Προς το περιεχόμενο

Δυσκολίες φαίνεται να αντιμετωπίζει το φιλόδοξο πρόγραμμα δορυφορικού διαδικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Οι καλές προθέσεις δεν μεταφράζονται πάντοτε σε απτά αποτελέσματα.

Δεκαοκτώ μήνες έχουν μεσολαβήσει από όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αναπτύξει ένα ανεξάρτητο δορυφορικό δίκτυο για πρόσβαση στο διαδίκτυο, όμως το σχέδιο φαίνεται πως έρχεται αντιμέτωπο με σκοπέλους.

Στο διάστημα αυτό έχει κατατεθεί μόνο μία πρόταση -με τη συμμετοχή των Airbus Defense and Space και Thales Alenia Space- για τη δημιουργία ενός δικτύου αποτελούμενου από εκατοντάδες δορυφόρους. Υποτίθεται πως το δίκτυο αυτό, η ευρωπαϊκή απάντηση στο Starlink της SpaceX, που θα εξασφαλίζει πρόσβαση στο διαδίκτυο και ασφαλείς επικοινωνίας, θα είναι έτοιμο έως το 2027.

Η Κομισιόν, όμως, αποφάσισε την αναβολή της ανάθεσης του συμβολαίου στην κοινοπραξία, από το Μάρτιο σε κάποια ακαθόριστη ημερομηνία. Τον Απρίλιο, ο Ευρωπαίος επίτροπος Τιερί Μπρετόν, αρμόδιος για την αγορά του διαδικτύου, δήλωσε πως η πρόταση βρίσκεται υπό εξέταση από ανεξάρτητη επιτροπή, χωρίς να δώσει κάποια καταληκτική ημερομηνία.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ένα σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει είναι ο διπλασιασμός του κόστους για τη δημιουργία του δικτύου IRIS2 από τα 6 στα 12 δισεκατομμύρια ευρώ. Πέραν αυτού, το όλο εγχείρημα έφερε εκ νέου στην επιφάνεια τις διαφωνίες που σοβούν μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας ως προς την ευρωπαϊκή διαστημική πολιτική.

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Δράσης με επιστολή του προς τον Τιερί Μπρετόν, το Μάρτιο, ζητά από τον επίτροπο να μη ληφθούν "βιαστικές αποφάσεις" για το πρόγραμμα, το οποίο εκτιμά ότι πρέπει να τεθεί επί νέας βάσης.

Ο Χάμπεκ δεν αμφισβητεί την ανάγκη δημιουργίας του δικτύου. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία κινητοποίησε τους Ευρωπαίους, που αναγνωρίζουν την ανάγκη ύπαρξης ενός ασφαλούς δορυφορικού δικτύου πρόσβασης στο διαδίκτυο. Το ζήτημα είναι πώς θα δημιουργηθεί. Η Ε.Ε. δεν διαθέτει επαναχρησιμοποιούμενους πυραύλους, όπως ο Falcon 9 της SpaceX, ούτε τη δυνατότητα ταχείας κατασκευής εκατοντάδων σύνθετων δορυφόρων.

Το δίκτυο, που προορίζεται να είναι σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, βασίζεται σε εταιρίες όπως η Airbus και η Arianspace, που δεν είναι συνηθισμένες να λειτουργούν σε τέτοιο πλαίσιο. Συνήθως αναλαμβάνουν κρατικά συμβόλαια παροχής υπηρεσιών, δεν επενδύουν σημαντικά ποσά ίδιων κεφαλαίων.

Η επιστολή του Χάμπεκ δείχνει ότι η Γερμανία, που μαζί με τη Γαλλία λογικά θα αποτελέσουν τους βασικούς χρηματοδότες του εγχειρήματος, δεν είναι ικανοποιημένη με το γεγονός ότι οι βασικοί εργολάβοι έχουν έδρα τη Γαλλία ή συνδέονται άμεσα με τη χώρα. Εκτός αυτού, ο Μπρετόν είναι Γάλλος. Μια άλλη παράμετρος που ενδεχομένως ενοχλεί τη Γερμανία είναι ότι ο έλεγχος του δικτύου θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο από την Ιταλία.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας στο διάστημα έχει μακρά ιστορία, παρότι και οι δύο χώρες αποτελούν πυλώνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα παράδειγμα είναι ο πύραυλος Ariane 6, που θα αναλάβει τον κύριο όγκο των διαστημικών αποστολών της Ευρώπης. Το σχέδιό του προέκυψε συμβιβαστικά, με τη Γαλλία να αναλαμβάνει την κατασκευή του πρώτου σταδίου του πυραύλου και τη Γερμανία να είναι η κυρίως υπεύθυνη για το δεύτερο στάδιο.

Ουσιαστικά, δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ευρώπη καταγράφει καθυστερήσεις στη δημιουργία του IRIS2, με το κόστος να αυξάνεται. Η δημιουργία δορυφορικών δικτύων είναι δύσκολο εγχείρημα και η Ευρώπη έχει διάφορα εμπόδια να ξεπεράσει. Ένα από αυτά είναι ο Ariane 6, που ήδη καθυστερεί τέσσερα χρόνια. Έπειτα, είναι και η πρόκληση του συντονισμού ενός τόσο σύνθετου εγχειρήματος, με τη συμμετοχή τόσων διαφορετικών παραγόντων.

Όλα αυτά τα θέματα κατά πάσα πιθανότητα θα διευθετηθούν τελικά, και οι ευρωπαϊκές εταιρίες σαφέστατα έχουν τη δυνατότητα κατασκευής εξαιρετικών δορυφόρων. Όμως, το IRIS2 είναι μάλλον απίθανο να λειτουργήσει πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και οπωσδήποτε δεν θα στοιχίσει λίγο.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 minutes ago, techon1 said:

Έλεος! Ο Elon Musk μπόρεσε να το χτίσει μόνος του σε μια σπηλιά! Με ένα μάτσο παλιοσίδερα!

Ε μαα!!

Και στην τελική πάρτε χοντρική από τον Έλον όπως παίρνει nova, vodafone από τον ΟΤΕ.

Όλα εγώ πια

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τλχ μια δεκαετια για να τεθει σε κανονικη λειτουργια και βαλε  ...

Βασει προιστοριας : βλεπε και το Ευρωπιακο συστημα GPS  Galileo ,που ακομα δεν εχει

ολοκληρωθει στο συνολο του και απομενουν 4  δορυφοροι να εκτοξευθουν.

Ισως μονο το Μετρο της Θεσ/κης( δεν ειναι ανεκδοτο)  να εχει πεσει εξω πιο πολυ χρονικα .

Αν παμε στο εμπορικο κομματι , σε 10 χρονια αντε να συναγωνιστεις το σταρλινκ του Μασκ.

Τουτεστιν : Παλι ο Ευρωπαιος φορολογουμενος θα τη πληρωσει τη ζημια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Χένρυ Κίσινγκερ, τέως υπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ, είχε πει εύστοχα για την Ευρώπη: "δεν ξέρεις ποιον να πάρεις τηλέφωνο για να συνεννοηθείς". Όπου λαλούν πολλά κοκόρια αργή να ξημερώσει.

  • Like 13
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή το μεγαλύτερο προβλημα είναι αν οι εργολάβοι που θα πάρουν τα συμβόλαια είναι Γάλλοι η Γερμανοί, αυτά απο την Ε.Ε των ανοικτών συνόρων και του ελεύθερου ανταγωνισμού!.

  • Like 2
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μέχρι να ενοποιηθεί σωστά η ΕΕ, αυτά θα προκύπτουν. Αλλά όλες οι εξελίξεις προς το καλύτερο και ειδικά σε κρίσιμους τομείς, θα κοστίζουν περισσότερο (και δεν θα πετυχαίνουν πάντα). Αρκεί να υλοποιούνται με τελικό στόχο την εξυπηρέτηση των εκατομμύρια πολιτών (βλ. Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι) και όχι την τσέπη της μαφίας (βλ ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι κλπ).

Επεξ/σία από csontheline
  • Like 3
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι το θέμα ο Ελον Μασκ. Η Ευρώπη έχει υποστεί αρτηριοσκληρωση με αρχή τα τελευταία 15 χρόνια και οι ΗΠΑ την έχουν ξεπεράσει προ πολλού. Τόσο σε ανάπτυξη, τόσο σε ευκαιρίες, όσο και σε γραφειοκρατία. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, έχει να κάνει με την δομή και την ιστορία των δύο αυτών συστημάτων. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοινώς, όπου λαλούν πολλά κοκόρια, αργεί να ξημερώσει. Αυτοί με το να μαλώνουν αντί να εκτοξεύσουν δορυφόρους, εκτοξεύουν το κόστος τους εγχειρήματος.

Είναι ωραίο να παίζεις διαστημικό μονόπολι με λεφτά φορολογουμένων και να μην έχεις να δώσεις εξηγήσεις πουθενά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, techon1 είπε

Έλεος! Ο Elon Musk μπόρεσε να το χτίσει μόνος του σε μια σπηλιά! Με ένα μάτσο παλιοσίδερα!

Νομιζω το μπερδεψες με το πρωτο Iron Man 😅

  • Like 1
  • Haha 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η Ε.Ε. αργεί να εξελιχθεί σε αυτό τον τομέα λόγο της περιπλοκότητας της αλλά και της ασφάλειας που προσπαθεί να πετύχει ώστε να χρησιμοποιηθεί η οποιαδήποτε τεχνολογία με σκοπό την διαφάνεια και προς όφελος των πολιτών της. Δεν είναι απαραίτητα κακή αυτή η αργοπορία, συνήθως τα καλύτερα αποτελέσματα δεν έρχονται με βιαστικές αποφάσεις και στηρίζονται στην διαρκή επιστημονική έρευνα και τον πειραματισμό. Πιστεύω ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ανώτερο των προσδοκιών εκτός και αν εκτροχιαστεί λόγο πολιτικών συμφερόντων.

Επεξ/σία από Ne0n
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 hours ago, techon1 said:

Έλεος! Ο Elon Musk μπόρεσε να το χτίσει μόνος του σε μια σπηλιά! Με ένα μάτσο παλιοσίδερα!

Να μήν υπερβάλουμε. Δεν ήταν μόνος του.

Είχε βοήθεια και από έναν Αφγανό επιστήμονα μέσα στη σπηλιά.

 

  • Like 1
  • Haha 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...