Super Moderators Snoob Δημοσ. 18 Μαϊου Super Moderators Share Δημοσ. 18 Μαϊου H Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία ανακοίνωσε ότι καταβάλει εργώδεις προσπάθειες να αντιμετωπίσει ορισμένες "αβεβαιότητες". Ανησυχητική ήταν η ανακοίνωση που ανάρτησε την εβδομάδα που μας πέρασε η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA), σχετικά με την αποστολή BepiColombo, η οποία αποτελείται από δύο τροχιακά ερευνητικά σκάφη με προορισμό τον Ερμή. Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για κάποιο "θέμα" που επηρεάζει την ικανότητα του διαστημικού σκάφους να παράγει ώθηση. Το πρόβλημα εντοπίστηκε αρχικά στις 26 Απριλίου, όταν το βασικό σύστημα πρόωσης του διαστημικού σκάφους ήταν προγραμματισμένο να εκτελέσει τροχιακό ελιγμό. Δεν στάλθηκε επαρκής ηλεκτρική ενέργεια στο σύστημα πρόωσης, που βασίζεται σε ένα συνδυασμό ηλιακής και ηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία, η ομάδα που είναι αρμόδια για τη διαχείριση της αποστολής κινητοποιήθηκε άμεσα και ως έως τις 7 Μαΐου είχε σημειωθεί πρόοδος, καθώς το ερευνητικό σκάφος ανέκτησε περίπου το 90% των αρχικών επιπέδων ώθησης. Δεν έχει επανέλθει πλήρως, όμως, ενώ η ρίζα του προβλήματος δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητή. Πρόκειται για μια φιλόδοξη αποστολή, με εκτιμώμενο κόστος περίπου 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στην αποστολή μετέχει και η Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία, JAXA, ενώ το BepiColombo εκτοξεύτηκε με πύραυλο Ariane 5 τον Οκτώβριο του 2018. Το βασικό ερώτημα, αυτή τη στιγμή, είναι κατά πόσο, με τα υφιστάμενα επίπεδα ώθησης, θα καταφέρει το BepiColombo να ανταποκριθεί στο βασικό σκέλος της αποστολής του και να τεθεί σε τροχιά γύρω από τον Ερμή. Το ερευνητικό σκάφος αποτελείται από τρία μέρη. Η "μονάδα μεταφοράς" είναι αυτή στην οποία εντοπίζεται το τρέχον θέμα. Κατασκευάστηκε από την ESA και αποστολή της είναι να τροφοδοτεί τα άλλα δύο μέρη της αποστολής, μέχρι τον Οκτώβριο του 2025. Είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να οδηγηθεί το σκάφος σε κατάλληλη θέση ώστε να τεθεί σε τροχιά γύρω από τον Ερμή. Τα άλλα δύο μέρη είναι το ευρωπαϊκό τροχιακό σκάφος MPO και το αντίστοιχο ιαπωνικό, το Mio. Μετά την προγραμματισμένη άφιξή τους στον Ερμή, το Δεκέμβριο του 2025, τα δύο σκάφη θα διαχωριστούν και θα πραγματοποιήσουν παρατηρήσεις για τουλάχιστον ένα χρόνο, συμπεριλαμβανομένης και της μέτρησης του μαγνητικού πεδίου του Ερμή. Σύμφωνα με την Έλσα Μοντανιόν, εκπρόσωπο της ESA, τα τρέχοντα επίπεδα ώθησης επαρκούν για να υποστηρίξουν το επόμενο ορόσημο της αποστολής, δηλαδή το τέταρτο πέρασμα του BepiColombo κοντά από τον Ερμή, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 5 Σεπτεμβρίου. Αυτό, θα είναι το πρώτο από συνολικά τρία προγραμματισμένα περάσματα που θα πραγματοποιηθούν με σχετικά μικρή χρονική απόσταση, από το Σεπτέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο, με σκοπό να επιβραδυνθεί το διαστημικό σκάφος. Τα περάσματα αυτά στόχο έχουν να περιορίσουν την ταχύτητα του BepiColombo κατά 2,4 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο, ώστε να μπορέσει το σκάφος να τεθεί σε τροχιά στα τέλη του 2025. Επί του παρόντος, ομάδα ειδικών αξιολογεί την ενδεχόμενη επίδραση της μειωμένης ώθησης στα επόμενα δύο στάδια της επιβράδυνσης, καθώς και τις υπόλοιπες ανάγκες της αποστολής σε επίπεδο ώθησης για το 2025. Η μονάδα μεταφοράς είναι προγραμματισμένη να αποσπαστεί από το υπόλοιπο σκάφος τον Οκτώβριο του 25, οπότε το υπόλοιπο σκέλος της προσέγγισης στον Ερμή ώστε να τεθούν τα MPO και Mio σε τροχιά, θα εκτελεστούν από το χημικό υποσύστημα πρόωσης που διαθέτει το MPO της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
APOMICHALIS Δημοσ. 21 Μαϊου Share Δημοσ. 21 Μαϊου Δεν πειράζει χωρίς προσπάθεια και αποτυχίες δεν υπάρχει πρόοδος. Ας ελπίσουμε οτί η ευρώπη θα μάθει από τα λάθη της 4 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pcbill Δημοσ. 21 Μαϊου Share Δημοσ. 21 Μαϊου Είναι εντυπωσιακό διαβάζοντας το παραπάνω ότι πίσω από κάθε λέξη που χρησιμοποιείται στο κείμενο για να περιγράψει την διαδικασία πρέπει να έχουν σπαταληθεί χιλιάδες ώρες μελέτης και διδακτορικών. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
PCharon Δημοσ. 21 Μαϊου Share Δημοσ. 21 Μαϊου Αυτό που με τόση μελέτη και τόση τεχνολογία όλο και κάτι πάει στραβά δεν το έχω καταλάβει. Οι Ρώσοι έκαναν 10 προσεδαφίσεις στην Αφροδίτη ως το 1985 και τούτο παίζει να χάσει το δρόμο προς τον Ερμή. Θα πω το χαζό μου, μήπως να το γυρίσουν στη παλιά τεχνολογία; Τώρα που όλα έγιναν τσιπάκια και προγράμματα όλο και κάτι δε δουλεύει. 🤔 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
alcemist Δημοσ. 21 Μαϊου Share Δημοσ. 21 Μαϊου 1 hour ago, PCharon said: Αυτό που με τόση μελέτη και τόση τεχνολογία όλο και κάτι πάει στραβά δεν το έχω καταλάβει. Οι Ρώσοι έκαναν 10 προσεδαφίσεις στην Αφροδίτη ως το 1985 και τούτο παίζει να χάσει το δρόμο προς τον Ερμή. Θα πω το χαζό μου, μήπως να το γυρίσουν στη παλιά τεχνολογία; Τώρα που όλα έγιναν τσιπάκια και προγράμματα όλο και κάτι δε δουλεύει. 🤔 Όλα είναι θέμα χρημάτων. Τα παλιά τα χρόνια απλά κάναν over-engineering. 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kurkosdr Δημοσ. 21 Μαϊου Share Δημοσ. 21 Μαϊου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, PCharon είπε Αυτό που με τόση μελέτη και τόση τεχνολογία όλο και κάτι πάει στραβά δεν το έχω καταλάβει. Οι Ρώσοι έκαναν 10 προσεδαφίσεις στην Αφροδίτη ως το 1985 και τούτο παίζει να χάσει το δρόμο προς τον Ερμή. Θα πω το χαζό μου, μήπως να το γυρίσουν στη παλιά τεχνολογία; Τώρα που όλα έγιναν τσιπάκια και προγράμματα όλο και κάτι δε δουλεύει. 🤔 Μετά από ένα σημείο, complexity is the enemy of reliability. Επεξ/σία 21 Μαϊου από kurkosdr 4 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Eloy Δημοσ. 21 Μαϊου Share Δημοσ. 21 Μαϊου Αυτά φωνάζουμε τόσο καιρό... Αν σου τύχει ανάδρομος Ερμής, την έκατσες... Αλλά εκεί στην ΕΔΥ αγρόν ηγόραζαν... 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
adastra Δημοσ. 21 Μαϊου Share Δημοσ. 21 Μαϊου (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, PCharon είπε Αυτό που με τόση μελέτη και τόση τεχνολογία όλο και κάτι πάει στραβά δεν το έχω καταλάβει. Οι Ρώσοι έκαναν 10 προσεδαφίσεις στην Αφροδίτη ως το 1985 και τούτο παίζει να χάσει το δρόμο προς τον Ερμή. Θα πω το χαζό μου, μήπως να το γυρίσουν στη παλιά τεχνολογία; Τώρα που όλα έγιναν τσιπάκια και προγράμματα όλο και κάτι δε δουλεύει. 🤔 Η Αφροδίτη είναι ο ευκολότερος προορισμός στο ηλιακό μας σύστημα. Απαιτεί την λιγότερη ενέργεια (που υπολογίζεται σε Delta-V) για την μετάβαση και για την είσοδο σε τροχιά (ή ευθεία είσοδο και προσεδάφιση) καθώς έχει πολύ πυκνή ατμόσφαιρα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αεροπέδηση (airbraking). Οι Σοβιετικοί (όχι οι Ρώσοι) κατάφεραν να προσεδαφιστούν εκεί μετά από επανειλημμένες αποτυχίες με τα σχετικά πρωτόγονα Venera γιατί απλά είναι ένα πρόβλημα που λύνεται με brute force, με μάζα θωράκισης (είχαν και άπλετα αποθέματα τιτανίου που ήταν σπάνιο σχετικά τότε) που θα αντέξει για λίγο τις μεγάλες πιέσεις και θερμοκρασίες. Το Venera όμως έκανε σχετικά λίγη επιστήμη και κυρίως επιβεβαίωσε τα ευρήματα από τα τροχιακά διαστημόπλοια (π.χ. Mariner, Pioneer κτλ). Η τεχνολογία του Venera δεν είχε εφαρμογή αλλού π.χ. στις αποστολές στον Άρη που η συντριπτική πλειοψηφία τους απέτυχε. --------- Ευτυχώς μάλλον θα καταφέρει να πετύχει στην αποστολή του. Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη χρημάτων ή η υπερβολικά περίπλοκη τεχνολογία. Το πρόβλημα είναι η πρόσβαση στο διάστημα είναι πολύ ακριβή και οι πυραυλικοί φορείς χαμηλής μεταφορικής ικανότητας. Με το Starship αυτό θα αλλάξει δραματικά και θα επιτρέπει πολύ πιο αξιόπιστες, ικανές και δραματικά φτηνότερες επιστημονικές αποστολές. Τα σημερινά διαστημόπλοια είναι τόσο πανάκριβα και τόσο εύθραυστα γιατί το βάρος τους πρέπει να είναι εξωφρενικά μικρό ενώ η επιστήμη που πρέπει να κάνουν πλέον εξαιρετικά περίπλοκη. Πρέπει να σχεδιάζονται όλα τα εξαρτήματά τους με ακραία μείωση βάρους, μέχρι custom κούφιες βίδες, για να χωρέσουν και να μπορέσουν να μεταφερθούν στον προορισμό τους με τους περιορισμένης ικανότητας φορείς που κοστίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια (έως δις, ~3 δις κάνει κάθε εκτόξευση του SLS χωρίς το Orion που έκαστο κοστίζει άλλο 1 δις+). Αν το Starship κοστίζει μερικές δεκάδες εκατομμύρια/εκτόξευση για ~200τόνους σε LEO και ένα χώρο φορτίου που θα ξεπερνάει τα 1100μ^3 τότε ο σχεδιασμός όλων των διαστημοπλοίων θα αλλάξει ριζικά με το mass bugdet να επιτρέπει COTS (commercial off the self) εξαρτήματα και όργανα. Επεξ/σία 21 Μαϊου από adastra 13 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
hyperspaced Δημοσ. 22 Μαϊου Share Δημοσ. 22 Μαϊου 14 ώρες πριν, adastra είπε Η Αφροδίτη είναι ο ευκολότερος προορισμός στο ηλιακό μας σύστημα. Απαιτεί την λιγότερη ενέργεια (που υπολογίζεται σε Delta-V) για την μετάβαση και για την είσοδο σε τροχιά (ή ευθεία είσοδο και προσεδάφιση) καθώς έχει πολύ πυκνή ατμόσφαιρα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αεροπέδηση (airbraking). Οι Σοβιετικοί (όχι οι Ρώσοι) κατάφεραν να προσεδαφιστούν εκεί μετά από επανειλημμένες αποτυχίες με τα σχετικά πρωτόγονα Venera γιατί απλά είναι ένα πρόβλημα που λύνεται με brute force, με μάζα θωράκισης (είχαν και άπλετα αποθέματα τιτανίου που ήταν σπάνιο σχετικά τότε) που θα αντέξει για λίγο τις μεγάλες πιέσεις και θερμοκρασίες. Το Venera όμως έκανε σχετικά λίγη επιστήμη και κυρίως επιβεβαίωσε τα ευρήματα από τα τροχιακά διαστημόπλοια (π.χ. Mariner, Pioneer κτλ). Η τεχνολογία του Venera δεν είχε εφαρμογή αλλού π.χ. στις αποστολές στον Άρη που η συντριπτική πλειοψηφία τους απέτυχε. Ρε τί διαβάζουμε πάλι.... Το μοναδικό πρόγραμμα που έδωσε φωτογραφίες και ήχο από την επιφάνεια της Αφροδίτης και μέτρησε με ακρίβεια την ταχύτητα των ανέμων και την πίεση στην επιφάνεια. Ένα θαύμα της μηχανικής και της ανθρώπινης διανόησης, μόλις έγινε ένα "σοβιετικό brute force blob με πολύ τιτάνιο" από τον μέσο χρήστη του insomnia. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
adastra Δημοσ. 22 Μαϊου Share Δημοσ. 22 Μαϊου (επεξεργασμένο) 6 ώρες πριν, hyperspaced είπε Ρε τί διαβάζουμε πάλι.... Το μοναδικό πρόγραμμα που έδωσε φωτογραφίες και ήχο από την επιφάνεια της Αφροδίτης και μέτρησε με ακρίβεια την ταχύτητα των ανέμων και την πίεση στην επιφάνεια. Ένα θαύμα της μηχανικής και της ανθρώπινης διανόησης, μόλις έγινε ένα "σοβιετικό brute force blob με πολύ τιτάνιο" από τον μέσο χρήστη του insomnia. Υπάρχει πολύς ρομαντισμός για αυτές τις ιστορικές διαστημικές αποστολές αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το Venera ήταν πρωτίστως ένα ψυχροπολεμικό πρόγραμμα (όπως το Apollo και πολλά άλλα) που είχε πρωταρχικό στόχο την πρωτιά και την προπαγάνδα, με την επιστήμη που παράγεται να έχει δευτερεύουσα σημασία. Και για το μέγεθος του προγράμματος και σχεδόν 30 χρόνια προσπαθειών η επιστήμη που παρήγαγε ήταν λίγη. Γενικά το ενδιαφέρον για προσεδάφιση στην Αφροδίτη ήταν και είναι μικρό, χαρακτηριστικό ότι οι Αμερικάνοι αφού το κατάφεραν με το Pioneer Venus 2 το 1978 (με 4 atmospheric probes που παρότι σχεδιάστηκαν σαν απλά probes και impactors γεμάτα επιστημονικά όργανα χωρίς καν αλεξίπτωτα κατάφεραν 2 να προσεδαφιστούν και να λειτουργήσουν επιτυχώς αναμεταδίδοντας δεδομένα για 67.3 λεπτά!) δεν έκριναν μέχρι σήμερα ότι χρειάζονται να το κάνουν ξανά. Όπως και οι Ευρωπαίοι, Γιαπωνέζοι, Κινέζοι, Ινδοί κα. εστίασαν στον πολύ πιο ενδιαφέροντα επιστημονικά Άρη με δεκάδες αποστολές από όλες τις χώρες, από την επιφάνεια του οποίου οι Σοβιετικοί έχουν συνολικά 20 δευτερόλεπτα δεδομένων και μισή ασπρόμαυρη κατεστραμμένη φωτογραφία. Επεξ/σία 22 Μαϊου από adastra 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
SV1EOD Δημοσ. 22 Μαϊου Share Δημοσ. 22 Μαϊου 12 ώρες πριν, hyperspaced είπε Ρε τί διαβάζουμε πάλι.... .............................. από τον μέσο χρήστη του insomnia. Οι περισσότεροι συμφορουμίτες πέραν της μέσης(ή λίγης ή πολύ) χρήσης του insomnia κάτι άλλο κάνουμε for living. Τον ξέρεις τον συμφορουμίτη adastra και τον περιγράφεις ως μέσο χρήστη του insomnia; Ή είναι ένας φτηνός τρόπος να μειώσεις κάποιον που δεν γνωρίζεις απλώς επειδή πιθανώς διαφωνείς με αυτά που είπε ή για κάποιους άλλους δικούς σου λόγους; Εγώ πάντως(και όχι μόνο εγώ από ότι φάνηκε από τις αντιδράσεις) εντυπωσιάστηκα από την περιγραφή και την ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ του γύρω από το θέμα. Και δεν είμαι της αεροδιαστημικής τεχνολογίας αλλά κάτι έχω φτιάξει που αυτή την στιγμή είναι σε τροχιά έστω και αν ήμουν ο τελευταίος σε αυτή την αλυσίδα. Δεν μπορώ να πω ότι ισχύει το ίδιο και για την δική σου γενικόλογη και αόριστη περιγραφή(σκέτο) της αποστολής των Σοβιετικών στην Αφροδίτη. 12 ώρες πριν, hyperspaced είπε Ένα θαύμα της μηχανικής και της ανθρώπινης διανόησης, Αν μπορούσες να το αιτιολογήσεις αυτό λιγάκι θα ήταν ενδιαφέρον να διαβάσουμε αυτά που έχεις να πεις. Όσο μπορώ να θυμηθώ πάντως ενδιαφέρον για την Αφροδίτη δεν θυμάμαι ποτέ να υπήρξε ιδιαίτερο(και πως να υπάρχει με την κόλαση που είναι η ατμόσφαιρα της) σε αντίθεση με τον Άρη. Οπότε η αιτιολόγηση του adastra έδεσε κατευθείαν με αυτά τα λίγα που ήξερα. 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
hyperspaced Δημοσ. 23 Μαϊου Share Δημοσ. 23 Μαϊου 16 ώρες πριν, adastra είπε Υπάρχει πολύς ρομαντισμός για αυτές τις ιστορικές διαστημικές αποστολές αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το Venera ήταν πρωτίστως ένα ψυχροπολεμικό πρόγραμμα (όπως το Apollo και πολλά άλλα) που είχε πρωταρχικό στόχο την πρωτιά και την προπαγάνδα, με την επιστήμη που παράγεται να έχει δευτερεύουσα σημασία. Και για το μέγεθος του προγράμματος και σχεδόν 30 χρόνια προσπαθειών η επιστήμη που παρήγαγε ήταν λίγη. Γενικά το ενδιαφέρον για προσεδάφιση στην Αφροδίτη ήταν και είναι μικρό, χαρακτηριστικό ότι οι Αμερικάνοι αφού το κατάφεραν με το Pioneer Venus 2 το 1978 (με 4 atmospheric probes που παρότι σχεδιάστηκαν σαν απλά probes και impactors γεμάτα επιστημονικά όργανα χωρίς καν αλεξίπτωτα κατάφεραν 2 να προσεδαφιστούν και να λειτουργήσουν επιτυχώς αναμεταδίδοντας δεδομένα για 67.3 λεπτά!) δεν έκριναν μέχρι σήμερα ότι χρειάζονται να το κάνουν ξανά. Όπως και οι Ευρωπαίοι, Γιαπωνέζοι, Κινέζοι, Ινδοί κα. εστίασαν στον πολύ πιο ενδιαφέροντα επιστημονικά Άρη με δεκάδες αποστολές από όλες τις χώρες, από την επιφάνεια του οποίου οι Σοβιετικοί έχουν συνολικά 20 δευτερόλεπτα δεδομένων και μισή ασπρόμαυρη κατεστραμμένη φωτογραφία. Οι πολιτικοί λόγοι υπήρχαν και θα εξακολουθούν να υπάρχουν. Πρωτιά και προπαγάνδα ήταν τα ζητούμενα και από τις δύο μεριές εκείνη την εποχή (πόσο μάλλον σήμερα όταν το παγκόσμιο αποθεματικό είναι στο νόμισμα της μίας πλευράς). Η επιστήμη είχε λιγότερο ενδιαφέρον τότε, όπως έγινε και με την πρoσελήνωση το 1969. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε ποιος έκανε την αρχή. Δεν κοιτάμε ποιος έχει τα μεγαλύτερα δευτερόλεπτα δεδομένων. Αναφορικά με το "γιατί στην Αφροδίτη;", "its because they could" η απάντηση. Δεν υπάρχει καλή ή κακή εξερεύνηση του διαστήματος. 10 ώρες πριν, SV1EOD είπε Αν μπορούσες να το αιτιολογήσεις αυτό λιγάκι θα ήταν ενδιαφέρον να διαβάσουμε αυτά που έχεις να πεις. Είμαι σίγουρος ότι τα διαστημόπλοια που στέλνεις εσύ σε τροχιά αντέχουν 100 atm πίεση και ανέμους πάνω από 300Km/h. Λογικό, γιατί έχει περάσει και μισός αιώνας από τότε. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
adastra Δημοσ. 23 Μαϊου Share Δημοσ. 23 Μαϊου 9 ώρες πριν, hyperspaced είπε Οι πολιτικοί λόγοι υπήρχαν και θα εξακολουθούν να υπάρχουν. Πρωτιά και προπαγάνδα ήταν τα ζητούμενα και από τις δύο μεριές εκείνη την εποχή (πόσο μάλλον σήμερα όταν το παγκόσμιο αποθεματικό είναι στο νόμισμα της μίας πλευράς). Η επιστήμη είχε λιγότερο ενδιαφέρον τότε, όπως έγινε και με την πρoσελήνωση το 1969. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε ποιος έκανε την αρχή. Δεν κοιτάμε ποιος έχει τα μεγαλύτερα δευτερόλεπτα δεδομένων. Αναφορικά με το "γιατί στην Αφροδίτη;", "its because they could" η απάντηση. Δεν υπάρχει καλή ή κακή εξερεύνηση του διαστήματος. Οι Διαστημικές κούρσες έχουν την αξία τους, και γενικά οι προσπάθειες για την εξερεύνηση του Διαστήματος είναι θετικές όταν προχωρούν την επιστήμη και την τεχνολογία μπροστά. Εφόσον όμως οι πόροι είναι πάντα περιορισμένοι (άνθρωποι, χρήματα, χρόνος) τότε σε κάθε τέτοια προσπάθεια πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το κόστος ευκαιρίας (opportunity cost) και να μην πέφτουν στην πλάνη του χαμένου κόστους (sunk cost fallacy). 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
SV1EOD Δημοσ. 24 Μαϊου Share Δημοσ. 24 Μαϊου 21 ώρες πριν, hyperspaced είπε Είμαι σίγουρος ότι τα διαστημόπλοια που στέλνεις εσύ σε τροχιά αντέχουν 100 atm πίεση και ανέμους πάνω από 300Km/h. Λογικό, γιατί έχει περάσει και μισός αιώνας από τότε. Μόλις απέδειξες γιατί έχεις αυτό το ψευδώνυμο. Είναι φανερό ότι ήρθες κατευθείαν από το υπερδιάστημα. Κάποια στιγμή που θα έχεις λίγο χρόνο περιέγραψε μας πως είναι ο χωροχρόνος ανάμεσα στις πύλες του υπερδιαστήματος. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
hyperspaced Δημοσ. 24 Μαϊου Share Δημοσ. 24 Μαϊου Στις 23/5/2024 στις 7:46 ΜΜ, adastra είπε Οι Διαστημικές κούρσες έχουν την αξία τους, και γενικά οι προσπάθειες για την εξερεύνηση του Διαστήματος είναι θετικές όταν προχωρούν την επιστήμη και την τεχνολογία μπροστά. Εφόσον όμως οι πόροι είναι πάντα περιορισμένοι (άνθρωποι, χρήματα, χρόνος) τότε σε κάθε τέτοια προσπάθεια πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το κόστος ευκαιρίας (opportunity cost) και να μην πέφτουν στην πλάνη του χαμένου κόστους (sunk cost fallacy). Σωστά όλα αυτά, αλλά δεν ισχύουν στο παράδειγμά μας. Το πρόγραμμα Venera έφερε τις εξής καινοτομίες. Δεν βλέπω κανένα lost opportunity cost KAI από πλευράς επιστήμης, τουναντίων. Ας μην είμαστε μονόπλευροι και κυρίως ας μην είμαστε αφοριστικοί. Αναφορά σε κείμενο The Venera program established a number of precedents in space exploration, among them being the first human-made devices to enter the atmosphere of another planet (Venera 3 on 1 March 1966), the first to make a soft landing on another planet (Venera 7 on 15 December 1970), the first to return images from another planet's surface (Venera 9 on 8 June 1975), the first to record sounds on another planet (Venera 13 on 30 October 1981), and the first to perform high-resolution radar mapping scans (Venera 15 on 2 June 1983). Πηγή εδώ. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα