Προς το περιεχόμενο

Πόσα λάδια μπορεί να τρώει?


Πέτρος

Προτεινόμενες αναρτήσεις

13 ώρες πριν, korakios είπε

Δλδ στο 0w20 , "20" θα είναι η ρευστότητα στους 100C που είναι μια θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα , άσχετα με το αν έξω έχει 10C ή 40C

Τότε γιατί υπάρχουν λάδια με δεύτερο συνθετικό 40 ή 50. Αν η θερμοκρασία κινητήρα είναι πάντα σταθερή και είναι το μόνο κριτήριο όπως λες, δεν θα είχε απολύτως κανένα νόημα ο δεύτερος αριθμός. Ίδιες συνθήκες παντού και πάντα, άρα ίδιο ιξώδες παντού και πάντα, άρα καταργούμε εξ ολοκλήρου την ανάγκη να αναφέρουμε τον δεύτερο αριθμό, ο οποίος π.χ. θα καθοριζόταν σιωπηρά από τις βιομηχανίες στο 30, χωρίς να χρειάζεται να το αναφέρουν στις προδιαγραφές. 

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 234
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

21 λεπτά πριν, Kaboomzer είπε

Κάτοχος Kamiq 1.0 με αγορά Ιαν 2023. Οδηγίες αντιπροσωπείας για σέρβις κάθε 15.000 χλμ ή 1 έτος όποιο έρθει πρώτο. Απ' ότι κατάλαβα επικρατούν διάφορες οδηγίες από διάφορες αντιπροσωπείες. Κανά χρόνο πριν το πάρω εγώ έλεγαν κάθε 2 χρόνια και 25.000 χλμ. Τραγικοί.... Αλλά τότε δίνανε εγγύηση 2 ετών σκέτο. Μόλις ξεκινήσανε την επέκταση εγγύησης στα 2+2 (με έξτρα κόστος βέβαια) το γυρίσανε σε ένα έτος και 15χ χλμ. Τυχαίο??? Δεν ξέρω....

Το πήρα κάτι μήνες (Αύγουστο '22) πριν από εσένα, με 4 χρόνια εγγύηση "μαμά" (άλλο που είχαν αυξήσει πιο πριν την τιμή).

Οι οδηγίες ήταν για 2χρόνια (ή 30k), και φαίνεται και στη φωτογραφία που έβαλα πιο πίσω. Είναι από το δικό μου αυτοκίνητο, από τη σχετική λειτουργία υπενθύμισης που έχει.

Τώρα, για άλλο κινητήρα, τυπικά μπορεί και να λένε και άλλα πράγματα, αλλά μάλλον τα αλλάζουν ανάλογα με τις αναφορές που έχουν για θέματα, χωρίς εννοείται να ενημερώνουν τους παλιότερους κατόχους.

Για αυτό δεν ήθελα να μπλέξω με τον συγκεκριμένο γμόμιλο και τα γκιοζιλίκια του, αλλά με "έφαγαν" οι συνθήκες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία από τα ίδια. Ήμουν ανάμεσα σε αυτό και το vitara, αλλά στο test drive το kamiq υπερείχε ξεκάθαρα σε ποιότητα κύλισης, εσωτερικού, χώρους και ήταν κανά χιλιάρικο πιο φτηνό.

Τώρα για αξιοπιστία ........ θα δείξει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 minutes ago, Πέτρος said:

Το πήρα κάτι μήνες (Αύγουστο '22) πριν από εσένα, με 4 χρόνια εγγύηση "μαμά" (άλλο που είχαν αυξήσει πιο πριν την τιμή).

Οι οδηγίες ήταν για 2χρόνια (ή 30k), και φαίνεται και στη φωτογραφία που έβαλα πιο πίσω. Είναι από το δικό μου αυτοκίνητο, από τη σχετική λειτουργία υπενθύμισης που έχει.

Τώρα, για άλλο κινητήρα, τυπικά μπορεί και να λένε και άλλα πράγματα, αλλά μάλλον τα αλλάζουν ανάλογα με τις αναφορές που έχουν για θέματα, χωρίς εννοείται να ενημερώνουν τους παλιότερους κατόχους.

Για αυτό δεν ήθελα να μπλέξω με τον συγκεκριμένο γμόμιλο και τα γκιοζιλίκια του, αλλά με "έφαγαν" οι συνθήκες.

Πουλα το και παρε ΤΟΥΤΑ να ησυχασεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, geopro είπε

Καταρχήν το sae 0W-20 για χρήση στην Ελλάδα να το ξεχάσετε. Είναι πολύ λεπτό και δεν παρέχει ισχυρό φίλμ προστασίας. Απλώς βελτιώνει την οικονομία καυσίμου (λίγο). Οπότε με την καμία λεπτότερο από 5W-30.

Ανέκαθεν το ιξώδες ήταν συνδεδεμένο με την κλιματική ζώνη. Το W stands for winter 🥶 . Τι νομίζατε ότι σημαίνει? Εδώ όμως βράζει το σύμπαν....

Όι αντιπροσωπείες παπαγάλίζουν ότι τους λένε αλλά να ξέρετε ότι δεν έχουμε τα ίδια συμφέροντα. Αυτό που θέλουν είναι να διατρανώνουν τα αραιά διαστήματα σέρβις και την χαμηλότερη κατανάλωση. Και στην συνέχεια στα 8-10 χρόνια να μας λένε:"Παλιό αυτοκίνητο, τί περιμένεις ; " αφού έχει εμφανίσει δαπανηρές βλάβες.

Αναφορικά με την κατανάλωση λαδιού δεν είναι σταθερή αλλά μεταβάλλεται γεωμετρικά ανάλογα με το πόσο έχει το λάδι "κουραστεί" Μέχρι τα 5Κ καίει ελάχιστα, μετά τα 8 Κ περισσότερο και μετά τα 12Κ "το παίρνει ο διάολος "

Μήν το αφήνετε να το "πάρει ο διάολος"

Εμένα πάντως στην αντιπροσωπία ποτέ δεν μου είπαν αραιά σέρβις (ετήσια μου λένε), και ποτέ δεν μου είπαν παλιό αμάξι. Και είναι 18 χρονών.

Αντίθετα μου λένε ότι είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πολύ νεώτερα του. Τα ίδια καταλαβαίνω και από το ΚΤΕΟ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα. Ενημερώθηκα μόλις εχθές από αντιπροσωπεία Peugeot στην Θεσσαλονίκη ότι τούδε και στο εξής η κατασκευάστρια εταιρεία αλλάζει την προδιαγραφή για τον 1.5 blue HDI από αποκλειστικά 0w20 της Τοτάλ σε 5w30 RCP αποκλειστικά της Τοτάλ. Ρώτησα αν υπάρχει αιτιολογία για την αλλαγή αυτή αλλά απάντηση δεν πήρα. Άρα ή μέχρι τώρα κάναμε ζημιά στα αυτοκίνητά μας ακολουθώντας την οδηγία του κατασκευαστή και αφού διαπιστωσαν προβλήματα αλλάξαν την οδηγία ή μας αλλάζουν το λάδι για κάποιον άλλο λόγο που δεν μπορώ να φανταστώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

citroen c2 του 2004 , μια φορα ειχα να αλλαξω λαδια 5 χρονια. Δεν ειχε καψει ουτε σταγονα

opel meriva 2011, 140hp turbo, τα αλλαζω καθε 2 χρονια, παλι δεν καιει σταγονα

Δεν ειναι φισιολογικο να καινε λαδια τα συγχρονα αυτοκινητα κατι στραβο συμβαινει με το δικο σου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Kaboomzer είπε

Κάτοχος Kamiq 1.0 με αγορά Ιαν 2023. Οδηγίες αντιπροσωπείας για σέρβις κάθε 15.000 χλμ ή 1 έτος όποιο έρθει πρώτο. Απ' ότι κατάλαβα επικρατούν διάφορες οδηγίες από διάφορες αντιπροσωπείες. Κανά χρόνο πριν το πάρω εγώ έλεγαν κάθε 2 χρόνια και 25.000 χλμ. Τραγικοί.... 

Από εκεί να καταλάβεις για ποια σοβαρότητα μιλάμε.

Αυτό που είναι ουσιώδες να κάνουμε είναι να ελέγχουμε οι ίδιοι τακτικά λάδια - αντιψυκτικό. Αυτοί οι έλεγχοι μας μαρτυρούν αρκετά.

Επίσης να επιμένετε να σημειωθεί κάπου από την αντιπροσωπεία ότι χρειάστηκε να συμπληρωθεί λάδι πχ 1,5 λίτρο στις 12Κ Km από καινούργιο. Μετά την λήξη της εγγύησης και αρχίσουν να παρουσιάζονται τα σοβαρά προβλήματα λόγω ότι έχει "κάψει" ένα καράβι λάδια συγκεντρωτικά θα υπάρχει τουλάχιστον μια μαρτυρία όταν σας πούνε ότι "να παλιωσε, τί περιμένεις τώρα ; "

Παρεμπιπτόντως το "καμμένο" λάδι που νομίζετε ότι πηγαίνει ; Μάλλον δεν εξαϋλώνεται... Αφήνει ένα σωρό κατάλοιπα.

Επεξ/σία από geopro
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, geopro είπε

Θέλεις να πάμε "by the book" ?

Ας πάμε αν και δεν συμφωνώ επί παντός σέ αυτά τα ελλειπή book .

Λένε πουθενά ότι βάζουμε μόνο 0W-20 και τίποτα άλλο ? Δεν σου επιτρέπει χρήση και σε άλλα ιξώδη ? Σε εγκλωβίζει αποκλειστικά σε ένα ιξώδες ;

Το έχεις γράψει 10 φορές μέσα στο thread και απλά δεν ισχύει παρά σε κάποιες περιπτώσεις που μπορεί να έχεις εσύ υπόψη σου. Πριν από 20 χρόνια μπορεί να έδιναν τα εγχειρίδια εναλλακτικές. Ακριβώς αυτό λέει το βιβλίο του δικού μου! Τις νόρμες και ένα και μόνο ιξώδες για το δικό μου: 0W20. Εγώ φέρνω έστω αντιπαράδειγμα, όπως δεν μπορώ να γενικεύσω εγώ πολύ περισσότερο δεν μπορείς εσύ να μου προτείνεις να βάζω μεγαλύτερου ιξώδους επειδή "έτσι συνίσταται γενικά".  Βάσει ποιών στοιχείων; Αυτά δίνει και καμία άλλη αναφορά για άλλο ιξώδες. Πολλές αναφορές από κατόχους που "πειραματίστηκαν" (γιατί έτσι τους είπε κάποιο "μαστόρι") και είχαν κάθε τρεις και λίγο προβλήματα με ενδείξεις για υποβαθμισμένα λάδια. Πρέπει να καταλάβετε ότι από κάποια στιγμή και μετά τα μοτέρ κατασκευάζονται με πολύ μικρές ανοχές. Για αυτό μειώθηκαν τόσο και έγινε πρακτικά υποχρεωτική η χρήση "λεπτού" λαδιού. Νομίζεις ότι θα του κάνεις καλό αγνοώντας μάλιστα τον κατασκευαστή βάζοντας λάδια που βάζαμε στη 10ετία του '00 "για να δημιουργεί φιλμ"; 

 

2.jpg.24665a7b58d11a2b37aae282a9195bd9.jpg1.jpg.23dbc796b0e281d38456093b7e53722b.jpg

Επεξ/σία από theopan
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

O korakios έχει περισσότερο δίκιο.

Οι προδιαγραφές βγαίνουν για τις μηχανές εσωτερικής καύσης βάσει δοκιμών σε multi-grade/διαβαθμισμένου-πολύβαθμου λαδιού σε θερμοκρασίες 100 - 150C / -10 - -40.

...κύριο μέλημα είναι οι προδιαγραφές του κινητήρα (διάκενα κτλ) και η μέγιστη απόδοση σε συνδυασμό με την αξιοπιστία...

Αν ο παραπάνω πίνακας θερμοκρασιών-λαδιού είχε κανονιστική ισχύ, δεν θα πρότειναν λάδια 0-20 για χρήση στην Ελλάδα....πρώτιστο μέλημα είναι η εσωτερική λειτουργία του κινητήρα σε κρύα εκκίνηση και σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας...

...γι αυτό και σε περιπτώσεις παρατεταμένης καταπόνησης του κινητήρα (πχ σε πίστα) προτείνουν οι κατασκευαστές τη χρήση πιο παχύρρευστου λαδιού...πχ στη δική μου Αλφα 156, με βασικό ιξώδες 10w-40, προτείνεται η χρήση 10w-60 όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί σε τέτοιες συνθήκες...

Προφανώς η εξωτερική θερμοκρασία λαμβάνεται υπόψη ακριβώς γιατί επηρεάζει αυτές τις συνθήκες λειτουργίας στο όριο και σε σχέση με το διάστημα αλλαγής λαδιών/χρόνο χρήσης του ίδιου λαδιού

Επίσης, η ίδια η τεχνολογία στην παρασκευή λαδιού κινητήρα επιτρέπει τη μείωση της διαφοράς μεταξυ προτεινόμενου ιξώδους κρύας εκκίνησης και σταθεροποιημένης θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα...

...με τη χρήση πλήρως συνθετικών και ανώτερης ποιότητας βασικού λαδιού το ιξώδες υποβάλλεται σε μικρότερες μεταβολές με την αλλαγή θερμοκρασίας (viscosity index: όσο πιο υψηλό τόσο μικρότερη μεταβολή, όσο πιο χαμηλό, τόσο μεγαλύτερη η μεταβολή), μικρότερο ποσοστό του λαδιού εξατμίζεται (noack volatility), δημιουργούνται λιγότερες εναποθέσεις στον κινητήρα καθώς δεν χρησιμοποιούνται τόσα πρόσθετα χημικά για τη μεταβολή του ιξώδους κοκ...

Επιπλέον η αλλαγή διαφορετικών τεχνολογιών στους κινητήρες (πχ τούρμπο) επηρεάζει και την επιλογή του ιξώδους.

Συνεπώς τα κριτήρια των τεχνολογιών/προδιαγραφών κατασκευής και λειτουργίας του κινητήρα και της τεχνολογίας παρασκευής του λαδιού κανονίζουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό την επιλογή του ιξώδους έναντι των εξωτερικών θερμοκρασιών 

 

 

Επεξ/σία από definitio
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, nlogginidis είπε

Καλημέρα. Ενημερώθηκα μόλις εχθές από αντιπροσωπεία Peugeot στην Θεσσαλονίκη ότι τούδε και στο εξής η κατασκευάστρια εταιρεία αλλάζει την προδιαγραφή για τον 1.5 blue HDI από αποκλειστικά 0w20 της Τοτάλ σε 5w30 RCP αποκλειστικά της Τοτάλ. Ρώτησα αν υπάρχει αιτιολογία για την αλλαγή αυτή αλλά απάντηση δεν πήρα. Άρα ή μέχρι τώρα κάναμε ζημιά στα αυτοκίνητά μας ακολουθώντας την οδηγία του κατασκευαστή και αφού διαπιστωσαν προβλήματα αλλάξαν την οδηγία ή μας αλλάζουν το λάδι για κάποιον άλλο λόγο που δεν μπορώ να φανταστώ.

Αυτές οι αλλαγές προδιαγραφών δεν είναι ασυνήθιστες. Υπαγορεύονται από το μάρκετινγκ του οποίου τα συμφέροντα δεν συμπίπτουν με τα δικά σου.

Εύστοχη η παρατήρηση σου  Άρα ή μέχρι τώρα κάναμε ζημιά στα αυτοκίνητά μας ακολουθώντας την οδηγία του κατασκευαστή και αφού διαπιστωσαν προβλήματα αλλάξαν την οδηγία ή μας αλλάζουν το λάδι για κάποιον άλλο λόγο που δεν μπορώ να φανταστώ.

Επεξ/σία από geopro
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

έχω το skoda octavia 1.5 tsi mhev και οι αλλαγές λαδιών και φίλρων ειναι στα 15000 χλμ. όχι στα 30.000. μένω κύπρο εν τω μεταξυ, παιζει και αυτο ρόλο. τα λάδια που είχε μέσα δεν έκαψε σταγόνα. μια χαρά το πάω, ούτε κάθομαι πάνω από τον κινητηρα αν ζέστανε ή όχι. βάζω μπροστά και οδηγάω. όταν η θερμοκρασία λαδιού ανέβει πάνω από τους 60 (αργεί αρκετά) τότε μπορώ να βάλω και το S mode στο σαζμάν και να παίξω λίγο.

η πρώτη αλλαγή λαδιών έγινε με 5w30 mobil 1 esp. σε ερώτηση γιατί ο αντιπρόσωπος μου είπε ότι ήρθε σχετική οδηγία από την VW. πάντως, ίδια θερμοκρασία λαδιού κρατάει το αυτοκίνητο, στο σταματα ξεκίνα της μηχανης καθώς και στη λειτουργεία coasting δε βλεπω διαφορά, το ιδιο βενζίνη καίει με πρίν...αυτά...

πάντως μου έκανε εντύπωση για το κάψιμο λαδιού...εμένα δεν έκαψε τιποτα και είμαι κανίβαλος στα αμαξια. πήγα έλεγξα κάτω να δώ δεν έκαψε σταγόνα. παίζει να μη σου έβαλαν αρκετό λάδι, παίζει να μην έκατσε καλά το λάδι όταν το μέτρησες, παίζει να έσταξε από κάπου το λάδι. δεν υπάρχει δικαιολογια. 

όντως τα νέα γιαπωνεζικα εχουν ιξώδες περιεργα. το yaris hybrid της γυναικας μου ήρθε με 0w8 κάτι τέτοιο. στο πρώτο σερβις μπήκε και εκεί 5w30 με συνοπτικές διαδικασίες. 

μιλάμε πάντα για επίσημες αντιπροσωπείες οχι στον πάμπο και στο πανίκο. μου είπαν δε θα βάζουμε πλέον 0w20 και τέλειωσε η υπόθεση. έχω 6000 χλμ πάντως με τα νέα λάδια, 80% πόλη με πολύ σταμάτα/ξεκίνα. το αμάξι πάει υποδειγματικά. είχα κάποιες αμφιβολίες για το σύστημα mild hybrid των γερμαναράδων αλλά διαψεύστηκα κατηγορηματικά. δεν καταλαβαίνεις ποτε ξεκινά η μηχανή. ειδικά στο coasting σβηνει η μηχανή τσουλάει μόνο του και όταν ξαναπατήσεις γκάζι ξαναπαίρνει μπρος και δεν καταλαβαίνεις τίποτα. φοβερό μοτέρ το 1.5.

το μόνο κριτήριο που αγοράστηκε αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι το είχαν ετοιμοπαράδοτο (ακυρωμένη παραγγελία από άλλον πελάτη) την ώρα που το troc είχε πάνω από 12 μήνες αναμονή.

είμαι λάτρης της αυτοκίνησης καμίας εταιρείας συγκεκριμένα. και γιαπωνέζικο είχα, και κορεατικο, ιταλικό όλα έχουν περάσει απο τα χέρια μου. θέλω να με εξυπηρετεί και να μην είναι μπελαλίδικο. αυτά

Επεξ/σία από nikos_e34
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

...όντως τα νέα γιαπωνεζικα εχουν ιξώδες περιεργα. το yaris hybrid της γυναικας μου ήρθε με 0w8 κάτι τέτοιο. στο πρώτο σερβις μπήκε και εκεί 5w30 με συνοπτικές διαδικασίες. 

Μύστης.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...