Προς το περιεχόμενο

Πόσα λάδια μπορεί να τρώει?


Πέτρος

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 10/4/2024 στις 11:37 ΠΜ, Πέτρος είπε

Skoda Kamiq 1.5 TS, αυτόματο, 20μηνών, με λίγο πάνω από 15k χλμ.

Ακόμα δεν έφτασε καν η ώρα για το 1ο service (στα 2 χρόνια είναι) και χτες βλέπω να ψιλοανεβάζει θερμοκρασία (χωρίς ένδειξη/προειδοποίηση, όμως).

Όταν γύρισα σπίτι κοίταξα τα λάδια και ισα που "βρεχόταν" η μύτη του δείκτη. Έβαλα ένα λίτρο κι έφτασε στη μέση της ένδειξης στο σίδερο, έκλεισα τρέχοντας ραντεβού για το service και μέχρι τότε βλέπω αστεράκια.

Είναι ποτέ δυνατόν να καίει τόσο πολύ? Εντάξει, γερμανικό είναι, είναι διαβόητα τρομάρα τους.

Να το θεωρήσω "φυσιολογικό" και να έχω πάντα το νου μου ή θα μου έρθει απότομα στο συνεργείο? Λάδια στο γκαράζ, πάντως, δεν έχω. Εννοείται ποτέ κανένα χτύπημα ή οτιδήποτε.

Κοντά 20 χρόνια το κορόλα βενζίνη μόνο ζητούσε, κι αυτό υπό προϋποθέσεις...

To άφησα πριν λίγο στο συνεργείο και θα τους πάρει 1-2 μέρες μου είπαν για να τσεκάρουν "ενδελεχώς", ειδικά το ζήτημα με τη θεμροκρασία που ανέβασε (και 2-3 χαζομάρες που κατά καιρούς έχω παρατηρήσει, εντελώς άσχετες με το θέμα μας).

Σχετικά με τα λάδια, η ενημέρωση/αντίδραση ήταν

completly-normal-phenomenon-chernobyl.gif.eec1d6c5ecf1e6db1b2d86833362e3a7.gif

Μου είπαν πως και παραπάνω "έπρεπε" να είχε φάει στα 15k, πως από εδώ και πέρα θα πέσει η κατανάλωση (κλαίω σιωπηρά με γιαπωνέζικο στυλ) και πως "αν δεν πετάξει μούντζα στον πίνακα δεν ασχολείσαι, μην συμπληρώσεις για κανένα λόγο".

Αυτά, προς το παρόν.

Επεξ/σία από Πέτρος
  • Like 1
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 234
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 ώρα πριν, Πέτρος είπε

To άφησα πριν λίγο στο συνεργείο και θα τους πάρει 1-2 μέρες μου είπαν για να τσεκάρουν "ενδελεχώς", ειδικά το ζήτημα με τη θεμροκρασία που ανέβασε (και 2-3 χαζομάρες που κατά καιρούς έχω παρατηρήσει, εντελώς άσχετες με το θέμα μας).

Σχετικά με τα λάδια, η ενημέρωση/αντίδραση ήταν

completly-normal-phenomenon-chernobyl.gif.eec1d6c5ecf1e6db1b2d86833362e3a7.gif

Μου είπαν πως και παραπάνω "έπρεπε" να είχε φάει στα 15k, πως από εδώ και πέρα θα πέσει η κατανάλωση (κλαίω σιωπηρά με γιαπωνέζικο στυλ) και πως "αν δεν πετάξει μούντζα στον πίνακα δεν ασχολείσαι, μην συμπληρώσεις για κανένα λόγο".

Αυτά, προς το παρόν.

Όλα τα λεφτά η τελευταία οδηγία.

Μα γιατί να συμπληρώσεις... Άστο μέχρι να αδειάσει και να το πάρεις στο χέρι!!!

Μιλάμε δεν παίζονται!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Πέτρος είπε

 είπαν πως και παραπάνω "έπρεπε" να είχε φάει στα 15k, πως από εδώ και πέρα θα πέσει η κατανάλωση (κλαίω σιωπηρά με γιαπωνέζικο στυλ) και πως "αν δεν πετάξει μούντζα στον πίνακα δεν ασχολείσαι, μην συμπληρώσεις για κανένα λόγο".

Αυτά, προς το παρόν.

Ο λόγος που δεν σε αφήνουν να συμπληρώσεις είναι γιατί θέλουν αυτοί να το μετρήσουν χωρίς κάποια άλλη παρέμβαση.

Έχε το νου σου μην πέσει ξανά κάτω κάτω στο νύχι της βέργας (dipstick αγγλιστί) και αν συμβεί μην περιμένεις να ανάψει λαμπάκι, το οποίο ούτε την πρώτη φορά άναψε παρότι έλειπε ενάμιση λίτρο ξέρωγώ.

Μην συμπληρώσεις μοναχός σου αλλά ούτε και να μείνει από λάδια.

Τί έχουν στο μυαλό τους ; Να πάνε την πρώτη αλλαγή στα 20K Km ?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, geopro είπε

Ο λόγος που δεν σε αφήνουν να συμπληρώσεις είναι γιατί θέλουν αυτοί να το μετρήσουν χωρίς κάποια άλλη παρέμβαση.

Έχε το νου σου μην πέσει ξανά κάτω κάτω στο νύχι της βέργας (dipstick αγγλιστί) και αν συμβεί μην περιμένεις να ανάψει λαμπάκι, το οποίο ούτε την πρώτη φορά άναψε παρότι έλειπε ενάμιση λίτρο ξέρωγώ.

Μην συμπληρώσεις μοναχός σου αλλά ούτε και να μείνει από λάδια.

Τί έχουν στο μυαλό τους ; Να πάνε την πρώτη αλλαγή στα 20K Km ?

Στα 30 αγαπητέ, στα 30k.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, korakios είπε

μήπως είσαι σε κανα πρόγραμμα με δωρεάν σέρβις ? Απορώ πραγματικά, κρίμα

Δεν είδες τη φωτογραφία που σήκωσα πιο πίσω, από το menu του αυτοκινήτου?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, Πέτρος είπε

Δεν είδες τη φωτογραφία που σήκωσα πιο πίσω, από το menu του αυτοκινήτου?

Οπότε αυτοί επιμένουν για 30Κ Km και μάλιστα στη πρώτη πρώτη αλλαγή. Και ήδη να το έχει δείξει ότι έχει κουραστεί το λάδι με το να το κάψει αρκετά.

Τί να πω... Ίσως όταν κλείνει δύο χρόνια (σε 4 μήνες από τώρα) να προχωρήσουν σε αλλαγή γιατί έχει επέλθει διετία.

Δεν ξέρω τι να πω.... Ίσως γέρασα και έχουν αλλάξει τά πράγματα και δεν ανήκω πλέον εδώ.

Επεξ/σία από geopro
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, Πέτρος είπε

Δεν είδες τη φωτογραφία που σήκωσα πιο πίσω, από το menu του αυτοκινήτου?

δεν κατάλαβα αν κολλά με το δωρεάν ή όχι σέρβις.

Πάντως τα λάδια απο τη στιγμή που πέρασε έτος τα αλλάζεις (με φίλτρο) , τώρα κυλάνε λίγα φρέσκα με αρκετά ταλαιπωρημένα στο μοτέρ

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, korakios είπε

δεν κατάλαβα αν κολλά με το δωρεάν ή όχι σέρβις.

Πάντως τα λάδια απο τη στιγμή που πέρασε έτος τα αλλάζεις (με φίλτρο) , τώρα κυλάνε λίγα φρέσκα με αρκετά ταλαιπωρημένα στο μοτέρ

Εννοώ ότι οι πάντες (του αυτοκινήτου περιλαμβανομένου) επιμένουν απόλυτα για 2 χρόνια ή 30k χλμ.

Δωρεάν σέρβις κλπ δεν έχω, καταλαβάινω πώς το λες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Πέτρος είπε

Εννοώ ότι οι πάντες (του αυτοκινήτου περιλαμβανομένου) επιμένουν απόλυτα για 2 χρόνια ή 30k χλμ.

φυσικά και το αγνοείς και κάνεις ετήσιο ή και πιο μπροστά όταν ξεκινά να σπάει και να βλέπεις κατανάλωση

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, korakios είπε

φυσικά και το αγνοείς και κάνεις ετήσιο ή και πιο μπροστά όταν ξεκινά να σπάει και να βλέπεις κατανάλωση

Συμφωνώ απόλυτα.

Μάλλον η (συγκεκριμένη) αντιπροσωπεία ακολουθεί τυφλά ένα πρωτόκολλο και αγνοεί την ουσία.

Τα λάδια πήγαν όσο πήγαν (και καλά πήγαν) μέχρι τα 12Κ km μετά όμως κουράστηκαν και τα έκαψε με γοργούς ρυθμούς.

Γιατί τώρα το βασανίζουν έτσι ;

Θα πρότεινα να βρεις ένα εξουσιοδοτημένο που να μπορεί να βάλει σφραγίδα για να μην έχεις πρόβλημα με την εγγύηση (άλλη πονεμένη ιστορία και αυτή...) και να γίνει αλλαγή λαδιών και φίλτρου.

Ας βάλεις και 0W-20 (ποτέ μου δεν περίμενα να το πω αυτό !!!) αρκεί να βγουν τα παλιά λάδια έξω. Αυτό το καμένο λάδι που νομίζουν ότι πάει ; Ότι εξαϋλώνεται ; Ειδικά το φουλ συνθετικό αφήνει άσχημες επικαθίσεις όταν καίγεται.

Και το καλύτερο από όλα είναι να προμηθευτείς μόνος σου από το εμπόριο τα αναλώσιμα. Και καλύτερη ποιότητα και στο 1/3 της τιμής. Συνήθως τά εξουσιοδοτημένα το δέχονται να πάς τά δικά σου αναλώσιμα αρκεί να πληρούν τις προδιαγραφές. Φίλτρα Mann Filter και λιπαντικό Liqui Molly σειρά top tec και είσαι μια χαρά.

 

4 ώρες πριν, Πέτρος είπε

Εννοώ ότι οι πάντες (του αυτοκινήτου περιλαμβανομένου) επιμένουν απόλυτα για 2 χρόνια ή 30k χλμ.

Αυτοί εκεί πέρα κάνουν καταγραφή και έκθεση εμπλουτίζοντας την βάση δεδομένων στην δική σου (μας) την πλάτη.

Είναι σχετικά καινούργιο "φρούτο" το 0W-20 και έχουν εντολή να καταγράψουν τις παρατηρήσεις.

Μην απορήσεις αν σ' ένα χρόνο από τώρα αλλάξουν στάση και σου πουν κάθε 15K Km αντί για 30k Km ή και αλλαγή σε 5W-30, τά έχουν ξανακάνει αυτά !

Άποψη μου είναι τά παλιά λάδια να βγουν έξω σύντομα όπως έγραψα στο πιο πάνω ποστ νωρίτερα. Δεν θα συναινούσα ανά 30K Km ή δύο χρόνια.

Επεξ/σία από geopro
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 14/4/2024 στις 1:30 ΜΜ, J0hn82 είπε

Οι μερακλήδες (στο Αμέρικα...) κάνουν χημική ανάλυση και καθορίζουν έτσι το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών, έχουν μια καλή διάγνωση για το αν και τι φθορές υπάρχουν στον κινητήρα και πιο λάδι αποδίδει καλύτερα στον κινητήρα τους... (πρακτική που εφαρμόζεται σε βιομηχανικούς κινητήρες).

Με λίγο ψάξιμο μπορεί να βρει κανείς αρκετές αναφορές για συγκεκριμένους συνδυασμούς οχήματος & λαδιών, π.χ.:

https://www.siennachat.com/threads/blackstone-lab-analysis-after-9-000-miles-on-the-0w20-synthetic-oil-data-indicates-10k-synthetic-interval-is-very-reasonable-if-not-conservative.68578/

https://www.toyota-4runner.org/5th-gen-t4rs/124761-blackstone-oil-report-8.html

 

Σχετικό από το Honda R&D Vol.22 No.2: Effects of Low-viscosity Engine Oil on Fuel Economy and Wear:

image.png.25e47de8343e1a367bfdb7807e283d31.png

image.png.ec19c53b83b6deb6239f777fb1f9b474.png

https://www.hondarandd.jp/point.php?pid=72&lang=en

22-2_22e.pdf 391.35 kB · 3 downloads

Το διάβασα και είναι ενδιαφέρον.

Αυτό που αποκόμισα είναι ότι το κίνητρο για την χρήση σημαντικά λεπτόρρευστων λιπαντικών είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και η μείωση των ρύπων. Αυτή είναι η αφετηρία τους και όχι η μακροζωία του κινητήρα.

Πολύ ωραία ως εδώ, όμως το ερευνούν περαιτέρω και παράλληλα ως σημαντική ανησυχία αν αυτό οδηγήσει σε μειωμένη προστασία του κινητήρα . Δηλώνουν ότι δεν παρατήρησαν σημαντική διαφορά και προτείνουν περαιτέρω διερεύνηση και προτρέπουν τον οργανισμό SAE την αναθεώρηση των standards. Παρεμπιπτόντως SAE σημαίνει Society of Automotive Engineers. Ναι, αυτό σημαίνει το SAE που βλέπουμε στα μπουκάλια.

Εγώ αυτό που βλέπω,και επί του παρόντος, είναι όταν κάποιος κατασκευαστής τα βρίσκει δύσκολα, είτε λόγω προβληματικής σχεδίασης είτε λόγω απαιτητικών συνθηκών να δηλώνει και να πράττει επίσημα εγκαταλείποντας συχνά το 0W-20 και να πηγαίνει στο 5W-30 ή και ακόμη στο 5W-40.

Επεξ/σία από geopro
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έγινε η "επιθεώρηση" (2.5 σελίδες λίστα μου έδωσαν), χωρίς να βρεθεί κάτι ανησυχητικό.

Αλλάχτηκαν τα λάδια (ή ως αλλαγή χρεώθηκαν), 5 μπουκάλια 0W-20 Castrol Edge Pro, μαζί και διάφορα φίλτρα κλπ.

Για το ανέβασμα θερμοκρασίας στο δείκτη υποστήριξαν ότι ήταν θέμα λογισμικού, "έγινε αναβάθμιση".

Θεωρώ το θέμα λήξαν, χωρίς φυσικά να είμαι εντελώς ήσυχος για βάθος χρόνου.

Πλέον μπαίνει υπενθύμιση για έλεγχο στα λάδια κάθε 3μήνες (πέρα από πριν κάθε ταξίδι) και βλέπουμε.

Α, η επόμενη αλλαγή είναι σε ένα χρόνο/15k!

Η πρώτη αλλαγή, με όλα τα πιθανά σκ,τά του αδούλευτου κινητήρα, στα 2χρόνια/30k. Η επόμενη, στα μισά.

Ότι καταλαβαίνουν, πραγματικά.

Μέσα στο όλο μπάχαλο των ημερών (άλλα τρεξίματα), ξέχασα εντελώς να ρωτήσω πόσα βρήκαν μέσα, στην αλλαγή (αν ποτέ τσέκαραν πραγματικά).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Πέτρος είπε

 

Α, η επόμενη αλλαγή είναι σε ένα χρόνο/15k!

Η πρώτη αλλαγή, με όλα τα πιθανά σκ,τά του αδούλευτου κινητήρα, στα 2χρόνια/30k. Η επόμενη, στα μισά.

Ότι καταλαβαίνουν, πραγματικά.

Οπότε τά 2 χρόνια/30K Km έγιναν 1 χρόνος/15 Κ Km με συνοπτικές διαδικασίες αν και ήταν κατηγορηματικοί. Για να δούμε και με το 0W-20 τί θα γίνει....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενα ενδιαφέρον βίντεο για όσουν αγοράζουν καινούργιο οχημα και έχουν της αντιπροσωπίες να τους λένε χαζομάρες. Ο τυπάς προτείνει αλλαγή στα 500 μίλια καινούργιου κινητήρα ωστε να εξασφαλιστεί η μακροζωία του.
Σε άλλο βίντεο μιλάει παραπάνω για τα λάδια, ενα απο τα σημεία που τονίζει είναι η οδήγηση, χαλαρή οδήγηση οδηγεί σε φθορά, θέλουν πάτημα που και πού οι κινητήρες για να παραμείνουν σε καλή κατάσταση και υπάρχει λόγος για αυτό.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...