Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μόλις έλαβα ένα γράμμα από το ΓΕΤΑ που λέει ότι για να παραλάβω ένα δέμα από Αγγλία, επειδή λέει είναι φάρμακα (σπόροι για φύτεμα είναι.....) πρέπει να κάνω ηλεκτρονική εξουσιοδότηση στο ΑΦΜ των ΕΛΤΑ και να τη στείλω στο ΓΕΤΑ με email. Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει να κάνω εξουσιοδότηση στο ΑΦΜ των ΕΛΤΑ. Εξουσιοδότηση για ποιο πράγμα; Έχει κανείς γνώση/εμπειρία; Ευχαριστώ

  • 7 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τί έγινε τελικά; Την κατάφερες την διαδικασία; Μου ζητάνε τα ίδια....

Την εξουσιοδότηση την έκανα σύμφωνα με το εγχειρίδιο που θα παραθέσω. Κόλλησε το δέμα μου γιατί ήταν διατροφικό συμπλήρωμα και άρα εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΕΟΦ...

Ως αντικείμενο εξουσιοδότησης έβαλα στο σχετικό πεδίο 'Δηλωτικά και Αδειών-Εγκρίσεων και Εισαγωγές' γιατί δεν μου είπανε τί να βάλω αν και μου στείλανε και την σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Για να προχωρήσουμε στον εκτελωνισμό θα χρειαστούμε από εσάς:


     Ηλεκτρονική εξουσιοδότηση στο ΑΦΜ των ΕΛΤΑ -094026421- (https://www.aade.gr/epiheiriseis/teloneiakes-ypiresies/ilektronikes-synallages-e-customs/teloneia/authorisations-exoysiodotiseis)
      Επικύρωση αριθμού EORI στο κοντινότερο τελωνείο.

https://www.aade.gr/customs

Θα αναμένουμε να μας αποστείλετε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.


Εγχειρίδιο για το 'Μενού Ηλεκτρονικών Συναλλαγών- Εξουσιοδοτήσεις'

https://www.aade.gr/sites/default/files/2024-03/exousiodotiseis_EL_29_3_24_1.pdf

Τί είναι ο αριθμός EORI;

https://www.aade.gr/sites/default/files/2023-03/FAQs_EORI_0.pdf

Πώς χορηγείται ο αριθμός ΕΟRI;
Α Οι οικονομικοί φορείς, προκειμένου να λάβουν αριθμό EORI, πρέπει να
υποβάλλουν Αίτηση – Δήλωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Ι
της αριθ. Α1231/18-10-2021 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ ηλεκτρονικά μέσω
της ψηφιακής εφαρμογής της ΑΑΔΕ «τα Αιτήματά μου» ή μέσω ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου στις αρμόδιες Τελωνειακές Αρχές.
Η Αίτηση – Δήλωση πρέπει να είναι δεόντως συμπληρωμένη και συνοδευόμενη
με τα, κατά περίπτωση, απαραίτητα δικαιολογητικά, σύμφωνα με τα κατωτέρω:
(Α) Για τους οικονομικούς φορείς που είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα αρμόδια
είναι η Τελωνειακή Αρχή του τόπου εγκατάστασής τους. Τα απαιτούμενα
δικαιολογητικά που θα πρέπει να συνοδεύουν την Αίτηση –Δήλωση είναι :
α) Όταν ο οικονομικός φορέας είναι φυσικό πρόσωπο αντίγραφο δελτίου
αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου
β) Όταν ο οικονομικός φορέας είναι νομικό πρόσωπο δεν απαιτείται η επισύναψη
δικαιολογητικών δεδομένου ότι ο έλεγχος των στοιχείων τους γίνεται μέσω του
αριθμού ΓΕΜΗ.

 

Εγώ πήγα σε νέο αίτημα στην ΑΑΔΕ και αφού επέλεξα για τελωνεία, επισύναψα την συμπληρωμένη αίτηση σύμφωνα με το screenshot, στο τελωνείο της περιοχής μου.

aitisi_eori_monad_arith_0.pdf

IMG_20241220_003217.jpg

Επεξ/σία από Krusty
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τελικά σε 1-2 μέρες μου δώσαν αριθμό EORI. Η υπεύθυνη υπηρεσία στα αιτήματα για τους Θεσσαλονικιούς ήταν η

Υπηρεσία Διεκπεραίωσης Αιτήματος
Α' ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ - ΕΞΑΓΩΓΩΝ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ)
Τμήμα Υπηρεσίας Υποβολής
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
 
Την βεβαίωση χορήγησης αριθμού EORI την έστειλα μέσω email στο ΓΕΤΑ.
 
Επεξ/σία από Krusty
  • Like 1
  • 3 μήνες μετά...
Δημοσ.

Πολύ χρήσιμη η πληροφόρηση φίλε Krusty, μόλις ακολούθησα τα βήματα που περιγράφεις και θα κάνω update όταν με το καλό ξεμπερδέψω, να βοηθηθούν κι άλλοι.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα, εν τέλει μόλις σήμερα ξεμπέρδεψα (ελπίζω, γιατί σε αυτήν τη χώρα ποτέ δεν ξέρεις..)


Κατ'αρχές παρέλαβα μόλις την 02/04 ταχυδρομικά (σαν να ήμασταν στο 1925..)  έγγραφο με ημερομηνία έκδοσης 03/02, σύμφωνα με το οποίο έπρεπε να υποβάλω Υ.Δ. ότι τα συμπληρώματα είναι για προσωπική χρήση (αυτό ήταν το εύκολο, καθώς το έκανα αμέσως μέσω gov.gr), καθώς και ηλεκτρονική εξουσιοδότηση στο ΑΦΜ των ΕΛΤΑ 094026421,  με προθεσμία ενός μηνός "από την εισαγωγή του αντικειμένου σε κατάσταση προσωρινής εναπόθεσης", η οποία ούτε καν διευκρινιζόταν από πότε ισχύει. 
Προσπάθησα επανειλημμένα να επικοινωνήσω τηλεφωνικά στον αναγραφόμενο στο έγγραφο αριθμό 2103538102 χωρίς αποτέλεσμα.

Έστειλα και email για διευκρινίσεις στο οποίο έλαβα την εξής στερεότυπη απάντηση :

 

Καλημέρα

 Για να προχωρήσουμε στον εκτελωνισμό θα χρειαστούμε από εσάς:

Θα αναμένουμε να μας αποστείλετε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Σας ευχαριστούμε για την συνεργασία. 

 

Εν τέλει ακολούθησα τα βήματα του φίλου Krusty, τον οποίο και ευχαριστώ θερμά, αλλιώς δεν υπήρχε περίπτωση να βγάλω άκρη.

Ακριβώς όπως τα εμφανίζει το screenshot του, πήγα σε Νέο Αίτημα στην ΑΑΔΕ. Επέλεξα  Τελωνεία/Οικονομικοί Φορείς-Τελωνειακή αντιπροσώπευση/Αίτηση για EORI/Τελωνείο Αθηνών, Μεταμόρφωση (μένω Αθήνα Κέντρο και ήταν το κοντινότερο)/Τμήμα Διαδικασιών, και έτσι δημιούργησα το αίτημα για EORI. Την επομένη εγκρίθηκε, ωστόσο πήρε δύο μέρες εώς ότου ενεργοποιηθεί και φανεί έγκυρο στο https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/eori_validation.jsp?Lang=en

Παράλληλα έκανα και την ηλεκτρονική εξουσιοδότηση στο ΑΦΜ των ΕΛΤΑ, για την οποία δεν έλαβα κάποια βεβαίωση, οπότε κατέληξα να την υποβάλω πάνω από μία φορές, και μου έδειξε την ένδειξη ότι είχε ήδη υποβληθεί (δείτε σχετ. screenshot). 

Τέλος, απέστειλα στο ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΥ ΤΑΧ. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ" <geta@elta-geta.gr> ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στο οποίο επεσύναψα τα παρακάτω:

1) Φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας

2) Αριθμό EORI (τον οποίο μου έστειλε το τελωνείο σε μορφή φόρμας στο menu τα Αιτήματά μου στην ΑΑΔΕ. Ενημερωτικά, ο αριθμός EORI ήταν απλώς το πρόθεμα GR ακολουθούμενο από το ΑΦΜ μου)

3) Επικύρωση αριθμού EORI (ένα απλό screenshot από τον ιστότοπο https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/eori_validation.jsp?Lang=en)

4) Υ.Δ. ΦΕΚ Β' 1526/13.10.04 (όπου δήλωνα ότι το πακέτο περιέχει συμπληρώματα για προσωπική χρήση)

5) Εξουσιοδότηση ICS (το προαναφερθέν screenshot)

 

Και επιτέλους, έλαβα αυθημερόν την απάντηση

Καλημέρα σας,  

Ολοκληρώθηκε η υποβολή των παραστατικών για το δέμα σας και αναμένεται η απελευθέρωσή του από το Τελωνείο ώστε να αποσταλεί στο ταχυδρομικό κατάστημα της διεύθυνσης προορισμού.  

Για πληροφορίες σχετικά με τα θέματα παράδοσης δεμάτων, παρακαλούμε επικοινωνήστε με την εξυπηρέτηση πελατών των ΕΛΤΑ [800 11 82 000, 212 0000 800 (Δευ - Παρ, 08:00 - 20:00)].  

Παρακαλώ μην απαντάτε σε αυτό το μήνυμα. 

 

Επομένως ευελπιστώ ότι λύθηκε. 

Και πάλι ευχαριστώ θερμά το φίλο Krusty, που με γλίτωσε από το να χάσω ένα σωρό εργατοώρες να τρέχω στο αεροδρόμιο για διευκρινίσεις, και ελπίζω αυτό το thread να βοηθήσει κι εσάς (γιατί απ'όσο διαβάζω, υπάρχουν άτομα που ταλαιπωρούνται άσκοπα επειδή έκαναν το μοιραίο λάθος να αγοράσουν εκτός ΕΕ μια αλοιφή για το κρύωμα). Καλή συνέχεια!

 

 

 

 

ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ICS.jpg

Υ.Δ..jpg

Επεξ/σία από nexrex
Δημοσ.

Το γεγονός ότι υπάρχουν δημόσιες υπηρεσίες στο απυρόβλητο... ούτε συνήγορος του πολίτη τις πιάνει, ούτε τίποτα.. και δεν μπορείς καν να πας να παραπονεθείς σε κάποιον προϊστάμενο, διευθυντή κτλ.. είναι τραγικό! 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...