Προς το περιεχόμενο

Μελέτη καταλήγει στο ότι οι κάτοχοι Tesla απολαμβάνουν μόλις το 64% της εργοστασιακής αυτονομίας μετά από μόλις τρία χρόνια


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

49 λεπτά πριν, SkaL- είπε

Συγνώμη θέλω να τα πιστέψω όλα αυτά, αλλά ποια είναι η πηγή ; Εγώ έχω φτιάξει στο μυαλό μου πως το οικολογικό αποτύπωμα για την παραγωγή των ηλεκτρικών είναι πολύ χειρότερο από ένα συμβατικής τεχνολογίας (το είπε ο πρόεδρος της toyota)και λόγο βάρους και μεγάλης ιπποδύναμης χρειάζονται τεράστια ποσότητα ενέργειας για να μετακινούνται συν του ότι σε πολλές χώρες καίνε ακόμα λιγνίτη οπότε για να τροφοδοτηθούν όλα αυτά η μόλυνση στο περιβάλλον είναι μεγαλύτερη μπορεί να είναι έξω από την πόλη αλλά είναι σαν κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί (φυσικά μιλάμε δεν μιλάω για ηλεκτρικά ποδήλατα αλλά για μεγάλα ev όπως τα tesla). Αν πάντως βελτιωθούν σημαντικά σε καμία 10 ετια, όταν μπορείς να ταξιδέψεις χωρίς να μείνεις από μπαταρία και χωρίς να κουβαλάς γεννήτρια βενζίνης για να το φορτίσεις, όταν πλέον είναι mainstream θα κοιτάξω να πάρω και εγώ. 

Το να φτιάχνει κανείς άποψη από τον πρόεδρο της Toyota (και άλλων αυτοκ/νων) για τα ηλεκτρικά είναι σαν να φτιάχνει άποψη για τις επιπτώσεις του καπνίσματος από τον πρόεδρο της Philip Morris (και άλλων καπνο/νων).

Δεν υπάρχει καμία αξιοπρεπής επιστημονική μελέτη που να μην λέει αυτά που έγραψα παραπάνω, τα οποία θεωρώ και αυτονόητα σε μεγάλο βαθμό. Το ότι είναι πιο αποδοτικά για παράδειγμα είναι αυτονόητο αν λάβουμε υπόψιν ότι ένα λίτρο βενζίνης περιέχει περίπου 10 kwh ενέργειας και βγάζει περίπου 15χλμ σε ένα μέσο αυτοκίνητο με ΜΕΚ ενώ ένα ηλεκτρικό με 10kwh κάνει περίπου 70χλμ.

Υπάρχουν άπλετες πληροφορίες για αυτά στο internet για όποιον δεν αρκείται στον λόγο της Toyota (και των δημοσιεύσεων που ζουν από τις διαφημίσεις τους). Π.χ. το Transport & Environment που οι επιστημονικές του έρευνες χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλά υπουργεία μεταξύ άλλων.

 

te_report_materials.jpg

te_report_emissions.jpg

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 145
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ειναι κάπου λογικό, με την μπ[αταρία LFP που φοραει το πιο φτηνο 3αρι το θεμα λυνεται ηδη. Ο βασικος λόγος ειναι οτι μπαταρία δυσκολα μπορεί η και πρέπει να ανεβει πανω απο 80% , με την LFP αυτο αλλαζει. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εννοείται ότι είναι η αχίλειος πτέρνα τους. αμα δεν λυθεί το ζήτημα με ανθεκτικές ή φτηνές μπαταρίες η εμπειρία του χρήστη θα είναι χειρότερη από ότι ένα MEK αυτοκίνητο. εκτός και αν το θέλει μόνο για μέσα στην πόλη.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το 64% είναι σοβαρή μείωση όταν το συγκρίνεις με το 100%, όταν όμως ξεκινάς από το 70% με 0km η μείωση είναι αστεία για τρία χρόνια

  • Like 1
  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο δικό μου η vw λέει 300-400χλμ μικτή χρήση και εθνική 250-325χλμ στον κρύο ή ζεστό καιρό αντίστοιχα. Στο 50% συνήθως μου δείχνει τα μισά από τα παραπάνω χλμ. Σήμερα πάρκαρα με 48% και αυτονομία 210χλμ, έχοντας διανύσεις περίπου 120χλμ με το ~30%. Σχεδόν τα επιβεβαιώνει.
Όπως και με το punto μου, που όταν πηγαίναμε χωριό είχα σε επαρχιακό δρόμο ~3λ/100χλμ από τα 2.8 που ανακοίνωνε η FIAT.

Δεν θα πω περισσότερα γιατί με έχουν καλύψει οι προηγούμενοι αλλά με 200ίππους και ακαριαία επιτάχυνση μέχρι τα 100 και από εκεί και μέχρι τα 160 πολύ καλή, δεν μένεις ήρεμος. 
Εντός πολής 12-15kw/100χλμ και εθνική με 110-120χλμ/ώρα 16-19kw/100χλμ, κόστος παραπλήσιο με το punto πετρέλαιο για το ταξίδι και σημαντικά λιγότερο εντός (σε ταχυφορτιστές).
Εγώ εντός πολής φορτίζω δωρεάν, οπότε σε 10χιλχλμ έχω γλιτώσει πάνω από 1000€...

Επεξ/σία από filarhos
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, mindreader είπε

Οσοι εχουμε ΜΕΚ, θα απολαμβανουμε το αυτοκινητακι μας. Οι υπολοιποι με τα ηλεκτρικα, εν γνωσει τους εγιναν beta testers, οπως συνεβη και με αλλα mainstream αφηγηματα.

δεν έχουμε καταλάβει κάτι. υπάρχει απόφαση των κυβερνήσεων να τελειώνουν τα ΜΕΚ. η συμφωνία που υπάρχει αυτήν την στιγμή και αναθεωρήθηκε αρχές του χρόνου, δίνει στις εταιρείες την δυνατότητα να συνεχίσουν να παράγουν ΜΕΚ εφόσον θα δουλεύουν με συνθετικά καύσιμα. καταλαβαίνεις πως θα μπούμε σε μία θηλειά. ή θα έχουμε ηλεκτρικό ή θα έχουμε ακριβά καύσιμα. και στις δύο περιπτώσεις θα φτάσουμε σε ένα σημείο που όσοι είχαν πάρει ένα αυτοκίνητο, τους είχε βγει αξιόπιστο και με λίγα χρήματα το συντηρούσαν, θα τους είναι ασύμφορο να το κυκλοφορούν. και μόνο οι προνομιούχοι θα έχουν αυτοκίνητα ενώ για τα μακρινά ταξίδια (500χλμ και άνω) θα προτιμούμε το αεροπλάνο που μολύνει πολύ χειρότερα από τα αυτοκίνητα. δεν υπάρχει λογική σε αυτό που σκέφτονται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, SkaL- είπε

(το είπε ο πρόεδρος της toyota)

Δεν ξέρω τι έχει πει ο πρόεδρος, (Akio Toyoda) ο οποίος στο μεταξύ παραιτήθηκε, αλλά εδώ  άλλα κάνει 

https://www.topgeargreece.gr/electric/1003572/i-toyota-exei-etoimo-kai-idi-dokimazei-ilektriko-supercar-i-epanastasi-pou-fernei/

 

1.    https://www.theverge.com/2021/12/14/22833997/toyota-ev-investment-lexus-concept-vehicles

 

2.  https://www.carandmotor.gr/nea/toyota-paragogi-mpataria-1000-hiliometron

Οπότε ναι,  δεν ξέρω, κι εγώ έχω μπερδευτεί με τον πρόεδρο ....... /S

 

 

3 ώρες πριν, Arkin είπε

που θα εχουν οσο ολο το αμαξι. 

Ενώ τα θερμικά....

Και ειδικότερα τα TOYOTA

 

https://www.gocar.gr/news/feed/46828,Toyota_GR_Corolla_zhmia_42180.html

Επεξ/σία από Jiakometi
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Δε χρειάζεται, έχει βγει μια καινούργια τεχνολογία και πλέον το γράφει μόνο του στο ταμπλό, π.χ μένουν ακόμα 150χλμ. 

δεν είναι τόσο απλό , υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα παίξουν ρόλο στην αποφόρτιση της μπαταρίας ,αν βασιστείς στην ένδειξη την έχεις πατήσει , πχ μποτιλιάρισμα , εκτεταμένη χρήση air-condition λόγω καύσωνα , ανηφορικοί δρόμοι επι χιλιόμετρα , κίνηση του αυτοκινήτου με βαρύ φορτίο ή πολλούς επιβάτες , ξαφνικές επιταχύνσεις/κίνηση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας , αποτυχία εύρεσης θέσης για φόρτιση σε ένα ταξίδι λόγω του ότι γίνεται χαμός για μια θέση , να συνεχίσω ? θα γίνω βαρετός είναι πολλές οι περιπτώσεις

Επεξ/σία από ethereum
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, ethereum είπε

μποτιλιάρισμα , εκτεταμένη χρήση air-condition λόγω καύσωνα , ανηφορικοί δρόμοι επι χιλιόμετρα , κίνηση του αυτοκινήτου με βαρύ φορτίο ή πολλούς επιβάτες , ξαφνικές επιταχύνσεις/κίνηση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας , αποτυχία εύρεσης θέσης για φόρτιση σε ένα ταξίδι λόγω του ότι γίνεται χαμός για μια θέση , να συνεχίσω ? θα γίνω βαρετός είναι πολλές οι περιπτώσεις

Το λογισμικό της Tesla  επαν - υπολογιζει σε πραγματικό χρόνο όλες αυτες τις παραμέτρους και σου προτείνει τον κοντινότερο φορτιστή, βάσει όλων αυτών, και φυσικά του ποσοστού φόρτισης της μπαταρίας σου.

Επίσης σου δείχνει πόσοι και ποιοι φορτιστές είναι ελεύθεροι, (δεν φορτίζει άλλος) και σου επιτρέπει να κάνεις κράτηση για την υπολογιζόμενη ώρα άφιξης... αυτά βέβαια μόνο στο δικό της δίκτυο φορτιστών και όχι σε τρίτων.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, ethereum said:

δεν είναι τόσο απλό , υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα παίξουν ρόλο στην αποφόρτιση της μπαταρίας ,αν βασιστείς στην ένδειξη την έχεις πατήσει , πχ μποτιλιάρισμα , εκτεταμένη χρήση air-condition λόγω καύσωνα , ανηφορικοί δρόμοι επι χιλιόμετρα , κίνηση του αυτοκινήτου με βαρύ φορτίο ή πολλούς επιβάτες , ξαφνικές επιταχύνσεις/κίνηση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας , αποτυχία εύρεσης θέσης για φόρτιση σε ένα ταξίδι λόγω του ότι γίνεται χαμός για μια θέση , να συνεχίσω ? θα γίνω βαρετός είναι πολλές οι περιπτώσεις

Δεν ξέρω εάν το κατάλαβες αλλά ειρωνευόμουν, σόρρυ κιόλας δηλαδή με αυτά που γράφεις. 

Τα πράγματα είναι εξίσου απλά με τα κανονικά αμάξια. Το μόνο που αλλάζει είναι ο χρόνος γεμίσματος/φόρτισης, τέλος, αυτό είναι, δεν έχει άλλο.

  • Δεν έχεις πρόσβαση σε σπιτικό ρεύμα ? Μην πάρεις Ηλεκτρικό.
  • Έχεις σκοπό να γυρίσεις την Ευρώπη με το αμάξι ? Μην πάρεις ηλεκτρικό. 

Όχι όμως και να πνιγόμαστε σε μια κουτάλια νερό. Η Ελλάδα είναι μικρή, ένα ταξίδι που θα κάνεις μια φορά τον μήνα, Αθήνα - Θεσσαλονίκη, θα σταματήσεις 30 λεπτά για φόρτιση. Αυτό είναι όλο και όλο. 

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω πάντως θα συνεχίσω να αποφεύγω οτιδήποτε προέρχεται από εταιρεία που έχει διοικητική θέση ο μαστουρωμένος, εφόσον τον έχουν σε διοικητική θέση σημαίνει είναι ασοβαροι και ύποπτοι. Ειδικά στα ηλεκτρικά που υπάρχει πλέον σημαντικός ανταγωνισμός από κανονικές εταιρείες αυτοκίνητων δεν υπάρχει κανένας λόγος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόβλημα με ολες αυτες τις ερευνες αλλα και με τα δεδομενα που παρέχουν οι εταιρείες είναι οτι δεν εξεταζουν βασικές περιπτώσεις χρήσης. Δλδ. Πόση αυτονομία εχω οταν ειμαι μονος μου με μια τσάντα ας πούμε και ποση αυτονομία εχω γιατην ιδια διαδρομή με το αμαξι φορτωμένο με 4 ενήλικες και φουλ αποσκευές, με φουλ air condition ή καλοριφερ στους 40 κελσιου ή στους -  10 κελσιου. Η ερευνα η οποία φαίνεται λογω δειγματος αξιόπιστη δεν αναφερει τετοια πραγματα. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν ειναι δοκιμές και αποτελέσματα για πραγματικές συνθήκες, πραγματικές περιπτώσεις χρήσης σε πραγματικούς δρόμους κι οχι αποτελέσματα τυποποιημενων τεστ που δειχνουν τι μπορεί να γίνει σε εργαστηριακες πρακτικα συνθηκες. Αυτό θα ηταν πραγματικά χρήσιμη πληροφορία.

Απο κει και περα τα κριτήρια επιλογής του καθενός είναι διαφορετικά. Πχ εγω δεν θα επελεγα ηλεκτρικό γιατί συνήθως οταν κανω μεγάλο ταξιδι το αμαξι ειναι φορτωμένο, και το aircondition ή το καλοριφερ συνήθως δουλεύει. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία του αυτοκινήτου για συγκεκριμένη διαδρομή είναι ακομη πιο περιορισμένη. Επισης δεν εχω καμία διάθεση να πρέπει να σταματησω παραπανω από οσο χρειάζεται και να χασω χρόνο. Για να εξηγηθω. Ας παρουμε την υποθετική περίπτωση ενος ταξιδιού από την Αθηνα που ζω στην Δραμα οπου κατάγομαι (646 km συμφωνα με το Google Maps). Με το Diesel που εχω και κινούμενος νόμιμα δλδ οχι πανω απο +/- 5 km/h απο το όριο θα φτασω στην Δραμα σε περιπου 7 ωρες πιθανοτατα χωρίς πιθανότατα να χρειαστεί να ανεφοδιασμο με 2 δεκαλεπτες στάσεις. Ακομα και αν χρειαστεί ανεφοδιασμός δεν θα χασω περισσότερα απο 5 λεπτά και ο χρόνος πρακτικά δεν αλλάζει. Ας παρουμε τωρα το αυτοκίνητο του δειγματος με την αυτονομια των 370 km υπο ιδςνικες συνθήκες. Αν μεσα στο αυτοκινητο ειμαστε 4 ατομα και το αμαξι ειναι φορτωμενο φουλ και καιει καλοριφερ η aircondition θεωρώ δεδομένο οτι η αυτονομια ειναι εξαρχής μειωμένη. Αυθαίρετα λεω οτι εχει μειωθει κατα 60 km. Αυτό σημαίνει ότι κινουμενος με την ιδια ταχυτητα στην ιδια διαδρομή θα πρεπει να κανω 3 στασεις για φορτιση διαρκειας τουλάχιστον 30 λεπτών ωστε να καλυψω με ανεση την απόσταση και να εχω και καβατζα, καθως η μπαταρία σε μιση ωρα γεμιζει στο 80% αρα απο την πρωτη σταση και μετά η αυτονομία δεν θα ειναι η αρχικη. Αρα οι 7 ωρες ταξιδιου που εχω αρχικά αυτοματως γινονται 8,5 - 9. Σε οτι αφορά το κοστος τώρα. Λαμβανοντας υποψιν το 32 ευρω μεσο ορο που ειπωθηκε παραπανω το κοστος μου με τρια γεμισματα μπαταριας ειναι 96 ευρω. Αντίστοιχα με το diesel αν γεμισω στην Αθηνα με ντεπόζιτο 55 lt και 1,64 το λιτρο (πήρα τον μεσο ορο που δινει το fuelgr.gr) θα πληρωσω 90,2 ευρώ. Αν βαλω σε μια απο τις στασεις των 10 λεπτών και 25 ευρω για σιγουριά ότι θα βγαλω την αποσταση φτανω τα 115 ευρώ. Οπότε η διαφορά στο κόστος μου ειναι 9 ευρω και η διαφορα στον χρονο ταξιδιού μιαμιση εως 2 ώρες. Προσωπικα προτιμώ να δωσω τα ευρώ. Αλλά φυσικά ειναι αποκλειστικά προσωπική αποψη

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

70 με 72 % δηλαδή εξ αρχής και μετά απο 3 χρόνια με περίπου 200.000χλμ πάει στα 64 %. Γαμώ δηλαδή ! Που είναι το πρόβλημα; 6 με 8% πτώση , όση δηλαδή λέει και η Τέσλα, 2% περίπου το χρονο. Το άρθρο θα πρέπει να λέει "τα ηλεκτρικά της Tesla γαμούν" ! 

Πήγαινε πάρε ford να δεις , θα σου λέει ο κατασκευαστής 5 καταναλωση και θα καίει 12 ! 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 hours ago, ethereum said:

δεν είναι τόσο απλό , υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα παίξουν ρόλο στην αποφόρτιση της μπαταρίας ,αν βασιστείς στην ένδειξη την έχεις πατήσει , πχ μποτιλιάρισμα , εκτεταμένη χρήση air-condition λόγω καύσωνα , ανηφορικοί δρόμοι επι χιλιόμετρα , κίνηση του αυτοκινήτου με βαρύ φορτίο ή πολλούς επιβάτες , ξαφνικές επιταχύνσεις/κίνηση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας , αποτυχία εύρεσης θέσης για φόρτιση σε ένα ταξίδι λόγω του ότι γίνεται χαμός για μια θέση , να συνεχίσω ? θα γίνω βαρετός είναι πολλές οι περιπτώσεις

Από αυτά ισχύει μόνο το να μη βρεις θέση σε φορτιστή. Όλα τα άλλα αυξάνουν και την κατανάλωση βενζίνης, άρα πρέπει ούτως ή άλλως να τα έχεις στο μυαλό σου άσχετα με τι δείχνει το καντράν (βάλε και το καλοριφέρ που στα ηλεκτρικά τρώει μπαταρία ενώ στα θερμικά όχι). Εξαιρεση το μποτιλιάρισμα, που στα ηλεκτρικά μειώνει την κατανάλωση λόγω ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα.

Επίσης για όσους λένε ότι η Ελλάδα πρέπει να μείνει απέξω από τα EVs για καμιά 10ετια μέχρι να στρώσουν οι μπαταρίες: επί της αρχής συμφωνώ απόλυτα... αλλά αν οι εταιρείες ξεχάσουν ότι υπάρχουμε, σε 10 χρόνια που θα θυμηθούμε να αρχίσουμε να στήνουμε το infrastructure (και χωρίς επιδοτήσεις από ΕΕ γιατί αυτοί θα έχουν τελειώσει) ποιος θα ασχοληθεί μαζί μας; Θα είναι σαν να θέλει κάποιος τώρα στο Κονγκό να αγοράσει ηλεκτρικό, και τα λεφτά να έχεις δεν υπάρχει κανείς να στο πουλήσει και να σε υποστηρίξει.

Επεξ/σία από anonymous999
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...