Προς το περιεχόμενο

Μελέτη καταλήγει στο ότι οι κάτοχοι Tesla απολαμβάνουν μόλις το 64% της εργοστασιακής αυτονομίας μετά από μόλις τρία χρόνια


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 145
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

11 hours ago, adastra said:

Παράδειγμα από τα S/X που έχουν κάνει τα περισσότερα χιλιόμετρα (με τις πρώτες μπαταρίες πριν 12 χρόνια που ακόμα μάθαιναν πως να τις φτιάχνουν και να τις διατηρούν

image.png.d0289fe4cfe5801d396c514692ff217f.png

Αν έχεις κάνα θερμικό βενζίνη παίζει να θες μοτέρ ξέρω εγώ στα 200κ μίλια, αλλά όχι δεν αξίζει το ηλεκτρονικό γιατί όταν θα χρειαστεί να αλλάξεις μπαταρία (ποτέ) θα κάνει όσο το αμάξι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 hours ago, michael92 said:

Υπάρχει λόγος που κανένας κατασκευαστής δε δίνει εγγύηση μπαταρίας πάνω από 8 χρόνια. 

Το άρθρο είναι αστείο. Δηλαδή πόσο εγγύηση έπρεπε να δώσει; 2 ζωες;

Ξέρεις πόσα έχεις γλιτώσει από καύσιμα και σερβις σε 8 χρονια;

33 minutes ago, chris_g92 said:

Αν έχεις κάνα θερμικό βενζίνη παίζει να θες μοτέρ ξέρω εγώ στα 200κ μίλια, αλλά όχι δεν αξίζει το ηλεκτρονικό γιατί όταν θα χρειαστεί να αλλάξεις μπαταρία (ποτέ) θα κάνει όσο το αμάξι.

Υπάρχουν τιμολόγια στο ίντερνετ. Μην γράφετε ότι ναναι.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, hyperlost είπε

Δυστυχώς οι μπαταρίες περιορίζουν την αυτονομία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εδραιωθούν με την υδρογόνο κίνηση. Οι πιο πολλοί δεν ξέρουν ότι τα υδρογονα είναι ηλεκτρικά χωρίς μπαταρίες και νομίζουν ότι είναι ΜΕΚ. Ενώ στην πραγματικότητα ειναι ηλεκτρικά με δεξαμενές υδρογόνου αντί μπαταρίες και κελί καυσίμου (που καίει το υδρογόνο για να παράξει ρεύμα και νερό).

Και τα πρατήρια θα αλλάξουν σε δεξαμενές υδρογόνου, και δεν θα κουβαλάς άσκοπο βαρος μπαταρίας που εγκυμονεί τους κινδύνους των τεχνολογιών λιθίου αν βρει υγρασία. 
Τα σημερινά ηλεκτρικά ειναι για να αρπάξουν λεφτά οι εταιρίες σαν ενδιάμεσο βήμα. Ότι προλάβει ο καθένας. 

20 χρόνια ακούω για υδρογόνο, δίκτυο και οχήματα σε κυκλοφορία (Ελλάδα) μηδέν.

(κι ούτε πρόκειται γιατί είναι πολύ ακριβή η επένδυση)

Σε 15 χρόνια και βγάλε τα ηλεκτρικά έφτασαν στη γειτονιά μας μετά βαΐων και κλάδων.

Spoiler

e6565b37c75f4dd5841bb79b50e975a7.jpg?qua

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 hours ago, ikaruga24 said:

Και εδώ βλέπουμε γιατί τα οχήματα δέχονται τόση οικονομική υποτίμηση τόσο γρήγορα. Ούτε η alfa Romeo τόσο γρήγορα. 

Υποτίμηση δέχονται λόγω του σκληρού πολέμου όπως αυτό εδώ το άρθρο. Δεν πειράζει όμως, διοτι πρώτον δεν σκεφτήκαμε ποτέ να τα δώσουμε και δεύτερον κάνουμε απόσβεση από καύσιμα και σερβις. 

12 hours ago, Arkin said:

64%? Ειναι υπερβολικα λιγο. Και να δειτε τι θα γινει οταν ερθει η ωρα για αλλαγη μπαταριων που θα εχουν οσο ολο το αμαξι. 

Δεν συγκρίνει κατάσταση μπαταρίας. Είναι λίγο κοροϊδία το αρθρο.

Είναι σαν να σου πω εγώ ο κατασκευαστής δίνει 6λ/100χμ και μετά από 3 χρόνια μέτρησα το αμάξι σου και κάνει 9λ => αρα σε 12 χρόνια θα καις 18λ/100χμ. 

 

Μα αφουωποτε δεν εκαιγε 6 θα μου πεις. Ακριβως! Τα προτυπα epa και wltp εφευρεθηκαν για τα θερμικα και ειναι ενα απλο μετρο συγκρισης. Αν εκαναν τετοια ερευνα οντως, πρεπει να διωξουν πολυ κοσμο

Ούτε δημοτικό.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, adastra είπε

Το να φτιάχνει κανείς άποψη από τον πρόεδρο της Toyota (και άλλων αυτοκ/νων) για τα ηλεκτρικά είναι σαν να φτιάχνει άποψη για τις επιπτώσεις του καπνίσματος από τον πρόεδρο της Philip Morris (και άλλων καπνο/νων).

Δεν υπάρχει καμία αξιοπρεπής επιστημονική μελέτη που να μην λέει αυτά που έγραψα παραπάνω, τα οποία θεωρώ και αυτονόητα σε μεγάλο βαθμό. Το ότι είναι πιο αποδοτικά για παράδειγμα είναι αυτονόητο αν λάβουμε υπόψιν ότι ένα λίτρο βενζίνης περιέχει περίπου 10 kwh ενέργειας και βγάζει περίπου 15χλμ σε ένα μέσο αυτοκίνητο με ΜΕΚ ενώ ένα ηλεκτρικό με 10kwh κάνει περίπου 70χλμ.

Υπάρχουν άπλετες πληροφορίες για αυτά στο internet για όποιον δεν αρκείται στον λόγο της Toyota (και των δημοσιεύσεων που ζουν από τις διαφημίσεις τους). Π.χ. το Transport & Environment που οι επιστημονικές του έρευνες χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλά υπουργεία μεταξύ άλλων.

 

te_report_materials.jpg

te_report_emissions.jpg 

Συμφωνώ εν μέρη με όλα όσα γράφεις, θα σχολιάσω μόνο την πρώτη σου παράγραφο. Η σύγκριση δεν ειναι πετυχημένη γιατί η toyota και η κάθε μεγάλη εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων είτε είναι Ασία, Ευρώπη, Αμερική φτιάχνουν και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μπορεί οι Κινέζοι και η tesla να έτρεξαν να προλάβουν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και να έβγαλαν στην αγορά νωρίτερα την παραγωγή τους αλλά δεν συναινεί πως οι άλλοι δεν προχωρούσαν τα project τους. Εγώ μίλησα για το οικολογικό αποτύπωμα του να φτιαχτεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε πόρους + μόλυνση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχει 500 χλμ αυτονομίας εκτός αν:

κάνει κρύο, κάνει ζέστη, είσαι πάνω από 200μ υψομετρο, τρέχεις με πάνω από 100 χλμ, κυκλοφορείς πολυ στην πόλη, εχεις φορτιστή σούκο, πας σε φορτιστές άλλων, το βλέπει ο ήλιος, το χτυπάει η βροχή, τρώει χιόνι, παντρεύτηκες μπάζο, τα παιδιά σου φωνάζουν, πίνεις φραπέ αντί φρέντο, τρώς πίτσα με ανανα, ...,...,...,...

