Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σκεφτόμουν καιρό πως κάποια στιγμή θέλω να βάλω dolby atmos σύστημα στο σπίτι μου. Overkill για ένα οικιακό σπίτι, αλλά γιατί όχι;

Όντας αρκετά άπειρος όσον αφορά ήχο και το hardware του, με κρατούσε πίσω η έρευνα που πρέπει να κάνω.

Είδα πρόσφατα πως η Dolby ανακοίνωσε ένα νέο πρωτόκολλο, κάπου μέσα στον Νοέμβρη αν δεν κάνω λάθος, το Dolby Atmos Flex Connect.
Ουσιαστικά χρησιμοποιούνται τα ηχεία της τηλεόρασης, μαζί με περιφερειακά ασύρματα ηχεία, κάνουν sync μεταξύ τους και φροντίζουν να σου προσφέρουν τον κατάλληλο ήχο για atmos. Μπορείς να προσθέσεις όσα ηχεία θέλεις για να κάνεις τον ήχο καλύτερο.
 

https://www.dolby.com/technologies/dolby-atmos/dolby-atmos-flexconnect/

Υποθέτω αυτό αλλάζει όλη την εμπειρία και το κόστος για οικιακό ηχοσύστημα. Χρειάζεται νέας τεχνολογίας τηλεόραση και ηχεία.

Γενικά, δεν μπορώ να βρω παραπάνω πληροφορίες, ούτε συμβατές συσκευές. Ενδεχομένως να μην υπάρχουν ακόμα και να δημιουργήθηκαν λίγες για τα demo.
Οπότε ανοίγω αυτό το θέμα να σχολιάσει κάποιος που ξέρει παραπάνω και γενικά να γίνει μια συζήτηση πάνω σε αυτό.

Δημοσ.

Νομίζω και ξεκαθαρίζω ότι είναι προσωπική άποψη ότι τέτοιου είδους λύσεις θα κάνουν μόνο για μικρούς χώρους, χαμηλοτάβανους και φυσικά όχι γυψοσανίδες και παρόμοια υλικά όπου αντί για ανάκλαση θα έχουμε απορρόφηση. Γιατί όπως καταλαβαίνετε με τα ηχεία της τηλεόρασης και ασύρματα ηχεία που όλα αυτά έχουν ανύπαρκτη ενίσχυση δύσκολα θα καλύψουν dolby atmos σε μεγάλους χώρους. Εχω ακούσει σύστημα με κανονικά ηχεία dolby enable όπου κι αυτά μέσω ανάκλασης προσφέρουν atmos, έχω ακούσει ηχόμπαρα με upfiring ηχεία, έχω ακούσει με front height και τίποτα απ αυτά δυστυχώς δεν έφτασε ούτε στο 50% της τοποθέτησης ηχείων στην οροφή πάνω απ τον ακροατή είτε με δύο είτε με τέσσερα ηχεία. 

Αν προσθέσουμε μάλιστα το γεγονός ότι η πληροφορία dolby atmos δεν κατέχει σημαντικό ποσοστό στο audio track μιας ταινίας κι αρκετές δεν έχουν καν, δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η νέα τεχνολογία θα ικανοποιήσει το νέο θεατή. Αποψή μου όλο αυτό αποτελεί ένα ακόμα marketing, πάμε να πούμε στον κόσμο ότι με απλό κι ανέξοδο τρόπο θ αποκτήσει dolby atmos, το 99% αυτών δεν έχουν πρότερη εμπειρία από σωστά στημένα συστήματα οπότε κι η κουτσή μαρία θα μπορεί να λέει ότι έχει και ακούει dolby atmos στο σαλόνι της κι εμείς θα κονομήσουμε. 

Θα προτιμούσα να δω τεχνολογία του στυλ ασύρματο λευκό designato ηχείο λεπτό με τρόπο να στηριχθεί πολύ εύκολα στην οροφή και να μπορεί να συνδέεται με την τηλεόραση ή την πηγή ή τον ενισχυτή αν υπάρχει κι από κει να έχουμε dolby atmos, οτιδήποτε εκτός οροφής είναι ημίμετρο, προσωπική άποψη πάντα υπενθυμίζω. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
On 05/03/2024 at 07:45, CostasRompotis said:

Αποψή μου όλο αυτό αποτελεί ένα ακόμα marketing...

Α γειά σου...

Πιο φόλα από το atmos δεν υπάρχει.Επειδή έτυχε πριν κανα χρόνο και πήρα ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο 9.2 ενισχυτή και ένα σετ ηχείων 5.1 του ίδιου κατασκευαστή , με έτρωγε να βάλω στην οροφή 4 ηχεία για να δω πως θα ακούγονται.Βάζοντας τα διάφορα dolby atmos demo που κυκλοφορούν , είναι μια ηχητική πανδαισία.Σε φίλους που έχουν έρθει να τα ακούσουν παθαίνουν πλάκα.Πάμε τώρα στις ταινίες dolby atmos....Στην αρχή νόμιζα οτι τα έκαψα τα ηχεία μιας και είτε δεν ακούγονταν την περισσότερη ώρα  , είτε έπαιζαν στο γάμο του καραγκιόζη κάποια εφέ.Ψάχνοντας σε youtube για reviews σχετικά με το atmos από επαγγελματίες του χώρου είδα οτι δεν είχαν πρόβλημα τα ηχεία μου.Το πρόβλημα είναι γενικότερο και δεν αφορά την τεχνολογία atmos.Οι οδηγίες του σκηνοθέτη σχετικά με την πληροφορία atmos των ηχείων υπάρχει.Τα studios όμως , λόγω του οτι χρειάζονται αρκετές εργατοώρες επιπλέον για κάθε ταινία ώστε να ενσωματωθεί σωστά ο ήχος στα atmos κανάλια , άρα έξτρα κόστος , κάνουν την εξής πατάτα : Ή γράφουν την πληροφορία του εκάστοτε σκηνοθέτη στα παλιά τους τα παπούτσια και τα ηχεία παραμένουν βουβά ή στην καλύτερη κάνουν ένα blend από τα surround.Ουσιαστικά παίρνεις ένα pseydo-atmos αποτέλεσμα.Αυτά δεν τα λέω εγώ , μπορείτε να ψάξετε σε youtube συνεντεύξεις από επαγγελματίες του χώρου που τα λένε.Τώρα στο μέλλον δεν ξέρω εαν θα αλλάξει κάτι προς το καλύτερο αλλά μέχρι ώρας η υλοποίηση είναι απογοητευτική και δυστυχώς μαρκετίστικο τρυκ για να μοσχοπουλήσουν.Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι γραφικοί που πήγαν και έσκασαν τα ωραία τους τα λεφτάκια σε ακριβές atmos υλοποιήσεις και διατείνονται οτι η διαφορά είναι χαωτική ή η νύχτα με τη μέρα σε σχέση πχ με ένα απλό 5.1 σύστημα.Απλά τους λυπάμαι.

Επεξ/σία από tarantules
Δημοσ.

Υπάρχουν μερικές ταινίες που καταλαβαίνεις λίγο atmos, παράδειγμα το mission impossible προς το τέλος η σκηνή με το ελικόπτερο, μου κανε εντύπωση που ξεκάθαρα σε κάποιο σημείο πέρασε ο ήχος από κάτω δεξιά σε πάνω δεξιά και μετά πάνω αριστερά, μετατοπίστηκε δηλαδή η πληροφορία πάνω στο ταβάνι απ τη μία μεριά στην άλλη, αλλά αυτό ήταν, στο σύνολο της ταινίας ζήτημα να είχε ένα 5% συμμετοχή. Επίσης μου διαφεύγει τώρα ο τίτλος στην ταινία με τα τέρατα που πρέπει να μην κάνεις φασαρία, για μια στιγμή νόμιζα ότι το τέρας ήταν πραγματικά από πάνω μου κι ασυναίσθητα κοίταξα ψηλά, αλλά κι εκεί το ίδιο πράγμα, έχεις μία ταινία μιάμιση ή δύο ώρες και το atmos ζήτημα να πιάσει πέντε λεπτά. Είναι και δύσκολη πληροφορία, πρέπει να χεις σκηνές είτε με αστραπές, είτε με ιπτάμενα αντικείμενα, δεν είναι ομιλία όπου το κεντρικό βαράει υπερωρίες, δεν είναι καν τα surround που κι αυτά μόνο σε σκηνές δράσης συμμετέχουν, καλώς ή κακώς έχει αυτή την ιδιαιτερότητα, γι αυτό λέω πως όποιος θέλει να το καταλάβει, η μόνη λύση είναι ηχεία overhead, όλα τ άλλα ημίμετρα. 

Υ.Γ. Στο νέτφλιξ ακόμα προσπαθώ να βρω ταινία ή σειρά που να ακούσω το atmos, τόσες έχω βάλει δεν έχω καταλάβει και πολλά πράγματα για να μαι ειλικρινής. 

Δημοσ.

Ναι είναι ελάχιστες οι ταινίες που μπορείς να διακρίνεις κάτι το διαφορετικό.Πάντως σαν απόδοση ήχου προτιμώ στις ταινίες το DTS-HD Master Audio από το αντίστοιχο Dolby TrueHD.Σε όλες τις ταινίες έχω και τα δυο αυτά audio streams μέσα στο mkv και το DTS υπερτερεί (τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά).

Δημοσ.

Το Flex είναι gimmick.

Το Atmos κανονικά, σωστά στημένο και με μιξ της προκοπής, μόνο gimmick δεν είναι.

Για να υπάρχει τόση αποδοχή, να ασχολούνται σοβαροί οργανισμοί με δαύτο και τα παρεμφερή (DTS:X, Auro-3D, MPEG-H, Sony 360 Reality), κάτι υπάρχει και κάτι προσφέρει/ουν.
Ταινίες που έχουν πολύ καλά εφέ υπάρχουν σε όλα τα φορμά (κυρίως Dolby Atmos, DTS:X και λίγοι τίτλοι σε Auro-3D).
Ειδικά τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει επίπεδο οι περισσότερες παραγωγές και πληθαίνουν και τα σοβαρά στούντιο παραγωγής υλικού σε Atmos/DTS:X/Auro-3D.

Μέχρι και αναπαλαιωμένες (remastered) υπάρχουν με τρομερό ήχο (π.χ. το Twister... που το βρίσκεις και σε Atmos και σε Auro-3D, και είναι εκπληκτικά και τα 2 mix).

Δημοσ.

Δεν λέμε ότι δεν υπάρχει, είναι εκ φύσεως όμως λίγη πληροφορία σε λίγες ταινίες ή σειρές, δεν είναι διάλογοι ή περιφερειακά εφέ που έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής. 

Δημοσ.

Εντάξει, δεν θα ανοίγει η πόρτα ή θα πέφτει στο πάτωμα κέρμα και θα παίζει από επάνω.

Δεν είναι το ζητούμενο άλλωστε να ακούγονται πολλοί ήχοι από τα επάνω ηχεία.
Οι σωστοί ήχοι πρέπει να ακούγονται από εκεί πάνω.

Πάντως δεν είναι λίγοι οι τίτλοι που έχουν πολύ καλή μίξη Atmos ή DTSX.

  • Like 1
Δημοσ.

Το flex connect προφανώς απευθύνεται σε έναν μέσο οικιακό θεατή που μάλλον δεν έχει και τις γνώσεις να στήσει ένα σωστό σύστημα, σαν εμένα δηλαδή. Αυτά που αναφέρατε για τις ταινίες δεν τα ήξερα, αν και η αλήθεια είναι πως σε σινεμά σπάνια καταλαβαίνω τη "φούσκα" του ήχου, νόμιζα πως εγώ δεν έχω καλό αυτί.

Προσωπικά, και χωρίς καμία εμπειρία ξαναλέω από συστήματα ήχου, βλέπω το flex σαν μια εύκολη και οικονομική λύση και πάνω απ' όλα θα μου γλιτώσει σκόρπια καλώδια στο σπίτι από ηχεία προς ενισχυτή. Δεν έχω ψάξει αν υπάρχουν ενισχυτές μου μπορείς να τα συνδέσεις ασύρματα και αν ανεβαίνει το κόστος λόγω αυτού του feature. Δυστυχώς στο ταβάνι είναι ακραία δύσκολο να βάλω ηχεία, οπότε θα κοιτάξω για ανακλαστικά αν πάω με παραδοσιακή λύση.

Πριν καταλήξω σε όλα αυτά βέβαια, θέλω να ακούσω γνώμες και όταν γίνει πιο mainstream το flex, εμπειρίες. Γιατί όπως είπε κάποιος παραπάνω, στα demo όλα ωραία είναι. Στην πράξη αλλάζουν πολλά

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα demo και κυρίως αν τα ακούς σε καταστήματα που έχουν "τσιμπήσει" τις εντάσεις στα atmos και εσύ φυσικά δεν το ξέρεις δεν είναι αντιπροσωπευτικά. Μόνο και μόνο ότι είναι demo κι ουσιαστικά ακούς κομμάτια ήχου επεξεργασμένα έτσι ώστε να είναι φουλ πληροφορία στο ταβάνι σε ξεγελάει και νομίζεις ότι στο σπίτι σου θ ακούς όλη την ώρα κι όλες τις ταινίες ακριβώς με την ίδια αίσθηση που άκουσες στο κατάστημα. Φυσικά αυτό δεν ισχύει κι ερχεται η απογοητευση.

Στο χώρο μου (σαλονι) έχω στήσει το home cinema οσο πιο κοντα γινεται με τις προδιαγραφές της Dolby όσον αφορά τις αποστάσεις και τις μοίρες τοποθέτησης των ηχείων, ακόμα και στο ταβάνι είμαι ανάμεσα στις μοίρες που προτείνει ώστε να μην είμαι στα όρια. Δεν θα λεγα ότι έχω ενθουσιαστεί, όχι ότι δεν ακούω ή ότι δεν υπάρχει, το τονίζω να μην παρεξηγηθώ, αλλά η συμμετοχή του atmos κυμαίνεται ανάλογα την ταινία υπολογιζοντας μπακαλιστικα από 20 έως 30% μάξιμουμ. Δε λέω ωραία η αίσθηση, αλλά δεν είναι συνεχής κι είναι φυσικό αυτό γιατί και στη ζωή μας έτσι είναι, δεν πετάνε συνέχεια ελικόπτερα και διαστημόπλοια ούτε αστραπές και μπουμπουνητά ή οτιδήποτε άλλο έρχεται από ψηλά. Εχοντας κάποιος ακούσει σ ένα κατάστημα μόνο demo atmos θα στήσει σύστημα στο σαλόνι του και θα αναρωτιέται γιατί τ ακούει τόσο λίγο κι όχι τόσο συχνά όπως στο κατάστημα. Η εξηγηση ειναι απλη. Φανταστείτε να πάτε σ ένα κατάστημα όπου οι πωλητές αντί για demo θα σου έβαζαν μία ταινία atmos να την δεις όλη κι εσύ μετά απ αυτό να αποφασίσεις αν θα πάρεις ενισχυτή και ηχεία atmos, πόσοι πιστεύετε θα το καναν; Ούτε καν οι μισοί, για να μην πω κανείς τουλάχιστον απ αυτούς που το σκέφτηκαν σοβαρά για να το βάλουν στο σαλόνι τους, δε μιλάω για dedicated χώρους, εκεί δεν χρειάζεται καν σκέψη, το βάζεις όπως και να χει. Το σαλόνι όμως όπου κυριαρχεί κι αποφασιζει η παντόφλα, είναι μεγάλη υπόθεση να το πάρεις απόφαση για μερεμέτια κανάλια καλώδια και ένα ζευγάρι ηχείων (δεν τολμάω να πω για δύο), να φαίνονται σαν να μην πω τι, πρέπει να χεις ισχυρό κίνητρο, άρα πρέπει ο πωλητής να σε πείσει ότι ακούς γουάου κι αυτό δε γίνεται με μία απλή ταινία παρά μόνο με τα μπουσταρισμένα demo και τις "τσιμπημενες" σταθμες των ηχειων atmos. 

Τώρα όσον αφορά το flex connect, αν το διαβάσει κανείς ουσιαστικά αναιρεί η ίδια η Dolby τις προδιαγραφές της και σου λέει βάλτα όπου να ναι κι εγώ θα σου δώσω ήχο για τη θέση ακρόασης με τα ασύρματα έτσι που να σου δίνει την αίσθηση atmos φαντάζομαι εκμεταλλεύοντας τις ανακλάσεις της οροφής, κάτι σαν ισοστάθμιση δηλαδή χωρίς ενισχυτή. Αν θέλετε την άποψή μου ακόμα ένα marketing, εκμεταλλεύεται τους αδαείς που θέλουν να πιστεύουν ότι έχουν dolby atmos στο σαλόνι τους, έχοντας μηδενική εμπειρία και σύνηθισμένοι από μονοφωνική ακρόαση απ το ηχείο της τηλεόρασης θα τους φανεί σούπερ. Ολα αυτά μέχρι να τύχει να κάτσουν σε χώρο με φυσική παρουσία ηχείων και στημένο με τις προδιαγραφές και να καταλάβουν τη σοβαρή διαφορά. Βασικά στοχεύει στο αγοραστικό κοινό που δε μπορεί στο σαλόνι του να γεμίσει ηχεία πάνω κάτω με καλώδια ολούθε και μερεμετια. Αντ αυτου, με δυο ηχεία ασύρματα και τη συμμετοχη της τηλεορασης να δημιουργήσει τρόπον τινά ένα ακουστικό θόλο, τώρα κατά πόσο θα πετύχει αυτό θα το δούμε στην πράξη. 

Επεξ/σία από CostasRompotis

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...