Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Οι αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ έκριναν ότι οι λειτουργίες οδηγικής υποβοήθησης που διαθέτει στην αγορά η Tesla δεν κατορθώνουν να διατηρούν τους οδηγούς αρκετά προσηλωμένους στη διαδικασία της οδήγησης, με συχνά μοιραία αποτελέσματα.

Το Μάρτιο του 2023, μαθητής στη Βόρεια Καρολίνα αποβιβαζόταν από σχολικό λεωφορείο, όταν τον παρέσυρε ένα Tesla Model Y, το οποίο κινούταν με "ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου", σύμφωνα με το πόρισμα ομοσπονδιακής έρευνας που δόθηκε στη δημοσιότητα την Παρασκευή. Ο οδηγός του Tesla είχε ενεργοποιήσει τη λειτουργία Autopilot, το σύστημα υποβοήθησης που έχει αναπτύξει η εταιρία και, όπως επιμένει ο Ίλον Μασκ, τελικά θα οδηγήσει σε πλήρως αυτόνομα οχήματα.

Ο 17χρονος μαθητής μεταφέρθηκε με ελικόπτερο σε νοσοκομείο της περιοχής, σε κρίσιμη κατάσταση. Όμως, σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας και αφού ερευνήθηκαν εκατοντάδες παρόμοια περιστατικά, προκύπτει ένα μοτίβο μειωμένης προσοχής από την πλευρά των οδηγών, που συνδυάζεται με τις αδυναμίες της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει η Tesla και έχει ως αποτέλεσμα εκατοντάδες τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους.

Συνολικά, η NHTSA ερεύνησε 956 τροχαία, από τον Ιανουάριο του 2018 έως τον Αύγουστο του 2023. Από αυτά τροχαία, ορισμένα από τα οποίο αφορούσαν συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων της Tesla, 29 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Καταγράφηκαν επίσης 211 τροχαία όπου "η εμπρόσθια πλευρά του Tesla προσέκρουσε σε όχημα ή αντικείμενο που βρισκόταν στην πορεία του". Τα τροχαία αυτά, που σε πολλές περιπτώσεις ήταν τα πλέον σοβαρά, οδήγησαν σε 14 θανάτους και 49 τραυματισμούς. 

Η NHTSA αποφάσισε να ξεκινήσει έρευνα καθώς καταγράφονταν διαδοχικά περιστατικά στα οποία εμπλέκονταν οχήματα Tesla τα οποία προσέκρουαν πάνω σε σταματημένα οχήματα υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων, τα οποία ήταν σταθμευμένα στην άκρη του δρόμου. Τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά καταγράφηκαν βραδινές ώρες, με το λογισμικό να μη λαμβάνει υπόψη του μέσα όπως φώτα εκτάκτου ανάγκης, φωτοβολίες, κώνους και φωτισμένες πινακίδες εκτροπής της κυκλοφορίας.

Στην έκθεσή της, η NHTSA αποφάνθηκε ότι το Autopilot -και σε ορισμένες περιπτώσεις το FSD- δεν ήταν σχεδιασμένα έτσι ώστε να διατηρούν την προσοχή του οδηγού στη διαδικασία της οδήγησης. Η Tesla υποστηρίζει ότι προειδοποιεί τους πελάτες της ότι πρέπει να είναι συγκεντρωμένοι στην οδήγηση ενώ χρησιμοποιούν τα Autopilot και FSD, μεταξύ άλλων διατηρώντας τα χέρια τους πάνω στο τιμόνι και το βλέμμα τους στο δρόμο. Όμως, η NHTSA διαπίστωσε ότι σε πολλές περιπτώσεις οι οδηγοί χαλάρωναν υπερβολικά και έπαυαν να είναι συγκεντρωμένοι, οπότε, εάν χρειαζόταν να επέμβουν, πολύ συχνά το έκαναν με καθυστέρηση.

Σε 59 περιστατικά τα οποία διερεύνησε η NHTSA, η υπηρεσία διαπίστωσε ότι οι οδηγοί των Tesla είχαν αρκετό χρόνο, "πέντε ή περισσότερα δευτερόλεπτα", πριν το τροχαίο, για να αντιδράσουν. Σε 19 από αυτά τα περιστατικά το εμπόδιο ήταν ορατό επί 10 ή και περισσότερα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση. Αξιολογώντας τα δεδομένα που παρείχε η Tesla από τα όσα είχαν προηγηθεί του τροχαίου, η NHTSA διαπίστωσε ότι οι οδηγοί, στην πλειοψηφία των περιστατικών που διερευνήθηκαν, δεν πάτησαν φρένο ούτε επιχείρησαν να αποφύγουν το εμπόδιο.

Η ΝHTSA συνέκρινε επίσης τις λειτουργίες αυτοματισμού Επιπέδου 2 (L2) που παρέχει η Tesla με αντίστοιχα προϊόντα διαθέσιμα σε οχήματα άλλων εταιριών. Αντίθετα με εκείνα τα συστήματα, το Autopilot απενεργοποιούταν, αντί να επιτρέψει στους οδηγούς να αλλάξουν κατεύθυνση. Αυτό "αποθαρρύνει" τους οδηγούς από το να παραμένουν συγκεντρωμένοι στη διαδικασία της οδήγησης, αποφάνθηκε η NHTSA.

Ακόμη και η ονομασία του προϊόντος, "Autopilot" (Αυτόματος Πιλότος) είναι παραπλανητικός, αναφέρει η NHTSA, καθώς δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν έχουν οι οδηγοί τον έλεγχο του οχήματος. Ενώ κάποιες εταιρίες χρησιμοποιούν όρους που παραπέμπουν σε "υποβοηθούμενη" ή "συνεργατική" διαδικασία, τα προϊόντα της Tesla παρασέρνουν τους οδηγούς να νομίσουν ότι είναι ικανότερα από ό,τι στην πραγματικότητα. Τόσο η γενική εισαγγελία της Καλιφόρνια όσο και το Υπουργείο Μεταφορών διερευνούν το κατά πόσο η Tesla επιδίδεται σε παραπλανητική περιγραφή και διαφήμιση των προϊόντων της.

Από την πλευρά της, η NHTSA αναγνωρίζει ότι η έρευνα την οποία πραγματοποίησε ενδέχεται να έχει κενά, εξαιτίας των δεδομένων τηλεμετρίας που παραχώρησε η Tesla. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι υπήρξαν πολλά ακόμη περιστατικά τροχαίων με εμπλοκή των Autopilot και FSD, τα οποία η υπηρεσία δεν κατόρθωσε να εντοπίσει.

Μετά την ανακοίνωση της έρευνας, η Tesla προχώρησε στα τέλη του 2023 σε εθελοντική ανάκληση, διαθέτοντας ενημέρωση του λογισμικού, με την οποία προστέθηκαν επιπλέον προειδοποιήσεις στο Autopilot. Η NHTSA ανακοίνωσε σήμερα ότι διεξάγει νέα έρευνα, σχετικά με την ανάκληση αυτή, καθώς ειδικοί έχουν επισημάνει ότι η ενημέρωση του λογισμικού ήταν ανεπαρκής και εξακολουθούσε να επιτρέπει την κατάχρηση του συστήματος.

Το πόρισμα των ομοσπονδιακών αρχών έρχεται σε αντίθεση με τις επίμονες δηλώσεις του Μασκ ότι η Tesla είναι μια εταιρία τεχνητής νοημοσύνης η οποία βρίσκεται στο μεταίχμιο της κυκλοφορίας ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος προσωπικής χρήσης. Εντωμεταξύ, μέσα στη χρονιά η εταιρία ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα ρομποτικό ταξί, το οποίο θεωρητικά θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για την Tesla. Στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για την ανακοίνωση των -μάλλον απογοητευτικών- αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου, ο Μασκ επέμεινε εκ νέου ότι τα οχήματα της εταιρίας του ήταν ασφαλέστερα από ό,τι εκείνα που οδηγούσαν άνθρωποι. 


View full article

Δημοσ.

Δεν ήταν ανάκληση - τα «τρακαρίσματα» ήταν μόνο κάποια ελαφρώς θανατηφόρα συμβάντα. Νομίζω είναι κάπως παρανοϊκό όλο αυτό όταν η πλειοψηφία των μελών της οικογένειας επιβίωνε κάθε φορά. Δεν είναι διαφορετικό από το να αναβαθμίζεις το κινητό σου λίγο μετά τη στιγμή που το κινητό σου σκότωσε κάποιους ανθρώπους. 

  • Like 2
  • Confused 7
  • Sad 1
  • Haha 7
Δημοσ.

Εχω την εντυπωση οτι μονο η Mercedes εχει παρει αδεια στην Αμουρικα να εχει πληρως αυτονομα οχηματα στο δημοσιο δικτυο.

  • Super Moderators
Δημοσ.
15 minutes ago, herbalife3 said:

Και συνεχίζουν να το αγοράζουν  ενεργοποιούν.

Fixed. 😛

  • Like 6
Δημοσ.

Τίτλος: Περιμένοντας τον παπατζη

 

- Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;

Είναι το Full Self Driving να φθάσει σήμερα.

...

Γιατί ενύχτωσε και το FSD δεν ήλθε.

Και μερικοί έφθασαν απ' τα σύνορα,

και είπανε πως FSD πια δεν υπάρχει.

Και τώρα τι θα γενούμε χωρίς FSD?

Τα FSD ήσαν μια κάποια λύσις.

  • Haha 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σαν ανθρωπότητα φτάσαμε στο σημείο που το να τα θελουμε ολα εύκολα και έτοιμα στο πιάτο, αρχίζει να γίνεται επικίνδυνο …

Επεξ/σία από TheGrisGrisMan
  • Like 16
  • Thanks 2
Δημοσ.

"Εντωμεταξύ, μέσα στη χρονιά η εταιρία ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα ρομποτικό ταξί"

Αν ποτέ κυκλοφορήσουν θα έχουν και kill count.

Accident-Hit-Kill-Count-Funny-Bumper-Sti

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 12
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η ανθρωπινη βλακεια ειναι ανικητη και αυτο μας αφορα ολους και τους "τετραπερατους " .

Δεν υπαρχει περιπτωση ο οποιοσδηποτε απο Νομπελιστα μεχρι πανσοφο να μην την κανει

χοντρη καποια στιγμη , διοτι ολοι ανθρωποι ειμαστε .

Η τεχνη θελει θυσιες οπως και η ερευνα στις τεχνολογιες αιχμης .

Διαφαινεται οτι στο τελος αυτης της μακρας διαδρομης τα οχηματα θα οδηγουνται καλυτερα απο τον

"μεσο" οδηγο και παντα υπο προυποθεσεις . Μεχρι τοτε οι κατοχοι τετοιων οχηματων εκ των πραγματων λειτουργουν

ως πειραματοζωα και πρεπει να το παρουν αποφαση , οσα χρηματα κι αν εχουν διαθεσει και με τις οποιες αναβαθμισεις

εχουν λαβει τα συστηματα.

Να θυμισω την ιστορια με την DARPA και τους ετησιους διαγωνισμους που διοργανωνε εναντι επαθλου , αυτονομα

οχηματα να κινηθουν απο το σημειο Α στο  Β χωρις ανθρωπινη παρεμβαση . Πηρε αρκετα ετη για να αναδειχθει νικητης

η Volkswagen  και πλεον σημερα κατι τετοιο θεωρειται δεδομενο και ευκολο για ολους οσους ασχολουνται με την αυτονομη οδηγηση.

Θα παρει αρκετα χρονια ακομα  , αλλα αυτη την στιγμη απλα δεν υφισταται οπως το εννοει ο "μεσος" νους . Κοιμαμαι και αυτο

με πηγαινει  απο μονο του.

 

Επεξ/σία από nepomuk
  • Like 2
Δημοσ.

μπορεί και οφτόπιτς (σε κάποιο άλλο φόρουμ είχα τον επίτιμο τίτλο "μετρ του οφτόπιτς" αλλά μπορεί να είναι και σχετικό.

Πριν κάποια χρόνια πήγαινα σε κάποιο κατάστημα ΔΕΗ και πλήρωνα το λογαριασμό ποτέ δεν είχε λήξει διότι ήξερα πως εγώ πρέπει να κάνω τις ενέγειες που πρέπει.

Πριν ενάμισυ χρόνο αποφάσισα και έβαλα την κάρτα ώστε να πληρώνεται αυτόματα ο λογαριασμός με τη λήξη του. Ξένοιασα από  όλα απαλλάχτηκα από την ίδια φασαρία κάθε δύο μήνες να τρεχω να πληρώσω ,ούτε καν εμπαινα στο λογαριασμό να δω τι γίνεται.

Πριν 15 μέρες  μου έρχεται μήνυμα από ιδιωτική εταιρεία (κοινώς κοράκια) ότι υπάρχει ληξιπρόθεσμο χρέος και να επικοινωνήσω μαζί τους.Τους παίρνω τηλέφωνο ετοιμος για καυγά γιατί ποτέ και πουθενα δεν αφηνα κάποιος χρέος απλήρωτο τους ρωτάω τι και που χρωστάω κάτι τους ξέφυγε για ΔΕΗ αλλα μου λένε για να σου πούμε θα μας πεις τα τρία τελευταία ψηφία του ΑΦΜ σου μάλλον για να με έχουν δεμένο ενδεχομένως γιατί ηχογραφούσαν. Σιγά μη σας πω και τι εφαγα χτες το βράδυ τους λέω και τους κλείνω το τηλέφωνο.

Μπαίνω στο λογαριασμό ΔΕΗ και τι είχε συμβεί;;Πριν 3-4 μήνες είχε λήξει η κάρτα ,  μου ήρθε καινούργια δεν δήλωσα την καινούργια στη ΔΕΗ και δεν πληρωνόταν ο λογαριασμός.Πλήρωσα αμεσα τον ληξιπρόθεσμο δήλωσα και τη νέα κάρτα μετα όπως μου είπαν από τη ΔΕΗ που πήρα τηλέφωνο και έληξε το συμβάν.

Συμπέρασμα. Μπορεί να σας ζάλισα αλλά αυτά συμβαίνουν όταν τα αφήνουμε όλα στο αυτόματο πιλότο.

 

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 5
Δημοσ.

με λιγα λογια δεν ειναι θεμα οχηματος αλλα λαθος χρησης της τεχνολογιας που προσφερει εκει μετα....... η αλλιος παλι φταει ο καθε βλαμμενος

  • Like 1
Δημοσ.

νομίζω πως για να δουλέψει η αυτόνομη οδήγηση όπως πρέπει θα πρέπει 

1. να προσαρμοστεί το οδικό δίκτυο ανάλογα , με ειδικούς δρόμους , συσκευές κλπ

2. να είναι όλα τα αυτοκίνητα αυτόνομα 

αυτή την στιγμή προσπαθούνε να προβλέψουν σωρεία πιθανόν περιπτώσεων  που δεν θα συνέβαιναν αν όλο το σύστημα ήταν σχεδιασμένο εξαρχής γίαυτο το σκοπό. Μέχρι να γίνουν όλα αυτά θα γίνονται πολλά ατυχήματα. 

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...