Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο ρόλος των τεχνολόγων δεν ήταν ποτέ να πάρουν τον ρόλο σχεδιαστή του μηχανικού στα κτηριακά έργα, αφού αντιλαμβάνομαι ότι μόνο αυτά σας ενδιαφέρουν, ενδεχομένως επειδή η "λύση της αγοράς" του μισθωτού μηχανικού στον ιδιωτικό τομέα (ή τον δημόσιο) που ευαγγελίζεστε δεν σας ικανοποίησε όταν βγήκατε απ' τη σχολή. Αν δεν σας το γνωστοποίησαν οφείλατε να κάνετε την δική σας έρευνα.

Όσο για τις απαιτήσεις εισαγωγής στις σχολές αυτές επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, είναι σχετικές, και σε κάθε περίπτωση το πνεύμα της απάντησης μου αφορά τον πυρήνα της αξιοκρατίας όπως την αντιλαμβάνομαι για μια χώρα να πάει μπροστά και να μην αναπαράγει ανισότητες. Αν αισθάνεστε κορόιδα που άλλοι πληρώσαν και εσείς όχι, είστε τυχερός αφού πολύ σύντομα η "ταρίφα" για το πανεπιστημιακό χαρτί θα είναι προσιτή στην μέση ελληνική οικογένεια. Αυτό δεν θα φέρει καλύτερους μισθούς ή περισσότερο καλλιεργημένους πολίτες, ίσως όμως λύσει μερικά κόμπλεξ και κάθε οικογένεια θα έχει τον προλετάριο γιατρό-δικηγόρο-μηχανικό που της αξίζει .

Επεξ/σία από rain-man
  • Απαντ. 233
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Μάλιστα..... τώρα που πήρες χαμπάρι οτι οι σχολές πολ. Μηχανικών εδώ κ 10+ χρόνια δεν είναι του 18+ κ το αφήγημα του βαθμού εισαγωγής πήγε περίπατο, είχες άλλο πνεύμα.οκ οτι πεις.

Παρεμπιπτόντως δεν είμαι τεχνολόγος. Πολιτικός μηχανικός με 4ετες BEng είμαι. 

Για σένα αξιοκρατία δλδ είναι οι απόφοιτοι που μανατζαρω εδω στο ΗΒ να μπορούν να υπογράφουν τα πάντα στη Ελλάδα ενώ στο ΗΒ δεν μπορούν κ την ίδια ώρα που εγώ υπογράφω τα πάντα (ως chartered) στο ΗΒ στην χώρα που σπούδασα δεν μπορώ.

Να μπορεί η εταιρεία μου να πουλάει τις μελέτες μου/τις γνώσεις μου στην Ελλάδα αν θέλει αλλά εγώ αν αποφασίσω να γυρίσω ως ελ. Επ. Κατι γίνεται κ χάνω την γνώση γιατι...ΤΕΙ. 

Πραγματικά η μόνη χώρα στον κόσμο που αυτο-απαξιώνει τις ίδιες του της πανεπιστημιακές σχολές.

  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, rain-man είπε

Άμα ο μαθητής του 6-9 που πήγαινε στο ΤΕΙ Μηχανικών αποκτούσε επιστημονική επάρκεια τότε προφανώς τα πολυτεχνεία περιττεύουν, πρέπει να κλείσουν και όσοι πήγαμε στο ΕΜΠ είμαστε ηλίθιοι. 

Προφανώς έγραψες άριστα στις πανελλήνιες. Μπράβο σου. Ή καλύτερα ο συνάδερφος σου που πήγε Αγγλία χωρίς πανελλήνιες και γύρισε ισότιμο με εσένα θα έλεγε.. Well done lad!! 

  • Haha 1
Δημοσ.

Η αριστεία της ''άρειας φυλής'' ονόματι ΤΕΕ πάντα μας θεωρούσε υπο.Τυχαίως βεβαια ενα ΜΕΓΑΛΟ ποσοστο των τεχνικών γραφείων δουλεύει με ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ (τεχνολογους βγάζανε οι ΑΣΤΕΜ... περασαμε εχουμε 2024) και μονο υπογράφει ο ΠΕ. Παραδείγματα? Καθημερινα..

Το καλό ειναι οτι πλεον τα νεα παιδια στα καινουργια ιδρύματα (παδα κλπ) θα παρουν εντος τους 24 τα δικαιώματα του μηχανικού οπως πρέπει...  Και αυτο τους παλιους απόφοιτους τουλάχιστον τους δινει ενα bonus οτι η προσπάθεια τους βοήθησε τους επόμενους.

Υ.Γ. Μάγκας ο αποφοιτος πανεπιστημίου ευρώπης που ηρθε απέξω και εχει κανονικά δικαιώματα.. και ας υπάρχουν άτομα - γνωστοί μου - που δώσανε Στατική ή ΣΑΕ για αναγνώριση πάνω απο 20 φορές..  Απο μας καλυτερη μοιρά εχουν οπως φαινεται..

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

"Στις συνεδριάσεις της επιτροπής του Άρθρου 66 την 29η Απριλίου και 22α Μαΐου (σήμερα), μετά από ομόφωνη απόφαση (συμπεριλαμβανομένων και των εκπροσωπων του ΤΕΕ), ολοκληρώθηκε με επιτυχία η προβλεπόμενη από το άρθρο 66 του Ν. 4610 διαδικασία αντιστοίχισης των Τμημάτων*:

Ναυπηγών Μηχανικών,

Μηχανολόγων Μηχανικών,

Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής,

Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών,

Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών

[...]

Η συνεδρίαση για το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών πιθανότατα θα διεξαχθεί την Παρασκευή 24/5.

Όσον αφορά στο Τμήμα Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, μετά την επιτυχία να αναγνωριστεί το Πρόγραμμα Σπουδών του ως Integrated Master, εύλογα αναμενέται η περαιτέρω θετική πορεία του στο πλαίσιο του Άρθρου 66. [...]"

*Aναμένεται η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης

 

https://www.esos.gr/arthra/88306/antistoihia-me-tmimata-polytehnikis-sholis-elaban-5-tmimata-toy-pan-dytikis-attikis

Επεξ/σία από Con_RoXP
Επισκέπτης
Δημοσ.
11 ώρες πριν, rain-man είπε

Τα υπόλοιπα για τον Δασκαλάκη, το τριτοκοσμικό ΕΜΠ αλλά και τα επαρκέστατα ΤΕΙ είναι ανάξια σχολιασμού.

Βγάλε τα γυαλιά polaroid που φοράς και διάβασε την παρακάτω συνέντευξη. Θεωρώ οτι ακόμα και κάποιος σαν κι εσένα μπορεί να την κατανοήσει. Προσπάθησε τουλάχιστον:

https://www.lifo.gr/now/tech-science/konstantinos-daskalakis-kai-na-mas-harizan-olo-hreos-ayrio-i-hora-den-tha-sozotan

— Ποια ήταν η δική σας εμπειρία από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;

Είχα την ευκαιρία να πάω σε ένα καλό δημόσιο σχολείο, το Βαρβάκειο. Ακόμα κι εκεί όμως δεν υπήρχαν ευκαιρίες να καλλιεργήσω περαιτέρω τα ενδιαφέροντα μου.

Στο Μετσόβιο, ως φοιτητής στους Ηλεκτρολόγους, ήρθα αντιμέτωπος με όλα τα κακώς κείμενα του ελληνικού πανεπιστημίου, τις καταλήψεις, τα ξεπερασμένα ακαδημαϊκά εγχειρίδια, την αναντιστοιχία υποδομών και αριθμού φοιτητών, καθώς και τη χυδαία διασύνδεση ανάμεσα στις φοιτητικές παρατάξεις, το διδακτικό προσωπικό και τα πολιτικά κόμματα.

Μιλάμε για μια φαύλη κατάσταση που εξυπηρετεί το συμφέρον μιας μικρής ομάδας και καταστρέφει το μέλλον των υπολοίπων και κατ' επέκταση μιας ολόκληρης χώρας.

Δημοσ.

Εντάξει αλήθεια είπε. Δεν είπε ψέματα. Αλλά αυτό συμβαίνει σε όλο το σύστημα της τριτοβάθμιας ελληνικής εκπαίδευσης. Και δυστυχώς στα σχολεία η κατάσταση είναι χειρότερη. Εκπαιδευτικοί που δεν ενδιαφέρονται να κάνουν μαθήματα και αναπληρωτές που παίρνουν χαμηλούς μισθούς και απλά δεν τους νοιάζει που θα μαζέψουν μόρια γιατί δεν ξέρουν τι γίνεται του χρόνου. Προβληματικά παιδάκια με γονείς που δεν ασχολούνται γιατί δεν έχουν χρόνο με την 10-12ωρη καθημερινή εργασία και δεν έχουν την δύναμη οικονομική / ψυχολογική να ασχοληθούν. Τα αφήνουν στην τύχη τους. Οι δάσκαλοι παίρνουν ψυχοφάρμακα. Στην Ελλάδα έχει πεθάνει το σύστημα εκπαίδευσης και μαζεύουμε τα απόνερα. 

Δημοσ.
Στις 21/5/2024 στις 2:23 ΜΜ, rain-man είπε

Εφόσον η κοινωνίας μας αποφάσισε ότι "η αγορά αποφασίζει" και όλοι έχουν δικαιώματα στα πάντα με τον έναν (βγάλε 19 για Ιατρική, ΕΜΠ, Νομική Αθηνών), ή τον άλλον τρόπο (μπες Πολ. Μηχ. ΤΕΙ στις Σέρρες ή πήγαινε Κολλέγιο ή πήγαινε Βουλγαρία), τότε προβλέπω σε λίγο χρονικό διάστημα με την τωρινή οικονομική κατάσταση στη χώρα και την υπερπληθώρα "προσοντούχων" να ζούμε κωμικοτραγικές καταστάσεις, όπου ο Γιατρός της Ιατρικής Αθηνών θα χάνει την θέση στο νοσοκομείο απ' τον βυσματούχο της Βουλγαρίας, ο Ηλεκτρολόγος Μηχ. του ΕΜΠ να ανταγωνίζεται τον ηλεκτρολόγο του ΟΑΕΔ, ο δικηγόρος της Νομικής Αθηνών να χτυπάει μύγες και να του παίρνει τη δουλειά ο γόνος με το πτυχίο από γνωστό γαλλικό κολλέγιο κτλ.

Δεν το νομίζω. Η αγορά εκτός από "χαρτιά " ζητάει και γνώσεις και αξία που αμφιβάλλω αν οι ηλεκτρολόγοι, νομικοί και φυτευτοι γιατροί τις έχουν και μπορούν να ανταπεξέλθουν. Δεν είναι ηλιθιος ο άλλος να πληρώνει κάποιον ανίκανο. ( Στο δημόσιο μπαίνεις δύσκολα και με ΑΣΕΠ για όσους δεν το γνωρίζουν).

Δημοσ.

Νομίζω πως μπορώ να έχω καλύτερη άποψη για την σχολή που σπούδασα. 

- Τα βιβλία όταν ήμουν εγώ δεν ήταν απαρχαιωμένα και είναι ευθύνη των εκδοτικών οίκων ποια μεταφράζονται και εκδίδονται. Σε κάθε περίπτωση οι Ηλεκτρολόγοι του ΕΜΠ ξέρουν αγγλικά. Τα βιβλία που θεωρούμε δεδομένα στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πουθενά αλλού.

- Οι καταλήψεις όπως τις έζησα δεν έγιναν για ψύλλου πήδημα αλλά για τεκτονικές αλλαγές που θα υποβαθμίσουν την παιδεία, την αξιοκρατία και τελικά το επίπεδο ζωής. Τελευταία φορά έγιναν για την εξίσωση των κολλεγίων με τις δημόσιες σχολές.

- Οι εισακτέοι στις σχολές πρέπει να μειωθούν, έχει δίκιο. Το πανεπίστημιο καταρχάς δεν είναι για όλους, είναι για τους άριστους. Οι άριστοι δεν θα κάτσουν στην χώρα αν τα χαρτιά που τους δίνεις είναι άχρηστα. Ιδανικά τα ΤΕΙ μαζί με τις μισές πανεπιστημιακές σχολές έπρεπε να κλείσουν οριστικά.

- Οι υποδομές είναι σε κακό χάλι αλλά αυτό συνδέεται με την υπερπληθώρα σχολών και φοιτητών. Αντί να ακολουθήσουμε το μοντέλο που είχαμε μέχρι το 70, λίγες και καλές σχολές, εμείς κάναμε σχολές σε κάθε χωριό χωρίς να αυξήσουμε ανάλογα τον προϋπολογισμό. Στους μηχανικούς είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα γιατί οι σχολές απαιτούν μεγάλες υποδομές και οι σχολές δεν είναι 6 όπως στην Ιατρική αλλά μαζί με τα ΤΕΙ είναι το 1/5 του συνόλου της τριτοβάθμιας.

- Όσοι θέλου να βγάλουν την πολιτική (όχι τα κόμματα) απ' το πανεπιστήμιο δεν ενδιαφέρονται για το πανεπιστήμιο, ενδιαφέρονται να κάνουν τα δικά τους. Όταν π.χ., για να το συνδέσω με το πρώτο, αύριο-μεθαύριο τα δωρεάν συγγράμματα στο δημόσιο πανεπιστήμιο θα καταργηθούν δεν θέλουν να έχουν κανέναν απέναντι τους.

Προφανώς δεν έχει νόημα να πω τα καλά της ΣΗΜΜΥ γιατί αυτά πηγάζουν όχι ως αποτέλεσμα κεντρικής πολιτικής αλλά ως συνέπεια της επιλεκτικότητας της στις εισαγωγικές.

 

  • Like 2
Δημοσ.

Σοβαρή ερώτηση. Ποια βιβλία θεωρούμε δεδομένα στην Ελλάδα και δεν υπάρχουν αλλού; Ακαδημαϊκό ενδιαφέρον.

Δημοσ.

Απ'ότι ξέρω, όλα τα συγγράμματα δίνονται δωρεάν στους φοιτητές στην Ελλάδα.

Εγώ σπούδασα Η. Μ. Μ. Υ. σε γερμανικό Πολυτεχνείο όπου τα βιβλία τα δανειζόσουν στην βιβλιοθήκη ή τα αγόραζες (30€-150€).

Προφανώς όλα τα βιβλία, ειδικά τα αγγλόφωνα, είναι παντού διαθέσιμα.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο πανεπιστήμιο που εργάζομαι, όλα τα βιβλία είναι διαθέσιμα μέσω των βιβλιοθηκών για online πρόσβαση ή/και downloading.

Κάθε ακαδημαϊκή χρονιά δίνω στη βιβλιοθήκη όλη τη λίστα των βιβλίων που θεωρώ χρήσιμα για τους φοιτητές μου, και η βιβλιοθήκη φροντίζει να είναι είτε open access διαθέσιμα, είτε να προμηθευτεί φυσικά αντίτυπα αν κάποιος χρειαστεί να πάει στη βιβλιοθήκη.

Και γι' αυτό μου κάνει εντύπωση ως επιχείρημα γιατί αυτά τα ακούγαμε την δεκαετία του '90 και στα early '00s.

Τα Ελληνικά πανεπιστήμια έχουν δυστυχώς ΠΟΛΛΑ ψωμιά να φάνε μέχρι να δώσουν την ύλη που δίνουμε μέσω πχ Canvas για κάθε εβδομάδα. Εδώ και 2 πλέον χρόνια, κάθε διάλεξη την βιντεοσκοπούμε στην αρχή της χρονιάς με tracking cameras και πολλά άλλα βοηθήματα για να παρέχουμε πλήρη εμπειρία και βοήθεια τόσο στους φοιτητές που δε μπορούν να έρθουν ή κάνουν επανάληψη/ όσο και σε εμάς αν έχουμε υποχρεώσεις ή δεν είμαστε και στα καλύτερα μας.

Αυτό είναι κριτική απέναντι στο Ελληνικό κράτος, που έχει διαστρεβλώσει ΕΝΤΕΛΩΣ την έννοια του ακαδημαικού/ερευνητή, με υποχρηματοδότηση, με τα πανεπιστήμια να χάνουν συνεχώς την ανταγωνιστικότητα τους, τις συντεχνίες που ζουν μέσα στα πανεπιστήμια να έχουν στήσει παραμάγαζα των κλειστών επαγγελμάτων τους, και να πουλάνε στους φοιτητές που δεν ξέρουν τι υπάρχει εκεί έξω φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Αν δεν υπάρξει πραγματική αυτονόμηση, -οικονομική ανεξαρτησία- των ιδρυμάτων μέσω ενός επικαιροποιημένου νομικού πλαισίου που θα αναγκάσει τα ιδρύματα να γίνουν εξωστρεφή, αυτό θα συνεχίσει να υφίσταται. Ως τότε θα υπάρχουν κάποιοι ήρωες που κάνουν καλή δουλειά από ρομαντισμό και τρέλα για το αντικείμενο.

Αυτή είναι γενικότερα μια κουβέντα που δε χωράει σε κανένα φόρουμ που απλά υπάρχει μια ανταλλαγή απόψεων.

Επεξ/σία από RedEnergy
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ξαναλέω ότι δεν είναι κλειστό επάγγελμα το επάγγελμα του μηχανικού επειδή εσύ δεν κατάφερες να περάσεις στο πολυτεχνείο. Άλλοι μια χαρά το κάνουν.

Το 80% των απόφοιτων γενικού λυκείου γράφει κάτω απ' τη βάση σε μαθηματικά και φυσική, πρακτικά δηλαδή δεν ξέρει τίποτα. Τα ίδια άτομα μετά θέλουν να λέγονται μηχανικοί (ή γιατροί ή δικηγόροι ή φαρμοκοποιοί). Ε αυτό δεν γίνεται ή δεν πρέπει να γίνεται. Τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες είναι αυτό που ξεχωρίζουν τον μηχανικό απ' τον τεχνίτη. Ούτε οι βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, ούτε οι τοίχοι χωρίς αφίσες, ούτε οι "επενδυτές" στα πανεπιστήμια, ούτε εν τέλει τα χαρτιά από αμφιβόλου ποιότητας ιδρύματα που παρέχουν ένα χαρτί επ' αμοιβή κάνουν τον μηχανικό. Τον κάνει το διάβασμα. 

Σήμερα οι σχολές του ΕΜΠ είναι μέσα στις 100 καλύτερες του κόσμου στο πεδίο τους. Ο δε προϋπολογισμός τους είναι αστείος μπροστά στις σχολές που ανταγωνίζονται. Η Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ είναι η σχολή με την μεγαλύτερη αναγνώση παγκοσμίως από την Ελλάδα.

https://www.liberal.gr/epikairotita/tetarti-ston-kosmo-kai-deyteri-stin-eyropi-i-sholi-politikon-mihanikon-toy-emp

https://www.shanghairanking.com/rankings/gras/2021/RS0211

Ας δούμε λίγο τι λεφτά έχει το ETH, το Berkeley, το Imperial και ας το συγκρίνουμε με το ΕΜΠ.

Επεξ/σία από rain-man
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, rain-man είπε

Ξαναλέω ότι δεν είναι κλειστό επάγγελμα το επάγγελμα του μηχανικού επειδή εσύ δεν κατάφερες να περάσεις στο πολυτεχνείο. Άλλοι μια χαρά το κάνουν.

Το 80% των απόφοιτων γενικού λυκείου γράφει κάτω απ' τη βάση σε μαθηματικά και φυσική, πρακτικά δηλαδή δεν ξέρει τίποτα. Τα ίδια άτομα μετά θέλουν να λέγονται μηχανικοί (ή γιατροί ή δικηγόροι ή φαρμοκοποιοί). Ε αυτό δεν γίνεται ή δεν πρέπει να γίνεται. Τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες είναι αυτό που ξεχωρίζουν τον μηχανικό απ' τον τεχνίτη. Ούτε οι βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, ούτε οι τοίχοι χωρίς αφίσες, ούτε οι "επενδυτές" στα πανεπιστήμια, ούτε εν τέλει τα χαρτιά από αμφιβόλου ποιότητας ιδρύματα που παρέχουν ένα χαρτί επ' αμοιβή κάνουν τον μηχανικό. Τον κάνει το διάβασμα. 

Δηλαδή μόνοι οι απόφοιτοι του ΕΜΠ διαβάζουν. 

Ο απόφοιτος του πχ City στο Λονδίνο , δεν διαβάζει;;; 

Τέλος πάντων έχεις τι απόψεις σου. 

Καλες δουλειές ότι και να κάνεις! 

Επεξ/σία από @pnea1973
Επισκέπτης
Δημοσ.
1 ώρα πριν, rain-man είπε

Σήμερα οι σχολές του ΕΜΠ είναι μέσα στις 100 καλύτερες του κόσμου στο πεδίο τους.

Δεν μας ενδιαφέρει που βρίσκεται το ΕΜΠ στα rankings, μούφα ή πραγματικά. Μας ενδιαφέρει ότι σχολές της πλάκας έχουν τα ίδια Ε.Δ με ΕΜΠ, με βαθμούς πανελλαδικών που κάποτε δεν πέρναγες ούτε σε ΤΕΙ ή χωρίς βαθμούς από ξένα ΑΕΙ της πλάκας, που καθαρίζεις σε 4 χρόνια αρκεί να πληρώνεις ή να "πληρώνεις". Αυτά πάνε πακέτο και δεν είναι το ΤΕΕ για τους αποφοίτους του ΕΜΠ μόνο. |

Μια μεγάλη μούφα είστε όλοι εσείς που βγάζετε για φιγούρα τα μόρια των πανελλαδικών αγαπητέ μας διπλωματούχε! Είστε η αιτία που έχει η Ελλάδα αυτό το οικιστικό χάλι, που είναι τα πάντα μια απέραντη κακοτεχνία. Αλλά όταν πάτε εξωτερικό, εκεί που δεν φτάνει η μουσούδα του κάθε Αλαβάνου, Σπρίτζη και Στασινού, εκεί φαίνεται ποιος αξίζει και ποιος όχι. Εδω πέρα, να κάθεστε να τρώγεστε για τις πενταροδεκάρες που σας πετάνε τα υπουργεία...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...