Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, leonkoum είπε

Μια και γίνεται τόση κουβέντα για το ‘πόση Φυσικη’ κανει ο ένας και ο άλλος γιατί πολύ απλά δεν παραβάλλεται τα αντίστοιχα μαθήματα και την ύλη από το πρόγραμμα σπουδών του κάθε τμήματος; Πχ ΗΜΜΥ vs A/TEI πχ Πανεπιστημου Θεσσαλίας τμήμα Ηλεκτρολογίας. Αναρτημένα στο internet είναι τωρα πια όλα… Βάλτε τα να δούμε τι παραπάνω κάνει ο ένας και ο άλλος και τι βαρύτητα και λόγο και σημασία έχει αυτό τελικά....ΑΝ έχει..

Ξεροί τίτλοι δεν λένε τίποτα, ακόμα και τα "ίδια" μαθήματα θυμάμαι που είχα κοιτάξει είχαν εντελώς διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας εξέτασης. Ακόμα όμως και αυτό το "επίπεδο" των ΤΕΙ φαλκιδεύεται απ' τις πρακτικές που ακολουθούν(-θούσαν?) πολλοί καθηγητές του τύπου "πάρτε αυτά τα δέκα θέματα, διαβάστε τα και θα πέσουν 2 από αυτά". Στο πολυτεχνείο μπορεί να χρειαστεί να διαβάζεις ένα μάθημα 1.5 μήνα εξαιτίας του όγκου που έχει η ύλη (π.χ. ΣΑΕ στους Ηλεκτρολόγους του ΕΜΠ που περιλαμβάνει σχεδόν ό,τι υπάρχει) για να πάρεις τελικά ένα 6 επειδή δεν προλαβαίνεις να τα γράψεις ακόμα και να ξέρεις.

1 ώρα πριν, leonkoum είπε

Εγω πχ που είμαι της φυσικομαθηματικής (Φυσικό/ΑΠΘ) με την παραπάνω λογική ξέρω ΣΙΓΟΥΡΑ περισσότερα στο τομέα και με μεγαλύτερη εμβάθυνση από το παιδι του Πολυτεχνείου

Όχι απαραίτητα. Εξαρτάται την σχολή. Π.χ. υπάρχουν Μαθηματικά τμήματα που κάνουν λιγότερα μαθηματικά σε εύρος απ' τους ηλεκτρολόγους αλλά είναι και άλλος ο σκοπός τους που επικεντρώνεται στην απόδειξη. Αντίστοιχα δύσκολο να βρεις φυσικό τμήμα με την ίδια ποσότητα ηλεκτρομαγνητικής ή θερμοδυναμικής θεωρίας που κάνουν στο πολυτεχνείο. Ειδικά επειδή στην Ελλάδα τα κονδύλια για σοβαρά εργαστήρια είναι ελάχιστα ο χαρακτήρας του πολυτεχνείου όλο και περισσότερο πηγαίνει προς τις καθαρές επιστήμες και λιγότερο στις εφαρμοσμένες (κακώς προφανώς για σχολές μηχανικών).

1 ώρα πριν, leonkoum είπε

Και κάτι τελευταίο… αυτή η ‘εξυπναδα επειδή τελείωσα τη σχολή’ και αμέσως με μια τυπική εξέταση της πλάκας της διπλωματικής και να μου δίνουν ‘άπειρα δικαιώματα’ χωρίς σοβαρές εξετάσεις καλό δεν είναι κάποια στιγμή να σταματήσει;;;;;;

60 εξετάσεις δεν είναι αρκετές; Εκτός αν θεωρείς ότι αυτές δεν μετράνε και το πτυχίο είναι διακοσμητικό. Έχουμε απ' τις μεγαλύτερες σπουδές μηχανικού στην Ευρώπη, μετά από ένα σημείο μπορούμε να μιλάμε για εξετασιολαγνεία. Το ότι έχεις δικαίωμα να κάνεις κάτι με το που βγεις απ' τη σχολή δεν σημαίνει ότι μπορείς να το κάνεις κιόλας, ο μηχανικός διαβάζει όλη του τη ζωή. Αλλά ούτε έχει νόημα να δίνεις εξετάσεις κάθε λίγο σε κάθε υποαντικείμενο που άπτεται της επιστήμης του μηχανικού μετά το πέρας των σπουδών, αυτό πουθενά δεν γίνεται σε άλλα επαγγέλματα. Έτσι τα πτυχία γίνονται κουρελόχαρτα και ο νέος μηχανικός παγιδεύεται μέχρι να βρει εμπειρία (σε περιόδους παρακμής αν βρει...), να κάνει συλλογή από πιστοποιητικά (με το αζημίωτο...) κτλ.

Αναφορά σε κείμενο

Καμία εξίσωση δεν ζητήσανε ούτε δικαιούνται Ε.Δ πολυτεχνείων, οι απόφοιτοι των ΤΕΙ. Στην Ψωροκώσταινα τελειώνεις πολυτεχνείο και έχεις Ε.Δ απεριόριστα σε 3-4-5-6 ειδικότητες, με τη λήψη του πτυχίου. Εκτός αυτού του σκανδάλου, αρνούνται το δικαίωμα να φέρει την ειδικότητα του μηχανικού απόφοιτος ΤΕΙ (παρότι το λέει ο τίτλος σπουδών που πήρε), σε άλλα δεν εκδίδουν Ε.Δ (κατόπιν παρεμβάσεων ΤΕΕ), σε αυτά που υπάρχουν προέρχονται είτε από τα ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ ή ειδικότητες εργοδηγών και μάλιστα ολα έχουν και ταβάνι. Δε γίνεται ούτε με εμπειρία, ούτε με εξετάσεις, ούτε με τίποτα, να το υπερβούν.

Το νομικό πλαίσιο άσκησης του μηχανικού αλλάζει από χώρα σε χώρα. Στην Αμερική ο Επαγγελματίας Μηχανικός (Professional Engineer, P.E.) δεν δεσμεύεται από την ειδικότητα του και μπορεί να υπογράφει τα πάντα, αναλαμβάνοντας πάντα την ευθύνη.

Στην Ελλάδα τα δικαιώματα περιόριζονται στην ειδικότητα του καθενός, κάποια έχουν αντικειμενικά μεγαλύτερο επιστημονικό εύρος από άλλα (π.χ. πολιτικός μηχανικός από μηχανικό περιβάλλοντος, ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος από ηλεκτρονικό), κάποια δεν έχουν πρακτικά καθόλου δικαιώματα (πληροφορική).

Το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνείων καλύπτουν στον κορμό τους στοιχειωδώς όλα τα επιμέρους πεδία των ειδικοτήτων. Για αυτό άλλωστε οι σχολές δίνουν πτυχία στα 5 χρόνια με 60 μαθήματα και διπλωματική εργασία (πρακτικά ο μέσος όρος αποφοίτησης είναι τα 7 έτη). Στην Ευρώπη που πολλές φορές η επιστήμη του μηχανικού διδάσκεται επιφανειακά με 3ετή προγράμματα ιδιωτικών πανεπιστήμιων είναι σύνηθες να αποφοιτούν πολύ περιορισμένοι ακαδημαικά και επαγγελματικά οι μηχανικοί αν δεν κάνουν μεταπτυχιακά.

Ειδικά στην περίπτωση της μικρής αγοράς της Ελλάδας μια τέτοια προοπτική θα ήταν καταστροφική για το επάγγελμα. Για ένα κοτέτσι θα ήθελες 5-6 μηχανικούς. Δεν είναι οικονομικά βιώσιμο κάτι τέτοιο, ούτε επιστημονικά τεκμηριωμένη η σκέψη ότι κάποιος μηχανικός δεν μπορεί να κάνει και κάτι άλλο σε συναφή ειδικότητα. Προφανώς η επιστήμη δεν τελειώνει ποτέ και πάντα μπορείς να ενημερώνεσαι όσο μεγαλώνεις.

Όσο για τους τεχνολόγους ούτε στην Αμερική μπορούν να υπογράψουν μελέτες ανεξάρτητα χωρίς επίβλεψη από μηχανικό. Υπό αυτή την έννοια και εκεί οι τεχνολόγοι είναι περισσότερο κοντά σε τεχνίτες. 

Επεξ/σία από rain-man
  • Like 1
  • Απαντ. 233
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
51 λεπτά πριν, leonkoum είπε

Μια και γίνεται τόση κουβέντα για το ‘πόση Φυσικη’ κανει ο ένας και ο άλλος γιατί πολύ απλά δεν παραβάλλεται τα αντίστοιχα μαθήματα και την ύλη από το πρόγραμμα σπουδών του κάθε τμήματος; Πχ ΗΜΜΥ vs A/TEI πχ Πανεπιστημου Θεσσαλίας τμήμα Ηλεκτρολογίας. Αναρτημένα στο internet είναι τωρα πια όλα… Βάλτε τα να δούμε τι παραπάνω κάνει ο ένας και ο άλλος και τι βαρύτητα και λόγο και σημασία έχει αυτό τελικά....ΑΝ έχει..

Επίσης, αυτό το επιχείρημα με την Φυσική δεν το καταλαβαίνω…

Εγω πχ που είμαι της φυσικομαθηματικής (Φυσικό/ΑΠΘ) με την παραπάνω λογική ξέρω ΣΙΓΟΥΡΑ περισσότερα στο τομέα και με μεγαλύτερη εμβάθυνση από το παιδι του Πολυτεχνείου άρα το παιδί αυτό μπροστά μου εδώ στο τομέα αυτόν δεν… άρα εγώ μπορώ να τον πετάξω έξω από το ΤΕΕ και να πάω εγώ στην θέση του….

Προφανως το «επιχείρημά» δεν στέκει οποτε λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει από όλους μας.

Αλλη η στόχευση του Πολυτεχνείου, άλλη -θα έπρεπε να ήταν- των ΑΤΕΙ αλλά δυστυχώς δεν έγινε λόγο συντεχνιών και καλώς κατά την γνώμη μου τα ‘τελειωσαν’.

Και κάτι τελευταίο… αυτή η ‘εξυπναδα επειδή τελείωσα τη σχολή’ και αμέσως με μια τυπική εξέταση της πλάκας της διπλωματικής και να μου δίνουν ‘άπειρα δικαιώματα’ χωρίς σοβαρές εξετάσεις καλό δεν είναι κάποια στιγμή να σταματήσει;;;;;;

(Ξέρω ανάβω φωτιές βραδιάτικα όποτε καλύτερα αγαπημένοι να πάμε να δούμε το τελικό του CL και τα ξαναλέμε..😅)

 

Μωρέ εσύ έχεις δίκιο, άλλος ξεκίνησε ειρωνικά λέγοντας "γιατί εκεί στο ΕΜΠ διδάσκεται καμία διαφορετική Φυσική"...

Η απάντηση είναι ΝΑΙ στο ΕΜΠ διδάσκεται διαφορετική Φυσική...χωρίς να κολλάμε εκεί, είναι ένα δείγμα της ποιοτικής διαφοράς που υπάρχει. 

Να το πω πιο απλά. Ο απόφοιτος ΤΕΙ, μπορεί μια χαρά να χρησιμοποιήσει ένα λογισμικό που θα έχει εκπαιδευτεί και να βγάλει μια μελέτη αξιοπρεπή, εντός χρονοδιαγράμματος και να είναι επιτυχημένος επαγγελματίας. Ο απόφοιτος Πολυτεχνικής σχολής, έχει το θεωρητικό background να ελέγξει κιόλας αν το αποτέλεσμα είναι σωστό, να το αξιολογήσει, ενώ θα μπορούσε να είναι αυτός που κατασκευάζει το λογισμικό! 

Αυτά...

51 λεπτά πριν, leonkoum είπε

Μια και γίνεται τόση κουβέντα για το ‘πόση Φυσικη’ κανει ο ένας και ο άλλος γιατί πολύ απλά δεν παραβάλλεται τα αντίστοιχα μαθήματα και την ύλη από το πρόγραμμα σπουδών του κάθε τμήματος; Πχ ΗΜΜΥ vs A/TEI πχ Πανεπιστημου Θεσσαλίας τμήμα Ηλεκτρολογίας. Αναρτημένα στο internet είναι τωρα πια όλα… Βάλτε τα να δούμε τι παραπάνω κάνει ο ένας και ο άλλος και τι βαρύτητα και λόγο και σημασία έχει αυτό τελικά....ΑΝ έχει..

Επίσης, αυτό το επιχείρημα με την Φυσική δεν το καταλαβαίνω…

Εγω πχ που είμαι της φυσικομαθηματικής (Φυσικό/ΑΠΘ) με την παραπάνω λογική ξέρω ΣΙΓΟΥΡΑ περισσότερα στο τομέα και με μεγαλύτερη εμβάθυνση από το παιδι του Πολυτεχνείου άρα το παιδί αυτό μπροστά μου εδώ στο τομέα αυτόν δεν… άρα εγώ μπορώ να τον πετάξω έξω από το ΤΕΕ και να πάω εγώ στην θέση του….

Προφανως το «επιχείρημά» δεν στέκει οποτε λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει από όλους μας.

Αλλη η στόχευση του Πολυτεχνείου, άλλη -θα έπρεπε να ήταν- των ΑΤΕΙ αλλά δυστυχώς δεν έγινε λόγο συντεχνιών και καλώς κατά την γνώμη μου τα ‘τελειωσαν’.

Και κάτι τελευταίο… αυτή η ‘εξυπναδα επειδή τελείωσα τη σχολή’ και αμέσως με μια τυπική εξέταση της πλάκας της διπλωματικής και να μου δίνουν ‘άπειρα δικαιώματα’ χωρίς σοβαρές εξετάσεις καλό δεν είναι κάποια στιγμή να σταματήσει;;;;;;

(Ξέρω ανάβω φωτιές βραδιάτικα όποτε καλύτερα αγαπημένοι να πάμε να δούμε το τελικό του CL και τα ξαναλέμε..😅)

 

Μωρέ εσύ έχεις δίκιο, άλλος ξεκίνησε ειρωνικά λέγοντας "γιατί εκεί στο ΕΜΠ διδάσκεται καμία διαφορετική Φυσική"...

Η απάντηση είναι ΝΑΙ στο ΕΜΠ διδάσκεται διαφορετική Φυσική...χωρίς να κολλάμε εκεί, είναι ένα δείγμα της ποιοτικής διαφοράς που υπάρχει. 

Να το πω πιο απλά. Ο απόφοιτος ΤΕΙ, μπορεί μια χαρά να χρησιμοποιήσει ένα λογισμικό που θα έχει εκπαιδευτεί και να βγάλει μια μελέτη αξιοπρεπή, εντός χρονοδιαγράμματος και να είναι επιτυχημένος επαγγελματίας. Ο απόφοιτος Πολυτεχνικής σχολής, έχει το θεωρητικό background να ελέγξει κιόλας αν το αποτέλεσμα είναι σωστό, να το αξιολογήσει, ενώ θα μπορούσε να είναι αυτός που κατασκευάζει το λογισμικό! 

Αυτά...

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, leonkoum είπε

Επίσης, αυτό το επιχείρημα με την Φυσική δεν το καταλαβαίνω…

Εγω πχ που είμαι της φυσικομαθηματικής (Φυσικό/ΑΠΘ) με την παραπάνω λογική ξέρω ΣΙΓΟΥΡΑ περισσότερα στο τομέα και με μεγαλύτερη εμβάθυνση από το παιδι του Πολυτεχνείου άρα το παιδί αυτό μπροστά μου εδώ στο τομέα αυτόν δεν… άρα εγώ μπορώ να τον πετάξω έξω από το ΤΕΕ και να πάω εγώ στην θέση του….

Βλέπεις απλοϊκά τα πράγματα.
Π.χ., πόσο ηλεκτρομαγνητισμό έχεις κάνει στο Φυσικό;
Δυο εξάμηνα;  οι ηλεκτρολόγοι μπορεί να κάνουν υποχρεωτικά τρία, συν επιπλέον συναφή μαθήματα.
Πόση μηχανική ;  δύο εξάμηνα;  οι μηχανολόγοι κάνουν εξειδικευμένα μαθήματα στη στατική, δυναμική, ταλαντώσεις...
Εσύ κάνεις πυρηνική φυσική. Οι ηλεκτρολόγοι & μηχανολόγοι επίσης κάνουν, με προσανατολισμό όμως όχι στο standard model αλλά στην πυρηνική τεχνολογία (πυρ. ενέργεια, πυρηνικοί αντιδραστήρες...).
Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για την μετάδοση θερμοτητας, μηχ. ρευστών, κ.α.
Αλλού ο φυσικός μαθαίνει περισσότερα κι αλλού λιγότερα.
Με άμεση σύγκριση από μόνον από ένα μάθημα δεν μπορεί να εξαχθεί συμπέρασμα.

Το σημαντικό όμως είναι ότι στα ΤΕΙ το επίπεδο και η ποσότητα της ύλης είναι γενικά χαμηλότερα.
Ένας απόφοιτος ΤΕΙ μπορεί να έχει κάνει ηλεκτρομαγνητισμό αλλά δεν θα έχει μελετήσει ποτέ πώς λύνεται ας πούμε ένα συνοριακό πρόβλημα με την laplace (απλώς ρωτήστε κάποιον !). Και το κυριότερο, δεν έχει το υπόβαθρο για να το καταλάβει αν το διαβάσει..... 

-
 

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Δημοσ.
14 ώρες πριν, Tasos είπε

. επίσης δε με ενδιαφέρει τι κάνουν στο ΕΜΠ, όποιος θέλει να γίνει και φυσικομαθηματικός (μαζί με όλα τ άλλα), να πάει εκεί. Χρόνο για χάσιμο και ξόδεμα φαιάς ουσίας δεν είχα ποτέ, ούτε πάθος να με καμαρώσει η "κυρα Σούλα"

Με αυτό απάντησες μόνος για τους λόγους για τους οποίους δεν πήγες μπροστά στις σπουδές. Απλά γιατί βαριόσουν να κοπιάσεις. Συνάδελφοι σου που απλά για τον α, β λόγο δεν κατάφεραν να μπουν σε πολυτεχνική σχολή της επιθυμίας τους έχουν δώσει κατακτατηριες και έχουν τελειώσει και το Πολυτεχνείο. Και δεν το κάνουν μόνο για τα επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά και για να διευρύνουν τις γνώσεις τους 

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε

Όσο και να χτυπιέσαι σαν χταπόδι, τα πολυτεχνεία είναι ανώτερα από τα ΤΕΙ - 
και καλώς οι απόφοιτοί τους έχουν περισσότερα Ε.Δ. από τους ΤΕΙτζιδες.
Χώνεψέ το γιατί θα πάθεις εγκεφαλικό από τη σκασίλα σου !

Που 'σαι ντόκτορα... αυτοί που χτυπιούνται σαν χταπόδια, είναι κάτι κομπλεξικοί πουθενάδες, που το μόνο που έχουν να επιδείξουν στην κοινωνία, είναι τα ω-χαρτα που απέκτησαν ή που αποκτούν. Στα 56 μου εχω ολοκληρώσει τον επαγγελματικό μου κύκλο και τώρα ειμαι απλά στον αυτόματο. Ενα χαρτί που εκκρεμεί -φέτος τελειώνει- το παίρνω απλά απο χόμπι. Στην 30ετη πορεία μου γνώρισα πολλούς επαγγελματίες, μεταξύ αυτών και διπλωματούχους. Ολοι οι πραγματικοί γνώστες και επιτυχημένοι αναγνώρισαν την αδικία που έχει γίνει στα ΤΕΙ.


Οσοι δεν έχουν κάνει τίποτα στη ζωή τους ή κατέληξαν σε κάποια μίζερη δημόσια υπηρεσία (το 99.9% του δημοσίου δηλαδή), το μόνο που ξέρουν είναι να σου κουνανε στα μούτρα τους τίτλους σπουδών τους. Αλλα όπως είπα, μόνο με το Ε1 της εφορίας να κάνεις τον μάγκα στους άλλους. Εκεί φαίνεται τι πραγματικά κάνεις και δε μιλάω (μόνο) για ύψος εισοδήματος. Προκύπτουν πολλά συμπεράσματα. Οσο για αυτά που γράφεις εσύ και οι υπόλοιποι ευγενείς, είναι case study για την κατηγορία σας

2 ώρες πριν, tzitzikas2 είπε

Με αυτό απάντησες μόνος για τους λόγους για τους οποίους δεν πήγες μπροστά στις σπουδές. Απλά γιατί βαριόσουν να κοπιάσεις. Συνάδελφοι σου που απλά για τον α, β λόγο δεν κατάφεραν να μπουν σε πολυτεχνική σχολή της επιθυμίας τους έχουν δώσει κατακτατηριες και έχουν τελειώσει και το Πολυτεχνείο. Και δεν το κάνουν μόνο για τα επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά και για να διευρύνουν τις γνώσεις τους 

Οχι ρε φίλε, δε βαριόμουνα να κοπιάσω. Απλά δεν ήμουνα τόσο έξυπνος όσο εσείς. Έπεσα μικρός άλλωστε απο την κούνια (με το κεφάλι) και απο τότε δεν τα έπαιρνα τα γράμματα. Ετσι κατέληξα σε ΤΕΙ, το ομολογώ!  😁

Επεξ/σία από Tasos
Δημοσ.
16 minutes ago, Tasos said:

Που 'σαι ντόκτορα... αυτοί που χτυπιούνται σαν χταπόδια, είναι κάτι κομπλεξικοί πουθενάδες...

Νομίζω περιέγραψες ολόσωστα πολυ κόσμο, οπως και τον συγκεκριμένο..

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, tzitzikas2 είπε

Με αυτό απάντησες μόνος για τους λόγους για τους οποίους δεν πήγες μπροστά στις σπουδές. Απλά γιατί βαριόσουν να κοπιάσεις. Συνάδελφοι σου που απλά για τον α, β λόγο δεν κατάφεραν να μπουν σε πολυτεχνική σχολή της επιθυμίας τους έχουν δώσει κατακτατηριες και έχουν τελειώσει και το Πολυτεχνείο. Και δεν το κάνουν μόνο για τα επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά και για να διευρύνουν τις γνώσεις τους 

Εμ, γιατί έγραψα τόσες φορές για ανεπάρκεια και φυγοπονία...
Άλλοι πέρασαν σε ΤΕΙ, το τέλειωσαν και μετά πήγαν με κατακτήριες στο πολυτεχνείο και το τέλειωσαν κι αυτό, εργαζόμενοι μάλιστα !   
Υποκλίθηκα σε πολλούς τέτοιους ανθρώπους, τόσο για τις γνώσεις τους στο πρακτικό μέρος της δουλειάς τους, όσο και για την υπομονή και τη δύναμή τους να περατώσουν αυτή τη διαδικασία.


Κι άλλοι σαν ετούτον εδώ απαξιώνουν κόπο, προσπάθεια και επίπεδα σπουδών, και απαιτούν να τους χαριστούν επαγγελματικά δικαιώματα και αναγνώριση επειδή είναι ανεπαρκείς ή δεν θέλουν να ταλαιπωρηθούν να κάνουν το ίδιο..... Και τους φταίει το ΤΕΕ που δεν τους ανοίγει τη βασιλική οδό να έρθουν παρελαύνοντας !

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Thanks 1
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Εμ, γιατί έγραψα τόσες φορές για ανεπάρκεια και φυγοπονία...
Άλλοι πέρασαν σε ΤΕΙ, το τέλειωσαν και μετά πήγαν με κατακτήριες στο πολυτεχνείο και το τέλειωσαν κι αυτό, εργαζόμενοι μάλιστα !   
Υποκλίθηκα πολλές φορές φορές μπροστά σε τέτοιους ανθρώπους, τόσο για τις γνώσεις τους στο πρακτικό μέρος της δουλειάς τους, όσο και για την υπομονή και τη δύναμή τους να περατώσουν αυτή τη διαδικασία.


Κι άλλοι σαν ετούτον εδώ απαξιώνουν κόπο, προσπάθεια και επίπεδα σπουδών, και απαιτούν να τους χαριστούν επαγγελματικά δικαιώματα και αναγνώριση επειδή είναι ανίκανοι ή δεν θέλουν να ταλαιπωρηθούν να κάνουν το ίδιο..... Και τους φταίει το ΤΕΕ που δεν τους ανοίγει τη βασιλική οδό να έρθουν παρελαύνοντας !

-

γενικα μετα απο τα χρονια εχω καταληξει οτι οποιοσ βαριετε να ζυμωσει 10 ημερες κοσκινηζει ... δουλεια δεν θελει να πιασει κανενας και πανε και βγαζουν 2-3 χαρτια και φτανουν 40 και μετα δεν πανε για δουλεια και κυνηγανε μονο δημοσιο κλπ .

εν το μεταξυ αν δεν εισαι φρακατος μαξ στα 25 σου πρεπει να δουλεψεις αλλιως δεν βγαινει το πραμα .

γενικα δεν ειναι παραδειγμα προσ μιμηση καποιος που σπουδαζει μεχρι τα 40 του , γενικα ειναι καλο για τον εαυτο του αλλα κακο για την κοινωνια και την παραγωγηκοτητα τησ χωρας ....θα πιασεισ το πρωτο ενσυμο στα 45 σου μεχρι τα 65 20 χρονια δουλεια και μετα γκρινιαζετε για τα ορια συνταξηοδωβτησεωσ οτι δεν βγανουν τα νουμερα και πρεπει να δουλευουμε μεχρι τα 70 ... που εν το μεταξυ παλι μειωμενη συνταξη θα παρεισ με 25 χρονια δουλειας 

Επισκέπτης
Δημοσ.
5 ώρες πριν, kostakis81 είπε

γενικα μετα απο τα χρονια εχω καταληξει οτι οποιοσ βαριετε να ζυμωσει 10 ημερες κοσκινηζει ... δουλεια δεν θελει να πιασει κανενας και πανε και βγαζουν 2-3 χαρτια και φτανουν 40 και μετα δεν πανε για δουλεια και κυνηγανε μονο δημοσιο κλπ .

εν το μεταξυ αν δεν εισαι φρακατος μαξ στα 25 σου πρεπει να δουλεψεις αλλιως δεν βγαινει το πραμα .

γενικα δεν ειναι παραδειγμα προσ μιμηση καποιος που σπουδαζει μεχρι τα 40 του , γενικα ειναι καλο για τον εαυτο του αλλα κακο για την κοινωνια και την παραγωγηκοτητα τησ χωρας ....θα πιασεισ το πρωτο ενσυμο στα 45 σου μεχρι τα 65 20 χρονια δουλεια και μετα γκρινιαζετε για τα ορια συνταξηοδωβτησεωσ οτι δεν βγανουν τα νουμερα και πρεπει να δουλευουμε μεχρι τα 70 ... που εν το μεταξυ παλι μειωμενη συνταξη θα παρεισ με 25 χρονια δουλειας 

Κοίτα τώρα, μπορεί κάποιος να έχει εισοδήματα, να κάνει άλλη δουλειά ή να τα κάνει όλα παράλληλα. Δεν είναι κακό, αντιθέτως. Το να πιάνει το καντάρι με τη λάσπη και να βγαίνει βόλτα στο net για να απαξιώσει τις σπουδές των άλλων, εκεί είναι το πρόβλημα

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 1/6/2024 στις 10:50 ΜΜ, rain-man είπε

Ακόμα όμως και αυτό το "επίπεδο" των ΤΕΙ φαλκιδεύεται απ' τις πρακτικές που ακολουθούν(-θούσαν?) πολλοί καθηγητές του τύπου "πάρτε αυτά τα δέκα θέματα, διαβάστε τα και θα πέσουν 2 από αυτά".

Σε ποια ΤΕΙ γινόταν αυτό το πράγμα; Περάσατε κι από ΤΕΙ και τα ξέρετε; Όπως ήξερε ο δόκτορας εδώ τι γίνεται στην ΠΛΗ του ΕΑΠ; Κατατακτήριοι μήπως; Ξέρετε τι γίνεται σε κάθε μάθημα στα ΤΕΙ; Σε ποιο ΤΕΙ; Σε όλα τα ΤΕΙ; Ξέρεις... αυτά που γράφετε είναι η πεμπτουσία της παπάντζας...

Στις 1/6/2024 στις 10:50 ΜΜ, rain-man είπε

60 εξετάσεις δεν είναι αρκετές; Εκτός αν θεωρείς ότι αυτές δεν μετράνε και το πτυχίο είναι διακοσμητικό.

60 εξετάσεις σε τι πράγμα; Ο ΗΜΜΥ πέρασε όλα τα απαραίτητα μαθήματα ώστε να κατέχει ενεργειακά υψηλή/χαμηλή τάση, ηλεκτρονική, αυτοματισμούς, ρομποτική, τηλεπικοινωνίες, πληροφορική software/hardware, βιοιατρική κλπ @ριες, για να διεκδικήσει απεριόριστα Ε.Δ σε όλα;

Τωρα... σε ποιους τα πουλάτε αυτά; Σε τίποτα παιδάκια από ΕΠΑΛ; Ούτε 260 μαθήματα δε σε φτάνουν. Με τα 60 (πολλά έβαλες, κόψε κάτι) παίρνεις μια μυρωδιά από μερικά κυρίως θεωρητικά αντικείμενα της ροής σου και άντε κάτι ρέστα (κι αυτό στο ΕΜΠ γιατί στα άλλα ...)

Κάποτε πέρασα κι εγώ από ένα περιφερειακό πολυτεχνείο ξέρεις. Είχα μετά το ΤΕΙ τη φαεινή ιδέα να χάσω ένα χρόνο απ' τη ζωή μου για να δώσω κατατακτήριες κι άλλον έναν μετά μέσα, να με ταλαιπωρήσουν οι φυσικομαθηματικοί που λυμαίνονται τα ιδρύματά σας. Άστο φίλε... μια μεγάλη μούφα είστε.

Ομάδες/forum/discord κλπ. (ακόμα και του ΕΜΠ) υπάρχουν προσβάσιμα, όποιος γουστάρει μπαίνει, διαβάζει τι γράφουν οι φοιτητές του και βγάζει πραγματικά συμπεράσματα.

 

Επεξ/σία από Tasos
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μπορείς να συγκρίνεις τον κορμό μιας σχολής του ελληνικού πολυτεχνείου με ένα οποιοδήποτε 3ετές πρόγραμμα σπουδών του εξωτερικού. Δεν υπολείπεται σε κάτι, ίσα ίσα στην θεωρητική θεμελίωση είναι ανώτερα, εντούτοις ακόμα και τα 3ετή δίνουν έναν ενιαίο τίτλο πολιτικού, μηχανολόγου μηχανικού και όχι ενεργειακού, δομοστατικού, συγκοινωνιολόγου, υδραυλικού, αυτοματιστή, κατασκευαστή. Δεν έχει κάποια διαφορετική φιλοσοφία η επιλογή των μαθημάτων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Δίνει έμφαση στα μαθηματικά και την φυσική και μετά στα βασικότερα θέματα των επιμέρους πεδίων. Έτσι και ο πληροφορικός θα κάνει ΣΗΕ, ηλεκτρικές μηχανές, ανάλυση ροής φορτίου και ο ενεργειακός θα κάνει αλγόριθμους, πολυπλοκότητα και λογική σχεδίαση, και ο ηλεκτρονικός θα κάνει ΣΑΕ και ο αυτοματιστής θα κάνει ψηφιακές επικοινωνίες κτλ. Προφανώς όλος αυτός ο όγκος πληροφορίας είναι τεράστιος και για αυτό βλέπεις μαθητές του 19 να τους παίρνει 7+ χρόνια να τελειώσουν τα 60 μαθήματα+διπλωματική (ναι εγώ τόσα έδωσα για πτυχίο, αλλού δίνουν περισσότερα) σε μια απ' τις δυσκολότερες και πολυεπίπεδες σχολές της χώρας.

Από εκεί και πέρα είσαι σε θέση να αναπτύσσεσαι μόνος σου, κανείς δεν είπε ό,τι κάνεις στην αγορά εργασίας σε 40 χρόνια δουλειάς θα το έχεις δει στη σχολή. Δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας της τριτοβάθμιας εν γένει, δεν είναι επαγγελματικές σχολές να κάνεις 5 σεμινάρια για να κάνεις το ίδιο πράγμα μια ζωή μολίς τελειώσεις. Ούτε ο μηχανικός, ούτε ο γιατρός, ούτε ο δικηγόρος τελειώνουν την εκπαίδευση τους στα πανεπιστήμια αλλά διαβάζουν όλη τους τη ζωή. Το πανεπιστήμιο έχει σκοπό να σε κάνει ικανό ερευνητή να αναλύεις και να συνθέτεις πληροφορίες με βάση τις θεμελιώδεις γνώσεις της επιστήμης σου για να λύνεις νέα προβλήματα όπως παρουσιάζονται, όχι να μετατρέψει τον ανθρώπινο εγκέφαλο σε σκληρό δίσκο που να περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες της ηλεκτρολογίας, ιατρικής ή νομικής επιστήμης. Πέρα από αυτό η υπερεξιδείκευση είναι μεγάλη παγίδα για τον επαγγελματία. Ένας επαγγελματίας με πολλές γνώσεις μπορεί να μεταπηδάει σε αντικείμενα όπως προστάζει η σύγχρονη οικονομία επειδή αυτό που έκανες στο πανεπιστήμιο μπορεί να μην έχει την ίδια αξία αύριο. Το λέει και το όνομα άλλωστε, πολυτεχνίτης -> πολλές τέχνες.

Τελικά εσύ βλέπεις το πολυτεχνείο σαν σχολές συσσώρευσης "επαγγελματικών δικαιωμάτων" ενώ είναι πρωτίστως ερευνητικά ιδρύματα που θεραπεύουν επιστήμες με τα πολλά παρακλάδια τους αλλά και την μεταξύ τους συνεργεία (ένα ηλεκτρικό όχημα με ποιες ροές του ημμυ σχετίζεται; Απάντηση: Όλες!). Αμά ήταν έτσι όπως νομίζεις στους ΗΜΜΥ θα είχαμε καταργήσει όλες τις ροές πλην ενέργειας που δεν προσφέρουν επαγγελματικά δικαιώματα και θα είχαμε βάλει στατικές και αρχιτεκτονική σύνθεση για να έχουμε καλύτερη υπογραφή. Ο τεμαχισμός της επιστήμης είναι τεχνητός για την ανθρώπινη διευκόλυνση και λόγους οργάνωσης, δεν είναι πραγματικός. Πράγματα που προκύπτουν στον έναν κλάδο (π.χ. βελτιστοποίηση ΣΑΕ) μπορεί να έχουν εφαρμογές αλλού (π.χ τεχνητή νοημοσύνη). Ο επιστήμονας δεν έχει στεγανά.

Υ.Γ. Όσο για το πόσο μούφα είμαστε και πόσο τζιμάνια είναι οι των ΤΕΙ που δεν μπορούσαν να γράψουν μισό θέμα στις εισαγωγικές και μετά το παίζουν επιστήμονες, έχει αποφασίσει ήδη η κοινωνία.

Επεξ/σία από rain-man
  • Thanks 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, rain-man είπε

Μπορείς να συγκρίνεις τον κορμό μιας σχολής του ελληνικού πολυτεχνείου με ένα οποιοδήποτε 3ετές πρόγραμμα σπουδών του εξωτερικού. Δεν υπολείπεται σε κάτι, ίσα ίσα στην θεωρητική θεμελίωση είναι ανώτερα, εντούτοις ακόμα και τα 3ετή δίνουν έναν ενιαίο τίτλο πολιτικού, μηχανολόγου μηχανικού και όχι ενεργειακού, δομοστατικού, συγκοινωνιολόγου, υδραυλικού, αυτοματιστή, κατασκευαστή. Δεν έχει κάποια διαφορετική φιλοσοφία η επιλογή των μαθημάτων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Δίνει έμφαση στα μαθηματικά και την φυσική και μετά στα βασικότερα θέματα των επιμέρους πεδίων. Έτσι και ο πληροφορικός θα κάνει ΣΗΕ, ηλεκτρικές μηχανές, ανάλυση ροής φορτίου και ο ενεργειακός θα κάνει αλγόριθμους, πολυπλοκότητα και λογική σχεδίαση, και ο ηλεκτρονικός θα κάνει ΣΑΕ και ο αυτοματιστής θα κάνει ψηφιακές επικοινωνίες κτλ. Προφανώς όλος αυτός ο όγκος πληροφορίας είναι τεράστιος και για αυτό βλέπεις μαθητές του 19 να τους παίρνει 7+ χρόνια να τελειώσουν τα 60 μαθήματα+διπλωματική (ναι εγώ τόσα έδωσα για πτυχίο, αλλού δίνουν περισσότερα) σε μια απ' τις δυσκολότερες και πολυεπίπεδες σχολές της χώρας.

Από εκεί και πέρα είσαι σε θέση να αναπτύσσεσαι μόνος σου, κανείς δεν είπε ό,τι κάνεις στην αγορά εργασίας σε 40 χρόνια δουλειάς θα το έχεις δει στη σχολή. Δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας της τριτοβάθμιας εν γένει, δεν είναι επαγγελματικές σχολές να κάνεις 5 σεμινάρια για να κάνεις το ίδιο πράγμα μια ζωή μολίς τελειώσεις. Ούτε ο μηχανικός, ούτε ο γιατρός, ούτε ο δικηγόρος τελειώνουν την εκπαίδευση τους στα πανεπιστήμια αλλά διαβάζουν όλη τους τη ζωή. Το πανεπιστήμιο έχει σκοπό να σε κάνει ικανό ερευνητή να αναλύεις και να συνθέτεις πληροφορίες με βάση τις θεμελιώδεις γνώσεις της επιστήμης σου για να λύνεις νέα προβλήματα όπως παρουσιάζονται, όχι να μετατρέψει τον ανθρώπινο εγκέφαλο σε σκληρό δίσκο που να περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες της ηλεκτρολογίας, ιατρικής ή νομικής επιστήμης. Πέρα από αυτό η υπερεξιδείκευση είναι μεγάλη παγίδα για τον επαγγελματία. Ένας επαγγελματίας με πολλές γνώσεις μπορεί να μεταπηδάει σε αντικείμενα όπως προστάζει η σύγχρονη οικονομία επειδή αυτό που έκανες στο πανεπιστήμιο μπορεί να μην έχει την ίδια αξία αύριο. Το λέει και το όνομα άλλωστε, πολυτεχνίτης -> πολλές τέχνες.

Τελικά εσύ βλέπεις το πολυτεχνείο σαν σχολές συσσώρευσης "επαγγελματικών δικαιωμάτων" ενώ είναι πρωτίστως ερευνητικά ιδρύματα που θεραπεύουν επιστήμες με τα πολλά παρακλάδια τους αλλά και την μεταξύ τους συνεργεία (ένα ηλεκτρικό όχημα με ποιες ροές του ημμυ σχετίζεται; Απάντηση: Όλες!). Αμά ήταν έτσι όπως νομίζεις στους ΗΜΜΥ θα είχαμε καταργήσει όλες τις ροές πλην ενέργειας που δεν προσφέρουν επαγγελματικά δικαιώματα και θα είχαμε βάλει στατικές και αρχιτεκτονική σύνθεση για να έχουμε καλύτερη υπογραφή. Ο τεμαχισμός της επιστήμης είναι τεχνητός για την ανθρώπινη διευκόλυνση και λόγους οργάνωσης, δεν είναι πραγματικός. Πράγματα που προκύπτουν στον έναν κλάδο (π.χ. βελτιστοποίηση ΣΑΕ) μπορεί να έχουν εφαρμογές αλλού (π.χ τεχνητή νοημοσύνη). Ο επιστήμονας δεν έχει στεγανά.

Υ.Γ. Όσο για το πόσο μούφα είμαστε και πόσο τζιμάνια είναι οι των ΤΕΙ που δεν μπορούσαν να γράψουν μισό θέμα στις εισαγωγικές και μετά το παίζουν επιστήμονες, έχει αποφασίσει ήδη η κοινωνία.

ΣΥΓΝΩΜΗ αλλα εγω σαν πληροφορικαριος στις εταιριες που εχω αλλαξει αρκετες βλεπω ΤΕΙ ΑΕΙ ΕΜΠ ολοι μαζι και ενα . δεν καταλαβαινω καμια διαφορα ...και μισθολογικα και επανω στην δουλεια . αρα οπως λετε η κοινωνια εχει αποφασισει !!!

  • Like 2
  • Haha 1
Δημοσ.

Η πληροφορική, ειδικά η πληροφορική της αγοράς της Ελλάδας (γιατί σαν επιστημονικό πεδίο της θεωρητικής πληροφορικής στα πανεπιστήμια είναι άλλη υπόθεση), δεν απαιτεί γνώσεις πανεπιστημιακές, ακόμη και ένας ανιδείκευτος μπορεί να την κάνει, οι γνώσεις του πολυτεχνείου δεν προσφέρουν κάτι σε αντικείμενα κατώτερης επιστημονικής στάθμης ή ευθύνης. Είναι ένας απ' τους λόγους που το επάγγελμα του μηχανικού είναι πιο σοβαρή υπόθεση και απαιτεί δίπλωμα πολυτεχνείου. Αυτό μπορεί κάποιοι να νομίζουν ότι βολεύει τον κατουσίαν ανιδείκευτο που νομίζει ότι είναι το ίδιο με τους κατόχους πανεπιστημιακών περγαμηνών αλλά good luck να ανταγωνίζεσαι τον κάθε τυχαίο σε τετριμμένα πράγματα και ο μισθός σου να ακολουθεί τον νόμο της προσφοράς ζήτησης και την προοπτική της αντικατάστασης από remote workers ή μηχανές. Το αρρύθμιστο επάγγελμα τους καπιταλιστές συμφέρει πάνω από όλα. Ο ιατρικός κλάδος φάνηκε πιο έξυπνα και περιορίζει την προσφορά μέσω της επιλεκτίκοτητας στις εισαγωγές των ιατρικών σχολών για τους καλύτερους, διασφαλίζοντας το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και τις ανάλογες αμοιβές.

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, kostakis81 είπε

ΣΥΓΝΩΜΗ αλλα εγω σαν πληροφορικαριος στις εταιριες που εχω αλλαξει αρκετες βλεπω ΤΕΙ ΑΕΙ ΕΜΠ ολοι μαζι και ενα . δεν καταλαβαινω καμια διαφορα ...και μισθολογικα και επανω στην δουλεια . αρα οπως λετε η κοινωνια εχει αποφασισει !!!

Τη διαφορά, διαστρωματικά και μισθολογικά, θα τη δεις αν πας σε εταιρείες υψηλών προδιαγραφών, που το αντικείμενό τους έχει επιστημονικές απαιτήσεις. Για πήγαινε π.χ. στην ANSYS να δεις τι γίνεται.......

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η παπάντζα συνεχίζεται. Σε ποια πληροφορική αναφέρεσαι; Σε εφαρμογές web development με Joomla και Wordpress ή σε machine learning και data science; Εχεις καμιά σχέση με το αντικείμενο ή googlαραμε λίγο και το μάθαμε κι αυτό; 

Η πληροφορική λοιπόν είναι "κατώτερης στάθμης" απο τις επιστήμες του μηχανικού. Ωραία το ακούσαμε κι αυτό. Κανονικά περίμενα να πεις ότι οι υπόλοιποι θνητοί πλην μηχανικών είναι κατώτερης στάθμης άτομα, αλλά συγκρατήθηκες. Φυσικά να σχεδιάσεις ένα σύστημα λογισμικού για χρηματοοικονομικά είναι κι αυτό της πλάκας, όπως και δεν έχει ευθύνη να  το υπογράψεις με την παράδοσή του σε έναν οργανισμό πληρωμών, έτσι; Αμα πάει κάτι στραβά, πχ μπούνε hackers και τα σηκώσουν όλα ή χαθούν συναλλαγές, θα φταίει η κακιά η ώρα. 

Από την άλλη, το να τελειώνεις μια πολυτεχνική σχολή Η/Μ , να μην έχεις ασχοληθεί με τίποτα το πρακτικό, να μην ξέρεις τίποτα ειδικά από την αγορά της Ελλάδας δηλαδή, μετά να πιάνεις δουλειά σε μια τεχνική εταιρία, να έχεις διάφορα "θύματα" να βγάζουν τη δουλειά (κυρίως ΤΕΙτζήδες), μιλάμε δηλαδή για μελέτη, σχεδίαση, κατασκευή, εγκατάσταση, επίβλεψη και συντήρηση και εσύ απλά να υπογράφεις, άντε να κάνεις και μια βόλτα στο εργοτάξιο να σε βλέπουν να ασχολείσαι, αυτό φαντάζομαι σε κάνει ανώτερο στην τεχνική ιεραρχία και με υψηλό αίσθημα ευθύνης, έτσι;

Επεξ/σία από Tasos

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...