ημερομηνια ληξης σε σχεση με την ημερομηνια κατασκευης τους) αυτό ειναι αλλο θεμα απο τις εγγυησεις. Πολλα παραπανω με λεπτομερειες σημαντικες θα βρεις στην σχετική νομοθεσια Επεξ/σία 30 Μαΐου 2024 από SeNNinhA 3 2
filip123go Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 21 minutes ago, SeNNinhA said: Εμεις εδώ μπορουμε να σου πουμε πολλά αλλά εσύ θα πας να ανοίξεις επιχείρηση ακούγοντας τι σου λέμε εμεις? Δεν το βλέπω λογικο. Ωφείλεις να διαβάσεις την νομοθεσία περί εγγυήσεων ολόκληρη. Μονο ετσι θα εχεις πλήρη και προσωπική γνώση και άποψη. Δεν ειναι δυσκολο να την βρεις με μια απλη αναζήτηση. Δεν θα σε βοηθήσω με τα links γιατι καλό ειναι να αρχίσετε να ψάχνετε και μονοι σας τις πληροφορίες για να γνωρίζετε και που να ανατρέξετε μετά. Υπάρχουν επίσημες πηγές. Θα σου δώσω την δική μου απάντηση σε αυτά που ρωτάς: 1) Ποια είναι η ελάχιστη νόμιμη εγγύηση σε τιμολόγιο και ποια σε απόδειξη λιανικής; ΝΟΜΙΜΗ εγγύηση σε αντικείμενο αγορασμένο με τιμολόγιο δεν υφίσταται. Μόνο η ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγυηση του καθε κατασκευστή υφίσταται. Ο επαγγελματιας δεν συμπεριλαμβανεται στην εννοια του καταναλωτη και δεν καλύπτεται απο τις αντιστοιχες διαταξεις προστασιας των καταναλωτων. Η ΝΟΜΙΜΗ εγγυση σε αντικείμενο αγορασμένο με απλή απόδειξη λιανικής είναι 2 ΕΤΗ και ο υπόχρεος σε αυτή ειναι ο τελικός πωλητής του προιόντος. 2) Σε περίπτωση που η νόμιμη εγγύηση δεν συμπίπτει με την ανακοίνωση του κατασκευαστή (πχ. 1 έτος ο κατασκευαστής ή ο προμηθευτής και 2 έτη η νομοθεσία) ποιος επιβαρύνεται και πως εξυπηρετείται η εγγύηση; Μην συγχέεις τις έννοιες ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση και ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγυηση (καλό ειναι να αρχίζεις να μαθαίνεις και την σωστή ορολογια). Ειναι δύο εγγυήσεις που ισχύουν ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ και η μία δεν καταργεί την άλλη ούτε η μία καλύπτει την άλλη. Την ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση ειναι υποχρεωμένος να την παράσχει ο τελικός πωλητής σύμφωνα με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία με όποιον τρόπο αυτός επιλέξει και έχει ισχύ 2 έτη. Στην δική σου περίπτωση σαν e-shop θα πρέπει να φροντίσεις να υποστηρίξεις τα 2 ετη εγγυησης. Ο καταναλωτής δεν επιβαρύνεται με κανενα κόστος (ούτε μεταφορικα) και η όποια επισκευη/αντικατασταση ωφείλει να ολοκληρώνεται σε χρόνο που δεν δημιουργεί προβλημα στον καταναλωτή. Σε περιπτωση καθυστερησης πανω απο 15 ημερες ωφειλει ο πωλητης σε προσωρινη παροχή αλλου προιοντος με δικα του εξοδα μεχρι την διευθέτηση του προβληματος του καταναλωτή. Για το 1ο ετος απο τα 2 το ελλατωμα τεκμαιρεται οτι προυπηρχε ενω για το 2ο ετος ο καταναλωτης πρεπει να αποδειξει ότι το ελλατωμα προυπηρχε. Δεν ειναι και πολυ δυσκολο να αποδειχθει κατι τετοιο οποτε προτεινω να μην αρχιζεις να μπλεκεις με αντιδικιες σε αυτα γιατι μακροπροθεσμα μαλλον χαμενος θα βγεις. Εννοειται οτι οι εγγυησεις δεν καλυπτουν κακη χρηση. Αλλα καλύπτουν ομως ελλατωματα που δεν εχουν σχεση με την κακη χρηση. Την ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγυηση ειναι υποχρεωμένος να την παράσχει ο κατασκευαστής σύμφωνα με τους όρους της δικής του εγγραφης εγγύησης. Ο κατασκευαστης δεν ειναι καν υποχρεωμένος να δωσει εγγυηση ούτε και η διαρκεια της εγγυησής του ειναι καθορισμενη. Ειναι ελευθερος να παρασχει την εγγυηση με τους δικους του ορους (οσο αυτοί δεν κρίνονται παρανομοι και κατασχρηστικοι). Ο τελικός πωλητής δεν ειναι υποχρεωμένος να καλύψει την εμπορική εγγυηση ουτε και να ανακατευτει με τα οποια διαδικαστικα της. Ο καταναλωτής ρυθμίζει τα της Εμπορικής εγγυησης μονος του με την εκαστοτε αντιπροσωπεία ή εξουσιοδοτημενο. Η οποιαδηποτε παροχη βοηθειας σε αυτο ειναι προαιρετικη. Οπότε σε απαντηση της ερωτησης: Εισαι υποχρεωμενος σαν καταστημα να καλυψεις πληρως τα 2 ετη ΝΟΜΙΜΗΣ εγγυσης με οποιον τροπο επιλεξεις εσυ. Το εαν θα καλύψει εσενα η αντιπροσωπεία, εαν θα εχεις δικο σου εργαστηριο επισκευων, εαν θα προβαινεις σε αντικαταστασεις, εαν θα πληρώσεις ασφαλιστική να σε καλύπτει ή οτι αλλο ειναι δικη σου αποφαση. 3) Από ποια ημερομηνία ισχύει η εγγύηση του πελάτη; Πχ. σε περίπτωση στοκαρισμένων υλικών; Σε καθε περίπτωση οι εγγυήσεις (ΝΟΜΙΜΗ & ΕΜΠΟΡΙΚΗ) δεν καλύπτουν εσενα ως πωλητη. Καλύπτουν τον τελικό καταναλωτή. Ως εκ τούτου η ισχύς τους ξεκινάει μετά την αγορά του προϊόντος και από την στιγμή που το προϊον εχει παραδοθεί στα χέρια του καταναλωτή. Πχ αγοραζει κατι καποιος απο το e-shop, το εξοφλει, του κόβεις την αποδειξη και στελνεις το πακετο. Η ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση του ξεκινάει από την στιγμή που το πακέτο θα παραδοθεί στα χέρια του πελάτη σου πχ μετα απο 10 ημέρες από την ημερα που κοπηκε το παραστατικο. Αντιστοιχα και οι ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ εγγυησεις ξεκινουν απο την ημερα της αγορας του προιοντος δηλαδη της εκδοσης του παραστατικου αγορας του. Στοκαρισμένα υλικά εξακολουθουν να εχουν εγγυησεις που δεν εχουν ενεργοποιηθεί καν. Εαν μιλάς για ημερομηνίες λήξης των υλικών (πχ τα κρανη μηχανης εχουν ημερομηνια ληξης σε σχεση με την ημερομηνια κατασκευης τους) αυτό ειναι αλλο θεμα απο τις εγγυησεις. Πολλα παραπανω με λεπτομερειες σημαντικες θα βρεις στην σχετική νομοθεσια Συμφωνώ σε αυτά που λες. Ωστόσο, δεν είναι κακό να μαζέψει ΚΑΙ γνώμες... Όπως πχ το παλικάρι πιο πάνω , που λέει ότι χωρίς απόδειξη τον κάλυψαν.
sakis697 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Μέλος Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Καλησπερα παιδια, σας ευχαριστω για τις απαντησεις. Προφανως πρεπει να δουμε την νομοθεσια. Το καταλαβαινω αυτο. Πχ εγω μιλησα με προμηθευτη και μου ειπε αν παρεις ssd και τον πουλησεις λιανικο, η εγγυηση που δινω ειναι απο το τιμολογιο αγορας σου. Οχι απο το λιανικο που εκοψες 3 χρονια μετα. Αρα εδω μου δημιουργει ενα προβλημα. Ουτε στοκ μπορω να εχω σε αυτη την περιπτωση.
SeNNinhA Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 Δημοσ. 30 Μαΐου 2024 (επεξεργασμένο) 47 λεπτά πριν, sakis697 είπε Καλησπερα παιδια, σας ευχαριστω για τις απαντησεις. Προφανως πρεπει να δουμε την νομοθεσια. Το καταλαβαινω αυτο. Πχ εγω μιλησα με προμηθευτη και μου ειπε αν παρεις ssd και τον πουλησεις λιανικο, η εγγυηση που δινω ειναι απο το τιμολογιο αγορας σου. Οχι απο το λιανικο που εκοψες 3 χρονια μετα. Αρα εδω μου δημιουργει ενα προβλημα. Ουτε στοκ μπορω να εχω σε αυτη την περιπτωση. Παλι συγχέεις τις εννοιες. Ο προμηθευτής σου ποιος ειναι? Η αντιπροσωπεία? Υποθέτω ότι όχι. Άρα ειναι τριτος μεταπωλητής προς εσένα. ΔΙΚΙΟ εχει. Και πολύ σου έδωσε ισως. Αυτο που σου δίνει είναι την προσωπική του εγγυηση για την μεταξύ σας συναλλαγή. Η μεταξύ σας συναλλαγή αποτελεί επαγγελματική συναλλαγη. Εσεις ορίζετε τους κανόνες συνεργασίας σας. Οπως είπα το πως θα καλύψεις εσύ την δική σου ευθύνη για 2 ετη ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση προς τους πελάτες σου ειναι δικό σου θέμα. Μπορει να κανεις συμφωνία με τον δικο σου προμηθευτη (οπως αυτη που λες), μπορει να εχεις δικο σου συνεργείο επισκευων, μπορει να πληρώσεις ασφαλιστικη να σου καλύπτει τις περιπτωσεις που δεν σου καλύπτει ο προμηθευτής σου, μπορει να κανεις ειδικη συμφωνια με την αντιπροσωπεια, μπορει, μπορει, μπορει χιλια δυο. Ο προμηθευτης σου ειναι υπευθυνος προς εσενα. Δεν ειναι συνεταιρός σου να παιρνει και το ρισκο του ποτε εσυ θα το πουλησεις το προιον που αγορασες. Το δικο σου το εμπορικο ρισκο θα πρεπει να το αναλάβεις εσυ Ποιος ειπε ότι το εμπόριο ειναι ευκολη υποθεση? Κανένας πια δεν μπορει να εχει μεγάλα στοκ για πολλους λογους. Απο την αλλη εαν δεν το εχεις διαθεσιμο σε συντομο χρονικο διαστημα χανεις τον πελατη. Εσυ πρεπει να δεις πως αυτα τα δυο θα ερθουν σε μια ισορροπια που κανει για εσενα. 1 ώρα πριν, filip123go είπε Συμφωνώ σε αυτά που λες. Ωστόσο, δεν είναι κακό να μαζέψει ΚΑΙ γνώμες... Όπως πχ το παλικάρι πιο πάνω , που λέει ότι χωρίς απόδειξη τον κάλυψαν. Ο ανθρωπος πρεπει να μαθει τα τυπικα. Οχι τις παρεκλισεις του κανονα και τις χαρες που το καθε καταστημα μπορει να δεχεται να κανει. Αυτο ειναι πια δικο του θεμα αλλα όχι τα στανταρ. Και ακριβως για αυτο το λογο προτεινα να το δει μονος του γιατι ο καθενας θα πει την προσωπικη του αποψη, σωστή ή λαθος. Επεξ/σία 30 Μαΐου 2024 από SeNNinhA
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα