Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

H αμερικανική κυβέρνηση ολοκλήρωσε τη διαμόρφωση νέου προτύπου που επιβάλλει σε όλα τα ελαφράς χρήσης οχήματα την ενσωμάτωση συστημάτων αυτόματος πέδησης που ακινητοποιούν ένα όχημα το οποίο κινείται με υψηλές ταχύτητες όταν επίκειται σύγκρουση.

Η αυτόματη πέδηση σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης αποτελεί πλέον νόμο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών ολοκλήρωσε τη διαμόρφωση ενός νέου Ομοσπονδιακού Προτύπου Οδικής Ασφάλειας το οποίο επιβάλλει σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες την ενσωμάτωση αυτόματου συστήματος πέδησης σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, στα οχήματα ελαφράς χρήσης (ουσιαστικά σε όλα τα επιβατικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων SUV και ημιφορτηγών) έως το 2029. Ο νέος κανονισμός στόχο έχει να αποτρέψει εκατοντάδες θανάτους και δεκάδες χιλιάδες τραυματισμούς κάθε χρόνο. Το Υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται επίσης στη διαδικασία οριστικοποίησης αντίστοιχου κανονισμού για τα οχήματα βαρέας χρήσης με βάρος άνω των 4.500 κιλών. 

Περίπου το 90% των οχημάτων ελαφράς χρήσης που κυκλοφορούν στους αμερικανικούς δρόμους αυτή τη στιγμή διαθέτουν αυτόματο σύστημα πέδησης ή AEB. Όμως ο νέος κανόνας υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να υιοθετήσουν μια στιβαρότερη εκδοχή της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ικανή να σταματά οχήματα τα οποία κινούνται σε σε υψηλότερες ταχύτητες, καθώς και να εντοπίζει ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως ποδηλάτες και πεζούς, ακόμη και τη νύχτα.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών, όλα τα οχήματα πλέον υποχρεούνται να έχουν τη δυνατότητα "ακινητοποίησης και αποφυγής επαφής με προπορευόμενο όχημα έως τα 62 μίλια/ώρα (100 χλμ/ώρα) και τα συστήματα πρέπει να εντοπίζουν πεζούς τόσο στο φως της ημέρας όσο και στο σκοτάδι". Επιπλέον, τα ΑΕΒ πρέπει να ενεργοποιούν το σύστημα πέδησης αυτόματα "έως και τα 90 μίλια/ώρα (145 χλμ/ώρα) όταν επίκειται πρόσκρουση σε προπορευόμενο όχημα και έως τα 45 μίλια/ώρα (72 χλμ/ώρα) όταν εντοπίζεται πεζός".

Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα υποχρεούνται να ενισχύσουν τα υφιστάμενα συστημάτα ΑΕΒ, τα οποία σύμφωνα με έρευνες αποδεικνύονται αρκετά ικανά στο να αποτρέπουν προσκρούσεις χαμηλής ταχύτητας μεταξύ οχημάτων που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, όμως είναι λιγότερο αποτελεσματικά όταν τα οχήματα κινούνται με μεγαλύτερες αλλά και πάλι όχι υπερβολικές ταχύτητες. Η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (ΑΑΑ) δοκιμάζει εδώ και χρόνια τα συστήματα ΑΕΒ και διαπίστωσε ότι υπάρχει πλήθος συνηθισμένων σεναρίων όπου η τεχνολογία πέδησης αποτυγχάνει τελείως να λειτουργήσει κατά τον τρόπο που διαφημίζεται.

Οι πλαγιομετωπικές και οι αριστερόστροφες συγκρούσεις, που αντιστοιχούν σε περίπου 40% των θανατηφόρων τροχαίων, παραμένουν σχεδόν αδύνατο να αποτραπούν με τη χρήση των ΑΕΒ. Αντίστοιχα, πολλά συστήματα ΑΕΒ αποτυγχάνουν παταγωδώς να εμποδίσουν οχήματα να παρασύρουν παιδιά ενώ, τη νύχτα, πολλά από αυτά τα συστήματα είναι πρακτικά άχρηστα.

Το νέο πρότυπο εφαρμόζεται τη στιγμή που στις ΗΠΑ καταγράφεται μικρή μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, στατιστική που κατέγραψε κάθετη αύξηση το διάστημα της πανδημίας. Η Εθνική Διεύθυνση Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων ενημέρωσε ότι 42.514 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία μέσα στο 2023, αριθμός μειωμένος κατά 3,6% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ήταν ο τρίτος κατά σειρά χρόνος όπου 40.000 και πλέον άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα. 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

σε έναν τέλειο κόσμο όπου όλοι ακολουθούσανε την κοινή λογική και δεν έτρεχαν με 200χλμ/ω μέσα και έξω από τις πόλεις και συμμορφώνονταν με τα σήματα τα αμάξια θα κόστιζαν 10 φορές λιγότερο γιατί δεν θα χρειάζονταν τα χιλιάδες συστήματα ασφαλείας. 

  • Like 2
  • Thanks 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σενάριο...

Πας στην Εθνική με 140 και περνάει μπροστά από το όχημα ένας θάμνος που τον έφερε ο αέρας.

Το αμάξι κοκαλώνει.

Ο από πίσω που δεν έχει ΑΕΒ πέφτει πάνω σου.

Το ίδιο και ο ακόμα πιο πίσω

Και ο τρίτος στη σειρά.

Ο τέταρτος που έχει ΑΕΒ σταματάει έγκαιρα.

Ο 5ος που δεν έχει πέφτει πάνω στον 4ο και τον στέλνει καραμπόλα στα υπόλοιπα.

Ακολουθούν και οι 6ος, 7ος, 8ος.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ: Ο θάμνος τη γλύτωσε!

spacer.png

Επεξ/σία από micos000
  • Like 12
  • Haha 15
Δημοσ.

Αυτά τα κόλπα τα βγάζουν απο το μανίκι τώρα για να μας δείξουν πόσο πολύ χρειαζόμαστε την ΑΙ ... - δεν μπερδεύει τον θάμνο ή τον λαγό με τον άνθρωπο...

  • Like 4
  • Haha 1
Δημοσ.

Εννοείται πρέπει να υπάρχει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε τέτοιες περιπτώσεις. Έχουν χαθεί αμέτρητες ζωές εξαιτίας των τροχαίων μακάρι να σταματήσει αυτή η αιμορραγία. Και αφού ο Άνθρωπος δεν μπορεί να το κάνει από μόνος του ας το κάνει το AI.

Δημοσ.

Οι αιτίες που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα είναι (ενδεικτικά αναφέρονται, ειδικά για Ελλάδα): η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ, η απροσεξία των πεζών, η παράβαση του Κώδικα Oδικής Κυκλοφορίας (Κ.O.Κ.) π.χ. το κόκκινο βαφτίζεται πράσινο για μερικούς, κ.λπ., οι αφύλακτες διαβάσεις και το κακό οδικό δίκτυο (όπου υπάρει ακόμα), η κακή σήμανση, η μη χρήση ζώνης, η έλλειψη αερόσακου και η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά των νέων (όχι όλων αλλά κάποιων).

Στους μεγάλους οδικούς άξονες, Αττική Οδός, Εγνατία Οδός, Ιόνια Οδός, κ.λπ. όπου δεν ισχύει η πλειονότητα των παραπάνω τα ατυχήματα είναι σαφώς λιγότερα από ότι στους αστικούς ιστούς.  

Σε κάθε περίπτωση, κάθε τι που μπορεί να μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων και ως εκ τούτου και των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους σε αυτά, προφανώς είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενο (αρκεί να αποτελεί το αποτέλεσμα ενδελεχών ερευνών και να είναι αξιόπιστο).  

  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ.
15 minutes ago, citiz said:

 Και αφού ο Άνθρωπος δεν μπορεί να το κάνει από μόνος του ας το κάνει το AI.

Που δεν υπάρχει, και που είναι απλά deep learning.

  • Like 2
Δημοσ.

Αυτά θέλουν δοκιμές καμία 10ετία ακόμα στην καλύτερη και μετά τα κάνουν και νομοθεσίες άντε στο βωμό του χρήματος περνάνε την κάθε &€@ριτσα σαν νομοθεσία, μπορούμε να σκέφτομαι πάνω από 100 πιθανά σενάρια που θα γίνει μεγάλη πατάτα.

Αν όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν είχαν τέτοια συστήματα και ήταν όλα σε ένα συνεχές σύστημα καταγραφής τότε ίσως. Μετά βέβαια πάει η ιδιωτικότητα αλλά ποιος πιστεύει δλδ ότι τώρα έχουμε χοχοχο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ρε παιδιά, αυτά τα κόλπα δεν μπορούν να δουλεύουν αυτόνομα κι ανεξάρτητα... Τι να το κάνω να κοκκαλώσω το αυτοκίνητο γιατί πετάχτηκε μπροστά ένας σκύλος και η νταλίκα απο πίσω να περάσει απο πάνω μου... Θα είχαν αξία αν όλα τα αυτοκινούμενα σε μια περιοχή. είχαν επικοινωνία με μια ΑΙ, που θα μπορεί να επέμβει στην "μικρότερη ΑΙ"  ΟΛΩΝ των αυτοκινήτων΄, την ίδια στιγμή, στην συγκεκριμένη περιοχή - ειδικά στις ζώνες μεγάλης κυκλοφορίας, αυξημένης επικινδυνότητας και υψηλών ταχυτήτων.. Αλλά έτσι πάμε αλλού...

Επεξ/σία από Eloy
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
3 hours ago, CorsarioJoao said:

Ποιά μοντέλα;

τουλάχιστον το vitara το εκανε με 20χλμ χωρίς εμπόδιο μπροστά 2φορές -  έφταιγε το καλιμπράρισμα του ρανταρ εμποδίων - 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...