Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.
6 ώρες πριν, Nabuko είπε

Νομίζω το ότι μίκρυνε το μέγεθος και άρα θεωρητικά μειώθηκαν και τα γραμμάρια αλλά η τιμή παραμένει ίδια.

Παίζει όμως να μειώθηκε σε μέγεθος αλλά να χόντρυνε ελαφρώς η πίτα άρα τα γραμμάρια να είναι ίδια, οπότε καλώς παραμένει η ίδια τιμή. 

Γιατί, απαγορεύεται να αλλάξει η τιμή του προϊόντος, ανεξαρτήτως ποσότητας;

  • Thanks 1
Δημοσ.

Shrinkflation λέγεται στα αγγλικά και είναι πρακτική εδώ και χρόνια.

Το σκεπτικό (δεν είναι ελληνική πρωτοτυπία) είναι ότι μειώνεται η ποσότητα κρατώντας όμως τη συσκευασία και την τιμή ίδια έτσι ώστε να μην υπάρχει κάτι που να "κραυγάζει" για την αλλαγή. Ο καταναλωτής, αν δεν είναι ο τύπος που διαβάζει την τιμή κιλού/λίτρου, δεν παίρνει χαμπάρι την αλλαγή αφού βλέπει ίδια τιμή/συσκευασία και δεν προσέχει ότι πχ τα 250γρ έγιναν 220γρ.

Ως προς το ερώτημα του ts, αν η συσκευασία αναγράφει σωστά το βάρος (όχι αυτό που ήταν αλλά αυτό που σου πουλάει ΤΩΡΑ) τότε τυπικά δεν υπάρχει κάτι παράνομο (το "ηθικό" εννοείται δεν το εξετάζουμε στο εμπόριο :))

  • Like 1
Δημοσ.

Αυτό πάντως το να θεωρείτε παράξενο ή αργοσχολο όποιον ασχολείται με θέμα (πιθανής έστω ) παραπλάνησης καταναλωτή να το κοιτάξετε.

Δεν έχουμε που δεν έχουμε αρμόδιες υπηρεσίες να ασχολούνται (τυχαίο;), αν δεν έχουμε χρόνο να ασχοληθούμε οι ίδιοι και αποτρεπουμε άλλους να ασχοληθούν, μην διαμαρτυρόμαστε μετά για τα χάλια της χώρας μας. Είναι ίδια με των πολιτών της.

  • Like 9
  • Thanks 3
Δημοσ.

Πρόβλημα που δεν λύνεται εύκολα. Στο θέμα με τις πιτες, αν το βάρος έχει ελαττωθεί και είναι διαφορετικό απο αυτό της αναγραφόμενης συσκευασίας ίσως να κάνεις κάτι, αλλά και πάλι αν το βάρος διαφέρει σημαντικά, για παράδειγμα πάνω απο χ %, δεν ξέρω το ποσοστό που ο  νόμος επιτρέπει ως διακύμανση για κάθε κατηγορία προϊόντων.

Γενικά ως καταναλωτές είμαστε απροστάτευτοι απέναντι στις πολυεθνικές - και μη - εταιρείες. Η μείωση της ποσότητας διατηρώντας σταθερή την τιμή είναι εδώ και χρόνια κόλπο του marketing, για να ανεβάζει την τιμή σε κάθε προϊόν. Δείτε το ελαιόλαδο για παράδειγμα, και δεν μιλάω τα τελευταία 2 χρόνια όπου η τιμή εχει ξεφύγει λόγω έλλειψης στην αγορά. Εδώ και περίπου 8 χρόνια η 5λιτρη συσκευασία έγινε 4λιτρη μειώνοντας ελάχιστα τις διαστάσεις, για να μην την καταλαβαίνει ευθέως το ανθρώπινο μάτι.

Κλασικό παράδειγμα επίσης όπου ο περισσότερος κόσμος δεν δίνει σημασία, τα χαρτομάντηλα. Πόσα έχει μεσα κάθε πακέτο; 9 πλέον και όχι 10 όπως παλια. Αν δείτε επίσης η ποσότητα αναγράφεται σε πολύ άσχετο σημείο σε σχέση με παλιά και με μικρότερα γράμματα. Τυχαιο; Για έναν περίεργο λόγο μόνο στα χαρτομαντηλα του LIDL έχει διατηρηθεί η ποσότητα ανα πακετό σε δέκα.

Βέβαια ο πρώτος διδάξας στην κομπίνα με τις ποσότητες είναι η βιομηχανία απορρυπαντικών, όπου εδώ και 20 χρόνια;;; δεν θυμάμαι ακριβώς, έχει αλλάξει η μονάδα μέτρησης απο όγκο σε μεζούρες πλύσης... Αναγράφεται μεν και ο όγκος αλλά ως δευτερεύον στοιχείο, προέχει ο αριθμός μεζούρων-πλύσεων. Μικραίνει συνεχώς ο όγκος και οι μεζούρες παραμένουν αρχικά ίδιες, διότι λέει η νέα σύνθεση είναι πιο αποτελεσματική οπότε χρειάζεσαι μικρότερη ποσότητα... Χαχα! ωραίο ανέκδοτο! Και όταν συνηθίσει ο καταναλώτης τα νέα δεδομένα, κατεβάζουμε και άλλο τις μεζούρες-δόσεις και παει λέγοντας. Ειδικά για τα απορρυπαντικά σε σχέση με την αποτελεσματικότητα με μικρότερη δόση είναι μεγάλο ψέμα, έχω δουλέψει στο παρελθόν για μεγάλη πολυεθνική αρκετό καιρό  και πέρασα απο το R&D της εταιρείας σε νέες φορμουλες και εχω γνώση απο μέσα...

Δυστυχώς αυτοί έχουν το καρπούζι αλλά και το μαχαίρι.

 

 

 

 

Δημοσ.
13 ώρες πριν, Phobetor είπε

Γεια σας.

Πού μπορεί να αναφέρει κάποιος ενδεχόμενη παραπλάνηση καταναλωτή για περαιτέρω διερεύνηση;

Το ξέρω ότι μπορεί να φανεί αστείο, αλλά εταιρεία που παράγει πίτες για σουβλάκια μείωσε 20% το μέγεθος της πίτας, μειώνοντας κατά 2 εκατοστά τη διάμετρο, χωρίς να αναφέρει μείωση γραμμαρίων στη συσκευασία. Ο αριθμός τεμαχίων παρέμεινε ίδιος.

Και όχι, δεν είμαι παράξενος να μετράω διαμέτρους 😁, απλά οι πίτες πριν δεν χωρούσαν στην τοστιέρα, ενώ τώρα χωράνε με άνεση.

Δηλαδή, η μείωση στην επιφάνεια ήταν εμφανέστατη και είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά που αγοράζω αυτή τη συσκευασία που συμβαίνει...

Φίλε μήπως είσαι ΑΕΚτζής;

Πέρα από την πλάκα, νομίζω πως απαντήθηκε ήδη από άλλους. Στα περισσότερα συσκευασμένα τρόφιμα έχω κι εγώ παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό πως έχει μειωθεί η ποσότητα. Καλά κάνεις και το ψάχνεις. Αυτό είναι καταναλωτική συνείδηση.

  • Confused 1
Δημοσ.

Αν είχε αποδεχθεί ότι οι τιμές ανεβαίνουν και θα ανεβαίνουν δε θα το έψαχνε.

Κάποιοι, δεν καταλαβαίνω γιατί, σα να έχουν την εντύπωση ότι οι τιμές θα είναι για πάντα σταθερές.

Και αναφέρομαι στην τιμή ανά κιλό/λίτρο, όχι στην τιμή τεμαχίου, απ' ότι φαίνεται είναι αρκετοί ακόμα εκείνοι που δίνουν περισσότερη βαρύτητα στο δεύτερο αντί για το πρώτο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, Phobetor είπε

Πού μπορεί να αναφέρει κάποιος ενδεχόμενη παραπλάνηση καταναλωτή για περαιτέρω διερεύνηση;

 

 

 

1 ώρα πριν, thespartian είπε

Αυτό πάντως το να θεωρείτε παράξενο ή αργοσχολο όποιον ασχολείται με θέμα (πιθανής έστω ) παραπλάνησης καταναλωτή να το κοιτάξετε.

Δεν έχουμε που δεν έχουμε αρμόδιες υπηρεσίες να ασχολούνται (τυχαίο;), αν δεν έχουμε χρόνο να ασχοληθούμε οι ίδιοι και αποτρεπουμε άλλους να ασχοληθούν, μην διαμαρτυρόμαστε μετά για τα χάλια της χώρας μας. Είναι ίδια με των πολιτών της.

Ποια ειναι η παραπλανηση ομως;
Θεωρεις οτι θα αλλαζαν το βαρος/μεγεθος,χωρις να το γραψουν στη συσκευασια;

 

4 ώρες πριν, phanispal είπε

Γιατί, απαγορεύεται να αλλάξει η τιμή του προϊόντος, ανεξαρτήτως ποσότητας;

Ετσι ακριβως

Επεξ/σία από StamTheMan
Δημοσ.
4 ώρες πριν, phanispal είπε

Γιατί, απαγορεύεται να αλλάξει η τιμή του προϊόντος, ανεξαρτήτως ποσότητας;

Όχι δεν απαγορεύεται. Απαγορεύεται όμως να πληρώνεις ένα χ ποσό για 500γρ που αναγράφεται στη συσκευασία και να είναι 400γρ

  • Like 1
Δημοσ.
38 λεπτά πριν, Nabuko είπε

Απαγορεύεται όμως να πληρώνεις ένα χ ποσό για 500γρ που αναγράφεται στη συσκευασία και να είναι 400γρ

Δεν εχουμε στοιχεια για κατι τετοιο μως.
Εχουμε εναν χρηστη του insomnia,που ξεκιναει ενα θεμα με εναν υπερβολικο τιτλο,επειδη πριν δε χωραγε η πιτα στην τοστιερα και  τωρα χωραει.
Αντι να πει και ευχαριστω δλδ που του ελυσαν το προβλημα,φωναζει κιολας.

 

  • Haha 3
Δημοσ.

Ισχύει, αν και πάλι θα είναι καλυμμένοι νομικά για μια μικρή απόκλιση (π.χ. ±1-3%).

Marketing tricks σίγουρα εφαρμόζονται σε πολλούς κωδικούς, με αριθμούς, μεγέθη, χρώματα και πολλούς άλλους τρόπους.

Αλλά δεν είναι χαζοί, κινούνται εντός νόμιμων ορίων.

Απλά είναι καιρός πια ο καταναλωτής που τον απασχολεί η τσέπη του, να μάθει έστω να κοιτάει τιμή κιλού/λίτρου, έστω αυτό το απλό, δε λέω να ξεψαχνίζει τις τιμές σε όλα τα supermarkets. Δε γίνεται ο άλλος να θέλει να πάρει μπύρες για μάζωξη οικονομικά και να γεμίζει το καρότσι με σκέτα μπουκάλια ενώ 30 πόντους πιο δίπλα έχει πακέτο 5+1, 6+2 και 8+4 με μεγάλη διαφορά στην τιμή ανά λίτρο.

Εμένα με ενοχλούν άλλες παραπλανητικές πρακτικές, π.χ. έψαχνα προχθές για φιστίκι κελυφωτό ελληνικό, και στο site ενός supermarket έναν κωδικό τον περιέγραφε ως ελληνικό προϊόν, και τελικά κάπου στο πίσω μέρος αναγραφόταν προέλευση εκτός Ε.Ε.. Αλλά μάλλον επειδή η συσκευασία γίνεται στην Ελλάδα, το βαφτίζουν ελληνικό. Βέβαια εγώ την ψιλιάστικα τη δουλειά και από τη χαμηλή τιμή συγκριτικά με άλλους κωδικούς.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
43 λεπτά πριν, phanispal είπε

Ισχύει, αν και πάλι θα είναι καλυμμένοι νομικά για μια μικρή απόκλιση (π.χ. ±1-3%).

Marketing tricks σίγουρα εφαρμόζονται σε πολλούς κωδικούς, με αριθμούς, μεγέθη, χρώματα και πολλούς άλλους τρόπους.

Αλλά δεν είναι χαζοί, κινούνται εντός νόμιμων ορίων.

Απλά είναι καιρός πια ο καταναλωτής που τον απασχολεί η τσέπη του, να μάθει έστω να κοιτάει τιμή κιλού/λίτρου, έστω αυτό το απλό, δε λέω να ξεψαχνίζει τις τιμές σε όλα τα supermarkets. Δε γίνεται ο άλλος να θέλει να πάρει μπύρες για μάζωξη οικονομικά και να γεμίζει το καρότσι με σκέτα μπουκάλια ενώ 30 πόντους πιο δίπλα έχει πακέτο 5+1, 6+2 και 8+4 με μεγάλη διαφορά στην τιμή ανά λίτρο.

Εμένα με ενοχλούν άλλες παραπλανητικές πρακτικές, π.χ. έψαχνα προχθές για φιστίκι κελυφωτό ελληνικό, και στο site ενός supermarket έναν κωδικό τον περιέγραφε ως ελληνικό προϊόν, και τελικά κάπου στο πίσω μέρος αναγραφόταν προέλευση εκτός Ε.Ε.. Αλλά μάλλον επειδή η συσκευασία γίνεται στην Ελλάδα, το βαφτίζουν ελληνικό. Βέβαια εγώ την ψιλιάστικα τη δουλειά και από τη χαμηλή τιμή συγκριτικά με άλλους κωδικούς.

Φοβερή καταναλωτική "κατάκτηση" αυτό με το "προέλευση εντός/εκτός ΕΕ" :P (υπογραμμισμένο)

Ενώ παλιά αναφέρανε κανονικά τη χώρα, άσχετα αν ήταν εντός ΕΕ ή εκτός, τώρα μια χαρά βολεύονται με τη γενικότητα. Λες και δεν έχει καμία σημασία (άσχετα αν μιλάμε για ουσιαστική ή ψυχολογική σημασία) αν κάτι παράγεται/συσκευάζεται στην Ολλανδία, τη Γαλλία, τη Ρουμανία ή την Ελλάδα.

Ίσως όταν πρωτομπήκαμε στην ΕΟΚ το "παράγεται εντός της ΕΟΚ" (αν και δεν υπήρχε) να ήταν αρκετό, αφού μιλούσαμε για 10 χώρες. Όταν όμως οι χώρες έχουν τριπλασιαστεί και το γεωργικό/βιομηχανικό επίπεδο ανάμεσά τους είναι τόσο ετερόκλητο, το "εκτός ΕΕ" μπορεί να λέει κάτι αλλά το "εντός ΕΕ" θυμίζει λίγο χρησμό της Πυθίας. 

Επεξ/σία από haris_216
Δημοσ.
2 ώρες πριν, StamTheMan είπε

 

 

Ποια ειναι η παραπλανηση ομως;
Θεωρεις οτι θα αλλαζαν το βαρος/μεγεθος,χωρις να το γραψουν στη συσκευασια;

Γραφω για πιθανη παραπλανηση και ο φιλος οφειλει να τσεκαρει το βαρος που αναγραφεται πριν κανει καταγγελια. 

Αλλα δεν θα μου εκανε εντυπωση να ειναι αληθεια. Σοκαριστηκα οταν σε δυο βενζιναδικα μου εβαλαν πεντε λιτρα παραπανω απο τη χωρητικοτητα του ρεζερβουαρ γιατι πιστευα οτι οι αρχες ελεγχουν τα πρατηρια. Οπως σοκαρομαι οταν σε πεζοδρομο οι πεζοι κανουν στην ακρη για να περασει μηχανοβιος που βιαζεται. Ειμαι παραξενος και ενοχλουμαι.

Επισκέπτης
Δημοσ.

Παρακαλώ, ας κλειδωθεί... 😞

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...