Axlmon Δημοσ. 2 Απριλίου Δημοσ. 2 Απριλίου Aυξάνονται τα περιστατικά επιβατών που εκφράζουν με τον πλέον έμπρακτο τρόπο τη δυσπιστία τους απέναντι στην αμερικανική εταιρία που βρίσκεται αντιμέτωπη με συχνά ζητήματα ασφαλείας τα τελευταία χρόνια. Το περιστατικό όπου, αεροσκάφος της Boeing έχασε ολόκληρη έξοδο κινδύνου, η οποία συμπαρέσυρε και τμήμα της ατράκτου, τον Ιανουάριο, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά περιστατικών όπου εμπλέκονται νέα μοντέλα αεροσκαφών της Boeing, εγείροντας σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων. Η Boeing, με την παρουσίαση του 737 Max, αεροσκάφους που ήταν βασισμένο στο παλιό 737 αλλά εφοδιασμένο με νέους, οικονομικούς κινητήρες, διεκδικούσε εκ νέου την πρωτοκαθεδρία στις διεθνείς παραγγελίες αεροσκαφών, καθώς η ευρωπαϊκή Airbus, με το Α320, έμοιαζε να αποκτά ισχυρό προβάδισμα. Όμως, τα δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα το 2018, στην Ινδονησία, και το 2019, στην Αιθιοπία, όπου εμπλέκονταν ολοκαίνουργια Max, αλλά κυρίως οι χειρισμοί της εταιρίας και η αποκάλυψη ότι για τα δυστυχήματα ευθυνόταν το MCAS, το σύστημα που είχε αναπτύξει η Boeing ώστε να διευκολύνει το χειρισμό των αεροσκαφών, εκτός του ότι οδήγησαν στην πολύμηνη καθήλωση των στόλων, και την καθυστέρηση των παραγγελιών, έπληξαν σοβαρά το κύρος της αμερικανικής εταιρίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο Ντέιβ Καλχούν, διευθύνων σύμβουλος της Boeing, ο οποίος είχε αναλάβει να βοηθήσει την εταιρία να αφήσει πίσω της εκείνη την κάκιστη περίοδο, ανακοίνωσε πως πρόκειται να αποχωρήσει στο τέλος της χρονιάς, με τα προβλήματα όμως, σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής και συναρμολόγησης, επομένως, σε επίπεδο ασφαλείας, να συνεχίζονται, με αποκορύφωμα το περιστατικό του Ιανουαρίου φέτος. Το αποτέλεσμα είναι όλο και περισσότεροι επιβάτες να εμφανίζονται απρόθυμοι να ταξιδέψουν με τα νέα αεροσκάφη της Boeing. Eντωμεταξύ, σε μηχανές αναζήτησης αεροπορικών εισιτηρίων, έχουν αρχίσει να ενσωματώνονται φίλτρα που επιτρέπουν στους χρήστες να αποκλείσουν συγκεκριμένα μοντέλα της Boeing όταν σχεδιάζουν το ταξίδι τους. Δεν συμφωνούν όμως όλοι με αυτοί την προσέγγιση. Ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, αναλυτής ζητημάτων που αφορούν την αεροπορική βιομηχανία, σε δηλώσεις του στο Associated Press επισήμανε πως τα αεροπορικά ταξίδια είναι ο ασφαλέστερος τρόπος ταξιδιού και ότι καθημερινά στους δρόμους της Αμερικής χάνουν τη ζωή τους περίπου όσοι άνθρωποι θα επέβαιναν σε μία πτήση με αεροσκάφος Boeing 737. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι η Boeing εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στις γραμμές παραγωγής της. Πρόσφατα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας ανακοίνωσε ότι εντοπίστηκαν "πολλαπλές περιπτώσεις" όπου τόσο η εταιρία, όσο και βασικοί προμηθευτές της, δεν ανταποκρίθηκαν στα απαιτούμενα επίπεδα ασφαλείας. Την ίδια ώρα, το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει ποινική έρευνα προκειμένου να διερευνήσει το κατά πόσο το περιστατικό του Ιανουαρίου, όπου ενεπλάκη αεροσκάφος της Alaska Airlines, παραβίασε τους όρους της συμφωνίας που επετεύχθη το 2021 και επέτρεψε στη Boeing να αποφύγει την άσκηση ποινικής δίωξης, εγκαλούμενη ότι παραπλάνησε τις ρυθμιστικές αρχές στη διάρκεια της πιστοποίησης του 737 Max. Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι δεν είναι η Boeing υπεύθυνη για όλα τα περιστατικά που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα. Η διερεύνηση ορισμένων από αυτές τις υποθέσεις έχει εντοπίσει αστοχίες σε επίπεδο συντήρησης, ενώ πολλά παρ' ολίγον δυστυχήματα αποδόθηκαν σε σφάλματα των πιλότων ή των πύργων ελέγχου. Λόγου χάρη, αεροσκάφος τύπου Boeing 737 της United Airlines, το οποίο προσγειώθηκε στο Όρεγκον το Μάρτιο, διαπιστώθηκε ότι είχε χάσει μέρος της επικάλυψής του από αλουμίνιο. Αντίθετα με το αεροσκάφος της Alaska Airlines, στο περιστατικό του Ιανουαρίου, το αεροσκάφος της United Airlines ήταν 26 ετών και υπεύθυνη για τη συντήρησή του ήταν η αεροπορική εταιρία. Ειδικοί σε θέματα ασφάλειας των αεροπορικών ταξιδιών επισημαίνουν ότι τα πλέον ανησυχητικά περιστατικά αφορούν προβλήματα στους μηχανισμούς διεύθυνσης του αεροπλάνου, τους κινητήρες και τη δομική ακεραιότητά τους. Άλλες καταστάσεις, όπως ραγισμένα τζάμια ή ελαφρές επαφές των αεροπλάνων ενώ τροχοδρομούν στα αεροδρόμια σπάνια θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
herbalife3 Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Οι τιμές των εισιτηρίων όμως εξακολουθούν να είναι στον Θεό.. οξύμωρο θα το έλεγες ευγενικά... 10 2
Dimitris_1981 Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου 9 λεπτά πριν, herbalife3 είπε Οι τιμές των εισιτηρίων όμως εξακολουθούν να είναι στον Θεό.. οξύμωρο θα το έλεγες ευγενικά... Κάποιοι έχουν Death Wish 4
froyd Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου H Boeing ήταν ιδιωτική εταιρία με μόνο έσοδο τις κρατικές επιχορηγήσεις για δεκαετίες. Στην ουσία ήταν κρατική. Αποτέλεσμα ήταν να φτιάξει το καλύτερο και πιο αξιόπιστο αεροπλάνο, το 737. Ήδη μία δεκαετία τώρα, είναι πλήρως ιδιωτική. Αμέσως ξεκίνησαν τα θέματα ασφάλειας, τυχαίο; δεν νομίζω Ταυτόχρονα, οι αεροπορικές εταιρίες θεωρούν ότι πληρώνουν πολλά λεφτά στους πιλότους, και θέλουν το αεροπλάνο να γίνει αυτόματο, ώστε να το οδηγούν όσο το δυνατόν πιό εύκολα λιγότερο εξειδικευμένοι υπάλληλοι, άρα και πιο φτηνοί. Εξ ού και το αυτόματο σύστημα που έβαλαν στο 737 max και το οποίο προκάλεσε τα ατυχήματα. Οι έμπειροι πιλότοι έσωσαν το αεροπλάνο τους απενεργοποιώντας το αυτόματο, όταν αυτό υποχρέωνε το αεροσκάφος να κάνει βουτιά θανάτου λόγω λάθος εκτίμησης 12 5 8 1 3
cpc464 Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Η έκφραση σου όταν καταλαβαίνεις ότι πετάς με 737max. 1 13
angmar Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου 10 minutes ago, froyd said: Ταυτόχρονα, οι αεροπορικές εταιρίες θεωρούν ότι πληρώνουν πολλά λεφτά στους πιλότους, και θέλουν το αεροπλάνο να γίνει αυτόματο, ώστε να το οδηγούν όσο το δυνατόν πιό εύκολα λιγότερο εξειδικευμένοι υπάλληλοι, άρα και πιο φτηνοί. Εξ ού και το αυτόματο σύστημα που έβαλαν στο 737 max και το οποίο προκάλεσε τα ατυχήματα. Οι έμπειροι πιλότοι έσωσαν το αεροπλάνο τους απενεργοποιώντας το αυτόματο, όταν αυτό υποχρέωνε το αεροσκάφος να κάνει βουτιά θανάτου λόγω λάθος εκτίμησης Ενώ το 1ο μέρος της σκέψης σου δεν είναι απαραίτητα λάθος, προφανώς οι αεροπορικές θέλουν να κόψουν κόστη απ όπου μπορούν, το MCAS δε μπήκε γι αυτό το λόγο στο MAX, δεν ήταν "προτροπή" των αεροπορικών να μπει, ήταν απόφαση του κατασκευαστή, για όλους τους λάθος λόγους όπως μάθαμε αργότερα. 12 1
herbalife3 Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου 50 λεπτά πριν, vastegial_74 είπε ΦΣΣΣΣΣΤ BOEING..... Κλεμμένο. Έχω τα πνευματικά δικαιώματα 😜 1 2
reddie.k Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου (επεξεργασμένο) 10 minutes ago, herbalife3 said: Κλεμμένο. Έχω τα πνευματικά δικαιώματα 😜 Βουτσά ζεις;;;!!!😁 Spoiler Επεξ/σία 8 Απριλίου από reddie.k 1 3
Ntinaras Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου 14 λεπτά πριν, angmar είπε Ενώ το 1ο μέρος της σκέψης σου δεν είναι απαραίτητα λάθος, προφανώς οι αεροπορικές θέλουν να κόψουν κόστη απ όπου μπορούν, το MCAS δε μπήκε γι αυτό το λόγο στο MAX, δεν ήταν "προτροπή" των αεροπορικών να μπει, ήταν απόφαση του κατασκευαστή, για όλους τους λάθος λόγους όπως μάθαμε αργότερα. Το mcas μπηκε για να αντισταθμισει το βαρος των νεων κινητηρων. Αλλαξε ολη η σταθεροτητα του αεροσκαφους. Οι νεοι κινητηρες μπηκαν γιατι ειναι πιο οικονομικοι, αρα πρακτικα το mcas και τα προβληματα του ηρθαν λογω μειωσης του κοστους (χρησης) 2 1
CarbonFibre Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου (επεξεργασμένο) Αυτά συμβαίνουν όταν αφήνεις τις εταιρείες χωρίς κρατικό έλεγχο. Στο βίντεο του John Oliver λέει ότι το 2005 η Boeing έκανα λόμπινγκ και πέρασαν νόμο για να μειωθεί η επίβλεψη από κρατικούς ελέγχους και τους ελέγχους του έκαναν μόνοι τους ουσιαστικά. Επεξ/σία 8 Απριλίου από CarbonFibre 2
nkarama Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου 26 minutes ago, froyd said: H Boeing ήταν ιδιωτική εταιρία με μόνο έσοδο τις κρατικές επιχορηγήσεις για δεκαετίες. Στην ουσία ήταν κρατική. Αποτέλεσμα ήταν να φτιάξει το καλύτερο και πιο αξιόπιστο αεροπλάνο, το 737. Ήδη μία δεκαετία τώρα, είναι πλήρως ιδιωτική. Αμέσως ξεκίνησαν τα θέματα ασφάλειας, τυχαίο; δεν νομίζω Ταυτόχρονα, οι αεροπορικές εταιρίες θεωρούν ότι πληρώνουν πολλά λεφτά στους πιλότους, και θέλουν το αεροπλάνο να γίνει αυτόματο, ώστε να το οδηγούν όσο το δυνατόν πιό εύκολα λιγότερο εξειδικευμένοι υπάλληλοι, άρα και πιο φτηνοί. Εξ ού και το αυτόματο σύστημα που έβαλαν στο 737 max και το οποίο προκάλεσε τα ατυχήματα. Οι έμπειροι πιλότοι έσωσαν το αεροπλάνο τους απενεργοποιώντας το αυτόματο, όταν αυτό υποχρέωνε το αεροσκάφος να κάνει βουτιά θανάτου λόγω λάθος εκτίμησης Δεν αποφασίζουν οι εταιρείες απο μόνες τους ποιους θα βάλουν πιλότους στα αεροπλάνα, ώστε να μπορούν να διαλέξουν τους φθηνότερους, νεότερους κτλ κτλ. Ισχύουν αυστηροί κανονισμοί, οι οποίοι επιβάλονται και ελέγχονται απο τους δημόσιους φορείς, εν προκειμένω απο την FAA (η οποία φέρει και την φήμη της σκληρής και αυστηρής) για το ποιος θα πάρει στα χέρια του τις ζωές τόσο ανθρώπων. Και ελέγχουν τα πάντα, όχι μόνο το πόσες ώρες εμπειρίας έχει με την συγκεκριμένη παραλαγή του συγκεκριμένου αεροσκάφους, αλλά ακόμα και την μικρότερη λεπτομέρεια. Το MCAS μπήκε για συγκεκριμένους σκοπούς που δεν έχουν να κάνουν με το να πετάνε το αεροπλάνο οι λιγότερο έμπειροι. Καμμία απολύτως σχέση. Το σύστημα μπήκε για να διορθωθεί η συμπεριφορά του αεροπλάνου, καθώς οι νέοι κινητήρες είναι μεγαλύτεροι απο τους παλαιότερους, οπότε έπρεπε να τοποθετηθούν ποιό μπροστά και πάνω απο τους παλιούς. Οπότε, επειδή το "σασσί" παρέμεινε το ίδιο, άλλαξε το κέντρο βάρους αλλά και συμπεριφορά του αεροπλάνου. Αντί λοιπόν να σχεδιάσουν νέο "σασσί" (άρα και νέο αεροπλάνο) αποφάσισαν να διορθώσουν την συμπεριφορά με το λογισμικό. 8 minutes ago, Ntinaras said: Το mcas μπηκε για να αντισταθμισει το βαρος των νεων κινητηρων. Αλλαξε ολη η σταθεροτητα του αεροσκαφους. Οι νεοι κινητηρες μπηκαν γιατι ειναι πιο οικονομικοι, αρα πρακτικα το mcas και τα προβληματα του ηρθαν λογω μειωσης του κοστους (χρησης) Οχι το κόστος χρήσης. Το κόστος ΚΤΗΣΗΣ. Αν δεν το έβαζαν θα έπρεπε να σχεδιάσουν εκ νέου όλο το αεροπλάνο, οπότε μιλάμε για νέο αεροπλάνο... πολύ ακριβότερο για να το πουλήσουν. Οπότε έβαλαν το MCAS για μείση του κόστους παραγωγής, άρα και πώλησης, άρα και κτήσης και άρα χαμηλών πωλήσεων. Οι νέοι κινητήρες μπήκαν για μείωση του κόστους χρήσης, αλλά αυτό είναι άσχετο με το MCAS. Θα μπορούσαν να έχουν μπει σε ένα νέο αεροπλάνο, αλλά αυτό σημαίνει οτι θα έπρεπε η Boeing να δώσει ένα κάρο χρήμα σε ανάπτυξη. Και οι εταιρείες φυσικά θα προτιμούσαν την Airbus. 5 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα