Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εδώ και είκοσι χρόνια ένας εντυπωσιακός αριθμός ανθρώπων έχει αναζητήσει την περιπέτεια στον κόσμο της Άζεροθ.

Η Blizzard δεν έχει ανακοινώσει επίσημα στοιχεία για τον αριθμό των συνδρομητών στο World of Warcraft εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Όμως, ένα γράφημα που χρησιμοποιήθηκε σε παρουσίαση στο πλαίσιο της GDC 2024, σε συνδυασμό με ορισμένες πληροφορίες που εντοπίζονται σε προηγούμενες εκθέσεις ενημέρωσης των επενδυτών, επέτρεψαν στο Techspot να καταλήξει σε μια εκτίμηση για τον τρέχοντα αριθμό των συνδρομητών, καθώς και τις διακυμάνσεις που εμφάνισε κατά περιόδους.

Σύμφωνα με το κανάλι Bellular Warcraft στο YouTube, το World of Warcraft αυτή τη στιγμή αριθμεί περίπου 7,25 εκατομμύρια συνδρομητές. Παρότι το παιχνίδι φαίνεται πως έχει ανακάμψει, μετά την καταστροφική επίδραση που είχε η επέκταση με τον τίτλο Warlords of Draenor, πριν από σχεδόν δέκα χρόνια, εξακολουθεί να απέχει αισθητά από τα επίπεδα των 12 εκατομμυρίων συνδρομητών που αριθμούσε το 2010, την περίοδο που κυκλοφόρησε το Wrath of the Lich King.

Ο αριθμός των συνδρομών κατέγραφε σταθερά πτωτική πορεία από την κυκλοφορία του Cataclysm, στα τέλη του 2010, όταν το Draenor μπόρεσε να επαναφέρει τις συνδρομές στα 10 εκατομμύρια. Δυστυχώς, η ανάκαμψη αυτή αποδείχτηκε βραχύβια και η Blizzard λίγο καιρό αργότερα επιβεβαίωσε ότι το Wow είχε πραγματοποιήσει βουτιά που το οδήγησε στα 5,5 εκατομμύρια συνδρομές. Αυτά ήταν και τα τελευταία συγκεκριμένα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρία.

wow-subscriptions-historical-2005-2015.png

Όμως, το Bellular Warcraft πρόσφατα έγινε αποδέκτης ορισμένων slides από τα αποτελέσματα της εταιρίας στη GDC 2024, ανάμεσα στα οποία υπήρχε και ένα γράφημα το οποίο αποτύπωνε την πορεία των συνδρομών στο WoW από το 2016. Τα μόνα συγκεκριμένα νούμερα στο γράφημα είναι τα χρόνια που αναφέρονται στον άξονα Χ, όμως διάφορα σχόλια στελεχών της Blizzard στην πορεία των χρόνων επέτρεψαν στο Bellular Warcraft να σχηματίσει μια αρκετά σαφή εικόνα, ώστε να εκτιμήσει κατά προσέγγιση τα πραγματικά δεδομένα.

Έκθεση σχετικά με τα κέρδη της εταιρίας από το πρώτο τρίμηνο του 2017 ανέφερε πως η επέκταση του παιχνιδιού που κυκλοφόρησε το 2016, με τον τίτλο Legion, κατέγραψε ελαφρώς καλύτερα αποτελέσματα από την αμέσως προηγούμενο, το Draenor. Έτσι, συμπεραίνεται ότι το παιχνίδι μετρούσε περίπου 5,8 εκατομμύρια συνδρομητές εκείνο το διάστημα. Ο αριθμός των 7,25 εκατομμυρίων προέκυψε υπολογίζοντας την ανοδική πορεία του γραφήματος στις αρχές του 2017.

Εκτός αυτού, η έκθεση της εταιρίας για τα οικονομικά αποτελέσματα του τετάρτου τριμήνου του 2019 επισημαίνει ότι το World of Warcraft Classic διπλασίασε τις συνδρομές του σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο, οπότε καταγράφηκε ιστορικό χαμηλό στο γράφημα, μετά το Battle for Azeroth. Σε συνδυασμό με τα προηγούμενα στοιχεία από το Bellular Warcraft, η ενημέρωση αυτή αποδεικνύει ότι ο άξονας Υ του γραφήματος ξεκινά από το μηδέν, ενισχύοντας έτσι τις εκτιμήσεις του καναλιού.

Μετά το Battle for Azeroth, οπότε οι συνδρομές καταποντίστηκαν στα 4,07 εκατομμύρια περίπου, το WoW Classic ανέκαμψε, φτάνοντας τα 8,27 εκατομμύρια συνδρομητές. Η πανδημία που ακολούθησε πιθανότατα βοήθησε στο να διατηρηθεί ο αριθμός των συνδρομητών σε υψηλότερους μέσους όρους, σε σύγκριση με τις προηγούμενες τάσεις που χαρακτηρίζονταν από έντονες διακυμάνσεις. Πάντως, το Shadowlands, που η ίδια η Blizzard ομολόγησε ότι υπήρξε προβληματικό, οδήγησε σε νέα καθίζηση των συνδρομών, στα 4,5 εκατομμύρια, το 2022. Στη συνέχεια, ο αριθμός αυτός ανέκαμψε κάπως, φτάνοντας στο Dragonflight, αργότερα εκείνο το χρόνο, που και πάλι δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της Blizzard.

Τα αρχεία της GDC πιθανότατα θα δημοσιοποιήσουν την παρουσίαση στο σύνολό της σύντομα, διαφωτίζοντας έτσι την πορεία του WoW τα τελευταία οκτώ χρόνια. Η Blizzard ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τη δέκατη επέκταση του παιχνιδιού, με τίτλο The War Within, κάποια στιγμή μέσα στο 2024. Θα ακολουθήσει το Midnight και το The Last Titan.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 43
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Super Moderators
Δημοσ.

Τρομερά εντυπωσιακό νούμερo τα 7+ εκατ μετά από σχεδόν 20 χρόνια κι άξιο το peak του WoTK.

  • Like 14
Δημοσ.

Το κοινό έχει κάτι σα σύνδρομο της Στοκχόλμης όσον αφορά τα games της Blizzard. Παρά το μέτριο gameplay και την επιθετική προώθηση των microtransactions, εκατομμύρια παίκτες προτιμούν να υπομείνουν όλα τα λάθη της εταιρείας παρά να ψάξουν κάτι πιο ενδιαφέρον να παίξουν.

Βοηθάει και ότι ο ανταγωνισμός συνεχώς βρίσκει τρόπους να τα κάνει θάλασσα (πχ FFXIV, New World, Lost Ark) αντί να εκμεταλλευτεί τα σκαμπανεβάσματα του WoW για να τραβήξει κόσμο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της εβδομάδος.

  • Like 7
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και φυσικά η  μηνιαία συνδρομή παραμένει σταθερή.

Νομίζω όμως ότι υπάρχει ξεκάθαρο pattern με το παιχνίδι σταδιακά να χάνει κόσμο. Οι χρήστες αυξάνονται προσωρινά μόνο μετά από κάθε νέο expansion, κάθονται κάνα 3μηνο και μετά πάλι από την αρχή. Πιστεύω αυτά που το κρατάνε είναι η έλλειψη σοβαρού ανταγωνισμού, η δυνατότητα να παίξει κάποιος μόνο το Vanilla ή το WotLK και η συγχώνευση servers ώστε να μην μοιράζεται πολύ ο κόσμος. 

Είχα κάνει άλλη μια προσπάθεια πριν μισό χρόνο. Είπα αν αντέξω 1 μήνα, τότε θα πάρω το Dragonflight αφού είχε τόσο καλές κριτικές. Τελικά δεν άντεξα ούτε 10 μέρες. Όχι γιατί το WoW δεν είναι καλό. Αλλά γιατί το 2007 δεν είναι 2024.

Επεξ/σία από nzeppos
  • Like 8
Δημοσ.

έπαιζα από vanilla μέχρι το Wrath of the Lich King απο τα καλυτερα mmorpg !
μετα χαλασε απο οτι ακουω, οπως χαλασε και η Blizzard σαν εταιρια....

  • Like 4
  • Thanks 2
Δημοσ.
24 minutes ago, drouks said:

Το κοινό έχει κάτι σα σύνδρομο της Στοκχόλμης όσον αφορά τα games της Blizzard. Παρά το μέτριο gameplay και την επιθετική προώθηση των microtransactions, εκατομμύρια παίκτες προτιμούν να υπομείνουν όλα τα λάθη της εταιρείας παρά να ψάξουν κάτι πιο ενδιαφέρον να παίξουν.

Βοηθάει και ότι ο ανταγωνισμός συνεχώς βρίσκει τρόπους να τα κάνει θάλασσα (πχ FFXIV, New World, Lost Ark) αντί να εκμεταλλευτεί τα σκαμπανεβάσματα του WoW για να τραβήξει κόσμο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της εβδομάδος.

Δεν ειναι οτι δεν ψαχνει αλλα οτι δεν βρισκει. Τουλαχιστον στα ΜΜΟ. Το d4 ηταν ο,τι πιο βαρετο εχω δοκιμασει προσφατα και δεν αντεξα ουτε να το campaign να τελειωσω.

Στο WoW η τελευταια ανακαμψη οφειλεται στο season of discovery. Μια νεα παραλλαγη του WoW Classic Vanilla με νεο περιεχομενο και πολλες αλλαγες σε ολα τα classes.

Και απο αυτους που φευγουν απο τη Blizzard παλι πολλοι καταληγουν στο WoW σε πειρατικους servers. Αυτοι οι servers μαλιστα εχουν αναπτυχθει πολυ σε σχεση με καποια χρονια πριν και προσθετουν επισης νεο περιεχομενο

  • Thanks 1
  • Confused 1
Δημοσ.

Δεν υπάρχει πια το σκληροπυρηνικό wow που ξέραμε, εδώ και πολλά χρόνια έχει γεμίσει από 9χρονα και είναι μια από τα ίδια γεμάτο καραγκιοζλίκια για να τσιμπάει το κάθε νουμπ. 

Δημοσ.
44 λεπτά πριν, drouks είπε

Το κοινό έχει κάτι σα σύνδρομο της Στοκχόλμης όσον αφορά τα games της Blizzard. Παρά το μέτριο gameplay και την επιθετική προώθηση των microtransactions, εκατομμύρια παίκτες προτιμούν να υπομείνουν όλα τα λάθη της εταιρείας παρά να ψάξουν κάτι πιο ενδιαφέρον να παίξουν.

Βοηθάει και ότι ο ανταγωνισμός συνεχώς βρίσκει τρόπους να τα κάνει θάλασσα (πχ FFXIV, New World, Lost Ark) αντί να εκμεταλλευτεί τα σκαμπανεβάσματα του WoW για να τραβήξει κόσμο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της εβδομάδος.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το hearthstone. Η μόνη διαφορά είναι ότι η riot έβγαλε αξιοπρεπές card game για ανταγωνισμό, αλλά και πάλι ο κόσμος δεν μετατοπιστηκε, παρά τα χάλια του constructed hs. 

Είναι πραγματικά άξιο μελέτης το φαινόμενο. 

Δημοσ.
48 minutes ago, drouks said:

Το κοινό έχει κάτι σα σύνδρομο της Στοκχόλμης όσον αφορά τα games της Blizzard. Παρά το μέτριο gameplay και την επιθετική προώθηση των microtransactions, εκατομμύρια παίκτες προτιμούν να υπομείνουν όλα τα λάθη της εταιρείας παρά να ψάξουν κάτι πιο ενδιαφέρον να παίξουν.

Βοηθάει και ότι ο ανταγωνισμός συνεχώς βρίσκει τρόπους να τα κάνει θάλασσα (πχ FFXIV, New World, Lost Ark) αντί να εκμεταλλευτεί τα σκαμπανεβάσματα του WoW για να τραβήξει κόσμο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της εβδομάδος.

Δεν υπάρχει MMORPG αυτή τη στιγμή που μπορεί να το ανταγωνιστεί. Δυστυχώς. Εμένα με τράβηξε το Guild Wars 2 όπου απο τότε που το έπαιξα δεν εχω ξανα ανανεώσει συνδρομή στο WoW.

  • Like 1
Δημοσ.

Παραμυθια τα νουμερα ειναι εντελως ψευτικα... Ειχα καποτε λογαριασμο 2007-8 και ολο λαμβανα μηνυματα οτι θα μου σβησουν τον λογαριασμο... Οι κωδικοι μου ακομη δουλευουν αλλα δεν εχω κανενα ενδιαφερον εδω και 15+ χρονια να ξανασχοληθω...

  • Like 1
  • Super Moderators
Δημοσ.
4 minutes ago, mrkra said:

Παραμυθια τα νουμερα ειναι εντελως ψευτικα... Ειχα καποτε λογαριασμο 2007-8 και ολο λαμβανα μηνυματα οτι θα μου σβησουν τον λογαριασμο... Οι κωδικοι μου ακομη δουλευουν αλλα δεν εχω κανενα ενδιαφερον εδω και 15+ χρονια να ξανασχοληθω...

Αν μετράνε λογαριασμούς σαν τον δικό σου, τότε από τι προέρχεται η πτώση που φαίνεται στη φωτογραφία του άρθρου? Δεν θα έπρεπε να έχει κολλήσει στο peak αφού μετράνε και τους ανενεργούς?

  • Like 3
Δημοσ.
4 minutes ago, Thresh said:

Αν μετράνε λογαριασμούς σαν τον δικό σου, τότε από τι προέρχεται η πτώση που φαίνεται στη φωτογραφία του άρθρου? 

Το διαβασα λιγο επιπολαια... ειχα στο νου μου λογαριασμους αλλα αυτοι μαλλον μετρανε συνδρομες πληρωμενες...

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...