zio10 Δημοσ. 6 Απριλίου Δημοσ. 6 Απριλίου Σε γενικές γραμμές ένα μεσαίο αυτοκίνητο περίπου από το '10 και μετά είναι μια χαρά και αρκετά σύγχρονο. Δεν του λείπει κάτι πρακτικά. Πχ ένα golf 6, τι δεν έχει; 4
Panas50 Δημοσ. 11 Ιουλίου Δημοσ. 11 Ιουλίου Το θέμα της αγοράς αυτοκινήτου είναι σύνθετο και εξαρτάται από τις πραγματικές ανάγκες, την οικονομική κατάσταση και συχνά ψυχολογικές παραμέτρους αφού είναι γνωστό ότι για πολλούς αρσενικούς το αυτοκίνητο αποτελεί προέκταση/υποκατάστατο του πέους τους. Ο Αμερικανός guru των οικονομικών Dave Ramsey δίνει για την αγορά αυτοκινήτου τις εξής 3 συμβουλές: - η αγορά αυτοκινήτου δεν είναι επένδυση, είναι ένα προϊόν που η αξία του μειώνεται συνεχώς. Δεν αγοράζεις αυτοκίνητο για να εντυπωσιάσεις τους γύρω σου, δεν αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο παρά μόνο αν είσαι πραγματικά ευκατάστατος. - δεν αγοράζεις ποτέ αυτοκίνητο με δόσεις ή με leasing, αποταμιεύεις πρώτα και το αγοράζεις πάντα τοις μετρητοίς. - το αυτοκίνητο που θα κατέχεις δεν πρέπει να υπερβαίνει ως τρέχουσα αξία το 50% του ετήσιου εισοδήματός σου. Στην Ελλάδα είναι πολύ συχνό το φαινόμενο κάποιος να χρεώνεται ή να ξοδεύει όλες τις οικονομίες του για να πάρει ένα καινούργιο αυτοκίνητο και μετά να μην έχει χρήματα να του αλλάξει λάστιχα, να πάει ένα μακρινό ταξίδι, να μην έχει λίγες οικονομίες στην άκρη για κάτι έκτακτο που θα του συμβεί. Προσωπικά, αν κάποιος έχει αυτοκίνητο κατασκευής πριν το 2010 το οποίο είναι σε καλή κατάσταση, καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες του, έχει τα βασικά συστήματα άνεσης (air-condition) και ασφάλειας (abs, αερόσακοί), θα του πρότεινα να το μετατρέψει σε υγραέριο (γιατί το μεγαλύτερο κόστος στη χώρα που ζούμε είναι τα καύσιμα), να το συντηρεί σωστά και μπορεί να το κρατήσει για αρκετά χρόνια και χιλιόμετρα ακόμα. 5 2
Ntinaras Δημοσ. 12 Ιουλίου Δημοσ. 12 Ιουλίου 14 ώρες πριν, Panas50 είπε Το θέμα της αγοράς αυτοκινήτου είναι σύνθετο και εξαρτάται από τις πραγματικές ανάγκες, την οικονομική κατάσταση και συχνά ψυχολογικές παραμέτρους αφού είναι γνωστό ότι για πολλούς αρσενικούς το αυτοκίνητο αποτελεί προέκταση/υποκατάστατο του πέους τους. Ο Αμερικανός guru των οικονομικών Dave Ramsey δίνει για την αγορά αυτοκινήτου τις εξής 3 συμβουλές: - η αγορά αυτοκινήτου δεν είναι επένδυση, είναι ένα προϊόν που η αξία του μειώνεται συνεχώς. Δεν αγοράζεις αυτοκίνητο για να εντυπωσιάσεις τους γύρω σου, δεν αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο παρά μόνο αν είσαι πραγματικά ευκατάστατος. - δεν αγοράζεις ποτέ αυτοκίνητο με δόσεις ή με leasing, αποταμιεύεις πρώτα και το αγοράζεις πάντα τοις μετρητοίς. - το αυτοκίνητο που θα κατέχεις δεν πρέπει να υπερβαίνει ως τρέχουσα αξία το 50% του ετήσιου εισοδήματός σου. Στην Ελλάδα είναι πολύ συχνό το φαινόμενο κάποιος να χρεώνεται ή να ξοδεύει όλες τις οικονομίες του για να πάρει ένα καινούργιο αυτοκίνητο και μετά να μην έχει χρήματα να του αλλάξει λάστιχα, να πάει ένα μακρινό ταξίδι, να μην έχει λίγες οικονομίες στην άκρη για κάτι έκτακτο που θα του συμβεί. Προσωπικά, αν κάποιος έχει αυτοκίνητο κατασκευής πριν το 2010 το οποίο είναι σε καλή κατάσταση, καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες του, έχει τα βασικά συστήματα άνεσης (air-condition) και ασφάλειας (abs, αερόσακοί), θα του πρότεινα να το μετατρέψει σε υγραέριο (γιατί το μεγαλύτερο κόστος στη χώρα που ζούμε είναι τα καύσιμα), να το συντηρεί σωστά και μπορεί να το κρατήσει για αρκετά χρόνια και χιλιόμετρα ακόμα. Σωστα ολα αυτα που λεει, αλλα μαλλον ισχυουν για την αμερικανικη οικονομια. Γιατι αν πχ βγαζεις 1000 καθαρα το μηνα στην ελλαδα, με 6-7k ευρω δε παιρνεις τιποτα 2
Black Demis Δημοσ. 12 Ιουλίου Δημοσ. 12 Ιουλίου 18 hours ago, Panas50 said: Το θέμα της αγοράς αυτοκινήτου είναι σύνθετο και εξαρτάται από τις πραγματικές ανάγκες, την οικονομική κατάσταση και συχνά ψυχολογικές παραμέτρους αφού είναι γνωστό ότι για πολλούς αρσενικούς το αυτοκίνητο αποτελεί προέκταση/υποκατάστατο του πέους τους. Ο Αμερικανός guru των οικονομικών Dave Ramsey δίνει για την αγορά αυτοκινήτου τις εξής 3 συμβουλές: - η αγορά αυτοκινήτου δεν είναι επένδυση, είναι ένα προϊόν που η αξία του μειώνεται συνεχώς. Δεν αγοράζεις αυτοκίνητο για να εντυπωσιάσεις τους γύρω σου, δεν αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο παρά μόνο αν είσαι πραγματικά ευκατάστατος. - δεν αγοράζεις ποτέ αυτοκίνητο με δόσεις ή με leasing, αποταμιεύεις πρώτα και το αγοράζεις πάντα τοις μετρητοίς. - το αυτοκίνητο που θα κατέχεις δεν πρέπει να υπερβαίνει ως τρέχουσα αξία το 50% του ετήσιου εισοδήματός σου. Στην Ελλάδα είναι πολύ συχνό το φαινόμενο κάποιος να χρεώνεται ή να ξοδεύει όλες τις οικονομίες του για να πάρει ένα καινούργιο αυτοκίνητο και μετά να μην έχει χρήματα να του αλλάξει λάστιχα, να πάει ένα μακρινό ταξίδι, να μην έχει λίγες οικονομίες στην άκρη για κάτι έκτακτο που θα του συμβεί. Προσωπικά, αν κάποιος έχει αυτοκίνητο κατασκευής πριν το 2010 το οποίο είναι σε καλή κατάσταση, καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες του, έχει τα βασικά συστήματα άνεσης (air-condition) και ασφάλειας (abs, αερόσακοί), θα του πρότεινα να το μετατρέψει σε υγραέριο (γιατί το μεγαλύτερο κόστος στη χώρα που ζούμε είναι τα καύσιμα), να το συντηρεί σωστά και μπορεί να το κρατήσει για αρκετά χρόνια και χιλιόμετρα ακόμα. αν μηλαμε για αμερικη μπορει εδω για να παρει καποιος ενα μεταχ με 10,000 λεμε τωρα με μεσο ορου μισθου 1000 ευρω απο το οποιο μενει δεν μενει στο τελος του μηνα κανα 50 ευρω (πολλα λεω) η μολη λυση ειναι δανειο και περιοριζεις ολα τα εξοδα σου μεχρι οσο δεν παει
Panas50 Δημοσ. 12 Ιουλίου Δημοσ. 12 Ιουλίου Δεν έχει διαφορά αν είσαι Αμερική ή Ελλάδα. Υποπίπτεις ακριβώς στο ίδιο σφάλμα για το οποίο μιλάει ο Ramsey: αν το εισόδημά σου είναι μόλις 1.000€ το μήνα και δεν σου μένει ούτε ένα 50άρικο το μήνα, το να πάρεις ένα αμάξι των 10.000€ με δάνειο και να έχεις να πληρώνεις και τις δόσεις είναι η συνταγή της απόλυτης καταστροφής. ΔΕΝ σε παίρνει να έχεις αμάξι των 10.000€ με δόσεις. Πώς θα το κινείς και θα το συντηρείς όταν η δόση θα είναι 200€ το μήνα για 5 χρόνια (με πολύ συντηρητικούς υπολογισμούς). Αν θες αμάξι θα κάνεις αποταμίευση μέχρι να μαζέψεις 5.000€ και θα πας να το πάρεις με μετρητά και τα λεφτά που θα έδινες για δόση θα τα χρησιμοποιήσεις για να το συντηρείς, να το κινείς ή για να καλύψεις άλλες ανάγκες. 2
papoys1 Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου Στις 11/7/2024 στις 11:42 ΜΜ, Panas50 είπε Προσωπικά, αν κάποιος έχει αυτοκίνητο κατασκευής πριν το 2010 το οποίο είναι σε καλή κατάσταση, καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες του, έχει τα βασικά συστήματα άνεσης (air-condition) και ασφάλειας (abs, αερόσακοί), θα του πρότεινα να το μετατρέψει σε υγραέριο (γιατί το μεγαλύτερο κόστος στη χώρα που ζούμε είναι τα καύσιμα), να το συντηρεί σωστά και μπορεί να το κρατήσει για αρκετά χρόνια και χιλιόμετρα ακόμα. Ακριβώς όπως τα είπες. Εχω το vectra c 1,6 του 2005 το οποίο έχω μετατρέψει σε υγραέριο πριν 12 χρόνια. Λιμουζίνα ,ανετο σαλόνι, μεγάλο πορτ μπαγκάζ, συντηρημένο άψογα , 0 μηχανικά προβλήματα μέχρι τώρα ,πρόσφατα του έκανα και ολική εξωτερική βαφή, κούκλα έγινε , οικονομικότατο. Κάνω χιλιόμετρα χωρίς άγχος 382.000 έχω στο κοντέρ πάω πρατήριο φουλάρω με 30 ευρώ το ανώτερο και κάνω 450 χιλ. τουλάχιστον.Είμαι τυχερός γιατί ζω σε περιοχή με τις καλύτερες τιμές στο υγραέριο. Παλιά ζήλευα τα ηλεκτρικά. Μετά από αρκετά βίντεο που έχω δει λέω μακριά και αλάργα από μένα. Ας τα απολαύσουν οι πιο νέοι . Θες να πας ταξείδι και σου βγάζουν τον καρκίνο.Λίγα χρόνια ζωής έχουμε μην τα φάμε να ψάχνουμε που εχει φορτιστές, να έχουμε αυτοκίνητο 500 ίππων , να λέμε πως πιάνει τα 100 σε 4-5 sec , να πηγαίνουμε Εθνική με 100 και να μην αναβουμε κλιματισμό μη μείνουμε από μπαταρία. Πρατήρια έχει παντού φουλαρεις σε 2 λεπτά και έφυγες ασε που αν φουλάρω υγραέριο και βενζίνα έχω αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.. 6 1
Morosana Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου Στις 11/7/2024 στις 11:42 ΜΜ, Panas50 είπε . Προσωπικά, αν κάποιος έχει αυτοκίνητο κατασκευής πριν το 2010 το οποίο είναι σε καλή κατάσταση, καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες του, έχει τα βασικά συστήματα άνεσης (air-condition) και ασφάλειας (abs, αερόσακοί), θα του πρότεινα να το μετατρέψει σε υγραέριο (γιατί το μεγαλύτερο κόστος στη χώρα που ζούμε είναι τα καύσιμα), να το συντηρεί σωστά και μπορεί να το κρατήσει για αρκετά χρόνια και χιλιόμετρα ακόμα. Αυτό ακριβώς. Τα τελευταία 15 20 χρόνια η μόνη ουσιαστική προσθήκη ασφαλείας είναι το emergency brake και assistance lane comtrol. Πλευρικοί αερόσακοι, anti spin, abs δισκόφρενα κτλ υπάρχουν στα περισσότερα μοντέλα όπως και ac, ηλ παράθυρα cruise control , αυτόματα φώτα και καθαριστηρες για εξοπλισμό άνεσης. Τώρα αν θες και δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς infotainment, led στις πόρτες ασύρματη φόρτιση κινητού, keyless και να θες να βλέπεις ταινίες αντί να οδηγάς πας σε καινούργιο. Ούτε οι καταναλώσεις έχουν μειωθεί δραματικά όλα αυτά τα χρόνια γιατί τα αμάξια βάρυναν και μεγάλωσαν σε όγκο και οι 17 18 ζάντες έγιναν μόδα ακόμα και σε 1000ρακια. 2
Black Demis Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 8 hours ago, Panas50 said: Δεν έχει διαφορά αν είσαι Αμερική ή Ελλάδα. Υποπίπτεις ακριβώς στο ίδιο σφάλμα για το οποίο μιλάει ο Ramsey: αν το εισόδημά σου είναι μόλις 1.000€ το μήνα και δεν σου μένει ούτε ένα 50άρικο το μήνα, το να πάρεις ένα αμάξι των 10.000€ με δάνειο και να έχεις να πληρώνεις και τις δόσεις είναι η συνταγή της απόλυτης καταστροφής. ΔΕΝ σε παίρνει να έχεις αμάξι των 10.000€ με δόσεις. Πώς θα το κινείς και θα το συντηρείς όταν η δόση θα είναι 200€ το μήνα για 5 χρόνια (με πολύ συντηρητικούς υπολογισμούς). Αν θες αμάξι θα κάνεις αποταμίευση μέχρι να μαζέψεις 5.000€ και θα πας να το πάρεις με μετρητά και τα λεφτά που θα έδινες για δόση θα τα χρησιμοποιήσεις για να το συντηρείς, να το κινείς ή για να καλύψεις άλλες ανάγκες. Μα αυτό λέω, πάνω κάτω έτσι είναι 80% Πρακτικά μισοί επιλέγουν να πάρουν οχιμα με 3 4 χιλιάρικα και να το ξανά πλυρωνουν άλλη μια φορά και βάλε σε επισκευές και πάλι θα είναι ακατάλληλο και αυτοί χωρίς φράγκο και άλλοι τόσοι δάνειο και θα τα κόψουν όλα για να τα βγάλουν περα. Προφανος η πραγματική επηλογη είναι να μην πάρεις κανένα όχημα και να πηγαίνεις με τα πόδια αλλά δύσκολα θα το επιλέξει κάποιος καθος θα του ρίξει και άλλο την ψιχολογια το να είναι τέρμα φτωχός 1
phanispal Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 2 ώρες πριν, Morosana είπε Αυτό ακριβώς. Τα τελευταία 15 20 χρόνια η μόνη ουσιαστική προσθήκη ασφαλείας είναι το emergency brake και assistance lane comtrol. Πλευρικοί αερόσακοι, anti spin, abs δισκόφρενα κτλ υπάρχουν στα περισσότερα μοντέλα όπως και ac, ηλ παράθυρα cruise control , αυτόματα φώτα και καθαριστηρες για εξοπλισμό άνεσης. Τώρα αν θες και δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς infotainment, led στις πόρτες ασύρματη φόρτιση κινητού, keyless και να θες να βλέπεις ταινίες αντί να οδηγάς πας σε καινούργιο. Ούτε οι καταναλώσεις έχουν μειωθεί δραματικά όλα αυτά τα χρόνια γιατί τα αμάξια βάρυναν και μεγάλωσαν σε όγκο και οι 17 18 ζάντες έγιναν μόδα ακόμα και σε 1000ρακια. Κάποιοι έχουν γράψει ότι μετά από τόσα χρόνια (~15) είναι πιθανό να μη λειτουργούν οι αερόσακοι. Δε μπορώ να το γνωρίζω, πάντως για κάποιους είναι επικίνδυνα τα αυτοκίνητα 15ετίας και πίσω. Σύμφωνα με τα γραφόμενά τους δηλαδή.
Morosana Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 16 λεπτά πριν, phanispal είπε Κάποιοι έχουν γράψει ότι μετά από τόσα χρόνια (~15) είναι πιθανό να μη λειτουργούν οι αερόσακοι. Δε μπορώ να το γνωρίζω, πάντως για κάποιους είναι επικίνδυνα τα αυτοκίνητα 15ετίας και πίσω. Σύμφωνα με τα γραφόμενά τους δηλαδή. Και στα καινούργια γίνονται συνέχεια ανακλήσεις από takata και δεν ακούγεται και ιδιαίτερα για ατυχήματα που δεν άνοιξαν οι αερόσακοι οπότε είναι να μη σου τυχει. Εγώ πχ θεωρώ περισσότερα επικίνδυνο την υπερβολική σιγουριά στα συστήματα ότι θα φρενάρει μόνο του η θα με φέρει ξανά στη λωρίδα γιατί αφαιρούν από τον οδηγό την εγρήγορση. Όπως θεωρώ πολύ πιο επικίνδυνο να πρέπει να ψάχνεις το μενού μιας οθόνης για μια απλή λειτουργία όπως ο κλιματισμός παρά ενα απλό κουμπί που το χέρι από μόνο του χωρίς να πάρεις το βλέμμα από το δρόμο 4 1
StamTheMan Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 2 ώρες πριν, phanispal είπε Δε μπορώ να το γνωρίζω, πάντως για κάποιους είναι επικίνδυνα τα αυτοκίνητα 15ετίας και πίσω. Σύμφωνα με τα γραφόμενά τους δηλαδή. Το κακο ειναι οτι ειναι μερος της "κουλτουρας" μας να θεωρουμε νορμαλ το να οδηγουμε αυτοκινητο 20ετιας , για αυτο βλεπεις καθημερινα αγγελιες με τετοια οχηματα, αντι να τα πανε για scrap. Το ποσο επικινδυνο ειναι ενα 15ετιας απο μονο του δεν το ξερω,σιγουρα ομως φρενα ,αναρτησεις και ηλεκτρονικα συστηματα δεν ειναι ιδια με ενα 5-10. 1
liakinen Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 7 λεπτά πριν, StamTheMan είπε Το κακο ειναι οτι ειναι μερος της "κουλτουρας" μας να θεωρουμε νορμαλ το να οδηγουμε αυτοκινητο 20ετιας , για αυτο βλεπεις καθημερινα αγγελιες με τετοια οχηματα, αντι να τα πανε για scrap. Φτώχεια λέγεται όχι κουλτούρα. 9
Morosana Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 21 λεπτά πριν, StamTheMan είπε φρενα ,αναρτησεις και ηλεκτρονικα συστηματα δεν ειναι ιδια με ενα 5-10. Αν αφορά τη χρήση χωρίς συντήρηση ναι. Η τεχνολογία σε φρένα με abs και δισκόφρενα ειναι ίδια εδώ και 30 χρόνια και σε κάποια αμάξια πολύ περισσότερο (πχ alfa romeo είχαν στάνταρ δισκόφρενα μπρος πίσω από τα τέλη του 60). Στις αναρτήσεις ημιακαμπτος, multi link de dion διπλά ψαλίδια Μακφέρσον κτλ πολύ παραπάνω. Τα ηλεκτρονικά όντως έχουν εξελιχθεί το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι καλό και όχι τόσο καλό. 2
StamTheMan Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 30 λεπτά πριν, liakinen είπε Φτώχεια λέγεται όχι κουλτούρα. Κουλτουρα λεγεται. Για να παρουμε τηλεφωνο 1Κ εχουμε,για να αλλαξουμε αυτοκινητο στα 15 χρονια δεν εχουμε. 3 1
liakinen Δημοσ. 13 Ιουλίου Δημοσ. 13 Ιουλίου 2 λεπτά πριν, StamTheMan είπε Κουλτουρα λεγεται. Για να παρουμε τηλεφωνο 1Κ εχουμε,για να αλλαξουμε αυτοκινητο στα 15 χρονια δεν εχουμε. Δεν ξέρω ανθρώπους με οικογένεια έως 50 ετών και μισθό 1500€ - 1800€ που δίνουν 1000€ για τηλέφωνο. Άστοχο παράδειγμα εντελώς. Ένα αυτοκίνητο σε αντίθεση με ένα κινητό, τηλεόραση, διακοπές έχει άλλα έξοδα (συντήρηση, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιση, καύσιμα, τεκμήρια, γκαράζ κτλ). 4
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα