Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μην σας ξεγελάνε τα οι άσπρες ρόμπες και οι σκονισμένες βιβλιοθήκες με τους τόμους βιβλίων. Εργάτες είστε για να πλουτίζουν τα αφεντικά του κάθε πανεπιστημίου και κέντρου ερευνών. Ήδη έχει ξεκινήσει η αντικατάστασή σας από την τεχνητή νοημοσύνη https://www.ertnews.gr/eidiseis/epistimi/google-deepmind-programma-texnitis-noimosynis-anakalypse-2-2-ekatommyria-nea-ylika/

Spoiler

Μεγάλοι επιστήμονες κάπως έτσι ακούγεστε... 

Σας καθρεπτίζω λίγο και ας μην χρησιμοποιώ την θεωρία των καθρεφτών

 

  • Απαντ. 66
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

  • Moderators
Δημοσ.

  

3 ώρες πριν, rain-man είπε

Πόσες απ' τις τεχνολογίες που υπάρχουν σήμερα και χρησιμοποιούνται στην αγορά υπήρχαν πριν 10-15 χρόνια (π.χ. web development, όχι legacy systems ή καμιά C); Επίσης δεν χρειάζεται να πω κάτι εγώ, τα λένε οι ίδιοι αυτοπροσδιοριζόμενοι "επαγγελματίες προγραμματιστές".

Ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο το framework of the month. Το έχουμε πει ένα εκατομμύριο φορές. Αφού ρώτησες για web τεχνολογίες αποκλειστικά όμως (δεν ξέρω γιατί), η javascript δυστυχώς ακόμα υπάρχει. Όπως και HTML/CSS/PHP/SQL/C#/Python/Java/golang/Scala. Ένα σωρό πρωτόκολλα πάνω στο OSI, Docker, git, K8s, AWS, Ansible, makefile. Αυτά είναι μόνο τεχνολογίες (που μου ήρθαν πρόχειρα στο μυαλό, σίγουρα υπάρχουν κι άλλες), δε μιλάω για μεθοδολογίες, best practices κλπ.

Ο λόγος που πρέπει να ασχολείσαι και να μαθαίνεις συνεχώς είναι ο ίδιος με κάθε άλλο επάγγελμα. Αυτοί που θέλουν να πάνε μπροστά και δε θέλουν να μείνουν στάσιμοι πρέπει να επεκτείνουν τις γνώσεις τους. Όπως και με άλλα επαγγέλματα, μπορείς απλώς να μάθεις 5 πράγματα και με αυτά να πορευτείς σε όλη σου την επαγγελματική πορεία. Γίνεται, αλλά προφανώς δεν προτείνεται.

 

3 ώρες πριν, rain-man είπε

Δεν υπόβαθμισα τις δουλειές στην αγορά, τις έβαλα στην πραγματική τους διάσταση. Οποιοδήποτε έχει σπουδάσει σε ένα κλασσικό τμήμα μηχανικών (π.χ. πολιτικών μηχανικών), έχει ασχοληθεί με δουλειές (design) μηχανικών και μετά πήγε στην πληροφορική αντιλαμβάνεται αμέσως ότι υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές στον τρόπο εργασίας. Για αυτό όταν κάποιος λέει ότι είναι "software engineer" στην πραγματικότητα δεν ξέρει για τι πράγμα μιλάει.

Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις κάποιες απ' αυτές τις διαφορές.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τις διαφορές τις έχει αναλύσει ο Dijkstra .

https://www.cs.utexas.edu/users/EWD/transcriptions/EWD11xx/EWD1165.html

https://www.cs.utexas.edu/~EWD/transcriptions/EWD10xx/EWD1036.html

https://www.cs.utexas.edu/users/EWD/transcriptions/EWD13xx/EWD1305.html

Και που να έβλεπε τι συμβαίνει σήμερα με τα bootcamps, κολλέγια, ιεκ, επαλ πληροφορικής, αυτά τα έλεγε πριν 40 χρόνια. Μερικές σκέψεις του:

Αναφορά σε κείμενο

Ours is the task to remember (and to remind) that, in what is now called “software engineering”, not a single sound engineering principle is involved. (On the contrary: its spokesmen take the trouble of arguing the irrelevance of the engineering principles known.) Software Engineering as it is today is just humbug; from an academic —i.e. scientific and educational— point of view it is a sham, a fraud.

The task of the first-class University, however, is absolutely clear. Industry being its customer, consultancy must tell industry what it wants to hear; it is the task of the first-class University to tell industry what it does not want to hear, whereby it is the rôle of its scientific authority to ensure that the sting of the academic gadfly really hurts.

In my experience —gathered on different continents—, it is impossible to completely prevent all snake oil peddling on campus, but by openly despising it one can at least save the integrity of the academic enterprise as a whole.

A number of these phenomena have been bundled under the name "Software Engineering". As economics is known as "The Miserable Science", software engineering should be known as "The Doomed Discipline", doomed because it cannot even approach its goal since its goal is self-contradictory. Software engineering, of course, presents itself as another worthy cause, but that is eyewash: if you carefully read its literature and analyse what its devotees actually do, you will discover that software engineering has accepted as its charter "How to program if you cannot.".

The problem with educational policy is that it is hardly influenced by scientific considerations derived from the topics taught, and almost entirely determined by extra-scientific circumstances such as the combined expectations of the students, their parents and their future employers, and the prevailing view of the role of the university: is the stress on training its graduates for today's entry-level jobs or to providing its alumni with the intellectual bagage and attitudes that will last them another 50 years? Do we grudgingly grant the abstract sciences only a far-away corner on campus, or do we recognize them as the indispensable motor of the high-technology industry? Even if we do the latter, do we recognize a high-technology industry as such if its technology primarily belongs to formal mathematics? Do the universities provide for society the intellectual leadership it needs or only the training it asks for?

 

In reply to questions why we teach useless things that industry ignores, I refer you to EWD920 (1985). Let me quote here one paragraph

"Back to our original question: can computing science save the computer industry? My answer is "If the computer industry can be saved, only computing science can do it.". But it may take a long time before the computer industry —in particular the well-established companies— will share this view. It will almost certainly take longer than the limited period over which they plan their futures. In the mean time, the academic world —which traditionally plans much further ahead— has no choice. It has to refine and to teach to the best of its abilities how computing should be done; would it ever yield to the pressure to propagate the malpractice of today, it had better fold up.".

But to stress how much patience we need, let me give you another old quotation (from 1988)

"Too few people recognize that the high technology so celebrated today is essentially a mathematical technology."

 

Επεξ/σία από rain-man
Δημοσ.

Εγώ σκέφτομαι τον/την καημένο @OP που έκανε μια απλή ερώτηση και έφτασε να διαβάζει quotes του Dijkstra :D

  • Haha 3
Δημοσ.
4 ώρες πριν, kaliakman είπε

Εγώ σκέφτομαι τον/την καημένο @OP που έκανε μια απλή ερώτηση και έφτασε να διαβάζει quotes του Dijkstra :D

Η μαγεία της πληροφορικής (internet) 😀

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

το να σπουδάσεις πληροφορική δεν σημαίνει ότι θα σε κάνει και επαγγελματία στον χώρο 

θα πρέπει να αφοσιωθείς σε έναν κλάδο της πληροφορικής και να γίνεις επαγγελματίας πάνω σ' αυτόν

Επεξ/σία από @zouve@
  • Like 1
Δημοσ.
Στις 9/6/2024 στις 10:33 ΜΜ, OxiGiannisGiannakis είπε

Κανει μπαμ οτι εχει δουλεψει ελαχιστα εκτος πανεπιστημιου. Στην αγορα εκει εξω το διδακτορικο ειναι μαλλον αδιαφορο και το συγγραφικο εργο παντελως αδιαφορο. Ειμαι μηχανικος με διδακτορικο και συγγραφικο εργο και εμπειρια στη βιομηχανια οποτε ξερω πολυ καλα τι λεω.

Οσο για τα παιδαριωδη επιχειρηματα τυπου νια νια ναι εγω εχω διδακτορικο κι εσυ δεν εχεις, απλα grow up.

Προφανώς και είναι αδιάφορο. Γιατί οι περισσότεροι δεν θέλουν να το πληρώνουν. Σε πιο σοβαρές θέσεις και όχι "γράφω html ή apis και είμαι μαο ταο", μετράει.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...