Προς το περιεχόμενο

Τα τηλεκατευθυνόμενα πλοία του μέλλοντος ήδη "ανοίγουν πανιά"


Axlmon

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν ακόμη πιο κοντά μια πραγματικότητα που πριν από λίγα χρόνια θα έμοιαζε με επιστημονική φαντασία.

Ο κόσμος των ωκεανοπόρων πλοίων βρίσκεται στα πρόθυρα μιας επαναστατικής αλλαγής, με την έλευση αυτόνομων πλοίων, τα οποία δεν χρειάζονται πλήρωμα. Εταιρείες όπως η Ocean Infinity και η Sea-Kit International βρίσκονται στην πρωτοπορία αυτού του μετασχηματισμού, αναπτύσσοντας και χρησιμοποιώντας πλοία ικανά να λειτουργούν, σε βάθος χρόνου, χωρίς την παρουσία ανθρώπων επάνω τους.

Στόχος της Ocean Infinity είναι να ναυπηγήσει ένα στόλο αποτελούμενο από 23 πλοία, σχεδιασμένα να ερευνούν το βυθό για λογαριασμό διαχειριστών υπεράκτιων αιολικών πάρκων και να επιθεωρούν υποθαλάσσιες υποδομές για τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου. Τα πρώτα τρία από αυτά τα πλοία είναι ήδη έτοιμα, εξοπλισμένα με προηγμένες τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων κάμερες, μικρόφωνα, ραντάρ, GPS και συστήματα επικοινωνίας μέσω δορυφόρου.

Το εντυπωσιακό για ένα πλοίο αυτού του μεγέθους -78 μέτρων- είναι ότι έχει πλήρωμα μόλις 16 ατόμων. Ένα παραδοσιακά ναυπηγημένο πλοίο αυτής της κατηγορίας που θα εκτελούσε αντίστοιχο έργο θα απαιτούσε πλήρωμα μεταξύ 40 και 50 ατόμων. Η Ocean Infinity εκτιμά ότι μπορεί να μειώσει τον αριθμό των ανθρώπων ακόμη περισσότερο. Κι αυτό γιατί μεγάλο μέρος των διαδικασιών που απαιτούνται πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως, από κέντρα ελέγχου που βρίσκονται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.

Στο κέντρο απομακρυσμένων επιχειρήσεων της Ocean Infinity, στο Southampton, οι χειριστές κάθονται σε "σταθμούς γέφυρας" εξοπλισμένους με χειριστήρια παρόμοια με αυτά των βιντεοπαιχνιδιών, μπροστά σε οθόνες αφής, παρακολουθώντας ζωντανές ροές από τις κάμερες και τους αισθητήρες του πλοίου. Βασική παράμετρος αυτού του νέου τρόπου λειτουργίας είναι η εκπαίδευση πιλότων που θα χειρίζονται τα λεγόμενα ROV, δηλαδή ρομποτικά σκάφη τα οποία θα ξεκινούν από τα καταστρώματα των πλοίων για να σαρώσουν τον πυθμένα των θαλασσών.

Η αυτόνομη ναυτιλία δοκιμάζεται σε όλο τον κόσμο, με ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πορθμεία και παράκτια σκάφη τα οποία κινούνται χωρίς πληρώματα. Τα πλεονεκτήματα αυτής της προσέγγισης περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση μικρότερων πλοίων, τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων και κατά συνέπεια το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Ωστόσο, ο Ρούντι Νέγκενμπορν, ερευνητής στο Πολυτεχνείο του Ντελφτ, σημειώνει ότι η τεχνολογία αυτή θα χρειαστεί περαιτέρω ανάπτυξη, προκειμένου να είναι ικανή να αντιμετωπίζει σύνθετες καταστάσεις, όπως η στάση που θα τηρεί το σκάφος απέναντι σε άλλα πλοία, η κίνησή του σε λιμάνια καθώς και οι αντιδράσεις του όταν έρχεται αντιμέτωπο με απρόβλεπτες συνθήκες.

Μικρότερα πλοία χωρίς πλήρωμα, όπως αυτά που σχεδιάζει η Sea-Kit International, χρησιμοποιούνται ήδη για επικίνδυνες αποστολές, όπως η χαρτογράφηση του ακόμη ενεργού υποθαλάσσιου ηφαιστείου στην Τόνγκα, το οποίο εξερράγη μόλις το 2022, περιορίζοντας προφανώς τους κινδύνους για τους ερευνητές αλλά και την ταλαιπωρία των πληρωμάτων. Αυτά τα σκάφη ελέγχονται από πληρώματα εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, χρησιμοποιώντας δορυφορικές συνδέσεις για τη μετάδοση εντολών και τη λήψη δεδομένων από τις κάμερες και τους αισθητήρες επί του σκάφους.

Η στροφή προς την απομακρυσμένη λειτουργία και την αυτονομία στη ναυτιλία εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη μεταβαλλόμενη φύση της εργασίας, την απώλεια θέσεων εργασίας και την αντικατάστασή τους με νέες, την ασφάλεια και την αξιοπιστία των συστημάτων. Εταιρείες όπως η Sea-Kit δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια, ενσωματώνοντας εφεδρικά συστήματα στα σκάφη τους, ικανά να αναλάβουν την εκτέλεση της όποιας λειτουργίας, εφόσον το βασικό σύστημα εμφανίσει αστοχία.

_132849256_gettyimages-1236662151.jpg.webp.0ffaeb51d586b09fce9b55ac75a5287b.webp

Το Yara Birkenland μεταφέρει λιπάσματα προς εξαγωγή. Απώτερος στόχος είναι να λειτουργεί χωρίς καθόλου πλήρωμα.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) εργάζεται επί του παρόντος πάνω σε εθελοντικούς κώδικες για τον καθορισμό βέλτιστων πρακτικών για την αυτόνομη ναυτιλία, με στόχο να τους καταστήσει υποχρεωτικούς στο μέλλον. Ένα βασικό ζήτημα είναι ο ρόλος του πλοιάρχου και το κατά πόσο ένας χειριστής απομακρυσμένου ελέγχου μπορεί να θεωρηθεί ισοδύναμος με έναν πλοίαρχο που θα βρίσκεται πάνω στο σκάφος.

Ήδη η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζει την ενσωμάτωση του ρόλου των απομακρυσμένων πλοιάρχων στη νομοθεσία, αναγνωρίζοντας τις πιθανές οικονομικές ευκαιρίες αυτής της αναδυόμενης βιομηχανίας. Η Φιόνα Κέιν, δικηγόρος με ειδίκευση στο ναυτιλιακό δίκαιο, επισημαίνει ότι η βρετανική κυβέρνηση θέλει να ενθαρρύνει τις εταιρείες να επενδύσουν και να λειτουργούν τα πλοία τους από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, οι προοπτικές αξιοποίησης των αυτόνομων και τηλεχειριζόμενων πλοίων είναι μεγάλες, καθώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, από τη επιστημονική έρευνα και περιβαλλοντική παρακολούθηση έως τη μεταφορά φορτίων και την υποστήριξη υπεράκτιων επιχειρήσεων. Παρότι είναι ακόμη νωρίς και υπάρχουν διάφορες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν, ο κλάδος σημειώνει ραγδαία πρόοδο και φαίνεται πιθανό ότι τα πλοία χωρίς πλήρωμα θα γίνουν ολοένα και πιο συνηθισμένο θέαμα στους ωκεανούς του κόσμου τα επόμενα χρόνια.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λογικά με καμία 1000στη software updates θα αντέχει φουρτούνες. Στο μέλλον ο άνθρωπος θα αντικατασταθεί με ρομπότ 🤖 beep beep boop beep beep boop? 😁

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καποιοι θα λενε οτι ολα αυτα ειναι βηματα προς εμπρος εγω θα πω οχι...

Αν και τι λογο εχω εγω μια απλη πλεμπα...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι αυτόνομα πλοία, αντί να είναι κάποιος στην γέφυρα έχουμε κάποιον που ξυπνά σπίτι του και διαχειρίζεται ένα πλοίο με πιτζάμες  πίνοντας τον καφέ του, εγώ θα το έβλεπα ως θετική είδηση.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 minutes ago, barlegend said:

οτι πρεπει για πειρατεια τριβουν τα χερια τους εκει στη σομαλια

αμα το οπλισουν οσο δεν παει και θα τα ελεγχει απο μακρια καποιος η τοπικα ενα ai (η και τα δυο) θα το λυσουν το θεμα

18 minutes ago, cpc464 said:

Δεν είναι αυτόνομα πλοία, αντί να είναι κάποιος στην γέφυρα έχουμε κάποιον που ξυπνά σπίτι του και διαχειρίζεται ένα πλοίο με πιτζάμες  πίνοντας τον καφέ του, εγώ θα το έβλεπα ως θετική είδηση.

βασικα ολη η φασαρια γινεται να μην υπαρχει ακριβος αυτο δλδ να μην εμπλεκεται καθολου ανθροπος

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ωραίο Παγοθραυστικό. Τώρα που λιώσανε οι πάγοι στην Ανταρκτική μπορούμε να πάμε να την αποικίσουμε αφού την κάνουμε γόνιμη χρησιμοποιώντας το πλοίο για μεταφορά λιπασμάτων και καθιστώντας την Ήπειρο μια εύφορη πεδιάδα και ένα βασίλειο απαράμιλλης ομορφιάς. Η διδαχή πολιτισμού στους πιγκουΐνους θα γίνει αφού τους κονσερβοποιήσουμε μιας και αυτοί μολύνουν το περιβάλλον τόσα χρόνια και ευθύνονται για την οικολογική καταστροφή.

Η χρήση της ΑΙ θα βοηθήσει τον άνθρωπο ώστε να τον περιορίσει στην αυτόνομη λειτουργία του (αναπνοή-εκπνοή).

Σημείωση:

Δεν υπάρχει Επιστημονική Φαντασία που να μπορεί να προβλέψει το μέλλον με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Επεξ/σία από alexpap
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 minutes ago, apod1972 said:

το επάγγελμα του μέλλοντος!

Απομακρυσμένος Πλοίαρχος!!! χαχαχαχαχ

ελεος !!!!

Όταν τα εκανε αυτα το ελληνικό δημόσιο, με τον απομάκρυνσμενο παλαιοχριστιανο σκουπίδιαρη.. Τι να μας πουν τα γατάκια..

3 hours ago, barlegend said:

οτι πρεπει για πειρατεια τριβουν τα χερια τους εκει στη σομαλια

Σκέψου ένα πλοιο με αυτόματα οπλα, ηλεκτροφορα συρματα κλπ. Το πλήρωμα είναι ο αδύναμος κρικος. Το παίρνουν υπο ομοιρια. Ενω τωρα το πλοιο δε θα υπακούει και θα συνεχίζει την πορεία του.  Ουτε να χτυπήσουν την προπελα και να το ρυμουλμισουν δε θα προλαβαίνουν. Θα έρχονται πολεμικά αεροσκάφη. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...