nchatz Δημοσ. 26 Μαϊου Δημοσ. 26 Μαϊου Ο λανθασμένος τρόπος υπολογισμού της αυτονομίας, πάντως, δίνει μια πολύ χειρότερη εικόνα από ό,τι ισχύει στην πραγματικότητα. Ένα από τα βασικά θέματα που αφορούν τα ηλεκτρικά οχήματα και ενδεχομένως δεν τυγχάνει της απαιτούμενης προσοχής είναι η εξασθένηση της χωρητικότητας των μπαταριών τους με την πάροδο του χρόνου. Το ζήτημα είναι υπαρκτό, ακριβώς όπως και με τις μπαταρίες των κινητών, στις οθόνες των οποίων ίσως πολλοί από εσάς διαβάζουν αυτό το άρθρο. Καθώς οι μπαταριές παλιώνουν και διέρχονται από πολλαπλούς κύκλους φόρτισης, χάνουν μέρος της χωρητικότητάς τους. Νέα έρευνα της Recurrent επιχειρεί να αναλύσει τα υπάρχοντα δεδομένα, μελετώντας το τι συνέβη σε 12.198 οχήματα της Tesla, με τα αποτελέσματα να συντείνουν στο ότι τα αυτοκίνητα αυτά διατηρούν μέρος μόνο της διαφημιζόμενης αυτονομίας τους, πολύ πριν αποπληρώσουν οι περισσότεροι κάτοχοι τα δάνεια που πήραν για να τα αποκτήσουν. Πριν προχωρήσουμε, να υπογραμμιστεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Recurrent αξιοποιώντας δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από το στόλο της. Συγκεκριμένα, συγκρίνει την αυτονομία αυτών των οχημάτων σε σχέση με την εργοστασιακή χωρητικότητα, όχι τη διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου ή ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχει γράψει το όχημα. Η Recurrent είναι σε θέση να προσδιορίζει τη διάρκεια της μπαταρίας αξιοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγει από 7.078 Model 3s και 5.120 Model Ys. Ενσωμάτωσε σχεδόν 1,6 εκατομμύρια παρατηρήσεις (γύρω στις 130 παρατηρήσεις ανά όχημα) προκειμένου να καθορίσει τη μέση αυτονομία σε επίπεδο στόλου, στην έκθεσή της. Τα δεδομένα της Recurrent δείχνουν ότι, μετά από περίπου τρία χρόνια (γύρω στο όριο των 1.100 ημερών), το μέσο Tesla Model 3 και Model Y επιτυγχάνει μόλις το 64% της αρχικής, εργοστασιακής αυτονομίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι, τα Tesla που παρατηρήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας της Recurrent, σε κανένα σημείο δεν φαίνεται να πλησιάζουν τη διαφημιζόμενη εργοστασιακή αυτονομία. Ακόμη και στα 0 χιλιόμετρα, τα αυτοκίνητα πιάνουν περίπου 70% με 72,5% της διαφημιζόμενης αυτονομίας. Αυτό σημαίνει πως ένα Tesla Model 3 Performance του 2023, με μηδέν χιλιόμετρα, το οποίο εμφανίζεται να διαθέτει 500 χιλιόμετρα αυτονομίας, στην έρευνα της Recurrent φαίνεται να πιάνει περίπου 370 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, βάσει των παραπάνω διαγραμμάτων. Το πρόβλημα αυτό δεν εντοπίζεται μόνο στα οχήματα της Tesla. "Το βασικό πρωτόκολλο δοκιμών της EPA κάνει λάθος σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα", αναφέρει η Recurrent. Δεν συνυπολογίζει τις αλλαγές της θερμοκρασίας ή την οδήγηση σε ταχύτητες άνω των 100 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ επιτρέπει ρυθμίσεις από τους κατασκευαστές. Η βασική παράμετρος εδώ είναι τo δέλτα μεταξύ της αυτονομίας που επιτυγχάνεται με καινούργιο αυτοκίνητο εφοδιασμένο με νέα μπαταρία και πόση αυτονομία διατηρεί μετά από τρία χρόνια, ανεξάρτητα από τα συνολικά χιλιόμετρα που έγραψε το όχημα, καθώς το στοιχείο αυτό δεν αποτυπώνεται στους παραπάνω πίνακες. Αυτό το ποσοστό φαίνεται πως κυμαίνεται μεταξύ 6% και 8,5% πριν ισορροπήσει στα τρία χρόνια, επίδοση όχι και τόσο άσχημα. Τα δεδομένα της Recurrent δείχνουν επίσης ότι τα Tesla δεν φαίνεται να επηρεάζονται εξίσου από την ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα, όπως τα οχήματα ορισμένων άλλων εταιριών, πράγμα θετικό για όσους θα ήθελαν να κάνουν μεγάλα ταξίδια και δεν έχουν πρόσβαση σε φόρτιση Επιπέδου 1 ή Επιπέδου 2 στο σπίτι. Μετά τη δημοσίευση του άρθρου αυτού, ο Μάρτιν Βιέκα, αντιπρόεδρος της Tesla αρμόδιος για την επικοινωνία με τους επενδυτές, ο οποίος τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την εταιρία, απάντησε στο InsideEV με ανάρτησή του στο Χ, όπου εμφανίζεται πίνακας με τα αποτελέσματα έρευνας την οποία πραγματοποίησε η Tesla. H Tesla υπολογίζει τη διατήρηση της αυτονομίας της μπαταρίας σε σχέση με τα χιλιόμετρα που έχει γράψει το όχημα, ενώ η έρευνα της Recurrent καταγράφει την παρατηρούμενη πραγματική αυτονομία (σε σύγκριση με την εκτιμούμενη αυτονομία βάσει του προτύπου της EPA), σε σχέση με την ημερολογιακή ηλικία της μπαταρίας ενός οχήματος. Παρότι η μελέτη που δημοσίευσε ο Βιέκα δεν συγκρίνει ακριβώς όμοια πράγματα, δείχνει ότι ένα Tesla εμφανίζει μέση διατήρηση χωρητικότητας άνω του 80% με το όχημα να έχει γράψει πάνω από 240.000 χιλιόμετρα. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
antirix024 Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου δεν είμαι φαν των EVs ακόμα. Θέλω χρόνο ακόμα για να πειστώ, όμως νομίζω πως ίσως και η μέθοδος φόρτισης να μην είναι σωστή. Κάπου είχα διαβάσει ότι η μπαταρία δεν πρέπει να είναι πάνω από 90% και κάτω από 10%. 3
ikaruga24 Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου Και εδώ βλέπουμε γιατί τα οχήματα δέχονται τόση οικονομική υποτίμηση τόσο γρήγορα. Ούτε η alfa Romeo τόσο γρήγορα. 6 1 2 9
manolis940 Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου Αν με το EPA Range αναμένουμε να φέρει τα ίδια αποτελέσματα με WLPT, πιστεύω ότι και την αμέσως επόμενη μέρα να έλεγχαν τα αυτοκίνητα τα αποτελέσματα δεν θα άλλαζαν.
michael92 Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου Υπάρχει λόγος που κανένας κατασκευαστής δε δίνει εγγύηση μπαταρίας πάνω από 8 χρόνια. 2 5
agelos386 Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου (επεξεργασμένο) Η χειρότερη μέθοδος σε έρευνα που έχω δει?? Αντι να μελετάει μόνο την χωρητικότητα της μπαταρίας, πόσο φθορά υπέστει από τους κύκλους φόρτισης, τα μπλέκει όλα. Ο άξονας x είναι μέρες αντί για κύκλοι φόρτισης, ο άξονας y είναι συνδιασμός παραμέτρων μιας και λαμβάνει υποψιν την εργοστασιακή αυτονομία η οποία καθορίζεται απο το στιλ οδήγησης. Οπότε αν αποφάσιζαν να οδηγήσουν πιο αποδοτικά το όλο ποσοστό ανεβαίνει, κάτι που στην ουσία το βλέπουμε στο δεξία γράφημα (κοντά στις 500 μέρες στο model Y η αυτονομία ανεβαίνει). Επεξ/σία 27 Μαϊου από agelos386 13 3
mindreader Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου Παει το αφηγημα....καθε μερα παει δηλαδη....αλλα καποιοι χωνουν τον κεφαλι στην αμμο...προφανως εχουν την πολυτελεια να το κανουν, με γεια τους με χαρα τους.... Αλλα οταν ματωνεις να αγορασεις ενα αμαξι, θες να κανεις ενα ετησιο σερβις οπως προβλεπεται, και να βγαλεις τουλαχιστον μια καλη 15ετια...αρα παμε σε ΜΕΚ, τα υπολοιπα ειναι μπιμπλικια για beta testers, 'εχω και κοτερο παμε μια βολτα'... 4
doubleh Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου (επεξεργασμένο) στην ουσία συγκρίνει με την θεωρητική αυτονομία, όχι με την εργοστασιακή. το αυτοκίνητο λέει πως βγαίνει από το εργοστάσιο με 74% της διαφημιζόμενης αυτονομίας*. το ζουμί με μία πρόταση είναι το ^^. Πραγματική εργοαστιακή αυτονομία κακή (74%). Πτώση της αυτονομίας μικρή. * καλά και τα μεκ κάπως έτσι είναι. το αμάξι καινούριο δεν έχει την κατανάλωση που διαφημίζει Επεξ/σία 27 Μαϊου από doubleh 12
anonymous999 Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου (επεξεργασμένο) Συγγνώμη αλλά ο τίτλος (και του αρχικού άρθρου) είναι clickbait... διότι όπως γράφει και μέσα και φαίνεται και στα διαγράμματα, ποτέ δεν είχαν τη διαφημιζομενη "εργοστασιακή" αυτονομία για να τη χάσουν και σίγουρα δεν αφορά μόνο τα Tesla. Ένας καλύτερος τίτλος θα ήταν "Η διαρκής απάτη της διαφημιζομενης αυτονομίας των EVs με τη βοήθεια των αρχών" Επεξ/σία 27 Μαϊου από anonymous999 15 3
Vasilisxd Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου (επεξεργασμένο) Προφανώς, μιλάμε για τη διαφημιζόμενη αυτονομία VS πραγματική. Π.χ το δικό μου που είναι της VAG με 60Kwh, λέει 420χλμ αυτονομία και στην πραγματικότητα σπάνια βγάζει πάνω από 350χλμ, οπότε είμαι κάτω 17% από την αρχική. Η Tesla το παρατραβάει γιατί γράφει 520χλμ αυτονομία με την ίδια 60Kwh μπαταρία και πιθανώς βγάζει κάτω από 380χλμ, οπότε είναι κάτω από 27% από την αρχική. Το λέει άλλωστε και στο άρθρο : <Ακόμη και στα 0 χιλιόμετρα, τα αυτοκίνητα πιάνουν περίπου 70% με 72,5% της διαφημιζόμενης αυτονομίας>. Εδώ όμως που τα λέμε, και τα θερμικά δεν πάνε πίσω. Το παλιό μου Toyota έλεγε 5.2λτ/100χλμ και ο μέσος όρος ήταν 6.8λτ/100. Μιλάμε για 24% διάφορα στην κατανάλωση από ότι έλεγε η Toyota. Επεξ/σία 27 Μαϊου από Vasilisxd 21
oletiras Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου ηδη υπαρχουν παραδειγματα Τεσλα ανω της δεκαετιας με πανω απο 300κ χλμ τα οποια κυκλοφορουν με πολυ λογικη φθορα μπαταριας μετα απο τοσα χρονια... και μιλαμε για παλιοτερη τεχνολογια. Αμφιβαλω για τα δεδομένα της ερευνας αυτης. Πρεπει να μας δώσουν κι αλλες πληροφοριες για να εξαχθουν συμπερασματα. Τα εκαναν fast charging καθημερινα? Ποσα χλμ ειχαν? Σε τι θερμοκρασιες λειτουργουσαν συνηθως? κλπ κλπ.... 4 1
orlox Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου (επεξεργασμένο) Μας λέει πως: 1) Οι μπαταρίες χάνουν περίπου 6% & 8% αντίστοιχα μετά από 3 χρόνια συνεχών γεμισμάτων 2) Το πρωτόκολλο δοκιμών της EPA διαφέρει σημαντικά στην πραγματική αυτονομία από την πραγματική, περίπου 30%. ( Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και στα θερμικά μετα lt/100) 3) Για κάποιο λόγο μετά τα 3 χρόνια χρήσης οι απώλειες γίνονται μηδαμινές Επεξ/σία 27 Μαϊου από orlox 5
nepomuk Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου (επεξεργασμένο) 13 λεπτά πριν, mindreader είπε να βγαλεις τουλαχιστον μια καλη 15ετια...αρα παμε σε ΜΕΚ, τα υπολοιπα ειναι μπιμπλικια για beta testers, 'εχω και κοτερο παμε μια βολτα'... Σε χωρες χαμηλου εισοδηματος οπως η Ελλαδα και για τον γενικο πληθυσμο σαφεστατα ναι δεν μας αφορουν τα ηλεκτρικα προς το παρον . Δηλαδη σε απλα Ελληνικα : "Που πα ρε Καραμητρο ;" Σε αλλες κοινωνιες με πολυ υψηλοτερο εισοδημα , δεν τρεχει καστανο .Σε μια δεκαετια βοηθουσης και της προοδου της τεχνολογιας των μπαταριων και της εν γενει ωριμανσης , δεν θα τιθεται θεμα εφ οσον βεβαια και το Εθνικο εισοδημα βαινει αυξανομενο . Αν παρ ελπιδα ξανακατρακυλησουμε , θα παει ακομα πιο περα η ηλεκτροκινηση , ενω θα υπαρχει και η λυση των μεταχειρισμενων εισαγωγης. Επεξ/σία 27 Μαϊου από nepomuk 2 2
mindreader Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου Ολοκληρες ΗΠΑ, και θελουν τουλαχιστον 20 χρονια.... φανταστειτε στην Ελλαδα, καμια 30αρια σιγουρα... How Many EV Charging Stations Does the US Need to Totally Replace Gas Stations? https://www.wired.com/story/how-many-charging-stations-would-we-need-to-totally-replace-gas-stations/
hyperlost Δημοσ. 27 Μαϊου Δημοσ. 27 Μαϊου Δυστυχώς οι μπαταρίες περιορίζουν την αυτονομία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εδραιωθούν με την υδρογόνο κίνηση. Οι πιο πολλοί δεν ξέρουν ότι τα υδρογονα είναι ηλεκτρικά χωρίς μπαταρίες και νομίζουν ότι είναι ΜΕΚ. Ενώ στην πραγματικότητα ειναι ηλεκτρικά με δεξαμενές υδρογόνου αντί μπαταρίες και κελί καυσίμου (που καίει το υδρογόνο για να παράξει ρεύμα και νερό). Και τα πρατήρια θα αλλάξουν σε δεξαμενές υδρογόνου, και δεν θα κουβαλάς άσκοπο βαρος μπαταρίας που εγκυμονεί τους κινδύνους των τεχνολογιών λιθίου αν βρει υγρασία. Τα σημερινά ηλεκτρικά ειναι για να αρπάξουν λεφτά οι εταιρίες σαν ενδιάμεσο βήμα. Ότι προλάβει ο καθένας. 3 1 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα