Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Από τα 100 ηλεκτρικά φορτηγά που ήλπιζε να χρησιμοποιεί ήδη η PepsiCo, αυτή τη στιγμή έχει στη διάθεσή της μόλις 36.

H PepsiCo, βασικός πελάτης της Tesla για τα ηλεκτρικά φορτηγά Semi, έχει παραλάβει μόλις το ένα τρίτο των οχημάτων που είχε παραγγείλει το 2017, ανατρέποντας πλήρως τα σχέδια της εταιρίας για τη χρήση του στόλου. Το ζήτημα αυτό καταδεικνύει τις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η Tesla, καθώς επιχειρεί να καταστεί σημαντικός παράγοντας στη βιομηχανία παραγωγής φορτηγών.

Άλλοι σημαντικοί πελάτες της Tesla, όπως η Sysco, η UPS και η Walmart Canada, επίσης περιμένουν να παραλάβουν τα φορτηγά που έχουν παραγγείλει στην Tesla και στο μεταξύ στρέφονται σε ανταγωνίστριες εταιρίες κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών. Η εξέλιξη αυτή καταγράφεται σε μια δύσκολη περίοδο για την Tesla, καθώς η ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων έχει επιβραδυνθεί, υποχρεώνοντας την εταιρία να προχωρήσει σε μειώσεις τιμών, περιορίζοντας έτσι τα περιθώρια κέρδους. Εκτός αυτού, η Tesla πρόσφατα ματαίωσε την ανάπτυξη ενός οικονομικότερου μοντέλου, το οποίο υποσχόταν επί καιρό, με τους επενδυτές να έχουν εναποθέσει εκεί τις ελπίδες τους για περαιτέρω ανάπτυξη.

Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτηγά είναι φανερή, καθώς οι ντιζελοκίνητες, 18τροχες νταλίκες αποτελούν σημαντική πηγή μόλυνσης. Οι εταιρίες δεσμεύονται να περιορίσουν τις εκπομπές καυσαερίων που επιτείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ενώ η κυβέρνηση Μπάιντεν προσφέρει σημαντικά κίνητρα για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών φορτηγών. Η PepsiCo, λ.χ., εξασφάλισε 20 εκατομμύρια δολάρια σε κρατικές και ομοσπονδιακές επιχορηγήσεις, προκειμένου να καλυφτεί το κόστος 32 Tesla Semi.

Η Tesla επιχειρεί εδώ και χρόνια να δημιουργήσει έναν κλάδο κατασκευής φορτηγών, με τα αρχικά σχέδια να θέλουν το Semi να μπαίνει στις γραμμές παραγωγής το 2019. Τον Οκτώβριο του 2022, ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, έθεσε ως στόχο τηνν παραγωγή 50.000 Semi το 2024. Όμως, τον Ιούνιο του 2023, ο Μασκ ομολόγησε πως η έλλειψη μπαταριών εμπόδιζε την Tesla να πιάσει τους στόχους που είχε θέσει, χωρίς όμως να διευκρινίσει το πώς θα μεταφραζόταν αυτό συγκεκριμένα σε αριθμούς φορτηγών.

 Πελάτες όπως η ASKO Norway, η UPS και η Schneider National έχουν εκφράσει τον εκνευρισμό τους με τους χρόνους αναμονής για την παράδοση των παραγγελθέντων φορτηγών. Πολλές από αυτές τις εταιρίες έχουν στραφεί στο Freightliner eCascadia της Daimler, το οποίο έχει μικρότερη αυτονομία από ό,τι το Semi της Tesla, όμως ήδη χρησιμοποιείται στους στόλους περισσότερων από 55 εταιρίες.

Παρά τις προκλήσεις, η Tesla διαθέτει δικό της στόλο σχεδόν 100 Semi, που κινείται μεταξύ των εργοστασίων της εταιρίας σε Καλιφόρνια και Νεβάδα. Η εταιρία παράλληλα επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στη Νεβάδα, ώστε να μπορεί να κατασκευάζει και εκεί Semi, ενώ εξετάζει και το ενδεχόμενο κατασκευής του φορτηγού στην Ευρώπη.

Η PepsiCo, εντωμεταξύ, δημιουργεί τις απαραίτητες υποδομές για να υποστηρίξει ένα στόλο ηλεκτρικών φορτηγών, προχωρώντας στην εκπαίδευση των οδηγών της και βελτιώσεις στο δίκτυο φόρτισης. Η εταιρία σχεδιάζει να ενσωματώσει στο στόλο της περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα διαφόρων κατασκευαστών, μόλις αυτά καθίστανται διαθέσιμα. Όμως, ορισμένοι επενδυτές της PepsiCo διατηρούν επιφυλάξεις για το χρονοδάγραμμα που έχει θέση η εταιρία για την ενσωμάτωση των Semi, εκφράζοντας ανησυχίες για τις καθυστερήσεις.

Καθώς η Tesla επιχειρεί να ξεπεράσει τα εμπόδια στην παραγωγή και να καλύψει τη ζήτηση, ανταγωνίστριες εταιρίες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία προκειμένου να εδραιωθούν στην αγορά. Η Tesla θα χρειαστεί να βρει απαντήσεις στα ζητήματα που προκύπτουν σύντομα, ώστε να διατηρήσει τη θέση της ως ηγέτιδα σε έναν ταχέως εξελισσόμενο τομέα.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Αναμενόμενο... οι οικονομολόγοι του insomnia είχαν πει "άπατο" όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, όχι μόνο για το Tesla Semi αλλά και για την ιδέα των ηλεκτρικών φορτηγών γενικά, οπότε τώρα οι εταιρείες που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων δεν προλαβαίνουν να καλύψουν τη ζήτηση.

  • Like 6
  • Haha 1
Δημοσ.

παντως για φορτηγα βγαζει πολυ περισσοτερο νοημα η ηλεκτροκινηση. κανουν φουλ θορυβο, βγαζουν ντουμανι, θελουν ροπη και οχι ιππους και φορτιζουν νυχτα σε συγκεκριμενα γκαραζ ευκολα.

  • Like 7
Δημοσ.
32 minutes ago, kurkosdr said:

Αναμενόμενο... οι οικονομολόγοι του insomnia είχαν πει "άπατο" όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, όχι μόνο για το Tesla Semi αλλά και για την ιδέα των ηλεκτρικών φορτηγών γενικά, οπότε τώρα οι εταιρείες που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων δεν προλαβαίνουν να καλύψουν τη ζήτηση.

Δεν νομίζω οτι οι οικονομολογοι του insomnia εχουν θεμα με τα ηλεκτρικά φορτηγά, νομιζω εχουν θεμα με το marketing της Tesla οτι εχουν το καλύτερο ηλεκτρικό φορτηγό. Το οποίο, μαζι με τα F-35, ειναι τοσο καλο που δεν το βρίσκεις.

Υ.Γ. Άσχετο αλλα πως θα με αποκαλουσες αν σου έλεγα οτι θα βάλεις φωτοβολταϊκά και θα πληρώνεις για το ρεύμα που επιστρέφεις στο δίκτυο ;

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, dbrillis είπε

Υ.Γ. Άσχετο αλλα πως θα με αποκαλουσες αν σου έλεγα οτι θα βάλεις φωτοβολταϊκά και θα πληρώνεις για το ρεύμα που επιστρέφεις στο δίκτυο ;

Θα πληρώνω για το ρεύμα που επιστρέφω στο δίκτυο; Δεν βάζω ένα αερόθερμο στο μπαλκόνι καλύτερα να καταναλώνει το έξτρα ρεύμα καλύτερα;

Τώρα αν εννοούσες θα πληρώνομαι, εξαρτάται αν θα υπάρχει σφιχτό deadline για το πότε θα γίνει σύνδεση γιατί πλέον λόγω του γεγονότος ότι δεν έχουν έρθει ακόμα online τα μέσα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που είναι σχεδιασμένα να υπάρχουν (ο λεγόμενος "ηλεκτρικός χώρος") σε συνδέουν του Αγίου Ποτέ.

Επεξ/σία από kurkosdr
  • Like 1
Δημοσ.

Πήγαν να πουλήσουν το Hype των φορτηγών μηδενικών ρύπων και την πάτησαν. Άλλοι με βαρέα οχήματα πήγαν από το diesel στο υδρογόνο.

Από την άλλη ο πόλεμος υδρογόνου - λιθίου συνεχίζεται και όποιος ποντάρει λάθος χάνεται στο στο τέλος από την αγορά.

 

  • Like 4
  • Haha 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, kurkosdr είπε

Αναμενόμενο... οι οικονομολόγοι του insomnia είχαν πει "άπατο" όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, όχι μόνο για το Tesla Semi αλλά και για την ιδέα των ηλεκτρικών φορτηγών γενικά, οπότε τώρα οι εταιρείες που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων δεν προλαβαίνουν να καλύψουν τη ζήτηση.

100 ηλεκτρικά φορτηγά για την Pepsico είναι σταγόνα στον ωκεανό πάντως: 

spacer.png

Αναφορά σε κείμενο

The biggest fleet in the U.S. belongs to PepsiCo, Inc. It owns 11,079 tractors, 16,138 trucks, and 6,682 pickup trucks and cargo vans. PepsiCo also owns 20,105 trailers for securing goods in transit. This enormous fleet helps PepsiCo take in $79.5 billion per year in sales.

 

  • Like 1
Δημοσ.
7 hours ago, kurkosdr said:

Θα πληρώνω για το ρεύμα που επιστρέφω στο δίκτυο; Δεν βάζω ένα αερόθερμο στο μπαλκόνι καλύτερα να καταναλώνει το έξτρα ρεύμα καλύτερα;

Τώρα αν εννοούσες θα πληρώνομαι, εξαρτάται αν θα υπάρχει σφιχτό deadline για το πότε θα γίνει σύνδεση γιατί πλέον λόγω του γεγονότος ότι δεν έχουν έρθει ακόμα online τα μέσα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που είναι σχεδιασμένα να υπάρχουν (ο λεγόμενος "ηλεκτρικός χώρος") σε συνδέουν του Αγίου Ποτέ.

Ναι, ξερω δεν ειναι στην Ελλάδα αλλα θα γίνουν και στην Ελλάδα:

https://www.dutchnews.nl/2024/05/eneco-goes-for-solar-panel-charges-vattenfall-essent-to-follow/

Δημοσ.
7 ώρες πριν, kurkosdr είπε

Θα πληρώνω για το ρεύμα που επιστρέφω στο δίκτυο; Δεν βάζω ένα αερόθερμο στο μπαλκόνι καλύτερα να καταναλώνει το έξτρα ρεύμα καλύτερα;

Χαχαχααχχααχαα

Δημοσ.
10 ώρες πριν, kurkosdr είπε

Αναμενόμενο... οι οικονομολόγοι του insomnia είχαν πει "άπατο" όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, όχι μόνο για το Tesla Semi αλλά και για την ιδέα των ηλεκτρικών φορτηγών γενικά, οπότε τώρα οι εταιρείες που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων δεν προλαβαίνουν να καλύψουν τη ζήτηση.

Εάν οι οικονομολόγοι μπορούσαν να προβλέψουν τα πάντα δεν θα υπήρχε πρόβλημα οικονομίας τωρα

Δημοσ.

Ποια ειναι αυτη weirdηλα ρε παιδια που μου πεταει συνεχεια το insomnia.. Μπορουν να το δουν οι Mods? Εμφανιζεται και σε αλλους;

 

image.png.062d8f6077466173561c6183912b3d77.png

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, dbrillis είπε

Ναι, ξερω δεν ειναι στην Ελλάδα αλλα θα γίνουν και στην Ελλάδα:

https://www.dutchnews.nl/2024/05/eneco-goes-for-solar-panel-charges-vattenfall-essent-to-follow/

Αν διαβάσεις προσεκτικά δεν τους "χρεώνουν για το ρεύμα που επιστρέφουν", μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ρεύμα δωρεάν μετά (δηλαδή μπορούν μετά να καταναλώσουν όσες κιλοβατώρες επέστρεψαν χωρίς να τις χρεωθούν), δηλαδή πληρώνουν ένα κόστος αποθήκευσης ρεύματος όπως θα έπρεπε. Η ιδέα ότι οι πελάτες θα αναλαμβάνουν το φθηνό κομμάτι των ΑΠΕ (δηλαδή τα πάνελ) αλλά όχι το ακριβό (δηλαδή την αποθήκευση) ήταν πάντα περίεργη και άρα είχε ημερομηνία λήξης.

Επεξ/σία από kurkosdr
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά είναι ότι πρέπει να πολλαπλασιαστεί η παραγωγή λιθίου για να είναι βιώσιμα,δεν έχει να κάνει με "οικονομολόγους του insomnia",απλά δεν φτάνει η παραγωγή να καλύψει την ζήτηση.

Επεξ/σία από cpc464
Δημοσ.
Στις 2/5/2024 στις 1:02 ΠΜ, basilis_k6 είπε

παντως για φορτηγα βγαζει πολυ περισσοτερο νοημα η ηλεκτροκινηση. κανουν φουλ θορυβο, βγαζουν ντουμανι, θελουν ροπη και οχι ιππους και φορτιζουν νυχτα σε συγκεκριμενα γκαραζ ευκολα.

ΑΥΤΌ ΑΚΡΙΒΩΣ

Σε φορτηγά η διαχείριση του logistics για τις φορτίσεις είναι εύκολη υπόθεση. Επίσης τς φορτηγά χρειάζονται προγραμματισμενες και υποχρεωτικές στάσεις για τους οδηγούς τους με μέγιστες ώρες οδήγησης ανά 24ωρο.

Η οικονομία επίσης είναι πολλαπλάσια από τα Ι εάν υπολογίσεις τις τεράστιες ποσότητες καυσίμων που καταναλωνονται.

Εκεί έπρεπε να έχει εστιαστει το όλο εγχείρημα και όχι στα ΙΧ όπου δείχνει να αποτυγχάνει.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...