Προς το περιεχόμενο

Πόσα λάδια μπορεί να τρώει?


Πέτρος

Προτεινόμενες αναρτήσεις

4 ώρες πριν, Πέτρος είπε

Έγινε η "επιθεώρηση" (2.5 σελίδες λίστα μου έδωσαν), χωρίς να βρεθεί κάτι ανησυχητικό.

Αλλάχτηκαν τα λάδια (ή ως αλλαγή χρεώθηκαν), 5 μπουκάλια 0W-20 Castrol Edge Pro, μαζί και διάφορα φίλτρα κλπ.

Για το ανέβασμα θερμοκρασίας στο δείκτη υποστήριξαν ότι ήταν θέμα λογισμικού, "έγινε αναβάθμιση".

Θεωρώ το θέμα λήξαν, χωρίς φυσικά να είμαι εντελώς ήσυχος για βάθος χρόνου.

Πλέον μπαίνει υπενθύμιση για έλεγχο στα λάδια κάθε 3μήνες (πέρα από πριν κάθε ταξίδι) και βλέπουμε.

Α, η επόμενη αλλαγή είναι σε ένα χρόνο/15k!

Η πρώτη αλλαγή, με όλα τα πιθανά σκ,τά του αδούλευτου κινητήρα, στα 2χρόνια/30k. Η επόμενη, στα μισά.

Ότι καταλαβαίνουν, πραγματικά.

Μέσα στο όλο μπάχαλο των ημερών (άλλα τρεξίματα), ξέχασα εντελώς να ρωτήσω πόσα βρήκαν μέσα, στην αλλαγή (αν ποτέ τσέκαραν πραγματικά).

o έλεγχος σου για τα λάδια δεν πρέπει γίνεται ανα μήνες αλλά ανά χλμ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 234
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

10 λεπτά πριν, Ukforthemoment είπε

o έλεγχος σου για τα λάδια δεν πρέπει γίνεται ανα μήνες αλλά ανά χλμ.

Ναι, αλλά είναι πολύ πιο εύκολο για εμένα να έχω ένα τέτοιο διάστημα αναφοράς.

Μήνα-μήνα κάνω τα ίδια χλμ ουσιαστικά, εκτός κι αν υπάρξει ταξίδι, που θα έχει ξεχωριστό έλεγχο έτσι κι αλλιώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, lary7 είπε

Ενα ενδιαφέρον βίντεο για όσουν αγοράζουν καινούργιο οχημα και έχουν της αντιπροσωπίες να τους λένε χαζομάρες. Ο τυπάς προτείνει αλλαγή στα 500 μίλια καινούργιου κινητήρα ωστε να εξασφαλιστεί η μακροζωία του.
Σε άλλο βίντεο μιλάει παραπάνω για τα λάδια, ενα απο τα σημεία που τονίζει είναι η οδήγηση, χαλαρή οδήγηση οδηγεί σε φθορά, θέλουν πάτημα που και πού οι κινητήρες για να παραμείνουν σε καλή κατάσταση και υπάρχει λόγος για αυτό.

 

Είναι γνωστό αυτό από καταβολής του κινητήρα. Δεν ανακάλυψε ο φίλος μας τον τροχό.

Απλώς ναι μεν η διαδικασία "στρώσίματος" (run- in αγγλιστί) έχει περιοριστεί ως αναγκαιότητα αλλά δεν έχει εξαλειφθεί. Μέρος αυτής της διαδικασίας ήταν και η αλλαγή λαδιών νωρίς έτσι ώστε να απομακρυνθούν τα διάφορα υπολείμματα , συντρίμμια (debris αγγλιστί). Άλλωστε και ο κινητήρας καίει περισσότερο λάδι στη αρχή όταν είναι αδούλευτος και ειδικά όταν κουραστεί και το λάδι το κάψιμο απογειώνεται με αρνητικές συνέπειες.

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι όλη αυτή η γνώση των παλαιότερων δεν μπόρεσε να επικοινωνήθεί στην νέα γενιά. Όι μεν παλαιοί δεν βελτίωσαν το τρόπο , τις γνώσεις και τα μέσα επικοινωνίας και απέκτησαν το τίτλο "μαστρο Μήτσος" και οι δέ νεότεροι έγιναν υπάκουοι δέκτες εντολών τύπου "αλλαγή κάθε 30K Km" και μάλιστα στην πρώτη - πρώτη αλλαγή !

Δυσκολεύεται η νέα γενιά να κατανοήσει ότι αυτό το "κάθε 30K" υπαγορεύεται από το μάρκετινγκ και όχι από την μηχανολογία.

Φανταστείτε να πάει ένας κατασκευαστής να πουλήσει εκατοντάδες αυτοκίνητα σε μια εταιρεία leasing και να ορίσει "κάθε 30K" και να πάει ο ανταγωνιστής και να πει "κάθε 15K" . Ποιός θα την πάρει την δουλειά ; Την δουλειά θα την πάρει ο "κάθε 30K" και μετά τις 120.000 Km το 80% των κινητήρων αυτών θα χρήζουν "επισκευής και πέταμα"

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά μέχρι να βάλουμε μπροστά για πρώτη φορά το καινούργιο μας αμάξι με 2 ή 3 χλμ στο καντράν  έχει περάσει απο κάμποσα όχι και τόσο ευγενικά χέρια,χωρίς να γράφει χλμ ή να περιμένουν να ζεσταθεί ή ή ή.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα λαδια αλλαζουν με τις ωρες λειτουργιας του κινητηρα. Αυτα που σας λενε ανα 5.000 χλμ 10.000 χλμ 15.000 χλμ 30.000 χλμ εχουν να κανουν με συγκεκριμενη μεση ωριαια ταχυτητα καλυψης αυτων των χιλιομετρων. Γι αυτο και σου θετουν δευτερη ασφαλεια το ενα ετος ή τα δυο χρονια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, geopro είπε

Είναι γνωστό αυτό από καταβολής του κινητήρα. Δεν ανακάλυψε ο φίλος μας τον τροχό.

Απλώς ναι μεν η διαδικασία "στρώσίματος" (run- in αγγλιστί) έχει περιοριστεί ως αναγκαιότητα αλλά δεν έχει εξαλειφθεί. Μέρος αυτής της διαδικασίας ήταν και η αλλαγή λαδιών νωρίς έτσι ώστε να απομακρυνθούν τα διάφορα υπολείμματα , συντρίμμια (debris αγγλιστί). Άλλωστε και ο κινητήρας καίει περισσότερο λάδι στη αρχή όταν είναι αδούλευτος και ειδικά όταν κουραστεί και το λάδι το κάψιμο απογειώνεται με αρνητικές συνέπειες.

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι όλη αυτή η γνώση των παλαιότερων δεν μπόρεσε να επικοινωνήθεί στην νέα γενιά. Όι μεν παλαιοί δεν βελτίωσαν το τρόπο , τις γνώσεις και τα μέσα επικοινωνίας και απέκτησαν το τίτλο "μαστρο Μήτσος" και οι δέ νεότεροι έγιναν υπάκουοι δέκτες εντολών τύπου "αλλαγή κάθε 30K Km" και μάλιστα στην πρώτη - πρώτη αλλαγή !

Δυσκολεύεται η νέα γενιά να κατανοήσει ότι αυτό το "κάθε 30K" υπαγορεύεται από το μάρκετινγκ και όχι από την μηχανολογία.

Φανταστείτε να πάει ένας κατασκευαστής να πουλήσει εκατοντάδες αυτοκίνητα σε μια εταιρεία leasing και να ορίσει "κάθε 30K" και να πάει ο ανταγωνιστής και να πει "κάθε 15K" . Ποιός θα την πάρει την δουλειά ; Την δουλειά θα την πάρει ο "κάθε 30K" και μετά τις 120.000 Km το 80% των κινητήρων αυτών θα χρήζουν "επισκευής και πέταμα"

Απλά το αναφέρω γιατί πολύς κόσμος παραμυθιάζεται απο αντιπροσωπίες και όταν τους δίνεις συμβουλή σου λένε δεν χρειάζεται και όλα αυτά για ενα κόστος 50-100€. Ευκαιρία να επαληθευτεί η άποψη του "μαστρο Μήτσου" και απο εναν ειδικό.

1 ώρα πριν, INFLUENCER είπε

Τα λαδια αλλαζουν με τις ωρες λειτουργιας του κινητηρα. Αυτα που σας λενε ανα 5.000 χλμ 10.000 χλμ 15.000 χλμ 30.000 χλμ εχουν να κανουν με συγκεκριμενη μεση ωριαια ταχυτητα καλυψης αυτων των χιλιομετρων. Γι αυτο και σου θετουν δευτερη ασφαλεια το ενα ετος ή τα δυο χρονια.

Ούτε αυτό ειναι σωστό, γιατί οι ώρες μπορεί να είναι σε συνθήκες αυξημένης καταπόνησης όπως σε κρύο κινητήρα. Κανονικά θα μπορούσε να εφαρμοστεί συγκεκριμένος αλγόριθμος οπου θα λαμβάνει υποψιν μια σειρα απο παραμέτρους για να βγάλει πότε έχει έρθει η ώρα αλλαγής, αλλα θα ήταν πολύ πολύπλοκο για τον μεσο χρήστη. Σε ακριβούς κινητήρες όπως οι τζετ των αεροσκαφών με τέτοιους αλγόριθμους γινεται η συντήρηση εδώ και 20-30 χρόνια, ενω παλιά ήταν ανα ώρες λειτουργίας που σήμαινε πιο δαπανηρό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, lary7 είπε

Απλά το αναφέρω γιατί πολύς κόσμος παραμυθιάζεται απο αντιπροσωπίες και όταν τους δίνεις συμβουλή σου λένε δεν χρειάζεται και όλα αυτά για ενα κόστος 50-100€. Ευκαιρία να επαληθευτεί η άποψη του "μαστρο Μήτσου" και απο εναν ειδικό.

Σωστά,

Ζούμε σε μια εποχή κατευθυνόμενης πληροφόρησης για να μην πω παραπληροφόρησης.

Ενώ αυτό που βλέπουμε ζωντανά μπροστά στα μάτια μας δεν συνάδει με αυτό που μας υποβάλλουν οι αντιπροσωπείες, εντούτοις είμαστε πρόθυμοι να συντάχθούμε μαζί τους...

Οι δέ αλλαγές πλεύσης του τύπου "αλλαγή όχι κάθε 30Κ Km που οι ίδιοι έλεγαν αλλά πλέον κάθε 15Κ Km " δεν μας χτυπάει το καμπανάκι ότι μας κοροϊδεύουν ? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να 'μαστε πάλι...

IMG_20240426_102914.jpg.459ea02ceb9ba8810ad478f31f3b6fb9.jpg

Στην κίνηση του κέντρου, στα 40' περίπου,γύρω στις 9 το πρωί.

Να ασχοληθώ? Να το δω πώς εξελίσσεται?

Θέλω να φύγω ταξίδι σε λίγες μέρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

εγω δεν το θεωρω φυσιολογικο και θα το εβλεπα αμεσα στην αντιπροσωπεια

Αναφερει κατι το μανιουαλ περι κατακορυφης αυξησης της θερμοκρασιας?

Επεξ/σία από tutuyo
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Πέτρος είπε

Να 'μαστε πάλι...

IMG_20240426_102914.jpg.459ea02ceb9ba8810ad478f31f3b6fb9.jpg

Στην κίνηση του κέντρου, στα 40' περίπου,γύρω στις 9 το πρωί.

Να ασχοληθώ? Να το δω πώς εξελίσσεται?

Θέλω να φύγω ταξίδι σε λίγες μέρες.

Στο βγάζει ως πρόβλημα ή πήγες να το δεις στο μενού;

100° δεν το λες εκτός προδιαγραφών,εκεί πρέπει να είναι  το λάδι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τη θερμοκρασία του ψυκτικού λέει στον αναλογικό δείκτη.

Και για μενα νομιζω πας σε πρώτη ευκαιρία σρην αντιπροσωπεία και τους πιέζεις να το ξεψαχνισουν...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, tutuyo είπε

εγω δεν το θεωρω φυσιολογικο και θα το εβλεπα αμεσα στην αντιπροσωπεια

Αναφερει κατι το μανιουαλ περι κατακορυφης αυξησης της θερμοκρασιας?

Tί να σου πω, πραγματικά? Πριν 2 εβδομάδες πέρασε service, τα τσέκαραν όλα υποτίθεται.

Για αυτή την αύξηση (που με οδήγησε εκεί 4 μήνες νωρίτερα από το προγραμματισμένο) η απάντηση ήταν "ρυθμίστηκε με αναβάθμιση".

Το manual αναφέρει ότι εκεί είμαι εντός φυσιολογικών ορίων, που όντως ισχύει. Το ζήτημα είναι γιατί συμβαίνει πλέον, ύστερα από 1.5 χρόνο.

1 ώρα πριν, Kaboomzer είπε

Για τη θερμοκρασία του ψυκτικού λέει στον αναλογικό δείκτη.

Και για μενα νομιζω πας σε πρώτη ευκαιρία σρην αντιπροσωπεία και τους πιέζεις να το ξεψαχνισουν...

Ακριβώς τις μέρες που δεν μπορώ, με λίγα λόγια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Πέτρος είπε

Να 'μαστε πάλι...

 

Στην κίνηση του κέντρου, στα 40' περίπου,γύρω στις 9 το πρωί.

Να ασχοληθώ? Να το δω πώς εξελίσσεται?

Θέλω να φύγω ταξίδι σε λίγες μέρες.

Επειδή σου κάναμε λίγο μπάχαλο το topic και ξέφυγε η συζήτηση με ιξώδη και χιλιόμετρα μεταξύ αλλαγών, εγώ δεν κατάλαβα ποιά είναι η ανησυχία σου τελικά. Σου φαίνεται υψηλή η θερμοκρασία λαδιού στους 101 C; Δεν είναι. Το λάδι αν και αργεί συγκριτικά με το νερό να ανεβάσει θερμοκρασία -όταν δουλεύει το μοτέρ για ώρα και με φορτίο- συνήθως ξεπερνάει και διατηρείται υψηλότερα από τη θερμοκρασία νερού. Μέχρι 120 βαθμούς θερμοκρασία λαδιού είναι λογική από όσο ξέρω. Και είναι και ζητούμενο να μην είναι πολύ χαμηλή γιατί κρύο λάδι=αυξημένες φθορές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, theopan είπε

Επειδή σου κάναμε λίγο μπάχαλο το topic και ξέφυγε η συζήτηση με ιξώδη και χιλιόμετρα μεταξύ αλλαγών, εγώ δεν κατάλαβα ποιά είναι η ανησυχία σου τελικά. Σου φαίνεται υψηλή η θερμοκρασία λαδιού στους 101 C; Δεν είναι. Το λάδι αν και αργεί συγκριτικά με το νερό να ανεβάσει θερμοκρασία -όταν δουλεύει το μοτέρ για ώρα και με φορτίο- συνήθως ξεπερνάει και διατηρείται υψηλότερα από τη θερμοκρασία νερού. Μέχρι 120 βαθμούς θερμοκρασία λαδιού είναι λογική από όσο ξέρω. Και είναι και ζητούμενο να μην είναι πολύ χαμηλή γιατί κρύο λάδι=αυξημένες φθορές.

Όχι, όχι, στη θερμοκρασία "νερού" λέω, τον αριστερό δείκτη.

Εντός ορίων είναι, αλλά για κάποιο λόγο τον τελευταίο καιρό ξανά και ξανά πάνω από τους 90, που δεν είχε συμβεί ποτέ πριν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα το καταλάβαινα να ανέβει ο δείκτης σε ιδιαίτερες συνθήκες,πολύ κίνηση, πολύ ζεστή κτλ 

Τώρα έτσι στο ξεκαρφωτο;

Επίσης ανέβηκε στιγμιαία και ξαναπεσε ή μέχρι να σβήσεις εκεί ήταν;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...