 

  • Haha 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 minutes ago, dchatz said:

Έχει 500 χλμ αυτονομίας εκτός αν:

κάνει κρύο, κάνει ζέστη, είσαι πάνω από 200μ υψομετρο, τρέχεις με πάνω από 100 χλμ, κυκλοφορείς πολυ στην πόλη, εχεις φορτιστή σούκο, πας σε φορτιστές άλλων, το βλέπει ο ήλιος, το χτυπάει η βροχή, τρώει χιόνι, παντρεύτηκες μπάζο, τα παιδιά σου φωνάζουν, πίνεις φραπέ αντί φρέντο, τρώς πίτσα με ανανα, ...,...,...,...

 

Θυμασαι την παλια ελληνικη ταινια, που βαζανε και....'λουκουμι', για να παρει μπροστα το αμαξι; Ε καπως ετσι και με τα ηλεκτροκινητα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, james01gr είπε

δεν έχουμε καταλάβει κάτι. υπάρχει απόφαση των κυβερνήσεων να τελειώνουν τα ΜΕΚ. η συμφωνία που υπάρχει αυτήν την στιγμή και αναθεωρήθηκε αρχές του χρόνου, δίνει στις εταιρείες την δυνατότητα να συνεχίσουν να παράγουν ΜΕΚ εφόσον θα δουλεύουν με συνθετικά καύσιμα. καταλαβαίνεις πως θα μπούμε σε μία θηλειά. ή θα έχουμε ηλεκτρικό ή θα έχουμε ακριβά καύσιμα. και στις δύο περιπτώσεις θα φτάσουμε σε ένα σημείο που όσοι είχαν πάρει ένα αυτοκίνητο, τους είχε βγει αξιόπιστο και με λίγα χρήματα το συντηρούσαν, θα τους είναι ασύμφορο να το κυκλοφορούν. και μόνο οι προνομιούχοι θα έχουν αυτοκίνητα ενώ για τα μακρινά ταξίδια (500χλμ και άνω) θα προτιμούμε το αεροπλάνο που μολύνει πολύ χειρότερα από τα αυτοκίνητα. δεν υπάρχει λογική σε αυτό που σκέφτονται.

Τα ιδια ακριβως λεγανε και το 1990, που "με το ζορι μας ωθουνε σε καταλυτικα"

52 λεπτά πριν, Αντικειμενικός είπε

Υποτίμηση δέχονται λόγω του σκληρού πολέμου όπως αυτό εδώ το άρθρο. Δεν πειράζει όμως, διοτι πρώτον δεν σκεφτήκαμε ποτέ να τα δώσουμε και δεύτερον κάνουμε απόσβεση από καύσιμα και σερβις. 

 

Υποτιμηση δεχονται γιατι καθε γενια ειναι πολυ πιο βελτιωμενη σε σχεση με τη προηγουμενη.

Αν εβλεπες συμβατικα καθε χρονο να εχουν 10-15% μικροτερη καταναλωση σε σχεση με το περσινο μοντελο, τοτε θα ειχαν κι αυτα τετοια απαξιωση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, dchatz said:

Έχει 500 χλμ αυτονομίας εκτός αν:

κάνει κρύο, κάνει ζέστη, είσαι πάνω από 200μ υψομετρο, τρέχεις με πάνω από 100 χλμ, κυκλοφορείς πολυ στην πόλη, εχεις φορτιστή σούκο, πας σε φορτιστές άλλων, το βλέπει ο ήλιος, το χτυπάει η βροχή, τρώει χιόνι, παντρεύτηκες μπάζο, τα παιδιά σου φωνάζουν, πίνεις φραπέ αντί φρέντο, τρώς πίτσα με ανανα, ...,...,...,...

 

Χαχα.. Αυτό ακριβώς. 

Βασικά ακομα και σε ιδανικές συνθήκες, παλι δεν βγαίνει η αυτονομία που ανακοινωνουν. 

Η σύγκριση με τα βενζινοκινητα είναι άστοχη, γιατί, οκ εκει ανακοινωνουν καταναλώσεις βενζίνης ψεύτικες, αλλα αυτονομία έχουν μεγαλη. 

Στα ηλεκτρικά επειδή το 50% του κόστους είναι η μπαταρία, το κίνητρο να πούνε ψέματα για την αυτονομία είναι τεράστιο, καθώς, για να φτασει η πραγματική αυτονομία την ονομαστική θες 30-40% αύξηση κόστους ωστε να βαλεις πολυ μεγαλύτερη μπαταρία. 

Ειδικα τα τεσλα κλέβουν ποιο πολυ απο ολα. Ανακοινωνουν 550χλ αυτονομία και βγάζουν 350.

  • Like 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 minutes ago, Ntinaras said:

Τα ιδια ακριβως λεγανε και το 1990, που "με το ζορι μας ωθουνε σε καταλυτικα"

Υποτιμηση δεχονται γιατι καθε γενια ειναι πολυ πιο βελτιωμενη σε σχεση με τη προηγουμενη.

Αν εβλεπες συμβατικα καθε χρονο να εχουν 10-15% μικροτερη καταναλωση σε σχεση με το περσινο μοντελο, τοτε θα ειχαν κι αυτα τετοια απαξιωση.

Το θέμα είναι καθαρά και μόνο η μπαταρία. Τα άλλα μέρη είνα σαφώς καλύτερα (δεν θα έχεις θέμα με κινητήρες και λάδια).

Κι εγώ έχω καθαρά ηλεκτρικό και δεν γυρνάω πίσω. Εάν μού ζητήσουν 5000€ σε 8 χρόνια, για να πάρω καλύτερη μπαταρία, οκ, θα το κάνω και θα έχω καινουργιο αυτοκίνητο (σχεδόν). Εάν σού χαλάσει ο κινητήρας, είχαν ζητήσει σε φίλο με Polo 8.000€.

Μία η άλλη βγαίνει με το να γλυτώνεις αρκετά στη συντήρηση και να πληρώνεις απίστευτα χαμηλό ρεύμα για την κίνηση. με γρήγορους υπολογισμούς, 0.15€/kWh (ΔΕΗ + ΔΕΔΗΕ και φόροι μέσα), στα 2€/ℓ, βγαίνει ότι στα 80.000χλμ, μόνο από τη διαφορά βενζίνης και μόνο, (έχουμε επιπλέον λιγότερους φόρους, συντήρηση κλπ) η μπαταρία τα έχει βγάλει τα λεφτά της. Εάν η καινούργια μπαταρία έχει και μεγαλύτερη αυτονομία, πφφφ, πάω με τα χίλια. Θα έχει πέσει κι η τιμή/kWh (όλο και πέφτουν) οπότε μια χαρά.

 

image.png.3de95c57c5f4e58f424ea7d22f4c7618.png

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Αντικειμενικός είπε

Το άρθρο είναι αστείο. Δηλαδή πόσο εγγύηση έπρεπε να δώσει; 2 ζωες;

Ξέρεις πόσα έχεις γλιτώσει από καύσιμα και σερβις σε 8 χρονια;

Ιδανικά, 12-15 χρόνια. Επίσης, από την στιγμή που τα ηλεκτρικά δεν παίζουν στην ίδια τιμή με τα εσωτερικής καύσης, αυτά που υποτίθεται ότι έχεις γλυτώσει τα έχεις προπληρώσει και με το παραπάνω.

1 ώρα πριν, Αντικειμενικός είπε

Υπάρχουν τιμολόγια στο ίντερνετ. Μην γράφετε ότι ναναι.

spacer.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρες μου οικογενειακο αυτοκινητο με premium υλικά στο εσωτερικό, 450 άλογα ή 4,4" 0-100, αεριζομενα και θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα, premium ηχοσυστημα και σύγκρινε το με το Model 3 2024 LR που βγαίνει με την επιδότηση περίπου 42000.

Επίσης πες μας στα 8 χρόνια πόσα χρήματα θα ήθελες για σερβις. Από καύσιμα πάντως θα γλίτωνες πάνω από 20.000 στην 8ετια για πλάκα.

Το τιμολόγιο που ανέβασες είναι από αυτοκίνητο που κάνει 120.000€. Οπότε σίγουρα δεν το ξαναπληρωνεις. Αν συνυπολογισουκε τα παραπάνω έχεις βγει κερδισμένος γιατί έχω δει να βγάζουν μέχρι και 500.000 χμ.

Έχω δει πρόσφατο τιμολόγιο από Υ στα 6400 υλικά. Βάλε και εργασία. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, nickolasemp είπε

Το θέμα είναι καθαρά και μόνο η μπαταρία. Τα άλλα μέρη είνα σαφώς καλύτερα (δεν θα έχεις θέμα με κινητήρες και λάδια).

Κι εγώ έχω καθαρά ηλεκτρικό και δεν γυρνάω πίσω. Εάν μού ζητήσουν 5000€ σε 8 χρόνια, για να πάρω καλύτερη μπαταρία, οκ, θα το κάνω και θα έχω καινουργιο αυτοκίνητο (σχεδόν). Εάν σού χαλάσει ο κινητήρας, είχαν ζητήσει σε φίλο με Polo 8.000€.

Μία η άλλη βγαίνει με το να γλυτώνεις αρκετά στη συντήρηση και να πληρώνεις απίστευτα χαμηλό ρεύμα για την κίνηση. με γρήγορους υπολογισμούς, 0.15€/kWh (ΔΕΗ + ΔΕΔΗΕ και φόροι μέσα), στα 2€/ℓ, βγαίνει ότι στα 80.000χλμ, μόνο από τη διαφορά βενζίνης και μόνο, (έχουμε επιπλέον λιγότερους φόρους, συντήρηση κλπ) η μπαταρία τα έχει βγάλει τα λεφτά της. Εάν η καινούργια μπαταρία έχει και μεγαλύτερη αυτονομία, πφφφ, πάω με τα χίλια. Θα έχει πέσει κι η τιμή/kWh (όλο και πέφτουν) οπότε μια χαρά.

 

image.png.3de95c57c5f4e58f424ea7d22f4c7618.png

η διαφορά είναι πως ο κινητήρας ΜΠΟΡΕΙ να σου βγει off (με συντήρηση είναι σχεδόν απίθανο στα πρώτα 10-12 χρόνια ζωής του αυτοκινήτου), αλλά οι πιθανότητες είναι μάλλον στο να μην πάθει ζημιά. (σε φίλη με Tiguan είχαν ζητήσει 5000 όταν έσπασε η καδένα και διέλυσε την μηχανή. το πόλο δεν βλέπω πως μπορεί να πάει 8). στο ηλεκτρικό είναι ΣΙΓΟΥΡΟ πως η μπαταρία σου θα τα φτύσει στα 8 χρόνια και εάν δεν τα φτύσει, θα σου έχει πέσει πολύ η χωρητικότητα. στο διάγραμμα που έχεις, το diesel είναι φθηνότερο γιατί δεν καίει όσο η βενζίνη. δεν ξέρω με ποιο diesel συγκρίνεις τις καταναλώσεις αλλά τα 1600άρια diesel παίζουν γύρω στα 5,5/100 ως κατανάλωση και όχι 6,5. εκεί που κερδίζεις σίγουρα είναι στα service (για έναν ιμάνταν θέλεις ελάχιστο 400 ευρώ να τον αλλάξεις...)

η μπαταρία δεν έχει τέλη προς το παρόν αλλά σίγουρα θα έχει στο μέλλον μιας και μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας το κράτος εισπράττει περίπου 6 δις. και πόσα ακόμη από τον ειδικό φόρο στα καύσιμα. αυτά κάπως αλλιώς θα τα επιβαρυνθούμε οι κάτοχοι αυτοκινήτου.

επίσης το ρεύματα το έχεις βάλει στα 0,15 γιατί έχεις δυνατότητα να φορτίζεις σπίτι και μπορεί να το κάνεις και χαμηλότερα ίσως. αλλά εσύ δεν είσαι ο κανόνας σε αυτό, πολλοί δεν έχουν χώρους να φορτίζουν κτλ.

  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...