darkmatinee Δημοσ. 22 Μαϊου Δημοσ. 22 Μαϊου 1 hour ago, nepomuk said: Ρητορικο το ερωτημα : Ποιος εμαθε τους Κινεζους οχι μονο να κατασκευαζουν πχ αυτοκινητα , αλλα το κυριοτερο τα μηχανηματα και τον εν γενει παραγωγικο εξοπλισμο , που παραγει αυτα τα αγαθα ; Επιπλεον την οργανωση , την διοικηση , το λογισμικο κτλπ , ποιος τα προσφερε στο πιατο στους Κινεζους χαριν της απιστευτης κονομας ; Η απληστεια αυτες τις συνεπειες εχει : Καποια στιγμη τα "ναυτοπαιδα" ξυπνανε και θελουν να γινουν καπεταναιοι ,ακομα και καραβοκυρηδες . Οπως στρωσαμε θα κοιμηθουμε. Άκου να δεις πως έχουν τα πράγματα. Πριν ανοίξει η Κίνα τα σύνορά της για το Δυτικό κεφάλαιο και Δυτική τεχνογνωσία, υπήρχαν τα επιτυχημένα παραδείγματα της Ιαπωνίας και της Κορέας οπού οι κοινωνίες εκσυγχρονίστηκαν και πια θεωρούνται Δυτικές κοινωνίες. Όταν λοιπόν άνοιξε τα σύνορα της Κίνας, έχουντας αυτά τα παραδείγματα σαν μπούσουλα αλλά και την μεγαλύτερη ανάγκη για να σπάσει το κομμουνιστικό δίπολο (υπενθυμίζω ότι βρισκόμαστε στο πικ του ψυχρού πολέμου) οι Αμερικάνοι έστειλαν απλόχερα κεφάλαιο και τεχνογνωσία. Ήρθαν και οι Ευρωπαίοι που είδαν την Κίνα σαν Ελντοράντο για τη δικιά τους αυτονομία (κλάμα γοερό). Και το πείραμα μέχρι ένα σημείο πέτυχε. Μετά όμως ήρθε ο Σι στα πράγματα και μάζεψε τα χαλινάρια, με τεράστιο κόστος βέβαια για την κοινωνία και της οικονομία της Κίνας. Γιατί μπορεί να βλέπουμε στο τικ τοκ ποσο γαμάουα είναι η Κινέζικη Σαντορίνη αλλά κανείς δεν ξέρει αν είναι κερδοφόρο όλο αυτό το πανηγύρι. Τώρα στα της Ταϊβάν όσο υπάρχει TSMC θα υπάρχει και Ταϊβάν, τόσο απλό. Και μην αρχίσετε ότι σε λίγο θα την φθάσουν οι Κινέζοι, απλά δεν γινέται με τον τρόπο που λειτουργεί σαν χώρα. 5
Eloy Δημοσ. 22 Μαϊου Δημοσ. 22 Μαϊου (επεξεργασμένο) Aπο περιέργεια τώρα... Γιατί δεν μεταφέρει η TSMC τα μηχανήματα σε εργοστάσια εκτός Ταιβάν - πχ. στην Κορέα στις Φιλιππίνες ή στην Ιαπωνία... ? Επεξ/σία 22 Μαϊου από Eloy
darkmatinee Δημοσ. 22 Μαϊου Δημοσ. 22 Μαϊου 35 minutes ago, darkmatinee said: Τώρα στα της Ταϊβάν όσο υπάρχει TSMC θα υπάρχει και Ταϊβάν, τόσο απλό 8 minutes ago, Eloy said: Aπο περιέργεια τώρα... Γιατί δεν μεταφέρει η TSMC τα μηχανήματα σε εργοστάσια εκτός Ταιβάν - πχ. στην Κορέα στις Φιλιππίνες ή στην Ιαπωνία... ? 1
StavrosD Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου (επεξεργασμένο) 11 ώρες πριν, nepomuk είπε Ρητορικο το ερωτημα : Ποιος εμαθε τους Κινεζους οχι μονο να κατασκευαζουν πχ αυτοκινητα , αλλα το κυριοτερο τα μηχανηματα και τον εν γενει παραγωγικο εξοπλισμο , που παραγει αυτα τα αγαθα ; Επιπλεον την οργανωση , την διοικηση , το λογισμικο κτλπ , ποιος τα προσφερε στο πιατο στους Κινεζους χαριν της απιστευτης κονομας ; Πολύ σωστός! Είχα δει παλιότερα ντοκυμαντέρ που είχε θέμα ακριβώς αυτό. Υψηλόβαθμοι από μεγάλους οίκους μόδας σχολίαζαν ότι μετάφεραν τις γραμμές παραγωγής στην Κίνα για να έχουν πιο οικονομική παραγωγή. Το τίμημα είναι ότι τους έδωσαν την απαραίτητη τεχνογνωσία για να κατασκευάζουν "μαϊμούδες" υψηλής ποιότητας. Για όσους δεν το γνωρίζουν, υπάρχουν 3 είδη μαϊμούδων: 1. Αγοράζει κάποιος ένα προϊόν από το ράφι, π.χ. ένα ρούχο. Αντιγράφει από αυτό όσο καλύτερα μπορεί τις διαστάσεις, τα σχέδια, κλπ. Ανάλογα με τις δεξιότητές του μπορεί να έχει πολύ χειρότερη ή σχεδόν παραπλήσια ποιότητα με το γνήσιο. 2. Βιομηχανική κατασκοπία. Κλέβει κάποιος τα σχέδια από τον αρχικό κατασκευαστή και προσπαθεί να παράξει το ίδιο προϊόν γνωρίζοντας τις διαστάσεις, τους κωδικούς των χρωμάτων, τα υλικά, τα σχέδια, κλπ. Συνήθως είναι καλύτερης ποιότητας από την προηγούμενη κατηγορία. 3. Υπερπαραγωγή! Δίνει κάποιος μια παραγγελία σε ένα εργοστάσιο για 10.000 τεμάχια και το εργοστάσιο κατασκευάζει 30.000 τεμάχια. Τα επιπλέον 20.000 τα διαθέτει στην μαύρη αγορά. Η ποιότητα είναι ακριβώς η ίδια καθώς κατασκευάζεται από την ίδια γραμμή παραγωγής, το ίδιο προσωπικό, τα ίδια υλικά. Πλέον στην Κίνα είναι κοινό φαινόμενο το (3). Μάλιστα ακόμα και αν γίνει καταγγελία και πάει η αστυνομία, οι αστυνομικοί κάνουν τα στραβά μάτια επειδή λόγω κομουνιστικού καθεστώτος θεωρούν ότι κάνουν κοινωνικό έργο με το να προστατεύουν τις επιπλέον θέσεις εργασίας (ίσως παίρνουν και το χαρτζιλίκι τους). 9 ώρες πριν, Eloy είπε Aπο περιέργεια τώρα... Γιατί δεν μεταφέρει η TSMC τα μηχανήματα σε εργοστάσια εκτός Ταιβάν - πχ. στην Κορέα στις Φιλιππίνες ή στην Ιαπωνία... ? Είναι εξαιρετικά δύσκολο. 1. Υψηλό κόστος μεταφοράς εξοπλισμού. Ο εξοπλισμός είναι πολύ ευαίσθητος. Η μεταφορά γίνεται από εξειδικευμένα συνεργεία με εξειδικευμένα μηχανήματα. 2. Logistics. Στην Ταιβάν έχουν στηθεί αμέτρητες επιχειρήσεις που προμηθεύουν την TSMC με υλικά και εξοπλισμό. Θα πρέπει να μεταφέρουν όλες τις συνοδευτικές επιχειρήσεις στην άλλη χώρα. 3. Πρώτες ύλες. Θα πρέπει στην άλλη χώρα να υπάρχουν πρώτες ύλες αντίστοιχης ποιότητας. Θα χρειαστεί χρόνος προσαρμογής για να επιτύχουν ίδια ποιότητα με έστω και λίγο διαφορετικές πρώτες ύλες. 4. Προσωπικό. Μεγάλο μέρος του προσωπικού είναι υπερεξειδικευμένο. Θα πρέπει να μεταφερθούν όλοι οι υπάλληλοι και οι οικογένειές τους σε άλλη χώρα. 5. Κτήρια. Θα πρέπει να ανεγερθούν στην άλλη χώρα νέα κτήρια για τα εργοστάσια. Τα κτήρια για τις γραμμές παραγωγής ημιαγωγών έχουν πολύ αυστηρές προδιαγραφές καθώς ο παραμικρός κραδασμός που θα εμφανιζόταν σε ένα συνηθισμένο κτήριο, π.χ. από το περπάτημα κάποιου, μπορεί να επηρεάσει την γραμμή παραγωγής. 6. Υποδομές. Σε ένα άρθρο αναφέρεται ότι η κατανάλωση ρεύματος πέρυσι ήταν 500GWh (https://focustaiwan.tw/business/202403230011). Θα πρέπει να κατασκευαστούν νέα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και δίκτυο μεταφοράς. Επίσης θα πρέπει να προσαρμοστεί το οδικό δίκτυο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. 7. IP. Η TSMC καθώς και πολλοί πελάτες της έχουν κατοχυρώσει πατέντες στην Taiwan. Καθώς δεν υπάρχει σε άλλη χώρα δυνατότητα παραγωγής τους μέχρι τώρα δεν υπήρχε λόγος να τις κατοχυρώσουν παγκόσμια. Αν μεταφερθεί η εταιρεία σε άλλη χώρα θα γίνει ένας χαμός με τις κατοχυρώσεις. Πολλοί θα ψάξουν πάτημα για να κάνουν πειρατικά όποιων προίόντων δεν θα έχουν κατοχυρωθεί στην νέα χώρα. 8. Νομικά. Το προσωπικό έχει υπογράψει ρήτρες εμπιστευτικότητας, συμβάσεις, κλπ. Όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν από την αρχή στην νέα χώρα. 9. Άδειες. Θα πρέπει να βγουν νέες άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας των εργοστασίων της TSMC και των προμηθευτών, άδειες εξόρυξης για τις πρώτες ύλες, κλπ. 10. Διασυνδέσεις. Οι μεγάλες επιχειρήσεις είναι άμεσα συνδεδεμένες με πολιτικούς, τις τοπικές αρχές και υπηρεσίες προκειμένου να λύνονται άμεσα τα σημαντικά προβλήματα και να προχωρούν κανονικά οι νόμιμες διαδικασίες. Όλη αυτή η δικτύωση θα πρέπει να γίνει από την αρχή. Υπάρχουν και πολλά άλλα που μου διαφεύγουν αλλά το συμπέρασμα είναι πως η μεταφορά μιας τέτοιας επιχείρησης είναι πολύ πιο σύνθετη από την μεταφορά ενός καταστήματος ρούχων ή μιας καφετέριας. Επεξ/σία 23 Μαϊου από StavrosD 8 1
james01gr Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου 9 ώρες πριν, Eloy είπε Aπο περιέργεια τώρα... Γιατί δεν μεταφέρει η TSMC τα μηχανήματα σε εργοστάσια εκτός Ταιβάν - πχ. στην Κορέα στις Φιλιππίνες ή στην Ιαπωνία... ? γιατί εάν τα μεταφέρει, η Ταϊβάν δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης. η Ταιβάν υπάρχει γιατί απλά η Κίνα κάνει τα στραβά μάτια. η Ταϊβάν είναι μέρος της Κινεζικής επικράτειας. σα να λέμε πως όταν είχαμε χούντα στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση πήγε στην Ρόδο. ακόμη και οι ΗΠΑ δεν αναγνωρίζουν την Ταϊβάν ως ανεξάρτητο κράτος. 46 λεπτά πριν, StavrosD είπε 3. Πρώτες ύλες. Θα πρέπει στην άλλη χώρα να υπάρχουν πρώτες ύλες αντίστοιχης ποιότητας. Θα χρειαστεί χρόνος προσαρμογής για να επιτύχουν ίδια ποιότητα με έστω και λίγο διαφορετικές πρώτες ύλες. δλδ ένα νησί όπως η Ταϊβάν παράγει ποιοτικές πρώτες ύλες; όλα εισαγωγή είναι. ούτε σπάνιες γαίες διαθέτει ούτε τίποτα. σε όλα τα υπόλοιπα, λύση βρίσκεται. το όλο θέμα είναι πως εάν φύγουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας από την Ταϊβάν, θα γίνει πάλι αυτό που ήταν. ένα ψαρονήσι που το μόνο του στρατηγικό ενδιαφέρον είναι η επέκταση της ΑΟΖ της Κίνας στον Ειρηνικό. 3
StavrosD Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου @james01gr Η Ταϊβάν έχει την βασικότερη πρώτη ύλη: Άμμο! Υπάρχει τρελό παρασκήνιο από πίσω, η άμμος κάνει τόσο μεγάλο τζίρο που πλέον έχει γίνει προϊόν εκμετάλλευσης της μαφίας. https://foreignpolicy.com/2022/02/02/sand-mining-environment-climate-crisis-dredging-mafia/ https://www.eurasiantimes.com/watch-now-china-turns-to-sand-mafia-to-intimidate-taiwan-targets-matsu-islands/
michael92 Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου 12 ώρες πριν, dbrillis είπε Ναι, οκ. Αν τα καταστρεψουν δεν θα τα παρουν οι Κινεζοι αλλα στην τελικη η Ταιβαν θα τα χασει. Σκεφτηκε κανείς τους οτι αυτο μπορει να ειναι αρκετο για τους Κινεζους; Μονο η ASML θα βγει κερδισμενη που θα ξαναπουλησει για να φτιαξουν εργοστασια στο Αμερικα. Βεβαια η ASML θα πρεπει να μπορει να φτιαχνει και να παραδιδει μηχανηματα τοσο γρηγορα ωστε να μην δημιουργηθει κριση για μεγαλο χρονικο διαστημα. Αλλα ισως αυτο να ειναι αρκετο για τους Κινεζους. Ακριβώς αυτό θα έλεγα και εγώ. Τα εργοστάσια της TSMC θυμίζουν το Βερολίνο του ψυχρού πολέμου, που αν γινόταν θερμός θα έτρωγε πυρηνικά και από τις ΗΠΑ και από την ΕΣΣΔ. Επίσης, αναρωτιέμαι πόσο δύσκολο θα ήταν για την Κίνα να αποκτήσει τον κωδικό αυτοκαταστροφής και να σαμποτάρει τα εργοστάσια της TSMC.
seithan Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου Κάτι σαν τον Αστυνόμο Σαΐνη και το αυτοκαταστρεφόμενο μήνυμα, χαχαχα
dbrillis Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου 1 hour ago, michael92 said: Ακριβώς αυτό θα έλεγα και εγώ. Τα εργοστάσια της TSMC θυμίζουν το Βερολίνο του ψυχρού πολέμου, που αν γινόταν θερμός θα έτρωγε πυρηνικά και από τις ΗΠΑ και από την ΕΣΣΔ. Επίσης, αναρωτιέμαι πόσο δύσκολο θα ήταν για την Κίνα να αποκτήσει τον κωδικό αυτοκαταστροφής και να σαμποτάρει τα εργοστάσια της TSMC. Οταν και αμα γίνει κάτι, δεν θα ξέρεις αν ενεργοποίησαν την αυτοκαταστροφη, αν εριξαν βόμβες οι Αμερικανοί, αν εριξαν βόμβες οι Κινέζοι, αν εριξε βομβες κάποιος αλλος, αν η ASML ενεργοποίησε την αυτοκαταστροφη νωρίτερα απο "λάθος" κτλ κτλ. Το αποτέλεσμα ειναι οτι τα μηχανήματα θα εχουν καταστραφεί σε καθε περίπτωση.
gusvos Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου Γατακια Ταιβανεζοι, τα εργοστασια στην Λαμια ειναι πρωτοποροι... 1
spectaculator Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου Πλάκα θα χει να κάνουν οι Κινέζοι μια σικέ εισβολή... 3
gadgetseek Δημοσ. 23 Μαϊου Δημοσ. 23 Μαϊου Στις 22/5/2024 στις 9:48 ΜΜ, tomeap είπε Λεω να βαλω ενα γκαλοπ για το παραπανω αρθρο Ποιος ειναι το μεγαλυτερο καρκινωμα του πλανητη Αμερικη ή Κινα Τα σχολια δικα σας! Ο άνθρωπος που λειτουργεί με αποκλειστικό γνώμονα το κέρδος όπου κι αν κατοικεί 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα