Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, chek2fire said:

ναι τους έχω τελείως μακακες και το έχουν αποδείξει. 

δύο παραδείγματα.

H Ευρώπη όπως ξέρουμε πάει και βάζει κυρώσεις στην πάμφτηνη ενέργεια της Ρωσίας την κινητήριο δύναμη της ευρωπαικής βιομηχανίας ποντάροντας στο ότι ο πόλεμος θα είχε μικρή διάρκεια και ότι αυτές οι κυρώσεις θα ανάγκαζαν την ρωσία να κάνει πίσω.

Οχι μόνο συνέβη το αντίθετο αλλά επιπλέον η Ρωσία αναπτύσσει ενα μεγάλο δίκτυο προμήθειας ενέργειας στην Κίνα και ασία καθώς αναζητούσε εναλακτηκούς δρόμους διάθεσης των ενεργειακών αποθεμάτων της. Με αυτό το τρόπο η Ευρώπη όταν λήξει ο πόλεμος θα χάσει και το όποιο πλεονέκτημα είχε στην ενέργεια. Βάλε και τα μεγάλα εργατικά κόστη συν ότι δεν παράγει ούτε καν τεχνολογική καινοτομία και έχεις ένα κοκτέιλ έτοιμο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. 

Κανενας Ευρώπαιος δεν ποντάρε σε σύντομο πόλεμο. Υπάρχουν αναλύσεις των κορυφαίων ευρωπαϊκων μυαλών + οτι θα κρατήσει καιρο. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα οντως φαίνονται ως εντελώς μακακες, αλλα στην ουσία υπακούσαν στις ΗΠΑ γιατί και οι Ευρωπαίοι (ποιοι ευρωπαϊοι, οι Γερμανοί κυβερνούν), είναι και αυτοί πιόνια των Αμερικανών. Δεν ξέρω τι ακριβώς πάτημα έχουν στους Γερμανούς οι  Αμερικανοί ωστε να πανε εναντίον των συμφερόντων τους, αλλα αυτη ειναι η πραγματικότητα. Πέτυχαν και γερμανική κυβέρνηση αμερικανοφιλη (αν ηταν η μερκελ δεν είμαι σίγουρος οτι θα γίνοταν το ιδιο), συν ότι υπάρχουν και μακροπρόθεσμα γερμανικα συμφέροντα να μην επεκταθεί γεωγραφίκα η Ρωσία, οπότε προτίμησαν μια προσωρινή καμψη της οικονομίας. 

Σε άλλα θέματα ομως δεν ισχύει το ίδιο. Πχ ως αναφορά τα Κινεζικα αυτοκίνητα και η Αμερική πιέζει τους Ευρωπαίους να τα κόψουν οπότε θα δεις αλλη πολιτική. 

Η Ρωσία χαμένη βγαίνει και αυτή. Ότι θα χάσει την τεράστια φυσική της αγορά (ευρωπαϊκή) για 50 χρόνια δεν ξεπληρώνεται με λιγα εδάφη παραπάνω και το ξέρει. Γι αυτο δεν θα σταματήσει εκει που είναι. Θα πάρει τουλάχιστον τα παραλια εκτός και εχει συμφωνία κατω απ το τραπέζι να ξαναμπεί σύντομα στην ευρωπαϊκή οικονομία. Και αυτά επίσης τα γράφουν τα μεγαλύτερα μυαλά, δεν τα βγάζω απ το κεφάλι μου. 

Επεξ/σία από oldnew
  • Απαντ. 86
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, oldnew είπε

Και αυτά επίσης τα γράφουν τα μεγαλύτερα μυαλά, δεν τα βγάζω απ το κεφάλι μου. 

Θα με ενδιέφερε παρα πολύ να τα διαβάσω αυτά τα άρθρα! Βάλε σε παρακαλώ λινκ 

  • Thanks 1
Δημοσ.

Σύμφωνα με το παρακάτω άρθρο ( https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Tesla-Model-3-Long-Range-Vs-Volkswagen-ID-7-Pro-More_261644_84775.asp ) η μπαταρία ενός Tesla 3 έχει την παρακάτω εγγύηση ( & μπαταρίας):

8 χρόνια ή 192.000 χλμ., με ελάχιστη διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας στο 70%.

Δηλαδή, θεωρητικά,  σε 8 χρόνια η μπαταρία θα μπορούσε να έχει το 70% της  χωρητικότητα της και η αυτονομία να πέσει στα 404 χλμ. 

Πιο θα είναι το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας, γιατί εάν είναι γύρα στα15Κ , είναι αποθηκευτικό ( https://cartalk.gr/poso-kostizei-allagi-mpatarias-sta-dimofilestera-ilektrika/ ).

Δημοσ.
13 minutes ago, paparen said:

Θα με ενδιέφερε παρα πολύ να τα διαβάσω αυτά τα άρθρα! Βάλε σε παρακαλώ λινκ 

Εχω διαβασει 10αδες σε βάθος μηνών σε διάφορα σιτε + youtube κλπ αλλα δεν τα εχω ευκαιρα αυτή τη στιγμή. 

Ενα Ελληνικό κανάλι που μου έρχεται τώρα στο μυαλό, στο YouTube που έχει πολύ καλες αναλύσεις καλώντας πολυ καλούς σχολίαστες (όχι ολοι αλλα πολλοί) ειναι αυτο:

Κοιτα ολα τα βιντεο που έχει και θα βρεις ορισμενα που κάνουν εξαιρετική ανάλυση. 

https://www.youtube.com/@user-bi4th9kk8f/videos

  • Like 1
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, oldnew είπε

Εχω διαβασει 10αδες σε βάθος μηνών σε διάφορα σιτε + youtube κλπ αλλα δεν τα εχω ευκαιρα αυτή τη στιγμή. 

Ενα Ελληνικό κανάλι που μου έρχεται τώρα στο μυαλό, στο YouTube που έχει πολύ καλες αναλύσεις καλώντας πολυ καλούς σχολίαστες (όχι ολοι αλλα πολλοί) ειναι αυτο:

Κοιτα ολα τα βιντεο που έχει και θα βρεις ορισμενα που κάνουν εξαιρετική ανάλυση. 

https://www.youtube.com/@user-bi4th9kk8f/videos

Και ξενα κανάλια ή άρθρα βάλε. Να είμαι ειλικρινής τους ξένους τους έχω σε πιο υψηλή εκτίμηση σε τέτοιες αναλύσεις. 

  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, chek2fire είπε

αυτός είναι ακριβώς και ο λόγος που μιλάμε για ένα αναποφεκτο τέλος της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Δεν μπορείς να ανταγωνιστής το τσουνάμι των Κινεζικών αυτοκινήτων σε τόσο ανταγωνιστικές τιμές. Και δεν μιλάμε μόνο για ηλεκτρικά. Η BYD βγάζει και υβριδικά και αυτά σε κάτω από 20 χιλιάρικα.

Πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία η Ευρώπη μπορούσε να ανταγωνιστεί την Κίνα και τις ασιατικές αγορές γιατί είχε πολύ χαμηλό κόστος στην ενέργεια. Τώρα πάει και αυτό με τα μέτρα που έχουν πάρει χωρίς καμία λογική κατά της Ρωσίας του μεγαλύτερου προμηθευτή ενέργειας στο κόσμο.

Η αμερική είναι άλλη ιστορία καθώς μπορεί να προστατέψει τις βιομηχανίες της όπως είχε κάνει ο Trump την προηγούμενη τετραετία η όπως έχει ανακοινώσει ότι θα κάνει μετά την ενδεχόμενη επανεκλογή του.

Η Κίνα αυτή τη στιγμή φτιάχνει εργοστάσια αυτοκινήτων στο Μεξικό και απειλεί άμεσα και τις ΗΠΑ. Φυσικά ο Biden κοιμάται όρθιος.

Στο πανέρι όλα τα χιλιοειπωμένα συνθήματα…

Μάλλον άρχισε η προεκλογική περίοδος και δεν πήρα χαμπάρι

 

Δημοσ.

Ανεξάρτητα αν ισχύει η είδηση η όχι αφού μιλάμε για ψιθύρους υπάρχει μια λογική βάση. Και αυτή είναι ότι απέναντι στους Κινέζους δεν θα είχε καμία τύχη οτιδήποτε φτηνό και να έβγαζε. Το ότι ποντάρει στο δυνατό σημείο της Tesla που είναι το software απέναντι στο ανταγωνισμό έχει επίσης μια λογική συνέχεια.

Δημοσ.
6 ώρες πριν, Vasilisxd είπε

Ελαμωρε και εσύ, κολλάς σε λεπτομέρειες.

Γιατί δηλαδή, ένα Yaris που ξεκινά από τα  19.000€ τι έχει να ζηλέψει από ένα Model 3.

Πάτε και δίνετε τα λεφτά σας σε αυτά τα ηλεκτρικά μαραφέτια που παίρνουν φωτιά στα καλά καθούμενα. 

Εεεεμένα προσωπικά και να μου το χάριζαν, θα το απέρριπτα ευγενικά, θα έλεγα κύριε, χαρίστε μου παρακαλώ ένα Hyundai i10. 

βασικά απλά θα πουλούσα το model 3

3 ώρες πριν, chek2fire είπε

ναι τους έχω τελείως μακακες και το έχουν αποδείξει. 

δύο παραδείγματα.

H Ευρώπη όπως ξέρουμε πάει και βάζει κυρώσεις στην πάμφτηνη ενέργεια της Ρωσίας την κινητήριο δύναμη της ευρωπαικής βιομηχανίας ποντάροντας στο ότι ο πόλεμος θα είχε μικρή διάρκεια και ότι αυτές οι κυρώσεις θα ανάγκαζαν την ρωσία να κάνει πίσω.

Οχι μόνο συνέβη το αντίθετο αλλά επιπλέον η Ρωσία αναπτύσσει ενα μεγάλο δίκτυο προμήθειας ενέργειας στην Κίνα και ασία καθώς αναζητούσε εναλακτηκούς δρόμους διάθεσης των ενεργειακών αποθεμάτων της. Με αυτό το τρόπο η Ευρώπη όταν λήξει ο πόλεμος θα χάσει και το όποιο πλεονέκτημα είχε στην ενέργεια. Βάλε και τα μεγάλα εργατικά κόστη συν ότι δεν παράγει ούτε καν τεχνολογική καινοτομία και έχεις ένα κοκτέιλ έτοιμο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. 

μα θα έχει πράσινη τζάμπα ενέργεια 😂

Δημοσ.
3 hours ago, hyperspaced said:

Πολύ δυσκολο να πιστέψω ότι ισχύει η είδηση... Το Model 2 θα απογείωνε την Tesla. 

Έτσι γίνεται άμα χρησιμοποιείς όλους τους πόρους της εταιρείας για να βγάλεις ένα αμάξι που σχεδίασες στο MS Paint με το ζόρι... 

  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, atypicalcoder είπε

Εντάξει είπαμε ο κόσμος είναι χαζός, αλλά όχι τόσο.

Ποιος θα αγοράσει ηλεκτρικό αμάξι για οικονομία όταν αυτά κάνουν 30-40κ στη καλύτερη. Χίλιες φορές να πάρω ένα κανονικό αμάξι 10κ ευρώ. 30κ σε καύσιμα θες αιώνες. Ο Έλληνας άντε να δίνει 70-100ευρώ το μήνα για καύσιμα. 1κ το χρόνο. άρα για να φτάσει τα 30κ παραπάνω που θα έχει δώσει για ένα ηλεκτρικό, θέλει 30 χρόνια απόσβεση. Οπότε λογικό δεν είναι να χάνεται το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά. Άσε που και η φόρτιση τους όσο πάει γίνεται και πιο κοστοβόρα.

Συγνώμη αλλά ο κόσμος δεν περιστρεφεται γύρω από την Ελλάδα, ούτε η ελληνική πραγματικότητα αποτελεί την μέση κατάσταση στο εξωτερικό. Υπάρχουν άπειρα άτομα και λεφτάδες απανταχού στον κόσμο που άνετα αγοράζουν ηλεκτρικά ΙΧ, έτσι πιο πολύ για να λένε ότι πήραν ένα για την εμπειρία. Η αγοραστική δύναμη είναι πολύ καλύτερη από εμάς σε αρκετά δυτικά κράτη, βάλε μέσα σε αυτούς και τους πιο πλούσιους Ινδούς και Κινέζους που αριθμούν μαζί κάπου 20 εκατομμύρια άτομα. Σε αυτούς στοχεύει ο Μασκ. Σιγά μην καθόταν να μπει μέσα με ζημιές για να νιώσει ο κάθε φτωχός τι είναι να έχει ηλεκτρικό ΙΧ. Ακόμα και τα 25k είναι πάρα πολλά για τον μέσο Έλληνα, αλλά για το εξωτερικό θα ήταν μούρλια, χεστηκε ο Μασκ για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Ρώτα κανέναν Ευρωπαίο που έρχεται εδώ διακοπές και βλέπει τα αμάξια που έχουμε, τι αποψη έχει για εμάς, νομίζει ότι έχουμε λεφτά αλλά δεν ξοδεύουμε και μας θεωρεί πλέον μίζερους και τσιγγουνιδες, αυτα φυσικά τα λέει επηρεασμένος από τις τιμές των airbnb και ξενοδοχείων που έχουμε εδώ όπως και στα μαγαζιά / εστιατόρια και ταβέρνες που είναι ακριβά. 

Επεξ/σία από mariosnik_
  • Like 1
Δημοσ.
1 hour ago, paparen said:

Και ξενα κανάλια ή άρθρα βάλε. Να είμαι ειλικρινής τους ξένους τους έχω σε πιο υψηλή εκτίμηση σε τέτοιες αναλύσεις. 

Δεν κρατάω ότι διαβάζω, δεν είναι συγκεκριμένα σιτε. Πάντως σε αυτό το καναλι αν ακούσεις ειδικά τι λεει Γρίβας και Φιλης, καθηγητές γεωπολιτικής ειναι και ειναι και στη σχολή Ευελπίδων. Αυτα που λένε τα παίρνουν απο ξένους. Και έχουν δικιο στο 99%

  • Like 2
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, mariosnik_ είπε

Συγνώμη αλλά ο κόσμος δεν περιγράφεται γύρω από την Ελλάδα, ούτε η ελληνική πραγματικότητα αποτελεί την μέση κατάσταση στο εξωτερικό. Υπάρχουν άπειρα άτομα και λεφτάδες απανταχού στον κόσμο που άνετα αγοράζουν ηλεκτρικά, έτσι πιο πολύ για να λένε ότι πήραν ένα για την εμπειρία. Η αγοραστική δύναμη είναι πολύ καλύτερη από εμάς σε αρκετά δυτικά κράτη, βάλε μέσα σε αυτούς και πιο πλούσιους Ινδούς και Κινέζους που αριθμούν μαζί κάπου 20 εκατομμύρια άτομα. Σε αυτούς στοχεύει ο Μασκ. Σιγά μην καθόταν να μπει μέσα με ζημιές για να νιώσει ο κάθε φτωχός τι είναι να έχει ηλεκτρικό ΙΧ. Ακόμα και τα 25k είναι πάρα πολλά για τον μέσο Έλληνα. Ρώτα κανέναν Ευρωπαίο που έρχεται εδώ διακοπές και βλέπει τα αμάξια που έχουμε, τι αποψη έχει για εμάς, νομίζει ότι έχουμε λεφτά αλλά δεν ξοδεύουμε και μας θεωρεί πλέον μίζερους και τσιγγουνιδες, αυτα φυσικά τα λέει επηρεασμένος από τις τιμές των airbnb και ξενοδοχείων που έχουμε εδώ όπως και στα μαγαζιά / εστιατόρια και ταβέρνες που είναι ακριβά. 

Ναι αλλά οι Ευρωπαικές χώρες που τα 25κ είναι νορμαλ είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Οι περισσότερες χώρες είναι στην ίδια κατάσταση με την Ελλάδα ή χειρότερα.

Δημοσ.
7 ώρες πριν, keysmith είπε

Πείτε ότι θέλετε. ΑΝ τα ηλεκτρικά ήταν καλά/βολικά οι πελάτες δεν είναι στον κόσμο τους ούτε έχουν γινάτια και θα τα αγόραζαν. Ο,τι είναι καλό δεν χάνεται. Απέτυχαν (επί του παρόντος) και για αυτό τα επιδοτούν και τα σπρώχνουν αρκετά χρόνια μετά την παρουσία τους. Πόσο-αντικαπιταλιστικό είναι κυβερνήσεις να σπρώχνουν προϊόντα ιδιωτών και αυτό γίνεται διότι ΔΕΝ κάνουν! Τους λόγους τους έχουμε αναλύσει (βασικά τεχνολογία μπαταριών δλδ αυτονομία, χρόνος φόρτισης, δίκτυο φόρτισης). 

Οταν (και αν) ποτέ θα γίνουν όλα όπως πρέπει και θα κάνουν εδώ ήμαστε. Θα πουλάνε μόνα τους! :) 

Τα ηλεκτρικά πουλάνε σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο και στα προηγμένα κράτη. Καθίστε τώρα εσείς να νομίζετε ότι η δική μας πραγματικότητα στην Ελλάδα αποτελεί και την μέση κατάσταση στο εξωτερικό. Δεν πειράζει, θα μείνουμε κάποια στιγμή χωρίς ΙΧ εδώ και θα έχουμε μόνο ποδήλατα ηλεκτρικά πατίνια και μηχανάκια, λεφτά δεν θα έχει ο Έλληνας για ΙΧ. Βενζινοκινητα κτλ σιγά σιγά οδεύουν στο τέλος τους. Όσοι έχουν τέτοιο αμάξι θα αναγκάσουν να τα αποσύρουν κάποια στιγμή λόγω παλαιότητας φθοράς και κόστους συντήρησης οπότε δεν θα έχουν μετά άλλη επιλογή. 

20 λεπτά πριν, atypicalcoder είπε

Ναι αλλά οι Ευρωπαικές χώρες που τα 25κ είναι νορμαλ είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Οι περισσότερες χώρες είναι στην ίδια κατάσταση με την Ελλάδα ή χειρότερα.

Σε καμία περίπτωση, είναι απλά αστικός μύθος. Υπάρχουν άτομα με λεφτά εκεί και έχουν να δώσουν. Ένα άλλο επίσης κομμάτι που λίγοι σκέφτονται είναι πως έξω νιώθουν πιο ασφαλείς σε σχέση με εδώ γιατί έχουν λυμένα αλλα θέματα, δεν υπάρχει η μιζέρια και η βαβούρα που έχουμε εδώ, οπότε και χαμηλά εισοδήματα να έχουν, προχωρούν στην αγορά ηλεκτρικού ΙΧ. Σε 20 χρόνια θα έχουν εξαφανιστεί τα μη ηλεκτρικά ΙΧ, εδώ στην Ελλάδα απλά δεν θα έχουμε καθόλου ΙΧ. 

  • Like 1
  • Haha 2
Δημοσ.
7 ώρες πριν, chek2fire είπε

Να δούμε πιος θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το BYD Seagull με 10 χιλιάδες δολάρια και που έρχεται το 25 σε Ελλάδα και Ευρώπη

 

Αυτό άμα το δίνουν 10κ θα το πάρει η μισή Ελλάδα. Δυστυχώς με έξοδα μεταφοράς και δασμούς θα έρθει 15-20κ. Αν έρθει και καθόλου...

  • Sad 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...