Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

O ευρωπαϊκός οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας τον οχημάτων ενημέρωσε ότι από το 2026 θα αφαιρούνται βαθμοί εφόσον ορισμένοι μηχανισμοί ελέγχου των λειτουργιών του οχήματος δεν είναι φυσικοί.

Ορισμένες από τις προόδους που καταγράφονται στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι αξιέπαινες. Τα αυτοκίνητα που παράγονται είναι ασφαλέστερα από κάθε άλλη φορά και αποδοτικότερα στη λειτουργία τους. Όμως, υπάρχουν και κάποιες άλλες αλλαγές τις οποίες ευχαρίστως θα αφήναμε πίσω μας. Εκείνο το γυαλιστερό φινίρισμα που παραπέμπει στα μαύρα πλήκτρα του πιάνου, κι έχει χρησιμοποιηθεί υπερβολικά τα τελευταία χρόνια, για παράδειγμα. Όπως και την υπερβολική εξάρτηση της βιομηχανίας από τις οθόνες αφής, για λειτουργίες οι οποίες παλαιότερα διέθεταν δικούς τους μηχανισμούς ελέγχου. Τώρα, ο ευρωπαϊκός οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας των οχημάτων Euro NCAP, όπως προκύπτει από το σχετικό ρεπορτάζ, φαίνεται πως έχει την ίδια άποψη για τις οθόνες και επισημαίνει πως αυτός ο τρόπος ελέγχου καλό θα ήταν να αλλάξει το 2026.

"Η υπερβολική χρήση οθονών αφής συνιστά πρόβλημα το οποίο επηρεάζει πρακτικά το σύνολο της βιομηχανίας, καθώς σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές επιλέγουν να μεταφέρουν βασικούς ελέγχους σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να παίρνουν το βλέμμα τους από το δρόμο, με αποτέλεσμα να ενισχύεται ο κίνδυνος τροχαίων λόγω περίσπασης της προσοχής του οδηγού", δήλωσε ο Μάθιου Έιβερι, επικεφαλής του τομέα στρατηγικής ανάπτυξης στο Euro NCAP.

"Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP για το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν διακριτούς, φυσικούς μηχανισμούς ελέγχου για βασικές λειτουργίες, με τρόπο διαισθητικό, περιορίζοντας το χρόνο που το βλέμμα του οδηγού εστιάζει εκτός δρόμου και προωθώντας με τον τρόπο αυτό την ασφαλέστερη οδήγηση", ανάφερε στη συνέχεια ο Έιβερι. 

Να διευκρινίσουμε ότι ο Euro NCAP δεν επιμένει να έχουν τα πάντα δικό τους κουμπί ή διακόπτη. Όμως, ο οργανισμός επιθυμεί να δει την παρουσία φυσικών μηχανισμών ελέγχου για τα φλας, τα φώτα κινδύνου, τους υαλοκαθαριστήρες, την κόρνα καθώς και τις όποιες λειτουργίες εκτάκτου ανάγκης, όπως το eCall που προβλέπεται πλέον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύστημα το οποίο καλεί αυτόματα τον αριθμό άμεσης βοήθειας 112, σε περίπτωση που το όχημα εμπλακεί σε σοβαρό τροχαίο, αλλά μπορεί και να ενεργοποιηθεί, με το πάτημα πλήκτρου, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το σχετικό άρθρο της Ε.Ε.

Από ό,τι φαίνεται, το μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχει η Tesla, καθώς πρόσφατα έπαψε να χρησιμοποιεί τις ράβδους για τα φλας, μεταφέροντας τη λειτουργία σε πλήκτρα αφής πάνω στο τιμόνι. Αντίστοιχη επιλογή έχει κάνει και η Ferrari, μεταφέροντας τα φλας πάνω στο τιμόνι, όμως η Ferrari δεν συμπεριλαμβάνεται στη βάση δεδομένων του Euro NCAP, επομένως το θέμα μάλλον δεν την απασχολεί.

Ο Euro NCAP δεν είναι κρατικός ρυθμιστικός μηχανισμός, επομένως δεν έχει κάποια εξουσία ώστε να επιβάλει στους κατασκευαστές τη χρήση φυσικών μηχανισμών ελέγχου για αυτές τις λειτουργίες. Όμως, μια βαθμολογία πέντε αστεριών από τον Euro NCAP αποτελεί σημαντικό διαφημιστικό πλεονέκτημα, επομένως υπάρχει περίπτωση αυτή η έμμεση πίεση να αποφέρει αποτελέσματα. Όπως πάντα, αυτά τα πράγματα θα φανούν στην πορεία.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Μακάρι μακάρι! και η θέρμανση/AC λειτουργίες να μην είναι στην οθόνη αλλά με κουμπιά

  • Like 24
  • Thanks 1
Δημοσ.
16 λεπτά πριν, o_shaolin είπε

Πολύ καλά νέα...
και οι οθόνες αφής πρέπει να καταργηθούν ... αποσπούν την προσοχή των οδηγών και πολλές φορές λαγκάρουν επηρέζοντας βασικά συστήματα σε μερικά αυτοκίνητα... πχ κλιμαστικά.

Αυτό δεν ισχύει για όλες τις οθονες ίσως τις πολύ καινούριες, έχω είμαι πολύ υπέρ παντός είναι πολύ βολικές και δεν αποσπούν καθόλου την έχω μόνιμα σε sleep mode ενώ ακούω μουσική.

Δημοσ.

Καλό το τρολάρισμα αλλά η αλήθεια είναι πως οι βασικές λειτουργίες ασφαλείας θα έπρεπε όντως να είναι μόνο ή και σε φυσική μορφή και όχι για να μην αποσυντονίζουν τον οδηγό αλλά πρώτον εγγυάται οτι σε περίπτωση αστοχίας οθόνης θα μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις και δεύτερον τα αυτοκίνητα έχουν τουλάχιστον στο 50% της χρήσης τους απευθύνονται σε ηλικίες οι οποίες μπορεί να αντιμετωπίζουν με δυσκολία την νέα τεχνολογία και μπορεί στο μυαλο σας να έρχεται ο 70-75-80 ετών αλλά μια χαρα 45-50 χρονοι υπάρχουν που δυσκολεύονται με βασικά πράγματα όπως να βρούν που είναι/τι είναι/και που βρίσκεις το cloud σου πόσο μάλλον να αναζητήσουν σε μενού αφης την ώρα που οδηγούν κάποια λειτουργία.Και υπάρχουν δυο κατηγορίες ο σταματάω στην άκρη και παλεύω να βρω τι είναι που αλλα υπάρχει και ο τα γράφω όλα στα τέτοια μου σταματώ να κοιτάω τον δρόμο και κοιτάω το μενού ,οπότε είναι προς όφελος και την ασφάλεια όλων να υπάρχει εναλλακτική

  • Like 11
  • Thanks 1
Δημοσ.

Και αργησανε κιολας. Εδω που ειμαι ενα ζευγαρι πεθανε γιατι το τεσλα μονο του καρφωσε αξελερασιον κλειδωσε πορτες και επεσαν στη Λιμνη. Ενα ζευγαρι και πνιγηκε. Και συναδεφλου φιλος εκει που πηγε να το βαλει στο γκαραζ του και η γυναικα του πηγε να βγει απο το αμαξι το τεσλα παλι καρφωσε ταχυτητα και πηγε ευθεια και στουκαρε στο γκαραζ του οποθ ειχε και αλλο αμαξι μεσα. Ευτυχως αυτοι δεν παθανε κατι αλλα βγαλανε το μαυρο κουτι απο μεσα να δουνε τι συμβαινει..

 

Καποιες βασικες λειτουργιες πολυ κακος που τις εχουν βγαλει τυπου κλειδωμα πορτων.. Μακαρι να λογικευτουν και να τις επαναφερουν..

Δημοσ.

Η μεταφορά όλων των λειτουργιών σε μια οθόνη εξοικονομεί πολλά χρήματα κατά την κατασκευή, γι'αυτό και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρά τους πολλούς ίππους έχουν λογική τιμή.

Δεν είναι μόνο το κόστος του διακόπτη, αυτό το κόστος είναι αμελητέο σε σχέση με το κόστος για σχεδιασμό της καλωδίωσης, κατασκευή ειδικών καλωδίων, πέρασμα των καλωδίων στο εργοστάσιο και σύνδεση του διακόπτη.

Ένα μέσο αυτοκίνητο έχει 5 χιλιόμετρα καλωδίωσης, περισσότερο από ένα μέσο σπίτι. Αν καθιερώσουν συμβατικούς διακόπτες για τα πάντα το κόστος των νέων μοντέλων θα αυξηθεί σημαντικά.

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.

Tο Tesla έχει μοχλούς ταχυτήτων, φλας και  κουμπιά για τους καθαριστήρες και ανεβοκατέβασμα φωνής ραδιοφώνου.. Όλες τις άλλες λειτουργίες μπορείς και να δώσεις εντολές φωνητικά, χωρίς να αποσπάται η προσοχή σου, στα Αγγλικά όμως. (μειονέκτημα). 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 minutes ago, StavrosD said:

Η μεταφορά όλων των λειτουργιών σε μια οθόνη εξοικονομεί πολλά χρήματα κατά την κατασκευή, γι'αυτό και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρά τους πολλούς ίππους έχουν λογική τιμή.

Δεν είναι μόνο το κόστος του διακόπτη, αυτό το κόστος είναι αμελητέο σε σχέση με το κόστος για σχεδιασμό της καλωδίωσης, κατασκευή ειδικών καλωδίων, πέρασμα των καλωδίων στο εργοστάσιο και σύνδεση του διακόπτη.

Ένα μέσο αυτοκίνητο έχει 5 χιλιόμετρα καλωδίωσης, περισσότερο από ένα μέσο σπίτι. Αν καθιερώσουν συμβατικούς διακόπτες για τα πάντα το κόστος των νέων μοντέλων θα αυξηθεί σημαντικά.

Πρώτον η τιμή των αυτοκινήτων δεν πάει με τους ίππους αναλογικά αλλά με την τεχνολογία το μέγεθος του μοτέρ τα έξτρα που προσφέρει το γρηγορότερο αυτοκίνητο και το prestige/premium προιον.Το δεύτερο είναι πως κατά την δική σου γνώμη τα ηλεκτρικά έχουν λογική τιμή κατα την δική μου γνώμη είναι πολυυυυυυυ μεγαλύτερη από αυτήν που θα έπρεπε να έχουν.Τρίτoν θεωρω αστείο να μιλάμε για το κόστος καλωδίωσης το οποίο με μία αναζήτηση βρήκα σε αγγλικό σαιτ κόστος πλήρης αλλαγής καλωδίωσης 2000ευρω και αυτό περιλαμβάνει το λύσιμο του αυτοκινήτου την αλλαγη καλωδίωσης και ξανασύναρμολόγηση δεν είδα σε τι αυτοκίνητο απευθύνεται αλλά με δεδομένο αυτό η εφαρμογή νέας καλωδίωσης σε γραμμη παραγωγής θα θεωρήσω δεδομένο πως μιλάμε για 2-3-4 φορες μικρότερο ποσό ανα αυτοκίνητο

 

εντιτ εξτρα δεν μπορεί να θεωρείς πως το corsa e 125 αλογα είναι φθηνο για 41.000ευρω οταν το αντιστοιχο corsa με τα 130 αλογα κάνει 25.000

Επεξ/σία από chrisxkar
  • Like 8
  • Thanks 3
Δημοσ.
32 minutes ago, StavrosD said:

Η μεταφορά όλων των λειτουργιών σε μια οθόνη εξοικονομεί πολλά χρήματα κατά την κατασκευή, γι'αυτό και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρά τους πολλούς ίππους έχουν λογική τιμή.

Δεν είναι μόνο το κόστος του διακόπτη, αυτό το κόστος είναι αμελητέο σε σχέση με το κόστος για σχεδιασμό της καλωδίωσης, κατασκευή ειδικών καλωδίων, πέρασμα των καλωδίων στο εργοστάσιο και σύνδεση του διακόπτη.

Ένα μέσο αυτοκίνητο έχει 5 χιλιόμετρα καλωδίωσης, περισσότερο από ένα μέσο σπίτι. Αν καθιερώσουν συμβατικούς διακόπτες για τα πάντα το κόστος των νέων μοντέλων θα αυξηθεί σημαντικά.

Θα περίμενε κανείς να ισχύει αυτό, μία οθόνη είναι πολύ πιο φτηνή σε όλα από ένα περίπλοκο σύστημα διακοπτών και καλωδίων. Πάντως δεν βλέπω καμία μείωση στις τιμές, το αντίθετο. 

Επίσης δεν καταλαβαίνω πώς απαγορεύεται η χρήση τηλεφώνου στο αυτοκίνητο, αλλά επιτρέπονται οι οθόνες.

  • Like 4
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
48 λεπτά πριν, farcry33 είπε

Αυτό δεν ισχύει για όλες τις οθονες ίσως τις πολύ καινούριες, έχω είμαι πολύ υπέρ παντός είναι πολύ βολικές και δεν αποσπούν καθόλου την έχω μόνιμα σε sleep mode ενώ ακούω μουσική.

Πάντως μια πολύ γενική τάση σε συσκευές/προιόντα τεχνολογίας κλπ (δες πχ Κάμερες ως χαρακτηριστικό παράδειγμα) όσο πηγαίνεις στα πιο high end/επαγγελματικά μοντέλα που σε ενδιαφέρει η ταχύτητα, η αξιοπιστία, η σιγουριά κλπ, βλέπεις όλο και περισσότερες λειτουργίες έξω σε tactile/κουμπιά, ενώ αντιθέτως στα πιο οικονομικά σε touch screens, σε menu, υπομενού, συνδιασμούς πλήκτρων κλπ. 

Επεξ/σία από Adrastus

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...