Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η εταιρία αναμένεται να εστιάσει στην ανάπτυξη αυτόνομων ταξί, εγκαταλείποντας πλήρως τα σχέδια για τη δημιουργία ενός βασικού, οικονομικού μοντέλου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες αλλά και εταιρικά μηνύματα τα οποία είδε το Reuters, η Tesla προχωρά στη ματαίωση του οικονομικού μοντέλου που υποσχόταν εδώ και καιρό, στο οποίο βασίζονταν οι επενδυτές προκειμένου να εξελιχτεί η εταιρία σε κατασκευάστρια οχημάτων μαζικής παραγωγής. Η εταιρία αναμένεται να συνεχίσει την ανάπτυξη αυτόνομων ταξί, βασισμένων στην ίδια μικρής κατηγορίας πλατφόρμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Η απόφαση αυτή φαίνεται πως θέτει τέλος σε έναν στόχο που έθετε εδώ και καιρό ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ίλον Μασκ, ο οποίος κατά καιρούς το χαρακτήριζε ως βασική αποστολή της Tesla: τη δημιουργία οικονομικών ηλεκτρικών οχημάτων για τους πολλούς. Το πρώτο του "κεντρικό σχέδιο" για την εταιρία, το 2006, εστίαζε αρχικά στην παραγωγή μοντέλων πολυτελείας και στη συνέχεια στην αξιοποίηση των κερδών για τη δημιουργία ενός "οικογενειακού οχήματος χαμηλού κόστους".

Στα χρόνια που μεσολάβησαν έκτοτε, ο Μασκ συνέχισε να υπόσχεται ένα τέτοιο όχημα, σε επενδυτές και καταναλωτές. Ακόμη και μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο, ο Μασκ έλεγε σε επενδυτές ότι η Tesla σχεδίαζε να ξεκινήσει την παραγωγή αυτού του οικονομικού μοντέλου στις εγκαταστάσεις της στο Τέξας, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, στον απόηχο τότε αποκλειστικού ρεπορτάζ του Reuters, το οποίο περιέγραφε λεπτομερώς τα σχέδια αυτά.

Το οικονομικότερο μοντέλο που διαθέτει στην αγορά αυτή τη στιγμή η Tesla, το Model 3 sedan, διατίθεται στις Ηνωμένες Πολιτείες έναντι 39.000 δολαρίων περίπου. Το μικρότερο μοντέλο, που πλέον φαίνεται πως ανήκει στο παρελθόν και κατά καιρούς περιγραφόταν ως Model 2, αναμενόταν να ξεκινά από τα 25.000 δολάρια περίπου.

Η Tesla δεν απάντησε, όταν κλήθηκε να σχολιάσει τις δημοσιογραφικές πληροφορίες. Μετά την ανάρτηση του ρεπορτάζ, ο Μασκ μέσω του Χ, ανέφερε ότι "Το Reuters λέει ψέματα (ξανά)". Δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε καμία ανακρίβεια στα όσα περιγράφονται στην είδηση.

Με τη δημοσίευση του ρεπορτάζ, η μετοχή της Tesla κατέγραφε πτώση η οποία ξεπερνούσε το 6%, όμως ανέκτησε μέρος των απωλειών της μετά την ανάρτηση του Μασκ. Νωρίς το απόγευμα, η μετοχή εξακολουθούσε να σημειώνει πρώτη η οποία υπερέβαινε το 3%.

Αυτή η σοβαρή ανατροπή στα σχέδια της εταιρίας καταγράφεται τη στιγμή που η Tesla έρχεται αντιμέτωπη με έντονο ανταγωνισμό από κινεζικές εταιρίες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες κατακλύζουν την αγορά με μοντέλα τα οποία ξεκινούν ακόμη και από τις 10.000 δολάρια. Το σχέδιο για τα αυτόνομα, ρομποτικά ταξί, εκτός του ότι θα απαιτούσε περισσότερο χρόνο προκειμένου να καταστεί πραγματικότητα, συνιστά πολύ μεγαλύτερη πρόκληση σε επίπεδο μηχανικής, ενώ ενέχει και μεγαλύτερους κινδύνους από τις παρεμβάσεις των ρυθμιστικών αρχών.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους που επικοινώνησαν με το Reuters, ενημερώθηκαν για τη ματαίωση των σχεδίων για το Model 2 στη διάρκεια συνάντησης όπου συμμετείχαν δεκάδες εργαζόμενοι, ενώ ένας από αυτούς διευκρίνισε ότι αυτό συνέβη στα τέλη Φεβρουαρίου. "Η εντολή του Ίλον είναι να τα δώσουμε όλα για το ρομποταξί", δήλωσε η ίδια πηγή.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 86
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, sprkrt είπε

Απο χθες το διεψευσε ο Μασκ, επομενως η ειδηση ειναι ακυρη.

Ευτυχως, γιατι η μιση ελλαδα Model 2 Περιμενει...

  • Like 1
  • Haha 20
Δημοσ.

κι εγω περιμενω το φτηνο τεσλα. δε ζηταω πολλα, μονο να εχει 3sec 0-100. τα υπολοιπα δε με νοιαζουν :P

Δημοσ.

"Το Reuters λέει ψέματα (ξανά)".

Είπε ο (καταδικασμένος από την αμερικανική SEC για τα ψεύδη του και γνωστός σε όλους Πινόκιο) γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα...

  • Like 2
  • Sad 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, anonymous999 είπε

"Το Reuters λέει ψέματα (ξανά)".

Είπε ο (καταδικασμένος από την αμερικανική SEC για τα ψεύδη του και γνωστός σε όλους Πινόκιο) γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα...

Και τί σχέση έχει αυτό αν το Reuters λέει μαλακίες;

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εντάξει είπαμε ο κόσμος είναι χαζός, αλλά όχι τόσο.

Ποιος θα αγοράσει ηλεκτρικό αμάξι για οικονομία όταν αυτά κάνουν 30-40κ στη καλύτερη. Χίλιες φορές να πάρω ένα κανονικό αμάξι 10κ ευρώ. 30κ σε καύσιμα θες αιώνες. Ο Έλληνας άντε να δίνει 70-100ευρώ το μήνα για καύσιμα. 1κ το χρόνο. άρα για να φτάσει τα 30κ παραπάνω που θα έχει δώσει για ένα ηλεκτρικό, θέλει 30 χρόνια απόσβεση. Οπότε λογικό δεν είναι να χάνεται το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά. Άσε που και η φόρτιση τους όσο πάει γίνεται και πιο κοστοβόρα.

Επεξ/σία από atypicalcoder
  • Like 8
  • Thanks 1
  • Confused 1
  • Sad 1
  • Haha 5
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, atypicalcoder είπε

Εντάξει είπαμε ο κόσμος είναι χαζός, αλλά όχι τόσο.

Ποιος θα αγοράσει ηλεκτρικό αμάξι για οικονομία όταν αυτά κάνουν 30-40κ στη καλύτερη. Χίλιες φορές να πάρω ένα κανονικό αμάξι 10κ ευρώ. 30κ σε καύσιμα θες αιώνες. Ο Έλληνας άντε να δίνει 70-100ευρώ το μήνα για καύσιμα. 1κ το χρόνο. άρα για να φτάσει τα 30κ παραπάνω που θα έχει δώσει για ένα ηλεκτρικό, θέλει 30 χρόνια απόσβεση. Οπότε λογικό δεν είναι να χάνεται το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά. Άσε που και η φόρτιση τους όσο πάει γίνεται και πιο κοστοβόρα.

Ποιο αυτοκινητο αυτη τη στιγμη κανει 10.000 ευρω?

  • Like 9
  • Thanks 4
  • Haha 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 minutes ago, Ntinaras said:

Ποιο αυτοκινητο αυτη τη στιγμη κανει 10.000 ευρω?

Ελαμωρε και εσύ, κολλάς σε λεπτομέρειες.

Γιατί δηλαδή, ένα Yaris που ξεκινά από τα  19.000€ τι έχει να ζηλέψει από ένα Model 3.

Πάτε και δίνετε τα λεφτά σας σε αυτά τα ηλεκτρικά μαραφέτια που παίρνουν φωτιά στα καλά καθούμενα. 

Εεεεμένα προσωπικά και να μου το χάριζαν, θα το απέρριπτα ευγενικά, θα έλεγα κύριε, χαρίστε μου παρακαλώ ένα Hyundai i10. 

Επεξ/σία από Vasilisxd
  • Like 8
  • Thanks 1
  • Haha 4
Δημοσ.
5 minutes ago, Vasilisxd said:

Ελαμωρε και εσύ, κολλάς σε λεπτομέρειες.

Γιατί δηλαδή, ένα Yaris που ξεκινά από τα  19.000€ τι έχει να ζηλέψει από ένα Model 3.

Πάτε και δίνετε τα λεφτά σας σε αυτά τα ηλεκτρικά μαραφέτια που παίρνουν φωτιά στα καλά καθούμενα. 

Εεεεμένα προσωπικά και να μου το χάριζαν, θα το απέρριπτα ευγενικά, θα έλεγα κύριε, χαρίστε μου παρακαλώ ένα Hyundai i10. 

Πείτε ότι θέλετε. ΑΝ τα ηλεκτρικά ήταν καλά/βολικά οι πελάτες δεν είναι στον κόσμο τους ούτε έχουν γινάτια και θα τα αγόραζαν. Ο,τι είναι καλό δεν χάνεται. Απέτυχαν (επί του παρόντος) και για αυτό τα επιδοτούν και τα σπρώχνουν αρκετά χρόνια μετά την παρουσία τους. Πόσο-αντικαπιταλιστικό είναι κυβερνήσεις να σπρώχνουν προϊόντα ιδιωτών και αυτό γίνεται διότι ΔΕΝ κάνουν! Τους λόγους τους έχουμε αναλύσει (βασικά τεχνολογία μπαταριών δλδ αυτονομία, χρόνος φόρτισης, δίκτυο φόρτισης). 

Οταν (και αν) ποτέ θα γίνουν όλα όπως πρέπει και θα κάνουν εδώ ήμαστε. Θα πουλάνε μόνα τους! :) 

  • Like 11

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...