Προς το περιεχόμενο

Νομιμότητα κοτσαδόρου, μπαγκαζιέρας, σχάρας ποδηλάτων


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, xsterg είπε

εχω καινουργιο αυτοκινητο με εργοστασιακο αναδιπλουμενο κοτσαδορο. σε ερωτηση μου σε δημοσιο κτεο μου ειπαν οτι συμφωνα με το γραμμα του νομου ο εργοστασιακος κοτσαδορος δεν ειναι νομιμος. τωρα στην πραξη εφ οσον ειναι αναδιπλουμενος και δεν φαινεται καθολου σαν να μην υπαρχει κανουν τα στραβα ματια γιατι αυτο επιτασσει η λογικη...

Περίεργο μου φαίνεται αλλά δεν με εκπλήσσει κιόλας. Προσωπικά αν θυμάμαι καλα το ΦΕΚ δεν πρέπει να θεωρείται παράνομος αν πληρεί τις προδιαγραφές(να μην προεξέχει, να έχεις άδεια έλξης κλπ). Τώρα ίσως εκεί που ρώτησες ξερουν κάτι παραπάνω.

Βέβαια τυπικά πρέπει είναι μαζεμένος ή να αφαιρείται όταν δεν χρησιμοποιείται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 45
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Σε αυτες τις βασεις κοτσαδορου, που εχουν φωτα και πινακιδα ή σκετες βασεις και βαζεις εξτρα φωτα τρειλερ με βαση πινακιδας, βγαζεις τη πινακίδα του αυτοκινήτου σου και τη τοποθετεις; Η βγαζεις-φτιαχνεις μια πινακίδα με τον αριθμό σου; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, zeys13 είπε

Σε αυτες τις βασεις κοτσαδορου, που εχουν φωτα και πινακιδα ή σκετες βασεις και βαζεις εξτρα φωτα τρειλερ με βαση πινακιδας, βγαζεις τη πινακίδα του αυτοκινήτου σου και τη τοποθετεις; Η βγαζεις-φτιαχνεις μια πινακίδα με τον αριθμό σου; 

Νομιζω εχει αλλαξει αυτο και βγαζεις κανονικα πινακιδα ανεξαρτητη απο το αμαξι. 

https://www.motomag.gr/news/epikairotita/allages-xana-sto-kathestos-gia-ta-treiler-ola-osa-prepei-na-gnorizete

Καλημερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από όταν άνοιξα το θέμα, να πω ότι σε ένα βαθμό έχω μπερδευτεί επειδή δεν συμφωνούν όλες οι απόψεις που έχουν γραφτεί στο θέμα ως τώρα.

Θα συνοψίσω ως τώρα από εδώ απόψεις, αλλά και από αλλού όπου διάβασα, να δούμε αν είμαστε σε σωστή κατεύθυνση.

- Κοτσαδόρος -
Πρέπει να είναι αναδιπλούμενος ή αφαιρούμενος και σίγουρα να μην εξέχει όταν δεν ρυμουλκεί.
Αυτό σημαίνει, μάλλον, ότι όσοι φέρουν τον παλιό σταθερό, είναι παράνομοι και σίγουρα σε ατύχημα από πίσω, φέρουν κι αυτοί μέρος αστικής ευθύνης επί υλικών ή σωματικών βλαβών.
Επίσης, ο όποιος κοτσαδόρος αναδιπλούμενος ή αφαιρούμενος, πρέπει να είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου, ειδάλλως τίθεται πάλι θέμα νομιμότητας.
Βασικό, να έχει δηλωθεί στην άδεια κυκλοφορίας και στην ασφαλιστική.

- Πίσω σχάρα ποδηλάτων με ιμάντες -
Δεν έχουμε σαφή εικόνα ως τώρα, αλλά σε πρώτη φάση φαίνεται ότι δεν πρέπει να καλύπτεται πινακίδα, πίσω φώτα και να υπάρχει πλήρης ορατότητα πίσω από τον μέσα καθρέφτη.
Άρα, το βλέπω δύσκολο να μπορούν να τηρηθούν όλα αυτά ταυτόχρονα με τοποθέτηση ποδηλάτων σε τέτοιες σχάρες με ιμάντες.
Πιθανόν δεν πρέπει να είναι τοποθετημένη άδεια χωρίς ποδήλατα.

