Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Στο επίκεντρο των ρυθμιστικών αρχών της Ε.Ε. παραμένουν οι χρεώσεις που επιβάλουν οι δύο εταιρίες και η απαξίωση ανταγωνιστικών προϊόντων.

Η Μαργκέτε Βεστάγκερ, επικεφαλής του τομέα αντιμονοπωλιακής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προειδοποίησε την Τρίτη τόσο την Apple όσο και τη Meta σχετικά με τις νέες χρεώσεις που επιβάλουν στις υπηρεσίες τους, επισημαίνοντας ότι η τακτική αυτή ενδέχεται να εμποδίσει τους χρήστες να απολαύσουν τα οφέλη του Νόμου περί Ψηφιακών Αγορών (DMA) που στόχο έχει να τους προσφέρει περισσότερες επιλογές.

Μέσα στον Ιανουάριο, η Apple είχε ανακοινώσει μια σειρά αλλαγών στις πολιτικές της, με στόχο να συμμορφωθεί με τη νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στόχο έχει να ρυθμίσει την κατάσταση στην αγορά της τεχνολογίας και υποχρεώνει εταιρίες με κυρίαρχη θέση στο χώρο να ανοίξουν τα κλειστά οικοσυστήματά τους στους ανταγωνιστές.

Το νέο πλαίσιο χρεώσεων που επιβάλει η Apple περιλαμβάνει ετήσια προμήθεια χρήσης "βασικής τεχνολογίας" της τάξης των 50 λεπτών του ευρώ ανά λογαριασμό χρήστη, τον οποίο καλούνται να καταβάλλουν οι δημιουργοί των διαφόρων εφαρμογών, ακόμη και εάν επιλέξουν να μη χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες πληρωμών που διαθέτει η Apple, εξέλιξη που προκάλεσε σειρά επικριτικών σχολίων από ανταγωνιστές του τεχνολογικού κολοσσού, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η Epic Games, η εταιρία πίσω από το Fortnite.

Η Βεστάγκερ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι νέες χρεώσεις έχουν τραβήξει την προσοχή της.

"Υπάρχουν ζητήματα τα οποία μας απασχολούν ιδιαίτερα, λόγου χάρη το κατά πόσο το νέο πλαίσιο χρεώσεων της Apple θα καταστήσει εκ των πραγμάτων μη ελκυστική καθ΄ οιονδήποτε τρόπο τη χρήση των οφελών του DMA. Τέτοιου είδους καταστάσεις είναι αυτές που θα διερευνούμε", δήλωσε στο Reuters, στο πλαίσιο συνέντευξής της. 

Επιφυλάξεις εξέφρασε η Βεστάγκερ και για τις νέες χρεώσεις που ανακοίνωσε η Meta.

Νωρίτερα την Τρίτη η εταιρία ανακοίνωσε πως είχε προτείνει να μειώσει σχεδόν στο μισό το κόστος της μηνιαίας συνδρομής για το Facebook και το Instagram, στα 5,99 ευρώ από τα 9,99 ευρώ που στοιχίζει αυτή τη στιγμή, όμως η Μαξ Σρεμς, Αυστριακή ακτιβίστρια που εστιάζει σε θέματα ιδιωτικότητας σχολίασε πως το ζήτημα δεν είναι το ύψος της συνδρομής.

"Νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί και διάφοροι τρόποι να αξιοποιήσεις οικονομικά τις υπηρεσίες που παρέχεις. Κι αυτό γιατί ένας τρόπος είναι οι άκρως στοχευμένες διαφημίσεις που βασίζονται στα δεδομένα τα οποία καταναλώνονται. Ένας άλλος τρόπος προβολής διαφημίσεων είναι αυτές που συνδέονται με το ευρύτερο πλαίσιο των δεδομένων. Επομένως, θεωρώ ότι είναι σημαντικό να συνεχιστεί ο διάλογος με τη Meta και τελικά θα αξιολογήσουμε ποιο είναι το επόμενο βήμα προκειμένου να συμμορφωθούν με τις πρόνοιες του DMA".

Παράλληλα, η Βεστάγκερ  προειδοποίησε τις εταιρίες να μην αποθαρρύνουν τους χρήστες να επιλέξουν ανταγωνιστικές προτάσεις, απαξιώνοντάς τες, καθώς αυτού του είδους η τακτική θα μπορούσε να προκαλέσει νέους ελέγχους. Η Apple είχε αναφέρει πως ορισμένες από τις αλλαγές που επέφερε στο σύστημά της θα μπορούσαν να εκθέσουν τους χρήστες σε κινδύνους ως προς την ασφάλεια των δεδομένων τους.

"Θεωρώ πως δεν είναι φρόνιμο να ισχυρίζεται κανείς ότι οι [ανταγωνιστικές] υπηρεσίες δεν είναι ασφαλείς στη χρήση, καθώς αυτό δεν έχει καμία σχέση με το DMA. Ο νόμος υπάρχει ώστε να ανοίξει η αγορά και σε άλλους παρόχους υπηρεσιών για να προσεγγίσουν το χρήστη, και το πώς ο πάροχος του λειτουργικού συστήματος θα διασφαλίσει ότι αυτό είναι ασφαλές, θα το κρίνει εκείνος", είπε. "Και, προφανώς, εφόσον δούμε ή υποψιαστούμε πως αυτό γίνεται προκειμένου να πουν ότι κάποιος άλλος δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, εννοείται πως υπάρχει περίπτωση ανάληψης πρωτοβουλιών για να εξετάσουμε το ζήτημα".

Η Βεστάγκερ ανέφερε ότι τα σχόλια από τους δημιουργούς των εφαρμογών θα αποτελούσαν βασική παράμετρο προκειμένου να κρίνει αν θα κινούσε διαδικασίες ελέγχου κάποιας από τις έξι εταιρίες που υπάγονται στις πρόνοιες του Νόμου περί Ψηφιακών Αγορών.

Απαντώντας σε ερώτηση για το κατά πόσο είχε λάβει σχόλια από τρίτα μέρη, απάντησε: "Πολλά, θα έλεγα".


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

πραγματικα δεν ξερω τι ειναι χειροτερο, οι woke ευρωπαιοι ή οι μεγαλοβιομηχανοι? :devil:

  • Like 2
Δημοσ.
14 λεπτά πριν, pcos είπε

πραγματικα δεν ξερω τι ειναι χειροτερο, οι woke ευρωπαιοι ή οι μεγαλοβιομηχανοι? :devil:

θα ελεγα κ οιυ δυο τους!!

  • Like 1
Δημοσ.
Αναφορά σε κείμενο

η εταιρία ανακοίνωσε πως είχε προτείνει να μειώσει σχεδόν στο μισό το κόστος της μηνιαίας συνδρομής για το Facebook και το Instagram, στα 5,99 ευρώ από τα 9,99 ευρώ που στοιχίζει αυτή τη στιγμή

Xρεωνουν 10 ευρω το μηνα τη χρηση του facebook και insta? 😄
Aποκλειεται.
Κατι δεν εχω καταλαβει καλα.

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, Le Perv είπε

Xρεωνουν 10 ευρω το μηνα τη χρηση του facebook και insta? 😄
Aποκλειεται.
Κατι δεν εχω καταλαβει καλα.

Ναι άμα δεν θες να έχεις διαφημίσεις το κάνουν μου είχε έρθει η ειδοποίηση. 
 

Βέβαια όταν έγινε βρήκα άλλο τρόπο να μην έχω διαφημίσεις. Τα διέγραψα 😂

  • Like 4
  • Haha 6
Δημοσ.

Όπως με την τηλεόραση και έπειτα με το Ιντερνετ έτσι πλέον και με τις (social) apps και γενικότερα την νέα τάση πραγμάτων οι χώρες και οι ρυθμιστικές αρχές βρίσκονται πάλι πίσω απο τις εξελίξεις, μην μπορώντας να προβλέψουν την δυναμική τους και να πάρουν σωστές αποφάσεις.

Αποτέλεσμα είναι να μπερδεύονται τα πράγματα και δυστυχώς, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, πάντα την πληρώνει ο καταναλωτής...

Δημοσ.
14 ώρες πριν, pcos είπε

πραγματικα δεν ξερω τι ειναι χειροτερο, οι woke ευρωπαιοι ή οι μεγαλοβιομηχανοι? :devil:

Στην προκειμένη περίπτωση, τι θεωρείς λάθος στους... "woke" ευρωπαίους;

Δημοσ.

Αυτό το βεστάγκερ, το ψηφίσαμε εμείς ή μας το επέβαλαν; Τους Ευρωπαίους πολίτες θα τους ρωτήσουν ποτέ αν συμφωνούν με τέτοιες πρακτικές;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...