- Πίσω σχάρα ποδηλάτων τοποθετημένη σε κοτσαδόρο -
Ξεκάθαρα η σχάρα πρέπει να έχει δικά της φώτα και την ΙΔΙΑ πινακίδα με το όχημα, αφού είναι μέρος του οχήματος, και πρέπει να φαίνονται. Οπότε αν δεν έχει τέτοια, δεν θα είναι νόμιμη, γιατί κρύβονται η κανονική πινακίδα του οχήματος και τα φώτα.
Επίσης, το μήκος επέκτασής της δεν πρέπει να είναι πάνω από το το 30% του μήκους του οχήματος, δηλαδή περίπου στο 1,20-1,30μ για τα περισσότερα οχήματα.
Ερώτημα τί γίνεται αν την έχεις τοποθετημένη άδεια χωρίς να φέρει ποδήλατα. Π.χ. πες ότι ξεφόρτωσες τα ποδήλατα σε ένα προορισμό, και κινείσαι με αυτή χωρίς ποδήλατα και δεν έχεις όρεξη να την ξεκουμπώσεις και να ξανακουμπώσεις όταν ξαναφορτώσεις τα ποδήλατα.

- Μπάρες οροφής και μπαγκαζιέρα -
Φαίνεται να είναι προβλεπόμενη τοποθέτηση.

- Μπάρες οροφής και σχάρα ποδηλάτων οροφής -
Φαίνεται να είναι προβλεπόμενη τοποθέτηση.
Δεν έχω κατανοήσει τη νομιμότητα, αν έχεις τοποθετημένες τις σχάρες και δεν φέρουν ποδήλατα.

Αυτά ως συνολική εικόνα ως τώρα.

Διορθώνουμε τα παραπάνω όπου κρίνουμε και σίγουρα θα βοηθήσει στη συζήτηση από εδώ και πέρα η παράθεση συνδέσμων από νομοθεσίες και κανονισμούς.

Συνεχίζουμε και καταθέτουμε εμπειρίες από ατυχήματα και πώς χειρίστηκαν τα παραπάνω ερωτήματα οι ασφαλιστικές ή τα ΚΤΕΟ γενικά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

- Πίσω σχάρα ποδηλάτων με ιμάντες -
Δεν έχουμε σαφή εικόνα ως τώρα, αλλά σε πρώτη φάση φαίνεται ότι δεν πρέπει να καλύπτεται πινακίδα, πίσω φώτα και να υπάρχει πλήρης ορατότητα πίσω από τον μέσα καθρέφτη.
Άρα, το βλέπω δύσκολο να μπορούν να τηρηθούν όλα αυτά ταυτόχρονα με τοποθέτηση ποδηλάτων σε τέτοιες σχάρες με ιμάντες.
Πιθανόν δεν πρέπει να είναι τοποθετημένη άδεια χωρίς ποδήλατα.

-

Δεν υπάρχει κανένας τέτοιος περιορισμός εφόσον το αυτοκίνητο έχει και 2ο δεξί εξωτερικό καθρέφτη. Για αυτό άλλωστε και επτρέπεται η τοποθέτηση φιμέ μεμβρανών στα πίσω πλευρικά και στο πίσω παρμπριζ ακόμα και 100% αδιαπερατών. Τα φώτα φαίνονται -σχεδόν- πάντα. Η πινακίδα επίσης φαίνεται αν η σχάρα είναι συμβατή με το αυτοκίνητο και τα ποδήλατα τοποθετούνται σε αυτήν σωστά. Είναι μάλλον η με τις λιγότερες προϋποθέσεις νομιμότερη λύση που βλέπω για μεταφορά ποδηλάτων συνεπώς. Εκ πείρας θα σου πω ότι ουδέποτε ασχολήθηκε κανείς τα τελευταία 6-7 χρόνια που χρησιμοποίησα τέτοια σχάρα πορτ μπαγκάζ.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, theopan είπε

Εκ πείρας θα σου πω ότι ουδέποτε ασχολήθηκε κανείς τα τελευταία 6-7 χρόνια που χρησιμοποίησα τέτοια σχάρα πορτ μπαγκάζ.

Αυτό, επειδή το έχουν γράψει κι άλλοι, δεν απαντάει στο ερώτημα της νομιμότητας.

Στο ελληνικό περιβάλλον, υπάρχουν άπειρα παράνομα πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας, ειδικά στους δρόμους, και η μη εφαρμογή της νομοθεσίας δεν αποτελεί επιχείρημα ότι μια λύση είναι νόμιμη.

Οι περιπέτειες πάντα αρχίζουν σε μια περίπτωση που αυτά ελέγχονται, π.χ. σε ένα ατύχημα.

Προσωπικά, εξαρχής στο θέμα αναζητώ τη νομιμότητα όλων των λύσεων, ακόμα και σε λεπτομέρειες, ανεξάρτητα από το αν θα σε σταματήσει κάποιος στο δρόμο και πότε η πολιτεία θα αρχίσει να ελέγχει εκτεταμένα τέτοια θέματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, kostasgr78 είπε

Αυτό, επειδή το έχουν γράψει κι άλλοι, δεν απαντάει στο ερώτημα της νομιμότητας.

Στο ελληνικό περιβάλλον, υπάρχουν άπειρα παράνομα πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας, ειδικά στους δρόμους, και η μη εφαρμογή της νομοθεσίας δεν αποτελεί επιχείρημα ότι μια λύση είναι νόμιμη.

Οι περιπέτειες πάντα αρχίζουν σε μια περίπτωση που αυτά ελέγχονται, π.χ. σε ένα ατύχημα.

Προσωπικά, εξαρχής στο θέμα αναζητώ τη νομιμότητα όλων των λύσεων, ακόμα και σε λεπτομέρειες, ανεξάρτητα από το αν θα σε σταματήσει κάποιος στο δρόμο και πότε η πολιτεία θα αρχίσει να ελέγχει εκτεταμένα τέτοια θέματα.

Δεν υπάρχει απόλυτη νομιμότητα σε καμία λύση. "Εξτρά" προσθήκες είναι όλες αυτές οι σχάρες. Σε περίπτωση ατυχήματος σε όλες μπορεί να βρουν κάτι να "πατήσουν". Πάρε μια "επώνυμη", σχετικά ακριβή Saris ή Thule που έχει έγκριση και συμβατότητα για όποιο αυτοκίνητο έχεις και να είναι πρακτική και μην ασχολείσαι περαιτέρω. Η άλλη λύση είναι να φορτώνεις τα ποδήλατα μέσα στο αυτοκίνητο πράγμα το οποίο είναι ανέφικτο υποθέτω στις περισσότερες περιπτώσεις...

Επεξ/σία από theopan
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, theopan είπε

Δεν υπάρχει απόλυτη νομιμότητα σε καμία λύση. "Εξτρά" προσθήκες είναι όλες αυτές οι σχάρες. Σε περίπτωση ατυχήματος σε όλες μπορεί να βρουν κάτι να "πατήσουν". Πάρε μια "επώνυμη", σχετικά ακριβή Saris ή Thule που έχει έγκριση και συμβατότητα για όποιο αυτοκίνητο έχεις και να είναι πρακτική και μην ασχολείσαι περαιτέρω. Η άλλη λύση είναι να φορτώνεις τα ποδήλατα μέσα στο αυτοκίνητο πράγμα το οποίο είναι ανέφικτο υποθέτω στις περισσότερες περιπτώσεις...

Ακριβώς γι' αυτό, νιώθω ότι από όσα έχουν διατυπωθεί στο θέμα, οι ερμηνείες αρχίζουν κυρίως με αυτά τα πράγματα που μπαίνουν πίσω, κοτσαδόροι, σχάρες, κα. Αν σού πέσει κάποιος, θα αρχίζουν τα σκαλίσματα σε όλες τις λεπτομέρειες.

Αυτές οι ερμηνείες δεν αρχίζουν με τα αξεσουάρ οροφής, οπότε με τα στοιχεία που έχουμε αναλύσει ως τώρα, νιώθω ότι η λύση οροφής είναι πιο προβλεπόμενη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως εξηγειται αυτο το 30% σε μηκος του οχηματος;

Εχω δει αγροτικο 4χ4 να εχει ολοκληρη πλατφόρμα κοτσαρισμενη πισω του, σχεδον οσο το μηκος του, φορτωμένη με τελαρα ελιες.

Οπως έγραψα παραπανω, πλεον τους υποχρεωνουν να χουν, δικες τους πινακιδες, ασφαλεια, ολα. 

Παλια ο καθενας κοτσερνε οτι ηθελε.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 hours ago, Liverpool89 said:

Νομιζω εχει αλλαξει αυτο και βγαζεις κανονικα πινακιδα ανεξαρτητη απο το αμαξι. 

https://www.motomag.gr/news/epikairotita/allages-xana-sto-kathestos-gia-ta-treiler-ola-osa-prepei-na-gnorizete

Καλημερα.

Δεν εννοούσα τρειλερ, εννοω φωτα για τρέιλερ. https://www.katsifas.gr/el/fwta-treiler-plhres-set-me-kalwdio-1m-proplus-330421.html

Κάτι τέτοιο πανω στα ποδήλατα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 minutes ago, Liverpool89 said:

Πως εξηγειται αυτο το 30% σε μηκος του οχηματος;

Εχω δει αγροτικο 4χ4 να εχει ολοκληρη πλατφόρμα κοτσαρισμενη πισω του, σχεδον οσο το μηκος του, φορτωμένη με τελαρα ελιες.

Οπως έγραψα παραπανω, πλεον τους υποχρεωνουν να χουν, δικες τους πινακιδες, ασφαλεια, ολα. 

Παλια ο καθενας κοτσερνε οτι ηθελε.

Το 30% που αναφέρθηκε παραπάνω - το οποίο δεν ξέρω αν ισχύει - αφορούσε σχάρα ποδηλάτων, και όχι ρυμουλκούμενο. Στα ρυμουλκούμενα σίγουρα δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός, πολλές φορές όταν πρόκειται για τροχόσπιτο η σκάφος το ρυμουλκούμενο είναι πιο μακρύ από το όχημα που έλκει.

C' GO | Caravan Expert | Τροχόσπιτα & Αυτοκινούμενα - Καινούρια &  Μεταχειρισμένα - Πωλήσεις & Ενοικιάσεις - E-Shop

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 30/05/2024 at 10:41, haris_216 said:

Ακόμα και να φταίει ο αποπίσω εσύ με την (παράνομη) κοτσαδούρα δημιούργησες παραπάνω ζημιές/κινδύνους από αυτές που θα γινόταν κανονικά. Επίσης με τα ποδήλατα που πχ μπλοκάρουν τα φώτα ο πίσω ερχόμενος δεν έχει εικόνα αν θα στρίψεις φρενάρεις ή ότι άλλο (εκτός αν τα φώτα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μπαίνουν για το εφέ της υπόθεσης)

Για να μην το πολυκουράζουμε κι επειδή αυτό που φαίνεται "φυσικό" σε σένα και μένα δεν έχει καμία σχέση (το θέμα έχει αναλυθεί πολλάκις σε διάφορα φόρουμ και περιοδικά αυτοκίνησης), ψάξτο λίγο

Πέρα από αυτό, ο πίσω μπορεί να πει «εγώ το είχα υπολογίσει να σταματήσω αλλά είχε τον παράνομο κοτσαδόρο».

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οποιος αφηνει πανω τον κοτσαδορο ενω δεν ρυμουλκει κατι, παιζει απλα με την τυχη του. Χειροτερη ζημια θα παθει και αυτος αν τον χτυπησει καποιος απο πισω μιας και εχει ενα ‘μοχλο’ που θα ασκησει μεγαλυτερες δυναμεις στο σασι…

To Megane μας ηρθε με εργοστασιακο, κουμπωτο κοτσαδορο, canbus πλακετα και 13αρι φις. Μολις κουμπωσω τρειλερ, το αναγνωριζει και απενεργοποιει περιμετρικους αισθητηρες, blind spot warning, αυτοματο παρκαρισμα και βγαζει μηνυμα και στην οθονη…

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...